Voordeel is wel dat de ouwetjes wat minder gevaarlijk zijn voor de baas.quote:Op maandag 13 november 2023 20:07 schreef Arcee het volgende:
...
Lijkt me ook dat je de premier voor de voeten kunt lopen.
Mja, alleen kunnen Balkenende en Rutte wat meer dan alleen maar politiek. Balkenende had al een academische carrière als hoogleraar, en Rutte was directeur HR.quote:Op maandag 13 november 2023 20:07 schreef Arcee het volgende:
Wel apart dat een ex-premier minister wordt. Vond het altijd vreemd om May weer in de bankjes van het Lagerhuis te zien zitten.
Zou hetzelfde zijn als dat Rutte weer in de Tweede Kamer gaat zitten en Balkenende minister van BuZa wordt. Raar.
Joop den Uyl deed dat wel. Maar dat was ook geen doorslaand succes.quote:Op maandag 13 november 2023 20:07 schreef Arcee het volgende:
Wel apart dat een ex-premier minister wordt. Vond het altijd vreemd om May weer in de bankjes van het Lagerhuis te zien zitten.
Zou hetzelfde zijn als dat Rutte weer in de Tweede Kamer gaat zitten en Balkenende minister van BuZa wordt. Raar.
Beetje lobbyen hier en daar toch?quote:Op maandag 13 november 2023 21:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, alleen kunnen Balkenende en Rutte wat meer dan alleen maar politiek. Balkenende had al een academische carrière als hoogleraar, en Rutte was directeur HR.
Cameron heeft buiten de politiek nooit echt wat gepresteerd
In vergelijking met sommige van z'n recente voorgangers (Patel, Johnson) zal het wel meevallen.quote:Op maandag 13 november 2023 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen topper, dat klopt wel. Maar wel iemand met ervaring voor BuZa, in deze tijd voor het VK ook wel belangrijk. Ze hadden wat mij betreft iig veel slechter kunnen kiezen, Cameron gaat geen gekke dingen doen rondom Israël en Oekraïne.
Cleverly was vorige week het populairste lid van de regering in een survey bij Conservatieve partijleden door Conservative Home. Scoorde +71.8. Badenoch 2de met +67, Sunak haalt +7.1, op een 23e plaats, net boven Michael Gove met +1.1. Op de twee laatste plaatsen (30 en 31) staan Jeremy Hunt (-23), en Therese Coffey (-27.2).quote:Op maandag 13 november 2023 11:02 schreef Szura het volgende:
Cleverly zou Braverman vervangen en dan komt Cameron op Buitenlandse Zaken, zo zou het gaan volgens de pers. Zou dan de achtste op die post zijn sinds 2010, toen de Tories hem mochten leveren
Coffey ligt er ook uit, overigens.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Cleverly was vorige week het populairste lid van de regering in een survey bij Conservatieve partijleden door Conservative Home. Scoorde +71.8. Badenoch 2de met +67, Sunak haalt +7.1, op een 23e plaats, net boven Michael Gove met +1.1. Op de twee laatste plaatsen (30 en 31) staan Jeremy Hunt (-23), en Therese Coffey (-27.2).
https://conservativehome.(...)-for-the-first-time/
Esther McVey, ik herinner me de naam van oude HIGNFY episodes, maar weet niet meer in welke context.quote:Rishi Sunak has attempted to appease the right wing of his party by appointing Esther McVey as a Cabinet Office minister.
The GB News presenter, who was one of the first to be ousted from the 2019 Conservative leadership race, is reported to have been tasked with leading the government’s anti-woke agenda, acting as a “common sense tsar”.
McVey’s appointment, officially as a minister without portfolio, is one of the final moves of the prime minister’s wider reshuffle, which kicked off with Suella Braverman being sacked from his cabinet.
quote:
Jenkyns heeft een punt (en meer dan genoeg overbodige komma's). Boris is unforgivable enough.quote:"Yes Boris, the man who won the Conservative party a massive majority, was unforgivable enough."
En is nu minister zonder portefeuille, een meer lachwekkende positie is er niet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 01:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Esther McVey, ik herinner me de naam van oude HIGNFY episodes, maar weet niet meer in welke context.
Heeft ooit excuses voor het misleiden van parlement moeten aanbieden (ze had gezegd dat een rapport van... schreef dat de roll-out van Universal Credit sneller kon, terwijl het rapport pleitte voor een uitstel ervan).
Stapte uit de regering van May over het Brexit akkoord, stond kandidaat voor leider van de partij toen May aftrad, eindigde in de eerste ronde op de laatste plaats.
Ik vind het wel grappig dat (als in totaal niet grappig) hij repareren van publieke diensten noemt, dat is bij uitstek het resultaat van Cameron's Austerity beleid en is geen bijvangst, imho, maar het was de intentie ervan.quote:
Erg vergelijkbaar met het VVD-beleid aan deze kant van de Noordzee de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat (als in totaal niet grappig) hij repareren van publieke diensten noemt, dat is bij uitstek het resultaat van Cameron's Austerity beleid en is geen bijvangst, imho, maar het was de intentie ervan.
Ik bestrijd ook dat Cameron alleen de appearance of competence heeft, ik denk dat hij zeer competent is en dat hij heel goed wist waar zijn beleid toe leidde.
Dat klopt, Rutte en Cameron waren twee handen op een buik maar Rutte zat in coalities en kon daardoor niet hetzelfde beleid voeren.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg vergelijkbaar met het VVD-beleid aan deze kant van de Noordzee de afgelopen jaren.
Ik dacht dat het gewoon weer zo'n losse kutopmerking was over daklozen (dat is een lifestyle choice, btw, wist je vast niet) en tenten maar die gek wilde dat inderdaad in een nieuwe wet zetten.quote:Braverman's plan to ban charities giving tents to rough sleepers not included in criminal justice bill, No 10 confirms
The Downing Street lobby briefing has just finished, and the PM’s spokesperson told reporters that Suella Braverman’s plan to include a ban on charities distributing tents to homeless people in cities will not be included in the criminal justice bill.
The bill, which was mentioned in the king’s speech last week, is being presented to parliament today. The weekend before the speech, the Financial Times said Braverman was pushing for it to include a ban on tents being given to homeless people in cities, because Braverman argued this encouraged rough sleeping. In tweets defending her plan she described rough sleeping as a “lifestyle choice”.
It now appears that it is this that finally persuaded Rishi Sunak to sack her, not the row about her unauthorised article criticising the Met published in the Times last Thursday. At that point Sunak had already met David Cameron to discuss his taking a job in government in the reshuffle that would see Braverman being replaced.
Dat probeerde die, maar Greensill is alsnog ten onder gegaan. Officieel had hij geen regels gebroken, maar er werd geadviseerd om de regels aan te passen, omdat wat hij deed duidelijk niet zou moeten mogen. Geen idee eigenlijk of ze de regels ook hebben aangepast.quote:
Lees maar eens wat die beloftes, volgens haar, inhielden, man man manquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:33 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Mooi, vecht mekaar vooral de tent uit
Dat is een giftige dolk in de rug van Sunak.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:33 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Mooi, vecht mekaar vooral de tent uit
Ja knettergek dat mensquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees maar eens wat die beloftes, volgens haar, inhielden, man man man
Valt wel mee, denk ik, de extreem-rechtse vleugel van de Tories is zo groot niet en die zijn al zwaar op hun bek gegaan met Johnson en Truss.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is een giftige dolk in de rug van Sunak.
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)um-seekers-to-rwandaquote:Supreme court rejects Rishi Sunak’s plan to deport asylum seekers to Rwanda
Rishi Sunak’s key immigration policy has been dealt a blow after the UK’s highest court rejected the government’s plans to deport people seeking asylum to Rwanda.
Five judges at the supreme court upheld an appeal court ruling on Wednesday, which found that there was a real risk of deported refugees having their claims in the east African country wrongly assessed or being returned to their country of origin to face persecution.
The ruling undermines one of the prime minister’s key pledges – to “stop the boats”. The government claimed that the Rwandan scheme would be a key deterrent for growing numbers of asylum seekers reaching the UK via small boats travelling across the Channel – a claim that has been rejected by refugee charities.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |