Klinkt ook wel zielig. Alleen koeien in de Alpen weten niet beter, die lopen hun hele leven met zo'n bel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Qua belletje bij katten:
Ik zag iets op tv afgelopen week over koeien met enorme bellen om hun nek waarvan er 1 altijd de 'koningin' wordt genoemd want die valt de andere koeien aan.
Ik observeerde dat gedrag van die koeien een tijdje en vond het ZO enorm zielig die bellen, die constante herrie bij je oren, van je eigen bel en de bellen van de andere koeien. Ik zou er ook agressief en geagiteerd van worden
Ja dat realiseer ik me ook wel, maar dan nogquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt ook wel zielig. Alleen koeien in de Alpen weten niet beter, die lopen hun hele leven met zo'n bel.
Die is al heel lang faillietquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Dat kan nog hoge kosten met zich mee gaan brengen voor de VVE, Kaatje(misschien valt er iets op die ondernemer te verhalen als het een bouwconstructiefout is)
Dan nog, klopt:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:34 schreef Blues het volgende:
Ja dat realiseer ik me ook wel, maar dan nog
Best veel artikelen over te vinden. The Times maakte er in de kop "Endless bell ringing is torture -- for the cows" vanquote:. Altogether, the behavioural changes suggest that the behaviour of the cows was disturbed by wearing a bell. If long-lasting, these effects may have implications for animal welfare.
Koeien geven melk en vleesquote:
Lab beagles zitten ook hun hele leven in een hokje, vinden we ook niet best.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt ook wel zielig. Alleen koeien in de Alpen weten niet beter, die lopen hun hele leven met zo'n bel.
😉quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
In de slowchat is het misschien wel vaker kul dan CUL
Niet op basis van dokter google, wel op basis van communicatie door experts. Het klinkt een beetje alsof je dat niet juist vindt ("op eigen houtje"), of lees ik die toon verkeerd?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
😉
Nog even terugkomen op de supplementen…hebben diegenen dat op eigen houtje besloten vanwege bijv. vegan en de bijpassende dosis via dokter google?
Of heb je het via het lab laten vaststellen of er tekorten zijn? Meten = weten.
Vitamine D wordt aangeraden voor vrouwen vanaf 50, daar heb je geen lab.onderzoek voor nodig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:
Nog even terugkomen op de supplementen…hebben diegenen dat op eigen houtje besloten vanwege bijv. vegan en de bijpassende dosis via dokter google?
Of heb je het via het lab laten vaststellen of er tekorten zijn? Meten = weten.
Ik zit nu nét in dat fragmentquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Qua belletje bij katten:
Ik zag iets op tv afgelopen week over koeien met enorme bellen om hun nek waarvan er 1 altijd de 'koningin' wordt genoemd want die valt de andere koeien aan.
Ik observeerde dat gedrag van die koeien een tijdje en vond het ZO enorm zielig die bellen, die constante herrie bij je oren, van je eigen bel en de bellen van de andere koeien. Ik zou er ook agressief en geagiteerd van worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:59 schreef Morgane89 het volgende:
Dat kan echt niet inderdaadIk voeg bij veel recepten nog extra groente toe omdat ik het te weinig vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Tuindier het volgende:
[..]Geen eens groentekroket voor de vega's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ja, ik ook! En ik weet dat ik echt wel meer groente eet dan gemiddeld, maar het complete ontbreken van een gezonde keuze vind ik niet acceptabel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind groente het belangrijkste onderdeel van mijn maaltijdIk heb ooit een keer in een restaurant gegeten waar je een enorm stuk vlees kreeg. Met patat. Dat was het. Dan mis ik toch echt iets.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zit nu nét in dat fragment
Word er helemaal tureluurs van.
Ik probeer tegenweurdig in restaurants zoveel mogelijk de vegetarische gerechten te eten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind groente het belangrijkste onderdeel van mijn maaltijdIk heb ooit een keer in een restaurant gegeten waar je een enorm stuk vlees kreeg. Met patat. Dat was het. Dan mis ik toch echt iets.
Ja, het blijft een soort ondergeschoven kindje. Al is het wel al enorm verbeterd in de afgelopen 20 jaar. Ik herinner me nog uit eten met vegetariërs die dan alleen gerechten met geitenkaas of ei konden kiezen (beetje jammer als je vegan bent). Of zelfs een keer nul vegetarische gerechten op de kaart en ze kreeg een bord vol garnituur als avondetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:15 schreef Blues het volgende:
Ik probeer tegenweurdig in restaurants zoveel mogelijk de vegetarische gerechten te eten.
Dan zou je denken dat de groentes op 1 staan. Maar het is vaak nog erg weinig qua volume.
Als je dat dan vergelijkt met een vleesmenu blijft het (al is het crea en heerlijk) toch vaak veel minder.
Ik denk dan altijd, als ik er niet ben zie ik het ook niet. Maar Elin gaat eigenlijk nooit op het aanrecht wanneer ik er ben. Maar ik zie wel pootjesquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef Candaasje het volgende:
Ook geen lab nodig gehad.
Ik heb niet zoveel problemen met een kat op het aanrecht. Hoewel ik hem bij het koken er wel af zet (en dan een doekje over het aanrecht haal).
Dat dier is schoner dan ik
Dit is tot nu toe in Nederland ook mijn ervaring inderdaad. Moet zeggen dat dat ook mijn plezier in uit eten gaan wat verminderd, vaak kook ik het toch beter zelf.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:24 schreef Candaasje het volgende:
Op af en toe een positieve uitzondering na, ga ik toch liever naar een (vrijwel) volledig plantbased restaurant. Dan hoef ik me nergens zorgen over te maken en ook qua volume is het meestal ruim voldoende.![]()
Voor de gezondheid en variatie heb ik mijn vriend die graag een lekker kookt
Wat was het toetje?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:39 schreef gcjoel het volgende:
Vorig weekend nog bij een van mijn lievelings restaurants geweest, zij hebben ook altijd de keuze uit een heel plantaardig menu, dat vind ik op het toetje na altijd geweldig
toetje mis ik toch vaak het romige ijs of een taartje met roomboter. Maar dat is dus echt mijn zoetekauw ding
In november hebben we eindelijk een reservering bij De Nieuwe Winkel weer, dat is ook super tof plantaardig eten
Was iets met allerlei bereidingen met honing. (ik had de niet plantaardige gevraagd)quote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Was iets met allerlei bereidingen met honing. (ik had de niet plantaardige gevraagd)
En we kregen daarvoor nog een hartig nagerecht, van Morille gemarineerd in allerlei smaakjes (geen idee meer) supertof
Is alsof je kaartjes voor Taylor Swift wil kopenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:54 schreef Candaasje het volgende:
Nieuwe wWinkel wil ik ook nog steeds een keer heen
Ik wil ook bijna naar elk restaurant waar iemand lovend over is in het uit eten topicquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:07 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb nu nog 'maar' 13 plekken in Nijmegen op m'n lijstje waar ik een keer wil gaan eten
Wat zijn die 13 plekken? Ik wist eigenlijk niet dat er hier zoveel goed eten te krijgen wasquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:07 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb nu nog 'maar' 13 plekken in Nijmegen op m'n lijstje waar ik een keer wil gaan eten
Nee hoor. Zo was het niét bedoeld!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:47 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Niet op basis van dokter google, wel op basis van communicatie door experts. Het klinkt een beetje alsof je dat niet juist vindt ("op eigen houtje"), of lees ik die toon verkeerd?
Een b12 tekort hoef ik niet eerst op te lopen en aan te tonen in mijn bloed om te weten dat ik het moet supplementeren als vegan. Liever niet zelfs.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:57 schreef Tuindier het volgende:
Overigens denk ik ook dat ik als vegan veel bewuster bezig ben met wat ik binnen krijg, dan veel mensen die alles eten. Waardoor de kans op een tekort feitelijk eerder kleiner is dan groter.Er zijn keukens (V.S.? ) waar men aardappel een groente vindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De HF maaltijd is minimaal 200 g groenten pp. Advies las ik ergens is al 250 g.
Soms doe ik een paprika oid extra in het gerecht.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mn hart: https://boterhamsters.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |