abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210659536
Gaat gewoon keihard hozen zo :')
Blij nu dat ik na de lunch start hahaha
pi_210660735
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef GwaiLow het volgende:
Ben benieuwd of de Damloop wel doorgaat.
Ik laat dat het in 2019 gedeeltelijk was afgelast ivm 25 graden. Belachelijk.
pi_210664335
Prima weertje

1 jaar sinds eerste hardlooprace
Damloop 2022: 1.17.xx (4:51 min/km)
Damloop 2023: 1.02.54 (3:54 - 3:55min/km)

De noobgainz zijn nu wel op vrees ik :P
pi_210665586
Pfoe snel zeg Evangelion!

1:28 hier, tevreden mee en goede generale voor de Halve van Haarlem volgende week :)
  zondag 17 september 2023 @ 18:45:24 #180
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210665901
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 12:40 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik laat dat het in 2019 gedeeltelijk was afgelast ivm 25 graden. Belachelijk.
Een aantal reacties hierboven kun je lezen dat het een komen en gaan van ambulances was. Dan is het gewoon klaar. En ik snap dat ze dit jaar dan ook extra voorzichtig zijn.

Ik had een tijd van 1:23. Tevreden.
I am a black hole shitting into the void
pi_210665976
1.12 hier. Best tevreden hoor, maar toch moet het beter.
pi_210666402
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:45 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Een aantal reacties hierboven kun je lezen dat het een komen en gaan van ambulances was. Dan is het gewoon klaar. En ik snap dat ze dit jaar dan ook extra voorzichtig zijn.

Ik had een tijd van 1:23. Tevreden.
Ik begrijp wel dat ze voorzichtig zijn, maar 25 graden is weliswaar warm, maar niet bepaald extreem.

Gelukkig was het vandaag wel redelijk te doen denk ik? Alleen een behoorlijk hoge luchtvochtigheid.
  zondag 17 september 2023 @ 21:37:44 #183
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210668035
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:21 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik begrijp wel dat ze voorzichtig zijn, maar 25 graden is weliswaar warm, maar niet bepaald extreem.

Gelukkig was het vandaag wel redelijk te doen denk ik? Alleen een behoorlijk hoge luchtvochtigheid.
In 2019 was het waarschijnlijk ook niet zo zeer de temperatuur, maar de ambulance-capaciteit. Als die het nauwelijks aankunnen heb je geen andere keus dan te stoppen (en het is een indicatie dat het toch echt te warm is - anders vielen er niet zoveel om).

Het was nu prima loopweer. Sterker door alle berichten had ik te weinig kleding mee voor de terugweg en kreeg ik het nog koud :{ .
pi_210668852
1e keer Dam tot Damloop hier, 1:09:25 (4:17 min/km).
Wilde proberen onder de 1:10 te gaan, dus dat is mooi gelukt :)

Had deze wedstrijd eigenlijk helemaal niet op de planning staan, maar een vriend van mij had nog kaartjes over via z'n werk dus gratis mee kunnen lopen.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet snel weer aan zou meedoen, vond het een erg massaal evenement en het parcours niet heel boeiend (door een paar woonwijken en een weggetje langs de snelweg...).
Maar misschien vergelijk ik het teveel in m'n hoofd met de Rotterdam Marathon wat natuurlijk wel een evenement van de buitencategorie is.

Erg flauw trouwens ook dat ze geen uitslagen publiceren terwijl ze weldegelijk tijdswaarneming hebben gedaan.
Uiteindelijk was het dus ook helemaal niet gevaarlijk warm.
pi_210669166
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
Uiteindelijk was het dus ook helemaal niet gevaarlijk warm.
De oorspronkelijke voorspelling was 25-26 graden maar ik snap dat zonder tijdswaarneming een belangrijke reden voor het überhaupt meedoen wegvalt.
pi_210669251
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 23:36 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
De oorspronkelijke voorspelling was 25-26 graden maar ik snap dat zonder tijdswaarneming een belangrijke reden voor het überhaupt meedoen wegvalt.
Ik bedoel dat ze weldegelijk tijdwaarneming hebben gedaan, op de 5, 10 en 15 km lag namelijk een mat en in de app kun je ook je tijden op die punten zien, waarom zou je dan niet de totale uitslag online zetten zoals ieder jaar?
De metingen zijn toch al gedaan.
  zondag 17 september 2023 @ 23:55:13 #187
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210669284
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ze weldegelijk tijdwaarneming hebben gedaan, op de 5, 10 en 15 km lag namelijk een mat en in de app kun je ook je tijden op die punten zien, waarom zou je dan niet de totale uitslag online zetten zoals ieder jaar?
De metingen zijn toch al gedaan.
Ik denk dat ze dat nu niet doen omdat deze maatregel in de toekomst dan niet meer geloofwaardig is. Dan hadden ze het in de ochtend (toen de temperatuur mee bleek te vallen) het moeten doen. Maar naar mijn mening zouden ze moeten onderzoeken wat nu echt het effect er van is. Iedereen trekt toch zijn eigen plan met eigen tijdwaarneming. Goed dat ze waarschuwen en mensen aanraden niet vol uit te gaan. Ik neem dat echt wel mee in mijn tempo strategie. Mensen die dat niet doen laten zich ook niet afremmen door deze maatregel.
pi_210669847
Hardlopers moeten gewoon niet meedoen aan die kermis. De hardlopers zijn maar bijzaak, het gaat Le Champion toch alleen maar om al die bedrijven die veel geld betalen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210670627
quote:
99s.gif Op maandag 18 september 2023 07:00 schreef mosselmossel het volgende:
Hardlopers moeten gewoon niet meedoen aan die kermis. De hardlopers zijn maar bijzaak, het gaat Le Champion toch alleen maar om al die bedrijven die veel geld betalen.
2300 bedrijven idd hoorde ik. En daar heel trots op zijn. Beetje vreemd
pi_210670645
Mijn damloop was een test voor de knie. Die heeft zich goed gehouden. Daar ben ik zeer blij mee.
Tijd was niet best, maar dat boeit me nu niet echt.

Had het gevoel dat het minder druk was op de route qua lopers.

Uiteindelijk staan de tijden gewoon in de Le Champion app trouwens
pi_210670861
Chapeau aan alle damlopers gisteren. Zie mooie tijden voorbij komen :)

Tijdens m'n vakantie heb ik 1x een rondje van 6km gelopen (met 210 hoogtemeters verspreid over 3km, ik ging kapot :') ) en vrijwel elke dag veel gelopen, zo'n 15.000 stappen per dag. Een actieve vakantie, dus echt veel zal mijn conditie niet geleden hebben.
Gisteren stond op mijn schema een duurloop van 18km gepland. In de eerste 100 meter voelde ik dat ik hele sterke benen had en heb toen maar besloten om die 18k in een hoog tempo te lopen.
Uiteindelijk 5:13 gemiddeld, onbedoeld precies het tempo dat ik over 2 weken op de Singelloop in Breda hoop neer te zetten op de HM.

Geeft vertrouwen :) als het publiek een beetje meewerkt hoop ik hem onder de 1:50 uit te lopen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210670873
-dubbel-
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210672689
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:37 schreef Gimmick het volgende:

[..]
In 2019 was het waarschijnlijk ook niet zo zeer de temperatuur, maar de ambulance-capaciteit. Als die het nauwelijks aankunnen heb je geen andere keus dan te stoppen (en het is een indicatie dat het toch echt te warm is - anders vielen er niet zoveel om).

Het was nu prima loopweer. Sterker door alle berichten had ik te weinig kleding mee voor de terugweg en kreeg ik het nog koud :{ .
Inderdaad, zeker niet warm. Die hoge luchtvochtigheid... maakt dus helemaal niet uit als het buiten onder de 20 graden is.

Zelf heb ik er maar een Damloop Home Edition van gemaakt. 16,09 km in Parijs gelopen (weekendje weg). Geen zon gezien, 21-24 graden. Dauwpunt 18 graden.

In Nederland wordt het allemaal erg opgeblazen, die warmte.
pi_210672787
Mooie tijden inderdaad bij de damlopers. ^O^

Ik heb me afgelopen weekend ingeschreven voor de 60 van Texel (maart 2024). Nu al zin in! *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_210672839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:26 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Nou ja, zonder de klachten dan. Iemand enig idee wat daar mis ging? Volgens mij had ik al dat water wel nodig; onderweg nog een pakje Sultana's gegeten (beter gezegd, naar binnengeduwd), maar door een droge mond werd dat net kauwgom.
8 a 9 liter water lijkt me wel erg veel. En ik neem aan dat je wel meer had gegeten dan alleen een pakje Sultana's tijdens het rennen?
Waar ik aan denk is toch iets van oververhtting, of mogelijk te weinig zouten (door al het water).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_210673328
Complimenten aan de lopers van gisteren!

Ik heb zelf de Tilburg Ten Miles op het programma staan aankomende zondag, dit wordt mijn eerste 'wedstrijd'. Streeftijd: 1 uur en 16 min. (4:43 min/km)

Wat raden jullie aan om deze week nog te doen qua loopjes, op welke dag, welke afstand en welk tempo? Op internet lees ik nogal verschillende dingen voorbij komen.

Wat raden jullie daarnaast aan qua ontbijt / voeding van te voren? De start is om 13:45.

Alvast bedankt!
pi_210673835
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:43 schreef Thomas0701 het volgende:

Ik heb zelf de Tilburg Ten Miles op het programma staan aankomende zondag, dit wordt mijn eerste 'wedstrijd'. Streeftijd: 1 uur en 16 min. (4:43 min/km)

Wat raden jullie aan om deze week nog te doen qua loopjes, op welke dag, welke afstand en welk tempo? Op internet lees ik nogal verschillende dingen voorbij komen.

Wat raden jullie daarnaast aan qua ontbijt / voeding van te voren? De start is om 13:45.

Alvast bedankt!
Het belangrijkste om te onthouden is dat in de laatste week je training je prestatie niet positief kan beinvloeden (want je lichaam heeft tijd nodig om de trainingimpulsen te verwerken) maar wel negatief kan beinvloeden (doordat je niet op tijd herstelt). Dus liever te weinig dan te veel. En minder intensief. De exacte details maken dan verder niet veel uit, vandaar dat je waarschijnlijk verschillende dingen tegenkomt.

Wat ik ongeveer doe en wat wel bevalt, maar ik ben geen expert/coach:

Zondag ervoor de long run minder ver.
Ma/di nog normaal. Geen hele zware sessie, maar voor je zelfvertrouwen kan je nog een paar km snel lopen.
Dan wo/do/vr/za alleen nog maar 2 rustige loopjes om niet stijf te worden.

3 a 4 uur van tevoren goed ontbijten (koolhydraten, niet te veel vezels/eiwit/vet) en dan 60-45 minuten voor de start eventueel nog iets lichts met suiker/caffeine. (energy reep of gel, beetje fruit, of zo). En voldoende drinken natuurlijk.
pi_210674815
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:43 schreef Thomas0701 het volgende:

Alvast bedankt!
Gewoon zorgen dat je voldoende, maar niet te veel eet. Je bent naar schatting maar ruim een uur onderweg. Dat kun je in principe op een goed ontbijt.
pi_210676368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:03 schreef CaLeX het volgende:

hier hetzelfde, had een 2mijl tempoloop staan als voorbereiding voor de 5km van volgende week. Die ging 10sec/km sneller dan verwacht, dus ik zit wel redelijk op PR schema *O*
te vroeg gejuicht.

Sinds donderdag avond ziek op bed, dus de wedstrijd van het weekend kan weer van de kalender af ;(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_210683157
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 15:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het belangrijkste om te onthouden is dat in de laatste week je training je prestatie niet positief kan beinvloeden (want je lichaam heeft tijd nodig om de trainingimpulsen te verwerken) maar wel negatief kan beinvloeden (doordat je niet op tijd herstelt). Dus liever te weinig dan te veel. En minder intensief. De exacte details maken dan verder niet veel uit, vandaar dat je waarschijnlijk verschillende dingen tegenkomt.

Wat ik ongeveer doe en wat wel bevalt, maar ik ben geen expert/coach:

Zondag ervoor de long run minder ver.
Ma/di nog normaal. Geen hele zware sessie, maar voor je zelfvertrouwen kan je nog een paar km snel lopen.
Dan wo/do/vr/za alleen nog maar 2 rustige loopjes om niet stijf te worden.

3 a 4 uur van tevoren goed ontbijten (koolhydraten, niet te veel vezels/eiwit/vet) en dan 60-45 minuten voor de start eventueel nog iets lichts met suiker/caffeine. (energy reep of gel, beetje fruit, of zo). En voldoende drinken natuurlijk.
Thanks! Was inderdaad al niet van plan om zwaar te trainen.
Ik denk dat ik vandaag nog een 8 km run ga lopen op 4:35 pace, donderdag een 5 km run op 4:40 pace, en vrijdag een uitloop/voorbereidingsloopje van 5 km op 5:30 pace.

quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 17:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Gewoon zorgen dat je voldoende, maar niet te veel eet. Je bent naar schatting maar ruim een uur onderweg. Dat kun je in principe op een goed ontbijt.
Yes klopt, echter was ik vergeten er bij te zeggen dat ik 2 weken daarna de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Ik zou dus wel alvast een beetje dezelfde voorbereidingsroutine willen toepassen als 'training'.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')