Jeetje, met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Het was maar een theorie als je ze afkoppelt voor een maandje of 2 en dan weer aan sluit, hoe dat dan zit.quote:Op vrijdag 1 september 2023 22:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Succes bij de rechter. Je verbruik zal je altijd tegenspreken. Maar gelukkig vind je het ook prima als bedrijven bij wie je klant bent dit bij jou doen. Toch?
Of jij droomt te veel.quote:Op zaterdag 2 september 2023 07:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Jeetje, met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Het was maar een theorie als je ze afkoppelt voor een maandje of 2 en dan weer aan sluit, hoe dat dan zit.
Dat is in principe hetzelfde als geen panelen hebben en na een paar maanden panelen aanschaffen.
quote:Op zaterdag 2 september 2023 07:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Jeetje, met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Het was maar een theorie als je ze afkoppelt voor een maandje of 2 en dan weer aan sluit, hoe dat dan zit.
Dat is in principe hetzelfde als geen panelen hebben en na een paar maanden panelen aanschaffen.
Maar werkelijk geen panelen hebben en die aantoonbaar later aangeschaft hebben is heel wat anders dan liegen dat je er geen hebt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:32 schreef JDx het volgende:
Wat rechter en geen belasting betalen? Ik vraag me alleen net als Capricia af wat er gebeurt als je een 3 jarig contract hebt en je neemt na een jaar (of paar maanden) alsnog zonnepanelen.
Ja laat maar, dat was het punt niet. Er gebeurt wel meer fraude met dit soort dingen. Uitwonende beurs ontvangen omdat je een paar straten verder staat ingeschreven, nepfacturen, hogere rekening voor een cursus ivm het STAP-budget.quote:
Dat lijkt het punt juist wél een beetje te zijn: je verzint allemaal situaties waarin je (gepland) bezit van zonnepanelen - volgens jou - niet aantoonbaar zou zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja laat maar, dat was het punt niet.
Aha. Omdat andere mensen frauderen is het oké om zelf ook maar de boel te besodemieteren?quote:Er gebeurt wel meer fraude met dit soort dingen. Uitwonende beurs ontvangen omdat je een paar straten verder staat ingeschreven, nepfacturen, hogere rekening voor een cursus ivm het STAP-budget.
Volgens mij kunnen bedrijven je niet weren als je zonnepanelen hebt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:16 schreef capricia het volgende:
Even los van die hele fraude discussie:
Is het nu zo dat als je een contract voor drie jaar afsluit (welke dus niet mogelijk is als je al zonnepanelen hebt), je dan ook drie jaar lang geen zonnepanelen mag laten installeren?
Want dat lijkt me nogal ver gaan en de transitie belemmeren.
Bedrijven kunnen je weren als zonnepanelen bezitter voor hun vaste contracten. Niet voor t modelcontract of variabel.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:12 schreef bambino het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen bedrijven je niet weren als je zonnepanelen hebt.
Wat er, zover ik het lees, aan de hand is, is dat salderen al soort van uit staat bij die contracten en dat je vooraf niet kunt invullen "ik verbruik 5000 en wek 5000 op".
Je kan dus wel gewoon invullen, ik verbruik 5000. Maar dan zit je wel met hoog maandbedrag.
Hoe het wettelijk zit, geen idee.
Nu invullen dat je het niet hebt, en na een maand zonnepanelen kopen. Het lijkt mij onmogelijk dat ze dan je contract ontbinden.
Maar waarom zou je naar zo'n partij willen, als je zonnepanelen hebt.
Er zijn, voorlopig, nog voldoende aanbieders waar je wel wat kan.
Waar slaat dit op, ik WIL geen vast contract. Het was alleen een reactie op Capricia.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt het punt juist wél een beetje te zijn: je verzint allemaal situaties waarin je (gepland) bezit van zonnepanelen - volgens jou - niet aantoonbaar zou zijn.
[..]
Aha. Omdat andere mensen frauderen is het oké om zelf ook maar de boel te besodemieteren?
Ik denk zelfs dat je duurder uit bent als je je panelen een paar maanden uitschakelt. Maar alsnog ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag hoe energiebedrijven er mee om gaan als je een maand na het afsluiten van een 3-jarig contract zonnepanelen krijgt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een hoop gezeik krijgt. Een beetje zoals nu zeg maar…
Ik zou zeggen, leg ze het eens voor. Dan weet je het. Deel daarna even hier en dan weten wij het ookquote:Op zaterdag 2 september 2023 16:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat je duurder uit bent als je je panelen een paar maanden uitschakelt. Maar alsnog ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag hoe energiebedrijven er mee om gaan als je een maand na het afsluiten van een 3-jarig contract zonnepanelen krijgt.
Ik heb laatst nog een aanbieding gekregen van Eneco voor een vast contract 1 of 3 jaar, nou dat was totaal niet interessant, ik blijf lekker variabel, verwacht niet dat het zo gek gaat lopen en TLV heb ik niks mee te maken.
Ben alleen benieuwd, ga er geen moeite voor doen, ben ook benieuwd of er leven na de dood is en of aliens bestaan, weet ook niemand antwoord op, dit weet waarschijnlijk ook nog niemand.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leg ze het eens voor. Dan weet je het. Deel daarna even hier en dan weten wij het ook
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 2 september 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eindstand Aug
997 kWh productie
559 kWh eigen verbruik
438 kWh verkocht
183 kWh accu ondersteuning
12 kWh gekocht.
Oh?quote:
Kun je nagaanquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het energieverbruik topic is 1 verderop toch?
Heb het over productie en het aandeel verbruik in Aug.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het energieverbruik topic is 1 verderop toch?
Okay, donequote:Op zondag 3 september 2023 00:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh normaal word maandverbruik in het energie verbruik topic gepost 😉
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |