Thnxquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:21 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd Haus!
Waren echt leuke tijden in WFL. Ik heb er heel veel van je geleerd.
Wanneer ga je het boek bespreken bij MNOT?quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef Haushofer het volgende:
En iedereen trouwens dank voor de mooie woorden. Hoop vooral dat ik de fascinatie voor wetenschap i.h.a. en natuurkunde in het bijzonder kan aanwakkeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; toch maar iets ingevuld voor de winactie,. Niet gerelateerd aan natuurkunde, overigens. De vraag is ook in zijn algemeenheid gesteld en er staat geen 'natuurkundige mythe',
.
[ Bericht 5% gewijzigd door ChipsZak. op 20-08-2023 19:51:46 ][*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Leuk! Gefeliciteerd,![]()
. Ik wilde meedoen met de prijsvraag maar ik kan niets bedenken,
. Ooit begonnen aan dat basisboek van Hawkings maar ik vond het niks. Normaal ben ik wel veel geïnteresseerd in feitjes en doe ik überhaupt graag kennis op dus het kan zijn dat de schrijfstijl niet aansloeg. Geen idee meer.
@:DJMO: de link naar 'de topicreeks' waaruit Haushofer 'veel inspiratie heeft gehaald' werkt niet,Zal er straks even naar kijken als ik m'n laptop in de buurt heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ik vond het boek van Hawking op een aantal punten ook nogal frustrerend, zoals ik ook in mijn boek noem als ik Hawkingstraling bespreek. Dus zo gek is dat nietquote:Op zondag 20 augustus 2023 19:43 schreef ChipsZak. het volgende:
. Ooit begonnen aan dat basisboek van Hawkings maar ik vond het niks. Normaal ben ik wel veel geïnteresseerd in feitjes en doe ik überhaupt graag kennis op dus het kan zijn dat de schrijfstijl niet aansloeg. Geen idee meer.
quote:Ja, ik heb in beide gevallen een geheel manuscript opgestuurd, begeleid door een zgn. "synopsis" waarin je het boek toelicht (wat voor publiek, flaptekst/samenvatting, hoe verhoudt het zich tot andere titels, "unique selling point(s)", grootte etc.). Zo'n boek moet er bij mij toch uit, of iemand het nou leest of niet. Een soort van intellectuele diarree dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..![]()
Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Thnxquote:Op zondag 20 augustus 2023 21:07 schreef BasEnAad het volgende:
Geweldig, mooi werk, gefeliciteerd! Ik ga deze zeker in huis halen.
Het eerste boek heb ik toen ook gekocht. Ik vind ons heelal, ruimtetijd, dimensies en noem maar op reuze-interessant en probeerde alles altijd een beetje te begrijpen aan de hand van youtubefilmpjes. Ruimte, Tijd, Materie gaat echter een stapje verder en maakt het theoretische, alles dat je niet kan aanraken, toch een beetje tastbaar. Het blijft moeilijke materie, maar de uitleg in het boek maakte toch dat ik een beter beeld kreeg van alles om ons heen, zonder te boel overdreven te versimpelen.
Dank voor de tip! Heb een berichtje gestuurd naar één van de makers, wie weetquote:Op zondag 20 augustus 2023 19:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer ga je het boek bespreken bij MNOT?Dit lijkt mij echt een onderwerp voor de podcast!
https://www.metnerdsomtafel.nl/
quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:43 schreef ChipsZak. het volgende:
@:DJMO: de link naar 'de topicreeks' waaruit Haushofer 'veel inspiratie heeft gehaald' werkt niet,Mijn inzending is ook niet natuurkundig, maar ik vind het wel een mooie mutheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; toch maar iets ingevuld voor de winactie,. Niet gerelateerd aan natuurkunde, overigens. De vraag is ook in zijn algemeenheid gesteld en er staat geen 'natuurkundige mythe',
.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Dat is dit topic:quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:43 schreef ChipsZak. het volgende:
@:DJMO: de link naar 'de topicreeks' waaruit Haushofer 'veel inspiratie heeft gehaald' werkt niet,
Heb ze gemaild, en ze wouden wel een podcastaflevering omtrent het boek maken. Dus dank voor de tip!quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer ga je het boek bespreken bij MNOT?Dit lijkt mij echt een onderwerp voor de podcast!
https://www.metnerdsomtafel.nl/
Omg echt?! Super cool!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heb ze gemaild, en ze wouden wel een podcastaflevering omtrent het boek maken. Dus dank voor de tip!
-edit 4 september![]()
Ja, ik dacht, ik trek de stoute schoenen aanquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omg echt?! Super cool!
Best snel al
De brutaalste heeft de halve wereld. Dat dit al op zo'n korte termijn kan had ik niet gedacht!quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, ik trek de stoute schoenen aanHet had toevallig ook vanavond gekund i.v.m. een afzegging, maar dat was voor mij een tikkeltje onpraktisch.
Ben benieuwd. Sowieso word ik erg blij van mensen die mijn passie voor wetenschap en generd delen; dat miste ik toch in mijn baan als docent.
Ga je weer terug naar het wetenschappelijk onderzoek of word je fulltime schrijver?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, ik trek de stoute schoenen aanHet had toevallig ook vanavond gekund i.v.m. een afzegging, maar dat was voor mij een tikkeltje onpraktisch.
Ben benieuwd. Sowieso word ik erg blij van mensen die mijn passie voor wetenschap en generd delen; dat miste ik toch in mijn baan als docent.
Terug het onderzoek in in mijn veld is na een stop van tien jaar zo goed als onmogelijk, dus dan zou het al gauw R&D in de industrie worden. Voorlopig probeer ik wat voet aan de grond te krijgen met mijn schrijfsels en wellicht lezingen, cursussen en wat invalwerk qua lesgeven, en kijken hoe zich dat ontwikkelt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ga je weer terug naar het wetenschappelijk onderzoek of word je fulltime schrijver?
Thnx! Ik ga het zienquote:Op maandag 4 september 2023 12:00 schreef Starhopper het volgende:
Succes in de podcast vanavond @:haushoferEr komen hele leuke vragen voorbij
![]()
![]()
Nice!!quote:Op dinsdag 5 september 2023 06:08 schreef Haushofer het volgende:
Was leuk gesprek! Benieuwd of dat ook zo overkomt
Haha, thnx! Ik had er nog wel een paar uur extra kunnen zitten inderdaad, maar dan gaat het hoofd ook van tollen naar centrifugerenquote:Op woensdag 6 september 2023 09:31 schreef Starhopper het volgende:
Wauw! Wat een toffe podcast is het geworden! Veel te kort! Heerlijk ook hoe jij het zo goed mogelijk zit uit te leggen en het kwartje maar niet valt
Vanmiddag nog ff de bonus beluisteren![]()
Yw! Hopelijk levert het wat extra bekendheid opquote:Op woensdag 6 september 2023 09:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Haha, thnx! Ik had er nog wel een paar uur extra kunnen zitten inderdaad, maar dan gaat het hoofd ook van tollen naar centrifugeren
Allemaal dankzij jouw tip dus
Lol! Hoe reageerden ze?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Haushofer het volgende:
Op de heenweg naar de studio in A'dam West kwam ik nog langs een lokale boekenwinkel, en ging ik even naar binnen. Daar lag keurig een stapeltje van vier van mijn boeken. Toch wel surrealistisch om je eigen boek met je kop op de achterkant daar tegen te komen. Gelukkig lijk ik nog steeds op de foto, dus heb ik maar gevraagd of ze het leuk vonden dat ik ze signeer, kunnen ze er een stickertje op plakken
Wel enthousiast, mocht ze meteen allemaal signerenquote:
Ja, Fok! heeft toch wel een belangrijke rol gespeeld in mijn interessegebied en het communiceren van wetenschap. En zo vaak vertel ik dus niet hoe ik aan mijn username kom; als ik had geweten dat ik er twintig jaar later nog steeds mee zou omzeulen had ik waarschijnlijk wat anders gekozenquote:Op woensdag 6 september 2023 13:26 schreef Starhopper het volgende:
Yw! Hopelijk levert het wat extra bekendheid opBij het volgende boek weer te gast?
Net even de bonus geluisterd. Je hebt het over FOK!![]()
![]()
![]()
Waar is de aflevering te vinden? Mijn podcastapp en op de website zie ik de aflevering nog niet staan?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:31 schreef Starhopper het volgende:
Wauw! Wat een toffe podcast is het geworden! Veel te kort! Heerlijk ook hoe jij het zo goed mogelijk zit uit te leggen en het kwartje maar niet valt
Vanmiddag nog ff de bonus beluisteren![]()
Ah! Dus je hebt mijn vraag gezien!quote:Op woensdag 6 september 2023 13:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, Fok! heeft toch wel een belangrijke rol gespeeld in mijn interessegebied en het communiceren van wetenschap. En zo vaak vertel ik dus niet hoe ik aan mijn username kom; als ik had geweten dat ik er twintig jaar later nog steeds mee zou omzeulen had ik waarschijnlijk wat anders gekozen![]()
En dat volgende boek: ja, als ze me weer willen hebben wil ik wel weer langskomen
Woensdagmiddag rond 15:00 uur komen nieuwe aflevering online dacht ik.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar is de aflevering te vinden? Mijn podcastapp en op de website zie ik de aflevering nog niet staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |