Tesla zit nu op 24% van m'n portfolio, deels door de stijging en deels omdat ik 15% in cash zit momenteel, waardoor m'n portfoliowaarde wat lager is geworden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:20 schreef recursief het volgende:
Tesla en NN zijn intussen samen goed voor dik 10% van mijn zelf samengestelde portfolio. ASML in z'n uppie al bijna 25%. Misschien moet ik maar weer eens wat gaan herverdelen.
In suikerwater zie ik nu niet echt een toekomstquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla zit nu op 24% van m'n portfolio, deels door de stijging en deels omdat ik 15% in cash zit momenteel, waardoor m'n portfoliowaarde wat lager is geworden.
De rest van de aandelen is 0,5 tot 3,5% van m'n portfolio, PepsiCo en CocaCola het grootst.
PepsiCo is natuurlijk wel veel meer dan dat. En als ze in Azië en Afrika ook aan de cola gaan is er nog wel wat potentie om te groeien.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
In suikerwater zie ik nu niet echt een toekomst
Zoals gezegd, zeker PepsiCo is véél meer dan drankjes alleen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
In suikerwater zie ik nu niet echt een toekomst
Dat zijn nog allemaal van die processed voedselproducten die je helemaal niet zou willen eten. Maar misschien ben ik teveel met bewust eten bezig om dat te kunnen waarderen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals gezegd, zeker PepsiCo is véél meer dan drankjes alleen.
Daarnaast zijn er ook suikervrije producten (light / zero).
Stabiele bedrijven, redelijk goed dividend (~3%) dat al 50 jaar of langer jaarlijks verhoogd is, sterke merken.
Gewoon aandelen die je kan kopen en daarna 25 jaar lang kan vergeten dat je ze hebt.
Uiteraard hoef je geen 40% groei per jaar te verwachten, daar heb ik Tesla al voor
[ afbeelding ]
Niets mis met bewust (gezond?) leven. Maar af en toe een glaasje cola of een zak chips laat ik toch echt niet staan.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn nog allemaal van die processed voedselproducten die je helemaal niet zou willen eten. Maar misschien ben ik teveel met bewust eten bezig om dat te kunnen waarderen.
waardering is wel erg fors voor een bedrijf waar nog nauwelijks groei in zit.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals gezegd, zeker PepsiCo is véél meer dan drankjes alleen.
Daarnaast zijn er ook suikervrije producten (light / zero).
Stabiele bedrijven, redelijk goed dividend (~3%) dat al 50 jaar of langer jaarlijks verhoogd is, sterke merken.
Gewoon aandelen die je kan kopen en daarna 25 jaar lang kan vergeten dat je ze hebt.
Uiteraard hoef je geen 40% groei per jaar te verwachten, daar heb ik Tesla al voor
[ afbeelding ]
Ik vind dat soort bedrijven ook lastig. De Coca Cola's, McDonald's en Pepsico's van deze wereld. Ze zijn fors gewaardeerd, maar dat lijkt ook al een lange periode zo te zijn. Je koopt misschien geen mega drie keer over de kop groei, maar wel zekerheid. Bij deze bedrijven hoef je na de cijfers niet bang te zijn voor een Adyenscenario en die zekerheid lijkt de markt de waarderen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
waardering is wel erg fors voor een bedrijf waar nog nauwelijks groei in zit.
Pepsico 61% in 5 jaar. Dividend 2 a 3% per jaar. En een belachelijke laag risico voor aandelenmarkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:54 schreef JimmyJames het volgende:
Klopt trouwens niet wat ik zei: over laatste 5 jaar genomen groeien KO en PEP best consistent.
Kunnen wij dit als Fok ook niet gaan doen?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:00 schreef nostra het volgende:
Prachtig vak blijft dat toch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is ongetwijfeld ooit onderzoek gedaan naar Beursanalisten versus een Chimpansee. Ik zet mijn geld op de keuzes van de Chimpanseequote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:00 schreef nostra het volgende:
Prachtig vak blijft dat toch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maareh, hij heeft wel kennis van geopolitiek en Fin markten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Haaaa Willempie.
[..]
INSTORTEN! REVOULTIE! SYSTEEMCRASH! BANKIERSCOMPLOT! GOUD GOUD GOUD!!!
De aandeelhouders van CS zullen zich redelijk genaaid voelen door de Zwitserse centrale bank.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:17 schreef nostra het volgende:
UBS kan even 29 miljard CHF badwill vrij laten vallen door de deal met CS
Ik heb ze gekocht in tijden van corona, pluk tegen 14 euro en pluk tegen 16 euro per aandeel. Als ik nu zou verkopen zou ik 120% winst makenquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:29 schreef Steven184 het volgende:
Net te vroeg een gedeelte van mijn Shell aandelen gecasht.
Same here. Van de week derde verkocht om wat geld vrij te spelen en voor diversificatie. Dus heb nog wel genoeg erin zitten.quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb ze gekocht in tijden van corona, pluk tegen 14 euro en pluk tegen 16 euro per aandeel. Als ik nu zou verkopen zou ik 120% winst makenRuim voldoende om de ellende die Alfen is op te vangen.
Ik wil op termijn de rest van mijn losse aandelen verkopen en verder in indexfondsen gaan. Alleen is Shell op zich nog steeds niet erg duur afgezet tegen de Amerikaanse concurrenten. En als olie en gas verder zou stijgen (als China weer op gang komt) zit er opwaartse potentie in. Bij een stevige recessie daarentegen![]()
Ik zit short op sept calls 17*. Over 2 weken ......quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:29 schreef Steven184 het volgende:
Het lastige aan Shell verkopen vind ik dat dividend. Verleidelijk om nu te verkopen, maar stel dat het 2-3 jaar duurt voor je ze kunt terugkopen voor een significant lager bedrag, dan mis je aardig wat rendement.quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:29 schreef Steven184 het volgende:
Of je schrijft een call optie op 30 euro ofzo voor december. Krijg je ook iets van 80ct per aandeel. Stel dat je voor dat het uitgeoefend wordt dan krijg je in totaal 1,80 meer dan de huidige beurswaarde. En dat in maar 3,5 maand.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het lastige aan Shell verkopen vind ik dat dividend. Verleidelijk om nu te verkopen, maar stel dat het 2-3 jaar duurt voor je ze kunt terugkopen voor een significant lager bedrag, dan mis je aardig wat rendement.
Kortom, never sell Shell.
En als je ze vasthoudt tot die gewenste daling, betaal je je eigen dividend. Wat ik meestal doe, is short gaan op een OTM optie met afloopdatum direct na de ex-div datum. Meestal gaat dat goed, maar nu wordt het toch wel "triggy".quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het lastige aan Shell verkopen vind ik dat dividend. Verleidelijk om nu te verkopen, maar stel dat het 2-3 jaar duurt voor je ze kunt terugkopen voor een significant lager bedrag, dan mis je aardig wat rendement.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |