Ik vrees dat het allemaal niet zo complementair is als jij het schetst. Wieffer en Zerrouki hebben allebei het probleem dat ze gebaad zijn bij ruimte en tijd aan de bal. Je kan ze niet vragen om op de helft van de tegenstander in te dribbelen of een combinatie in de kleine ruimte aan te gaan, wat juist precies de kracht was van Kokcu. En omdat Kokcu altijd 2 spelers naar zich toe trok kreeg Wieffer vaak heel veel ruimte, zelfs op de helft van de tegenstander. Met Zerrouki creëer je dat soort situaties niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zerrouki kan op 6 lekker stofzuigeren en als extra slot op de deur dienen. Ook vandaag liep hij weer heel veel gaten dicht en zat hij er behoorlijk vaak tussen om een aanval van PSV onschadelijk te maken. Veel mensen hebben denk ik niet door hoe onopvallend belangrijk hij nu al is. Samen met Geert/Trauner en Hancko heb je dan echt een heel goed verdedigend blok.
Wieffer daarvoor als spelverdeler op 8. Heeft vorig seizoen allang bewezen dat hij het overzicht en de techniek heeft om de mensen voor hem te bedienen. Laten we hopen dat zijn vormdipje snel over is, want dit sloeg nergens op.
En tot slot Stengs daarvoor om te jagen en splijtende passes te geven. En dan uiteindelijk hopelijk ook lekker veel van positie wisselen met Paixao en Ivanusec(als ie komt).
Op papier is het allemaal zo logisch en zou het perfect moeten werken. Hup Arne, werk aan de winkel.
Ze zijn gewoon niet zo goed.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:39 schreef Pistolero het volgende:
Zerrouki - Wieffer - Stengs is in theorie echt een genottelijk en perfect complementair middenveld joh. Aan de individuele kwaliteiten van de spelers ligt het echt niet.
Like.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het allemaal niet zo complementair is als jij het schetst. Wieffer en Zerrouki hebben allebei het probleem dat ze gebaad zijn bij ruimte en tijd aan de bal. Je kan ze niet vragen om op de helft van de tegenstander in te dribbelen of een combinatie in de kleine ruimte aan te gaan, wat juist precies de kracht was van Kokcu. En omdat Kokcu altijd 2 spelers naar zich toe trok kreeg Wieffer vaak heel veel ruimte, zelfs op de helft van de tegenstander. Met Zerrouki creëer je dat soort situaties niet.
Stengs moet die kwaliteiten deels opvangen en dat kan hij ook, maar die mist juist de felheid in de pressing die Szymanski wel had. Het oogt allemaal nog wat flegmatiek.
Als je dat allemaal samenvoegt denk ik dat dit middenveld aan de bal wat handelingssnelheid mist en zonder bal de agressieve pressing en loopacties.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Slot daar iets op verzint, maar die puzzel gaat nog wel een paar weken duren.
Veel te vroeg om dat te zeggen.quote:
Ik snap niet hoe Zerrouki en Wieffer complementair zijn aan elkaar. Dat zijn toch precies dezelfde types? Ze vullen elkaar volgens mij totaal niet aan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:39 schreef Pistolero het volgende:
Zerrouki - Wieffer - Stengs is in theorie echt een genottelijk en perfect complementair middenveld joh. Aan de individuele kwaliteiten van de spelers ligt het echt niet.
Maar dan moeten ze wel in vorm zijn(hoi Mats) en goed op elkaar en de rest van het elftal ingespeeld zijn. Daar ligt nu het probleem. Moet je eens terug gaan kijken hoe vaak ze elkaar in de weg liepen, positioneel niet goed stonden en geen pass konden versturen omdat er niemand vrij liep. Wieffer was letterlijk overal te laat. Ja, niet gek dat het dan niet loopt, dat heeft geen kut te maken met de samenstelling van het middenveld.
Wel mee eens, waarbij ik wil aantekenen dat je er waarschijnlijk tegen ploegen als Fortuna Sittard en Almere City wel mee wegkomt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het allemaal niet zo complementair is als jij het schetst. Wieffer en Zerrouki hebben allebei het probleem dat ze gebaad zijn bij ruimte en tijd aan de bal. Je kan ze niet vragen om op de helft van de tegenstander in te dribbelen of een combinatie in de kleine ruimte aan te gaan, wat juist precies de kracht was van Kokcu. En omdat Kokcu altijd 2 spelers naar zich toe trok kreeg Wieffer vaak heel veel ruimte, zelfs op de helft van de tegenstander. Met Zerrouki creëer je dat soort situaties niet.
Stengs moet die kwaliteiten deels opvangen en dat kan hij ook, maar die mist juist de felheid in de pressing die Szymanski wel had. Het oogt allemaal nog wat flegmatiek.
Als je dat allemaal samenvoegt denk ik dat dit middenveld aan de bal wat handelingssnelheid mist en zonder bal de agressieve pressing en loopacties.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Slot daar iets op verzint, maar die puzzel gaat nog wel een paar weken duren.
Van Ali weten we het. Paixao als vaste basisspeler vind ik ook lastig. Ben nog niet overtuigd dat hij daar naar een absolute meerwaarde kan doorgroeien in meerdere facetten die van hem gevraagd worden daar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Alireza is trouwens nog altijd ewn hartstikke leuke jongen.
Maar afgezien van zijn eerste bal moet hij natuurlijk nooit geen basis staan
Al geldt dat voor elke vleugelspeler op dit moment.
Lijkt me ook, maar dat soort wedstrijden worden wel minder leuk om naar te kijken met 2 middenvelders die graag achter de bal blijven.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel mee eens, waarbij ik wil aantekenen dat je er waarschijnlijk tegen ploegen als Fortuna Sittard en Almere City wel mee wegkomt.
Tuurlijk, het is gewoon een prijs, je wilt hem gewoon winnen, zeker in eigen huis tegen PSV. Tegelijkertijd is die hele JC schaal natuurlijk nog steeds een veredelde oefenwedstrijd, dus je moet er ook niet al te veel conclusies aan verbinden. Maar over het algeheel was het gewoon echt een heel, heel matige (eigenlijk zelfs gewoon slechte) wedstrijd, tegen een alleraardigst PSV.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:57 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Die prijs zal mij verder boeien maar dit is wel het meest trieste van vandaag. Behoorlijk armoedig voor de dag gekomen en dat jn eigen huis. Dik verdiend verloren en nog heel veel werk te verrichten.
Kan me hier totaal niet in vinden, intensiteit lag bij psv juist beduidend hoger, dit Feyenoord speelde (nog) niet des Slots.quote:,,PSV is met Xavi Simons een geweldige speler kwijtgeraakt, maar heeft daar met Noa Lang ook een geweldige speler voor teruggekregen. De belangrijkste verklaring dat we hier niet winnen is dat PSV qua intensiteit op ons level zat. Het is zeker niet onverdiend dat ze deze wedstrijd nog winnen. Het was lange tijd een gelijkwaardige wedstrijd, maar op het eind was PSV toch iets beter. Ik heb na afloop wel gezegd tegen de jongens: ‘Als je verliest doe het dan wel op deze manier, want we hebben er alles aan gedaan met elkaar’. Op het eind maakt Noa Lang het verschil.”
Maar wint hij de oorlog welquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je had een Szymanski wel goed kunnen gebruiken.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tactisch deugde het gewoon niet zo, amper patronen en herkenning en 11 eenlingen die puur op individuele klasse maar wat probeerden.
Maar dat was eigenlijk het grootste gedeelte van het vorige seizoen ook het probleem.
hoezoquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:53 schreef hhh38 het volgende:
Ik hoop niet dat je straks spijt gaat krijgen van het halen van Zerrouki en eigenlijk Vetlesen had moeten hebben.
Zerrouki is een 6quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo
beetje raar om spijt te hebben van een Zerrouki vanwege, uhmm, een of andere Belgische Noor
Omdat je een opvolger van Kokcu nodig had en geen 2e Wiefferquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo
beetje raar om spijt te hebben van een Zerrouki vanwege, uhmm, een of andere Belgische Noor
ah en dat is dan precies die gozerquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Omdat je een opvolger van Kokcu nodig had en geen 2e Wieffer
ik vind het heel logisch dat je naast timber en wieffer nog een toperedivisiespeler haalt voor die (twee) plek(ken)quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Zerrouki is een 6
En Wieffer heeft niet door dat hij een 6 is
Feyenoord: 8 miljoen stukslaan op een 6
Ik noem even iemand waar concrete interesse leek te zijn. Had ook die Mexicaan kunnen zijn of een andere speler met vergelijkbare kwaliteiten.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah en dat is dan precies die gozer
balen zeg dat te kloese heb liggen slapen
Als Bullaude gaat komt er nog wel wat leuks bijquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het heel logisch dat je naast timber en wieffer nog een toperedivisiespeler haalt voor die (twee) plek(ken)
onzin, jij komt zelf met een willekeurige naam die allicht ergens op de lijst stondquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik noem even iemand waar concrete interesse leek te zijn. Had ook die Mexicaan kunnen zijn of een andere speler met vergelijkbare kwaliteiten.
Maar goed, als het te voetbalinhoudelijk wordt ga je vervelend doen dus laat verder maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |