abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213145670
@Zana ik kan me voorstellen dat je als ouder van twijfel geval nog een keer aan de bel trekt. Misschien is er een andere coach gevonden kan worden (al is dat lastig met uitval). Kun je erachter komen wie de 1e klas teamleider/coördinator is, misschien daar een gesprek aanvragen.

Hier mogen de 1e en 2e klassers het terrein niet af onder schooltijd. Ik weet dat er klasgenootjes weleens weg zijn gegaan, en ook zo'n late inval hadden. Maar ze doen op die school niet direct moeilijk over inhalen. Daar gaat eerst alles in gesprek en "gezeur voor de puber" met leraar en ouder gesprekken. Ze zijn niet zo van de harde consequenties, meer van het kijken naar het kind en de oorzaak achterhalen. In geval van stommiteit en dat herhalend zijn ze natuurlijk wel de pineut.

Bij D hebben ze wel af en toe uitval, maar bijna altijd weten ze het rooster wel om te gooien of een invaller te vinden (van dat of een ander vak). Zo hadden ze vrijdag een chagrijnige klas. 1e 4 uur gewoon les. uur 5/6 LO uitval en 7e uur leesles van nederlands. Dus iedereen hoopvol dat die leesles zou uitvallen of naar het 5e uur. Hebben ze dus voor het 5e en het 6e een willekeurige leraar gevonden en moesten ze nog t/m het 7e :D
(oke, ze hebben in die uren redelijk wat kunnen gamen op hun laptop, maar toch, je zit vast in de klas. )
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:15:59 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213146580
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Wellicht ligt het ook een beetje aan de omgeving waar je zit. Hier hebben alle middelbare scholen in de omgeving last van veel uitval. Bepaalde vakken zijn ook gewoon geen invallers meer voor te krijgen. Enige verschil is dat het bij ons op school wel netjes gecommuniceerd wordt (maar wellicht komt dat ook doordat het hier om een examenklas gaat).
Ik woon tegenwoordig toch aardig dicht bij jou in de buurt maar hier is het wel gelukt om een vervanger voor wiskunde te vinden onlangs.

Voor de rest af en toe wat uitval maar ze schuiven daarmee vaak zodat er in ieder geval geen tussenuren zijn en zoveel als op de school van de zoon van zana herken ik niet. Verre van zelfs.

Voor de rest zijn het school specifieke vragen dus die moeten op school gesteld worden en niet hier.

Ik verbaas me vooral over het speurwerk naar een docent eigenlijk :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 13:25:10 #178
5428 crew  miss_sly
pi_213146675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik woon tegenwoordig toch aardig dicht bij jou in de buurt maar hier is het wel gelukt om een vervanger voor wiskunde te vinden onlangs.

Voor de rest af en toe wat uitval maar ze schuiven daarmee vaak zodat er in ieder geval geen tussenuren zijn en zoveel als op de school van de zoon van zana herken ik niet. Verre van zelfs.

Voor de rest zijn het school specifieke vragen dus die moeten op school gesteld worden en niet hier.

Ja, docenten hebben gewoon ook recht op privacy en ziek zijn zonder dat iedereen weet waarom ze ziek zijn. Ik vind het bijzonder.

Verder @Zana een flink aantal van je vragen zijn echt vragen voor school. Maak een afspraak met een teamleider of decaan of (con)rector en ga met ze in gesprek over je vragen.

Wat betreft de docenten en uitval: iedere school probeert het te beperken en zo goed mogelijk op te vangen, maar het is op dit moment een stuk lastiger. Vorig jaar heeft mijn dochter een aantal docenten voor biologie en Engels gehad, dit jaar is ze aan de vierde (geloof ik) docent Nederlands bezig. Tja, het is wat het is. Ik ben ervan overtuigd dat scholen allemaal hun stinkende best doen om het zo goed mogelijk op te vangen, maar ze kunnen geen ijzer met handen breken. Wat je kunt doen als je denkt dat je kind wat tekort komt, is bijles regelen; hetzij via school, hetzij zelf. Je kunt een abonnement op StudyGo (voorheen WRTS) afsluiten en op die manier je zoon wat extra mogelijkheden aanreiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:26:36 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_213146701
quote:

[..]

Met name Nederlands en Frans zijn heel lastig. Er zijn ook nauwelijks bevoegde leraren Frans bijgekomen de afgelopen jaren heb ik me laten vertellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213148408
quote:

[..]

Nu ja in tijden van social media, ben je er zo. Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy, maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen dan wanneer je na 14 dagen afwezigheid een mail krijgt van school met "de komende weken zal de coach de coachtaken niet kunnen uitvoeren en de lessen niet kunnen geven." En "als de situatie wijzigt dan zal ik u hierover informeren." Dat hadden wij al met kunst begin van het schooljaar, en behalve 2 of 3 keer dat ze een vervanger hadden, nooit meer iets van gehoord.

Net kwam mijn zoon naar huis omdat ze eerder weg mochten, nadat ze in de les eerste rang zaten met uitzicht op de aula waar een vechtpartij tussen twee broers plaats vond en de politie erbij moest komen...

En ik woon niet in een van de grote steden waar dat misschien normaal is, zondern in een kleine stad in het conservatief gedeelde van Nederland.

Maar niemand weet dus, wanneer gewoonlijk een beslissing genomen wordt, hoe het in de tweede verder gaat? Wij zouden begin van het jaar na de gesprekken een brief van school krijgen, wat de verwachting was, maar die kwam uiteindelijk toch niet.

En volgens mij mogen ze gewoon van school weg, in elk geval mochten ze direct in de introductieweek al naar de supermarkt. Ik denk dat ze het sowieso niet kunnen controleren, want de school heeft meerdere ingangen. Maar ik weet dat ze bij verschillende scholen waar wij waren voor open dagen dat in de brugklas strenger gingen handhaven.
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van mijn zoon om op school te blijven, en blijkbaar lukt het (een gedeelde) van zijn klasgenoten wel om in zulke situaties toch in de les te zitten (het was namelijk al de tweede of derde keer, de eerste keer stond de uitval in magister of op de website, maar werd kort voor begin van de les weer aangepast en de tweede keer kwamen ze te laat door onduidelijkheiden en mochten niet meer binnen).
  dinsdag 9 april 2024 @ 16:43:08 #181
244125 laziness
pi_213148584
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 16:19 schreef Zana het volgende:

[..]
Nu ja in tijden van social media, ben je er zo. Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy, maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen dan wanneer je na 14 dagen afwezigheid een mail krijgt van school met "de komende weken zal de coach de coachtaken niet kunnen uitvoeren en de lessen niet kunnen geven." En "als de situatie wijzigt dan zal ik u hierover informeren." Dat hadden wij al met kunst begin van het schooljaar, en behalve 2 of 3 keer dat ze een vervanger hadden, nooit meer iets van gehoord.
:o Het zou niet in me opkomen :X Ik ga er vanuit dat een leerkracht niet voor de lol thuis zit. Ik heb de prive reden niet nodig om begrip op te brengen 8)7
  dinsdag 9 april 2024 @ 16:59:35 #182
244125 laziness
pi_213148710
Ik herken de uitval op zo'n grote schaal niet. Je zou op zoek kunnen gaan naar ervaringen van ouders bij andere scholen in de buurt. Kampen ze allemaal met dit issue of is het probleem uitzonderlijk groot specifiek op deze school?

De definitieve beslissing over het tweede jaar wordt pas genomen als het laatste rapport bekend is. Maar als het totaal onhaalbaar is om de cijfers nog op te halen en je dus blijft zitten of dat zelfs nagedacht moet worden over een overstap naar een ander niveau dan lijkt me dat dit wel eerder gecommuniceerd wordt. Op dat punt zou ik als mijn kind er slecht voor stond wel opheldering vragen. Je mag iemand best aanspreken op de afspraken die ze niet nakomen qua beloofde communicatie inzake een belangrijk onderwerp als dit.
pi_213149528
Mijn oudste had op haar school enorm veel uitval.
Zoveel dat ze voor bepaalde vakken gewoonweg een vrijstelling kregen, de hele klas, voor dat jaar. Maarja dat is uiteindelijk natuurlijk dweilen met de kraan open.
Ze hebben het hele eerste jaar geen Frans gehad. Wiskunde wisselde de docent elke paar maanden, wat weer gepaard ging met uitval enz enz. En zo wel meer dingen.

Uitval hoort er bij. I don't care. Maar structureel maanden achter elkaar bepaalde vakken niet krijgen zorgde wel voor achterstanden.

Wij hebben om deze (en nog een aantal andere redenen) er voor gekozen om haar naar een andere middelbare school te doen. Ze is daar na een paar maanden in het schooljaar in 3 havo ingestroomd met dus best wat achterstanden. Uiteindelijk heeft ze met heel hard werken die achterstanden weggewerkt.

Dus my two cents, als je ontevreden bent over de uitval, zoek een andere school. Het lerarentekort is helaas iets wat over het hele land speelt, maar kan best zijn dat het ergens anders toch beter geregeld is.
:)
pi_213150419
T had in de brugklas bijna geen uitval. Alles werd verschoven.
Nu in de 3e is dat wel anders. Veel tussenuren en ondertussen NL docent nummer 7..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213154565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 16:19 schreef Zana het volgende:

[..]
Nu ja in tijden van social media, ben je er zo.
Het gaat er toch niet om of het eenvoudig is, het gaat erom dat het een tikje bizar is.

quote:
Het was een vraag van naam intikken en toen kwam ik het op de website van haar eigen side business tegen. En natuurlijk heeft een leraar recht op privacy,
… maar toch niet als jouw bloedje daardoor lessen mist _O-

quote:
maar als je de reden achter de uitval weet, kun je misschien net iets meer begrip opbrengen (…)
Met of zonder jouw begrip gaan die lessen toch niet door, of wel :') Wat was je ook precies van plan dan als je had gevonden dan ze een half jaar gespaard verlof opneemt voor een ambachtelijke bierbrouwretraite op Rottumerplaat?

quote:
Maar niemand weet dus, wanneer gewoonlijk een beslissing genomen wordt, hoe het in de tweede verder gaat?
Meestal pas definitief na de overgangsvergaderingen in de (voor)laatste schoolweek voor de zomervakantie.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 10-04-2024 18:22:51 ]
pi_213168170
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:06 schreef Jentin het volgende:

[..]
Meestal pas definitief na de overgangsvergaderingen in de (voor)laatste schoolweek voor de zomervakantie.
.
Goed om te weten, ik heb ook nog een mail aan de leerlingcoordinator gewaagd.

Helaas hebben wij in de omgeving niet zo veel keuze van andere scholen, tenzij je echt verder weg gaat kijken. En de school staat op zich wel ook goed aangeschreven en het kan natuurlijk ook zijn dat het dit jaar bij deze klas uitzonderlijk is.

Van de vechtpartij hebben wij ook nog dezelfde dag een bericht vanuit school gehad, het ging om iemand met psychische problemen en kinderen die er last van het geziene hadden/ hebben, zullen zich bij hun coach melden... nu ja...dat kan dus niet...

Ik ben bang dat ze de rest van het jaar tussen wal en schip vallen en misschien ook belangrijke (algemene) informatie missen. Kijken of ik antwoord van de coördinator krijg.

En bespreekgeval is op welk niveau hij verder kan, die die aan de onderkant zitten en kans maken om van school te moeten veranderen, hebben dit, denk ik, al te horen gekregen in januari/ februari.

[ Bericht 48% gewijzigd door Zana op 11-04-2024 11:48:37 ]
  donderdag 11 april 2024 @ 12:48:34 #187
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213168869
Als je zoon moeite heeft met de vechtpartij dan is een belletje naar school zo gedaan over dat er geen coach is toch?
In januari/februari is het veel te vroeg om te roepen over een overgang die niet mogelijk gaat zijn of een bespreekgeval er zijn dan vaak nog gewoon 2 testweken die een wereld van verschil maken.

In dakplanklassen hangt of staat veel gewoon met de cijfers, er is vaak een dubbele normering of je moet een minimum bepaald aantal punten hebben ik zou even op de site kijken wat de bevorderingsnormen zijn voor de school.

Ik zou echt wat meer loslaten op alle vlakken, het enige waar ik van snap dat het heel onprettig is dat is de uitval maar ook daar gaat uitzoeken wat de reden is niet voor helpen. Dan moet je kiezen voor een andere school.
(wat ik goed kan begrijpen als er zoveel uitval is)
pi_214117274
Laatste loodjes. Ze hebben nog twee dagen school, een keer 15 minuten boeken afgeven en vrijdag over een week rapport afhalen. De rest van de dagen zijn ze blijkbaar vrij.

Zoals het er nu uitziet is er ook geen oudergesprek meer. In elk geval staat niets gepland.

Na de meivakantie werd duidelijk dat de mentor echt niet meer terug kwam en is een noodoplossing gevonden. De leraar Biologie die vorig jaar voor kerst een tijdje op klimvakantie in Azië was, en daardoor misschien zelfs geen mentorklas had, heeft het gedeeltelijk overgenomen en één keer per week klassikaal mentorles gegeven. Hij en ook de leraar geschiedenis en een praktikante/ iemand uit een hoger leerjaar (ben ik nog steeds niet achter hoe het nu precies zit) hebben
mentorgesprekken met de jongeren gehad. Mijn zoon zat twee keer bij het meisje en zei dat ze binnen 5 minuten klaar waren.

Opeens hadden ze elke week twee uur kunst en telde het cijfer weer mee voor het overgaan. Ze hebben in die periode aan één opdracht gewerkt, dus maar één cijfer gekregen. Het was nog even spannend, welk invloed dit zou hebben op het geheel.

De nieuwe klassenindeling krijgen ze blijkbaar pas volgend schooljaar.

Ze waren wel nog 3 dagen op sportkamp. Ze hadden het, denk ik, heel leuk en wij kregen een filmpje van te zien.

Volgens mij hebben ze bij de meeste vakken de stof gehaald, want ze doen
nu "leuke" dingen. De laaste weken was het wel nog aanpoten, in bijna elk vak was er nog een toets of opdrachten die af moesten. Ook veel uitval. In Engels bijvoorbeeld hadden drie of vier kinderen per les mondelinge toets en de rest had dan vrij. Bij het rooster is nog steeds geen pijl op te trekken, ik vermoed dat de roostermaker op vakantie is. Ook de cantine is al gesloten (mogen deze medewerkers buiten de vakanties om op vakantie?)

Nu ja, had toch andere verwachtingen van het einde van het schooljaar.

Hoe gaat het bij andere scholen aan het eind van het schooljaar in de brugklas? Ook op welk niveau ze verder gaan volgend jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 01-07-2024 17:47:36 ]
  maandag 1 juli 2024 @ 16:52:22 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214117446
Jouw zoon zit in een dakpanklas toch? Is het wel al duidelijk wel niveau hij volgend jaar gaat doen? Of blijkt dat uit het rapport?

Van vroeger herinner ik me dat die laatste weken inderdaad bestaan uit leuke dingen doen, boeken inleveren, rapport ophalen etc. De kantine hoeft daar natuurlijk ook niet voor open te blijven.

De klassenindeling voor komend jaar zal volgend jaar plaatsvinden. Dan begin je ook weer het schooljaar rustig met kennismaking met mentor, boeken ophalen etc.
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 16:55:53 #190
236264 crew  capricia
pi_214117481
@Zana
Ik heb met plezier en interesse je berichten over het eerste jaar middelbare school gelezen. Volgend jaar zijn wij aan de beurt met onze dochter. Hoop dat je al je belevenissen blijft posten. :)
Je schrijft goed. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 1 juli 2024 @ 17:00:35 #191
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_214117532
Hier nog 3 weken. Maar D heeft vandaag zijn laatste toetsdag al gehad. Deze week verder nog sportdag, beroepen dag en toetsen inkijken. Volgende week naar Walibi, cultuur dag en mentor uitje. De laatste week staat er alleen boeken inleveren en rapport ophalen.

We hebben eind mei een mail van de mentor gehad over de voorlopige overgang. Ik ga ervanuit dat iedereen toen al een voorlopige inschatting heeft gehad. Hij zit in een Atheneum/gymnasium klas en mag ergens deze dagen aangeven welke richting hij op wil in een 'loopbaangesprek'(planning volgt).
Ze hebben vrijdag en maandag over een week leerling vergaderingen (ivm herkansingen hogere jaars). Dan horen we daarna definitief wat hij volgend jaar mag gaan doen. Maar er staat niks met de ouders gepland verder.
Klas van volgend jaar weten we dus ook nog niet.

(Redelijk vergelijkbaar ook met die 5vwo-er, die hebben alleen nog de hele week toetsen en minder activiteiten erna. Dat was alle jaren al zo. Ook geen gesprekken met ouders de laatste weken, tenzij echte bijzonderheden. Klassenindeling komt daar officieel de eerste week van het nieuwe schooljaar)
  maandag 1 juli 2024 @ 17:28:59 #192
244125 laziness
pi_214117898
Hier ook nog 3 weken officieel. Mijne heeft nog twee dagen gewoon les, dan vier dagen toetsen en dan is het klaar. Nog 1 dag schoolreis en natuurlijk rapport ophalen. De rest tussendoor is vrij.
Dit is niet ongebruikelijk en was vroeger ook al zo. Daar ging het trouwens onlangs in het kleuter-puber topic ook over.

Ik heb ook niks gehoord over de overgang maar hij staat niet lager dan een 8 dus ik maak me niet zo druk. Met de kinderen waar het wel een probleem is wordt er wel gesproken heb ik begrepen.
School had vorig jaar de gok genomen dat kind zonder toets en gesprek aan het extra programma mee mocht doen en hij heeft dat met zijn cijfers meer dan waar gemaakt gelukkig ^O^

Er waren hier 2 mentoren en die waar mijn kind niet bij zat deed aanzienlijk meer dan zijn mentor. Sommige dingen vernamen ze dan via de leerlingen die bij de andere mentor zaten. Deze leerkracht is volgend jaar geen mentor meer dus ze hebben er al actie op ondernomen :7

Ik vind de communicatie ook best summier soms hoor maar dat ligt duidelijk aan de mentor ook en de lijntjes naar school zijn verder wel kort. Daar had ik zeker wel wat mee gedaan als mijn kind er minder voor stond maar aangezien het gewoon goed gaat heb ik het naast me neergelegd. Hoop wel op een betere mentor volgend jaar.

Maar heerlijk hoor dit piepkleine schooltje. Ik mailde met de adjunct over iets en ze wist me ook direct te vertellen dat zoonlief volgende week niet nog terug hoeft te komen voor nog lopende zaken in tegenstelling tot anderen. Ons kent ons :D

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 01-07-2024 17:34:07 ]
pi_214118765
Hier vind ik het einde van het jaar wel een beetje rommelig.

Niet zo zeer qua activiteiten, proefwerkweek en daarna twee dagen een projectactiviteit. Verder sinds afgelopen vrijdag vrij en morgen boeken inleveren. Rapport krijgen ze volgens mij niet. Staat in magister. Andere rapporten hebben ze ook niet mee gehad.

Tijdens het oudergesprek halverwege het jaar was wel gezegd dat 1 verliespunt geen probleem was (wat hij toen had) maar dat hij moest zorgen dat hij er niet nog 1 bij haalde (kv ging toen ook even wat minder en ondanks dat hij dat sowieso niet ging kiezen telt het natuurlijk wel mee). Want als hij twee verliespunten had was hij een bespreekgeval.

Nou heeft hij helaas het ene verliespunt niet weg kunnen werken maar er gelukkig geen bij gekregen. Dus ik ga er maar vanuit dat hij over is. Ik heb er niks over gehoord, maar wel al de link gehad om boeken te bestellen. Dus maar gewoon voor 2vwo besteld. :?

Maar daar had best wel een communicatie over mogen zijn wat mij betreft.

Zoon heeft ook geen idee voor wat betreft de klassen indeling voor komend jaar, maar dat maakt me (en hem) eigenlijk niks uit.
  maandag 1 juli 2024 @ 19:20:25 #194
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_214119785
Boeken bestellen heb ik voor de laatste week in de agenda gezet, als hij de boeken in moet leveren. Dan weet ik wel meer. En dat zit nog een paar dagen voor de deadline. De boeken hebben vorig jaar een week bij de buren gelegen omdat ze zo vroeg waren bezorgd. Dus ik gok op iets later deze keer.

Ik weet van deze school ook niet of de mentoren meegaat het komende jaar (C had de eerste 2 jaar dezelfde op andere school). Maar de mentor van zijn klassenhelft kan zijn hb-coach blijven. Dus dat vertrouwde gezicht blijft.

Communicatie is minimaal en via kind ook. Ik kreeg van D een powerpoint over de laatste weken. Maar het is echt niet duidelijk wanneer hij waar moet zijn voor sommige dingen. En D zegt dat ik vast wel een mail heb (uh, nee). Gelukkig vindt hij in de klasse app groep altijd wel een antwoord.
pi_214120199
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 19:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Boeken bestellen heb ik voor de laatste week in de agenda gezet, als hij de boeken in moet leveren. Dan weet ik wel meer. En dat zit nog een paar dagen voor de deadline. De boeken hebben vorig jaar een week bij de buren gelegen omdat ze zo vroeg waren bezorgd. Dus ik gok op iets later deze keer.

Ik weet van deze school ook niet of de mentoren meegaat het komende jaar (C had de eerste 2 jaar dezelfde op andere school). Maar de mentor van zijn klassenhelft kan zijn hb-coach blijven. Dus dat vertrouwde gezicht blijft.

Communicatie is minimaal en via kind ook. Ik kreeg van D een powerpoint over de laatste weken. Maar het is echt niet duidelijk wanneer hij waar moet zijn voor sommige dingen. En D zegt dat ik vast wel een mail heb (uh, nee). Gelukkig vindt hij in de klasse app groep altijd wel een antwoord.
Hier is het al de laatste week. Morgen boeken inleveren en voor de 10 juli uiterlijk nieuwe bestellen, maar met erg drukke weken in het verschiet (aan- en verkoop huis, voorbereiding voor vakantie, veel werken, kermis enz) wilde ik ze vandaag bestellen. Heb ze wel bij mijn ouders af laten leveren omdat we drie weken op vakantie zijn week 2,3,4. En de kans best groot is dat ze dan komen en bij een pakketpunt komen te liggen en we ze daar dus niet kunnen ophalen voor het terug gaat.
  maandag 1 juli 2024 @ 20:28:44 #196
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_214121041
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 19:41 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier is het al de laatste week. Morgen boeken inleveren en voor de 10 juli uiterlijk nieuwe bestellen, maar met erg drukke weken in het verschiet (aan- en verkoop huis, voorbereiding voor vakantie, veel werken, kermis enz) wilde ik ze vandaag bestellen. Heb ze wel bij mijn ouders af laten leveren omdat we drie weken op vakantie zijn week 2,3,4. En de kans best groot is dat ze dan komen en bij een pakketpunt komen te liggen en we ze daar dus niet kunnen ophalen voor het terug gaat.
Dat is iets dat ik ook wel kan doen idd. Bij familie af laten leveren. Even over nadenken.
  maandag 1 juli 2024 @ 20:36:45 #197
244125 laziness
pi_214121084
Hier bestelt school ze voor je dit jaar voor het eerst. Levering einde van de vakantie bij je thuis. Leuk maar wij zijn weg in de laatste week dus we gaan het wel weer zien hoe dat loopt :X
pi_214124934
Boeken bestellen...ik hoop dat dat school weer doet, net als vorig jaar. Ik zou niet weten, wat ik moet bestellen.
Morgen is nog een toets in wiskunde voor diegene "die Havo willen en kunnen doen". Vorige week had de docent namen opgeschreven, maar omdat enkele de kunstcijfer nog niet hadden, heeft mijn zoon zich toen niet gemeld.
Formeel heeft hij nu wel genoeg punten, kijken of ik hem nog kan overtuigen om morgen ochtend te gaan, want de rest heeft deze les vrij staat nu opeens in magister en hij heeft een beetje een hekel aan de docent, omdat hij niet zo goed kan uitleggen in tegenstelling tot de jonge docent die ze in het begin van het jaar hadden, maar die heeft ontslag genomen.

Laatst moest de hele klas een toets in wiskunde herhalen, omdat een groot gedeelte de toets niet af had gekregen...die die wel klaar waren werden blijkbaar ook niet gecontroleerd. Zie nu net dat hij een onvoldoende ervoor heeft gekregen, ben benieuwd naar de rest van de klas, maar vaak weet die dat ook niet.

Hoe ziet het rapport eigenlijk uit, staat er dezelfde informatie als op magister of nog iets extra's?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 08:50:11 #199
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_214125702
Rapport is een briefje met gemiddelde cijfers per vak. Een stuk minder info dan Magister, maar toch een papieren bewijs. En daarop ook de tekst dat je wel/niet bevorderd bent naar de volgende klas en evt welk niveau.

Boeken bestellen is een makkie. School stuurt de lijst op naar de boek-bedrijven. Dus enige wat je hoeft te doen is de school, klas en niveau aan te klikken en klaar.
(En alle reclames voor etui's, woordenboeken en pennen ontwijken)
  Moderator dinsdag 2 juli 2024 @ 08:55:59 #200
5428 crew  miss_sly
pi_214125733
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 23:46 schreef Zana het volgende:
Boeken bestellen...ik hoop dat dat school weer doet, net als vorig jaar. Ik zou niet weten, wat ik moet bestellen.
Morgen is nog een toets in wiskunde voor diegene "die Havo willen en kunnen doen". Vorige week had de docent namen opgeschreven, maar omdat enkele de kunstcijfer nog niet hadden, heeft mijn zoon zich toen niet gemeld.
Formeel heeft hij nu wel genoeg punten, kijken of ik hem nog kan overtuigen om morgen ochtend te gaan, want de rest heeft deze les vrij staat nu opeens in magister en hij heeft een beetje een hekel aan de docent, omdat hij niet zo goed kan uitleggen in tegenstelling tot de jonge docent die ze in het begin van het jaar hadden, maar die heeft ontslag genomen.

Laatst moest de hele klas een toets in wiskunde herhalen, omdat een groot gedeelte de toets niet af had gekregen...die die wel klaar waren werden blijkbaar ook niet gecontroleerd. Zie nu net dat hij een onvoldoende ervoor heeft gekregen, ben benieuwd naar de rest van de klas, maar vaak weet die dat ook niet.

Hoe ziet het rapport eigenlijk uit, staat er dezelfde informatie als op magister of nog iets extra's?

Als school dat vorig jaar gedaan heeft, is het waarschijnlijk dat school dat ieder jaar doet. Ik wist dat ook niet, maar aangezien we ook verder geen lijst kregen met te bestellen boeken, ging ik daar maar vanuit. Wij krijgen ieder jaar in de laatste week van de vakantie een doos met boeken. Daar zit een lijst bij met welke boeken ingeleverd moeten worden en welke niet. Die weer ingeleverd moeten worden, kaften we in de hoop dat ze een beetje netjes blijven. Beetje :)

Hier is het rapport een lijstje met de cijfers uit Magister. En soms een tekstje erop van de mentor, maar niet altijd. En bij het laatste rapport of ze bevorderd zijn.

Hoe heb je het nu alles bij elkaar gevonden? Heb je wat meer vertrouwen gekregen dat je je zoon meer kunt loslaten? Volgend jaar is hij gewoon geen brugger meer! Het gaat zo ontzettend hard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')