abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210291367
Geen plaatje want mobiel
We have far more in common than that which devides us..
pi_210291372
Qua belletje bij katten:

Ik zag iets op tv afgelopen week over koeien met enorme bellen om hun nek waarvan er 1 altijd de 'koningin' wordt genoemd want die valt de andere koeien aan.
Ik observeerde dat gedrag van die koeien een tijdje en vond het ZO enorm zielig die bellen, die constante herrie bij je oren, van je eigen bel en de bellen van de andere koeien. Ik zou er ook agressief en geagiteerd van worden :(
pi_210291387
Dat kan nog hoge kosten met zich mee gaan brengen voor de VVE, Kaatje :o (misschien valt er iets op die ondernemer te verhalen als het een bouwconstructiefout is)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210291394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Qua belletje bij katten:

Ik zag iets op tv afgelopen week over koeien met enorme bellen om hun nek waarvan er 1 altijd de 'koningin' wordt genoemd want die valt de andere koeien aan.
Ik observeerde dat gedrag van die koeien een tijdje en vond het ZO enorm zielig die bellen, die constante herrie bij je oren, van je eigen bel en de bellen van de andere koeien. Ik zou er ook agressief en geagiteerd van worden :(
Klinkt ook wel zielig. Alleen koeien in de Alpen weten niet beter, die lopen hun hele leven met zo'n bel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210291398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:33 schreef Isabeau het volgende:

Klinkt ook wel zielig. Alleen koeien in de Alpen weten niet beter, die lopen hun hele leven met zo'n bel.
Ja dat realiseer ik me ook wel, maar dan nog ;(
pi_210291411
Oh en @Lonaa :*
pi_210291417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Dat kan nog hoge kosten met zich mee gaan brengen voor de VVE, Kaatje :o (misschien valt er iets op die ondernemer te verhalen als het een bouwconstructiefout is)
Die is al heel lang failliet :o
Dit zal denk ik verzekeringswerk worden.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:35:20 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210291420
Katten en constructie. Is dit CUL?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210291425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:34 schreef Blues het volgende:

Ja dat realiseer ik me ook wel, maar dan nog ;(
Dan nog, klopt:

https://www.dairyglobal.n(...)ct-on-cow-behaviour/

quote:
. Altogether, the behavioural changes suggest that the behaviour of the cows was disturbed by wearing a bell. If long-lasting, these effects may have implications for animal welfare.
Best veel artikelen over te vinden. The Times maakte er in de kop "Endless bell ringing is torture -- for the cows" van :+
pi_210291432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Koeien geven melk en vlees *O*
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:36:18 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210291435
Katten op het aanrecht. Matig.
pi_210291436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lab beagles zitten ook hun hele leven in een hokje, vinden we ook niet best.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:36:54 #13
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210291443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:35 schreef UIO_AMS het volgende:
In de slowchat is het misschien wel vaker kul dan CUL :D
pi_210291498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:36 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
In de slowchat is het misschien wel vaker kul dan CUL :D
😉

Nog even terugkomen op de supplementen…hebben diegenen dat op eigen houtje besloten vanwege bijv. vegan en de bijpassende dosis via dokter google?
Of heb je het via het lab laten vaststellen of er tekorten zijn? Meten = weten.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:45:39 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210291546
Wij hebben sinds een maand ook een nieuwe oude kat. Was van een inmiddels overleden, bejaarde vrouw die in het hospice lag waar een vriend van ons werkt. Hij springt gelukkig niet op het aanrecht. Deed de vorige wel, omdat hij bijna alleen water direct uit de kraan dronk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210291580
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
😉

Nog even terugkomen op de supplementen…hebben diegenen dat op eigen houtje besloten vanwege bijv. vegan en de bijpassende dosis via dokter google?
Niet op basis van dokter google, wel op basis van communicatie door experts. Het klinkt een beetje alsof je dat niet juist vindt ("op eigen houtje"), of lees ik die toon verkeerd?

Een b12 tekort hoef ik niet eerst op te lopen en aan te tonen in mijn bloed om te weten dat ik het moet supplementeren als vegan. Liever niet zelfs.
pi_210291624
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:

Vitamine D wordt aangeraden voor vrouwen vanaf 50, daar heb je geen lab.onderzoek voor nodig.

En als vegan weet je gewoon dat je waarschijnlijk te weinig B12 binnen krijgt. Het is wel aan producten toegevoegd, maar als je bijv weinig vleesvervangers eet dan krijg je het alsnog amper binnen. Een supplement is dan gewoon noodzakelijk. Ook geen lab voor nodig hoor.
pi_210291700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Qua belletje bij katten:

Ik zit nu nét in dat fragment :D

Word er helemaal tureluurs van.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210291708
Overigens denk ik ook dat ik als vegan veel bewuster bezig ben met wat ik binnen krijg, dan veel mensen die alles eten. Waardoor de kans op een tekort feitelijk eerder kleiner is dan groter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:59:12 #20
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210291729
Dat kan echt niet inderdaad :X Ik voeg bij veel recepten nog extra groente toe omdat ik het te weinig vind.
pi_210291747
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:59 schreef Morgane89 het volgende:
Dat kan echt niet inderdaad :X Ik voeg bij veel recepten nog extra groente toe omdat ik het te weinig vind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210291751
Ik vind groente het belangrijkste onderdeel van mijn maaltijd :D Ik heb ooit een keer in een restaurant gegeten waar je een enorm stuk vlees kreeg. Met patat. Dat was het. Dan mis ik toch echt iets.
pi_210291758
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Tuindier het volgende:

[..]
SPOILER
Geen eens groentekroket voor de vega's?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210291760
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind groente het belangrijkste onderdeel van mijn maaltijd :D Ik heb ooit een keer in een restaurant gegeten waar je een enorm stuk vlees kreeg. Met patat. Dat was het. Dan mis ik toch echt iets.
Ja, ik ook! En ik weet dat ik echt wel meer groente eet dan gemiddeld, maar het complete ontbreken van een gezonde keuze vind ik niet acceptabel.
pi_210291864
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik zit nu nét in dat fragment :D

Word er helemaal tureluurs van.
):O ;(
pi_210291881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik probeer tegenweurdig in restaurants zoveel mogelijk de vegetarische gerechten te eten.
Dan zou je denken dat de groentes op 1 staan. Maar het is vaak nog erg weinig qua volume.
Als je dat dan vergelijkt met een vleesmenu blijft het (al is het crea en heerlijk) toch vaak veel minder.
pi_210291917
Ook geen lab nodig gehad.

Ik heb niet zoveel problemen met een kat op het aanrecht. Hoewel ik hem bij het koken er wel af zet (en dan een doekje over het aanrecht haal).

Dat dier is schoner dan ik :+
pi_210291923
Ik heb denk ik een paar keer pech gehad met vegamenu's. Ik ben normaal altijd erg de verrassingmenu's, maar merkte bij de vegamenu's dat het dan erg vaak was met onderdelen die waren ingemaakt. En als ik nou 1 smaak/textuur niet te nassen vind...
pi_210291952
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:15 schreef Blues het volgende:
Ik probeer tegenweurdig in restaurants zoveel mogelijk de vegetarische gerechten te eten.
Dan zou je denken dat de groentes op 1 staan. Maar het is vaak nog erg weinig qua volume.
Als je dat dan vergelijkt met een vleesmenu blijft het (al is het crea en heerlijk) toch vaak veel minder.
Ja, het blijft een soort ondergeschoven kindje. Al is het wel al enorm verbeterd in de afgelopen 20 jaar. Ik herinner me nog uit eten met vegetariërs die dan alleen gerechten met geitenkaas of ei konden kiezen (beetje jammer als je vegan bent). Of zelfs een keer nul vegetarische gerechten op de kaart en ze kreeg een bord vol garnituur als avondeten :') Daar hebben we wel om gelachen, maar het was natuurlijk best triest.
pi_210291963
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef Candaasje het volgende:
Ook geen lab nodig gehad.

Ik heb niet zoveel problemen met een kat op het aanrecht. Hoewel ik hem bij het koken er wel af zet (en dan een doekje over het aanrecht haal).

Dat dier is schoner dan ik :+
Ik denk dan altijd, als ik er niet ben zie ik het ook niet. Maar Elin gaat eigenlijk nooit op het aanrecht wanneer ik er ben. Maar ik zie wel pootjes :D
En jaren geleden had ik iets gekookt wat moest afkoelen. Best pittig, dus ik vond dat ik het wel op het fornuis kon laten staan. Het was heel stil dus ik riep de diva's. Hoor ik 2x het geluid dat ze ergens vanaf sprongen en komen ze de kamer inlopen, bek aflikkend keken ze me aan (heb het bovenste laagje eraf geschraapt) _O-
pi_210291982
Op af en toe een positieve uitzondering na, ga ik toch liever naar een (vrijwel) volledig plantbased restaurant. Dan hoef ik me nergens zorgen over te maken en ook qua volume is het meestal ruim voldoende. :)

Voor de gezondheid en variatie heb ik mijn vriend die graag een lekker kookt :9
pi_210292051
Er wordt druk gewerkt door 3 man hier rond het huis. Gaat als een speer dat nieuwe glas erin.
pi_210292053
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:24 schreef Candaasje het volgende:
Op af en toe een positieve uitzondering na, ga ik toch liever naar een (vrijwel) volledig plantbased restaurant. Dan hoef ik me nergens zorgen over te maken en ook qua volume is het meestal ruim voldoende. :)

Voor de gezondheid en variatie heb ik mijn vriend die graag een lekker kookt :9
Dit is tot nu toe in Nederland ook mijn ervaring inderdaad. Moet zeggen dat dat ook mijn plezier in uit eten gaan wat verminderd, vaak kook ik het toch beter zelf.

In de UK daarentegen, heb ik bij superveel reguliere restaurants echt goede vegan opties gehad.
pi_210292127
Ik slik vitD in de herfst en winter bij (20 microgram per dag, dus niet extreem veel ofzo), dat is wel eens geprikt en was dan altijd oke volgens de reguliere referentiewaarden maar wel onder de ideale waarde.

De multivitamine slik ik bij in periodes waarin ik merk dat mijn weerstand lager is. Zonder lab, maar omdat ik weet dat ik in die periodes ook niet structureel gezond genoeg eet. Wel bewust een multivitamine waar 50% ipv 100% ADH in zit van vanalles, omdat ik dan wil aanvullen en niet alles al daaruit wil halen, want krijg heus nog wel iets zelf binnen.

Ik heb het bij voorbaat al opgegeven om mn katten te leren dat ze niet op het aanrecht mogen. Met de tijd dat ze alleen thuis waren (toen ze kittens waren zo'n 2 a 3 dagen tijdens werktijden doordeweeks en een halve zondag) leek het me zinloos ze steeds te corrigeren als we er wel waren, want nou ja, genoeg uren om er dan ongecorrigeerd alsnog op te lopen en ik had geen zin er die moeite in te steken als ik de kans van slagen toch als nihil inschatte. Ik haal gewoon een doekje over het aanrecht voordat ik het gebruik.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:39:26 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210292164
Vorig weekend nog bij een van mijn lievelings restaurants geweest, zij hebben ook altijd de keuze uit een heel plantaardig menu, dat vind ik op het toetje na altijd geweldig O+
toetje mis ik toch vaak het romige ijs of een taartje met roomboter. Maar dat is dus echt mijn zoetekauw ding :D

In november hebben we eindelijk een reservering bij De Nieuwe Winkel weer, dat is ook super tof plantaardig eten *O*
pi_210292259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:39 schreef gcjoel het volgende:
Vorig weekend nog bij een van mijn lievelings restaurants geweest, zij hebben ook altijd de keuze uit een heel plantaardig menu, dat vind ik op het toetje na altijd geweldig O+
toetje mis ik toch vaak het romige ijs of een taartje met roomboter. Maar dat is dus echt mijn zoetekauw ding :D

In november hebben we eindelijk een reservering bij De Nieuwe Winkel weer, dat is ook super tof plantaardig eten *O*
Wat was het toetje?
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:52:37 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210292300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wat was het toetje?
Was iets met allerlei bereidingen met honing. (ik had de niet plantaardige gevraagd)

En we kregen daarvoor nog een hartig nagerecht, van Morille gemarineerd in allerlei smaakjes (geen idee meer) supertof _O_
pi_210292315
De foto van Simon op het aanrecht was ook een reactie op een filmpje dat andere collega deelde. Deze:

:D
pi_210292324
Nieuwe wWinkel wil ik ook nog steeds een keer heen :Y
pi_210292332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Was iets met allerlei bereidingen met honing. (ik had de niet plantaardige gevraagd)

En we kregen daarvoor nog een hartig nagerecht, van Morille gemarineerd in allerlei smaakjes (geen idee meer) supertof _O_
:9~
pi_210292337
Wat een leuke zomergast Blues *O*
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:55:33 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210292341
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:54 schreef Candaasje het volgende:
Nieuwe wWinkel wil ik ook nog steeds een keer heen :Y
Is alsof je kaartjes voor Taylor Swift wil kopen _O-
Hebben echt klaar gezeten om het juiste tijdstip en maar het scherm verversen :')
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:04:50 #43
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210292435
Ik heb het geluk dat ik bij de Nieuwe Winkel ben geweest voordat ze heel bekend waren, nog voor de verhuizing.
En na de verhuizing nog een keer geluncht O+
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:07:09 #44
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210292472
Ik heb nu nog 'maar' 13 plekken in Nijmegen op m'n lijstje waar ik een keer wil gaan eten :D
pi_210292523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:07 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb nu nog 'maar' 13 plekken in Nijmegen op m'n lijstje waar ik een keer wil gaan eten :D
Ik wil ook bijna naar elk restaurant waar iemand lovend over is in het uit eten topic :')
pi_210292539
pi_210292616
quote:
Wat zijn die 13 plekken? Ik wist eigenlijk niet dat er hier zoveel goed eten te krijgen was _O-
pi_210292642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:47 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Niet op basis van dokter google, wel op basis van communicatie door experts. Het klinkt een beetje alsof je dat niet juist vindt ("op eigen houtje"), of lees ik die toon verkeerd?

Een b12 tekort hoef ik niet eerst op te lopen en aan te tonen in mijn bloed om te weten dat ik het moet supplementeren als vegan. Liever niet zelfs.
Nee hoor. Zo was het niét bedoeld!
Vroeg het mij ‘gewoon’ af op welke grond men beslist. O-)
Behalve de vitD hield ik mij er niet mee bezig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:57 schreef Tuindier het volgende:
Overigens denk ik ook dat ik als vegan veel bewuster bezig ben met wat ik binnen krijg, dan veel mensen die alles eten. Waardoor de kans op een tekort feitelijk eerder kleiner is dan groter.

SPOILER
Er zijn keukens (V.S.? ) waar men aardappel een groente vindt.

De HF maaltijd is minimaal 200 g groenten pp. Advies las ik ergens is al 250 g.
Soms doe ik een paprika oid extra in het gerecht.
pi_210292734
Spoilers!
pi_210292761
Trouwens @Kaatje1 dat klinkt als een naar bericht zeg over verzakkingen. 😢
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:39:11 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210292827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:04 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb het geluk dat ik bij de Nieuwe Winkel ben geweest voordat ze heel bekend waren, nog voor de verhuizing.
En na de verhuizing nog een keer geluncht O+
Ja wij zijn er ook geweest voor de sterren maar wel in het nieuwe pand. Was ook al echt geweldig O+
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:43:34 #52
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210292880
quote:
Welke? :D
pi_210292964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:47 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Die toon lees ik ook.

Ik suppleer ook, multivitamine en calcium en ijzer, nu met name omdat ter iemand op mij parasiteert. Allemaal lekker op eigen houtje.

Mijn kinderen ook: de ene een multivitamine om gezond en gevarieerd eten een uitdaging blijft, de ander braaf volgens de richtlijn vitamine D. De rest parasiteert hij netjes bij elkaar :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210293020
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee hoor. Zo was het niét bedoeld!
Vroeg het mij ‘gewoon’ af op welke grond men beslist. O-)
Behalve de vitD hield ik mij er niet mee bezig.
[..]
Er zijn keukens (V.S.? ) waar men aardappel een groente vindt.

De HF maaltijd is minimaal 200 g groenten pp. Advies las ik ergens is al 250 g.
Soms doe ik een paprika oid extra in het gerecht.
Aardappelen bevatten dan ook best wel wat vitaminen en mineralen.
pi_210293071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:21 schreef Isabeau het volgende:
Ja, het blijft een soort ondergeschoven kindje. Al is het wel al enorm verbeterd in de afgelopen 20 jaar. Ik herinner me nog uit eten met vegetariërs die dan alleen gerechten met geitenkaas of ei konden kiezen (beetje jammer als je vegan bent). Of zelfs een keer nul vegetarische gerechten op de kaart en ze kreeg een bord vol garnituur als avondeten :') Daar hebben we wel om gelachen, maar het was natuurlijk best triest.
In sommige andere landen is het ook nog wel treurig. Ik moet nog steeds lachen om mijn enorme zoektocht naar vega on-the-go opties in de enorme Franse supermarkt. Maar geen verpakt broodje of een salade zonder vis/vlees te vinden.
pi_210293584
* Tele6 had sollicitatiegesprek via videobellen

Scheelt zenuwen want ik werd pas 5 min van tevoren zenuwachtig ipv de hele reis ernaartoe :P

Geen idee of het goed ging. Degenen met wie ik sprak waren iig positief over de professoren bij wie ik m'n stages heb gedaan want dat zijn echt grote namen in dit werk. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel over mijzelf :+

Morgen hoor ik al of ik door ben naar de volgende ronde *G*
pi_210293585
En nu m'n nette blouse uit. Het is 26 graden hier :'(
pi_210293604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:

Scheelt zenuwen want ik werd pas 5 min van tevoren zenuwachtig ipv de hele reis ernaartoe :P

Geen idee of het goed ging. Degenen met wie ik sprak waren iig positief over de professoren bij wie ik m'n stages heb gedaan want dat zijn echt grote namen in dit werk. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel over mijzelf :+

Ben aan t duimen *O*
pi_210293683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:

Dat is mooi snel. Morgen meer weten.

Hier ben ik net het weervrouwtje: buiten zitten, druppels vallen en naar binnen met de koffie, de kussens en het tafeltje.
Droog en een dun zonnetje: naar buiten met de kussens, de koffie en het tafeltje.
In de tussentijd wel nog even in de schuur meegedacht en gewerkt.
pi_210293827
Terugkomen van vakantie is toch weinig anders dan 100 wassen draaien en een ontregelde baby managen :')
pi_210293872
Mail met Dora-beschrijving is de deur uit. Ik ben zo bang dat het allemaal niet lukt. Het is zo klote dat alles on hold staat tot we de Dora-situatie hebben opgelost. Wat een kutzooi. Even huilen.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:03:16 #62
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210293888
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Lonaa het volgende:
Mail met Dora-beschrijving is de deur uit. Ik ben zo bang dat het allemaal niet lukt. Het is zo klote dat alles on hold staat tot we de Dora-situatie hebben opgelost. Wat een kutzooi. Even huilen.
:*
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:13:36 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210293991
Okay, je schrijft het anders, maar bij Lonaa moet ik altijd aan dit liedje van Toon Hermans denken. Om je op te vrolijken
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:18:38 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_210294028
quote:
Hoi. Wij zijn thuis en een dutje deed wonderen. We zijn er voor je :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210294030
:* @ Lonaa
pi_210294793
Loonster, zonder te willen wrijven in de vlek, maar kun je kanten op als de Dora situatie wel is opgelost? Of wil je geen dingen in gang zetten zonder dat de Dora situatie is opgelost?

* DancingPhoebe doet patpat :*
pi_210295095
quote:
Zo klote dit. Probeer wel oplossingen te bedenken, maar kan ze echt niet vinden en jullie hebben alles al bedacht natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:54:56 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210296123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:39 schreef gcjoel het volgende:

Nieuwe winkel geweest toen de nog geen ster hadden. Ergens in december zo'n tiengangenmenu. Beste vega eten dat ik heb gehad.
pi_210296432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 16:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Loonster, zonder te willen wrijven in de vlek, maar kun je kanten op als de Dora situatie wel is opgelost? Of wil je geen dingen in gang zetten zonder dat de Dora situatie is opgelost?

* DancingPhoebe doet patpat :*
Ik kan meer uren werken zonder hond (ook langere klussen voor meer geld als freelancer) en ik kan op beduidend meer (sketchy en goedkopere) plekken wonen zonder hond.

Sketchy woonplek en meer werken kan tegelijk. Of hand in hand net hoe je het noemen wilt. En dan hopen dat de woningbouw loting goed valt. En dan verhuizen naar eigen plek.

Wordt allemaal skeer wel, qua geld, zeker de eerste uh anderhalf jaar, maar moet kunnen.
pi_210296455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo klote dit. Probeer wel oplossingen te bedenken, maar kan ze echt niet vinden en jullie hebben alles al bedacht natuurlijk.
Ik merk ook gewoon dat ze last heeft van de chaos, de situatie, de sfeer.
Dat was al een tijdje zo ook, omdat ik ineens vrij veel wisselende tijden weg was, maar wordt nu alleen maar erger.
Zowel de situatie als haar last.
pi_210296598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik merk ook gewoon dat ze last heeft van de chaos, de situatie, de sfeer.
Dat was al een tijdje zo ook, omdat ik ineens vrij veel wisselende tijden weg was, maar wordt nu alleen maar erger.
Zowel de situatie als haar last.
Zouden de baasjes van rex/dex iets kunnen betekenen totdat jij de boel op de rit hebt?
pi_210296658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zouden de baasjes van rex/dex iets kunnen betekenen totdat jij de boel op de rit hebt?
Het probleem is dat "op de rit" natuurlijk relatief is. Stel nou he, dat ik wel een eigen appartement toegewezen krijg via de woningbouw want het geluk zit aan mijn kant. Dan kan ze mee. Maar dan moet ik alsnog meer uren/lange dagen gaan werken. Ik kan haar straks gewoon niet geven wat ze verdiend. :{
pi_210296680
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het probleem is dat "op de rit" natuurlijk relatief is. Stel nou he, dat ik wel een eigen appartement toegewezen krijg via de woningbouw want het geluk zit aan mijn kant. Dan kan ze mee. Maar dan moet ik alsnog meer uren/lange dagen gaan werken. Ik kan haar straks gewoon niet geven wat ze verdiend. :{
Dat snap ik, ze heeft aandacht en liefde nodig. Maar meer dat die mensen dat ook deels zouden kunnen doen. Een soort co-ouderschap
pi_210296711
quote:
:o
Wat fantástisch.
Eten voor iedereen zonder gezeik en gemuts, maar ook rijles tijdens bezorgen of bezorgen tijdens rijles en weetikwat. Zo effectief en efficiënt O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210296729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat snap ik, ze heeft aandacht en liefde nodig. Maar meer dat die mensen dat ook deels zouden kunnen doen. Een soort co-ouderschap
Naast liefde en aandacht heeft ze ook rust en regelmaat nodig. :) Denk niet dat ze er gelukkig van wordt. En ik (dus) ook niet.

Ik heb me er bij neergelegd dat ze niet bij mij blijft, hoeveel pijn het ook doet en hoe oneerlijk ik het ook vind tegenover haar. Alle kringetjes met (on)mogelijkheden heb ik de afgelopen maanden al 149821x gedraaid.
SPOILER
pi_210296862
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Naast liefde en aandacht heeft ze ook rust en regelmaat nodig. :) Denk niet dat ze er gelukkig van wordt. En ik (dus) ook niet.

Ik heb me er bij neergelegd dat ze niet bij mij blijft, hoeveel pijn het ook doet en hoe oneerlijk ik het ook vind tegenover haar. Alle kringetjes met (on)mogelijkheden heb ik de afgelopen maanden al 149821x gedraaid.
SPOILER
Dan hoop ik zo ontzettend dat je een mooi plekje voor haar kan vinden.
pi_210297089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

Dan hoop ik zo ontzettend dat je een mooi plekje voor haar kan vinden.
Ik hoop dit ook zo :*
Jij bent jarenlang zo goed voor haar geweest, het gaat je lukken om haar opnieuw ergens een goed huisje te geven.
En het gaat je ook lukken om jouwzelf een goed huisje te geven en weer happy te worden :*
pi_210297197
Ik zei dit weekend tegen goede vriendin "het komt allemaal goed" en die zei "Nee, nee, het is eigenlijk al goed want je koos voor jezelf, je moet alleen nog een heleboel dingen oplossen."

Vond ik mooi.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:36:53 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210297227
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Spoiler is normaal. Ik denk dat iedereen dat wel doet.

Weet nog wel dat ik uit elkaar ging met een ex en dat ik dat helemaal prima vond maar de hond heb ik wel gemist. Haar niet.
pi_210298243
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik kan meer uren werken zonder hond (ook langere klussen voor meer geld als freelancer) en ik kan op beduidend meer (sketchy en goedkopere) plekken wonen zonder hond.

Sketchy woonplek en meer werken kan tegelijk. Of hand in hand net hoe je het noemen wilt. En dan hopen dat de woningbouw loting goed valt. En dan verhuizen naar eigen plek.

Wordt allemaal skeer wel, qua geld, zeker de eerste uh anderhalf jaar, maar moet kunnen.
Ja fuck zeg allemaal. Maar zeg je daarmee dat de sketchy woonplek ook daadwerkelijk te vinden is?

Hebben jullie ook echt hommeles enzo? Dat klinkt ook echt wel kut (een post later) :(
pi_210298257
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Wat fantástisch.
Eten voor iedereen zonder gezeik en gemuts, maar ook rijles tijdens bezorgen of bezorgen tijdens rijles en weetikwat. Zo effectief en efficiënt O+
Echt hotspothutspot is zo'n toffe plek. Ik wou dat ik een werksituatie had die rustig voelde (wil ik dus al sinds ik ze ken :') ) zodat er omheen hier kon klussen.
pi_210298390
Ik heb paddo's. Voor @Kaatje1 en wie het verder maar leuk vindt.
SPOILER
En voor de extra ogentroost nog een canvasje met scha-pen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210298412
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:54 schreef sigme het volgende:
Ik heb paddo's. Voor @:kaatje1 en wie het verder maar leuk vindt.
SPOILER
En voor de extra ogentroost nog een canvasje met scha-pen
[ afbeelding ]
Ohh, ooi, maar die laatste foto _O_
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:56:36 #86
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210298416
Prachtig!! Jij hebt echt een neus voor mooie plaatjes O+
Ik ben toevallig afgelopen weekend nog paddenstoelen gaan zoeken (niet plukken) met m'n peuter in het bos.
pi_210298451
Mooiiii O+
pi_210298471
@sigme O+

Van mij ook een toevoeging:
pi_210298592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:
@:sigme O+

Van mij ook een toevoeging:
[ afbeelding ]
Wat een rust O+

Met dat beeld ga ik slapen :Y.
En met maar liefst drie honden; naast krulhond en logeerhond is nu ook schattige hond bij ons gedropt omdat het vakantietijd is. Dolle pret. Had ik al wel eens gemeld dat ik vooral van poezen hou?

Slaap lekker allemaal :W :z :Z
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210298659
Slaap lekker!
En ja, zo mooi rustig nu O+ en zoveel mooier ook dan overdag haha.

Ik moet nog een uur en een kwartier voor ik naar bed mag. Speaking of which, @Tele6 ik ga ergens morgen of overmorgen je daadwerkelijk de info sturen!
pi_210298674
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:36 schreef Kreator het volgende:

[..]
Spoiler is normaal. Ik denk dat iedereen dat wel doet.

Weet nog wel dat ik uit elkaar ging met een ex en dat ik dat helemaal prima vond maar de hond heb ik wel gemist. Haar niet.
Ik heb nog nooit een huisdier gemist. De vorige ex nam er stikveel mee naar liet helaas ook een en ander achter. Sinds dat allemaal uitgefaseerd is ben ik huisdierloos.
Ik geniet me suf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:43:57 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210298968
Ik wilde een grap maken over alsnog pussy in huis maar sinds de grote dox weet ik ook niet meer wat wel en niet kan.
pi_210298981
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat een rust O+

Met dat beeld ga ik slapen :Y.
En met maar liefst drie honden; naast krulhond en logeerhond is nu ook schattige hond bij ons gedropt omdat het vakantietijd is. Dolle pret. Had ik al wel eens gemeld dat ik vooral van poezen hou?

Slaap lekker allemaal :W :z :Z
Luxepoes :{w :D :*
pi_210299001
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 22:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit een huisdier gemist. De vorige ex nam er stikveel mee naar liet helaas ook een en ander achter. Sinds dat allemaal uitgefaseerd is ben ik huisdierloos.
Ik geniet me suf.
Ik vind t, na een leven vol pussys :P ook zalig zonder.
Zo makkelijk zonder een huis vol haar, geen kattenbakken, pies, poep, kots of zorgen als ze ziek zijn.
pi_210299532
Ik mis al mn katten nog steeds :@ O+
  woensdag 16 augustus 2023 @ 06:29:01 #96
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300158
Ik weet niet of ik nog een huisdier wil als onze kat er niet meer is O-) het is soms net alsof we 2 kinderen hebben en dat is vooralsnog niet de bedoeling :D
pi_210300570
Mogge!
Mijn katten worden oud, ze zijn nu 16 jaar. Elke keer als er eentje een paar dagen weg is maak ik me zorgen, en het idee dat er op een zeker moment het zo zal zijn dat er eentje (en later nog eentje) dan ook echt niet terug komt vind ik nu al afschuwelijk. Vannacht waren ze er allebei, in hun veilige bak in een stellingkast waar de verhuisdekens in liggen. Veilig voor de honden dan is, niet dat die hun maar een haar zouden krenken maar vooral Pootjes houdt niet van die grote onhandige beesten. Zwartje trekt zich weinig aan van hond.

Met drie honden loop ik 's ochtends vroeg wat extra, want dan weet ik vrij zeker dat ik geen andere honden tegenkom. Het is dan erg schilderachitg hier, het is geen kunst om mooie plaatjes te schieten ;)
pi_210300605
Ik had gisteravond weer eens een eet-faal (te veel chocola) en een slaap-faal (veel te laat).
Ben op zoek naar discipline maar weet echt niet meer waar ik nog een bron van discipline aan kan boren :')
Nu nét op tijd achter m'n bureau voor thuiswerken. Half dagje werken en dan vrije middag *G*
Kijken of het vandaag wel lukt om normaal te eten en op tijd te slapen. Dat zou best handig zijn een keer :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')