abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210115261
Dit is ook geen spannend potje voetbal :D
Spoilers!
pi_210115286
Mogge

Heb voetbal aan staan, gaat lekker met de doelpunten. Gisteren de bank anders gezet zodat ik beter tv kan kijken liggend op de bank (moet benen meer omhoog hebben) maar ik vind het nog niet wat. Zo maar weer eens kijken wat er kan
We have far more in common than that which devides us..
pi_210115325
Zucht. De netbeheerder heeft op 8 juli ons juiste gasverbruik doorgegeven aan Essent (ivm kapotte gasmeter). Essent heeft me verzekerd dat dat op 1 augustus het verbruik van de afgelopen 3 maanden is bijgewerkt.

Het zal geen verrassing zijn dat de boel bij Essent nog steeds in storing staat :')
Spoilers!
pi_210115480
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:04 schreef sigme het volgende:

Mogge!

Waar ben je voor gevlucht?
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210115585
Wat fijn, dat je bij een vriendin terecht kunt👍🏼

Goeiemorgen.
Wat ik leuk vind zijn de flash mob filmpjes. De laatste jaren zijn ze wel erg geregisseerd. Het blijft leuk.
Deze is ms. ook leuk voor musical liefhebbers. Dat ben ik niet zozeer.
Het is wel heeeeel muzikaal. Uit de Lion King. Voor @Cat-astrophe oa.
pi_210115614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. De netbeheerder heeft op 8 juli ons juiste gasverbruik doorgegeven aan Essent (ivm kapotte gasmeter). Essent heeft me verzekerd dat dat op 1 augustus het verbruik van de afgelopen 3 maanden is bijgewerkt.

Het zal geen verrassing zijn dat de boel bij Essent nog steeds in storing staat :')
Wat but.

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om op d meter te kijken? Of zag je in de app.?
De meterkast gaat hier alleen open om eens het modem te resetten.🙃
pi_210115680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat but.

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om op d meter te kijken? Of zag je in de app.?
De meterkast gaat hier alleen open om eens het modem te resetten.🙃
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.

De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Spoilers!
pi_210115766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.

De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Wat wáárdeloos van Essent. :(
De gemiddelde mens heeft niet zo'n heel domotica ding dus wat had die dan moeten doen :(

En dat ze niet opschieten met het oplossen :(
pi_210115787
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegen :+
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying is O+
Het zijn verschillende kleurtjes bakstenen dus erg mooi hoe dan het juiste kleurtje baksteen in dat ene plekje wordt gestopt en dan is het af O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:06:14 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115856
Goedemorgen,

Vakantieperiode. Rustig op de zaak. Ik heb zin om niet te werken.
pi_210115862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.

Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210115892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.

Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
Dat laatste. Je kunt minder toeters en bellen gebruiken, maar wel gewoon vergaderen.
pi_210115893
quote:

[..]

Voor zover ik weet kan je gewoon op het deelname linkje klikken!
pi_210115895
quote:

[..]

Teams heeft ook een webversie dus je hoeft 'm niet te downloaden.
Deelnemen zonder account zou ook moeten lukken: https://support.microsoft(...)79-b28f-e65a4c039508
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:08:42 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210115896
quote:

Teams kan je op een linkje klikken en dan kiezen of voor app downloaden of voor Browsermodus.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210115905
Haha, 4x antwoord @Isabeau *G*
Zoveel thuiswerkexperts hier *G*
pi_210115920
Ben bezig met de laatste Lowlands-voorbereidingen van/met m'n vrijwilligers. Wel beetje gekke gewaarwording want ik denk dat dit de laatste keer is dat ik deze rol vervul.

Verder moet ik straks naar m'n werk-werk en zowel de baas als de kok is er niet voor de klus straks. :o Moet helemaal zelluf doen.
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:10:05 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115924
quote:
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:11:30 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115947
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Verder moet ik straks naar m'n werk-werk en zowel de baas als de kok is er niet voor de klus straks. Moet helemaal zelluf doen.
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.
pi_210115953
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.
pi_210115959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying is O+
Het zijn verschillende kleurtjes bakstenen dus erg mooi hoe dan het juiste kleurtje baksteen in dat ene plekje wordt gestopt en dan is het af O+
:D dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:

En mijn fietstocht richting extra bed was met hindernissen:

Zo te zien ook eerst een keer verkeerd geboord bij 2e foto.
pi_210115972
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:11 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.
:D

Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"

Akkoord.
pi_210116122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat wáárdeloos van Essent. :(
De gemiddelde mens heeft niet zo'n heel domotica ding dus wat had die dan moeten doen :(

En dat ze niet opschieten met het oplossen :(
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:
- extreem verbruik of storing detecteren en vervolgens de netbeheerder en de klant op de hoogte stellen.
- wanneer het juiste verbruik doorgegeven is door de netbeheerder, dit invoeren in hun systeem.

quote:

[..]

Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.
Spoilers!
pi_210116138
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Ben bezig met de laatste Lowlands-voorbereidingen van/met m'n vrijwilligers. Wel beetje gekke gewaarwording want ik denk dat dit de laatste keer is dat ik deze rol vervul.

Dat is wel een ding lijkt me ;(
Spoilers!
pi_210116155
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:
- extreem verbruik of storing detecteren en vervolgens de netbeheerder en de klant op de hoogte stellen.
- wanneer het juiste verbruik doorgegeven is door de netbeheerder, dit invoeren in hun systeem.
[..]
Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)
pi_210116156
Haha lekker bezig @Lonaa! Komt vast goed ^O^

In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf O+
pi_210116167
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:

Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"

Akkoord.
Dit kan jij :7
pi_210116187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel een ding lijkt me ;(
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie. :+
pi_210116188
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)
Dat zou goed kunnen :D Dat zal alleen over stroom gaan en bij ons gaat het over gas.
Spoilers!
pi_210116193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed ^O^

In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf O+
Wat goed! *O* Elke goede ervaring is winst! Dat je er naar uiitkijkt is al voldoende winst nu O+
pi_210116207
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie. :+
Heb je iemand op het oog?
Spoilers!
pi_210116232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen :D Dat zal alleen over stroom gaan en bij ons gaat het over gas.
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900
pi_210116239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankeren :')

Spannende fietsroute idd :X
pi_210116241
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast had :') Procrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan 8)7 Kostte me net 15 minuten of zo :')
pi_210116245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed ^O^

*G* O+ wat leuk! wat fijn!
pi_210116254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Tele6 het volgende:

Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankeren :')

Spannende fietsroute idd :X
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaald -O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:32:30 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116265
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Akkoord.
pi_210116266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast had :') Procrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan 8)7 Kostte me net 15 minuten of zo :')
Goed dat je het nu gedaan hebt! *G*

En herkenbaar. Ik wéét hoe dat gevoel van opluchting voelt als ik het dan eindelijk doe, en toch blijf ik het uitstellen. Raar brein. :')
pi_210116272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaald -O-
Aw nee ;(
pi_210116279
En nog even een @Lonaa JE KAN HET :Y
pi_210116282
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Haha heel herkenbaar. Well done ^O^ Fijn hè als het dan eindelijk gedaan is. En dat je je dan afvraagt wáárom je dat zo lang hebt laten duren en je je voorneemt het voortaan gewoon meteen te doen.
Tot je over een paar weken weer in precies dezelfde situatie zit :D
pi_210116283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je iemand op het oog?
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen. :Y Die is al jaren designated coordinator als we op meer dan 1 dag werken (dan doet hij 1 dag en ik 1 dag) of zoals dit jaar iedereen de bus in trapt op maandagochtend omdat ik zondag al vertrek. Denk wel dat ik volgend jaar de voorbereidingen nog doe, maar daar wil ik tzt ook wel vanaf.
pi_210116289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ook ;)
Spoilers!
pi_210116306
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen. :Y Die is al jaren designated coordinator als we op meer dan 1 dag werken (dan doet hij 1 dag en ik 1 dag) of zoals dit jaar iedereen de bus in trapt op maandagochtend omdat ik zondag al vertrek. Denk wel dat ik volgend jaar de voorbereidingen nog doe, maar daar wil ik tzt ook wel vanaf.
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.
Spoilers!
pi_210116307
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef vlindertje89 het volgende:

Haha heel herkenbaar. Well done ^O^ Fijn hè als het dan eindelijk gedaan is. En dat je je dan afvraagt wáárom je dat zo lang hebt laten duren en je je voorneemt het voortaan gewoon meteen te doen.
Tot je over een paar weken weer in precies dezelfde situatie zit :D
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if :')
pi_210116310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if :')
_O-
Spoilers!
pi_210116327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ook ;)
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkheden :+
pi_210116359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo herkenbaar :D
pi_210116377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkheden :+
:7
Spoilers!
pi_210116515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zijn top-steigerbouwers :')
pi_210116557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Heb voetbal aan staan, gaat lekker met de doelpunten. Gisteren de bank anders gezet zodat ik beter tv kan kijken liggend op de bank (moet benen meer omhoog hebben) maar ik vind het nog niet wat. Zo maar weer eens kijken wat er kan
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:55:36 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116571
Wat zouden jullie doen.

Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.
Ik heb hier verder geen verstand van.

Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"

Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?

Vind ik lastig.
pi_210116582
Ik krijg vast zo richting 18.30 vlak voor ik weg moet ook wat zenuwen weer en dan ben ik vast iets minder blij met mezelf dan nu haha, maar dat is ingecalculeerd en dat gaat vanzelf ook wel weer weg als ik er eenmaal ben. Nu heb ik er vooral zin in :)

Straks ook nog naar de stort, daar heb ik nog niet zo'n zin in. Maar ruimt wel op :Y
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:57:33 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116601
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.

Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.

Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"

Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?

Vind ik lastig.
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.
pi_210116608
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.

Vind ik lastig.
Ik zou die partij wel even opbellen ja. Dan kan je altijd zien wat ze er mee doen.

Misschien ook wel handig dat zij hun medewerker even aanspreken op deze fout :X
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:58:30 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
pi_210116628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.
De stichting is niet volledig van mij afhankelijk gelukkig. Het rommelt wel, helaas.
pi_210116641
Wil wandelen, maar heb weeën. Helaas nog geen persweeen :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:15 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116643
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
Die weet waar hij het over heeft
pi_210116664
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dan breng je het toch ook op die manier?
Vragend/overleggend is altijd een stuk kansrijker dan op strepen staan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:05:09 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116711
Heb maar even gebeld idd. Hij ging het navragen. Op de offerte stond 'afdoppen in de kelder' en dat is niet gebeurd, dus helder. Ik word teruggebeld.
pi_210116716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.
Ik vond het een grote sta in de weg. En ik ben te klein om in een keer lekker in die hoek te kruipen :D
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:19:40 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116872
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:05 schreef Kreator het volgende:
Heb maar even gebeld idd. Hij ging het navragen. Op de offerte stond 'afdoppen in de kelder' en dat is niet gebeurd, dus helder. Ik word teruggebeld.
Zie
pi_210117014
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan -O-
pi_210117023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan -O-
Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.
pi_210117062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?
pi_210117070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'm :{
Moet me ff herpakken, maar ik stap zo in de auto en ga er een leuke middag van maken.
pi_210117076
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?
Kan :P Alleen is ie niet verkouden.
pi_210117094
Ik moet dingen doen maar de kat die op mij ligt heeft daar andere ideeën over.
pi_210117112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'm :{
Moet me ff herpakken, maar ik stap zo in de auto en ga er een leuke middag van maken.
Die zorgen kan ik me voorstellen. Hopelijk heb je een leuke middag en voelt G zich snel beter.
pi_210117123
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik moet dingen doen maar de kat die op mij ligt heeft daar andere ideeën over.
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"
pi_210117130
Beterschap aan g @Blues :*
pi_210117170
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.

Nou vind ik een nieuw paar in de aanbieding, maar die zijn KNALgeel.
Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek :D

dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:52:37 #274
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210117181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.

Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek :D

[ afbeelding ]
Gaan met die banaan :D
pi_210117202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.
pi_210117212
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.
Hier een kat, maar geen ander om mijn drinken te halen. Dus een kan water naast me (denk in oplossingen)
pi_210117219
quote:

[ afbeelding ]
Doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210117366
quote:

[ afbeelding ]
“Hé schoenen…waar ga je met die vrouw naar toe? “

Doen natuurlijk! w/
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:17:33 #279
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210117396
quote:

[ afbeelding ]
Doen! lelijke hardloopschoenen is hoe het hoort! *O*
pi_210117409
Besteld ^O^
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:39:59 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210117671
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:51 schreef Viv het volgende:
In een Polarbröd-topic moet ik gepost hebben! *;
[ afbeelding ]

Ontdekt tijdens onze huwelijksreis in Zweeds Lapland (ruim 10 jaar geleden). Inmiddels lunch ik er altijd mee op het werk. O+ Iedereen eet daar warm tussen de middag, behalve de enige andere Nederlandse collega en ik. :D w/
Ik hou ervan, vooral råg O+

Kan je vent geen webshop beginnen ermee ofzo? Mis het altijd als ik weer thuis ben. Zo lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210118068
Ik at net een warme brezeln met boter :9~
Spoilers!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:29:16 #283
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210118180
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
omg jaloers! :9
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:50:44 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210118497
Hier was het schnitzel met friet..

Onderweg naar een alvast verzopen festival.. de kaplaarzen liggen achter in de auto.. we hebben er zin in :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_210118566
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik at een kaiserbrotchen met komijnekaas en komkommersalade :9~
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:15:22 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_210118761
Barbie was tof. Vanmiddag Oppenheimer :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:18:53 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210118821
Werklunch gehad met onze nieuwe websiteboer... Die heeft de failliete boedel opgekocht. We kennen de mensen die erachter zitten en daar hebben we in het verleden goede zaken mee gedaan.

Nu gehoord hoe de vorige eigenaar er een puinhoop van heeft gemaakt. :X De persoonlijke bv van de vorige eigenaar ook failliet verklaard en curator is bezig ter voorbereiding strafrechtelijk onderzoek. Wij zijn er nog goed vanaf gekomen met het faillissement... andere klanten waren nog veel meer de sjaak.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210119085
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Ik las dat dat de verkeerde volgorde is :+ Eerst de zware, serieuze film doen en dan de luchtige roze film.
pi_210119543
Veel plezier bij Oppenheimer @Troel!
En @Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast :D ) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven? O+
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:19:40 #290
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119572
Haha, goede dresscode :D

Ik zag net een eekhoorntje door de berm hopsen hier vlak voor m'n raam thuis, zo leuk O+ Nog nooit gezien sinds ik hier woon.
pi_210119578
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Veel plezier nog!

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast :D ) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven? O+
Beter :D
pi_210119637
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek mag :s)
Maar goed, voorlopig zijn het schoenen om vrolijk van te worden.
Ik heb nu de legergroen met neonoranje versie, en het oranje is nog rédelijk oranje, dus wie weet valt het mee.

Jouw etentje klinkt beter en beter O+
Lekker op een terrasje in je zanderige joggingbroek *G*
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:32:52 #293
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119684
@vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
pi_210119807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek mag :s)
Maar goed, voorlopig zijn het schoenen om vrolijk van te worden.
Ik heb nu de legergroen met neonoranje versie, en het oranje is nog rédelijk oranje, dus wie weet valt het mee.

Jouw etentje klinkt beter en beter O+
Lekker op een terrasje in je zanderige joggingbroek *G*
Gewoon na elke wedstrijd even poetsen O-)
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenken :D
pi_210119853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Gewoon na elke wedstrijd even poetsen O-)
[..]
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenken :D
Ik geef ze na elke wedstrijd wel een spoelbeurt, anders krijg ik ze daarna niet meer aan zo stijf van de modder :P
pi_210119879
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:55:45 #297
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119905
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.
pi_210119938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.
Nou vooruit dan maar. :+
pi_210120223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
Wat een goeie vraag!
pi_210120233
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou dat beiden eten 😉
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')