Goede reactie hier weer Chevy, stop gewoon met drinken joh.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Verdachte München is niet illegaal in Duitsland
De hooivorken kunnen weer de schuur in! Niks te zien hier mensen.
Hoezo? Was gewoon een foutje.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goede reactie hier weer Chevy, stop gewoon met drinken joh.
Niks geleerd dus.quote:Thijs Römer speelt sinds afgelopen week een nieuwe theatervoorstelling waarin hij terugblikt op de afgelopen jaren. Dat vertelde zijn oom Paul Römer maandag in het NPO Radio 1-programma Spraakmakers.
De eerste opvoeringen van Een vorm van eenzaamheid vonden afgelopen week plaats in Amsterdam.
Paul bezocht afgelopen weekend een van de voorstellingen in Schram Studio's. "Het zijn zijn eerste stappen weer terug op het toneel en in de openbaarheid", zei de televisieproducent. Volgens hem hebben afgelopen weekend zo'n 150 mensen de voorstelling bezocht.
Thijs werd in 2023 veroordeeld voor online zedendelicten met minderjarige meisjes. Hij kreeg een celstraf van drie maanden, waarvan twee voorwaardelijk, en een werkstraf van 240 opgelegd. Daarnaast moest hij een schadevergoeding van ruim 13.600 euro aan de drie slachtoffers betalen. De acteur, producent en scenarioschrijver stopte na de veroordeling met zijn werkzaamheden.
"De voorstelling gaat ook over de gevangenisstraf en de reflectie die hij tijdens die tijd heeft", zei Paul. "Maar daarna kom je weer terug in de maatschappij en moet je weer je plek vinden. En dat is minimaal zo complex als het uitzitten van zo'n straf."
Volgens Paul is er bewust voor gekozen de voorstelling vooraf niet onder de aandacht te brengen. Publiciteit in een vroeg stadium zou het productieproces verstoren. "Maar nu is het stuk er. En het stuk is gemaakt voor de openbaarheid. Dus nu kunnen we ermee naar buiten."
De oom van Thijs liet verder weten dat er geen overleg is geweest met iedereen die bij de zedenzaak betrokken was. "De voorstelling is gemaakt vanuit Thijs. Het is zijn verhaal dat hij vertelt. Als je die voorstelling ziet, zie je ook hoe hij daarmee omgaat."
We moeten betalen omdat Thijs zijn verhaal wil vertellen. Thijs die lekker z’n grijpgrage handjes in broekjes liet glijden. Over het paard getilde goorlap.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef SEMTEX het volgende:
Woe is me:
https://www.nu.nl/cultuur(...)er-veroordeling.html
[..]
Niks geleerd dus.
Voor de zedendeliquent zelf is het ook best vervelend allemaal, je misbruikt wat minderjarige meisjes en dan zijn er ineens allerlei mensen die dat niet kunnen waarderen. Gelukkig heeft deze dader een nuttig netwerk over waardoor hij toch nog een weggetje heeft om ermee aan de bak te komen.quote:"De voorstelling is gemaakt vanuit Thijs. Het is zijn verhaal dat hij vertelt. Als je die voorstelling ziet, zie je ook hoe hij daarmee omgaat."
Precies. Kijk eens even hoe zielig hij is en wat hem allemaal is aangedaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Voor de zedendeliquent zelf is het ook best vervelend allemaal, je misbruikt wat minderjarige meisjes en dan zijn er ineens allerlei mensen die dat niet kunnen waarderen. Gelukkig heeft deze dader een nuttig netwerk over waardoor hij toch nog een weggetje heeft om ermee aan de bak te komen.
Volgens ChatGPT heeft de staat het bedrag hem voorgeschoten omdat hij zei het niet te kunnen betalen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft hij de slachtoffers inmiddels al betaald? Hij had namelijk het geld niet, heeft hij tijden als argument gebruikt. 13.600 euro, for god's sake. Desnoods leen je dat van je gefortuneerde Römer-familie.
Aaaah Paul Römer jaaa Römer und Weesie.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef SEMTEX het volgende:
Woe is me:
[..]
Niks geleerd dus.
Een vorm van eenzaamheid.... pisnijdig word je van die kerels die zichzelf in een slachtofferrol duwen terwijl ze dat absoluut niet zijn. Ik hoop dat er niemand komt, bah.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef SEMTEX het volgende:
Woe is me:
[..]
Niks geleerd dus.
Misschien trekt hij wel heel erg het boetekleed aan, ik ben wel nieuwsgierig!quote:Op maandag 15 juni 2026 14:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een vorm van eenzaamheid.... pisnijdig word je van die kerels die zichzelf in een slachtofferrol duwen terwijl ze dat absoluut niet zijn. Ik hoop dat er niemand komt, bah.
Bring the eggs.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd hoe het publiek op hem gaat reageren, bij zijn voorstelling.
Wat een loser. Ongelooflijk.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens ChatGPT heeft de staat het bedrag hem voorgeschoten omdat hij zei het niet te kunnen betalen.
Dus hij zal wel een betalingsregeling hebben nu.
"De voorstelling gaat ook over de gevangenisstraf en de reflectie die hij tijdens die tijd heeft", zei Paul. "Maar daarna kom je weer terug in de maatschappij en moet je weer je plek vinden. En dat is minimaal zo complex als het uitzitten van zo'n straf."quote:Op maandag 15 juni 2026 15:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien trekt hij wel heel erg het boetekleed aan, ik ben wel nieuwsgierig!
Ik neem aan dat de opbrengst voor het smartengeld van zijn slachtoffers is. hij moet nog wat betalen...quote:Op maandag 15 juni 2026 16:18 schreef Leandra het volgende:
We zouden hier echt een soort van Son of Sam wet moeten hebben, waarbij een dader zijn misdrijf niet te gelde kan maken met een boek, film of toneelvoorstelling, dit is walgelijk
Al zou het zo zijn, het is iig niet overlegd met de andere betrokkenen en ook dat vind ik nogal dubieus. Ik doe iets waar jij slachtoffer van wordt, maar ik heb contacten waardoor ik er a. achteraf een financieel slaatje uit kan slaan en b. het vooral kan laten draaien om hoe ik ik ik het beleefd heb, want ja ik deed iets strafbaars waarvoor ik straf kreeg, nou da's geen lolletje hoor! Ja jammer dat er slachtoffers zijn, maar nu draait alles even alleen om MIJ in dit verhaal.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de opbrengst voor het smartengeld van zijn slachtoffers is. hij moet nog wat betalen...
Zeker. Het is vooral veel ikke ikke ik.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn, het is iig niet overlegd met de andere betrokkenen en ook dat vind ik nogal dubieus. Ik doe iets waar jij slachtoffer van wordt, maar ik heb contacten waardoor ik er a. achteraf een financieel slaatje uit kan slaan en b. het vooral kan laten draaien om hoe ik ik ik het beleefd heb, want ja ik deed iets strafbaars waarvoor ik straf kreeg, nou da's geen lolletje hoor! Ja jammer dat er slachtoffers zijn, maar nu draait alles even alleen om MIJ in dit verhaal.
Het komt allemaal wat weinig inlevend over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |