abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210222995
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210223061
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:22 schreef ExTec het volgende:

Die domme europeanen hebben nog steeds geen "final plan" aangeleverd.
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210223261
Russia’s invasion of Ukraine in February 2022 was a moment of clarity for the United States and its allies. An urgent mission was before them: to assist Ukraine as it countered Russian aggression and to punish Moscow for its transgressions. While the Western response was clear from the start, the objective—the endgame of this war—has been nebulous.

This ambiguity has been more a feature than a bug of U.S. policy. As National Security Adviser Jake Sullivan put it in June 2022, “We have in fact refrained from laying out what we see as an endgame. . . . We have been focused on what we can do today, tomorrow, next week to strengthen the Ukrainians’ hand to the maximum extent possible, first on the battlefield and then ultimately at the negotiating table.” This approach made sense in the initial months of the conflict. The trajectory of the war was far from clear at that point. Ukrainian President Volodymyr Zelensky was still talking about his readiness to meet his Russian counterpart, Vladimir Putin, and the West had yet to supply Kyiv with sophisticated ground-based rocket systems, let alone tanks and long-range missiles as it does today. Plus, it will always be difficult for the United States to speak about its view on the objective of a war that its forces are not fighting. The Ukrainians are the ones dying for their country, so they ultimately get to decide when to stop—regardless of what Washington might want.

But it is now time that the United States develop a vision for how the war ends. Fifteen months of fighting has made clear that neither side has the capacity—even with external help—to achieve a decisive military victory over the other. Regardless of how much territory Ukrainian forces can liberate, Russia will maintain the capability to pose a permanent threat to Ukraine. The Ukrainian military will also have the capacity to hold at risk any areas of the country occupied by Russian forces—and to impose costs on military and civilian targets within Russia itself.

These factors could lead to a devastating, years-long conflict that does not produce a definitive outcome. The United States and its allies thus face a choice about their future strategy. They could begin to try to steer the war toward a negotiated end in the coming months. Or they could do so years from now. If they decide to wait, the fundamentals of the conflict will likely be the same, but the costs of the war—human, financial, and otherwise—will have multiplied. An effective strategy for what has become the most consequential international crisis in at least a generation therefore requires the United States and its allies to shift their focus and start facilitating an endgame.

WHAT WINNING DOESN’T LOOK LIKE
As of the end of May, the Ukrainian military was on the verge of conducting a significant counteroffensive. After Kyiv’s successes in two earlier operations in the fall of 2022, and given the generally unpredictable nature of this conflict, it is certainly possible that the counteroffensive will produce meaningful gains.

Western policymakers’ attention is primarily devoted to delivering the military hardware, intelligence, and training necessary to make that happen. With so much seemingly in flux on the battlefield, some might argue that now is not the time for the West to start discussions on the endgame. After all, the task of giving the Ukrainians a chance at a successful offensive campaign is already straining the resources of Western governments. But even if it goes well, a counteroffensive will not produce a militarily decisive outcome. Indeed, even major movement of the frontline will not necessarily end the conflict.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgame
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:05:46 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:41 schreef RM-rf het volgende:
vertaald kun je echter vooral zeggen dat de amerikanen niet helemaal blij zijn met het CSAT-plan een basis direkt aan de oekrainse grens hiervoor in te richten en willen afdwingen dat deze training in Tucson plaatsvind
Dat klinkt best plausibel, plausibeler dan dat zelensky niet weet hoe die moet bellen of dat europeanen niet weten hoe ze plannen moeten maken of formulieren in moeten vullen.

Maar waarom daar dan moeilijk over doen?

Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 12:12:31 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210223361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:32 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210223375
Lekker bakken op De Krim :D

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210223434
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Lekker bakken op De Krim :D

[ twitter ]
Ik hou niet van de standaard strandvakanties. Liever bezichtig ik ook wat. Maar misschien is dit wel een goed alternatief.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:17:21 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
En daar gaan we weer :')

Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,

Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!

En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.

:')
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin woensdag 9 augustus 2023 @ 12:23:01 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210223528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @:Extec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,

En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.

Ik kom hier niet om cynisch (semi) persoonlijk wapengekletter te lezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210223560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat gaat alleen mar trager met een federaal Europa. Verdee heeft Europa eerder tanks (een maand of 5 :') ) en lange afstandsraketten geleverd. En zonder individuele Staten in Europa zou de f16 nu nog steeds geen optie zijn.

De traagheid in eerste instantie kwam vooral omdat iedereen dacht dat het in 3 dagen voorbij was en ook omdat al onze legers wegbezuinigd zijn.
pi_210223564
Why one man says he’s turned his back on Moscow to fight with Ukraine
We speak to "Apostle", a member of the Liberty of Russia Legion, one of the groups reportedly responsible for the cross-border raids in the Russian city of Belgorod earlier this year.

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0g5kvz6
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:26:09 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210223596
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Krijg je er van als je verscheept via DHL.

Staat voor "duurt heel lang"
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 12:36:40 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210223751
Wat moet er eigenlijk in dat 'final plan' staan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:39:29 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223803
quote:
Meneer charap roept al vanaf dag 1 op tot onderhandelen.

Zinssnede dat "niemand dan tevreden is met de uitkomst" klopt niet: voor putin is het gewoon een win als die wegloopt met oekrains grondgebied.
&lt;signature here&gt;.
pi_210223815
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.

Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
pi_210223867
Die TT. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:48:17 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223961
Eh, ok.

twitter

Draad voor twitterlozen:

https://threadreaderapp.com/thread/1689201503880257536.html
&lt;signature here&gt;.
pi_210224056
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef ExTec het volgende:
Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....

nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.

natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle (de VS is als een 'helikopter-moeder' die wel graag roept dat haar 'kinderen' zelfstandig moeten zijn, maar enkel qua het zelf betalen van hun defensie-activiteiten, tegelijkertijd is het wel de bedoeling dat ze eigenlijk geheel bouwen op amerikaans militair materieel en daarvan gebruik blijven maken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:55:14 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.

Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.

twitter

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210224101
twitter

Apart vuurwerk hebben ze in Rusland... Die nemen shells (mortierbommen in de volksmond) wel heel serieus.
pi_210224113
quote:
Wagner naar Belarus begint steeds meer op Russisch 4D chess te lijken. En dat is geen compliment.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:57:31 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....

nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.

natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle
Maar was europa hier niet juist aan begonnen omdat de VS het niet wilde?
&lt;signature here&gt;.
pi_210224184
quote:
:o

'Tentenkamp voor Wagner dicht bij Oekraïense grens'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71249630
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')