https://www.rtlnieuws.nl/(...)chtste-finale-sydneyquote:Het is het Nederlands elftal gelukt de kwartfinale te halen op het WK voetbal in Australië en Nieuw-Zeeland. Een hele knappe prestatie maar heel makkelijk ging het in het duel tegen Zuid-Afrika niet. Een vroege goal van Jill Roord, een uitblinkende keeper Daphne van Domselaar en een blunderende doelvrouw van Zuid-Afrika maakten het verschil voor Oranje dat met 2-0 won.
Voorafgaand aan de wedstrijd kwamen de spelers van tegenstander Zuid-Afrika zingend en swingend het Sydney Football Stadium in, zoals hier te zien is. Het stadion zat goed gevuld met zo'n 40.000 mensen, onder wie opvallend veel Amerikanen. Die hadden gedacht dat de VS de groep van Nederland wel even zou winnen, maar dat gebeurde niet.
Snelle goal
Nederland begon de wedstrijd met goede hoop. Nog nooit verloor Oranje van Zuid-Afrika, maar van onderschatting was geen sprake, zei coach Jonker. De selectie was compleet, dus spits Lineth Beerensteyn stond weer in de basis nadat ze eerder dit toernooi geblesseerd was geraakt.
De eerste kans voor Oranje kwam van Esmee Brugts, ze krulde de bal met de op haar bekende manier van buiten de 16 meter in de rechterhoek, maar de keeper van Zuid-Afrika plukte de bal net uit de goal. Het werd wel een corner en daaruit maakte Jill Roord de openingstreffer. Ze kon de bal vanuit de kluts inkoppen (bekijk de goal hier). Haar vierde doelpunt alweer dit WK.
Reddingen Van Domselaar
Nederland ging op jacht naar een tweede goal en kreeg met Danielle van de Donk een goede kans. Zuid-Afrika, dat nog voor rust twee keer moest wisselen door blessures, werd steeds sterker.
Vooral in de slotfase van de eerste helft had sterspeler Thembi Kgatlana de 1-1 tot twee keer toe op de voet maar keeper Daphne van Domselaar redde telkens knap. Daarmee ging Oranje niet onfortuinlijk met een voorsprong de kleedkamer in.De tweede helft begonnen beide landen voorzichtig. In de 54ste minuut leek Lieke Martens de 2-0 te maken. Ze draaide vlak voor de goal mooi weg en tikte in, maar nadat de VAR de beelden goed had bekeken, bleek het nipt buitenspel.
Ook daarna bleef Nederland proberen de voorsprong te verdubbelen, maar tot echt grote kansen leidde dat niet direct. Er was een fout van de keeper van Zuid-Afrika voor nodig, waardoor Beerensteyn toch de 2-0 kon maken. De spits die tot dan toe weinig klaarspeelde, schoot de bal vrij zacht richting de goal, maar keeper Kaylin Swart greep mis (bekijk het doelpunt hier). Intussen had Danielle van de Donk een onnodige gele kaart gekregen, waardoor ze de kwartfinale mist. Een domper.
Over de streep
Na de 2-0 was Zuid-Afrika nog dichtbij een doelpunt maar ook in de tweede helft maakte Van Domselaar geen fouten. Oranje kreeg nog wat kleine kansjes via Roord, Beerensteyn en Martens, maar het bleef bij twee goals voor Oranje, waar in de blessuretijd aanvaller Jill Bayings haar debuut nog mocht maken.
Het eindsignaal zorgde vooral voor opluchting bij de spelers van Nederland. "Vooral in de eerste helft was het billenknijpen. Maar we hebben een aardige keeper", reageerde bondscoach Andries Jonker gelijk na afloop. Hij vond de eerste helft zwak van zijn team, maar in de tweede helft was er niet veel meer aan de hand, aldus Jonker.
Nu tegen Spanje
Oranje speelt in die kwartfinale tegen het sterke Spanje, dat eerder met 5-1 won van Zwitserland. Fans in Nederland moeten er nóg iets vroeger uit als ze die wedstrijd willen zien, want die begint vrijdag om 3 uur 's nachts in het Nieuw-Zeelandse Wellington. Daar vliegen de spelers vandaag alweer heen.
Dan zal het wel wat beter moeten dan vandaag tegen Zuid-Afrika. Maar mocht Oranje die wedstrijd ook winnen, dan volgt een halve finale tegen Japan, Zweden of de VS. Maar dat is nog ver weg.
Had gewoon naar Pelova gemoeten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:46 schreef Naesala_1981 het volgende:
Mijn voorspelling dat Beerensteyn de wedstrijd ging beslissen met 1 actie is toch nog uitgekomen. Soort van...
Haha meer uit wanhoop dit hequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Hoe voelt het nu dat Spitse eraf is?
Wie wel?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Niks laten zien deze wedstrijd.
Ligt ook aan de positiequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Niks laten zien deze wedstrijd.
Maar echt, dat was een heerlijk schot. Zie ik Beerensteyn niet doen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van der Gragt is een betere spits dan de andere spitsen die we hebben.
Nja, niet opgestaan, ben gewoon wakker geblevenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:52 schreef BaksteenMongool het volgende:
HIERVOOR STA IK OP!!!!!!
WAT JIJ @:Wicky15!?!?!
Hier sluit ik mij 100% bij aan is altijd een afsluitdijk voor het Nederlands elftal geweestquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Maar echt, dat was een heerlijk schot. Zie ik Beerensteyn niet doen.
Wel echt fijn voor haar, en gegund. Dit verdiende ze niet.
Er is een frisse elan dit houdt Spanje geen 40 minuten uitquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef StephanL het volgende:
Niet op pingels aan laten komen want dan verliezen we
Echt nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef StephanL het volgende:
Niet op pingels aan laten komen want dan verliezen we
Idd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Maar echt, dat was een heerlijk schot. Zie ik Beerensteyn niet doen.
Wel echt fijn voor haar, en gegund. Dit verdiende ze niet.
Ook een manier hahaquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Nja, niet opgestaan, ben gewoon wakker gebleven
Daarom. Iedereen heeft wel eens een moment van verstandsverbijstering, maar daar wil je niet in je laatste wedstrijd door uitgeschakeld wordenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:53 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij 100% bij aan is altijd een afsluitdijk voor het Nederlands elftal geweest
🔥🔥🔥quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:54 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Nog geen slaap gehad en kan straks bijna direct weer door naar werk.
Zinedine Zidanequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:55 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Daarom. Iedereen heeft wel eens een moment van verstandsverbijstering, maar daar wil je niet in je laatste wedstrijd door uitgeschakeld worden
Containers lossen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:54 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Nog geen slaap gehad en kan straks bijna direct weer door naar werk.
Die 8000 kg was toch onderschept?quote:
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:57 schreef Wicky15 het volgende:
Martens met d'r domme pogingen. domme trut
Was je voorquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:57 schreef BaksteenMongool het volgende:
Schot geblokt maar dat was sws een slecht keuze geweest
Een van de slechtste vandaagquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:57 schreef Wicky15 het volgende:
Martens met d'r domme pogingen. domme trut
Dit is wel veel, imho.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:54 schreef Max23 het volgende:
[..]
Elke wedstrijd net als op het mannen toernooi
Nederland - Argentinië was wel legendarisch met die vrije trap dat vind ik nog wel van een andere orde.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:58 schreef heywoodu het volgende:
Beetje Nederland - Argentinië dit, gelijk in de slotfase met lekker aanvallen en dan weer slap verder gaan met de manier waarop je in eerste instantie zoek werd gespeeld
Tsja, Jonker heeft het van Van Gaal geleerd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:58 schreef heywoodu het volgende:
Beetje Nederland - Argentinië dit, gelijk in de slotfase met lekker aanvallen en dan weer slap verder gaan met de manier waarop je in eerste instantie zoek werd gespeeld
Zou nog mooier zijn als ze er dan nog eentje inschiet ook bij Spanjequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:01 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Ze zou het gewoon bijna alsnog verneuken, haha.
Heel fijn voor werkend Nederland dit jaquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:03 schreef SamCooke het volgende:
Wordt het dan toch nog een ochtendwedstrijd
Zal de hand van Godin zijn geweestquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:04 schreef BaksteenMongool het volgende:
Blijf dat moment van vd Gragt echt raar vinden
Uruguay doet niet meequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zal de hand van Godin zijn geweest
Hij is ook wakkerquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We worden geen wereldkampioen
Dan trek ik bij deze mijn comment inquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nouja zeg. Ik heb bij de goals zelfs nog gejuichd
Vreet @Paul maar opquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:10 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dan trek ik bij deze mijn comment in
Dat gaat Japan worden denk ik en die hebben al een keer met 3-0 van Spanje gewonnen dus die zouden van een wat hoger kaliber moeten zijn. (hebben voor de rest ook alles gewonnen)quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:10 schreef svann het volgende:
De volgende tegenstander van Spanje (en heel misschien Nederland) kan gerust zijn.
Onzinquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:10 schreef svann het volgende:
De volgende tegenstander van Spanje (en heel misschien Nederland) kan gerust zijn.
Kan die ook op het middenveld?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:13 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Gaat Dijkstra worden zo te zien
Potverdorie da's geen kattenpisquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:13 schreef asco het volgende:
[..]
Zeg dat!
[..]
https://www.google.com/se(...)320&bih=578&dpr=3.38
Van die heb ik nog het liefste dat die naar de volgende ronde gaat!quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:13 schreef asco het volgende:
[..]
Zeg dat!
[..]
https://www.google.com/se(...)320&bih=578&dpr=3.38
Daar heb je alleen wat aan als je met een verrekijker op de tribune zit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:15 schreef BaksteenMongool het volgende:
Van die heb ik nog het liefste dat die naar de volgende ronde gaat!
Die zijn niet echtquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Koekoek die grens: https://instagram.com/man(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
achja, toch leuk ieder WK/EK heb je wel weer de babe van het toernooi.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:17 schreef svann het volgende:
[..]
Daar heb je alleen wat aan als je met een verrekijker op de tribune zit.
Jammer. Wel een knap vrouwtjequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:18 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Er is weinig echt aan die grensrechter haha
Gevonden! https://www.demorgen.be/n(...)ps://www.google.com/quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:19 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
achja, toch leuk ieder WK/EK heb je wel weer de babe van het toernooi.
Weet nog toen ik jong was dat er dat Belgische blonde meisje was, die kreeg een contract met een mode/parfum merk en toen schoot ze een leeuw dood in Afrika werd het gecancelled hahaha
Axel was haar naam misschien?
Dus als je nu vaker in beeld komt dan zegt dat genoegquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Volgens mij hebben ze nu officieel als regel om niet meer telkens in te zoomen op de hotties. Iig niet zo opzichtig als vroegâh. Sommige meiden kwamen vaker in beeld dan de rechtsbuiten
Woke kruipt echt overal in hequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Volgens mij hebben ze nu officieel als regel om niet meer telkens in te zoomen op de hotties. Iig niet zo opzichtig als vroegâh. Sommige meiden kwamen vaker in beeld dan de rechtsbuiten
Martens was beter geweestquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 04:49 schreef BaksteenMongool het volgende:
Brugts had ik er ook niet af gehaald
Daarom Beerensteyn nonstop in beeld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
jij bent fan he?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:26 schreef superniger het volgende:
[..]
Daarom Beerensteyn nonstop in beeld.
Die was echt helemaal kapotquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:27 schreef BaksteenMongool het volgende:
Onze afsluitdijk (vd Gragt) eraf
En als je niet in beeld kwam (zoals de meeste mensen) ga je naar huis en denk je hihi oquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:25 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Dus als je nu vaker in beeld komt dan zegt dat genoeg
Ook een knapperdquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:26 schreef superniger het volgende:
[..]
Daarom Beerensteyn nonstop in beeld.
Kon 4 jaar geleden ook niet meer lopen in 2e helft verlenging van de finalequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:27 schreef BaksteenMongool het volgende:
Onze afsluitdijk (vd Gragt) eraf
Ja dat is waarquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:28 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ze mag van mij zo lelijk als de nacht zijn zolang ze maar eens scoort
Captain Obviousquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als we dit winnen zijn we weer een stap verder
Op het afmaken na speelt ze wel goed.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:29 schreef Starflyer het volgende:
En weer verprutst Beerensteyn het. Dat sie er nog in staat snap ik niet.
Toch wel jammer dat ze zo onzuiver is want ze heeft wel gewoon goede acties in huisquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beerensteyn schiet, doeltrap.
Verliest ook teveel ballen imho.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Op het afmaken na speelt ze wel goed.
Dat heb ik je toch gezegd?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:34 schreef Wicky15 het volgende:
Nouwen is dus nog slechter dan Spitse. Ook knap.
Zo ongeveer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:33 schreef heywoodu het volgende:
Als Beerensteyn een topspits was had het al 13-1 gestaan.
Ja ik was sowieso al geen fan van Nouwen, had zelf Dijkstra wel willen zien achterin.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:35 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dat heb ik je toch gezegd?
Nouw Nouw Nouwquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:34 schreef Wicky15 het volgende:
Nouwen is dus nog slechter dan Spitse. Ook knap.
Nee hele beperkte verdediger dat zag je hier ook wel weerquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:35 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Ja ik was sowieso al geen fan van Nouwen, had zelf Dijkstra wel willen zien achterin.
En nu liggen wij op ons gatquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:36 schreef SamCooke het volgende:
De Spaansen lagen al op hun gat, je moest het alleen nog afmaken.
Voorlopig zit ik nog op de bankquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:38 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
En nu liggen wij op ons gat
Moeten eerst maar eens van Zweden winnen hequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:41 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Japan maakt gehakt van dit Spanje, net als in de groepsfase
Ja dat is geen gegeven inderdaad.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:41 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Moeten eerst maar eens van Zweden winnen he
Nouwen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:42 schreef Wicky15 het volgende:
Beerensteyn mag nooit meer opgeroepen worden, net als Martens en Spitse. Over de rest moet ik nog even nadenken.
Beste team wat ik gezien heb tot nu toequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ja dat is geen gegeven inderdaad.
Maar ik schat de Japanners echt hoog in
De doelstelling is gehaald dus daar zal de KNVB anders over denken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:44 schreef Wicky15 het volgende:
Vond de 352 echt helemaal geen succes.
Doelstelling van de KNVB is gehaald dus hij hoeft niet wegquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:45 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Beter blijft Jonker wel voorlopig trainer. Hij is zo cute en dat Amsterdamse accent is gruwelijk
Hij heeft volgens mij een prima klik met de dames, maar vind niet dat hij echt goed gepresteerd heeft dit toernooi.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:45 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Beter blijft Jonker wel voorlopig trainer. Hij is zo cute en dat Amsterdamse accent is gruwelijk
puur theoretisch gezien is deze prestatie natuurlijk gewoon okequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:46 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij een prima klik met de dames, maar vind niet dat hij echt goed gepresteerd heeft dit toernooi.
Het was beter dan de jaren ervoor. Al was dat ook niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:44 schreef Wicky15 het volgende:
Vond de 352 echt helemaal geen succes.
Ik zie wel aanknopingspunten voor dat toernooi want er zijn wel wat talenten die er aan zitten te komen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:46 schreef superniger het volgende:
Flink doorselecteren richting Parijs 2024.
Ja, maar vond het spel totaal niet goed, buiten de eerste helft tegen VS. En als je met dit systeem door wil, wat ga je dan met Brugts doen bijvoorbeeld? Die komt totaal niet uit de verf op deze manier.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
puur theoretisch gezien is deze prestatie natuurlijk gewoon oke
Nee eens hoor maar ik had het puur over de doelstelling die was gesteld en ook de huidige fifa ranking.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Ja, maar vond het spel totaal niet goed, buiten de eerste helft tegen VS. En als je met dit systeem door wil, wat ga je dan met Brugts doen bijvoorbeeld? Die komt totaal niet uit de verf op deze manier.
Hij hoeft van mij ook zeker niet weg en hopelijk kunnen we bouwen aan een mooie nieuwe ploeg voor het volgende EK.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:48 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vind echt dat Jonker niets aan te rekenen valt. Die heeft ervoor gezorgd dat Nederland überhaupt op dit WK stond, groepswinnaar werd in een poule met de VS en tot aan de kwartfinale is gekomen.
Dit was vorig jaar echt ondenkbaar.
Eens hoor, moet lekker blijven. Denk niet dat je een betere gaat vinden nu.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:50 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij ook zeker niet weg en hopelijk kunnen we bouwen aan een mooie nieuwe ploeg voor het volgende EK.
Welterusten man!quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:52 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Eens hoor, moet lekker blijven. Denk niet dat je een betere gaat vinden nu.
Buiten dat denk ik dat het spel overall gezien niet goed was en vond ik het systeem maar tegenvallen.
Anyways; trusten!
Jaquote:
En Beerensteyn, er is iemand nodig in de aanval die ook daadwerkelijk met kansen om kan gaan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:51 schreef BaksteenMongool het volgende:
Vermoed wel dat we vervangers moeten vinden voor de volgende spelers:
Van der Gragt (stopt)
Spitse (te oud, niet goed genoeg meer)
Martens (Speelt al jaren als een natte krant)
Van de Donk (ook te oud voor het volgende EK, is dan 34)
Ze speelde vandaag iig als een natte krant. Veels te veel balverlies, kwam traag over. Bijzonder hoe zij in 5 jaar tijd is afgezakt tot een middelmatige speelster.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Martens speelde een prima toernooi.
Vind ik lastig. Aanvallend is het soms nog steeds wel erg matig en de pot tegen Vietnam verbloemt veel. Tegen Portugal was het blilenknijpen en tegen Z-A was het ok. Tegen Spanje.. tsja, gewoon overklast in de eerste 60 minuten en zodra je dan beter gaat ballen maak je een domme handsbal en verprutst Beerensteyn allerlei momenten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 05:46 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij een prima klik met de dames, maar vind niet dat hij echt goed gepresteerd heeft dit toernooi.
Die hebben het geluk van de kampioen ja. Gaap.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
kwartfinale is een prima prestatie
ik denk dat ik toch wel weet wie er wereldkampioen wordt dit jaar, Engeland met Wonderwoman Wiegman
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |