SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Maar het boek heeft het wel overleefd? Da's het belangrijkste toch?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:46 schreef crystal_meth het volgende:
Enkele nachten geleden stond het raam in m'n slaapkamer open toen het flink regende. De gordijnen waren dicht en er lag een oud boek met een rode cover ("viertalig technisch woordenboek" uit 1955) op de vensterbank. Nu heeft m'n wit gordijn een grote rode vlek in een veel grotere vuilgele vlek met een geelbruine rand eromheen.![]()
M'n eigen schuld, de weersvoorspelling was: regen, westenwind, windstoten tot 60 km/u. Maar ik lag al in bed en had geen zin om op te staan, dus koos ik voor een gunstige (naïeve) interpretatie: bij westenwind zou de regen evenwijdig met het raam vallen, geen probleem dus, vooral niet met een dakgoot die een halve meter over de rand van de gevel uitsteekt.![]()
ook aan de andere zijde steekt de dakgoot zo ver uit, het dak is dus meter breder dan het huis. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben.
Want wat er beweert wordt is wel waar dan? Het heeft non stop geregend sinds 9 juli j.l. en vanaf november tot mei is het niks als grijs, grauw, wind en kou?quote:
Onzin idd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want wat er beweert wordt is wel waar dan? Het heeft non stop geregend sinds 9 juli j.l. en vanaf november tot mei is het niks als grijs, grauw, wind en kou?
Komop zeg
Het belangrijkste? Niet echt, is slechts één van de vele boeken van m'n vader, gekocht tijdens z'n eerste jaren als technieker bij de RTT.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het boek heeft het wel overleefd? Da's het belangrijkste toch?
Ow, het klinkt een beetje als een uniek antiek boek, bijna 70 jaar oud.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het belangrijkste? Niet echt, is slechts één van de vele boeken van m'n vader, gekocht tijdens z'n eerste jaren als technieker bij de RTT.
Het lag op de vensterbank omdat ik een dag eerder een stapel boeken had gebruikt om m'n kookplaat op te zetten (voor het raam vanwege methanol dampen).
Heeft het min of meer overleefd. De edge coloring was ook niet watervast, 5 a 10 mm van de rand van de pagina's is verkleurd.
Sommige noemen dit zomerquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nog steeds winderig, fris en weinig zon. Maar... wel droog.
Well, you gotta start somewhere I guess 😂
Ik ga er normaal ook zorgvuldiger mee om, maar momenteel staan er overal stapels boeken, heb de boekenrekken moeten verplaatsen om de muren te schilderen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, het klinkt een beetje als een uniek antiek boek, bijna 70 jaar oud.
Het was wel maar 9 dagen droog. Voor een zomer maand vrij triest. Zo'n uren mag dan normaal zijn, maar het viel wel tegen. Vaker grijs dan zonnig. Juni had net zo goed door kunnen gaanquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Onzin idd.
Het was wel iets natter dan normaal (121mm meer), maar ook iets zonniger (6.8 uur meer).
[ afbeelding ]
Dit gaat niet over juli, maar over de periode november '22 - mei '23.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het was wel maar 9 dagen droog. Voor een zomer maand vrij triest. Zo'n uren mag dan normaal zijn, maar het viel wel tegen. Vaker grijs dan zonnig. Juni had net zo goed door kunnen gaan
Dat kaartje loopt van november tot mei. Daar heb ik het over.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het was wel maar 9 dagen droog. Voor een zomer maand vrij triest. Zo'n uren mag dan normaal zijn, maar het viel wel tegen. Vaker grijs dan zonnig. Juni had net zo goed door kunnen gaan
Dat is voor mij hetzelfde als:quote:Waarbij het zeker niet elke dag heeft geregend. Niet zo overdrijven. Daarnaast hebben we in die periode november tot mei ook genoeg mooie dagen met zon en kou.
Er is zeker veel regen gevallen en voor veel mensen op het meest ongunstige moment (vakantieweken). Persoonlijk vind ik niet dat we daarmee de zomer al af kunnen schrijven als slecht of heel slecht.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat is voor mij hetzelfde als:
"Ja ja, je huis is wel afgebrand met al je dierbare spullen...maar dát stuk muur staat nog, er ligt nog steeds een fundering en je bent niet eens verkouden...niet zo overdrijven"
Afdrijven hebben we voornamelijk gedaan...niet overdrijven
Het kan in de komende 3 weken nog wel van "heel slecht" naar "redelijk" evolueren. Ik ben vanaf vrijdag vrij dus we kunnen nog een eindspurt inzetten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is zeker veel regen gevallen en voor veel mensen op het meest ongunstige moment (vakantieweken). Persoonlijk vind ik niet dat we daarmee de zomer al af kunnen schrijven als slecht of heel slecht.
Dat zal niet lukken helaas. Maar de vooruitzichten zijn behoorlijk positief met langdurig 23-25 graden en vrijwel geheel droog tot einde Augustus.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
Maar..dan..mag..er..geen.. millimeter..meer..vallen!
Het kan nog een nazomer worden tot in oktober.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is zeker veel regen gevallen en voor veel mensen op het meest ongunstige moment (vakantieweken). Persoonlijk vind ik niet dat we daarmee de zomer al af kunnen schrijven als slecht of heel slecht.
Hadden we vorig jaar ook dus waarom niet. Dat is een 'voordeel' van de klimaatverandering; een stuk zachtere herfst en winter.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Het kan nog een nazomer worden tot in oktober.
Althans dat hoop ik
Ow, niet opgeletquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kaartje loopt van november tot mei. Daar heb ik het over.
Dan moet het nu wel heel snel heel erg omslaan. Uiteindelijk is de zon niet sterk genoeg meer om nog een hoog over Europa te doen ontstaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Althans dat hoop ik
Nazomer is wel anders. Minder uren zon, vaak veel vochtiger, minder krachtige zon en kortstondig echt warm.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Althans dat hoop ik
Zolang het maar niet stormt en regent.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nazomer is wel anders. Minder uren zon, vaak veel vochtiger, minder krachtige zon en kortstondig echt warm.
Lang geleden dat we echt buiten konden zitten ja ..quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies, dat is lekker en daar gaan we zeker niet over klagen als dat nog zou komen. Maar heb ook nog wel zin in een paar echt warme 30 plus dagen met zwoele avonden. Die mis ik vooral.
Beetje storm dan. Dat is beter dan eentonig grijs ohne ende of mistquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Zolang het maar niet stormt en regent.
Ach wat mist in de ochtend is niet erg, alhoewel het wel gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beetje storm dan. Dat is beter dan eentonig grijs ohne ende of mist
Morgen en overmorgen is hitte alarm in onze area aan de costa blanca. Gevoelstemperaturen van ruim 40 gradenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies, dat is lekker en daar gaan we zeker niet over klagen als dat nog zou komen. Maar heb ook nog wel zin in een paar echt warme 30 plus dagen met zwoele avonden. Die mis ik vooral.
Barbecue weerquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:11 schreef Nattekat het volgende:
Er is gewoon geen enkele run die nog voor stabiel zomerweer gaat. Wel een paar uitzonderingen waar alles net perfect samen valt voor één dag 30+, maar augustus kan wel langzaam afgeschreven worden wat zomers weer betreft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn een paar gecherrypickte hele warme dagen van verschillende runs, maar er zit totaal geen mooie structuur achter die je vorig jaar wel had in deze tijd van het jaar:
[ afbeelding ]
Dit zijn 3 voorbeelden uit 30 runs verspreid over 14 dagen. De meerderheid gaat gewoon voor de rest van de maand het huidige weer.quote:
8 op 9 Juli. Toen gaven we een tuinfeest. Perfect weer!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Lang geleden dat we echt buiten konden zitten ja ..
Dat slapen had wel gekund in juni..quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
8 op 9 Juli. Toen gaven we een tuinfeest. Perfect weer!
Tot lang in de avond nageborreld en lekker op de longeset in slaap gevallen
Ik slaap altijd wel een paar nachten onder de sterrenhemel in de zomer...alleen dit jaar niet, duh!
Maar niet de halve of hele dag. Dat is toch wel zo deprimerend. Zeg maar 2-6 graden en de hele dag mist.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach wat mist in de ochtend is niet erg, alhoewel het wel gevaarlijk is.
Mja, denk dat niemand verwacht had dat het zo extreem zou omslaan voor de rest van de zomerquote:
Daar zit niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar niet de halve of hele dag. Dat is toch wel zo deprimerend. Zeg maar 2-6 graden en de hele dag mist.
En dan daarna een knalblauwe lucht en de hele dag ongeveer -2quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zit niemand op te wachten.
Mist met vorst is mooi (rijp)
Een ijsdag is tegenwoordig al heel bijzonder in Nederland.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En dan daarna een knalblauwe lucht en de hele dag ongeveer -2
Om de windmolens aan het werk te zetten die op hun beurt stroom leveren aan de datacenters waar ook FOK! op draait zodat we lekker kunnen klagenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:05 schreef Pisces29 het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom we al het hele jaar door die eindeloze wind hebben?
Afgelopen winter twee, winter ervoor geen, winter daarvoor zeven, gemiddeld zes. Niet zo veel als vroegah, maar ze zijn er nog wel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Een ijsdag is tegenwoordig al heel bijzonder in Nederland.
Nou, woehoe, in plaats van heel erg treurig wordt het iets minder treurig. Dit weer had in oktober niet mistaan, maar we zitten nog in augustus.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:35 schreef Bocaj het volgende:
Nou, volgens mij zijn we door de narigheid heen en iig een week mooi weer. Toch?
De week daarna ook nog wel met hier en daar een druppie!
Jammer wel. Ik hou er wel van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Afgelopen winter twee, winter ervoor geen, winter daarvoor zeven, gemiddeld zes. Niet zo veel als vroegah, maar ze zijn er nog wel.
Tussen 1970 en 2000 waren het er gemiddeld 10, dus het is wel gehalveerd in de tussentijd
Zeg, ben jij nog op te beuren of is het nu allemaal kommer en kwel?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, woehoe, in plaats van heel erg treurig wordt het iets minder treurig. Dit weer had in oktober niet mistaan, maar we zitten nog in augustus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Lekker naar buiten tochquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodat je binnen kan zitten naast de verwarming met warme choco?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeg, jij nog op te beuren of is het nu allemaal kommer en kwel?Ik ben op te beuren als die ene run die langdurig voor 25+ gaat uit komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |