Ik woon tegenwoordig toch aardig dicht bij jou in de buurt maar hier is het wel gelukt om een vervanger voor wiskunde te vinden onlangs.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Wellicht ligt het ook een beetje aan de omgeving waar je zit. Hier hebben alle middelbare scholen in de omgeving last van veel uitval. Bepaalde vakken zijn ook gewoon geen invallers meer voor te krijgen. Enige verschil is dat het bij ons op school wel netjes gecommuniceerd wordt (maar wellicht komt dat ook doordat het hier om een examenklas gaat).
Ja, docenten hebben gewoon ook recht op privacy en ziek zijn zonder dat iedereen weet waarom ze ziek zijn. Ik vind het bijzonder.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon tegenwoordig toch aardig dicht bij jou in de buurt maar hier is het wel gelukt om een vervanger voor wiskunde te vinden onlangs.
Voor de rest af en toe wat uitval maar ze schuiven daarmee vaak zodat er in ieder geval geen tussenuren zijn en zoveel als op de school van de zoon van zana herken ik niet. Verre van zelfs.
Voor de rest zijn het school specifieke vragen dus die moeten op school gesteld worden en niet hier.
Ik verbaas me vooral over het speurwerk naar een docent eigenlijk
Met name Nederlands en Frans zijn heel lastig. Er zijn ook nauwelijks bevoegde leraren Frans bijgekomen de afgelopen jaren heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon tegenwoordig toch aardig dicht bij jou in de buurt maar hier is het wel gelukt om een vervanger voor wiskunde te vinden onlangs.
Voor de rest af en toe wat uitval maar ze schuiven daarmee vaak zodat er in ieder geval geen tussenuren zijn en zoveel als op de school van de zoon van zana herken ik niet. Verre van zelfs.
Voor de rest zijn het school specifieke vragen dus die moeten op school gesteld worden en niet hier.
Nu ja in tijden van social media, ben je er zo. Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy, maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen dan wanneer je na 14 dagen afwezigheid een mail krijgt van school met "de komende weken zal de coach de coachtaken niet kunnen uitvoeren en de lessen niet kunnen geven." En "als de situatie wijzigt dan zal ik u hierover informeren." Dat hadden wij al met kunst begin van het schooljaar, en behalve 2 of 3 keer dat ze een vervanger hadden, nooit meer iets van gehoord.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef laziness het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:19 schreef Zana het volgende:
[..]
Nu ja in tijden van social media, ben je er zo. Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy, maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen dan wanneer je na 14 dagen afwezigheid een mail krijgt van school met "de komende weken zal de coach de coachtaken niet kunnen uitvoeren en de lessen niet kunnen geven." En "als de situatie wijzigt dan zal ik u hierover informeren." Dat hadden wij al met kunst begin van het schooljaar, en behalve 2 of 3 keer dat ze een vervanger hadden, nooit meer iets van gehoord.
Het gaat er toch niet om of het eenvoudig is, het gaat erom dat het een tikje bizar is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:19 schreef Zana het volgende:
[..]
Nu ja in tijden van social media, ben je er zo.
… maar toch niet als jouw bloedje daardoor lessen mistquote:Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy,
Met of zonder jouw begrip gaan die lessen toch niet door, of welquote:maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen (…)
Meestal pas definitief na de overgangsvergaderingen in de (voor)laatste schoolweek voor de zomervakantie.quote:Maar niemand weet dus, wanneer gewoonlijk een beslissing genomen wordt, hoe het in de tweede verder gaat?
Goed om te weten, ik heb ook nog een mail aan de leerlingcoordinator gewaagd.quote:Op woensdag 10 april 2024 00:06 schreef Jentin het volgende:
[..]
Meestal pas definitief na de overgangsvergaderingen in de (voor)laatste schoolweek voor de zomervakantie.
.
Hier is het al de laatste week. Morgen boeken inleveren en voor de 10 juli uiterlijk nieuwe bestellen, maar met erg drukke weken in het verschiet (aan- en verkoop huis, voorbereiding voor vakantie, veel werken, kermis enz) wilde ik ze vandaag bestellen. Heb ze wel bij mijn ouders af laten leveren omdat we drie weken op vakantie zijn week 2,3,4. En de kans best groot is dat ze dan komen en bij een pakketpunt komen te liggen en we ze daar dus niet kunnen ophalen voor het terug gaat.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Boeken bestellen heb ik voor de laatste week in de agenda gezet, als hij de boeken in moet leveren. Dan weet ik wel meer. En dat zit nog een paar dagen voor de deadline. De boeken hebben vorig jaar een week bij de buren gelegen omdat ze zo vroeg waren bezorgd. Dus ik gok op iets later deze keer.
Ik weet van deze school ook niet of de mentoren meegaat het komende jaar (C had de eerste 2 jaar dezelfde op andere school). Maar de mentor van zijn klassenhelft kan zijn hb-coach blijven. Dus dat vertrouwde gezicht blijft.
Communicatie is minimaal en via kind ook. Ik kreeg van D een powerpoint over de laatste weken. Maar het is echt niet duidelijk wanneer hij waar moet zijn voor sommige dingen. En D zegt dat ik vast wel een mail heb (uh, nee). Gelukkig vindt hij in de klasse app groep altijd wel een antwoord.
Dat is iets dat ik ook wel kan doen idd. Bij familie af laten leveren. Even over nadenken.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:41 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier is het al de laatste week. Morgen boeken inleveren en voor de 10 juli uiterlijk nieuwe bestellen, maar met erg drukke weken in het verschiet (aan- en verkoop huis, voorbereiding voor vakantie, veel werken, kermis enz) wilde ik ze vandaag bestellen. Heb ze wel bij mijn ouders af laten leveren omdat we drie weken op vakantie zijn week 2,3,4. En de kans best groot is dat ze dan komen en bij een pakketpunt komen te liggen en we ze daar dus niet kunnen ophalen voor het terug gaat.
Als school dat vorig jaar gedaan heeft, is het waarschijnlijk dat school dat ieder jaar doet. Ik wist dat ook niet, maar aangezien we ook verder geen lijst kregen met te bestellen boeken, ging ik daar maar vanuit. Wij krijgen ieder jaar in de laatste week van de vakantie een doos met boeken. Daar zit een lijst bij met welke boeken ingeleverd moeten worden en welke niet. Die weer ingeleverd moeten worden, kaften we in de hoop dat ze een beetje netjes blijven. Beetjequote:Op maandag 1 juli 2024 23:46 schreef Zana het volgende:
Boeken bestellen...ik hoop dat dat school weer doet, net als vorig jaar. Ik zou niet weten, wat ik moet bestellen.
Morgen is nog een toets in wiskunde voor diegene "die Havo willen en kunnen doen". Vorige week had de docent namen opgeschreven, maar omdat enkele de kunstcijfer nog niet hadden, heeft mijn zoon zich toen niet gemeld.
Formeel heeft hij nu wel genoeg punten, kijken of ik hem nog kan overtuigen om morgen ochtend te gaan, want de rest heeft deze les vrij staat nu opeens in magister en hij heeft een beetje een hekel aan de docent, omdat hij niet zo goed kan uitleggen in tegenstelling tot de jonge docent die ze in het begin van het jaar hadden, maar die heeft ontslag genomen.
Laatst moest de hele klas een toets in wiskunde herhalen, omdat een groot gedeelte de toets niet af had gekregen...die die wel klaar waren werden blijkbaar ook niet gecontroleerd. Zie nu net dat hij een onvoldoende ervoor heeft gekregen, ben benieuwd naar de rest van de klas, maar vaak weet die dat ook niet.
Hoe ziet het rapport eigenlijk uit, staat er dezelfde informatie als op magister of nog iets extra's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |