Door autonoom te leven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef Purrito het volgende:
Hoe blijf je dan weg van het zwerverbestaan?
Nouja dat valt toch onder geestesziek danquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:51 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
door je rekeningen te betalen en op tijd hulp te vragen als dat niet meer lukt
Oh en vooral niet geloven dat je buiten het recht staat omdat je jezelf hebt uitgeschreven en het contract met de BV Nederland hebt verbroken, dat je geen ingezeten bent of weet ik hoe ze dat noemen, en dat daarom je geen belastingen meer hoeft te betalen.
Door een camper te kopen, daar in te wonen en je op te maken om naar Duitsland te vertrekken, omdat daar alles stukken goedkoper is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef Purrito het volgende:
Meermaals gehoord dat zwervers in Nederland ofwel verslaafden zijn met psychische problemen, ofwel hobbyzwervers. Maar met de huizenmarkt, de inflatie en de steeds rechtser wordenende politiek lijkt me dat je vrij makkelijk alles kan verliezen. Hoe blijf je dan weg van het zwerverbestaan?
wat mij betreft onder bewust de parasiet uithangenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:54 schreef Purrito het volgende:
[..]
Nouja dat valt toch onder geestesziek dan
Ik denk dat als je je rekeningen niet meer kan betalen er ook geen geld is voor een camperquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Door een camper te kopen, daar in te wonen en je op te maken om naar Duitsland te vertrekken, omdat daar alles stukken goedkoper is.
Ja, dat is ook mijn grootste angstquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:14 schreef Koettie het volgende:
Er zijn steeds meer economisch daklozen. Veel onder de radar omdat ze bij vrienden, familie of in een auto slapen en niet in een nachtopvang.
Ligt eraan hoe hoog je rekeningen zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:59 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je rekeningen niet meer kan betalen er ook geen geld is voor een camper
Daarom hulp inschakelen voordat je echt in de problemen komt door onbetaalde facturen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:15 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mijn grootste angst
Ik heb geen schuldenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom hulp inschakelen voordat je echt in de problemen komt door onbetaalde facturen.
Welke reden er ook is, al worden de ramen ingegooid, ik ga er maar altijd vanuit dat het pas zover is. Als de huur gewoon een paar maanden ook niet is betaald.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:50 schreef Rene het volgende:
Slecht huurdersgedrag
Schulden
Vervuiling van huis
Geen zin om in een stramien te zitten en daarna zelf die keuze gemaakt
Amok maken in de buurt en vervolgens buren terroriseren
Etc etc
Dat kan. Maar ook bij slecht huurderschap kan de verhuurder je eruit zetten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:26 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Welke reden er ook is, al worden de ramen ingegooid, ik ga er maar altijd vanuit dat het pas zover is. Als de huur gewoon een paar maanden ook niet is betaald.
Om je titelvraag te beantwoorden: door je niet te gedragen zoals je zeikverhuurder dat graag wil, ook al heeft niemand van je buren er ook maar enige last van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef Purrito het volgende:
Meermaals gehoord dat zwervers in Nederland ofwel verslaafden zijn met psychische problemen, ofwel hobbyzwervers. Maar met de huizenmarkt, de inflatie en de steeds rechtser wordende politiek lijkt me dat je vrij makkelijk alles kan verliezen. Hoe blijf je dan weg van het zwerverbestaan?
Ja ik woon samen en sta 11 en 13 jaar ingeschreven in 2 steden. Nog nergens kansquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Om je titelvraag te beantwoorden: door je niet te gedragen zoals je zeikverhuurder dat graag wil, ook al heeft niemand van je buren er ook maar enige last van.
Om je laatste vraag te beantwoorden: door je -ook zonder noodzaak- in te schrijven voor een sociale huurwoning daar waar mogelijk. Dat is de reden dat ik -officieel geregistreerd dakloze- zo'n beetje elke woning kan krijgen die nu aangeboden wordt bij 2 grote woonkoepels. Toen ik op een gegeven moment bedacht 'ik wil op mezelf gaan wonen' heb ik even gegoogled en me bij wat woningcorporaties gratis ingeschreven. Van 2 daarvan heb ik daardoor nu een inschrijvingsduur van 20 jaar inschrijftermijn. De overige zullen vervallen zijn omdat ze betaald zijn geworden en van een paar weet ik niet meer dat ik daar ingeschreven ben waarschijnlijk.
Binnenkort nogmaals maar eens zo'n ronde doen, bij ELKE woningcorporatie in het land die ik maar kan vinden waar je je gratis kunt inschrijven. En dat zou ik iedereen willen adviseren, ook als je in een relatie zit of getrouwd bent. Als de relatie over gaat en je kan geen woning kopen heb je anders een gigantisch probleem tegenwoordig.
Het is ook echt niet iets van de laatste tijd ofzo. Begin jaren 90 in A'dam, werden kinderen bij hun geboorte alvast ingeschreven voor die wachtlijst.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Om je titelvraag te beantwoorden: door je niet te gedragen zoals je zeikverhuurder dat graag wil, ook al heeft niemand van je buren er ook maar enige last van.
Om je laatste vraag te beantwoorden: door je -ook zonder noodzaak- in te schrijven voor een sociale huurwoning daar waar mogelijk. Dat is de reden dat ik -officieel geregistreerd dakloze- zo'n beetje elke woning kan krijgen die nu aangeboden wordt bij 2 grote woonkoepels. Toen ik op een gegeven moment bedacht 'ik wil op mezelf gaan wonen' heb ik even gegoogled en me bij wat woningcorporaties gratis ingeschreven. Van 2 daarvan heb ik daardoor nu een inschrijvingsduur van 20 jaar inschrijftermijn. De overige zullen vervallen zijn omdat ze betaald zijn geworden en van een paar weet ik niet meer dat ik daar ingeschreven ben waarschijnlijk.
Binnenkort nogmaals maar eens zo'n ronde doen, bij ELKE woningcorporatie in het land die ik maar kan vinden waar je je gratis kunt inschrijven. En dat zou ik iedereen willen adviseren, ook als je in een relatie zit of getrouwd bent. Als de relatie over gaat en je kan geen woning kopen heb je anders een gigantisch probleem tegenwoordig.
Bij sociale huur moet je ver gaan hoor. Bij mijn buurvrouw was ooit bijna een jaar geen huur betaald, toen pas stonden ze op de stoep. En dan nog krijg je de optie het recht te zetten voordat ze je eruit gooien. Ik reken hier slecht gedrag niet mee, alleen een achterstand met betalen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:26 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Welke reden er ook is, al worden de ramen ingegooid, ik ga er maar altijd vanuit dat het pas zover is. Als de huur gewoon een paar maanden ook niet is betaald.
Ben je bang op straat te belanden?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:15 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mijn grootste angst
Ja, ik heb jaren geleden ook echt iemand geprobeert te helpen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:50 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Bij sociale huur moet je ver gaan hoor. Bij mijn buurvrouw was ooit bijna een jaar geen huur betaald, toen pas stonden ze op de stoep. En dan nog krijg je de optie het recht te zetten voordat ze je eruit gooien. Ik reken hier slecht gedrag niet mee, alleen een achterstand met betalen.
Ech nie!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:32 schreef nostra het volgende:
Er zijn genoeg mensen met een normale baan die in hun auto oid wonen.
Youri slaapt in de achterklep van zijn auto.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:01 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-permanent-hun-auto
Dit gebeurde mij dus een paar weken geleden. Omdat ik al 14 jaar ingeschreven stond had ik na 3 weken een huis.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik zou Bambi wel in huis nemen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:01 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-permanent-hun-auto
Het zijn juist diegenen die het minst "hun steentje bijdragen" die het meest gepamperd worden: bijstandsmoeders, kansloze statushouders en klaplopers.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:27 schreef Lospedrosa het volgende:
We gaan gewoon wat meer af van die pamper maatschappij en er komt wat meer focus op je steentje bijdragen.
Ja dat bedoel ik, daar moeten we vanaf, het gaat wat harder worden zodat mensen weer de noodzaak zien van werken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zijn juist diegenen die het minst "hun steentje bijdragen" die het meest gepamperd worden: bijstandsmoeders, kansloze statushouders en klaplopers.
Ben je een harde werker, die carrière maakt, dan sta je aan de kant qua woonruimte.
Nee, dan heb je nu juist een ruime keuze. Voor de hoofdprijs, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zijn juist diegenen die het minst "hun steentje bijdragen" die het meest gepamperd worden: bijstandsmoeders, kansloze statushouders en klaplopers.
Ben je een harde werker, die carrière maakt, dan sta je aan de kant qua woonruimte.
Hard van achterquote:Op woensdag 9 augustus 2023 06:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou Bambi wel in huis nemen.
Dit zijn i.m.o. grote maatschappelijke problemen achter de voordeur die amper voor het politieke voetlicht komen in Den Haag.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:41 schreef Gia het volgende:
Je kunt, tegenwoordig, ook dakloos worden door scheiding. Is paar jaar terug een kennis van me overkomen. Ex wilde hem meteen het huis uit hebben. Kon nergens heen. Heeft zelfs in zijn auto geslapen, bij 't leger des heils. Dit terwijl hij een goede baan had. Maar niets kon kopen omdat zijn geld in de gezamenlijke woning zat. Heeft een jaar geduurd.
Vriendin van me zit in een vergelijkbare situatie; woont noodgedwongen samen met de man waarvan ze wil scheiden. Leven hun eigen leven en moeten maar goed met elkaar om blijven gaan, voor de lieve vrede. Kinderen lijden er enorm onder.
Dat bedoel ik ook!quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, daar moeten we vanaf, het gaat wat harder worden zodat mensen weer de noodzaak zien van werken.
Werken kan heel goed belonen momenteel.
Iemand met modaal < inkomen < 2x modaal, komt (zonder 1,5 ton overwaarde, erfenis of jubelton) op de woningmarkt in de Randstad absoluut niet aan de bak.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:19 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, dan heb je nu juist een ruime keuze. Voor de hoofdprijs, dat dan weer wel.
Ik zat dus in de situatie dat ik niet ingeschreven stondquote:Op woensdag 9 augustus 2023 06:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit gebeurde mij dus een paar weken geleden. Omdat ik al 14 jaar ingeschreven stond had ik na 3 weken een huis.
Anders was het een camping of een dure particuliere huurwoning geworden. En dat laatste kan ik niet betalen.
Maar draai dit eens om.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:41 schreef Gia het volgende:
Je kunt, tegenwoordig, ook dakloos worden door scheiding. Is paar jaar terug een kennis van me overkomen. Ex wilde hem meteen het huis uit hebben. Kon nergens heen. Heeft zelfs in zijn auto geslapen, bij 't leger des heils. Dit terwijl hij een goede baan had. Maar niets kon kopen omdat zijn geld in de gezamenlijke woning zat. Heeft een jaar geduurd.
Vriendin van me zit in een vergelijkbare situatie; woont noodgedwongen samen met de man waarvan ze wil scheiden. Leven hun eigen leven en moeten maar goed met elkaar om blijven gaan, voor de lieve vrede. Kinderen lijden er enorm onder.
Vrije sector huur hebben ook vaak eisen als 4 of 4,5 keer de huur bruto verdienen. Huur begint bij 1000 euro ongeveer voor 2 kamer appartement (al reageren altijd superveel mensen als de woning redelijk is). Maar dan moet je dus wel minimaal 4000 bruto verdienen. Best veel mensen die door dit soort zaken buiten de boot vallen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Iemand met modaal < inkomen < 2x modaal, komt (zonder 1,5 ton overwaarde, erfenis of jubelton) op de woningmarkt in de Randstad absoluut niet aan de bak.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Vrije sector huur hebben ook vaak eisen als 4 of 4,5 keer de huur bruto verdienen. Huur begint bij 1000 euro ongeveer voor 2 kamer appartement (al reageren altijd superveel mensen als de woning redelijk is). Maar dan moet je dus wel minimaal 4000 bruto verdienen. Best veel mensen die door dit soort zaken buiten de boot vallen.
quote:
Grappig dat dat gezien wordt als niet hard genoeg werken als je minder dan 4000/5000 euro per maand verdiend door sommigen in dit topicquote:
Oh, je hebt het over koopwoningen. Dacht dat je huurwoningen bedoelde en daarvan schijnen er in de hogere prijsklasse genoeg leeg te staan.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Iemand met modaal < inkomen < 2x modaal, komt (zonder 1,5 ton overwaarde, erfenis of jubelton) op de woningmarkt in de Randstad absoluut niet aan de bak.
Nee.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar draai dit eens om.
Moeten er dan voor al die lui die plotseling gaan scheiden dan woningen klaarstaan?
Ja als je echt over woningen hebt met 2000 euro huur ofzo, die staan altijd heel lang op de websites.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:14 schreef Inbox het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over koopwoningen. Dacht dat je huurwoningen bedoelde en daarvan schijnen er in de hogere prijsklasse genoeg leeg te staan.
Van 0 - ¤1000 staan er 21 (een-en-twintig!!!) in Noord Holland:quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:14 schreef Inbox het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over koopwoningen. Dacht dat je huurwoningen bedoelde en daarvan schijnen er in de hogere prijsklasse genoeg leeg te staan.
En alle huurwoningen staan op Funda?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Van 0 - ¤1000 staan er 21 (een-en-twintig!!!) in Noord Holland:
https://www.funda.nl/zoek(...)5B%22available%22%5D
Vanaf ¤1000 maar liefst 1047 waarbij de duurste ¤13500/maand is https://www.funda.nl/zoek(...)2,%22apartment%22%5D
Dat was vroeger wel het geval, hoor, al was dat vaak voor tijdelijk. Maar dat is genoeg. Als de gezamenlijke woning is verkocht, is er vaak weer geld voor een ander huis, of particuliere huur. Er is zelfs geen noodopvang meer, voor deze gevallen. Ook die zitten vaak vol met vluchtelingen al dan niet illegaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar draai dit eens om.
Moeten er dan voor al die lui die plotseling gaan scheiden dan woningen klaarstaan?
Nou ja, dat is dan een positief punt en hopelijk zet dat door naar meer leegstaande woningen met lagere huurprijzen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:48 schreef Inbox het volgende:
Hier in Rotterdam schijnen er echt massaal vrije sectorwoningen in de hogere prijsklasse leeg te staan. Dan heb je het dus over nieuwbouw onder andere van vastgoedbedrijven.
Vanaf 1250 euro verbaas ik wel over, al was dit 2022. Heb op woningen gereageerd 1100-1200 euro en werd uitgeloot tijdje terug. Schijnbaar zit iedereen die meer verdiend snel in een koopwoning.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
En alle huurwoningen staan op Funda?
Hier in Rotterdam schijnen er echt massaal vrije sectorwoningen in de hogere prijsklasse leeg te staan. Dan heb je het dus over nieuwbouw onder andere van vastgoedbedrijven.
Amsterdam, zelfde verhaal: https://archive.ph/m6JPY
Zal wel ff duren...als je de huur verlaagd word de waarde van je investering minder waard.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dan een positief punt en hopelijk zet dat door naar meer leegstaande woningen met lagere huurprijzen.
Litertje gasolina scheelt nog geen 10 cent, zo goedkoop is germania niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Door een camper te kopen, daar in te wonen en je op te maken om naar Duitsland te vertrekken, omdat daar alles stukken goedkoper is.
Boodschappen wel.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 09:24 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Litertje gasolina scheelt nog geen 10 cent, zo goedkoop is germania niet.
Niet iedereen is gezond en kan werkenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:23 schreef Werkperd het volgende:
1. Werken, werken, werken
2. Vast lasten en vooral huur hoogste prioriteit geven
Het is niet makkelijk en helaas ook wel in mijn omgeving dergelijke dingen gehoord. Zoveel mogelijk dossieropbouw is dan het beste advies denk ik. Tegen een dossier van centimeters dik kunnen ze niet op.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja, ik heb jaren geleden ook echt iemand geprobeert te helpen.
En na heel veel lezen, op allerlij sites. Ben ik zelf een beetje tot de conclusie gekomen, dat als iemand echt maar dan ook echt aantoonbaar overlast geeft en niet meewerkt. Er juridisch in NL er gewoon bijna niks aan gedaan kan worden.
Al vermoorden ze hun eigen kinderen. Het is NL, we komen pas in actie, als het te laat is.
Al die rolberoertes zijn dat niet waard en diegene kan dan ook niet 1 2 3 even verhuizen.
Sociale huur, heeft voordelen en nadelen.
Die kun je ook al hebben, of van de laatste knaken een gekocht zodat je niet op een bank hoeft te slapenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:59 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je rekeningen niet meer kan betalen er ook geen geld is voor een camper
Ja je kunt ook niet verwachten dat je hetzelfde inkomen krijgt als een arbeider.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:32 schreef Purrito het volgende:
[..]
Niet iedereen is gezond en kan werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |