Eigenlijk was dat ook het eerste wat door mijn hoofd ging toen ik het zag.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Een vorm van vreugde uiten in "the heat of the moment"
Je ziet juist dat die man van de voetbalfederatie haar hoofd vastpakt. Wegdraaien is zo behoorlijk lastig.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Ze kan toch haar hoofd wegdraaien, volgens mij laat ze het goed toe namelijk. En na de tijd weer een beetje mekkeren
Hij had haar hoofd met twee handen vast.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Ze kan toch haar hoofd wegdraaien, volgens mij laat ze het goed toe namelijk. En na de tijd weer een beetje mekkeren
En haar broekje is zeker ook te kort? Eigen schuldquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Die spanjaarden kussen elkaar ondeling ook uit vreugde en euforie. Zit een beetje in de mediterraanse cultuur, net als italianen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:08 schreef Marsenal het volgende:
Het is ongepast.
Dat is alles.
Dit seksueel geweld noemen devalueert de term een beetje.
Bij een man had hij het niet gedaan.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die spanjaarden kussen elkaar ondeling ook uit vreugde en euforie. Zit een beetje in de mediterraanse cultuur, net als italianen.
En dan is het opeens allemaal 'sexueel geweld' als een man het doet na een vrouwen wereldtitel.
Ik zie het juist als blijk van gelijkheid.
Het zou echt een blijk van gelijkheid zijn als deze vent ook mannen vol op de bek zoent. Ben dan wel benieuwd hoe zo'n voetballer zou reageren.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die spanjaarden kussen elkaar ondeling ook uit vreugde en euforie. Zit een beetje in de mediterraanse cultuur, net als italianen.
En dan is het opeens allemaal 'sexueel geweld' als een man het doet na een vrouwen wereldtitel.
Hij kreeg twee knietjes denk ikquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het zou echt een blijk van gelijkheid zijn als deze vent ook mannen vol op de bek zoent. Ben dan wel benieuwd hoe zo'n voetballer zou reageren.
Als een vrouw in de VS een honkbalveld oprent en nietsvermoedende spelers in de kont knijpt lacht iedereen het weg. De gelijkheid is soms ver te zoeken ja.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef maily het volgende:
[..]
Bij een man had hij het niet gedaan.
Dus nix gelijkheid!
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Echt niet vol op de mond hoor. Wel zoenen op de wang snel dat kloptquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als hij dit had gedaan toen Spanje wereldkampioen werd had het bol gestaan van de Spaanse macho's die moord en brand schreeuwen over 'ieuw gadverdamme vuile homo!' enzo. Deze knuppel mag wel gewoon de laan uit geknikkerd worden. Engnek.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel hoor, kijk de beelden maar terug van toen Italië het Eurovisie Songfestival won in 2021. De mannelijke zanger (die overigens een vriendin heeft) pakte een mannelijk bandlid vol op de bek.quote:
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt niet vol op de mond hoor. Wel zoenen op de wang snel dat klopt
Je hebt het hier over honkballers. Dat zijn toch die kerels die er uitzien als een soort menselijke transformers?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als een vrouw in de VS een honkbalveld oprent en nietsvermoedende spelers in de kont knijpt lacht iedereen het weg. De gelijkheid is soms ver te zoeken ja.
Dat was een bandlid dus een bekende het is geen normale omgangsvorm in Zuid Europa om zomaar wildvreemden op de bek te pakken. Laat staan in een officiële setting.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Wel hoor, kijk de beelden maar terug van toen Italië het Eurovisie Songfestival won in 2021. De mannelijke zanger (die overigens een vriendin heeft) pakte een mannelijk bandlid vol op de bek.
Kgoekgiekgoegoegahquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je hebt het hier over honkballers. Dat zijn toch die kerels die er uitzien als een soort menselijke transformers?
Dat dacht ik ook maar dit is er even na.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Een vorm van vreugde uiten in "the heat of the moment"
Viespeukquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
En zij zei het niet leuk te vinden. Maar de bond kiest de verkeerde partij waardoor er een 'niks aan de hand hoor' verklaring naar buiten kwam. Zo verandert er natuurlijk nooit iets, dus goed dat de hele wereld zich er nu mee bemoeit imo.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:34 schreef TornadoDK het volgende:
Is maar een iemand die dat kan uitmaken en dat is de vrouw die het overkwan.
Maar daar heb je ook nog gradaties in, ook afhankelijk van de vraag. Als ik vroeger een doelpunt maakte had ik ook wel teamgenoten die je even een kus gaven en/of in je kont knijpen. Vond ik dat leuk? Nee, dat zou ik niet willen zeggen. Vond ik het een probleem? Ook niet.quote:
Seksueel geweld is wel heel dik aangezet maar het is natuurlijk wel grensoverschrijdend gedrag. Zeker door een bondsvoorzitter die een functie zit waar sprake is van een zekere machtsuitoefening.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Tegenwoordig moet iedereen die een klein foutje begaat al bij het grof vuil. Het is in een spontane opwelling een onbeholpen actie geweest. Dit kwalificeren als seksueel geweld gaat ook wel wat ver.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was een bandlid dus een bekende het is geen normale omgangsvorm in Zuid Europa om zomaar wildvreemden op de bek te pakken. Laat staan in een officiële setting.
Dat het vreemden voor elkaar zouden zijn (dat weet ik overigens niet), haalde je er ná mijn reactie pas bij.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou @:Viv zich hebben laten wijsmaken dat het cultuur is om vreemden vol op de bek te pakken?
Als dat tijdens EV 1968 was gebeurd hadden ze er scheel kijkend en met brandende fakkels naast gestaan.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Wel hoor, kijk de beelden maar terug van toen Italië het Eurovisie Songfestival won in 2021. De mannelijke zanger (die overigens een vriendin heeft) pakte een mannelijk bandlid vol op de bek.
We vergeten wel eens dat ook mensen met macht ook gewoon maar mensen met emoties zijn. Het is allerminst handig maar veel groter dan dat is het wmb ook niet.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Seksueel geweld is wel heel dik aangezet maar het is natuurlijk wel grensoverschrijdend gedrag. Zeker door een bondsvoorzitter die een functie zit waar sprake is van een zekere machtsuitoefening.
Denk dat vrouwen zich in dat soort situaties wel beter kunnen inhouden.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:32 schreef Toine51 het volgende:
Wat een gezeik weer om niks. Een fokking zoen van een überblije voorzitter..
Is ze al zwanger?
Stel dat het andersom was geweest...
Al zouden het wel bekenden zijn is het nog steeds zwaar ongepast .quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:26 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dat het vreemden voor elkaar zouden zijn (dat weet ik overigens niet), haalde je er ná mijn reactie pas bij.![]()
Ik reageerde op de stelling dat mannen elkaar in Spanje/Italië niet vol op de mond zouden zoenen uit vreugde/euforie.
In bijna 25 jaar tijd ben ik op mijn werk door drie verschillende vrouwen in mijn kont geknepen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat vrouwen zich in dat soort situaties wel beter kunnen inhouden.
Heb toch wel een probleem wanneer ik op het werk bij een vreugde moment een leuke vrouwelijke collega vol op de mond zou zoenen (vooral ook omdat ik geen leidinggevende ben).
Niet alles wat in de krant staat is ook waar.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Al zouden het wel bekenden zijn is het nog steeds zwaar ongepast .
In Marca (grootste sportkrant van Spanje) is dit ook gewoon voorpaginanieuws en spreekt men letterlijk van machtsmisbruik.
Mwa met de camera er vol op vind ik het een vrij maniakale actie, zeker omdat de speelster in kwestie aangegeven heeft het voorval als uiterst ongemakkelijk te hebben ervaren.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We vergeten wel eens dat ook mensen met macht ook gewoon maar mensen met emoties zijn. Het is allerminst handig maar veel groter dan dat is het wmb ook niet.
Ik dacht dat "op de bek pakken" alleen maar met tong was?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was een bandlid dus een bekende het is geen normale omgangsvorm in Zuid Europa om zomaar wildvreemden op de bek te pakken. Laat staan in een officiële setting.
Als dat wel zo zou zijn dan was er natuurlijk ook helemaal geen commotie over ontstaan in Spanje.
Ah, is dat het statement dat de Spaanse bond naar buiten heeft gebracht 'namens haar', in plaats van wat ze daarvoor zelf al had gezegd?quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Aldus de speelster:
„De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie”, zo zei Hermoso wel. „Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.”
(uit de T.)
Aldus de voetbalbondquote:Op maandag 21 augustus 2023 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Aldus de speelster:
„De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie”, zo zei Hermoso wel. „Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.”
(uit de T.)
Misschien moet men even gaan praten met een verkrachtingsslachtoffer om de lading van seksueel geweld wat beter te begrijpen.quote:
Ik ageer slechts tegen de opmerking van Viv dat het in Zuid Europese contreien vrij gebruikelijk en zelfs sociaal wenselijk zou zijn om mensen in de euforie op de mond te kussen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alles wat in de krant staat is ook waar.
De enige persoon die hier echt duidelijkheid over kan verschaffen is de speelster zelf.
Ach dit soort meuk, wat een onzin, de bui van een persoon maakt of je strafbaar bent of niet hoe willekeurig wil je het hebben? Seksueel geweld is geen lichtzinnige titel, heb daar wat meer respect voor.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alles wat in de krant staat is ook waar.
De enige persoon die hier echt duidelijkheid over kan verschaffen is de speelster zelf.
Ach meid, je hebt geen idee wat er zoal gebeurd tussen mannen onderling die niet hetero zijn. Daar is dit niets bij. Wie zegt dat deze man ook geen bi-kant heeft? Je weet het niet.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef maily het volgende:
[..]
Dus nix gelijkheid!
In Zuid-Europese culturen is onderling contact ook veel meer gewoon dan in Nederland. Ook mannen geven elkaar daar meer dan eens met enthousiasme een kus op de wang.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb eens in Italie in een dronken bui een dikke fooi gegeven bij een restaurant en toen kreeg ik al 2 kussen op de wang. Ik kan me voorstellen dat zo'n oude man in zn beperkte bubbel het niet helemaal begrijpt. Maar die zal vanaf nu wel beter weten.
Dat weten we toch, schuimbekkende SJWs die dit weer eens aangrijpen om over de vermeend onderdrukte vrouw te kunnen beginnen. Het bekende #MeToo gejammer, waarbij allerlei termen misbruikt ('seksueel geweld', 'verkrachting', 'aanranding') gebruikt worden om het veel erger te laten lijken dan het is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Lomp, maar waarom dit nou weer uitgemolken moet worden via groteske miskwalificaties om van dit sportspektakel weer een feministisch statement te maken ontgaat mij.
Post dan de rest ook:quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Aldus de speelster:
(uit de T.)
Maar andersom ook, die Rubiales geeft haat een kus op de mond terwijl de wereld meekijkt, dat zal hij toch niet doen met in zijn achterhoofd, "zo ik zal hier even willens en wetens alle grenzen overschrijden, alleen de wereld kijkt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa met de camera er vol op vind ik het een vrij maniakale actie, zeker omdat de speelster in kwestie aangegeven heeft het voorval als uiterst ongemakkelijk te hebben ervaren.
Als iemand zijn perceptie op wat wel en niet gewenst is qua gedrag dusdanig verknipt is ga je je ook afvragen wat hij allemaal flikt als de wereld niet mee kijkt.
Houd eens op met mij steeds iets in de mond (quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ageer slechts tegen de opmerking van Viv dat het in Zuid Europese contreien vrij gebruikelijk en zelfs sociaal wenselijk zou zijn om mensen in de euforie op de mond te kussen.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
met een goed gedocumenteerd voorbeeld waarin een Italiaanse man wel degelijk een ander (tevens man) vol op de mond gezoend heeft uit vreugde en euforie. Meer niet.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt niet vol op de mond hoor. Wel zoenen op de wang snel dat klopt
Tijdens het fucking songfestival ja, Spaanse minister spreekt van seksueel misbruik maar blijf jij lekker volhouden dat het normaal is in die contreien. Verder heul geen plaat voor je kopquote:Op maandag 21 augustus 2023 16:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Houd eens op met mij steeds iets in de mond () te leggen.
![]()
Ik reageerde enkel hierop:
[..]
[..]
met een goed gedocumenteerd voorbeeld waarin een Italiaanse man wel degelijk een ander (tevens man) vol op de mond gezoend heeft uit vreugde en euforie. Meer niet.
Of hij is gewoon enorm verknipt en heeft geen idee meer van wat acceptabel is lolquote:Op maandag 21 augustus 2023 16:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar andersom ook, die Rubiales geeft haat een kus op de mond terwijl de wereld meekijkt, dat zal hij toch niet doen met in zijn achterhoofd, "zo ik zal hier even willens en wetens alle grenzen overschrijden, alleen de wereld kijkt.
Hij weet toch dat iedereen dat ziet? Dus dat-ie dan de lul is. Zoals nu.
Mannen in machtsposities worden vaak te weinig gecorrigeerd. Dat zie je bijvoorbeeld ook met Biden en zijn gesnuffel. Dat maakt hem geen slecht mens, maar een persoon die iemand nodig heeft met het lef om te zeggen dat hij dat niet moet doen omdat iemand anders dat ongemakkelijk kan vinden.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar andersom ook, die Rubiales geeft haat een kus op de mond terwijl de wereld meekijkt, dat zal hij toch niet doen met in zijn achterhoofd, "zo ik zal hier even willens en wetens alle grenzen overschrijden, alleen de wereld kijkt.
Hij weet toch dat iedereen dat ziet? Dus dat-ie dan de lul is. Zoals nu.
Je kent de relatie niet, misschien zijn ze wel hotelbetotel op elkaar.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mannen in machtsposities worden vaak te weinig gecorrigeerd. Dat zie je bijvoorbeeld ook met Biden en zijn gesnuffel. Dat maakt hem geen slecht mens, maar een persoon die iemand nodig heeft met het lef om te zeggen dat hij dat niet moet doen omdat iemand anders dat ongemakkelijk kan vinden.
Die uitspraak was al aan de orde gekomen. En daar heb ik ook al wat over geschreven.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Post dan de rest ook:
Op televisiebeelden is te zien dat Rubiales tijdens de huldiging Hermoso eerst omhelst en haar daarna een kus op de mond geeft. „Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige speelster van FC Barcelona daarover.
Dat zegt veel over die Minister. Die moeten ze direct ontslaan. Een oordeel vormen zonder de feiten te kennen en dan ook nog een oordeel wat linksom of rechtsom buitensporig is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:01 schreef Elan het volgende:
Spaanse minister spreekt van seksueel misbruik
Vind ik niet, je schetst een bepaald beeld waarin even handtastelijk worden binnen een werkrelatie de normaalste zaak van de wereld is als je hier geen vervolg aan geeft.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die uitspraak was al aan de orde gekomen. En daar heb ik ook al wat over geschreven.
Hij had het niet moeten doen, klaar. Maar dit is toch ook wel een gevalletje mug -> olifant, of niet?
Kom op zeg, dat is een totaal andere situatie.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat vrouwen zich in dat soort situaties wel beter kunnen inhouden.
Heb toch wel een probleem wanneer ik op het werk bij een vreugde moment een leuke vrouwelijke collega vol op de mond zou zoenen (vooral ook omdat ik geen leidinggevende ben).
Dat is mn hele punt dus wel. Gezien dat het vaker voorkomt. Lezen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef maily het volgende:
[..]
Dus nix gelijkheid!
In Frankrijk, Italië en Turkije zoenen mannen elkaar op ieder wang. Hier kussen of kusten mannen willekeurige vrouwen of andersom 3x bij felicitaties. Eigenlijk ook wel gek.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb eens in Italie in een dronken bui een dikke fooi gegeven bij een restaurant en toen kreeg ik al 2 kussen op de wang. Ik kan me voorstellen dat zo'n oude man in zn beperkte bubbel het niet helemaal begrijpt. Maar die zal vanaf nu wel beter weten.
NIET VOL OP DE BEK!quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is mn hele punt dus wel. Gezien dat het vaker voorkomt. Lezen.
Ik ken geen enkele vrouw of man onder de 50 die dat met volle overtuiging of uit eigen beweging graag doet maar toch gebeurd het massaal.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In Frankrijk, Italië en Turkije zoenen mannen elkaar op ieder wang. Hier kussen of kusten mannen willekeurige vrouwen of andersom 3x bij felicitaties. Eigenlijk ook wel gek.
Dat betreft de 'minister van gelijkheid' van het radicaal linkse en progressieve Podemos. Dat zegt meteen genoeg, in dat soort kringen maakt men zich inderdaad verschrikkelijk druk over dit soort dingen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zegt veel over die Minister. Die moeten ze direct ontslaan. Een oordeel vormen zonder de feiten te kennen en dan ook nog een oordeel wat linksom of rechtsom buitensporig is.
Even politiek scoren, maakt niet uit wat daar de consequenties van zijn.
Is er al iemand die zich heeft afgevraagd of deze speelster wel op al deze ophef zit te wachten? Of maakt het niet uit wat zij ervan vindt?
Het is wel interessant om te zien hoe die culturen en omgangsnormen kunnen verschillen. In Noord en West-Europa is er gewoon een hele gereserveerde en afstandelijke cultuur.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In Frankrijk, Italië en Turkije zoenen mannen elkaar op ieder wang. Hier kussen of kusten mannen willekeurige vrouwen of andersom 3x bij felicitaties. Eigenlijk ook wel gek.
Jawel, euforie kan gekke dingen doen met een mens. Zie bijvoorbeeld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |