SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
De FSB woontoren denk ikquote:
Een misdaad is mijn inziens een actie waar consequenties aan hangen voor de verantwoordelijken.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het bombarderen van een woontoren is geen vechten nee. Dat is een misdaad tegen de menselijkheid.
Gewoon iedereen een ban geven die een andere mening dan jou heeft?quote:Op maandag 31 juli 2023 12:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Blijf het alleen storend vinden dat fok zoveel ruimte geeft aan deze vorm van propaganda. Het heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken of vrije journalistiek.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt door bewust een suggestie die ik niet doe de wereld in te helpen. Onder het mom van, ik stel maar een vraag.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een ban geven die een andere mening dan jou heeft?
Daar hebben we een internationaal strafhof voor. En we weten allemaal aan de hand van MH-17 dat dit een tergend traag en onmogelijk proces is.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een misdaad is mijn inziens een actie waar consequenties aan hangen voor de verantwoordelijken.
Als we het over het bombarderen van een woontoren hebben dan heeft Rusland al zo'n 500 zo niet meer oorlogsmisdaden begaan.
Wat moeten wij hiermee volgens jou?
Rusland veegt er trouwens zijn reet mee af. Allemaal afgedwaalde Oekraiense raketten waren dat!
Dus ik ben benieuwd naar je voorstel
Welke woontoren heb jij het toch steeds over?quote:Op maandag 31 juli 2023 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar hebben we een internationaal strafhof voor. En we weten allemaal aan de hand van MH-17 dat dit een tergend traag en onmogelijk proces is.
Gerechtigheid geven aan degene die het verdienen doe je niet door ook oorlogsmisdaden te plegen.
Welke oorlogsmisdaden? Het bombarderen van militaire doelwitten is geen oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar hebben we een internationaal strafhof voor. En we weten allemaal aan de hand van MH-17 dat dit een tergend traag en onmogelijk proces is.
Gerechtigheid geven aan degene die het verdienen doe je niet door ook oorlogsmisdaden te plegen.
quote:In the morning hours of July 31st – Russian artillery shelling struck Kherson: a (60-year-old) Ukrainian utility worker was killed on the street, and two of his colleagues were wounded.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 juli 2023 13:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Misschien dat naast herhaling van bewust misleidende berichten het nog werkt als je het in capslock zet.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik noemde woontoren als voorbeeld. Net als die woontoren die geraakt is in Oekrane vanochtend.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke woontoren heb jij het toch steeds over?
Desinformatie, dit. Gewoon bewust.
Dus je zit hier uit je nek te kletsen, ALS, dan.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik noemde woontoren als voorbeeld.
Dat doet Oekrane dan ook nietquote:Op maandag 31 juli 2023 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik noemde woontoren als voorbeeld. Net als die woontoren die geraakt is in Oekrane vanochtend.
Dat zijn dan ook schofterige acties.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je zit hier uit je nek te kletsen, ALS, dan.
Maar ALS me tante een pieletje had gehad, had het me oom geweest.
Moet jij je niet druk maken over de oorlogsmisdaden, die echt gebeuren, zoals in bovenstaand plaatje?
Nee h?
Nog niet nee.quote:
Wie roept er?quote:Op maandag 31 juli 2023 14:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar die roep wordt wel met de maand opgeschroefd.
Voor iemand die uitermate actief is in dit topic lees je wel erg weinig, of in ieder geval zr selectief.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie roept er?
En hebben die partijen een lijntje naar zelensky ofzo?
Er hebben hier letterlijk verschillende personen gezegd van: Ik hoop dat ze heel Moscow bombarderen en andere zinnen die hier op neerkomen.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, het enige dat vaker gebeurd is dat de suggestie wordt gewekt dat men hier staat te juichen om Russische burgerdoden. Ook Engelstalige quotes maken die bewering niet waar.
Idd en dan ben je geen haar beter dan Rusland.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er hebben hier letterlijk verschillende personen gezegd van: Ik hoop dat ze heel Moscow bombarderen en andere zinnen die hier op neerkomen.
Dus ja een aantal staan er idd om te juichen
Ik lees idd vaak mensen die zich inbeelden dat er iets gezegd wordt om daarna te gaan ageren tegen wat ze zojuist uit hun duim gezogen hebben.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor iemand die uitermate actief is in dit topic lees je wel erg weinig, of in ieder geval zr selectief.
Nouja dit is denk ik voor het eerst ooit. Maar daar ben ik het mee eens ja.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Idd en dan ben je geen haar beter dan Rusland.
Zal aan mij liggen hoor, maar de waslijst dingen die rus flikt, die onmenselijk zijn, is zo lang dat er een boek mee kan vullen.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja dit is denk ik voor het eerst ooit. Maar daar ben ik het mee eens ja.
Goed verhaal. Ik heb het over drones op moscow of andere steden. Bedoel natuurlijk niet dat ik heel oekriane nu net zo slecht vind als rusland na alles wat rusland gedaan heeft.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zal aan mij liggen hoor, maar de waslijst dingen die rus flikt, die onmenselijk zijn, is zo lang dat er een boek mee kan vullen.
Dus geweldig dat je je kan vinden in de klinkende conclusie van de trollen dat als oekraine dit of dat doet, dat ze dan 'net zo erg zijn!' als rus,
Maar ik denk dat je dan het een of ander mist.
Je hebt het over die imaginaire aanvallen op woontorens waar de trollen nu al de hele dag mee in de weer zijn?quote:Op maandag 31 juli 2023 14:27 schreef over_hedge het volgende:
Maar laten we nou niet doen of Oekrane opeens heilig is en niks verkeerd doet en we daar niks over mogen zeggen.
Dat maak jij er van. En ik heb niet de 6 pagina's aan mensen die elkaar zitten aan te vallen terug gelezen. Dus heel die toren kan me ook niet zoveel schelen. Ik heb het over mensen die burgerdoelen aanvallen toejuichen.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het over die imaginaire aanvallen op woontorens waar de trollen nu al de hele dag mee in de weer zijn?
Inhoudelijk maak ik me daar 0 druk over.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. En ik heb niet de 6 pagina's aan mensen die elkaar zitten aan te vallen terug gelezen. Dus heel die toren kan me ook niet zoveel schelen. Ik heb het over mensen die burgerdoelen aanvallen toejuichen.
Ja maar zij doen het ook is nooit een goede reden geweest. Anyway deze discussie hebbeen we al eerder gehad. Weten hoe jij er instaat. en hoe ik er in sta. Dus laten we het er maar bij houden![]()
quote:Op maandag 31 juli 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inhoudelijk maak ik me daar 0 druk over.
Dat oekraine al zoveel moeite doet om een drone precies naar de juiste verdieping in een kantoor toren te sturen, ipv whatever makkelijk is, toont prima aan dat oekraine er wel voor zorgt dat elke aanval een 'militair randje' heeft.
Dat itt rus, die vandaag maar weer een school bombardeert.
Dat is hoe ik begon met de discussie. Ik heb het nooit over heel die toren gehad. Ik heb niet alles terug zitten lezen. Ik reageerde alleen op dat hier mensen zijn die burgerdoelen in rusland wel zien zitten. En met die mensen ben ik het niet eens. Niks meer niks minder.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er hebben hier letterlijk verschillende personen gezegd van: Ik hoop dat ze heel Moscow bombarderen en andere zinnen die hier op neerkomen.
Dus ja een aantal staan er idd om te juichen
Het is aardig mislukt. Die landen maakten duidelijk dat ze niet direct zaten te wachten op afhankelijkheid van Russische liefdadigheid. Die hebben ook wel door dat afhankelijkheid van Moskou's grillen een doodlopende weg is. Die willen dat Rusland de graandeal weer gaat respecterenquote:Op maandag 31 juli 2023 14:34 schreef theguyver het volgende:
Dmitry Trenin: Here's how Russia is making its biggest geopolitical shift since the time of Peter the Great, 300 years ago Published: 31 Jul 2023 | 10:58 GMT The choice of St. Petersburg to host last weeks Russia-Africa summit was no accident. It was a symbolic move. Bron RT![]()
Nou nou dat is een hele Prestatie. Vernietig eerst veel graan van je tegenstander en geef het dan weg aan de landen die het nodig hebben. En ze vinden je gelijk aardig.
Ah, je leest je eigen reacties ook nog wel eens terug.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik lees idd vaak mensen die zich inbeelden dat er iets gezegd wordt om daarna te gaan ageren tegen wat ze zojuist uit hun duim gezogen hebben.
Dan zou ik misschien overwegen om de volonteri te steunenquote:Op maandag 31 juli 2023 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
De underdog moet slimmer, en soms gemener, zijn dan de grote aanvaller wil hij kans maken. Vandaag maar weer eens overgemaakt naar MOD Oekrane. Hopelijk doen ze er wat nuttigs mee. Ik heb liever dat ze er verband voor kopen dan .50 munitie, maar dat is aan hun.
Dat is meer dan een goede reden. Dat ze maar klagen bij hun grote leider die kutrussen.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. En ik heb niet de 6 pagina's aan mensen die elkaar zitten aan te vallen terug gelezen. Dus heel die toren kan me ook niet zoveel schelen. Ik heb het over mensen die burgerdoelen aanvallen toejuichen.
Ja maar zij doen het ook is nooit een goede reden geweest.
Kritiek op propaganda is wat anders dan geen kritiek op Oekrane mogen hebben.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Goed verhaal. Ik heb het over drones op moscow of andere steden. Bedoel natuurlijk niet dat ik heel oekriane nu net zo slecht vind als rusland na alles wat rusland gedaan heeft.
En ja ik ben gewoon voor Oekrane en ik hoop dat ze winnen en dat rusland snel oprot. Maar laten we nou niet doen of Oekrane opeens heilig is en niks verkeerd doet en we daar niks over mogen zeggen.
Als ze expres burgers aanvallen vind ik ze met dat punt net zo fout als rusland die expres burgers aanvallen. Thats it.
Het is idd schrijnend dat Ruslands geopolitiek zelf de (voedsel)ellende veroorzaakt en om dan via de achterdeur in ruil voor bezit van grondstoffen & invloed, de hulp te gaan geven.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:34 schreef theguyver het volgende:
Dmitry Trenin: Here's how Russia is making its biggest geopolitical shift since the time of Peter the Great, 300 years ago Published: 31 Jul 2023 | 10:58 GMT The choice of St. Petersburg to host last weeks Russia-Africa summit was no accident. It was a symbolic move. Bron RT![]()
Nou nou dat is een hele Prestatie. Vernietig eerst veel graan van je tegenstander en geef het dan weg aan de landen die het nodig hebben. En ze vinden je gelijk aardig.
Volgende maand is er weer een top in Zuid-Afrika waar Putin, ivm arrestatiebevel, op afstand meekijkt.quote:bron: cnn 27jul23
Among those absent is Kenyan President William Ruto, whose government has been critical of Russia’s recent decision to withdraw from the Black Sea grain deal, describing the move as a “stab in the back of global food security prices.”
Het Westen is zichzelf kapot aan het beuken doordat we wat spulletjes leveren?quote:Op maandag 31 juli 2023 15:19 schreef Vallon het volgende:
Het Westen is - daar in/met Oekrane - nu lekker druk met zichzelf kapot te beuken op stevig ingegraven Russische linies.
Een oorlog is geen spelletje waarin het om "beter zijn dan de tegenstander" draait. Als de Oekraners van mening zouden zijn dat het loont om hun wapens in te zetten tegen de Russische burgerbevolking dan hebben ze daar het volste recht toe. Als de Russen daar een probleem mee hebben kunnen ze per direct hun troepen terugtrekken uit Oekrane. Veel simpeler dan dat wordt het niet.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Idd en dan ben je geen haar beter dan Rusland.
He wat vervelend nou!quote:
Omdat wij allemaal zo bang zijn voor die machtige kernwapens van Rusland.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
Ik vind het toch anders als een land vecht voor overleving en tegen genocide. Dusver heeft Oekraine zich keurig gedragen, veel keuriger dan we kunnen verwachten als je vecht tegen een land dat je niet alleen aanvalt, maar ook genocide pleegt, expres burgerslachtoffers maakt, en oorlogsmidaden pleegt.
De geallieerden gedroegen zich veel slechter in dat opzicht en niemand heeft het over hoe slecht die waren. Omdat er begrepen wordt dat het anders is als je vecht voor je leven vs vechten voor landjepik. En nee, ik vind dat geen dubbele standaard.
Oekraine is een engel tot nu toe.
De Russen gaan geen kernwapens inzetten, daarmee tekenen ze immers ook hun eigen doodvonnis.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Omdat wij allemaal zo bang zijn voor die machtige kernwapens van Rusland.
Oekrane mag al zijn eigenlijk land niet terug veroveren of er wordt al gedreigd met kernwapens
Als ze verliezen en Poetin ten onder blijkt te gaan zouden die dingen echt wel ingezet kunnen worden. Lekker vanuit resentiment de hele boel plat bombarderen, want wat maakt het nog uit als je toch de pan uit gaat? Zeker iemand als Poetin met zo gigantisch veel macht.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Russen gaan geen kernwapens inzetten, daarmee tekenen ze immers ook hun eigen doodvonnis.
Het is niet voor niks dat Oekrane moest tekenen voor bepaalde raketten en clustermunitie om daarmee niet Rusland aan te vallen.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:20 schreef TheJanitor het volgende:
Ik vind het toch anders als een land vecht voor overleving en tegen genocide. Dusver heeft Oekraine zich keurig gedragen, veel keuriger dan we kunnen verwachten als je vecht tegen een land dat je niet alleen aanvalt, maar ook genocide pleegt, expres burgerslachtoffers maakt, en oorlogsmidaden pleegt.
De geallieerden gedroegen zich veel slechter in dat opzicht en niemand heeft het over hoe slecht die waren. Omdat er begrepen wordt dat het anders is als je vecht voor je leven vs vechten voor landjepik. En nee, ik vind dat geen dubbele standaard.
Oekraine is een engel tot nu toe.
Lange afstandwapens kan Oekraine ook prima zelf ontwikkelen. Zijn ze ook mee bezig, maar de eerste operationele resultaten verwacht ik wel in de nabije toekomst.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat Oekrane moest tekenen voor bepaalde raketten en clustermunitie om daarmee niet Rusland aan te vallen.
Deed de VS dit dan voor de lol?
Die zijn normaliter niet zo bang aangelegd zou ik zeggen.
Mocht Oekrane tot werkende noeks komen dan komt het nog zover dat navo/VS Oekrane aanpakt.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Lange afstandwapens kan Oekraine ook prima zelf ontwikkelen. Zijn ze ook mee bezig, maar de eerste operationele resultaten verwacht ik wel in de nabije toekomst.
https://www.eurasiantimes(...)developing-its-1000/
https://en.defence-ua.com(...)to_achieve-6985.html
Hell, ik weet zeker dat er ook Oekrainers te vinden zijn die weten hoe je een nucleaire raket in elkaar moet zetten. In Odessa notabene wordt decennia lang nucleaire fysica gedoceerd.
Ik denk dat Rusland een slapende beer(tje) wakker gemaakt heeft.
Poetin is geen absolute alleenheerser, maar de tsaar-van-dienst, wanneer hij niet meer voldoet krijgt 'ie dezelfde behandeling als de Romanovs destijds, vervolgens wordt er door het oligarchen/kgb-regime een nieuwe goede tsaar op de troon gehesen en de Russen hebben weer een nieuw gezicht om achter aan te marcheren en "roesja stronk!" te roepen.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze verliezen en Poetin ten onder blijkt te gaan zouden die dingen echt wel ingezet kunnen worden. Lekker vanuit resentiment de hele boel plat bombarderen, want wat maakt het nog uit als je toch de pan uit gaat? Zeker iemand als Poetin met zo gigantisch veel macht.
De wereldvrede intact laten blijven is taak van de Verenigde Naties en het is Rusland die het oordeel van de VN wat betreft Oekraine aan het verkrachten is.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mocht Oekrane tot werkende noeks komen dan komt het nog zover dat navo/VS Oekrane aanpakt.
We laten ons nu wel heel erg leiden door de propoganda dat Oekrane moet winnen.
Het zou ons erom moeten gaan dat de wereldvrede intact blijft en onze economie geen last krijgt. Fuck Rusland en Fuck Oekrane.
Pleur op met die caveman-style oorlog.
Waarom zouden de NAVO en de VS Oekrane aan moeten pakken als de Oekraners kernwapens zouden ontwikkelen?quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mocht Oekrane tot werkende noeks komen dan komt het nog zover dat navo/VS Oekrane aanpakt.
Omdat dat een te groot risico is voor wereldvrede.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zouden de NAVO en de VS Oekrane aan moeten pakken als de Oekraners kernwapens zouden ontwikkelen?
Zo lang de Russen hun samenleving, cultuur, volksaard en wereldbeeld - en daarmee dus hun buitenlandpolitiek - niet veranderen is een stabiele, duurzame vrede in alle gebieden waar Rusland aan grenst een illusie. Er zal dan alleen maar sprake van een gewapende vrede kunnen zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zou ons erom moeten gaan dat de wereldvrede intact blijft en onze economie geen last krijgt. Fuck Rusland en Fuck Oekrane.
ik Heb het over vrede waar wij wonen.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zo lang de Russen hun samenleving, cultuur, volksaard en wereldbeeld - en daarmee dus hun buitenlandpolitiek - niet veranderen is een stabiele, duurzame vrede in alle gebieden waar Rusland aan grenst een illusie. Er zal dan alleen maar sprake van een gewapende vrede kunnen zijn.
Om het daar te krijgen moet het door Hongarije. Grote kans dat die Poetinpijper moeilijk gaat doen.quote:
Het zou denk ik helpen als de internationale gemeenschap alles op alles zet om landjepik zoals Rusland uitvoert te voorkomen dan wel te bestrijden.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat dat een te groot risico is voor wereldvrede.
Oekrane is bovendien te ontstabiel om een kernmacht te zijn.
Goed, Rusland momenteel ook. Maar nucleair hebben ze zich altijd goed gedragen, denk dat Oekrane eerder vandaag dan morgen een Noek op Moskou zou gooien.
Die vrede is er ook alleen maar dankzij de NAVO en het feit dat we jaarlijks miljarden in een krijgsmacht (dienen te) steken om de Russen militair aan te kunnen.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik
[..]
ik Heb het over vrede waar wij wonen.
Precies. Oekraine moet zich maar overgeven, omdat ze natuurlijk niet aan caveman-style oorlogen kunnen gaan beginnen. Wat denken ze wel!quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Fuck Losepdrosa. Je gaat nu op block.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is idd stuitend bothsideisme, ja.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Fuck Losepdrosa. Je gaat nu op block.
Onafhankelijksdag: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Independence_Day_of_Ukrainequote:Op maandag 31 juli 2023 16:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor speciale dag is 24 aug?
[ twitter ]
Ga het ook niet meer vegen ook, er is door ons zo vaak gevraagd er niet op in te gaan en een tr te zetten, maar men denkt hier nog even dunnetjes de oorlog digitaal voort te zetten ofzo en er zelf ook nog een poepje over te doen.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:56 schreef OllieA het volgende:
Wanneer er n troll over de dam is, volgen er meer. En maar happen.
Die rails hebben gewoon iets te hard gezopen. Morgen weer recht.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:02 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ik zag het eerste plaatje al voorbij komen maar nu iets meer informatie. Laten we hopen dat de spoorbrug inderdaad onbruikbaar zal zijn voor de rest van de oorlog. Of tenminste voor de aankomende maanden. Het was een belangrijke logistieke verbinding met het front.
Ach, als ik snel wil zien of ik een afgelopen dag wat gemist heb, biedt een herhaling van een ellenlange ange discussie met trollen wel uitkomst. Op zulke momenten is er meestal maar weinig nieuws.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga het ook niet meer vegen ook, er is door ons zo vaak gevraagd er niet op in te gaan en een tr te zetten, maar men denkt hier nog even dunnetjes de oorlog digitaal voort te zetten ofzo en er zelf ook nog een poepje over te doen.
Lees de afgelopen paar pagina's maar eens terug. Alleen maar persoonlijk gezeik en dan laat ik nog in het midden of dat gerechtvaardigd is of niet. Niemand komt in dit topic om users met geldingsdrang tegen elkaar tekeer zien te gaan.
Zo, dat lucht op.
Zo te zien is de fundering van de brug ook geraakt. Herstellen gaat wel eventjes duren.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:02 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ik zag het eerste plaatje al voorbij komen maar nu iets meer informatie. Laten we hopen dat de spoorbrug inderdaad onbruikbaar zal zijn voor de rest van de oorlog. Of tenminste voor de aankomende maanden. Het was een belangrijke logistieke verbinding met het front.
Oei, een brokstuk van de 12 neergeschoten Storm Shadows is wel heel ongelukkig voor de Russen neergekomenquote:Op maandag 31 juli 2023 17:02 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Dan vergeet je dat die trollen de boel dusdanig onderschijten dat het nieuws dat er wel is (Rusland beschiet Oekrainse burgers) niet opvalt. Als dat al niet sowieso hun doel is.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach, als ik snel wil zien of ik een afgelopen dag wat gemist heb, biedt een herhaling van een ellenlange ange discussie met trollen wel uitkomst. Op zulke momenten is er meestal maar weinig nieuws.
quote:Op maandag 31 juli 2023 16:32 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Poetin is geen absolute alleenheerser, maar de tsaar-van-dienst, wanneer hij niet meer voldoet krijgt 'ie dezelfde behandeling als de Romanovs destijds, vervolgens wordt er door het oligarchen/kgb-regime een nieuwe goede tsaar op de troon gehesen en de Russen hebben weer een nieuw gezicht om achter aan te marcheren en "roesja stronk!" te roepen.
https://www.politico.eu/a(...)te-russia-peace-war/quote:This episode from 1992 — which took place during a relatively pro-Western and liberal period of recent Russian history, when Putin was still a political nobody in St. Petersburg — illustrates a larger point. It doesn’t matter whether Putin is in power or not in the future, or whether the Russian regime is democratic, totalitarian, monarchic, oligarchic or something else: Moscow’s expansionist drive will likely persist.
Onder de doden een meisje van 10 en haar mamaquote:
CNNquote:Russian President Vladimir Putin signed a law on Monday, imposing fines for failure to notify or ensure the presence of those who are subject to mobilization, as well as for failure to facilitate mobilization.
According to the law, the fine for officials will be 60,000 to 80,000 rubles ($650 -$870) for officials and 400,000 to 500,000 rubles ($4350-$5440) for collective entities.
Putin also signed a law raising the fine to 30,000 rubles ($326) for failure to appear at the draft board without a good reason.
Previously, the fine for failure to appear at the draft board on the agenda without a good reason ranged from 500 to 3,000 rubles ($5-$32).
Maar Oekrane mag geen militaire doelen in Rusland raken hoorquote:Op maandag 31 juli 2023 17:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Onder de doden een meisje van 10 en haar mama [ twitter ]
Regeringspartij van Hongarije komt gewoon niet opdagen bij een speciale parlementaire sessie waarbij ook gestemd zou worden op het toetreden van Zweden bij NATO. Daar de regeringspartij een 2/3de meerderheid heeft waren er gewoon niet genoeg stemmen om het officieel te maken.quote:Fidesz and KDNP did not even try to explain why they are boycotting the extraordinary parliamentary session initiated by the opposition on Monday, they simply did not attend. Due to the lack of a quorum, they did not vote on Sweden's NATO accession either. The few opposition politicians read the agenda to the government before, but none of the distant recipients heard this.
Wat gebruik jij elke keer?quote:Op maandag 31 juli 2023 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goed, Rusland momenteel ook. Maar nucleair hebben ze zich altijd goed gedragen, denk dat Oekrane eerder vandaag dan morgen een Noek op Moskou zou gooien.
Oekrane was een kernmacht wijsneus. Die hebben ze allemaal aan de Soviets gegeven met de garantie dat Rusland dit soort streken niet zou flikkenquote:Op maandag 31 juli 2023 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb dan helemaal niemand persoonlijk beoordeelt of aangevallen hier. Itt tot wat jij nu doet.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat gebruik jij elke keer?
Je meningen en argumenten gaan echt van links naar rechts en worden steeds verwarder.
Russen vragen zich wss af waarom. Leven zo in een bubbel. Je had beter grote spandoeken kunnen maken van Poetin met een hakenkruis oid.quote:
Je vergeet de Donbas. Die moet ook terug. En een strook (50km ofzo) ‘nomansland’ aan Russische kantquote:Op maandag 31 juli 2023 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb dan helemaal niemand persoonlijk beoordeelt of aangevallen hier. Itt tot wat jij nu doet.
Verder heb ik dezelfde mening sinds het begin van het conflict.
Het is ook een bijzonder ingewikkeld conflict wat idd alle kanten opgaat.
De meesten komen in de analyse niet verder dan; Rusland moet gewoon terug naar huis en de Krim teruggeven.
Ja hartstikke stoer dat je dat vind, maar het zover van de realiteit dat het belachelijk wordt.
Net zoals de protesten in Moldavie (em bijeenkomsten in rusland zelf), zijn deze "protesten" ook georganiseerd en betaald door rusland. Hoe kom je anders aan een russische vlag in fucking Niger. Kost wel een paar duizend dollar, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:14 schreef Delenlill het volgende:
https://apnews.com/articl(...)b44601e59475199c5fbe
Een artikel over de coup in Niger. Waar burgers duidelijk de Russische vlag dragen, en borden met steun voor Putin meedragen.
Ja, zo zie ik dat. Iets dat verder geenszins wil zeggen dat ik het fout vind.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het Westen is zichzelf kapot aan het beuken doordat we wat spulletjes leveren?
Daarom een slotje.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:56 schreef OllieA het volgende:
Wanneer er n troll over de dam is, volgen er meer. En maar happen.
Kwalijke zaak. Het heeft er alle schijn van dat in eerste instantie de diskwalificatie toch een politiek motief had. Gelukkig is het teruggedraaid. Maar dit laat weer eens zien waarom zelfs onder een neutrale vlag het niet een goed idee is om Russische/Wit-Russische atleten mee te laten doen aan belangrijke sportevenementen.quote:A video appeared that sheds more light on the scandal with the disqualification of Ukrainian fencer Olga Kharlan last week. The video provides evidence of Russian pressure on the decision to disqualify Ms Kharlan.
The decision to disqualify Olga was made after Aleksei Tikhomirov, the coach of Russian fencer Anna Simonova, passed his phone to Dieter Lammer, Head of the Technical Directorate of World Championships, for negotiations.
After a conversation with an unknown person, Dieter Lammer decided to disqualify Olga Kharlan for refusing to shake hands with a Russian competitor.
1. Olga Harlan finished the fight, did not shake hands with the Russian woman and put out her sabre for a sabre kick (which was officially allowed during the pandemic and was cancelled the day before the fight, without informing federations and website).
2. Anna Smirnova refused this greeting. The referee awarded the win to Kharlan and allowed her to leave the track.
However, the Russian delegation made a fuss and Smirnova refused to leave the track.
3. Dieter Lammer appeared, to whom Aleksei Tikhomirov, the "neutral" coach of the Russian athlete, gave his phone. Lammer talked to someone on the phone and gave it back to Tikhomirov (Smirnova's coach), left and made the decision on disqualification.
However, such a decision is supposed to be taken collegially by the Technical Directorate. Apparently, Lammer did not waste time discussing it with his colleagues.
The head of the International Fencing Federation used to be the notorious Alisher Usmanov, a Russian oligarch close to Putin, who is under sanctions, for 14 years from 2008 to 2022.
It's quite possible that the decision to disqualify Olga Kharlan was not accidental.
All international federations would benefit from reviewing their ranks from any possible Russian influence. Russia has invested into international sports for decades, and has a strong lobby in many types of sports
Waren er eerst 100?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 05:02 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Uitgebreid onderzoek naar de top 80 rijkste oligarchs in Rusland. En hoe ze de oorlog steunen.
.....
[ twitter ]
Hopelijk wordt de brug weer aangevallen. Maar zal wel loos alarm zijn.
quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 04:53 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
https://www.reddit.com/r/(...)oscow_city_also_the/ (video)
https://www.reddit.com/r/(...)f_a_drone_in_moscow/ (video)
Er is beeld van binnenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 04:53 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
https://www.reddit.com/r/(...)oscow_city_also_the/ (video)
https://www.reddit.com/r/(...)f_a_drone_in_moscow/ (video)
https://www.bbc.com/news/world-europe-66368016quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Er is beeld van binnen[ twitter ]
Een hoop photoshoots daar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:13 schreef Aether het volgende:
Kevin Costner visits Ukraine, meets Azovstal defender Mykhailo Dianov
https://english.nv.ua/lif(...)dianov-50342904.html
Wow zoveel op Moskou?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:58 schreef Aether het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-66368016
[ afbeelding ]
Ze vliegen relatief traag en moeten > 500km afleggen om Moskou te bereiken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:32 schreef Hyperdude het volgende:
Drone onderweg.
https://www.reddit.com/r/(...)term=1&utm_content=1
De Russische FLAK is kennelijk berfordert door de Oekraense V1 80 jaar na von Braun.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Geeft dat niet het compleet falen van de Russische flak weer ?
Daarom kan ik het ook niet bevatten dat Tsjetsjenen voor Rusland vechten. Hun land is volledig vernietigd door de Russen, ze worden door hen ook overduidelijk als minderwaardig beschouwd. Als je ondanks dat alles dan toch voor ze gaat vechten heb je geen greintje zelfrespect.quote:
feit is dat geen enkel land momenteel zwermen drones kan tegenhouden. Zeker niet over zo'n groot gebied.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Ze vliegen relatief traag en moeten > 500km afleggen om Moskou te bereiken.
Onbegrijpelijk dat dat nog lukt ook.
Wie zegt dat ze in Oekrane opstijgen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Dit is wel schade van serieuze hoeveelheden explosieven. Dat lukt je niet met een thuis omgebouwde Chinese drone. Dat maakt het wel vrij aannemelijk dat ze uit Oekrane komen. Of hun netwerk om wapens Rusland in te krijgen moet vrij indrukwekkend zijn…quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in Oekrane opstijgen?
Hoeft niet. Het probleem was vooral dat Oekrane geen up-to-date militaire hoogte kaarten had van Rusland. Zelf geen satellieten en NAVO landen waren nogal huiverig ze te geven. Daardoor moesten drones relatief hoog vliegen. En dat maakt ze zichtbaar. Het zou me niet verbazen als Oekrane nu wel die informatie heeft zodat ze bij wijze van op tien meter hoogte de afstand zouden kunnen vliegen en alleen hoger gaan als ze over elektriciteitsmasten of hoge gebouwen moeten. Daar zal luchtafweer, zeker in zo'n enorm land, moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Er zijn wmb teveel vraagtekens om te concluderen dat de drones uit Oekrane komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het probleem was vooral dat Oekrane geen up-to-date militaire hoogte kaarten had van Rusland. Zelf geen satellieten en NAVO landen waren nogal huiverig ze te geven. Daardoor moesten drones relatief hoog vliegen. En dat maakt ze zichtbaar. Het zou me niet verbazen als Oekrane nu wel die informatie heeft zodat ze bij wijze van op tien meter hoogte de afstand zouden kunnen vliegen en alleen hoger gaan als ze over elektriciteitsmasten of hoge gebouwen moeten. Daar zal luchtafweer, zeker in zo'n enorm land, moeite mee hebben.
Wat denk je dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn wmb teveel vraagtekens om te concluderen dat de drones uit Oekrane komen.
Als er zwermen drones laag over het hele land vliegen moeten er beelden opduiken.
Dan is de kans ook groter dat ze gericht uitgeschakeld kunnen worden.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-weekend.html#nujij
Nu weer dit bericht. Een hele zwerm drones wordt neergehaald (vlg Rus berichtgeving) en 1tje komt door en raakt precies weer hetzelfde gebouw.
Zoveel toeval geloof ik niet in.
Wel eens bij je opgekomen dat rus niet de waarheid spreekt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu weer dit bericht. Een hele zwerm drones wordt neergehaald (vlg Rus berichtgeving) en 1tje komt door en raakt precies weer hetzelfde gebouw.
Zoveel toeval geloof ik niet in.
Het is ook alleen maar het rijke Kadyrov kliekje dat pro-Rusland is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom kan ik het ook niet bevatten dat Tsjetsjenen voor Rusland vechten. Hun land is volledig vernietigd door de Russen, ze worden door hen ook overduidelijk als minderwaardig beschouwd. Als je ondanks dat alles dan toch voor ze gaat vechten heb je geen greintje zelfrespect.
Rusland doet vanaf het begin al die “aanvallen” op Moskou zelf.quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland doet vanaf het begin al die “aanvallen” op Moskou zelf.
De westerse media slikt het als zoete koekjes.
Nooit zijn en er slachtoffers. Bepaalde gebouwen worden steeds opnieuw geraakt. Steeds gaat het om civiele doelen zoals zakenkantoren (zonder mensen).
Kiev heeft nooit off gezegd dat de drones daar weg komenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]En dan gaat vervolgens de Oekraiense regering ermee pronken?
Het is allemaal een "complot"quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]En dan gaat vervolgens de Oekraiense regering ermee pronken?
Zelensky after Moscow drone attack: War coming back to Russiaquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kiev heeft nooit off gezegd dat de drones daar weg komen
Idd. Ik denk ook (zonder bewijs) dat die dingen vanuit Rusland zelf gelanceerd worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:09 schreef Heph844 het volgende:
Kan je die dingen niet gewoon lanceren vanuit een of andere Russische buitenwijk? Zoveel heb je er niet voor nodig denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |