Ik weet nu niet of ik het grappig of eigenlijk diep triest moet vinden dat je over linkse retoriek met extremen begint op een post waar de user het over extreem linksen heeft.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
De usual suspects binnen dit topic: Oooooow jawel!
[..]
De "wij zijn genuanceerd links, jullie zijn extreem rechts" retoriek is weer kenmerkend![]()
Hij noemt zelf kijkertje constant extreem links. Zij zit in ieder geval meer centrum dan ik.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet nu niet of ik het grappig of eigenlijk diep triest moet vinden dat je over linkse retoriek met extremen begint op een post waar de user het over extreem linksen heeft.![]()
Dat het neerkomt op speach waar zij het niet mee eens zijn is jouw invulling. Zou kunnen hoor, dat als iemand zegt dat er niet genoeg joden zijn vergast in de tweede wereldoorlog dat dat geen haat is maar gewoon een mening waar ADL het niet mee eens isquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wist je dat de ADL samenwerkt met elke tech giant ? Youtube, google, facebook, twitter, mircosoft ect
Om volgens eigen zeggen online haat tegen te gaan. Wat in praktijk neerkomt op: speach waar we het niet mee eens zijn
Nee dit is weer jouw invulling. Elon nodigt haatpredikers uit op zijn platform en doet dan een surprised pikachu dat er ook mensen zijn die dat type gelul niet waarderen.quote:De ADL zelf heeft niet al te veel macht, maar ze hebben wel connecties. Nu Elon niet wil luisteren, zal die moeten boeten.
Ja Musk zegt zoveel, zijn woord is niks waard.quote:-Musk said that advertisers have told the company they’re receiving pressure from the ADL, a Jewish non-governmental organization that seeks to fight antisemitism and extremism around the world, to not advertise on X.
-He went on to say, “If this continues, we will have no choice but to file a defamation suit against, ironically, the ‘Anti-Defamation’ League.”
-This comes after the ADL released multiple reports saying antisemitic posts have spiked on X since Musk purchased the platform, unblocked a number of users who had previously been kicked off the site for violating hate speech policies and loosened the platform’s content moderation policies.
Correlatie is geen causatie. Dat de inkomsten zijn gedaald heeft waarschijnlijk vrijwel niks met ADL te maken. Alles met dat mensen die reclame maken dat niet willen doen naast berichten waar ze geen associatie mee willen hebben. Maar bijvoorbeeld ook met hoe twitter zijn bedrijfsvoering nu doet, met al die ontslagen goede kans dat je als adverteerder nu mindere service hebt.quote:En het werkt, de advertentie-inkomsten zijn met 60% gedaald!
quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ADL een significante impact heeft, waar baseer je dat op?
Wat is dit nou weer? We guarantee wie zijn die we. Waarom is de guarantee van randoms voor jou bewijs? Serrieus je kan net zo goed gewoon zeggen dat denk ik omdat ik het graag wil geloven. Als dit posten wat niet eens in de buurt komt van bewijs van enige impact die ADL zou hebben.quote:
We is natuurlijk ADL he, hier op hun eigen site:quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer? We guarantee wie zijn die we. Waarom is de guarantee van randoms voor jou bewijs? Serrieus je kan net zo goed gewoon zeggen dat denk ik omdat ik het graag wil geloven. Als dit posten wat niet eens in de buurt komt van bewijs van enige impact die ADL zou hebben.
Haha, op je strepen staan wat betreft bewijs, maar bewijs leveren omtrent het feit dat Musk een jodenhater is wordt vakkundig te pas en te onpas geopperd zonder enige vorm van bewijslastquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer? We guarantee wie zijn die we. Waarom is de guarantee van randoms voor jou bewijs? Serrieus je kan net zo goed gewoon zeggen dat denk ik omdat ik het graag wil geloven. Als dit posten wat niet eens in de buurt komt van bewijs van enige impact die ADL zou hebben.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij noemt zelf kijkertje constant extreem links. Zij zit in ieder geval meer centrum dan ik.
Veels te makkelijk gedacht.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:18 schreef monkyyy het volgende:
Voor de overname had Twitter circa $4,5B in omzet en draaide het quitte.
(60% omzet verlies aldus Musk)
Dan moet Elon nog flink aan de bak om het winstgevend te krijgen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:18 schreef monkyyy het volgende:
Na de overname, die deels gefinancierd is met junkbonds met >12% rente, zijn de kosten met $1,2B omhoog gegaan en de omzet met $2,7B omlaag (60% omzet verlies aldus Musk)
Twitter verliest circa $4B per jaar momenteel.
Okay? Dus ADL maakt een claim over wetgeving in Ijsland. Op wat voor manier is dit voor jou bewijs dat ze een impact laat staan een grote impact hebben op gedaalde advertentie inkomsten bij X.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
We is natuurlijk ADL he, hier op hun eigen site:
https://www.adl.org/resou(...)ng-male-circumcision
Als het overal waar je gaat stinkt ligt dat waarschijnlijk aan de poep onder je schoen, niet aan de mensen die zeggen het stinkt. Kan best dat Elon geen jodenhater is, hij vindt dat soort haat echter wel heel interessant blijkbaar, hij doet continue zijn best om het jodenhaters wel naar hun zin te maken op zijn platform. Muh free speech ofzo.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:22 schreef Rnie het volgende:
Haha, op je strepen staan wat betreft bewijs, maar bewijs leveren omtrent het feit dat Musk een jodenhater is wordt vakkundig te pas en te onpas geopperd zonder enige vorm van bewijslast
Hij maakt al mijn dromen waar. Miljardair worden, Twitter kopen en het ter gronde richten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:18 schreef monkyyy het volgende:
Na de overname, die deels gefinancierd is met junkbonds met >12% rente, zijn de kosten met $1,2B omhoog gegaan en de omzet met $2,7B omlaag (60% omzet verlies aldus Musk)
Twitter verliest circa $4B per jaar momenteel.
Om heel eerlijk te zijn, er zullen ongetwijfeld wat users tussen zitten met walgelijke ideen( ken een groot gedeelte van de users die hierover tweeten gewoon niet). Maar om dan meteen te stellen dat iedereen die het vrije woord lief heeft, eigenlijk neo nazi's is, is ronduit achterlijk te noemenquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
De usual suspects binnen dit topic: Oooooow jawel!
[..]
Daarom hoop ik ook dat de files openbaar gemaakt worden zodat iedereen een kijkje kan nemen wat er achter de schermen afspeeltquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:33 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gewoon de zoveelste extreemlinkse cancelclub die blootgesteld wordt.
Verklaart ook gelijk de reden waarom de linksen hier zo vol in de aanval gaan, hun vuile spelletjes mogen niet openbaar gemaakt worden.
Ik dacht dat je van de objectiviteits school was? Feiten voor de onderbuik? Volgens Musk is het 60% US en niet wereldwijd. Als de domme rekensom klakkeloos aangenomen wordt (omdat het natuurlijk in je voordeel is), dan oogt het niet zo objectief @Basp1quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet Elon nog flink aan de bak om het winstgevend te krijgen.![]()
Welke financier gaat nog 4 miljard per jaar hierin pompen?
In April 2023 zei Musk zelf nog dat Twitter $3B per jaar aan het verliezen was.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te makkelijk gedacht.
Dit is volgens Musk in de US, niet wereldwijd. Daarnaast is het sinds de overname nagenoeg onmogelijk om daadwerkelijke getallen te presenteren alszijnde feiten.
O je begint alweer wat terug te krabbelen begrijp ik?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan best dat Elon geen jodenhater is,
Dit zei je eerder.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ieder normaal mens kan zien dat je idool Musk die jij hoe dan ook altijd zal verdedigen extreemrechts is en antisemitisch.
Weer 5 euro gekregen van Elon?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je van de objectiviteits school was? Feiten voor de onderbuik? Volgens Musk is het 60% US en niet wereldwijd. Als de domme rekensom klakkeloos aangenomen wordt (omdat het natuurlijk in je voordeel is), dan oogt het niet zo objectief @:Basp1
''We zullen onze invloed gebruiken om IJsland zwart te maken als je de wet niet aanpast''quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
We is natuurlijk ADL he, hier op hun eigen site:
https://www.adl.org/resou(...)ng-male-circumcision
Ga eens gewoon in op hetgeen ik zeg. Draai het niet om met tegenvragen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer 5 euro gekregen van Elon?
Denk je nu echt dat in de rest van de wereld de reclame cijfers wel beter geworden zijn door alle negatieve ophef die Elon al een hele tijd toch echt zelf veroorzaakt?
Daarom is jouw claim wat betreft 4 miljard niet hard te makenquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Er is geen peil op te trekken wat die man allemaal zegt.
De claim dat adl zoveel invloed kan uitoefenen zie ik je dan weer nergens in twijfel trekken. Blijkbaar moeten we allemaal subjectief blijven.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom is jouw claim wat betreft 4 miljard niet hard te makenHelaas kunnen wij dit al maanden niet meer toetsen.
Ah dus je begint al vanuit de aanname dat mensen waarmee je discussiert walgelijke ideen hebben. Vervolgens kom je met een stropop. Of wie beweert volgens jou dan dat het vrije woord voor neo nazi's is?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn, er zullen ongetwijfeld wat users tussen zitten met walgelijke ideen( ken een groot gedeelte van de users die hierover tweeten gewoon niet). Maar om dan meteen te stellen dat iedereen die het vrije woord lief heeft, eigenlijk neo nazi's is, is ronduit achterlijk te noemen
Ja dat een lobbyclub zegt effectief te zijn lijkt me logisch anders hebben ze geen bestaansrecht. Waarom dat dan bewijs is dat ze invloed hebben op een compleet andere zaak blijft openstaan. Maar als het zo duidelijk is waarom dan niet dat even aantonen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
''We zullen onze invloed gebruiken om IJsland zwart te maken als je de wet niet aanpast''
Vervolgens geven ze toe aan die eisen
wAAR iS HEt bEwIJs daT zE mAAR eNige inVLOED uitOEfeNEN![]()
Misschien is die 60% niet eens waar en verzint hij dat om zijn argument tegen ADL kracht bij te zetten. Weten wij veel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom is jouw claim wat betreft 4 miljard niet hard te makenHelaas kunnen wij dit al maanden niet meer toetsen.
Omdat ik binnen dit topic mij nog geen een keer uitgelaten hebt over de invloed van de ADL tov het teruglopen van advertentieinkomsten, betekend niet dat ik het daar automatisch mee eens bent.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De claim dat adl zoveel invloed kan uitoefenen zie ik je dan weer nergens in twijfel trekken. Blijkbaar moeten we allemaal subjectief blijven.
Dat vermoeden heb ik, met Musk zijn trackrecord wat betreft overdrevenheid, ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Misschien is die 60% niet eens waar en verzint hij dat om zijn argument tegen ADL kracht bij te zetten. Weten wij veel.
Zie hoe de ADL Facebook heeft aangepakt in 2020 en wat voor gevolgen het heeft gehad voor het bedrijf( post 98 in deze thread). Wanneer dit eenmaal achter de rug is kijk of je overeenkomsten kan zien met de huidige aanval op Xquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ADL een significante impact heeft, waar baseer je dat op?
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik ditquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zie hoe de ADL Facebook heeft aangepakt in 2020 en wat voor gevolgen het heeft gehad voor het bedrijf( post 98 in deze thread). Wanneer dit eenmaal achter de rug is kijk of je overeenkomsten kan zien met de huidige aanval op X
Het plan van aanpak is bijna een replica van Facebook 2020
Mocht dat niet voldoende zijn dan heb je nog steeds de invloed van de ADL op de FBI
[ twitter ]
The FBI and the ADL: Working Together to Fight Hate
https://www.fbi.gov/news/(...)gether-to-fight-hate
Love letter from the ADL![]()
[ twitter ]
Om maar iets te noemen
Ik vind dat je opzich wel valide punten maakt omtrent dit onderwerp. De invloed van de ADL is imo niet zo groot als er geschetst wordt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik dit
Hoe is wat zij zegt dat bewijs van wat dan ook? Ze onderstreept dat ADL iets zegt op hun website over advertentieinkomsten van facebook. Nogal een flinke stap van iets zeggen over advertentieinkomsten en er invloed op hebben he? Of neem je ook aan dat ons discussietje hier flink wat adverteerders zal benvloen?
Dus tot nu toe hebben we als onderbouwing van de reuze invloed van ADL op advertentieinkomsten van Twitter.
1 ADL waarschuwt Ijsland dat een grote groep toeristen een mening kunnen hebben over wetgeving die ze plannen.
2 Elon Musk verklaart ADL als zondebok voor zijn falen.
3 Ashley maakt deze claim
4 Invloed van ADL op de FBI
Vind het nogal onsamenhangend maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Som al je kritiekpunten hier eens opquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gaan we weer...
Ik verdedig Musk niet altijd. Ook ik heb kritiek op Musk als het aankomt op bepaalde zaken en keuzes die hij maakt. Dat is ruimschoots binnen het topic gepasseerd. Het blijft jammer dat dit stelselmatig over het hoofd wordt gezien om maar een back pocket argument op te gooien. Ga eens in op hetgeen ik probeer te bewerkstelligen door een discussie op te laaien wat betreft de ADL, de interpretatie van het vrije woord aldaar en X zijn standpunt hierin?
[..]
Welke feiten? Ik heb het over de extreem linkse wappie complottheorie van die Erad. Het kan zijn dat je dat gelooft en denkt dat Musk een jodenhatertje is. Aangezien het feiten zijn die ik nog niet heb gezien, zou het wel zo fijn zijn om die hier te delen.
Je loopt al een tijdje mee, net als vele andere binnen dit topic. Voel niet echt de noodzaak om dit op te sommen voor eenieder die selectief het topic volgt, maar wel een oordeel klaar heeft liggen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Som al je kritiekpunten hier eens op
Dat heeft met die vorige files geen donder uitgemaakt, het wordt gewoon compleet genegeerd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn, er zullen ongetwijfeld wat users tussen zitten met walgelijke ideen( ken een groot gedeelte van de users die hierover tweeten gewoon niet). Maar om dan meteen te stellen dat iedereen die het vrije woord lief heeft, eigenlijk neo nazi's is, is ronduit achterlijk te noemen
[..]
Daarom hoop ik ook dat de files openbaar gemaakt worden zodat iedereen een kijkje kan nemen wat er achter de schermen afspeelt
Ik wil best het gesprek met je aangaan, maar misschien is het handiger om ons op 1 topic te focussen? Anders wordt het idd een onsamenhangend geheel, Misschien ben ik mede schuldig aan dit geheel, maar je vroeg naar de invloed van de ADL dus ik kwam dan met de FBI maar goedquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik dit
Hoe is wat zij zegt dat bewijs van wat dan ook? Ze onderstreept dat ADL iets zegt op hun website over advertentieinkomsten van facebook. Nogal een flinke stap van iets zeggen over advertentieinkomsten en er invloed op hebben he? Of neem je ook aan dat ons discussietje hier flink wat adverteerders zal benvloen?
Dus tot nu toe hebben we als onderbouwing van de reuze invloed van ADL op advertentieinkomsten van Twitter.
1 ADL waarschuwt Ijsland dat een grote groep toeristen een mening kunnen hebben over wetgeving die ze plannen.
2 Elon Musk verklaart ADL als zondebok voor zijn falen.
3 Ashley maakt deze claim
4 Invloed van ADL op de FBI
Vind het nogal onsamenhangend maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Vrees dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat heeft met die vorige files geen donder uitgemaakt, het wordt gewoon compleet genegeerd.
Ik heb werkelijk geen woord gezegd over sneeuuwwitje. Ik google jouw bron en aan de titel van het filmpje heb je genoeg om te zien dat we hier te maken hebben met een culture warrior. Dan weten we dus dat Ashley zich niet laat informeren door feiten maar door gevoel. Wat we ook kunnen zien in haar tweet waar ze iets omcirkelt en blijkbaar denkt dat ze een geweldige ontdekking deelt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik wil best het gesprek met je aangaan, maar misschien is het handiger om ons op 1 topic te focussen? Anders wordt het idd een onsamenhangend geheel, Misschien ben ik mede schuldig aan dit geheel, maar je vroeg naar de invloed van de ADL dus ik kwam dan met de FBI maar goed![]()
Topic gaat over censuur, laten we ons daarop op richten![]()
Zoals ik hier eerder zei, ik ken de overgrote meerderheid niet die hierover tweeten, neemt niet weg dat het verhaal van haar mij wel bekend voorkomt. Alleen vraag ik me af waarom je het nodig vind om het gesprek te derailen?
Ik had het overduidelijk over Facebook en hun aanvaring met de ADL. Dat negeer je volledig en begint vervolgens over sneeuwwitje?
Kom op zeg![]()
Nogmaals, zie jij overeenkomsten met 2020 toen Facebook een flinke klap te voortduren kreeg omdat ze niet wilden meegaan met het ''advies'' van de ADL
Wat ook opvallend is, dat saudi arabie mede financieerde zodat Musk twitter kon kopen. Dus hoe zijn ze bij de gegevens gekomen, wat heeft twitter gedeeld met de mede eigenaren?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En het vrije woord waarbij de regels per land verschillen en het opvallend stil blijft bij de kritische denkers over opgepakte en veroordeelde kritische denkers in saudie Arabi.
Saudi woman given 34-year prison sentence for using Twitter
Saudi man sentenced to death for tweets in harshest verdict yet for online critics
Wat heeft dit met Twitter zelf te maken?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En het vrije woord waarbij de regels per land verschillen en het opvallend stil blijft bij de kritische denkers over opgepakte en veroordeelde kritische denkers in saudie Arabi.
Saudi man sentenced to death for tweets in harshest verdict yet for online critics
Twitter heeft gegevens gedeeld, van de mensen die anoniem iets gepost hebben? Of denk je dat mensen dit online zetten onder eigen naam?quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Twitter zelf te maken?Absurd natuurlijk, maar wat kan Twitter hier aan doen?
Bijzonder wel. Als je het artikel opent over die man die ter dood is veroordeeld en je klikt een beetje verder, lees je dat er in 2019 een Twitter-manager is opgepakt die werd verdacht van het doorspelen van persoonsgegevens aan de Saudische overheid. Daarnaast is de veroordeelde twitteraar in juli vorig jaar opgepakt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Twitter heeft gegevens gedeeld, van de mensen die anoniem iets gepost hebben? Of denk je dat mensen dit online zetten onder eigen naam?
Dit soort dingen gebeurt steeds meer sinds overname door Musk. Saudi arabie is een mede eigenaar, dus waarom zouden die niet in hun eigen bedrijfsgegevens mogen kijken? Of denk je dat Musk nee zegt als de grootste geldschieter iets vraagt?
Goed punt. En had inderdaad niet op artikel geklikt, zag het vaker voorbij komen (had dus inhoudt vaker gelezen), maar blijkbaar is het menselijk geheugen niet zuivergeneog en haal dus wat door elkaar. dus te snel tot conclusie gekomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Als je het artikel opent over die man die ter dood is veroordeeld en je klikt een beetje verder, lees je dat er in 2019 een Twitter-manager is opgepakt die werd verdacht van het doorspelen van persoonsgegevens aan de Saudische overheid. Daarnaast is de veroordeelde twitteraar in juli vorig jaar opgepakt.
Maar dat is natuurlijk de schuld van Musk, omdat hij toen nog helemaal geen eigenaar was van het platform en er niets te zeggen had. Logisch inderdaad!
Dat is dezelfde casus, je haalt dus niets door elkaar. In het tweede artikel gaat het over infiltratie door Saudische agenten in 2014 en 2015 en hoe Twitter onder leiding van Jack Dorsey wist van de praktijken van de Saudische overheid, maar besloot het te negeren omdat het een grote geldschieter was.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Goed punt. En had inderdaad niet op artikel geklikt, zag het vaker voorbij komen (had dus inhoudt vaker gelezen), maar blijkbaar is het menselijk geheugen niet zuivergeneog en haal dus wat door elkaar. dus te snel tot conclusie gekomen.
Maar ik had deze casus in mijn hoofd:
https://www.washingtonpos(...)e5e92090d_story.html
(ook een man die dus heel recent ter dood is veroordeeld).
Toch blijft staan dat SA zelf mede financieerder is, en nu helemaal niet duidelijk is wat er gedeeld wordt en geen controle meer over is:
https://www.theguardian.c(...)-human-rights-abuses
Jij haalt 2 edingen door elkaar nu. er is dus afgelopen maand iemand veroordeeld en dat meisje was vorig jaar. Het artikel van quardian wat ik post is dus van 1 dag geleden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is dezelfde casus, je haalt dus niets door elkaar. In het tweede artikel gaat het over infiltratie door Saudische agenten in 2014 en 2015 en hoe Twitter onder leiding van Jack Dorsey wist van de praktijken van de Saudische overheid maar besloot het te negeren omdat het een grote geldschieter was.
Er blijft dus niets over van je verhaal m.b.t. Musk. Waarom post je dit?
Het ging om exact dezelfde casus. Eerst zeg je: "goed punt", en nu opeens dit. De man is in juli 2022 opgepakt. Zijn identiteit is waarschijnlijk toen dus gedeeld met de Saudische overheid, zodat hij gearresteerd kon worden. Musk was toen geen eigenaar van Twitter.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij haalt 2 edingen door elkaar nu. er is dus afgelopen maand iemand veroordeeld en dat meisje was vorig jaar. Het artikel van quardian wat ik post is dus van 1 dag geleden.
ourt documents reviewed by rights activists and Human Rights Watch show Alghamdi was sentenced to death on July 10 under the country's vaguely worded counterterrorism law for using his social.
Die man is 11 juni 22 gearresteerd. het arrest is mogelijk omdat zijn broer een kriticus Is van het regime wie in UK leeft, volgens het artikel gebeurt dit dus meer.
hij wordt 22 juli 23 veroordeeld, met bewijs en ter dood gebracht, deze week. Dus het feit dat twitter er niks mee te maken heef (dus niet musk persoonlijk), is niet bewezen. ook omdat er dus meerdere dingen dubieus zijn;
Neem Turijke en zijn acties rondom India.
Musk Pleased de autoritaire regimes in deze wereld. Waar het vroegere twitter naar de rechtbank in India stapte, om het vrije woord te verdedigen, werkt Musk dus meer mee.
Het ‘vrije woord’ heeft ook een hele andere bijklank dan de vrijheid van meningsuiting. Een dictator of een dominee kan het “vrije woord” verkondigen zonder dat er ook maar enigszins sprake is van een land waar iedereen ongestraft een mening mag geven over dat genomen vrije woord. Een open microfoon met meningverkondiging zonder bescherming van de vrije mening is ook niet ideaal. Het recht van de sterkste telt daarin meer dan het beschermen van de balans in de samenleving.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
Niet dat ik denk dat zijn zaak een kans maakt, maar iemand bewust zwartmaken met als gevolg dat inkomsten gederfd worden is in vrijwel de hele wereld strafbaar.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nu probeert Musk toch censuur toe te passen op de ADL? Als je voorvechter van het vrije woord bent dan ben je dat toch ook voor meningen die je niet bevallen?
Dat Musk dat niet is weten we inmiddels wel.
Als je de waarheid vertelt is dat uiteraard geen zwartmaken. Daarbij zwartmaken valt natuurlijk onder absolute vrijheid van meningsuiting waar Musk voor zei staan. Maar nu wil hij dus ADL gaan cancelen, is hij opeens als wokie wakker geworden ofzo?quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat zijn zaak een kans maakt, maar iemand bewust zwartmaken met als gevolg dat inkomsten gederfd worden is in vrijwel de hele wereld strafbaar.
Het is voor mij duidelijk dat je niet bekend bent met de ADL, wat niet erg is btw. Maar het is voor mij onmogelijk om in een paar posts uit te leggen waar ze nu echt voor staan. Niet alleen zou het veel te veel tijd in beslag nemen, maar denk niet dat de leidinggevende hier het op prijs zouden stellen. Dus laat ik het ook hierbijquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen woord gezegd over sneeuuwwitje. Ik google jouw bron en aan de titel van het filmpje heb je genoeg om te zien dat we hier te maken hebben met een culture warrior. Dan weten we dus dat Ashley zich niet laat informeren door feiten maar door gevoel. Wat we ook kunnen zien in haar tweet waar ze iets omcirkelt en blijkbaar denkt dat ze een geweldige ontdekking deelt.
Maar goed dat ADL op hun website zegt facebook heeft 80 miljard inkomsten is uiteraard nietszeggend. Ik kan ook in een willekeurige krant in een artikel omcirkelen dat ze zeggen dat een bedrijf X inkomsten heeft. Dat betekent vervolgens uiteraard niet dat die krant daarmee een bedrijf kapot probeert te maken.
Of ik overeenkomsten zie, geen idee lijkt me compleet irrelevant. Als ik overeenkomsten zie tussen een appel en banaan allebei fruit ga ik toch geen conclusie trekken dat een appel dus een banaan is?
In dit geval zelfs al zou ADL bij facebook veel invloed gehad hebben op inkomsten is dat irrelevant of ze nu bij X dat hebben.
Over censuur kunnen we het ook best hebben. Lijkt mij dat ADL het vrije woord kan gebruiken om te zeggen, adverteer niet bij facebook is ons advies.
Maar voor Musk is het vrije woord meningen die hem aanstaan, want hij wil nu een rechtszaak tegen ADL blijkbaar? Omdat ze hun vrije woord gebruiken. Tja zo kennen we hem natuurlijk wel, ene dag dit andere dag iets anders.
Ah ja, nu de Democratische partij erbij slepen. Linkje erbij van een dubieuze site als The Epoch Times, die nota bene meer invloed heeft - want een betrekkelijk groot bereik in bepaalde hoek in verhouding tot deze belangenvereniging - en zeer partijdig, wat kennelijk in hun geval voor jou wel ok is ofzo?! Gaat wel weer lekker zo.quote:
ten eerste is het dus een fake account omdat blijkbaar een joodse vrouw en niet een homosexuele man (gay) achter het account zit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
Ook gays against grooming is een extremistische organisatie( volgens de ADL)
[ twitter ]
Plottwist: Het account is gestart door een Joodse mevrouw
Nota bene die gestoorde van libsoftiktok.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ten eerste is het dus een fake account omdat blijkbaar een joodse vrouw en niet een homosexuele man (gay) achter het account zit.
En waarom kan joodse vrouwen niet extreem rechts zijn?
Dat nazi's joden haten, wil niet zeggen dat joden niet extreem rechts kunnen zijn?
Als jij dat kan zonder te vervallen in anti-semitisme zal dat geen enkel probleem zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:39 schreef Ali_boo het volgende:
Het is voor mij duidelijk dat je niet bekend bent met de ADL, wat niet erg is btw. Maar het is voor mij onmogelijk om in een paar posts uit te leggen waar ze nu echt voor staan. Niet alleen zou het veel te veel tijd in beslag nemen, maar denk niet dat de leidinggevenden hier het op prijs zouden stellen. Dus laat ik het ook hierbij
Verder is het geen advies wat ze geven, maar het is min of meer een bevel. Een organisatie die over lijken gaat om hun doel te verwezenlijken
Ik ben ook benieuwd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als jij dat kan zonder te vervallen in anti-semitisme zal dat geen enkel probleem zijn.
Als.
Ik vermoed dat zijn uitleg vnl bestaat uit complottheorieen uit ultra-rechtse bronnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als jij dat kan zonder te vervallen in anti-semitisme zal dat geen enkel probleem zijn.
Als.
quote:
Jullie kennen meneer Boo ook langer dan vandaag ?quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:32 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vermoed dat zijn uitleg vnl bestaat uit complottheorieen uit ultra-rechtse bronnen.
Je bent vergeten waar je kritiek op hebt gehad. Zal dan wel weinig voorstellen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je loopt al een tijdje mee, net als vele andere binnen dit topic. Voel niet echt de noodzaak om dit op te sommen voor eenieder die selectief het topic volgt, maar wel een oordeel klaar heeft liggen.
I could not possibly comment on this.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
Jullie kennen meneer Boo ook langer dan vandaag ?
Lijkt me dat je nogal schromelijk overdrijft als je zegt dat zon clubje bevelen geeft of over lijken gaat. Of geloof je dat soort dingen echt omdat iemand op twitter dat claimt? Over het algemeen kun je van die randoms op internet niet op die manier blind vertrouwen al helemaal niet als ze uit zon echokamer komen als dat grietje waarmee je kwam aandraven.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is voor mij duidelijk dat je niet bekend bent met de ADL, wat niet erg is btw. Maar het is voor mij onmogelijk om in een paar posts uit te leggen waar ze nu echt voor staan. Niet alleen zou het veel te veel tijd in beslag nemen, maar denk niet dat de leidinggevende hier het op prijs zouden stellen. Dus laat ik het ook hierbij
Verder is het geen advies wat ze geven, maar het is min of meer een bevel. Een organisatie die over lijken gaat om hun doel te verwezenlijken
https://www.cbsnews.com/n(...)itter-anti-semitism/quote:This isn't the first time X leaders have pushed back against criticism from an advocacy group. In July, X filed a lawsuit against the Center for Countering Digital Hate for what the technology company characterized as a "scare campaign to drive away advertisers from the X platform."
Ik ben alleen verantwoordelijk voor hetgeen ik al die maanden hebt gepost, niet wat jij in al die deeltjes niet hebt begrepen natuurlijk. Je mag van mij de zoekfunctie (bovenaan, naast de doneerknop) gebruiken als je het graag wilt weten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bent vergeten waar je kritiek op hebt gehad. Zal dan wel weinig voorstellen.
Je hebt geen idee hquote:Op woensdag 6 september 2023 00:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik ben alleen verantwoordelijk voor hetgeen ik al die maanden hebt gepost, niet wat jij in al die deeltjes niet hebt begrepen natuurlijk. Je mag van mij de zoekfunctie (bovenaan, naast de doneerknop) gebruiken als je het graag wilt weten.
Geen idee waar je het over hebt maar het klinkt als een gezonde opmerkingquote:Ach gossie Beathoven, toch wel een hele geruststelling dat de huur nog steeds gratis is in je hoofdje.
Daarom zeg ik ook, met als doel inkomstenderving voor het bedrijf. Daarnaast is het helemaal niet duidelijk wat de 'waarheid' hier is. Een activistengroep zal altijd zeggen dat er een enorm probleem is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je de waarheid vertelt is dat uiteraard geen zwartmaken.
De waarheid?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, met als doel inkomstenderving voor het bedrijf. Daarnaast is het helemaal niet duidelijk wat de 'waarheid' hier is. Een activistengroep zal altijd zeggen dat er een enorm probleem is.
Dat zegt de ADL. Er is geen reden om wat Musk zegt te geloven, maar de ADL is net zo min geloofwaardig.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De waarheid?
De feitelijk observeerbare dingen die gebeuren op X
De intentie inkomstenderving, dan kunnen wat reclameuitingen in de VS de concurrenten aanklagen omdat dit vergelijkende reclames zijn. Maar dit mag in de vs zolang de claims onderbouwd kunnen worden en de klant niet misleid wordt.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zegt de ADL. Er is geen reden om wat Musk zegt te geloven, maar de ADL is net zo min geloofwaardig.
Het gaat ook om de intentie, nogmaals. Als de intentie expliciet inkomstenderving is, kan ook de 'waarheid' daarvoor gebruikt worden.
Zal best maar de ADL verkoopt geen advertenties.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De intentie inkomstenderving, dan kunnen wat reclameuitingen in de VS de concurrenten aanklagen omdat dit vergelijkende reclames zijn. Maar dit mag in de vs zolang de claims onderbouwd kunnen worden en de klant niet misleid wordt.
Nee maar waarom zal een rechter niet de logica van onderbouwde claims en geen misleiding gaan volgen?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal best maar de ADL verkoopt geen advertenties.
Geen idee wat je bedoelt, maar zo werkt het niet. Zelfs als wat ADL zegt waar is (er is geen reden om dat aan te nemen), adverteerders oproepen om niet te adverteren kan alsnog als inkomstenderving worden gezien. Als dat de intentie is dan hangen ze alsnog.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar waarom zal een rechter niet de logica van onderbouwde claims en geen misleiding gaan volgen?
Op grond van welke wet is het in Amerika in hemelsnaam strafbaar om adverteerders op te roepen ergens niet te adverteren?quote:Op woensdag 6 september 2023 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt, maar zo werkt het niet. Zelfs als wat ADL zegt waar is (er is geen reden om dat aan te nemen), adverteerders oproepen om niet te adverteren kan alsnog als inkomstenderving worden gezien. Als dat de intentie is dan hangen ze alsnog.
Als het op basis van aantoonbare laster/smaad is, dan kan het gewoon strafbaar zijn. Het is dan aan de rechter om te oordelen of dat hier het geval is.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op grond van welke wet is het in Amerika in hemelsnaam strafbaar om adverteerders op te roepen ergens niet te adverteren?
Als iets waar is, dan is het in de VS nooit laster/smaad. Dus dat gaat niet op in deze hypothetische situatie van MoreDakka.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het op basis van aantoonbare laster/smaad is, dan kan het gewoon strafbaar zijn. Het is dan aan de rechter om te oordelen of dat hier het geval is.
Ook hier ben ik nog erg benieuwd naar de wetsartikelen. Smaad en laster zijn op zichzelf strafbaar (al geldt er voor een Musk of X wel een hogere lat), maar het oproepen van adverteers om ergens niet te adverteren? Daar ben ik wel benieuwd naar een bron.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het op basis van aantoonbare laster/smaad is, dan kan het gewoon strafbaar zijn. Het is dan aan de rechter om te oordelen of dat hier het geval is.
Als de aantijging "X/Musk is antisemitisch" is en het argument vormt om anderen aan te sporen er niet te adverteren, kan dat zeker onder smaad/laster vallen. Dan is het aan een rechter om te bepalen of dat waar en terecht of onterecht is, wanneer je een zaak aanspant.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als iets waar is, dan is het in de VS nooit laster/smaad. Dus dat gaat niet op in deze hypothetische situatie van MoreDakka.
Als het als smaad/laster wordt beoordeeld door een rechter en bewezen kan worden dat dat tot inkomstenderving leidt, dan kan het zomaar zijn dat dit als strafbaar wordt gezien. Het oproepen van adverteerders om niet te adverteren is dan niet het zwaartepunt, maar de gronden waarop dat is gebeurd.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook hier ben ik nog erg benieuwd naar de wetsartikelen. Smaad en laster zijn op zichzelf strafbaar (al geldt er voor een Musk of X wel een hogere lat), maar het oproepen van adverteers om ergens niet te adverteren? Daar ben ik wel benieuwd naar een bron.
Edit: laad en smaster. Even verbeterd.
Defamation.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op grond van welke wet is het in Amerika in hemelsnaam strafbaar om adverteerders op te roepen ergens niet te adverteren?
Dan is de inkomstenderving nog altijd niet strafbaar. De smaad danwel laster zijn strafbaar, de inkomstenderving is slechts de geleden schade.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het als smaad/laster wordt beoordeeld door een rechter en bewezen kan worden dat dat tot inkomstenderving leidt, dan kan het zomaar zijn dat dit als strafbaar wordt gezien. Het oproepen van adverteerders om niet te adverteren is dan niet het zwaartepunt, maar de gronden waarop dat is gebeurd.
Defamation vraagt ook dat er onwaarheden als feit geponeerd worden.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Defamation.
Aangezien Musk een publiek figuuur is zal de kans op een schadevergoeding zeer klein zijn.
Dat maakt dus bovenstaande onjuist; als het waar is kan het per definitie geen defamation zijn. Het maakt dan niet uit dat de intentie inkomstenderving is. Dat zou ook wat gek zijn; stel je voor dat Facebook werd gerund door een daadwerkelijke nazi, mag je dan niet zeggen 'he, dit is een nazi, is het wel zo slim daar te adverteren?'quote:Zelfs als wat ADL zegt waar is (er is geen reden om dat aan te nemen), adverteerders oproepen om niet te adverteren kan alsnog als inkomstenderving worden gezien. Als dat de intentie is dan hangen ze alsnog.
Ja, leuk, maar MoreDakka heeft het over: "Zelfs als wat ADL zegt waar is ..."quote:Op woensdag 6 september 2023 17:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als de aantijging "X/Musk is antisemitisch" is en het argument vormt om anderen aan te sporen er niet te adverteren, kan dat zeker onder smaad/laster vallen. Dan is het aan een rechter om te bepalen of dat waar en terecht of onterecht is, wanneer je een zaak aanspant.
Dat ben ik met je eens. Het staat iedereen vrij om op te roepen ergens niet te adverteren.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan is de inkomstenderving nog altijd niet strafbaar. De smaad danwel laster zijn strafbaar, de inkomstenderving is slechts de geleden schade.
Zonder smaad of laster oproepen ergens niet te adverteren is op zich echter niet strafbaar.
Eens. Als er wordt gezegd dat je niet moet adverteren op X omdat daar antisemtische figuren of organisaties worden toegelaten (en het aantoonbaar is dat ze dat zijn), lijkt het mij dat je deze oproep gewoon kunt doen. Zeg je dat X dit steunt, dan ligt het weer anders mijns inziens.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar MoreDakka heeft het over: "Zelfs als wat ADL zegt waar is ..."
De waarheid geldt als absoluut verweer in de VS tegen een klacht voor smaad/laster.
Edit: ah, ik zie dat Ludachrist al gereageerd had met in feite dezelfde tekst.
Het kan wel defamation zijn. De waarheid van een statement is een verdediging, maar niet de ultieme arbiter. Als degene die de uitspraak doet 'reckless disregard and actual malice' laat zien wat betreft het statement, dan kan ook een waar statement onder defamation vallen. Het gaat allemaal om de intentie.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Defamation vraagt ook dat er onwaarheden als feit geponeerd worden.
[..]
Dat maakt dus bovenstaande onjuist; als het waar is kan het per definitie geen defamation zijn. Het maakt dan niet uit dat de intentie inkomstenderving is. Dat zou ook wat gek zijn; stel je voor dat Facebook werd gerund door een daadwerkelijke nazi, mag je dan niet zeggen 'he, dit is een nazi, is het wel zo slim daar te adverteren?'
Het zou wel leuk zijn als je negatieve berichten over je producten simpelweg kan onderdrukken door te roepen dat het defamation is omdat je omzet verliest. Lijkt mij fantastisch voor bedrijven.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan wel defamation zijn. De waarheid van een statement is een verdediging, maar niet de ultieme arbiter. Als degene die de uitspraak doet 'reckless disregard and actual malice' laat zien wat betreft het statement, dan kan ook een waar statement onder defamation vallen. Het gaat allemaal om de intentie.
Maar omdat Musk een publiek figuur is zijn die drempels heel hoog (gelukkig maar). Ik zie dan ook weinig kans voor deze zaak.
Hij kan naar de rechter stappen, natuurlijk, maar ik vermoed dat dit weer eens groot dan wel dreigspraak is van Musk.quote:Amid this flurry of extremism, Musk engaged with Woods, first by liking a post in which he falsely alleged that the ADL is “financially blackmailing social media companies into removing free speech on their platform,” then by replying that “ADL has tried very hard to strangle X/Twitter.” His evident enthusiasm for the attacks boosted them further while undermining Yaccarino’s efforts to convince advertisers that X is working to rein in the site’s hate accounts. (The day before, while celebrating the impact of the #BanTheADL campaign over on his Telegram account, Woods had shared a 2017 video of Richard Spencer in which the white nationalist declares, “This is a moment to savor. We just achieved a great victory.”)
https://www.rollingstone.(...)n-league-1234817008/
quote:Defamation is a false statement of fact that harms another’s reputation. It is rooted in the idea that people have a right to their good name and reputation. To constitute defamation, the statement or statements must be false. In other words, falsity generally is a required element of a defamation claim.
Bron
Hier lopen twee dingen door elkaar. Je hoeft (volgens NY v Sullivan) alleen 'actual malice' aan te tonen; dat doe je door te laten zien dat degene die jou lasterde (even de NL-vertaling voor het gemak) ofwel wist dat zijn uitspraken leugens waren, ofwel 'with reckless disregard of whether it was false or not' zijn uitspraken deed.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan wel defamation zijn. De waarheid van een statement is een verdediging, maar niet de ultieme arbiter. Als degene die de uitspraak doet 'reckless disregard and actual malice' laat zien wat betreft het statement, dan kan ook een waar statement onder defamation vallen.
En zoals Greenblatt in het interview aangeeft monitoren zij wat er op Twitter gepost wordt en is gebleken dat het aantal anti-Joodse uitspraken enorm is toegenomen vanwege Musk's 'free speech'-beleid en het toelaten van accounts die voorheen geband waren.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier lopen twee dingen door elkaar. Je hoeft (volgens NY v Sullivan) alleen 'actual malice' aan te tonen; dat doe je door te laten zien dat degene die jou lasterde (even de NL-vertaling voor het gemak) ofwel wist dat zijn uitspraken leugens waren, ofwel 'with reckless disregard of whether it was false or not' zijn uitspraken deed.
Die laatste is een hl hoge lat, en heeft weinig te maken met intentie, meer met het huiswerk dat de ADL zou moeten doen.
Iets kan en waar en antisemitisch zijn hequote:Op dinsdag 5 september 2023 23:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als.
Omdat je zo nieuwsgierig bent ingesteldquote:
Je antwoord is een YT filmpje?quote:Op woensdag 6 september 2023 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omdat je zo nieuwsgierig bent ingesteld
Een kort video special voor jouw
[ twitter ]
Je antwoord is een YT filmpje?quote:Op woensdag 6 september 2023 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omdat je zo nieuwsgierig bent ingesteld
Een kort video special voor jouw
[ twitter ]
Klopt, maar dat 'reckless disregard' gaat wel over de intentie. Dat betekent namelijk dat het je niet te doen is om de waarheid te verspreiden, maar om de andere te beschadigen.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier lopen twee dingen door elkaar. Je hoeft (volgens NY v Sullivan) alleen 'actual malice' aan te tonen; dat doe je door te laten zien dat degene die jou lasterde (even de NL-vertaling voor het gemak) ofwel wist dat zijn uitspraken leugens waren, ofwel 'with reckless disregard of whether it was false or not' zijn uitspraken deed.
Die laatste is een hl hoge lat, en heeft weinig te maken met intentie, meer met het huiswerk dat de ADL zou moeten doen.
Want de ADL heeft geen kritiek op Antifa? Dan heb je het toch niet goed begrepen.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Iets kan en waar en antisemitisch zijn he![]()
Ik weet dat het tegenstrijdig klinkt, maar dat is het niet
Daarnaast is de definitie van antisemitisme zo verbreed dat je er vrijwel alles onder kan scharen deze dagen. Zelfs wanneer je vrijwel alleen primaire bronnen zou gebruiken, je te allen tijde genuanceerd zou uitdrukken, dan nog zou het vrij weinig uitmaken
Laten we luchtig beginnen en zien waar het schip strandt
Volgens de ADL is het bekritiseren van antifa ''hatespeach'' :https://www.adl.org/resources/hate-symbol/anti-antifa-images
The Original 'Antifa' Was A Jewish Anti-Nazi Militia
https://forward.com/life/(...)h-anti-nazi-militia/
Your top 9 Yiddish antifa anthems: a revolutionary playlist
https://forward.com/cultu(...)olutionary-playlist/
Vind het echt jammer dat de pagina van Haarets niet wil laden. Ondanks dat er niets mis is met de artikelen van de Jewish Forward. Ging Haarets echt de diepte in maar goed het zij zo
Begrijp je nu waarom het onder ''haatspraak'' valt?
Dit wil niet zeggen dat Antifa een joods verzinsel is alleen dat ze invloed hebben gehad door de jaren heen
Omdat dit een negatief stereotype bevestigd is het bij voorbaat antisemitisch( niet mijn woorden maar die van de IHRA)
Nee. De norm van 'reckless disregard' gaat uitsluitend over hoe iemand met de feiten omgaat, niet met welke intentie die de laster publiceert.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar dat 'reckless disregard' gaat wel over de intentie. Dat betekent namelijk dat het je niet te doen is om de waarheid te verspreiden, maar om de andere te beschadigen.
Gewoon uit interesse: hoe moet ik dit zien?quote:Op woensdag 6 september 2023 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan wel defamation zijn. De waarheid van een statement is een verdediging, maar niet de ultieme arbiter. Als degene die de uitspraak doet 'reckless disregard and actual malice' laat zien wat betreft het statement, dan kan ook een waar statement onder defamation vallen. Het gaat allemaal om de intentie.
Maar omdat Musk een publiek figuur is zijn die drempels heel hoog (gelukkig maar). Ik zie dan ook weinig kans voor deze zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |