Hartveroverende realityster Oos Kesbeke legt verhaal achter geblondeerd haar uit: ‘Komt door mijn moeder’AD Media PrijzenOos Kesbeke veroverde de harten van de kijkers dit jaar met zijn eigen realityserie op RTL 5. Daarom ontvangt hij de AD Media Prijs voor de meest hartveroverende realityster van 2023.
,,Och wat leuk zeg! Ik ben er stil van", zegt de normaal zo spraakzame Oos Kesbeke als hij de AD Media Prijs voor de meest hartveroverende realityster van 2023 in ontvangst neemt van Manuel Venderbos. In het juryrapport (onder dit artikel volledig te lezen) schrijft tv-columnist Angela de Jong: Oos is een flamboyant type met een iets te jonge vriendin, iets te geblondeerd haar en iets te veel botox (ja, hij dus).” Maar ook: ,,De Augurkenkoning is hilarisch én hartverwarmend, precies wat een mens nodig heeft om de ellende in de wereld even te vergeten.”
Over dat geblondeerde wil de augurkenkoning nog wel wat zeggen: ,,Alles heeft altijd een verhaal”, legt hij uit. ,,Mijn moeder was kapster. Ze heeft heel lang haar eigen kapsalon gehad. Ik had de makke. Mijn haar was vroeger heel snel vet. Toen zij ze, dan doe ik er blonde puntjes in dan wordt je haar niet zo vet. Dat is toen gedaan en dat is nooit meer veranderd.” En die botox dan? ,,Geen botox!”
Juryrapport van Angela de Jong: AD Media Prijs voor de meest hartveroverende realityster van 2023
Hij kwam, zag en overwon een paar maanden geleden: Oos Kesbeke, inmiddels beter bekend als De Augurkenkoning uit de gelijknamige realityreeks op RTL 5. Oos is een flamboyant type met een iets te jonge vriendin, iets te geblondeerd haar en iets te veel botox (ja, hij dus). Hij spreekt in tegeltjeswijsheden als ‘als ik gemekker wil horen, koop ik wel een geit’. Als de stress om haperende machines of vergeten komkommerblokjes hem te veel wordt - en dat gebeurt ongeveer om de minuut - foetert hij er op los.
Je houdt als kijker je hart vast, maar zijn mensen gaan voor hem door het vuur. En hij voor hen, zoals blijkt uit al zijn inspanningen voor de jonge Mike.
De Augurkenkoning is hilarisch én hartverwarmend, precies wat een mens nodig heeft om de ellende in de wereld even te vergeten. Oos en zijn mensen slagen er samen in om de wereld ietsje mooier te maken. Al is het maar voor een uurtje.
De AD Media Prijs 2023 voor meest hartveroverende realityster gaat naar Oos Kesbeke.
https://www.ad.nl/show/ha(...)ijn-moeder~a8e1f7d7/