Sowieso als je lang wil afsluiten dan zou ik het snel doen zolang ze er niet liggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben ik weer met een vraag![]()
Sommige energieleveranciers laten je betalen voor het teruglevering van energie middels zonnepanelen.
Aangezien ik ze nog niet op mijn dak heb liggen vroeg ik mij af of ik nu nog een 2/3 jarig contract kan tekenen (aangeven dat ik geen zonnepanelen heb) zodat ik onder de "terugleverboete" uit kom. Of zit er een proeftijd aan vast en mag de leverancier de overeenkomst aanpassen?
Panelen komen waarschijnlijk over 2 weken op het dak
Los van de kans dat je de strijd waarschijnlijk verliest als er strijd over komt, kun je lastig hardmaken dat je niet wist dat je zonnepanelen zou krijgen, plus dat je ze al hebt liggen voor je volgende contract aangaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben ik weer met een vraag![]()
Sommige energieleveranciers laten je betalen voor het teruglevering van energie middels zonnepanelen.
Aangezien ik ze nog niet op mijn dak heb liggen vroeg ik mij af of ik nu nog een 2/3 jarig contract kan tekenen (aangeven dat ik geen zonnepanelen heb) zodat ik onder de "terugleverboete" uit kom. Of zit er een proeftijd aan vast en mag de leverancier de overeenkomst aanpassen?
Panelen komen waarschijnlijk over 2 weken op het dak
Daar heb je inderdaad wel een punt, het ingaan van het contract vs het leggen en aanmelden van de zonnepanelen. Geen idee eigenlijk hoe snel zoiets gaatquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los van de kans dat je de strijd waarschijnlijk verliest als er strijd over komt, kun je lastig hardmaken dat je niet wist dat je zonnepanelen zou krijgen, plus dat je ze al hebt liggen voor je volgende contract aangaat.
En dan de vraag nog maar of je überhaupt in zee wilt met een leverancier die een "zonnepanelenboete" hanteert.
Nou, ik weet niet welke energieleverancier je nu hebt, maar de kans is groot dat je een opzegtermijn van 30 dagen hebt, dus dan begint je nieuwe contract sowieso pas nadat je panelen geplaatst zijn.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel een punt, het ingaan van het contract vs het leggen en aanmelden van de zonnepanelen. Geen idee eigenlijk hoe snel zoiets gaat
Geen idee, zal wel niet. Ik had destijds braaf mij tarief van 21ct doorgeven en later met al die kortingen iets van 15ct. Volgens mij staat er bij opgeven van je tarieven zo’n melding of je het naar eer en geweten hebt opgeven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat is nice, maar is er überhaupt toezicht op wat je opgeeft als kWh-prijs? Want daar kun je dan heel makkelijk misbruik van maken als daar geen controle plaats vindt.
Nou ze kunnen gewoon een kopietje vragen en als je die vervalst is dat dus ineens strafbaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:11 schreef Zedi het volgende:
[..]
Vanwege privacy zullen ze nooit je energiecontract op mogen vragen dus echt controleren kunnen ze het niet.
Vandebron verrekent het alsnog voor de periode dat je tzt zonnepanelen hebt, dat stellen ze specifiek in hun mail over de nieuwe tarieven. Maar zo lang jij een terugdraaiende meter hebt kunnen ze nooit zien hoeveel jij aan het net levert en weten ze dus niet in welke categorie jij valt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel een punt, het ingaan van het contract vs het leggen en aanmelden van de zonnepanelen. Geen idee eigenlijk hoe snel zoiets gaat
Meeste panelen of Wp per inwoner.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lees net in de D pers dat NL wereldkampioen is in PV stroom, 15,2%
Nog geen NL artikel gevonden.
Oh, ik ben dus niet de enige. De panelen liggen er nu een maandje op, en ik vind het ronduit tegenvallen op dagen zoals vandaag.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:49 schreef JDx het volgende:
Ik zit nog maar net aan wat ik haalde in 2019, terwijl ze toen pas half mei gelegd werden, hoop op een mooie nazomer, want dit is bagger, laatst zelfs een keer m'n airco op heating moeten zetten... in augustus...
Dat is natuurlijk bij iedereen anders.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:38 schreef Isdatzo het volgende:
Op een dag als gister is de productie nog steeds 4 of 5 keer het verbruik. Ik zie het probleem niet zo.
Inderdaad, bij mij de helft.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:44 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij iedereen anders.
Inderdaad, het is gewoon een slechte maand. Augustus 2022 was hier 1.11 MWh. Nu (letterlijk nu) is het pas 794 kWh, en de maand is zo'n beetje om.quote:Op maandag 28 augustus 2023 01:04 schreef Leandra het volgende:
Valt mee toch? Ik had vandaag ongeveer de helft van de opbrengst van een goede augustusdag, gezien alle regen valt het me nog mee.
Maar opbrengsten van de afgelopen maand zij echt erg laag, het is gewoon geen goed weer.
Een dag als gisteren was bij mij 27.4 kWh, maar mijn totaalverbruik gisteren was 12.1 kWh.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:38 schreef Isdatzo het volgende:
Op een dag als gister is de productie nog steeds 4 of 5 keer het verbruik. Ik zie het probleem niet zo.
Bossen hebben dat hard nodig. Mais staat ook lekker hoog en is nog groen, die gaat nog een paar weken groeien, net als aardappels. Worden grote binten dit jaar, goed voor de frietquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:20 schreef Isdatzo het volgende:
En het is ook wel goed om aan het eind van de zomer eens een keer grondwaterstanden (boven) normaal te hebben.
Daar ik toch niet kan salderen maakt het mij ook niet heel veel uit dat ik weinig overproductie heb. Maar zou het prettig vinden als ik wat vaker de auto aan de lader kon hangen. De baas betaald veel beter dan het Nutsbedrijf.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:13 schreef laziness het volgende:
2022 staat bovenaan alle lijstjes qua records. Je kan niet elk jaar een topjaar hebben. Overigens doet 2023 het over de gehele linie niet slecht qua aantal zonuren.
Ik heb inmiddels 5 jaar data van mijn zonnepanelen. Vorig jaar was inderdaad verreweg het beste jaar. 2023 loopt tot nu toe bij mij gelijk op met 2021 en dat was het slechtste jaar sinds ik zonnepanelen heb. Dus het is dit jaar niet heel goed, maar zoals je zegt het kan niet elk jaar feest zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:13 schreef laziness het volgende:
2022 staat bovenaan alle lijstjes qua records. Je kan niet elk jaar een topjaar hebben. Overigens doet 2023 het over de gehele linie niet slecht qua aantal zonuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |