Omdat dat geprivatiseerd is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Breek mij de bek niet open. Ik vind dit ook vreemd. Het OV en andere infra, onderwijs, zorg, energie zijn zo van de zaken waar je het niet over winst moet hebben als je tenminste een sociaal democraat bent. Dit omdat arm of rijk hiervan gebruik moet kunnen maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Dat was ergens rond 1982 toch? Ik herinner het me nog vaag, Ina.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.
Dit moet ook betaald worden, tsja
Die Fyra en hsl zijn inderdaad de grootse miskleunen die ik zo snel even kan bedenken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.
Dit moet ook betaald worden, tsja
Op een snelweg wordt wel degelijk winst gemaakt. Snelweg aanleg en onderhoud wordt gewoon onder tender aanbesteed aan private bedrijven. Fietspaden idem.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.
Dit moet ook betaald worden, tsja
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.
Ja, van de belastingbetaler. 2,3 miljard per jaar.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Krijg jij de rekening in de bus als er een weg word gerepareerd.
Wat is er nu zo moeilijk om te begrijpen dat vervoerders Prorail betalen voor het gebruik van het spoor? Prorail moet de investeringen die ze maken ook ergens vandaan halen.
Een deel? Veruit het leeuwendeel.quote:Oke daar zit ook vanuit de overheid een deel bij zoals belasting en subsidies.
Zijn allebei gebruiksvergoedingen...quote:Laat ik het anders zeggen. Leg mij dan even uit waarom vervoerders per km en per bak Prorail betalen.
Ja jij misschien, maar ProRail niet. En ik ook niet. Investeren is niet de boel draaiende houden zoals het nu is. Dat is stagnatie.quote:En onderhoud, reparaties zie ik als een investering voor een blijvend goed infra systeem
Ja schat, met die redenering wordt op het spoor ook winst gemaakt hè?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Op een snelweg wordt wel degelijk winst gemaakt. Snelweg aanleg en onderhoud wordt gewoon onder tender aanbesteed aan private bedrijven. Fietspaden idem.
Aldus een bericht van 13 jaar geleden...quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.
Best kans dat het met al die personele wisselingen in de top inmiddels niet meer in het bedrijf zit nee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aldus een bericht van 13 jaar geleden...
Wat probeer je te zeggen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Best kans dat het met al die personele wisselingen in de top inmiddels niet meer in het bedrijf zit nee.
Het probleem is niet zozeer het winstmaken maar machtsmisbruik van personeel bij monopolisten zoals dat bij de vroegere PTT en Postbank ook bestond. De Postbank/ING moet nu gewoon concurreren met de andere banken. De PTT nu Postnl heeft zijn monopolie mede door de technische vooruitgang grotendeels verloren. De NS bljift in dat opzicht problematisch of het nu public is of privaat. Hopelijk brengt de technische vooruitgang een doorbraak zodat het veel minder arbeidsintensief wordt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja schat, met die redenering wordt op het spoor ook winst gemaakt hè?
Ja, machtsmisbruik van topmensen zie je inderdaad nooit bij commerciële bedrijven... Ken je Ralph Hamers nog?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het winstmaken maar machtsmisbruik van personeel bij monopolisten zoals dat bij de vroegere PTT en Postbank ook bestond. De Postbank/ING moet nu gewoon concurreren met de andere banken. De PTT nu Postnl heeft zijn monopolie mede door de technische vooruitgang grotendeels verloren. De NS bljift in dat opzicht problematisch of het nu public is of privaat. Hopelijk brengt de technische vooruitgang een doorbraak zodat het veel minder arbeidsintensief wordt.
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, machtsmisbruik van topmensen zie je inderdaad nooit bij commerciële bedrijven... Ken je Ralph Hamers nog?
Als dat zo is, solliciteer zou ik zeggrn. Ze kunnen de mensen goed gebruiken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, juist van de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.
Als laborant met ervaring in de zuivel tegen de pensioenleeftijd voor mij geen optie, bovendien zou ik er met de mentaliteit daar ook geen voldoening uit mijn werk weten te halen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als dat zo is, solliciteer zou ik zeggrn. Ze kunnen de mensen goed gebruiken.
Als er iets goed is dan is het wel dat leeftijd en afkomst geen enkele rol speelt. Er is een 59 jarige vanuit het bankwezen begonnen als machinist. En voldoening uit iets halen is afhankelijk van je eigen wensen. Ik zou geen voldoening halen uit de sector zorg om maar een voorbeeld te geven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als laborant met ervaring in de zuivel tegen de pensioenleeftijd voor mij geen optie, bovendien zou ik er met de mentaliteit daar ook geen voldoening uit mijn werk weten te halen.
Omdat driekoplopers het zegt? Wat een schertsfiguur is dat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.
'Verlies NS door wanbeleid'
De persoon waar je het over hebt is anti NS. Deze persoon hoor je dan ook alleen maar over NS. Uiteraard kan en moet NS het beter gaan doen. Maar ook bij andere vervoerders is er gestaakt, vallen bussen en treinen uit en zijn treinen overvol.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 01:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat driekoplopers het zegt? Wat een schertsfiguur is dat.
Hoe dan ook is het al dan niet monopolist zijn,of het al dan niet privaat zijn, geen probaat middel tegen slechte bedrijfsvoering. Dat kun je overal tegenkomen.
Het neoliberale dogma dat een private partij altijd winst maakt en deze droeftoeters alleen maar naar harde geldcijfers kijken. Aan het maatschappelijk nut word door deze tunnelvisie geen economische waarde toegekend dus dat vergeten ze dan in de zwart wit berekening.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
De linkse dogma is eigenlijk precies hetzelfde. Tuig een lulverhaal op over het nut voor iederwen. En troggel de belastingbetaler miljarden af. Die je dan lekker verdeeld onder al je corporate vriendjes en vriendinnetjea in het complot. Uiteindelijk wordt het 'beoogde' linkse doel natuurlijk nooit gehaald. Waarom dan niet he?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 06:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het neoliberale dogma dat een private partij altijd winst maakt en deze droeftoeters alleen maar naar harde geldcijfers kijken. Aan het maatschappelijk nut word door deze tunnelvisie geen economische waarde toegekend dus dat vergeten ze dan in de zwart wit berekening.
Laat dat 'voor beter OV' maar voor wat het is. Overal zijn de lonen gestegen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.
'Verlies NS door wanbeleid'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |