abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210366624
Vorm van seksueel geweld.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nje-rubiales-hermoso

Wat het Spaanse vrouwenvoetbal prominent op de kaart had moeten zetten, wordt overschaduwd door een moment bij de huldiging. De Spaanse vrouwen versloegen Engeland gisteren met 1-0 op het WK, maar op sociale media gaat het vooral over de kus van de Spaanse bondsvoorzitter vol op de mond bij speelster Jennifer Hermoso.

Het gaat om bondsvoorzitter Luis Rubiales. Hij hield Hermoso's hoofd na de winst klem tussen zijn handen en kuste haar - ongevraagd - vol op de mond. De video zorgde voor veel ophef op sociale media, maar zelf ziet hij de ernst er niet van in. In een reactie laat Rubiales weten niet te begrijpen 'dat mensen hier hun tijd aan verspillen'.

Speelster Hermoso heeft zelf ook op het kusincident gereageerd. In een livestream op Instagram zei ze het niet leuk te vinden. Een verklaring van de Spaanse bond een paar uur later liet daarentegen een ander geluid horen. "Het was een volledig spontaan wederzijds gebaar vanwege de grote vreugde van het winnen van een WK", zei Hermoso volgens de bond.

twitter

Belangrijker dan de kerk
"Je moet bedenken dat voetbal in dit land voor veel mensen belangrijker is dan de kerk, de koning en de regering bij elkaar", zegt Spanje-correspondent Richard Hogenkamp. "Daar gedragen voetbalbestuurders zich ook naar. Deze voetbalbaas vindt dat dit gedrag is dat hij zich kan permitteren."

Volgens Hogenkamp zijn mensen in de Spaanse sportwereld het erover eens dat de kus ongepast en onacceptabel was. "Iedereen in Spanje weet dat ouderwets machismo erg zit ingebakken in hoe de voetbalbond is georganiseerd. Dit was nou precies het moment waarop vertegenwoordigers van de bond zich hadden moeten realiseren dat ze dat even niet moesten tonen."

Rubiales kwam al eerder in opspraak, toen de speelsters af wilden van coach Jorge Vilda, omdat ze geen vertrouwen hadden in zijn aanpak. "De voetbalbond, waar Rubiales voorzitter van is, zei toen: niks ervan, Vilda blijft coach", zegt Hogenkamp.

Historische winst
Wat de WK-winst zo bijzonder maakt, is dat het vrouwenvoetbal in Spanje op alle vlakken wordt overschaduwd door het mannenvoetbal. "Vrouwenvoetbal werd in dit land nog niet zo lang geleden tegengewerkt door sportbonden", vertelt Hogenkamp. De emancipatie in het land loopt, zeker in de sport, achter op andere landen. Vrouwen in Spanje balen volgens Hogenkamp dan ook dat het feestelijke gevoel van de overwinning wordt overschaduwd door de actie van Rubiales.

Met de WK-winst plaatst Spanje zich als tweede op de lijst (na Duitsland) met landen waar zowel de vrouwen als de mannen wereldkampioen zijn geworden. "Het succes van het vrouwenteam legt in die zin ineens veel bloot over hoe het er eigenlijk aan toe gaat in de Spaanse voetbalwereld, die wordt bestuurd door mannen die alles bij het oude willen laten en niet veel op hebben met zaken als diversiteit en inclusie."

'Seksueel geweld'
De Spaanse minister van Gelijkheid, Irene Montero, is stellig over het kusincident. "Laten we niet doen alsof het geven van een kus zonder toestemming iets is dat 'gebeurt'", schrijft ze op X, voorheen Twitter. "Het is een vorm van seksueel geweld waar vrouwen dagelijks slachtoffer van zijn."

Montero vervolgt: "Als ze dit doen terwijl heel Spanje toekijkt, wat zullen ze privé dan wel allemaal niet doen? Seksueel geweld tegen vrouwen moet stoppen. Alleen een ja is een ja."

twitter

Ook de minister van Cultuur en Sport, Miquel Iceta, is niet te spreken over het incident. Hij noemt het in een interview met radiozender RNE 'onaanvaardbaar' en vindt dat Rubiales uitleg moet geven en excuses moet maken.

De hashtag #RubialesDimision, ofwel 'Rubiales aftreden', is inmiddels trending op X. Ook Spaanse media zijn unaniem in hun oordeel over het kusincident. Volgens Hogenkamp is dat opmerkelijk. "Er zijn bijvoorbeeld twee kranten die een ouder, conservatief publiek bedienen, waarvan ik had verwacht dat ze Rubiales in bescherming zouden nemen, maar dat doen ze niet. Ik had verwacht dat ze Rubiales in bescherming zouden nemen, maar dat doen ze niet."

Wat vinden jullie ? Een vorm van vreugde uiten in "the heat of the moment? " Of vinden jullie het seksueel geweld?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210366645
Ze kan toch haar hoofd wegdraaien, volgens mij laat ze het goed toe namelijk. En na de tijd weer een beetje mekkeren
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:01:35 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210366651
Een vorm van vreugde uiten in "the heat of the moment"
pi_210366662
Pffff. Het overschaduwd alleen maar het feest omdat de media en twitter dat doen.
-nee-
pi_210366669
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Eigenlijk was dat ook het eerste wat door mijn hoofd ging toen ik het zag.
pi_210366672
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Ze kan toch haar hoofd wegdraaien, volgens mij laat ze het goed toe namelijk. En na de tijd weer een beetje mekkeren
Je ziet juist dat die man van de voetbalfederatie haar hoofd vastpakt. Wegdraaien is zo behoorlijk lastig.
pi_210366679
quote:
Hij had haar hoofd met twee handen vast.

Lijkt een kus op de mond en dat vind ik niet gepast. Een kus op het voorhoofd is wel ok.
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:04:12 #8
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_210366684
quote:
En haar broekje is zeker ook te kort? Eigen schuld |:(
pi_210366720
Het is ongepast.

Dat is alles.

Dit seksueel geweld noemen devalueert de term een beetje.
-nee-
pi_210366793
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:08 schreef Marsenal het volgende:
Het is ongepast.

Dat is alles.

Dit seksueel geweld noemen devalueert de term een beetje.
Die spanjaarden kussen elkaar ondeling ook uit vreugde en euforie. Zit een beetje in de mediterraanse cultuur, net als italianen.

En dan is het opeens allemaal 'sexueel geweld' als een man het doet na een vrouwen wereldtitel.
Ik zie het juist als blijk van gelijkheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Spellchecker maandag 21 augustus 2023 @ 14:14:39 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210366806
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die spanjaarden kussen elkaar ondeling ook uit vreugde en euforie. Zit een beetje in de mediterraanse cultuur, net als italianen.

En dan is het opeens allemaal 'sexueel geweld' als een man het doet na een vrouwen wereldtitel.
Bij een man had hij het niet gedaan.

Dus nix gelijkheid!
pi_210366815
Alle vrouwen weer terug aan de ketting in de keuken!!
pi_210366842
quote:

[..]

Het zou echt een blijk van gelijkheid zijn als deze vent ook mannen vol op de bek zoent. Ben dan wel benieuwd hoe zo'n voetballer zou reageren.
  Spellchecker maandag 21 augustus 2023 @ 14:18:37 #14
197773 crew  maily
pi_210366846
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het zou echt een blijk van gelijkheid zijn als deze vent ook mannen vol op de bek zoent. Ben dan wel benieuwd hoe zo'n voetballer zou reageren.
Hij kreeg twee knietjes denk ik
pi_210366866
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Dus nix gelijkheid!
Als een vrouw in de VS een honkbalveld oprent en nietsvermoedende spelers in de kont knijpt lacht iedereen het weg. De gelijkheid is soms ver te zoeken ja.
-nee-
pi_210366887
quote:
:')

Dit soort goedpraten.
Is gewoon aanranding. Weg met die vent
blablablabla
pi_210366907
quote:

[..]

Echt niet vol op de mond hoor. Wel zoenen op de wang snel dat klopt
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 augustus 2023 @ 14:24:38 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210366917
quote:

[..]

Als hij dit had gedaan toen Spanje wereldkampioen werd had het bol gestaan van de Spaanse macho's die moord en brand schreeuwen over 'ieuw gadverdamme vuile homo!' enzo. Deze knuppel mag wel gewoon de laan uit geknikkerd worden. Engnek.

Hij probeert haar ook nog even een flinke klets op d'r reet te geven, maar die ging net mis.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Manager PR/Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 14:27:18 #19
269689 crew  Viv
pi_210366943
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Echt niet vol op de mond hoor.
Wel hoor, kijk de beelden maar terug van toen Italië het Eurovisie Songfestival won in 2021. De mannelijke zanger (die overigens een vriendin heeft) pakte een mannelijk bandlid vol op de bek. :D
  Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 14:28:04 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210366961
quote:

[..]
:Y
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210366978
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:21 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als een vrouw in de VS een honkbalveld oprent en nietsvermoedende spelers in de kont knijpt lacht iedereen het weg. De gelijkheid is soms ver te zoeken ja.
Je hebt het hier over honkballers. Dat zijn toch die kerels die er uitzien als een soort menselijke transformers?
pi_210366998
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Wel hoor, kijk de beelden maar terug van toen Italië het Eurovisie Songfestival won in 2021. De mannelijke zanger (die overigens een vriendin heeft) pakte een mannelijk bandlid vol op de bek. :D
Dat was een bandlid dus een bekende het is geen normale omgangsvorm in Zuid Europa om zomaar wildvreemden op de bek te pakken. Laat staan in een officiële setting.

Als dat wel zo zou zijn dan was er natuurlijk ook helemaal geen commotie over ontstaan in Spanje.
blablablabla
pi_210367009
Ik heb eens in Italie in een dronken bui een dikke fooi gegeven bij een restaurant en toen kreeg ik al 2 kussen op de wang. Ik kan me voorstellen dat zo'n oude man in zn beperkte bubbel het niet helemaal begrijpt. Maar die zal vanaf nu wel beter weten. :P
-nee-
pi_210367024
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je hebt het hier over honkballers. Dat zijn toch die kerels die er uitzien als een soort menselijke transformers?
Kgoekgiekgoegoegah
-nee-
pi_210367036
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Kgoekgiekgoegoegah
Verder alles goed met je?
pi_210367048
Is maar een iemand die dat kan uitmaken en dat is de vrouw die het overkwan.
No bitch to me
pi_210367194
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Dat dacht ik ook maar dit is er even na.
Raar gedrag ook voor de zuid europese landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210367379
quote:
Viespeuk :N
pi_210367405
Aanranding. En de malloot gelooft niet eens dat hij fout zit.

Juridisch straffen.
Functie elders.
pi_210367613
Het is ongepast. Maar om het direct als seksueel geweld te betitelen vind ik ook wat overdreven. Al zullen er vast mensen zijn die daar anders over denken. Zo zijn er ook mensen die helemaal over de zeik gaan als iemand zijn kind op de mond kust.

Ik denk meer dat hij in de feestvreugde in een opwelling een domme fout heeft gemaakt. Als deze speelster het echt vervelend vond kan dat denk ik wel opgelost worden met excuses lijkt mij zo.
pi_210367618
In een moment van blijdschap/euforie dacht die waarschijnlijk een fractie van een seconde dat dit wel oke was.
Gewoon even netjes je excuses aanbieden, dan moet het ook wel klaar zijn wat mij betreft.

Om nu gelijk verkrachting/aanranding te roepen gaat mij wat ver.
pi_210367648
We hebben weken naar dat kut voetbal moeten kijken. Ff wat terugbetaling dacht ie.

Wel een vreemde actie.
pi_210367659
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:34 schreef TornadoDK het volgende:
Is maar een iemand die dat kan uitmaken en dat is de vrouw die het overkwan.
En zij zei het niet leuk te vinden. Maar de bond kiest de verkeerde partij waardoor er een 'niks aan de hand hoor' verklaring naar buiten kwam. Zo verandert er natuurlijk nooit iets, dus goed dat de hele wereld zich er nu mee bemoeit imo.
pi_210367712
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
:Y
Zou @Viv zich hebben laten wijsmaken dat het cultuur is om vreemden vol op de bek te pakken? :D
blablablabla
pi_210367715
Lomp, maar waarom dit nou weer uitgemolken moet worden via groteske miskwalificaties om van dit sportspektakel weer een feministisch statement te maken ontgaat mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210367738
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:07 schreef _flore het volgende:

En zij zei het niet leuk te vinden.
Maar daar heb je ook nog gradaties in, ook afhankelijk van de vraag. Als ik vroeger een doelpunt maakte had ik ook wel teamgenoten die je even een kus gaven en/of in je kont knijpen. Vond ik dat leuk? Nee, dat zou ik niet willen zeggen. Vond ik het een probleem? Ook niet.

En het lijkt mij dat met de aandacht die het gekregen heeft er geen bondsbestuurder het meer in zijn hoofd haalt hoor.
pi_210367809
Tegenwoordig moet iedereen die een klein foutje begaat al bij het grof vuil. Het is in een spontane opwelling een onbeholpen actie geweest. Dit kwalificeren als seksueel geweld gaat ook wel wat ver.
pi_210367858
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Tegenwoordig moet iedereen die een klein foutje begaat al bij het grof vuil. Het is in een spontane opwelling een onbeholpen actie geweest. Dit kwalificeren als seksueel geweld gaat ook wel wat ver.
Seksueel geweld is wel heel dik aangezet maar het is natuurlijk wel grensoverschrijdend gedrag. Zeker door een bondsvoorzitter die een functie zit waar sprake is van een zekere machtsuitoefening.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 15:25:27 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210367914
Fophef
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Manager PR/Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 15:26:09 #40
269689 crew  Viv
pi_210367927
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was een bandlid dus een bekende het is geen normale omgangsvorm in Zuid Europa om zomaar wildvreemden op de bek te pakken. Laat staan in een officiële setting.
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou @:Viv zich hebben laten wijsmaken dat het cultuur is om vreemden vol op de bek te pakken? :D
Dat het vreemden voor elkaar zouden zijn (dat weet ik overigens niet), haalde je er ná mijn reactie pas bij. :P

Ik reageerde op de stelling dat mannen elkaar in Spanje/Italië niet vol op de mond zouden zoenen uit vreugde/euforie.
pi_210367985
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Als dat tijdens EV 1968 was gebeurd hadden ze er scheel kijkend en met brandende fakkels naast gestaan.
pi_210368018
Wat een gezeik weer om niks. Een fokking zoen van een überblije voorzitter..
Is ze al zwanger?

Stel dat het andersom was geweest...
pi_210368160
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Seksueel geweld is wel heel dik aangezet maar het is natuurlijk wel grensoverschrijdend gedrag. Zeker door een bondsvoorzitter die een functie zit waar sprake is van een zekere machtsuitoefening.
We vergeten wel eens dat ook mensen met macht ook gewoon maar mensen met emoties zijn. Het is allerminst handig maar veel groter dan dat is het wmb ook niet.
pi_210368181
Wat een smeerlap.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 21 augustus 2023 @ 15:43:46 #45
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210368189
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:32 schreef Toine51 het volgende:
Wat een gezeik weer om niks. Een fokking zoen van een überblije voorzitter..
Is ze al zwanger?

Stel dat het andersom was geweest...
Denk dat vrouwen zich in dat soort situaties wel beter kunnen inhouden.

Heb toch wel een probleem wanneer ik op het werk bij een vreugde moment een leuke vrouwelijke collega vol op de mond zou zoenen (vooral ook omdat ik geen leidinggevende ben).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210368191
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:43 schreef superniger het volgende:
Wat een smeerlap.
Dan had hij ook wel ff aan de vagijn gezeten.
pi_210368193
Hetzelfde land waar 15 speelsters weigeren te komen omdat de bondscoach eist dat ze hun kamerdeur open laten ‘s nachts.
Er is daar iets fundamenteel mis.
zie email 27 oktober
pi_210368586
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:26 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Dat het vreemden voor elkaar zouden zijn (dat weet ik overigens niet), haalde je er ná mijn reactie pas bij. :P

Ik reageerde op de stelling dat mannen elkaar in Spanje/Italië niet vol op de mond zouden zoenen uit vreugde/euforie.
Al zouden het wel bekenden zijn is het nog steeds zwaar ongepast .
In Marca (grootste sportkrant van Spanje) is dit ook gewoon voorpaginanieuws en spreekt men letterlijk van machtsmisbruik.
blablablabla
pi_210368604
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb toch wel een probleem wanneer ik op het werk bij een vreugde moment een leuke vrouwelijke collega vol op de mond zou zoenen (vooral ook omdat ik geen leidinggevende ben).
In bijna 25 jaar tijd ben ik op mijn werk door drie verschillende vrouwen in mijn kont geknepen.
Afgelopen jaar was er voor het eerst een man die het bij een vrouwelijke collega heeft gedaan. Die mocht zich gelijk verantwoorden bij de directie.

En ik kan nog wel wat dingen opnoemen die mijn vrouwelijke collega's doen, die ik als man zijnde echt niet moet flikken op het werk.
In mijn opinie zijn zijn er genoeg vrouwen die echt geen haar beter zijn.
pi_210368661
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Al zouden het wel bekenden zijn is het nog steeds zwaar ongepast .
In Marca (grootste sportkrant van Spanje) is dit ook gewoon voorpaginanieuws en spreekt men letterlijk van machtsmisbruik.
Niet alles wat in de krant staat is ook waar.

De enige persoon die hier echt duidelijkheid over kan verschaffen is de speelster zelf.
pi_210368699
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
We vergeten wel eens dat ook mensen met macht ook gewoon maar mensen met emoties zijn. Het is allerminst handig maar veel groter dan dat is het wmb ook niet.
Mwa met de camera er vol op vind ik het een vrij maniakale actie, zeker omdat de speelster in kwestie aangegeven heeft het voorval als uiterst ongemakkelijk te hebben ervaren.

Als iemand zijn perceptie op wat wel en niet gewenst is qua gedrag dusdanig verknipt is ga je je ook afvragen wat hij allemaal flikt als de wereld niet mee kijkt.
blablablabla
pi_210368713
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Als dat wel zo zou zijn dan was er natuurlijk ook helemaal geen commotie over ontstaan in Spanje.
Ik dacht dat "op de bek pakken" alleen maar met tong was?

....en een kus zonder tong gewoon een kus.
pi_210368742
Aldus de speelster:

„De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie”, zo zei Hermoso wel. „Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.”

(uit de T.)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 augustus 2023 @ 16:19:49 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210368762
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Aldus de speelster:

„De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie”, zo zei Hermoso wel. „Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.”

(uit de T.)
Ah, is dat het statement dat de Spaanse bond naar buiten heeft gebracht 'namens haar', in plaats van wat ze daarvoor zelf al had gezegd?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 21 augustus 2023 @ 16:22:06 #55
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210368800
quote:
Aldus de speelster:

(uit de T.)
Aldus de voetbalbond :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210368801
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:59 schreef tesssssssss het volgende:
seksueel geweld?
Misschien moet men even gaan praten met een verkrachtingsslachtoffer om de lading van seksueel geweld wat beter te begrijpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210368824
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De enige persoon die hier echt duidelijkheid over kan verschaffen is de speelster zelf.
Ik ageer slechts tegen de opmerking van Viv dat het in Zuid Europese contreien vrij gebruikelijk en zelfs sociaal wenselijk zou zijn om mensen in de euforie op de mond te kussen.
blablablabla
pi_210368839
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ach dit soort meuk, wat een onzin, de bui van een persoon maakt of je strafbaar bent of niet hoe willekeurig wil je het hebben? Seksueel geweld is geen lichtzinnige titel, heb daar wat meer respect voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210368875
quote:

[..]

Dus nix gelijkheid!
Ach meid, je hebt geen idee wat er zoal gebeurd tussen mannen onderling die niet hetero zijn. Daar is dit niets bij. Wie zegt dat deze man ook geen bi-kant heeft? Je weet het niet.
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb eens in Italie in een dronken bui een dikke fooi gegeven bij een restaurant en toen kreeg ik al 2 kussen op de wang. Ik kan me voorstellen dat zo'n oude man in zn beperkte bubbel het niet helemaal begrijpt. Maar die zal vanaf nu wel beter weten. :P
In Zuid-Europese culturen is onderling contact ook veel meer gewoon dan in Nederland. Ook mannen geven elkaar daar meer dan eens met enthousiasme een kus op de wang.
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Lomp, maar waarom dit nou weer uitgemolken moet worden via groteske miskwalificaties om van dit sportspektakel weer een feministisch statement te maken ontgaat mij.
Dat weten we toch, schuimbekkende SJWs die dit weer eens aangrijpen om over de vermeend onderdrukte vrouw te kunnen beginnen. Het bekende #MeToo gejammer, waarbij allerlei termen misbruikt ('seksueel geweld', 'verkrachting', 'aanranding') gebruikt worden om het veel erger te laten lijken dan het is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210368881
quote:
Aldus de speelster:

(uit de T.)
Post dan de rest ook:

Op televisiebeelden is te zien dat Rubiales tijdens de huldiging Hermoso eerst omhelst en haar daarna een kus op de mond geeft. „Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige speelster van FC Barcelona daarover.
blablablabla
pi_210368890
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa met de camera er vol op vind ik het een vrij maniakale actie, zeker omdat de speelster in kwestie aangegeven heeft het voorval als uiterst ongemakkelijk te hebben ervaren.

Als iemand zijn perceptie op wat wel en niet gewenst is qua gedrag dusdanig verknipt is ga je je ook afvragen wat hij allemaal flikt als de wereld niet mee kijkt.
Maar andersom ook, die Rubiales geeft haat een kus op de mond terwijl de wereld meekijkt, dat zal hij toch niet doen met in zijn achterhoofd, "zo ik zal hier even willens en wetens alle grenzen overschrijden, alleen de wereld kijkt.

Hij weet toch dat iedereen dat ziet? Dus dat-ie dan de lul is. Zoals nu.
  Manager PR/Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 16:48:51 #62
269689 crew  Viv
pi_210369106
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ageer slechts tegen de opmerking van Viv dat het in Zuid Europese contreien vrij gebruikelijk en zelfs sociaal wenselijk zou zijn om mensen in de euforie op de mond te kussen.
Houd eens op met mij steeds iets in de mond ( :') ) te leggen. }:|

Ik reageerde enkel hierop:
quote:

[..]
quote:

[..]
met een goed gedocumenteerd voorbeeld waarin een Italiaanse man wel degelijk een ander (tevens man) vol op de mond gezoend heeft uit vreugde en euforie. Meer niet.
pi_210369211
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Houd eens op met mij steeds iets in de mond ( :') ) te leggen. }:|

Ik reageerde enkel hierop:
[..]
[..]
met een goed gedocumenteerd voorbeeld waarin een Italiaanse man wel degelijk een ander (tevens man) vol op de mond gezoend heeft uit vreugde en euforie. Meer niet.
Tijdens het fucking songfestival ja, Spaanse minister spreekt van seksueel misbruik maar blijf jij lekker volhouden dat het normaal is in die contreien. Verder heul geen plaat voor je kop :')
blablablabla
pi_210369215
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar andersom ook, die Rubiales geeft haat een kus op de mond terwijl de wereld meekijkt, dat zal hij toch niet doen met in zijn achterhoofd, "zo ik zal hier even willens en wetens alle grenzen overschrijden, alleen de wereld kijkt.

Of hij is gewoon enorm verknipt en heeft geen idee meer van wat acceptabel is lol
blablablabla
pi_210369432
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mannen in machtsposities worden vaak te weinig gecorrigeerd. Dat zie je bijvoorbeeld ook met Biden en zijn gesnuffel. Dat maakt hem geen slecht mens, maar een persoon die iemand nodig heeft met het lef om te zeggen dat hij dat niet moet doen omdat iemand anders dat ongemakkelijk kan vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210369485
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mannen in machtsposities worden vaak te weinig gecorrigeerd. Dat zie je bijvoorbeeld ook met Biden en zijn gesnuffel. Dat maakt hem geen slecht mens, maar een persoon die iemand nodig heeft met het lef om te zeggen dat hij dat niet moet doen omdat iemand anders dat ongemakkelijk kan vinden.
Je kent de relatie niet, misschien zijn ze wel hotelbetotel op elkaar.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:36:25 #67
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210369514
Ze heeft ook wel een kort boekje aan. Roept het eigenlijk een beetje over zichzelf af...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210369564
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Post dan de rest ook:

Op televisiebeelden is te zien dat Rubiales tijdens de huldiging Hermoso eerst omhelst en haar daarna een kus op de mond geeft. „Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige speelster van FC Barcelona daarover.
Die uitspraak was al aan de orde gekomen. En daar heb ik ook al wat over geschreven.

Hij had het niet moeten doen, klaar. Maar dit is toch ook wel een gevalletje mug -> olifant, of niet?
pi_210369598
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:01 schreef Elan het volgende:

Spaanse minister spreekt van seksueel misbruik
Dat zegt veel over die Minister. Die moeten ze direct ontslaan. Een oordeel vormen zonder de feiten te kennen en dan ook nog een oordeel wat linksom of rechtsom buitensporig is.

Even politiek scoren, maakt niet uit wat daar de consequenties van zijn.

Is er al iemand die zich heeft afgevraagd of deze speelster wel op al deze ophef zit te wachten? Of maakt het niet uit wat zij ervan vindt?
pi_210369659
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die uitspraak was al aan de orde gekomen. En daar heb ik ook al wat over geschreven.

Hij had het niet moeten doen, klaar. Maar dit is toch ook wel een gevalletje mug -> olifant, of niet?
Vind ik niet, je schetst een bepaald beeld waarin even handtastelijk worden binnen een werkrelatie de normaalste zaak van de wereld is als je hier geen vervolg aan geeft.

En nee in ben niet voor die overdreven woke shit en iedereen maar gelijk cancellen. Maar als het gaat om vrouwenrechten en seksuele omgangsvormen is er nog steeds een flinke inhaalslag te maken. Het feit dat er hier mannen zijn die claimen ook wel eens door een vrouw in hun kont te zijn geknepen en daarmee proberen te downplayen is toch veelzeggend.
blablablabla
pi_210369665
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat is een totaal andere situatie.
Deze man is euforisch omdat ze wereldkampioen zijn.

Als NL ooit wereldkampioen wordt, dan kus ik mijn schoonmoeder ook vol op haar mond hoor.....
pi_210369945
quote:

[..]

Dus nix gelijkheid!
Dat is mn hele punt dus wel. Gezien dat het vaker voorkomt. Lezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210369946
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
In Frankrijk, Italië en Turkije zoenen mannen elkaar op ieder wang. Hier kussen of kusten mannen willekeurige vrouwen of andersom 3x bij felicitaties. Eigenlijk ook wel gek.
  Spellchecker maandag 21 augustus 2023 @ 18:15:56 #74
197773 crew  maily
pi_210369963
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is mn hele punt dus wel. Gezien dat het vaker voorkomt. Lezen.
NIET VOL OP DE BEK!

Met je "lezen" :')
pi_210370261
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In Frankrijk, Italië en Turkije zoenen mannen elkaar op ieder wang. Hier kussen of kusten mannen willekeurige vrouwen of andersom 3x bij felicitaties. Eigenlijk ook wel gek.
Ik ken geen enkele vrouw of man onder de 50 die dat met volle overtuiging of uit eigen beweging graag doet maar toch gebeurd het massaal.

We hadden op mn oude werk een training van 3 dagen en toen was er een collega die zei dat ze het liever niet had en daardoor wel eens vrij had genomen in januari om de felicitaties te ontwijken. Toen vroeg die trainer of er mensen in de groep zaten die er wél waarde aan hechtten. Niemand. Toen de onvermijdelijke vraag waarom we het nog deden, daar hadden we geen bevredigend antwoord op natuurlijk.
-nee-
pi_210370263
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zegt veel over die Minister. Die moeten ze direct ontslaan. Een oordeel vormen zonder de feiten te kennen en dan ook nog een oordeel wat linksom of rechtsom buitensporig is.

Even politiek scoren, maakt niet uit wat daar de consequenties van zijn.

Is er al iemand die zich heeft afgevraagd of deze speelster wel op al deze ophef zit te wachten? Of maakt het niet uit wat zij ervan vindt?
Dat betreft de 'minister van gelijkheid' van het radicaal linkse en progressieve Podemos. Dat zegt meteen genoeg, in dat soort kringen maakt men zich inderdaad verschrikkelijk druk over dit soort dingen.
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is wel interessant om te zien hoe die culturen en omgangsnormen kunnen verschillen. In Noord en West-Europa is er gewoon een hele gereserveerde en afstandelijke cultuur.
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:15 schreef maily het volgende:

[..]
NIET VOL OP DE BEK!

Met je "lezen" :')
Jawel, euforie kan gekke dingen doen met een mens. Zie bijvoorbeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210370327
Niet zo'n handige move van die knakker natuurlijk.
Conscience do cost.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:41:28 #78
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210370328
Een domme, of in elk geval roekeloze, actie van deze persoon. Het enthousiasme vierde kennelijk vooral de boventoon.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210370423
het is veiliger om een man te kussen
pi_210370471
Guttegut.. wat verschrikkelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')