abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 22:20:51 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_210151012
quote:
Merhawi Kudus, Natnael Tesfatsion and Amanuel Ghebreigzabhier will not race the UCI World Championships after failing to acquire visas to travel to the UK, with uncertainty surrounding the situation of fellow Eritrean Biniam Girmay.

Having been told by one rider that all applications had been submitted for the seven-man squad, GCN has since learned that the trio above were not denied visas but rather found themselves effectively unable to apply for one.

The Eritrean riders were given a document from the organisers of the Worlds Championships outlining three options for applying for visas, the first a free service with a 15-day processing time, the second costing ฃ250 with a five-day turnaround, and a third ‘super-priority’ option with next-day processing at a cost of ฃ956.

Team leader Biniam Girmay reportedly submitted an application on June 1, while the Eritrean Federation helped other non-WorldTour riders apply through the British embassy in Turkey. However, after bruising experiences trying to enter the UK in the past, Kudus said that he and his teammates could not afford to hand over their passports for such a period of time, citing their race schedules, and had banked on the super priority option - only to claim it was unavailable via the embassies in their countries of residence.

“The three of us, it’s the same thing. The three of us were looking for the super priority visa, but we could not find it in the system,” Kudus told GCN. “In Italy they cannot find it, in Spain we cannot find it. They just see this outside of Europe, I think. Our federation can find it in Turkey, but not in Spain or Italy.”

“With the experiences I have had I didn’t want to leave my passport. I was rejected twice,” he added, referring to the 2015 Tour de Yorkshire - where a last-gasp solution was eventually found - and the 2019 Worlds in Yorkshire. “You are never sure with the UK and it’s not easy to speak to a person about it.”

Lidl-Trek, the team of Ghebreigzabhier and Tesfatsion, have indicated to GCN that the former was indeed in the same boat as Kudus while the latter had already given up on Worlds due to an injury.

There is also conflicting information surrounding Biniam Girmay, one of the favourites for the world title who withdrew on Wednesday due to an injury, according to his Intermarch้-Circus-Wanty team.

GCN was informed this week by two riders on the Eritrean team that Girmay was not in possession of a visa. A representative for Girmay acknowledged that situation on Wednesday but declined to comment, describing it as “sensitive” and “a political matter”.

Ahead of publication, the UK Home Office told GCN it would not comment on individual cases and on Wednesday afternoon circulated a statement to that effect. That night, however, GCN received a phone call from a figure within the government suggesting that Girmay’s visa application had been approved on July 27. This was not stated on the record by the Home Office.

The Guardian’s Jeremy Whittle reported on Thursday afternoon that “Girmay’s representatives were called by the Home Office this morning and told that he now has a UK visa”. It was also reported that Girmay applied for a visa on June 1, but this would appear to have been unsuccessful initially as Kudus confirmed that Girmay had to visit the UK embassy in Belgium following the conclusion of the Tour de France on July 23, seven working days ago.

“There are two different problems,” Kudus said. “For Bini, already they deny him but for us the super priority is not an option.”
We hebben weer een nieuwe update!

Geniaal, krijg je van de organisatie te horen dat er een bepaalde optie is, om vervolgens op het moment supreme tot de conclusie te komen dat die optie helemaal niet beschikbaar is op de plek waar je verblijft en dat je helemaal naar Turkije moet reizen om het voor elkaar te krijgen. Fantastisch geregeld.

Bini overigens dus toch gewoon afgewezen, gelukkig voor de UCI was er die blessure. Tesfatsion ook al geblesseerd, komt allemaal niet slecht uit. Nu moeten alleen KUDUS en Amanuel nog even op een legoblokje stappen en het probleem is weg.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 23:59:37 #252
pi_210152423
twitter

De Rwandezen vergaat het beter, al heeft de talentvolle junior Hashimu Tuyizere nog steeds geen visum terwijl hij eigenlijk zaterdag moet koersen. :')
pi_210152439
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is ook het probleem bij parasport: max 1 op de 3 onderdelen is spannend.
Het probleem is dat het geen topsport is.
  Redactie Sport vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:06:14 #254
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210152494
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:00 schreef wimderon het volgende:

[..]
Het probleem is dat het geen topsport is.
Tsja, niet volledig mee eens, niet volledig mee oneens
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210152645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

De Rwandezen vergaat het beter, al heeft de talentvolle junior Hashimu Tuyizere nog steeds geen visum terwijl hij eigenlijk zaterdag moet koersen. :')
Godenshirt weer.

Helaas niet echt online te vinden volgens mij, dan toch maar naar Kigali binnenkort!
Jack does it in real time...
pi_210153800
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:11:02 #257
pi_210153847
quote:
Moet je wel +1 doen.
pi_210154020
Ontzettend balen dat Lazkano niet meedoet.
pi_210154528
Bij Duitsland valt Max Schachmann uit en wordt vervangen door Jannik Steimle.
pi_210154763
quote:
Wat als hij met Van Aert naar de finish gaat, met hun tweetjes? “Hem kloppen? Wout is nog steeds van een ander niveau. (lacht) Maar ik kan hem vragen om te doen wat hij in Gent-Wevelgem deed. De zege gewoon aan mij geven.”
Remco Evenepoel in de podcast van Geraint Thomas.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:53:00 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210154867
twitter

quote:
In de Leiderstrui was dus benieuwd naar de mening van Lappartient over de obstakels die daarmee gevormd worden voor enkele topfavorieten. De Fransman zag er voornamelijk het positieve van in. 'Ik zie het als een geweldig iets. Het feit dat Mathieu hier de wegrace en het mountainbiken kan combineren, was niet mogelijk geweest zonder zo'n super WK.
Nou normaal zit er weken tussen...
pi_210154873
Snap er echt niets van dat Hij op 1 staat bij de bookies, als ik het parkoers zie dan is het of een sprinter of het is VDP/van Aert.
  Redactie Sport vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:54:15 #263
pi_210154885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Snap er echt niets van dat Hij op 1 staat bij de bookies, als ik het parkoers zie dan is het of een sprinter of het is VDP/van Aert.
Hij is een alleskunner. Behalve sturen dan.
pi_210154899
Wie kijkt mee naar de ploegenachtervolging?
pi_210154918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hij is een alleskunner. Behalve sturen dan.
Maar dat bedoel ik, 42 bochten in een rondje van 14.3km en dat dan 10x.
pi_210155064
Nu ik
quote:
Met je eens, naarmate ik meer voorbeschouwingen lees, parcours bekijk en weersvoorspellingen zie. Neig ik ook echt naar de veldrijders voor de winst. Ook de sprintkanonnen acht ik niet zo kansrijk.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_210155081
Dat Evenepoel niet kan sturen is allang achterhaald. Kijk zijn afdaling in San Sebastian bijvoorbeeld, of hij hoe omgaat met bochten in tijdritten.

Daarnaast is het gewoon een uitputtingsslag met toch nog aardig wat hoogtemeters. Evenepoel heeft de afgelopen twee jaar 6 wedstrijden van boven 220+ kilometer gereden. Hij heeft ze alle 6 gewonnen.
pi_210155148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dat Evenepoel niet kan sturen is allang achterhaald. Kijk zijn afdaling in San Sebastian bijvoorbeeld, of hij hoe omgaat met bochten in tijdritten.

Daarnaast is het gewoon een uitputtingsslag met toch nog aardig wat hoogtemeters. Evenepoel heeft de afgelopen twee jaar 6 wedstrijden van boven 220+ kilometer gereden. Hij heeft ze alle 6 gewonnen.
Er is nog een verschil tussen beter kunnen sturen en sturen op niveau veldrit koningen WvA / VdP.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_210155227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:13 schreef maerk het volgende:

[..]
Er is nog een verschil tussen beter kunnen sturen en sturen op niveau veldrit koningen WvA / VdP.
Het zal best in de slotronde wat schelen als het op het scherpst van de schede gaat, maar onderweg is positionering belangrijker. Je bespaart veel meer energie als je bij de eerste 10/15 door de straten kan rijden en ik kan mij zo voorstellen dat Belgi๋ dat gaat doen en dan maakt dat beter sturen niet zoveel uit.
pi_210155258
quote:
Als je kijkt hoe het EK destijds ging, in zo'n race gaat geen sprinter winnen, lijkt me. En bij een afvalkoers ้n landgenoten die gevaarlijk zijn met hun sprint, kan Evenepoel daar prima van profiteren.

Geef hem nu in ieder geval veel meer kans dan bij dezelfde eendagskoersen met ploegen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:31:58 #271
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_210155412
eigenlijk heeft vd Poel in zijn 3 WK deelnames maar 1x top 10 gereden.
In Harrogate eindigde hij 43e, Vorig jaar dus vroegtijdig afgestapt.
Toevalig Angelsaksiche landen

Van Aert eindige in zijn drie deelnames als 2e (Imola), 11e (Leuven), en vorig jaar als 4e
Net efkes anges
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:33:29 #272
pi_210155431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:08 schreef Dale__Cooper het volgende:

Maar hij daalde heel slecht af vorige week?
pi_210155464
quote:
Omdat hij 5 per uur te rap rijdt voor de rest? Dat de beste renner de favoriet is bij de wedkantoren lijkt mij niet erg vreemd.
The owls are not what they seem
pi_210155488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Maar hij daalde heel slecht af vorige week?
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen de finale heb gezien en daar vond ik hem na de slotklim prima dalen.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:43:06 #275
pi_210155560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:37 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen de finale heb gezien en daar vond ik hem na de slotklim prima dalen.
Dat vond ik dus niet, ik zag hem juist iedere keer de verkeerde lijn kiezen, hij was in iedere bocht aan het corrigeren.

Als Bilbao had gewild had hij hem daar helemaal zoek kunnen rijden, maarja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')