abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210107325
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:45 schreef mvdejong het volgende:
Ah, de linkse "iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, daarvan moet de kop eraf worden gehakt" mentaliteit. Dan inderdaad de cijfers afschaffen, en misschien dan maar helemaal het doctoraat koppelen aan het uitzitten van de tijdsduur van de studie, niet aan de resultaten die je behaald hebt, net zoals je tegenwoordig ook in sommige jeugdsporten ook geen winnaar meer mag belonen, maar iedereen een deelname-prijs moet geven.
Ik zie er eerder de rechtse angstcultuur in. Studenten die niet meer vragen durven te stellen, omdat ze dan afgerekend worden door hun leraren. Om dat op te lossen doen we niks aan de verrotte cultuur, maar pakken we makkelijke symbolen aan.
  maandag 31 juli 2023 @ 15:25:51 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210107327
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 14:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Vooruitstrevend deze denkwijze, maar veel mensen zijn erg vastgeroest in hun denken, dat zie ik hier ook weer terug in de reacties.
Dit inderdaad, het is niet gezegd dat de becijfering heel exact mapt op kwaliteiten van een goede arts en wanneer er dan puur cum laude wordt nagejaagd kan dat wel eens contraproductief zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210107329
Dan moeten de plekken waar ze solliciteren ook niet naar de cijfers kijken, anders blijft de druk er alsnog. Zeker als ze internationaal solliciteren zal er wel gefocused worden op cum laude of niet.
  maandag 31 juli 2023 @ 15:30:32 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210107379
Wat een triestheid weer.

Exceptionele prestaties verdienen ook iets. Waarom moet alles tot de mondaine grijsheid worden gedegradeerd omdat er een paar tere zieltjes zijn? Rot op zeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 juli 2023 @ 15:42:13 #30
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210107486
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Probeer eens te leven / reageren zonder alles in een linker- of rechterhokje te plaatsen.

Alvast bedankt.
Ik heb dit mijn hele leven (ondertussen 60+) gezien als PvdA-gedrag, toen de PvdA nog echt aan de linkerkant van het politiieke spectrum zat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 31 juli 2023 @ 15:49:04 #31
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210107551
alles wat boven het maaiveld uitsteekt....

Alles voor de inclusie en kansen jongeren :')

Wat een vreselijke k bende maken ze ervan :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210107598
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 14:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Soms kun je dat wel zien. Dan identificeren ze zich zo met de zesjesmentaliteit, dat ze er zelfs een tattoo van nemen. Met 666.
Of ze stemmen D66
  maandag 31 juli 2023 @ 15:57:10 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210107647
Nog een diversiteitsquota qua studenten men is helemaal in lijn met het heersende gedachtegoed binnen de academische wereld anno 2023. Menig burger zal dan op den duur een stuk angstiger een ziekenhuis instappen, wetende dat hij of zij niet geholpen zal worden door de best mogelijke arts.

Als studenten een 'burn-out' krijgen van een zware studie, dan zijn zij dus niet geschikt voor deze studie. Punt uit. Dat is ook verder geen schande, zulke mensen kunnen van enorme waarde zijn op andere gebieden. Maar laten we het er toch alsjeblieft het er over eens zijn dat voor sommige beroepen gewoon een keiharde meritocratische eis moet zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 31 juli 2023 @ 15:57:55 #34
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_210107654
Als je nu al niet met druk om kan gaan dan zou ik snel een anderen opleiding gaan zoeken.
En dat maakt me niet uit welke opleiding je doet.

Als je niet met de druk om te presteren aan kan dan word het op het werk ook lastig voor je.

Op het werk word ook verwacht dat je presteert, en veel werk verzet.
Daar word ook niet gezegd: Och menneke toch, weet je wat doe maar wat minder je best.

Dit soort sneeuwvlokjes zijn gedoemd om te mislukken en kosten de maatschappij alleen maar geld.
Sneeuwvlokjes die het hoogste willen, maar niet kunnen, en dan gaan klagen dat ze het zwaar hebben.

En als je dit nu gaat "afzwakken" om deze sneeuwvlokjes te helpen word het er niet beter op.
Werken en presteren moet lonen, dus doe je een uitzonderlijke prestatie mag dit zeker worden beloont.
En kunnen sommige daar niet tegen, dan moeten ze iets anders gaan zoeken.
Of accepteren dat ze niet "Cum Laude" slagen.

Niet iedereen is het zelfde en kan het zelfde.
Je zal moeten accepteren dat je misschien niet gaat halen wat je wil halen.
Je zal moeten accepteren dat je om iets te bereiken harder moet werken dan anderen.
Je zal moeten accepteren dat je tevreden moet zijn met wat je WEL kan halen en daar het meeste uit moet halen.

Maar dit bovenstaande komt bij de sneeuwvlokjes die nooit "Nee" te horen hebben gekregen niet bij ze op.
Die verwachten alles maar te halen zonder er hard voor te werken, want dan krijgen ze een "burn-out".
En de ouders van deze sneeuwvlokjes worden nog boos als de school het voor hun kroost niet makkelijker maakt, want ja hun pareltjes kunnen alles dus ligt het aan de school.

Tegen mij werd (en word) altijd gezegd: Niet janken maar werken.
En ik ben er niet slechter door geworden en weet wat hard werken is.
At the end Justice will prevail
pi_210107688
Wat is dat toch dat iedereen tegenwoordig bij het minste of geringste maar een burnout krijgt. Jeetje, mensen kunnen echt niks meer hebben.
  maandag 31 juli 2023 @ 16:08:43 #36
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_210107799
Het ligt aan de studie of een judicium iets toevoegt of niet, maar juist voor een beroepsopleiding zoals geneeskunde vind ik dat wél. Ik zou er zelfs voor willen pleiten om dat voor alle beroepsopleidingen op alle opleidingsniveau's in te voeren.

Als je iets aan de prestatiedruk van de geneeskunde-opleiding wil doen, dan moet je er misschien voor zorgen dat studenten een wat realistischer beeld krijgen van de praktijk. En dat ze niet allemaal het idee hebben dat ze falen als ze niet voor die ene opleidingsplek als neurochirurg gaan.
Never explain, never apologize.
pi_210108024
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is dat toch dat iedereen tegenwoordig bij het minste of geringste maar een burnout krijgt. Jeetje, mensen kunnen echt niks meer hebben.
En kunnen ze niet beter een burnout krijgen tijdens de opleiding dan wanneer ze arts zijn?
pi_210108440
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:57 schreef HowardRoark het volgende:
Nog een diversiteitsquota qua studenten men is helemaal in lijn met het heersende gedachtegoed binnen de academische wereld anno 2023.
Wat is eigenlijk het meervoud van een quota? Quota's? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2023 17:03:02 ]
pi_210108482
Ik weet vrij zeker dat een huisarts die ik vroeger had niet cum laude is afgestudeerd.
pi_210108644
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:42 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik heb dit mijn hele leven (ondertussen 60+) gezien als PvdA-gedrag, toen de PvdA nog echt aan de linkerkant van het politiieke spectrum zat.
Nogmaals: doe het niet.

Nogmaals bedankt.
  maandag 31 juli 2023 @ 18:07:18 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210109092
Iedereen een levenslang modaal loon, want het gaat niet om het presteren...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210111206
Geef iedereen na 6 jaar gewoon een diploma, meedoen js belangrijker dan winnen
  maandag 31 juli 2023 @ 21:46:49 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210111956
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:57 schreef HowardRoark het volgende:
Nog een diversiteitsquota qua studenten men is helemaal in lijn met het heersende gedachtegoed binnen de academische wereld anno 2023. Menig burger zal dan op den duur een stuk angstiger een ziekenhuis instappen, wetende dat hij of zij niet geholpen zal worden door de best mogelijke arts.

Als studenten een 'burn-out' krijgen van een zware studie, dan zijn zij dus niet geschikt voor deze studie. Punt uit. Dat is ook verder geen schande, zulke mensen kunnen van enorme waarde zijn op andere gebieden. Maar laten we het er toch alsjeblieft het er over eens zijn dat voor sommige beroepen gewoon een keiharde meritocratische eis moet zijn.
Je weet toch nu ook niet of je de best mogelijke arts hebt? Dat kan ook niet, want de best mogelijke arts kan maar één persoon zijn, anders is het niet de best mogelijke. Hoe kan je dat überhaupt zelf weten? Hoe weet je dat de criteria voor "de beste arts" zo duidelijk gecorreleerd zijn aan cijfers? Snijdt iemand met een 7 minder goed jouw huid open dan iemand met een 9 voor een theorievak? Kan iemand met een 6 voor een vak een minder goede intuïtie hebben en een slechtere luisteraar zijn dan iemand met een 8? Heeft iemand met een 9 meer empathisch vermogen?

Is "de beste monteur" iemand die op de LTS de hoogste cijfers haalde? Is "de beste advocaat" iemand die de hoogste cijfers behaalde? Is "de beste schutter van de politie" iemand die op de schietbaan het vaakst in de roos schiet?

Ik heb een keer een anekdotisch verhaal gelezen over een arts uit Amerika die ging studeren in Zwitserland. Deze arts kwam van een universiteit die zo competitief was dat men bij practica de microscoop voor de volgende persoon helemaal verkeerd instelde zodat die er langer over zou doen. De Zwitserse universiteit had geen cijfers, alleen "gehaald" of "niet gehaald". Wat hij daar zag was dat studenten elkaar hielpen en aantekeningen met elkaar deelden in plaats van dat ze elkaar bevochten.

Wat een enorm vastgeroeste denkbeelden in dit topic allemaal zeg.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:30:38 #44
441859 crew  Lenny77
pi_210116235
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:46 schreef Richestorags het volgende:

Ik heb een keer een anekdotisch verhaal gelezen over een arts uit Amerika die ging studeren in Zwitserland. Deze arts kwam van een universiteit die zo competitief was dat men bij practica de microscoop voor de volgende persoon helemaal verkeerd instelde zodat die er langer over zou doen. De Zwitserse universiteit had geen cijfers, alleen "gehaald" of "niet gehaald". Wat hij daar zag was dat studenten elkaar hielpen en aantekeningen met elkaar deelden in plaats van dat ze elkaar bevochten.

Dit vooral. Tijdens mijn opleiding heb ik een tijdje met mensen uit de artsenopleiding samen gezeten en de onderlinge strijd en wantrouwen in elkaar was echt niet normaal. Elkaar het zoveel mogelijk moeilijk maken, mes in de rug steken, dingen saboteren,... Zodat zij meer kans hebben op een specifieke stageplaats.
Het is dus niet enkel een zware en erg lange opleiding, je kan dus ook nog het gevecht aangaan met je medestudenten die je bloed kunnen drinken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:32:17 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210119020
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit vooral. Tijdens mijn opleiding heb ik een tijdje met mensen uit de artsenopleiding samen gezeten en de onderlinge strijd en wantrouwen in elkaar was echt niet normaal. Elkaar het zoveel mogelijk moeilijk maken, mes in de rug steken, dingen saboteren,... Zodat zij meer kans hebben op een specifieke stageplaats.
Het is dus niet enkel een zware en erg lange opleiding, je kan dus ook nog het gevecht aangaan met je medestudenten die je bloed kunnen drinken.
Maar ja, "ze kunnen de druk niet aan" en "men wil alleen de best mogelijke artsen". Tsja, als dat je criteria zijn dan krijg je situaties als deze.
pi_210119967
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De beste en sterkste drijft hierdoor boven. Die wil je in de zorg en aan je bed.

Niet de zachtgekookte mietjes.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:17:54 #47
441859 crew  Lenny77
pi_210120128
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:02 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
De beste en sterkste drijft hierdoor boven. Die wil je in de zorg en aan je bed.

Niet de zachtgekookte mietjes.
Ik weet het niet.. wat als de slimste en handigste maar zachtere persoon onderuit wordt gehaald door diegene met het kleinste geweten?
Geef mij die eerste maar ipv de backstabber .
pi_210120187
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet het niet.. wat als de slimste en handigste maar zachtere persoon onderuit wordt gehaald door diegene met het kleinste geweten?
Geef mij die eerste maar ipv de backstabber .
Die eerste valt het eerste uit of wordt overlopen op de werkvloer. Aan dat soort types heeft de samenleving helemaal niets.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:24:58 #49
441859 crew  Lenny77
pi_210120227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:21 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die eerste valt het eerste uit of wordt overlopen op de werkvloer. Aan dat soort types heeft de samenleving helemaal niets.
De tijd van meneer doktoor die altijd gelijk heeft, geen tegenspraak duldt, keihard is en geen empathie bezit is voorbij.
Er wordt stilaan meer ingezet op de softskills in die opleidingen. Nog steeds te weinig maar het begint te veranderen.
pi_210120280
:')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')