doen ze ook, maar dat gezeur dan altijdquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is dan aan de medewerkers om die weer mee terug naar huis te geven.
goed hoor! Wat gaat de tijd toch snel hequote:En spannend! Hier gaat de oudste naar havo 5. Je weet wel, dat prupke
Ja, maar het moet een Casio zijn...quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:45 schreef amaranta het volgende:
Inmiddels heeft iedereen een rekenmachine in hun broekzak zitten…😇
Hier stond ie op de lijst én bij iddink dus maar gekocht. Die online versie, kon ik niet kopen. Leek me handiger.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb dat dus niet meer gedaan. Het eerste jaar werd er heel duidelijkg esteld : niet kopen. Was ook voor woordenboeken zo.
En toen hadden ze het ineens nodig. Tja, daar betaal ik nu een vrijwillige bijdrage voor, waarbij specifiek atlassen en woordenboeken staat). Dan had je niet moeten zeggen dat het niet ndoig was.
Net zoals zowel jongste als oudste naar Moviepark gingen. Jongste moest 35 euro lappen, bij de oudste was het gratis.
Overigens hebben wij die van mijn ouders nog en ik denk mijn oude ook nog wel. En verder oefenen ze maar op school. Ze hebben hem niet nodig voor hun examens enzo.
Nou, Ouderbijdrage van jongste (mavo1): 107.50, oudste (havo 4) 86.50quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:49 schreef PoesInDoos het volgende:
''Bruh''
Ik krijg het wel Spaans benauwd van dit onderwerp hoor.. Kind gaat naar groep 7, dus we hebben er nog lang niet mee te maken, maar toch.. Wat kost zoiets allemaal?
Niet niks. Dit jaar 100 euro vrijwillige ouderbijdrage, kamp en ze gaan naar Engeland. Bijna 400 euro totaalquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:49 schreef PoesInDoos het volgende:
''Bruh''
Ik krijg het wel Spaans benauwd van dit onderwerp hoor.. Kind gaat naar groep 7, dus we hebben er nog lang niet mee te maken, maar toch.. Wat kost zoiets allemaal?
Het ging mij meer om de boekenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, Ouderbijdrage van jongste (mavo1): 107.50, oudste (havo 4) 86.50
Bij jongste kwam daar dus nog 35 euro bij. Voor de oudste kwam er nog 400 euro voro de werkweek bij voor in oktober.
Bedragen voor komend jaar weet ik nog niet.
Zoals het *NU* lijkt gaat kind naar TL, dus dan is zo'n rekenmachine niet nodig (hoop ik)quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Niet niks. Dit jaar 100 euro vrijwillige ouderbijdrage, kamp en ze gaan naar Engeland. Bijna 400 euro totaal![]()
Maar schriften, agenda, pennen en alles bij action.
Rekenmachine vorig jaar gekocht. Via iddink want dan wist ik zeker dat het de goede wasEr zijn zóveel soorten, belachelijk.
Map, schriften, bijdrage zeg maar, max 200 euro totaal. Voor TL leerjaar 22/23. TL 1e leerjaar 21/22 was 141 euro, dus dit jaar was goedkoper (dat was vast omdat hij sommige stof al wel kendequote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:55 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zoals het *NU* lijkt gaat kind naar TL, dus dan is zo'n rekenmachine niet nodig (hoop ik)
De Action is gewilligquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Map, schriften, bijdrage zeg maar, max 200 euro totaal.
Scheelt weerquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:55 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zoals het *NU* lijkt gaat kind naar TL, dus dan is zo'n rekenmachine niet nodig (hoop ik)
Bedankt voor de geruststellingquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Scheelt weer![]()
Als het goed is, hoef je alleen de atlas en woordenboeken te kopen. Rest is huur.
Moest vorig jaar 75 euro borg aftikken maar dat kreeg ik dit jaar terugNou had ik wel op álle knopjes zitten rammen toen het fout ging met bestellen dus óók op de borg terug vragen, maar verder niet ingevuld
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:00 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Bedankt voor de geruststelling
Ik was niet eens sarcastisch!quote:
Oooh, ik dacht over dat het bestellen niet vlekkeloos verliepquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:02 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik was niet eens sarcastisch!
Als we het over een paar honderd euro per schooljaar hebben is het te doen, ik had een veelvoud verwacht namelijk..
Hier stond het ook op de lijst bij Iddink, woordenboeken moesten merk X, versie Y zijn, waren ook niet goedkoper elders dus de hele bups incl schriften, kleurpotloden, passer en "goed gevulde etui" daar maar besteld, als ik op de Grote Bosatlas en woordenboeken elders niet kan besparen dan ook geen zin om nog 3 toko's af te struinen voor de rest.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier stond ie op de lijst én bij iddink dus maar gekocht. Die online versie, kon ik niet kopen. Leek me handiger.
Woordenboeken komen bij action vandaan, scheelde meer dan de helft
Dan is het idd handiger om het via iddink te doenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier stond het ook op de lijst bij Iddink, woordenboeken moesten merk X, versie Y zijn, waren ook niet goedkoper elders dus de hele bups incl schriften, kleurpotloden, passer en "goed gevulde etui" daar maar besteld, als ik op de Grote Bosatlas en woordenboeken elders niet kan besparen dan ook geen zin om nog 3 toko's af te struinen voor de rest.
Bij de Action wel nog een stuk of 6 extra geodriehoeken gehaald, die van Iddink was al kapot bij aankomst.
Onderdeel van de "goed gevulde etui", maar dat hebben ze netjes opgelost, omslachtig en duur, maar netjes.
Ze stuurden een compleet nieuwe etui, en ik moest de oude retour sturen, ze konden geen losse geodriehoek opsturen omdat hij niet los besteld was.
Boeken zijn huur, we hebben aan Iddink ¤ 194,80 betaald voor alles wat hij verder volgens school nodig had, dat bedrag zal volgend jaar hopelijk dus lager zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de boekenIk weet dat die verrekte Atlas duur is..
Tis niet niks maar doordat er nu huurboeken zijn, scheelt het toch heel veel.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:13 schreef exode het volgende:
Wat een bedragen he, wij kunnen het normaal gesproken gewoon betalen (je weet het niet he over 3 jaar), maar als je de eindjes toch al moeilijk aan elkaar kan knopen. Jeetje.
Ik heb hier chili poeder gestooid in de tuin op de plekken (midden in het gras) waar ik kattenstront had weggehaald. Het lijkt of de kat dan een ander plekje zoekt. Ik had het ook onder poort gestrooid en op het hek, want ik weet niet of 'ie onderdoor of bovenlangs komt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:31 schreef Donna het volgende:
Oh de tuin. Mijn tuin is de kattenbak van de buurt geloof ik. Niet helemaal, want ze schijten zelfs in het gras van andere buren, dus het zijn gewoon smerige katten.
Gisteren weer 6 hopen eruit geschept. 1 met diarree en bloed. Geen idee welke kat het is, maar hopelijk heeft het baasje ook iets door.
Maar heb er al koffie dik in liggen en binnenkort even cacaodoppen halen. Of kiezels ofzo. Even kijken wat ik er aan kan/ga doen.
De vorige bewoners hebben ook 3 fruitboompjes laten staan. 1 met peren en de anderen hebben geen vruchten, dus geen idee. En in de achtertuin een vijg, ook zonder vruchten.
Heb er ook totaal geen verstand van.
Ik ben allergisch voor gras, maar heb nauwelijks last.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:40 schreef exode het volgende:
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.
Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
Daar hebben ze het hier ook over gehad, maar ben stiekem toch wel heel blij voor oudste dat ze toch naar het buitenland gaan. Ze hadden keuze uit Berlijn, Praag en Ardennen en daar kwam uiteindelijk Parijs nog bij. Dus hij gaat naar Tsjechie, zijn eerste keuze. Kosten: 400 euro. (Los van zakgeld en dergelijke natuurlijk).quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef amaranta het volgende:
De buitenlandreizen zijn op de middelbare school van mijn kinderen afgeschaft. Wat ze daarvoor in de plaats doen weet ik niet.
Yup, was hier ook. Spanje was ook nog een bestemming.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:47 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht niet dat hij afgeschaft gaat worden, hij is ook specifiek naar Griekenland of Italië, dus er zal wel een hoop Grieks/Latijn bekeken moeten worden
Ja, kan me voorstellen dat ze baalt, is denk ik ook gewoon leuk.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Yup, was hier ook. Spanje was ook nog een bestemming.
Volgens dochter is de reden dat niet elke ouder dat kon betalen, en ze het daarom voor iedereen hebben afgeschaft.
Nu is het een vrij elitaire school, waarbij de meeste ouders dit volgens mij prima kunnen betalen. MaarGoed. Of dat de echte reden is, dat weet ik niet.
Dochter baalt er flink van in ieder geval.
Maar dit is toch absurd voor gewoon een jaar middelbare school?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:32 schreef Leandra het volgende:
In de 5de gaat het helemaal los: de bijdrage van ¤ 95, extra's ¤ 300 (dit vorig jaar ¤ 63) en een werkweek van ¤ 875....
Dat zal over 4 jaar ook allemaal wel duurder zijn dus ik gok dat het in totaal dan tegen de ¤ 1.400 zit
Maakt niet uit als hij een keer blijft zitten, als het maar niet in de 5de is
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze zeker willen zijn dat het aan schoolspullen wordt uitgegeven. Eigenlijk wel zonde, want bij Action kun je best heel leuk slagen voor weinig geld.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:00 schreef PoesInDoos het volgende:
Die schoolspullenpas is hier ook beschikbaar. Maar je kunt ze alleen bij ''dure'' winkels inleveren, dan is het ook zomaar op natuurlijk..
Bij de Primera kun je ook tabak en krasloten halen natuurlijkquote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze zeker willen zijn dat het aan schoolspullen wordt uitgegeven. Eigenlijk wel zonde, want bij Action kun je best heel leuk slagen voor weinig geld.
Ik ben het overigens een met het gratis maken of juist helemaal verbieden van studiereizen in het kader van gelijke kansen. Al is dat hier met reguliere school ook al een ding, want het pakket dat mijn dochter in de brugklas koos was 175 euro. Minima kunnen dat waarschijnlijk niet ophoesten waardoor hun kind het standaard pakket moet volgen. Erg jammer.
Ik heb er alle vertrouwen in dat als de ouders het echt niet kunnen betalen het kind niet uitgesloten wordt van de reis.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dit is toch absurd voor gewoon een jaar middelbare school?
Van mij mogen ze vanuit de overheid wel alle buitenlandreizen via school verbieden als het niet gratis (lees: 100% betaald door school, niet vanuit de ‘vrijwillige’ bijdrage) aangeboden kan worden, in het kader van kansengelijkheid.
Vrijwel alle steden werken overigens met zo’n schoolpas voor de basis-uitgaven voor school (geodriehoek etc) gelukkig, al is het absurd dat het nodig is.
Woordenboeken kun je trouwens ook spotgoedkoop gloednieuw uit de kringloop halen, die worden vrijwel niet gebruikt.
Die 875 euro is echt geen standaard bedrag hoor. Zoveel heeft het hier nooit gekost. En verder vond ik het juist enorm meevallen dat je de boeken gratis krijgt. Dat was in mijn tijd niet zo.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dit is toch absurd voor gewoon een jaar middelbare school?
Van mij mogen ze vanuit de overheid wel alle buitenlandreizen via school verbieden als het niet gratis (lees: 100% betaald door school, niet vanuit de ‘vrijwillige’ bijdrage) aangeboden kan worden, in het kader van kansengelijkheid.
Vrijwel alle steden werken overigens met zo’n schoolpas voor de basis-uitgaven voor school (geodriehoek etc) gelukkig, al is het absurd dat het nodig is.
Woordenboeken kun je trouwens ook spotgoedkoop gloednieuw uit de kringloop halen, die worden vrijwel niet gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |