abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:07:48 #101
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210288035
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Omdat dat geprivatiseerd is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210288044
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Breek mij de bek niet open. Ik vind dit ook vreemd. Het OV en andere infra, onderwijs, zorg, energie zijn zo van de zaken waar je het niet over winst moet hebben als je tenminste een sociaal democraat bent. Dit omdat arm of rijk hiervan gebruik moet kunnen maken.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:09:20 #103
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210288045
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.

Dit moet ook betaald worden, tsja
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210288054
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.

Dit moet ook betaald worden, tsja
Dat was ergens rond 1982 toch? Ik herinner het me nog vaag, Ina.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2023 00:12:05 ]
pi_210288056
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.

Dit moet ook betaald worden, tsja
Die Fyra en hsl zijn inderdaad de grootse miskleunen die ik zo snel even kan bedenken.
pi_210288066
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Op een snelweg wordt wel degelijk winst gemaakt. Snelweg aanleg en onderhoud wordt gewoon onder tender aanbesteed aan private bedrijven. Fietspaden idem.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:14:11 #107
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210288074
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
Het mislukken van de Fyra heeft de NS 772 miljoen euro gekost.

Dit moet ook betaald worden, tsja
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:16:40 #108
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210288087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:14 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:17:23 #109
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210288092
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Krijg jij de rekening in de bus als er een weg word gerepareerd.

Wat is er nu zo moeilijk om te begrijpen dat vervoerders Prorail betalen voor het gebruik van het spoor? Prorail moet de investeringen die ze maken ook ergens vandaan halen.
Ja, van de belastingbetaler. 2,3 miljard per jaar.

quote:
Oke daar zit ook vanuit de overheid een deel bij zoals belasting en subsidies.
Een deel? Veruit het leeuwendeel.

quote:
Laat ik het anders zeggen. Leg mij dan even uit waarom vervoerders per km en per bak Prorail betalen.
Zijn allebei gebruiksvergoedingen...

quote:
En onderhoud, reparaties zie ik als een investering voor een blijvend goed infra systeem
Ja jij misschien, maar ProRail niet. En ik ook niet. Investeren is niet de boel draaiende houden zoals het nu is. Dat is stagnatie.
pi_210288097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Op een snelweg wordt wel degelijk winst gemaakt. Snelweg aanleg en onderhoud wordt gewoon onder tender aanbesteed aan private bedrijven. Fietspaden idem.
Ja schat, met die redenering wordt op het spoor ook winst gemaakt hè?
pi_210288113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:14 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ach, ze hebben nog ergens 1,3 miljard weggemoffeld.
Aldus een bericht van 13 jaar geleden...
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:23:08 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210288122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Aldus een bericht van 13 jaar geleden...
Best kans dat het met al die personele wisselingen in de top inmiddels niet meer in het bedrijf zit nee.
pi_210288125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:23 schreef Zelva het volgende:

[..]
Best kans dat het met al die personele wisselingen in de top inmiddels niet meer in het bedrijf zit nee.
Wat probeer je te zeggen?
pi_210288135
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja schat, met die redenering wordt op het spoor ook winst gemaakt hè?
Het probleem is niet zozeer het winstmaken maar machtsmisbruik van personeel bij monopolisten zoals dat bij de vroegere PTT en Postbank ook bestond. De Postbank/ING moet nu gewoon concurreren met de andere banken. De PTT nu Postnl heeft zijn monopolie mede door de technische vooruitgang grotendeels verloren. De NS bljift in dat opzicht problematisch of het nu public is of privaat. Hopelijk brengt de technische vooruitgang een doorbraak zodat het veel minder arbeidsintensief wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210288181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer het winstmaken maar machtsmisbruik van personeel bij monopolisten zoals dat bij de vroegere PTT en Postbank ook bestond. De Postbank/ING moet nu gewoon concurreren met de andere banken. De PTT nu Postnl heeft zijn monopolie mede door de technische vooruitgang grotendeels verloren. De NS bljift in dat opzicht problematisch of het nu public is of privaat. Hopelijk brengt de technische vooruitgang een doorbraak zodat het veel minder arbeidsintensief wordt.
Ja, machtsmisbruik van topmensen zie je inderdaad nooit bij commerciële bedrijven... Ken je Ralph Hamers nog?
pi_210288196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, machtsmisbruik van topmensen zie je inderdaad nooit bij commerciële bedrijven... Ken je Ralph Hamers nog?
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.

'Verlies NS door wanbeleid'
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210288214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, juist van de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.
Als dat zo is, solliciteer zou ik zeggrn. Ze kunnen de mensen goed gebruiken.
pi_210288251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als dat zo is, solliciteer zou ik zeggrn. Ze kunnen de mensen goed gebruiken.
Als laborant met ervaring in de zuivel tegen de pensioenleeftijd voor mij geen optie, bovendien zou ik er met de mentaliteit daar ook geen voldoening uit mijn werk weten te halen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210288316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als laborant met ervaring in de zuivel tegen de pensioenleeftijd voor mij geen optie, bovendien zou ik er met de mentaliteit daar ook geen voldoening uit mijn werk weten te halen.
Als er iets goed is dan is het wel dat leeftijd en afkomst geen enkele rol speelt. Er is een 59 jarige vanuit het bankwezen begonnen als machinist. En voldoening uit iets halen is afhankelijk van je eigen wensen. Ik zou geen voldoening halen uit de sector zorg om maar een voorbeeld te geven.

Uiteraard hoor je mij niet klagen mbt salaris of cao. Dat past prima bij de functie van rijdend personeel. Maar zonder toeslagen is dat geen vetpot. Het zijn de toeslagen die het interessant maken. Maar dan moet die dubbele onregelmatigheid wel je ding zijn. Als het om het salaris zou gaan had ik veel beter in de piping kunnen blijven werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 15-08-2023 01:10:26 ]
pi_210288380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.

'Verlies NS door wanbeleid'
Omdat driekoplopers het zegt? Wat een schertsfiguur is dat.

Hoe dan ook is het al dan niet monopolist zijn,of het al dan niet privaat zijn, geen probaat middel tegen slechte bedrijfsvoering. Dat kun je overal tegenkomen.
pi_210288402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 01:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat driekoplopers het zegt? Wat een schertsfiguur is dat.

Hoe dan ook is het al dan niet monopolist zijn,of het al dan niet privaat zijn, geen probaat middel tegen slechte bedrijfsvoering. Dat kun je overal tegenkomen.
De persoon waar je het over hebt is anti NS. Deze persoon hoor je dan ook alleen maar over NS. Uiteraard kan en moet NS het beter gaan doen. Maar ook bij andere vervoerders is er gestaakt, vallen bussen en treinen uit en zijn treinen overvol.

Het probleem speelt bij iedere vervoerder. Wat dat betreft is Rover een betere reisorganisatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 15-08-2023 01:14:59 ]
pi_210289015
NS mag dan wel niet gratis zijn en zelfs duurder. Maar dit krijg je als argeloze reiziger er gewoon gratis bij.

Toch nog iets ''positiefs''

Jongens gooien treinruit kapot. Passagier krijgt glassplinters over zich heen, maar raakt niet gewond. ’Dit is geen kattenkwaad’

https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

Of als je niet waakzaam genoeg ben beland je met een gebroken kaak in het ziekenhuis. Allemaal gratis bij je reis inbegrepen.

‘Heftige mishandeling: drietal schopt in op weerloze man’

https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-op-weerloze-man
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_210289074
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
Het neoliberale dogma dat een private partij altijd winst maakt en deze droeftoeters alleen maar naar harde geldcijfers kijken. Aan het maatschappelijk nut word door deze tunnelvisie geen economische waarde toegekend dus dat vergeten ze dan in de zwart wit berekening.
pi_210295663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 06:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het neoliberale dogma dat een private partij altijd winst maakt en deze droeftoeters alleen maar naar harde geldcijfers kijken. Aan het maatschappelijk nut word door deze tunnelvisie geen economische waarde toegekend dus dat vergeten ze dan in de zwart wit berekening.
De linkse dogma is eigenlijk precies hetzelfde. Tuig een lulverhaal op over het nut voor iederwen. En troggel de belastingbetaler miljarden af. Die je dan lekker verdeeld onder al je corporate vriendjes en vriendinnetjea in het complot. Uiteindelijk wordt het 'beoogde' linkse doel natuurlijk nooit gehaald. Waarom dan niet he?
pi_210295830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, juist door de "reguliere" werknemers niet zozeer de top.

'Verlies NS door wanbeleid'
Laat dat 'voor beter OV' maar voor wat het is. Overal zijn de lonen gestegen.
Als dat niet gedaan zou zijn dan had NS geen enkele nieuwe medewerker kunnen verwelkomen.

Spithorst is een beroepsklager met specialisme op klagen over NS.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')