abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 22:50:25 #226
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_210191812
On topic weer.
What can change the nature of a man?
pi_210191825
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:50 schreef Coco het volgende:
On topic weer.
NOU DIT GAAT WEL IMPACT MAKEN
pi_210191831
Spertsyan kan ook wel een streep doorheen als ik Maurice zo hoor.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 22:51:53 #229
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_210191832
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
NOU DIT GAAT WEL IMPACT MAKEN
Oh dan blijf ik weg.
What can change the nature of a man?
  zondag 6 augustus 2023 @ 22:53:41 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210191854
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:51 schreef Coco het volgende:

[..]
Oh dan blijf ik weg.
Dat modereren hier is van dezelfde kwaliteit is als die netten in de kuip.
pi_210191911
Volgens Steijn kan het alleen maar beter gaan. Rasoptimist gespot :D
pi_210191932
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:00 schreef Scorpie het volgende:
Dan moet hij eerst een goede spits halen.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zondag 6 augustus 2023 @ 23:04:11 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210191943
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:00 schreef Scorpie het volgende:
Zit ook wel wat in, heb niet zoveel gezien want keek ook Mathieu en nog een beetje Arsenal, tegengoals waren wel weer schlemielig en van de kansen die je kreeg hadden er wel 1 of 2 meer in gemogen.
pi_210192174
A.s. Zaterdag

AJAX 2
Heracles 0

Dank
pi_210192238
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:50 schreef Coco het volgende:
On topic weer.
Escaleerde het weer volledig uit de klauwen. Wat een tuig.
pi_210193355
AD:

quote:
MET VIDEO Ajax leeft in tijdnood toe naar de competitiestart tegen Heracles, zaterdagavond in de Johan Cruijff Arena. Topaankopen blijven nog altijd uit, terwijl met Edson Álvarez en Mohammed Kudus de volgende steunpilaren zich opmaken voor een vertrek uit Amsterdam. De aardige generale repetitie tegen Borussia Dortmund (3-1 verlies) deed daar zondag weinig aan af.

Ajax weet maandagmiddag uit welk voorrondeduel de tegenstander komt waarmee afgerekend dient te worden om de groepsfase van de Europa League te bereiken. De nummer drie van de eredivisie heeft wel andere dingen aan het hoofd, maar toch. Het huidige Ajax is meer dan ooit gebaat bij een gunstige loting, vanmiddag om 13.00 uur.

Doordat de selectie in de tussentijd mogelijk nog aan liefst tien mutaties onderworpen wordt, maakt het nogal uit of de Amsterdammers eind deze maand tegen de winnaar van pak ’m beet Zrinjski Mostar - Breidablik of die van Olympiakos - Racing Genk spelen.

Of het nou de sportieve of financiële bazen in de Arena zijn, allemaal weten ze dat het elftal in zijn huidige staat amper een briesje, laat staan een storm kan trotseren. ,,Natuurlijk hopen we de versterkingen op tijd binnen te hebben voor die wedstrijden, maar het belangrijkste is dat we de juiste spelers halen”, stelde coach Maurice Steijn gisteren.

In Dortmund incasseerde zijn jonge ploeg voor de derde keer op rij in deze oefencampagne drie tegengoals. En dan was het nog te danken aan keeper Gerónimo Rulli, die zich herpakte van fouten in Augsburg vorige week, dat het volgepakte Signal Iduna Park niet vaker ontplofte. Toch stelde Steijn dat hij de beste wedstrijd onder zijn leiding had gezeien. ,,Gezien de weerstand ook. We hebben ook tegen Dortmund veel kansen gecreëerd.”

Toch moest de trainer opnieuw constateren dat maar weinig nodig was om zijn piepjonge defensie weg te blazen. De voorbije weken was dat reden om de noodklok te luiden en stevig op versterkingen aan te dringen. En aankopen kreeg Steijn inmiddels. Drie zelfs, maar die zijn momenteel eerder goed voor de bank dan voor zijn basisploeg. Reservekeeper Diant Ramaj, verdediger Jakov Medic en aanvallend talent Carlos Borges waren samen welgeteld goed voor twee wedstrijden op het hoogste niveau.

Dat de nood hoog is en de tijd enorm dringt, bleek niet alleen tijdens Ajax’ afsluiter van de voorbereiding, maar ook ervoor. Begin deze week reisde directeur Sven Mislintat weer af naar Zagreb, in de hoop om nu eindelijk met een deal voor toptarget Josip Sutalo terug te keren. Een verhoogd bod bood echter geen soelaas. Steijn: ,,Er is nog steeds geen deal. Aan de speler ligt het niet. Hij wil naar Ajax.”

De coach herhaalde nog maar eens dat hij de Kroatisch international het wachten waard vindt, ook al is de 17-jarige Jorrel Hato momenteel de enige centrumverdediger met ervaring op het hoogste niveau in Steijns selectie. Die besloot ook daarom zelfs de imposante en uit de Tweede Bundesliga gekochte back-up Medic meteen een helft te laten spelen. ,,Hij arriveerde gisteren in het hotel en heeft nog niet meegetraind, maar ik moest hem zien en laten wennen omdat de spoeling achterin dun is.”

De boomlange Kroaat kon niet voorkomen dat Ajax na rust meteen weer door de hoeven zakte en andermaal een nederlaag leed. Natuurlijk, in een oefenduel, maar wel tegen een opponent die donderdag nog in de Verenigde Staten actief was geweest tegen Chelsea (1-1).

En een tegenstander die Ajax twee jaar geleden in eigen huis nog had opgerold tijdens een ware masterclass (4-0), waarna de ploeg van toenmalig coach Erik ten Hag ook in Dortmund de baas was (1-3) in de poulefase van de Champions League. Wranger dan het contrast in die uitslagen is nog dat geen van de basisspelers van twee jaar terug nu aan de aftrap verscheen.

Steven Berghuis, in de eerste eredivisieduels geschorst, maakte na rust zijn rentree bij Ajax. De andere ontbrekende basisspeler van toen, Edson Álvarez, meldt zich na zijn verlate vakantie vandaag weer in Amsterdam. Maar met een transfer naar West Ham United in de maak is het maar de vraag of Steijn zaterdag tegen Heracles nog over het gif en leiderschap van de Mexicaan kan beschikken. Ook van smaakmaker Mohammed Kudus, aan wie Brighton & Hove Albion trekt, erkende Steijn dat het perspectief elke dag anders kan zijn.

En spelers die vertrekken betekenen ook weer extra activiteiten aan de inkomende kant, waar Mislintat dus al naar mandekkers, een concurrent voor de in Dortmund trefzekere Brian Brobbey en een schaduwspits speurt. Voor die laatste positie komt volgens Steijn in elk geval niet de Rus Eduard Spertsyan, door wiens naam ook vanwege politieke spanningen een streep is gezet.

Zo kan de vertraging in deze transferperiode niet alleen op de door de clubleiding afgekondigde bezuinigingen afgeschoven worden. Toen het geld er eenmaal wel was, bleven Mislintat en Steijn immers ook mikken op directe versterkingen. In de praktijk blijken die echter lastig haalbaar. Ook daardoor is Ajax nog ver verwijderd van de oorlogssterkte die nodig is om de maand augustus door te komen en niet al tegen een snelle Europese eliminatie en achterstand in de titelstrijd aan te lopen.

Waar Ajax staat? Steijn: ,,Op basis van vandaag zijn we klaar voor de start van de competitie. Dat vinden de jongens, die superfit zijn en plezier hebben, denk ik ook.” Nogal een verschil met de alarmbellen die de coach de voorbije weken liet afgaan. ,,Ik ben blij met wat binnen is gekomen. Daardoor is het minder broos”, besloot Steijn, die wel erkende de puzzel van zijn beste opstelling nog te moeten leggen.
We hebben nog een lange weg te gaan.
pi_210193475
En toch had het gisteren ook 5-5 kunnen zijn. Vond het aanvallend eigenlijk best goed gisteren, best leuke dingen gezien. En ja, de pijn zit achterin en we weten allemaal waarom. Maar denk dat je met 2 nieuwe verdedigers erbij best een leuk team hebt. En aub nooit meer Taylor en Klaassen tegelijk op het middenveld, wat een anti voetbal.

Overigens positief verrast door Medic, mag van mij gewoon in de basis zaterdag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Simmertje op 07-08-2023 08:24:40 ]
pi_210193727
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die straalt altijd een soort gelatenheid uit inderdaad, beetje hetzelfde aura als Taylor, Bergwijn en Wijndal.
Bergwijn lijkt eindelijk wat stappen te maken. Vind 'm wat gretiger. Maar Wijndal en Rensch staan er bijna plichtmatig "ach dat is mijn baan hier word ik voor betaald". Gaan er bijna nooit voor. Nooit eens een blok opwerpen, voor een mannetje komen. Een sterke tackel (dus op de bal) . Bij Rensch lijkt het verdedigen wel z'n bijbaantje denkt dat hij vooral moet focussen op aanvallen.
pi_210193751
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:48 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Bergwijn lijkt eindelijk wat stappen te maken. Vind 'm wat gretiger. Maar Wijndal en Rensch staan er bijna plichtmatig "ach dat is mijn baan hier word ik voor betaald". Gaan er bijna nooit voor. Nooit eens een blok opwerpen, voor een mannetje komen. Een sterke tackel (dus op de bal) . Bij Rensch lijkt het verdedigen wel z'n bijbaantje denkt dat hij vooral moet focussen op aanvallen.
Eens, Bergwijn oogt juist fit en gretig dit jaar. Het waren gisteren dan ook weer Rensch en Taylor die vaak stonden te slapen bij gevaarlijke momenten.
pi_210193802
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 07:53 schreef Scorpie het volgende:
AD:
[..]
We hebben nog een lange weg te gaan.
Als ze vanmiddag een Olympiakos loten, dan zie ik het ze niet redden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210193830
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lol die kunnen er geen reet van
pi_210193915
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:01 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Lol die kunnen er geen reet van
Wij ook niet, dus dat scheelt.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:13:16 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210193965
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Conference league is toch eigenlijk ook veel leuker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:33:23 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210194160
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, Bergwijn oogt juist fit en gretig dit jaar. Het waren gisteren dan ook weer Rensch en Taylor die vaak stonden te slapen bij gevaarlijke momenten.
Die Taylor bij de 2-1? Ging hij schaatsen, dat kan Jutta beter en die zie ik ook liever.
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:30:56 #245
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_210194849
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Conference league is toch eigenlijk ook veel leuker.
Weet alleen niet hoe groot het verschil op financieel vlak is
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:36:46 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210194903
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:30 schreef Heeinz het volgende:

[..]
Weet alleen niet hoe groot het verschil op financieel vlak is
Dat valt volgens mij wel mee. Heb je het hooguit over een miljoen of 10, maar dat kan goed ook alweer achterhaald zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210194943
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat modereren hier is van dezelfde kwaliteit is als die netten in de kuip.
Alles kan kapot.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:39:17 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210195532
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat valt volgens mij wel mee. Heb je het hooguit over een miljoen of 10, maar dat kan goed ook alweer achterhaald zijn.
Zal voor Ajax weinig uitmaken, als ik het vergelijk met vorig seizoen is EL zo'n 30 minder, zal met Conference League zo'n 35 zijn.
pi_210195664
Zit niet zo'n groot verschil in inderdaad, dus ik zal niet rouwen als we er alsnog uitvliegen. Enige verschil is dat je met EL nog wel enigszins een ploeg van naam krijgt in de poule, bij ECL is het echt kwaliteit afvoerputje.
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:11:51 #250
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_210195861
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:55 schreef Simmertje het volgende:
Zit niet zo'n groot verschil in inderdaad, dus ik zal niet rouwen als we er alsnog uitvliegen. Enige verschil is dat je met EL nog wel enigszins een ploeg van naam krijgt in de poule, bij ECL is het echt kwaliteit afvoerputje.
Ja laten we vooral nog verder afglijden goed plan. Zo'n Sutalo heeft echt zin in Duderlange uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')