Je kiest toch zelf voor vaccineren met de info dat er bijwerkingen kunnen voorkomen. Dan achteraf gaan janken om een schadevergoedingquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
simpel antwoord ... er zijn een aantal mensen met klachten die zeer mogelijk gerelateerd zijn aan de nawerkingen van een vaccinatie.
Deze hebben recht erop schadeclaims in te dienen (in de meeste gevallen hebben overheden de aansprakelijkheid van medicijnfabrikanten overgenomen, dus die schadeclaims moeten zij betalen) en ook hebben deze mensen behandeling nodig..
Cijfers wil ik. Jij vergelijkt de situatie met een griepgolf. Bij welke griepgolf lagen er 1400+ mensen op de IC? Ik denk dat je niet eens tot 1000 komt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De ziekenhuizen lagen overvol met duizenden grieppatiënten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
1keer kort kontakt op afstand in een beperkte groep is precies het zelfde als de hele avond met zijn alle kort op elkaar in de kroeg of discotheek met een grote groepen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Mensen zullen er toch uit moeten om boodschappen te doen.
Dus dan had je ook geen last van de lockdowns..quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De lockdown was niet effectief.
Nee, paar honderd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Cijfers wil ik. Jij vergelijkt de situatie met een griepgolf. Bij welke griepgolf lagen er 1400+ mensen op de IC? Ik denk dat je niet eens tot 1000 komt.
Wel eens gehoord van ‘voortschrijdend inzicht’? De onzin van vandaag is de reddende actie van morgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dit artikel (MSM nog wel) van voor de lockdown. Lockdown werd onzin genoemd.
https://nos.nl/artikel/23(...)kdown-zou-onzin-zijn
En dan opeens geloof jij de MSM wel?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dit artikel (MSM nog wel) van voor de lockdown. Lockdown werd onzin genoemd.
https://nos.nl/artikel/23(...)kdown-zou-onzin-zijn
Dat vraag je aan iemand die in 2020 is blijven steken?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van ‘voortschrijdend inzicht’? De onzin van vandaag is de reddende actie van morgen.
Experts denken daar anders over. Deze week nog een aardig rapport: https://royalsociety.org/-/media/policy/projects/impact-non-pharmaceutical-interventions-on-covid-19-transmission/covid-19-examining-the-effectiveness-of-non-pharmaceutical-interventions-executive-summary.pdfquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De lockdown was niet effectief.
quote:The report draws together the findings of six expert-led evidence reviews, published in a special themed issue of the journal Philosophical Transactions of the Royal Society A.
The reviews looked at thousands of published studies, and identified papers that were suitably robust for inclusion in each review category.
In het artikel staat duizenden. Verdiep jezelf in de stof.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, paar honderd.
En ook geen duizenden in het ziekenhuis, zoals bij Covid...
Er is helaas beperkte informatie over het aantal mensen dat toen op de IC lag.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Cijfers wil ik. Jij vergelijkt de situatie met een griepgolf. Bij welke griepgolf lagen er 1400+ mensen op de IC? Ik denk dat je niet eens tot 1000 komt.
Het hele jaar rond?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:27 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
In het artikel staat duizenden. Verdiep jezelf in de stof.
Met covid lagen er in de zomer van 2020 15 op de IC.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het hele jaar rond?
Nope. Je ziet bij griep een korte periode dat er overbelasting is. Met Covid hadden we meer dan 2 naar overbelasting, ondanks zware maatregelen tegen verspreiding...
Grappig, hoe je het nu opeens over de IC hebt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:35 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Met covid lagen er in de zomer van 2020 15 op de IC.
Precies.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Een influenza of coronavirus verspreid zich via aerosolen. Afstand houden is amper effectief en ook vrijwel onmogelijk in het dagelijks leven.
Dus dan blijven lockdowns over..quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Een influenza of coronavirus verspreid zich via aerosolen. Afstand houden is amper effectief en ook vrijwel onmogelijk in het dagelijks leven.
Aerosolen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies.
Leg nu nog eens uit waarom een lockdown niet effectief zou zijn?
Nee. Veel effectiever zijn o.a veel ventileren, niet testen, groepsimmuniteit door besmetting en kwetsbare mensen de optie geven om thuis te blijven terwijl de rest doorgaat met het leven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan blijven lockdowns over..
Kiek, je weet het wel....
En op welke manier is dat effectiever?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Nee. Veel effectiever zijn o.a veel ventileren, niet testen, groepsimmuniteit door besmetting en kwetsbare mensen de optie geven om thuis te blijven terwijl de rest doorgaat met het leven.
Dat is mooi. Ik ken mensen met asymptomatische covid.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:35 schreef Zoon_John het volgende:
Ik ben gevaccineerd en heb nergens last van.
Dat maakt ze juist effectief.quote:
Die hebben zich niet gehouden aan jouw maatregelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dat is mooi. Ik ken mensen met asymptomatische covid.
En als mensen minder vaak en minder dicht bij elkaar zijn, komen ze dan vaker of juist minder vaak in aanraking met aerosolen?quote:
Ventilatie: SARS-CoV-2 en influenza verspreiden zich vooral door aerosolen. Een goede ventilatie beperkt aerogene transmissie door het verversen van de lucht.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke manier is dat effectiever?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |