quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef Hupje het volgende:
Inmiddels kunnen mijn konijnen elkaar wel waarderenMisschien geen liefde op het eerste gezicht, maar wel gezellig gezelschap om tegenaan te slapen enzo.
De voedster is inmiddels ook goed gewend. Volgens mij vindt ze het wel leuk hier. Of zou ze juist aan het ontsnappen zijn?!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 september 2023 11:35 schreef Lenny77 het volgende:
Hier is het crisis![]()
We zitten op een paar dagen van de koppeling en nu is het mannetje Gombi plots erg ziek geworden.. Ik ben deze ochtend naar de dierenarts gegaan en hij is opgenomen met een gasbuik. Hij heeft onderhuids vocht gekregen, 2 subcutane pijnstillers en onstekingsremmers en oraal een middel voor de buik. Hij was onderkoeld dus ligt op de warmteplaat en onder de lamp![]()
Als de pijn minder is gaan ze met buikmassages beginnen..
Ziet er niet goed uit
Achquote:Op zondag 17 september 2023 11:35 schreef Lenny77 het volgende:
Hier is het crisis![]()
We zitten op een paar dagen van de koppeling en nu is het mannetje Gombi plots erg ziek geworden.. Ik ben deze ochtend naar de dierenarts gegaan en hij is opgenomen met een gasbuik. Hij heeft onderhuids vocht gekregen, 2 subcutane pijnstillers en onstekingsremmers en oraal een middel voor de buik. Hij was onderkoeld dus ligt op de warmteplaat en onder de lamp![]()
Als de pijn minder is gaan ze met buikmassages beginnen..
Ziet er niet goed uit
Ja ben echt wel bang op dit momentquote:Op zondag 17 september 2023 12:07 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Hopelijk komt hij er bovenop, ze doen er iig alles aan zo te lezen.
Sterkte
Midden aanstaande week zou de echte koppeling gaan gebeuren, dan is de castratie 6 weken ver. Ze hebben elkaar een week geleden al eens voorzichtig ontmoet en het zag er veelbelovend uitquote:Op zondag 17 september 2023 12:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach![]()
Dit ziet er inderdaad echt niet goed uit. Sterkte![]()
Wat bedoel je trouwens met paar dagen van de koppeling? Betekent dat dat je over een paar dagen zou gaan koppelen of was de koppeling al een paar dagen bezig?
quote:Op zondag 17 september 2023 17:17 schreef livelink het volgende:
Ik heb alleen ervaring met onderkoeling en dat liep fout af.
Ik hoop dat ze snel bellen. Ik weet dat mijn konijn ook op een warmtekussen was geplaatst en dat we ook pas aan het eind van de dag of anders de volgende dag pas gebeld werden met de mededeling dat ze haar toch beter konden laten inslapen. Was zo zielig; het konijn was over de schutting van de kinderboerderij gegooid. Daar hadden ze geen plek voor haar, dus had ik haar meegenomen. Nog een jong beestje en het begon te regenen en ze bleef gewoon buiten in de regen zitten. Ze had het gewoon compleet opgegeven.quote:Op zondag 17 september 2023 17:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Ik ben aan het wachten op een update, ze zouden deze avond bellen hoe het gaat met hem.
Veel zelfbeheersing nodig dus om niet zelf de hele tijd aan de telefoon te hangen
Awww das wel erg zieligquote:Op zondag 17 september 2023 17:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze snel bellen. Ik weet dat mijn konijn ook op een warmtekussen was geplaatst en dat we ook pas aan het eind van de dag of anders de volgende dag pas gebeld werden met de mededeling dat ze haar toch beter konden laten inslapen. Was zo zielig; het konijn was over de schutting van de kinderboerderij gegooid. Daar hadden ze geen plek voor haar, dus had ik haar meegenomen. Nog een jong beestje en het begon te regenen en ze bleef gewoon buiten in de regen zitten. Ze had het gewoon compleet opgegeven.
Ach, niet helemaal het nieuws waar je op hoopte inderdaad. Ik ga voor je konijntje duimen dat hij gaat eten.quote:Op zondag 17 september 2023 20:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Awww das wel erg zieligWat scheelt er toch met sommige mensen....
Hier een update gekregen, een half uurtje geleden.
Hij zit voorlopig zonder externe warmtebron en houdt zijn temperatuur voorlopig vast, dat is al goed. Hij zou ook levendiger zijn. Wel nog steeds geen darmgeluiden te horen, hij heeft nog niets gegeten en er zijn ook nog geen keuteltjes gekomen.. wel een klein plasje. Dat is dus niet zo goed.
Ik denk niet dat ik meteen extreem hoopvol moet zijn, maar ok.. elk klein stapje vooruit is een stapje zeker?
Ik had zo gehoopt op darmgeluid
Bedankt voor de aanmoedigingquote:Op maandag 18 september 2023 00:02 schreef Candaasje het volgende:
Dat kan even duren hoor, voordat die darmpjes weer wat meer op gang zijn gekomen. Dat ie z’n temperatuur beter op peil kan houden en alerter is, klinkt goed.
Nu rustig aan weer gaan eten en keutels gaan produceren.
Je zou morgen wat eigen hooi en groenvoer (evt paardestekken?) dat hij gewend is langs kunnen brengen. Biks eten ze vaak pas het laatste weer, ik pluk regelmatig eerst wat gras/paardenbloem voor de konijnen in de opname. (De dierenarts zal ook wel (gaan) dwangvoeren als Gombie nog niet zelf wilt eten).
Gasbuiken zijn tricky. Zeker als de oorzaak onbekend is. Maar niet gelijk de hoop opgeven, het klinkt nu best als een gereserveerde maar toch ook optimistischere prognose.
quote:Op zondag 17 september 2023 22:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, niet helemaal het nieuws waar je op hoopte inderdaad. Ik ga voor je konijntje duimen dat hij gaat eten.
Is er ook al bekend waardoor de gasbuik kwam?quote:Op maandag 18 september 2023 09:47 schreef Lenny77 het volgende:
Update:
Buikje is minder gevoelig en de grote gasmassa van de maag is weg. Nu zitten er nog een paar kleinere 'bubbels' in de darmen maar ze zijn veel soepeler. Hij heeft nog niets gegeten en zelfstandig gepoept maar met de buikmassage kwamen er wel 2 keuteltjes mee.
Hij blijkt zijn temperatuur toch niet vast te kunnen houden want hij is deze nacht weer op het matje gezet. Op zich zou hij wel goed alert zijn.
Ik ga inderdaad seffens naar daar in een poging hem aan het eten te krijgen. Mss lukt het met wat vriendelijke maar toch stevige aanmoediging
Nee niet bekend. Ik heb een vermoeden van extreme rui en dus teveel haar binnen gekregen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:39 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Is er ook al bekend waardoor de gasbuik kwam?
Ik duim mee, hopelijk kun je hem aan het eten krijgen!
quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:33 schreef Lenny77 het volgende:
Update: Gombi is ondertussen van gisteren avond thuis![]()
Hij heeft gisteren door de dag nog een paar temperatuurdalingen en wat extra pijnstilling nodig gehad, maar ik ben tussendoor daar geweest om hem aan het eten te krijgen (was van zaterdag geleden) en dat is gelukt
Door buikmassages zijn nog een paar keuteltjes afgekomen en even later ook een paar mini spontane. Maar omdat hij daar dus niet wou eten was het beter om hem mee te nemen, hij was stabiel genoeg.
Gisterenavond ging nog wat stroef en dat was het eigenlijk ook tot later deze namiddag. Ik heb hem wel redelijk wat groenvoer kunnen geven en ondertussen eet hij al flink hooi. De keuteltjes beginnen te komen, wel nog steeds maar de helft van de grootte wat ze zouden moeten zijn, maar ok, elk keuteltje is een reden voor een flinke glimlach![]()
Hij is deze avond zelfs nog een beetje beginnen rondwandelen en heeft een paar sprongetjes gemaakt![]()
We zijn er nog niet helemaal maar ik denk wel dat we mogen zeggen dat we veel geluk hebben gehad
Wat een goed nieuws Lenny!quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:33 schreef Lenny77 het volgende:
Update: Gombi is ondertussen van gisteren avond thuis![]()
Hij heeft gisteren door de dag nog een paar temperatuurdalingen en wat extra pijnstilling nodig gehad, maar ik ben tussendoor daar geweest om hem aan het eten te krijgen (was van zaterdag geleden) en dat is gelukt
Door buikmassages zijn nog een paar keuteltjes afgekomen en even later ook een paar mini spontane. Maar omdat hij daar dus niet wou eten was het beter om hem mee te nemen, hij was stabiel genoeg.
Gisterenavond ging nog wat stroef en dat was het eigenlijk ook tot later deze namiddag. Ik heb hem wel redelijk wat groenvoer kunnen geven en ondertussen eet hij al flink hooi. De keuteltjes beginnen te komen, wel nog steeds maar de helft van de grootte wat ze zouden moeten zijn, maar ok, elk keuteltje is een reden voor een flinke glimlach![]()
Hij is deze avond zelfs nog een beetje beginnen rondwandelen en heeft een paar sprongetjes gemaakt![]()
We zijn er nog niet helemaal maar ik denk wel dat we mogen zeggen dat we veel geluk hebben gehad
Boh nee joh, wat een haar komt daar vanafquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:39 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]![]()
Ergste rui ook voorbij nu? Of ga je hem wat helpen en zn haren uittrekken? (nee niet doen hoor)
quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat een goed nieuws Lenny!
Ja, kan me voorstellen dat je nu heel blij bent, zeker als hij goed hooi eet!quote:
Jaquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:46 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, kan me voorstellen dat je nu heel blij bent, zeker als hij goed hooi eet!
Klopt, voorlopig gaat er helemaal niets gebeurenquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef livelink het volgende:
Zo, dat is voorlopig een hele goede uitkomst![]()
![]()
Ik zou wel heel even wachten met de stress van de koppeling trouwens.
Maar als hij al kleine binkies doet, zit het wel goed denk ikquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Klopt, voorlopig gaat er helemaal niets gebeuren![]()
Zelfs zijn kooi wordt geen cm verschoven.
Ze kunnen nog wel wachten
Waar woon je?quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:57 schreef Monsterkoekie het volgende:
Sorry dat ik brutaal kom binnenvallen maar mijn ram is overleden, zojuist gevonden. Helaas heeft hij maar 2 maanden van zijn 2de vrouw kunnen genieten, een voedster uit een opvang in de buurt. Ik wil zelf gaan stoppen met konijnen houden. Zelf had ik ze altijd binnen. Daarom wil ik eerst kijken of ik haar elders kan onderbrengen. Ze is een zachtaardig afwachtend konijn waar verder eigenlijk weinig over bekent is. Ze is geschat op 7 jaar en ze is een vitaal dametje. Ze is recent geent. Ik hoef er niets voor wil enkel dat ze nog een paar leuke jaren heeft
De achterhoek, maar het kan me niet schelen als ik een stuk moet rijden ik wil gewoon dat ze nog een fijne tijd krijgtquote:
Ik twijfel. Ik zoek wel een oudere voedster voor mijn ram, maar ik vrees dat ze dan toch te jong is voor hem. En die van mij zitten buiten, dus dat is misschien net te laat in het seizoen. Ik ga er even over nadenken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:08 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
De achterhoek, maar het kan me niet schelen als ik een stuk moet rijden ik wil gewoon dat ze nog een fijne tijd krijgt
Ze komt van buiten gezien de temperaturen denk ik niet dat dat echt een probleem is. Zij is buitenwonen iig wel gewend. Mocht je interesse hebben dan dm maarquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik twijfel. Ik zoek wel een oudere voedster voor mijn ram, maar ik vrees dat ze dan toch te jong is voor hem. En die van mij zitten buiten, dus dat is misschien net te laat in het seizoen. Ik ga er even over nadenken.
Is goed. Ik ga het morgen even overleggen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:11 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ze komt van buiten gezien de temperaturen denk ik niet dat dat echt een probleem is. Zij is buitenwonen iig wel gewend. Mocht je interesse hebben dan dm maar
Als ze van een opvang komt, mag ze daar dan niet gewoon terug naar toe?quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:57 schreef Monsterkoekie het volgende:
Sorry dat ik brutaal kom binnenvallen maar mijn ram is overleden, zojuist gevonden. Helaas heeft hij maar 2 maanden van zijn 2de vrouw kunnen genieten, een voedster uit een opvang in de buurt. Ik wil zelf gaan stoppen met konijnen houden. Zelf had ik ze altijd binnen. Daarom wil ik eerst kijken of ik haar elders kan onderbrengen. Ze is een zachtaardig afwachtend konijn waar verder eigenlijk weinig over bekent is. Ze is geschat op 7 jaar en ze is een vitaal dametje. Ze is recent geent. Ik hoef er niets voor wil enkel dat ze nog een paar leuke jaren heeft
Heb ik overwogen maar in de opvang was ze een heel bang eenzaam vogeltje en ze heeft zich in de afgelopen 2 maanden zo enorm verbeterd. Ze is helemaal nieuwsgierig en laat zich nu makkelijk oppakken terwijl ze al 2 jaar in de opvang zat. Heb nog een lijn uitgezet bij een andere konijnenliefhebber die ik ken en anders misschien toch maar in mijn tuin gaan houden en een nieuw leeftijdsgenootje voor haar gaan zoeken..quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:48 schreef Guppy het volgende:
[..]
Als ze van een opvang komt, mag ze daar dan niet gewoon terug naar toe?
Ja beide konijntjes in een half jaar verliezen gaat me niet in mijn koude kleren zittequote:Op zondag 1 oktober 2023 19:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wat naar om mee te maken Koekje![]()
quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:48 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ja beide konijntjes in een half jaar verliezen gaat me niet in mijn koude kleren zitte
Snap ik. Sterkte Koekjequote:Op zondag 1 oktober 2023 19:48 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ja beide konijntjes in een half jaar verliezen gaat me niet in mijn koude kleren zitte
Wordt het koud 's nachts, ja? Dan moet ik misschien ook weer eens iets in het hok gaan leggenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:04 schreef Donna het volgende:
Vanochtend de dames even een enorme bult stro gegeven. Zij zij ook klaar voor de koude nachten.
Mja 7 graden zag ik, dus heb hun bedje maar even gespreid.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:04 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wordt het koud 's nachts, ja? Dan moet ik misschien ook weer eens iets in het hok gaan leggen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |