Wie begint het vuurtje?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:
Wie stookt het vuurtje op? De media dus.
De media maakten melding van de ophef over de betreffende zinsnede over slavernij. Met wie je het eens bent in deze kwestie doet verder niet terzake. Het simpele feit dat er sprake is van een controverse, maakt dat her nieuwswaardig is.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het weer om. Eerst kwam de media, toen deze mensen pas. Deze mensen worden dus gevraagd op basis van een narratief wat de media heeft aan weten te wakkeren. Best slim wel, intern mensen tegen elkaar uit proberen te spelen.
Nee, hij suggereert dat de ophef over die zinsnede is gecreëerd door de media en dat die domme zwarte Republikeinen heibel maken van een vals narratief dat door de vuige 'liberal media' is gecreëerd om DeSantis kapot te maken.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze geen eigen mening hadden, of dat hun mening verborgen moest blijven?
Je bedoelt zoals anderen dwingen bepaalde terminologie te gebruiken rond het menselijk geslacht of anderen dwingen zich te laten vaccineren? Nee hoor, dat komt gelukkig in conservatieve kringen niet voor. In progressieve daarentegen wel, was dit soms wat je bedoelde?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:41 schreef Rolfieo het volgende:
De conservatieven proberen ook andere hun eigen mening op te leggen.
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Hier toon je dus je eigen goedgelovigheid aan mbt narratieven uit de media. Raar eigenlijk, net beticht je nog andere groepen mensen van een gevoeligheid voor manipulatie, dit betrof dus eigenlijk gewoon projectie?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:41 schreef Rolfieo het volgende:
Politiegeweld tegen zwarten is ook een structueel probleem in America. Dat komt keer op keer weer naar voren.
Of dat nu een keuze is? Geslacht is geen keuze, dat is door de natuur bepaald.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:41 schreef Rolfieo het volgende:
Het geslacht, of dat nu een keuze is, daar moet eigenlijk die persoon gewoon zelf over beslissen, conservatieven willen dit alleen aan hun banden leggen, want het past niet bij hun levensstijl.
Klopt, niemand kiest ervoor om bijvoorbeeld een jongen of een meisje te zijn.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals anderen dwingen bepaalde terminologie te gebruiken rond het menselijk geslacht of anderen dwingen zich te laten vaccineren? Nee hoor, dat komt gelukkig in conservatieve kringen niet voor. In progressieve daarentegen wel, was dit soms wat je bedoelde?
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Hier toon je dus je eigen goedgelovigheid aan mbt narratieven uit de media. Raar eigenlijk, net beticht je nog andere groepen mensen van een gevoeligheid voor manipulatie, dit betrof dus eigenlijk gewoon projectie?
[..]
Of dat nu een keuze is? Geslacht is geen keuze, dat is door de natuur bepaald.
Klopt XX of XY, maar genderidentiteit komt niet altijd overeen met het biologische geslacht. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik als vrouw mijn vagijn in wil ruilen voor een pielemoos, maar als een ander die behoefte wel heeft en daar gelukkiger door wordt lig ik daar niet wakker van. Leef en laat leven.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
Of dat nu een keuze is? Geslacht is geen keuze, dat is door de natuur bepaald.
Je bedoelt als je weer eens cherry picking aan het doen bent? Je pikt er maar een heel klein iets uit.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
Je bedoelt zoals anderen dwingen bepaalde terminologie te gebruiken rond het menselijk geslacht of anderen dwingen zich te laten vaccineren? Nee hoor, dat komt gelukkig in conservatieve kringen niet voor. In progressieve daarentegen wel, was dit soms wat je bedoelde?
Altijd leuk, als men hun eigen straatje probeert schoon te praten.quote:Nee hoor, dat is het niet. Hier toon je dus je eigen goedgelovigheid aan mbt narratieven uit de media. Raar eigenlijk, net beticht je nog andere groepen mensen van een gevoeligheid voor manipulatie, dit betrof dus eigenlijk gewoon projectie?
Klopt, of dit alleen past bij je gevoel is een heel ander verhaal.quote:Of dat nu een keuze is? Geslacht is geen keuze, dat is door de natuur bepaald.
Acht... Het is niet meer dan de gebruikelijke conservative uitspraken die we vaker voorbij zien komen.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:43 schreef Ludachrist het volgende:
Pfoe, Howard dropt hier weer even een paar stevige uitspraken. Dit gaat een fascinerende discussie opleveren.
AD, EenVandaag, The Guardian, Joop en meermaals de NOS.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je bedoelt als je weer eens cherry picking aan het doen bent? Je pikt er maar een heel klein iets uit.
Ik denk eerder aan dit soort dingen, iets wat ik veel gevaarlijker vind.
Conservatieve staten VS verbieden abortus na besluit hooggerechtshof, ‘Niet het Amerika dat we kennen’
Progressieve steden in conservatieve staten bereiden zich voor op de mogelijke terugdraaiing van de beroemde uitspraak in de zaak Roe v. Wade, waarmee het Hooggerechtshof bijna een halve eeuw geleden het recht op abortus nationaal vastlegde.
Zo drukken ultraconservatieve christenen in de VS hun gedachtegoed door
Boeken in de ban: rechts Amerika wint de strijd ook op school
Republican bill requiring display of Ten Commandments in Texas schools fails
Deze is dan wel weer heel grappig... Voornamelijk als ze daarna commentaar gaan leveren, dat de wet niet zo bedoelt was.
Boekverbanning op scholen treft in Utah nu ook de Bijbel
Amerikaanse conservatieve wet tegen 'woke'-boeken treft ook bijbel
MIsschien zou toch eens verder dan FOX moeten kijken?
Maar wie zijn er nu boeken aan het verbieden, en dan vooral al in welke context?
Gewoon geschiendenis willen aanpassen.
Still, book challenges are more common than ever. Between July 1, 2021 and March 31, 2022 alone, there were 1,586 book bans in 86 school districts across 26 states—affecting more than two million students, according to PEN America, a nonprofit that advocates for free speech. Stories featuring LGBTQ+ issues or protagonists were a “major target” of bans, the group wrote, while other targets included book with storylines about race and racism, sexual content or sexual assault, and death and grief. Texas led the charge against books; its 713 bans were nearly double that of other states.
Haha, nou daar is afgaande op deze links weinig van te merken. Die getuigen namelijk van een duidelijk links en progressief georiënteerd MSM-bubble.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:02 schreef Rolfieo het volgende:
Maar ik probeer juist neutraler nieuws te volgen. Zou ik je toch ook eens willen adviseren. Je zou dan eens kunnen zien, hoe selectief je mening eigenlijk is. Het past eigenlijk precies, bij wat je ons probeert te vertellen.
[..]
De oplossing is dan aan dat gevoel te werken, niet het lichaam. Dat is namelijk onveranderlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:02 schreef Rolfieo het volgende:
Klopt, of dit alleen past bij je gevoel is een heel ander verhaal.
Wie heeft hier dan ook überhaupt gesteld dat mensen die binnen de LHBTQ categorieën kunnen worden geplaatst, van deur tot deur gaan? Niemand stelt dat. En dat geldt ook dragqueens, daar heb ik het helemaal niet over gehad.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:02 schreef Rolfieo het volgende:
En dat hele woke is erg overdreven, maar conservatieve gebruiken dit graag, om hun eigen mening op te dringen, past vaak goed bij hun achterban, die voornamelijk vaak gelovig zijn.
Ik heb trouwens nog nooit een LTBQ iemand aan de deur gehad, om zijn mening te verkopen. Enige regelmaat komt er wel iemand zijn geloof verkondigen aan mijn deur. Gelukkig heb je daar tegenwoordig stickers voor.
Het aantal dragqueens, dat kinderen aanvalt of neerschiet, is ook betrekkelijk laag. Maar hoeveel wetten zijn er wel niet gemaakt, om de kinderen te "beschermen" hier tegen?
Hmm, hier gaan we het gewoon niet over eens worden. Veel van de opmerkelijke conclusies van deze 'wiskundeleraar' deel ik niet en denk ik compleet anders over. Ik vind het meest hilarische nog wel dat deze man telkens met het vingertje wijst, maar zelf niet anders doet dan op een neerbuigende wijze prediken richten het individu uit de video. Een duidelijk geval pot/ketel.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt XX of XY, maar genderidentiteit komt niet altijd overeen met het biologische geslacht. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik als vrouw mijn vagijn in wil ruilen voor een pielemoos, maar als een ander die behoefte wel heeft en daar gelukkiger door wordt lig ik daar niet wakker van. Leef en laat leven.
Kwam toevallig net dit filmpje tegen waarin een aantal misverstanden ter sprake komen:
[ twitter ]
Veranderd dit de lijst en de redenen waarom deze boeken verboden zijn?quote:Op zondag 30 juli 2023 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
AD, EenVandaag, The Guardian, Joop en meermaals de NOS.
Je praat om de feiten heen.quote:Kortom, media narratieven waar jij meteen voor valt. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Veranderd dit de wet dan, of hoe deze uitgevoerd worden?quote:Ik prefereer daarentegen een zeer divers mediadieet en lees, ondanks dat het meestal niet eens ben hun berichtgeving, ook gewoon het soort media dat jij nu linkt. Dat zou je ook eens moeten proberen in plaats van je laten opfokken door een aantal selectief gepresenteerde narratieven. Heb je bijvoorbeeld ooit mbt tot een specifiek onderwerp wel eens gekeken wat andere media hierover schrijven? Of als het over een wet gaat deze wet dan ook echt zelf te lezen?
Ik probeer inderdaad wel een bepaalde kwaliteit hoog te houden.quote:Haha, nou daar is afgaande op deze links weinig van te merken. Die getuigen namelijk van een duidelijk links en progressief georiënteerd MSM-bubble.
Wow. Dat is even iets bagitaliseren, wat een extreem complex iets is.quote:De oplossing is dan aan dat gevoel te werken, niet het lichaam. Dat is namelijk onveranderlijk.
Men probeert vanalles om de kinderen te beschermen met diverse wetten en regelgeving. Maar de grootste bron, guns aanpakken, dan werkt wetgeving niet.quote:Wie heeft hier dan ook überhaupt gesteld dat mensen die binnen de LHBTQ categorieën kunnen worden geplaatst, van deur tot deur gaan? Niemand stelt dat. En dat geldt ook dragqueens, daar heb ik het helemaal niet over gehad.
Dat is jouw mening. Het veranderd echter niet de dingen die ik inbracht. Daar ga jij niet op in, alleen de instituten aanvallen, die het nieuws gewoon naar buiten brengen.quote:Deze discussie gaat je tot op heden nog niet erg goed af. Je lijkt je eigen goedgelovigheid en eentonige mediadieet op de discussiepartner te projecteren om vervolgens ook nog even wat stropoppen op te tuigen. Jammer.
Hij laat wel zien, dat er overduidelijk bij iemand kennis ontbreekt over een onderwerp waarover hij iets probeert te vertellen.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, hier gaan we het gewoon niet over eens worden. Veel van de opmerkelijke conclusies van deze 'wiskundeleraar' deel ik niet en denk ik compleet anders over. Ik vind het meest hilarische nog wel dat deze man telkens met het vingertje wijst, maar zelf niet anders doet dan op een neerbuigende wijze prediken richten het individu uit de video. Een duidelijk geval pot/ketel.
We hoeven het ook niet eens te worden met elkaar op dit onderwerp. Wat de wiskundeleraar betreft ben ik het wel eens over de houding waarop hij zijn betoog doet, of hij het bewust doet of niet hij doet het niet fatsoenlijker dan Tisjeboy, vond hem zelf grof worden. En dat was niet nodig naar mijn idee.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, hier gaan we het gewoon niet over eens worden. Veel van de opmerkelijke conclusies van deze 'wiskundeleraar' deel ik niet en denk ik compleet anders over. Ik vind het meest hilarische nog wel dat deze man telkens met het vingertje wijst, maar zelf niet anders doet dan op een neerbuigende wijze prediken richten het individu uit de video. Een duidelijk geval pot/ketel.
Zeker complimenten voor de info die hij gaf, maar vond dat hij zich een aantal keer een beetje agressief toonde. Het was sterker geweest als hij zijn kalmte had weten te bewaren tegenover het domme en opgefokte gezwets van Tisjeboy.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij laat wel zien, dat er overduidelijk bij iemand kennis ontbreekt over een onderwerp waarover hij iets probeert te vertellen.
Nu heb ik ook een hekel aan dit soort influencers, maar de leraar zet hem wel even op zijn plaatst. Ipv dom praten over iets, kan hij zich er ook eens in verdiepen, met een paar simple google's. De influencer wordt hier gewoon even getrakteerd op zijn dom en kennisloos gel*l door een wiskune leraar.
Ik zie dit niet als pot/ketel, maar gewoon iemand even laten zien, dat hij praat over iets, ook nog een respectloos, zonder er kennis van te hebben. Hij wordt gewoon even mooi op zijn plaats gezet over zijn domheid. Wat vaker het geval is bij influencers.
Complimenten voor de wiskunde leraar.
Ik zie dat helemaal niet zo. Ik vind ook dat de standpunten van deze leraar vrij eenvoudig te weerleggen zijn. Afgaande op deze video is er hier sprake van twee hele verschillende perspectieven. Misschien moet je je afvragen waarom jij het nodig acht om één van die perspectieven weg te zetten als 'respectloos' en 'dom'.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij laat wel zien, dat er overduidelijk bij iemand kennis ontbreekt over een onderwerp waarover hij iets probeert te vertellen.
Nu heb ik ook een hekel aan dit soort influencers, maar de leraar zet hem wel even op zijn plaatst. Ipv dom praten over iets, kan hij zich er ook eens in verdiepen, met een paar simple google's. De influencer wordt hier gewoon even getrakteerd op zijn dom en kennisloos gel*l door een wiskune leraar.
Ik zie dit niet als pot/ketel, maar gewoon iemand even laten zien, dat hij praat over iets, ook nog een respectloos, zonder er kennis van te hebben. Hij wordt gewoon even mooi op zijn plaats gezet over zijn domheid. Wat vaker het geval is bij influencers.
Complimenten voor de wiskunde leraar.
Hij weet zijn punt (op enkele momenten na) inderdaad redelijk netjes te verwoorden. Dat heb ik helemaal met je eens. Ik ken beide deze influencers overigens niet en heb de originele video ook niet gezien op deze takes na.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
We hoeven het ook niet eens te worden met elkaar op dit onderwerp. Wat de wiskundeleraar betreft ben ik het wel eens over de houding waarop hij zijn betoog doet, of hij het bewust doet of niet hij doet het niet fatsoenlijker dan Tisjeboy, vond hem zelf grof worden. En dat was niet nodig naar mijn idee.
Klopt, ik ken overigens Tisjeboy wel vanuit de coronatijd.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet zo. Ik vind ook dat de standpunten van deze leraar vrij eenvoudig te weerleggen zijn. Afgaande op deze video is er hier sprake van twee hele verschillende perspectieven. Misschien moet je je afvragen waarom jij het nodig acht om één van die perspectieven weg te zetten als 'respectloos' en 'dom'.
[..]
Hij weet zijn punt (op enkele momenten na) inderdaad redelijk netjes te verwoorden. Dat heb ik helemaal met je eens. Ik ken beide deze influencers overigens niet en heb de originele video ook niet gezien op deze takes na.
Het is wel heel BNW om de NOS te zien als belangrijke propagandamachine voor de VS.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
Fascinerend om te zien dat HowardRoark een meermaals discussie denkt te beslechten door de media aan te vallen.
Hooggerechtshof VS zet een streep door Roe v Wade, waarna tal van conservatieven staten hun abortuswetgeving aanscherpen. Niemand maakt daar een geheim van, ook de verantwoordelijke bestuurders niet. Maar omdat de NOS het nieuws brengt, wuift HowardRoark het weg.
Heel bijzonder om te aanschouwen.
Dat is een hele goeie analyse.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt XX of XY, maar genderidentiteit komt niet altijd overeen met het biologische geslacht. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik als vrouw mijn vagijn in wil ruilen voor een pielemoos, maar als een ander die behoefte wel heeft en daar gelukkiger door wordt lig ik daar niet wakker van. Leef en laat leven.
Kwam toevallig net dit filmpje tegen waarin een aantal misverstanden ter sprake komen:
[ twitter ]
Eens, je ziet het vooral bij kinderen waarbij rare ouders of onderwijzers kiezen welk geslacht het kind heeft.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:10 schreef Wantie het volgende:
Klopt, niemand kiest ervoor om bijvoorbeeld een jongen of een meisje te zijn.
Wanneer een man op mannen valt en de man verandert van geslacht, verandert hij dan van homo naar hetero?quote:Net als bij geaardheid.
Nooit gezien eigenlijk.quote:Op maandag 31 juli 2023 08:34 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Eens, je ziet het vooral bij kinderen waarbij rare ouders of onderwijzers kiezen welk geslacht het kind heeft.
Hangt er van af wat je daarmee bedoelt.quote:Tevens, als je je geslacht niet kunt kiezen, houdt dat in dat geslachtsveranderingen onmogelijk zijn?
[..]
In feite ben je dan altijd al hetero geweest, alleen zat je in het verkeerde lichaam.quote:Wanneer een man op mannen valt en de man verandert van geslacht, verandert hij dan van homo naar hetero?
Ik zie ook weinig wanneer ik mijn ogen dicht houd.quote:
Precies wat er staat. Als geslachtsverandering mogelijk is, en je kunt kiezen dat te ondergaan, dan kun je je geslacht kiezen. Tenzij het onmogelijk is om een geslachtsverandering te ondergaan (zoals bijvoorbeeld vanwege biologische redenen), dan kun je niet je geslacht kiezen.quote:[..]
Hangt er van af wat je daarmee bedoelt.
Dit vind ik raar. Immers, is seksualiteit niet hetgene waartoe men zich fysiek voelt aangetrokken? Stel je bent een man in een relatie met een vrouw. Dan ben je hetero, nietwaar? Vervolgens denkt de vrouw een man te zijn. Ben je dan ineens homo? Zat je toen je seks had met die vrouw in een homoseksuele relatie? Dat klopt toch niet? Dat klinkt toch op geen enkele manier logisch of geloofwaardig? En dat is vanuit het oogpunt van zowel de man als de vrouw.quote:[..]
In feite ben je dan altijd al hetero geweest, alleen zat je in het verkeerde lichaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |