Ik denk dat de jeugd in het algemeen slecht de consequenties van hun acties overziet. In die zin denken ze waarschijnlijk helemaal niet na over littekens.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dit echt? Denk je echt dat jonge mensen kiezen voor dergelijk schadelijk gedrag, waar ze letterlijk de littekens van zullen moeten dragen, omdat ze er dan bij horen?
Ik ben ervan overtuigd dat niemand zich zonder ingrijpende onderliggende problematiek aansluit bij een groep lotgenoten die aan zelfbeschadiging doen en dan denkt: ik ga me ook beschadigen want dan hoor ik erbij.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat de jeugd in het algemeen slecht de consequenties van hun acties overziet. In die zin denken ze waarschijnlijk helemaal niet na over littekens.
Of jongeren het doen om erbij te horen weet ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat als je je in een groep bevindt waar het vaker voorkomt, dat je op ideeën gebracht kan worden.
En dat is natuurlijk nu met het grote boze internet nog veel dichterbij.
Aan de andere kant ben ik er ook wel van overtuigd dat als je goed in je vel zit en alles wel loopt, je zulke dingen niet "nodig" hebt en er ook niet zo gauw je toevlucht toe zou zoeken.
Maar misschien bevind je je dan ook eerder in een andere vriendengroep... geen idee.
Ben ik met je eens hoor.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat niemand zich zonder ingrijpende onderliggende problematiek aansluit bij een groep lotgenoten die aan zelfbeschadiging doen en dan denkt: ik ga me ook beschadigen want dan hoor ik erbij.
Dat hele ‘ze doen het om erbij te horen’ heeft net zo weinig empathie als ‘ze doen het voor de aandacht’.
Ja maar bij jou was het een hulpkreet.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef Leen04 het volgende:
Zeker kunnen sommige zichzelf pijnigen voor aandacht.
Heb ik ervaring mee.
Mijn familie had niet door hoe diep ik zat en als ik dat duidelijk probeerde te maken werd het steeds opnieuw weer onderschat. Mijn manier om te laten zien hoe het met me ging en om hulp te vragen was dus wél mezelf snijden. Dan drong het pas tot hun door. Hoewel ik mezelf vaak ook sneed of verbrandde om de mentale pijn maar niet te voelen. Iedereen zal zo zn eigen manier(en) hebben.
Het komt dus wél voor;)
Zoweer ben ik het een x met je eens.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Als je denkt dat mensen het doen om er bij te horen ben je echt ongelooflijk dom. Dan heb je het niet begrepen hoor.
Er zal echt wel een bepaald (klein) percentage zijn die dat doen. Net zoals ook een klein percentage ook bushokjes vernield om erbij te horen en een redelijk percentage zich klemzuipt om erbij te horen. Niet representatief voor de grote groep waarschijnlijk die het doen vanwege mentale problemen.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Als je denkt dat mensen het doen om er bij te horen ben je echt ongelooflijk dom. Dan heb je het niet begrepen hoor.
Je gaat echt niet in de eigen lijf snijden om erbij te horen.. Hoop en al een mini krasje een halve mm diep om iets te kunnen laten zien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:45 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Er zal echt wel een bepaald (klein) percentage zijn die dat doen. Net zoals ook een klein percentage ook bushokjes vernield om erbij te horen en een redelijk percentage zich klemzuipt om erbij te horen. Niet representatief voor de grote groep waarschijnlijk die het doen vanwege mentale problemen.
Er is een klein aantal die zelfbeschadiging, helaas, als competitie zien. Het is vaker zo dat al bestaande automutilatie verergerd wordt, dan van geen naar wel automutilatie. Echter sluit ik het laatste in sommige gevallen niet uit. We leven in een toxische wereld waar mentale problemen met elkaar vergeleken worden. Het meerderheid van de slachtoffers van automutilatie zullen het puur doen vanwege mentale problemen tho.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je gaat echt niet in de eigen lijf snijden om erbij te horen.. Hoop en al een mini krasje een halve mm diep om iets te kunnen laten zien.
Iets slopen of je bezuipen is een heel ander mechanisme.
Lijkt mij júist een teken van mentale problemen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:01 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Er is een klein aantal die zelfbeschadiging, helaas, als competitie zien. Het is vaker zo dat al bestaande automutilatie verergerd wordt, dan van geen naar wel automutilatie. Echter sluit ik het laatste in sommige gevallen niet uit. We leven in een toxische wereld waar mentale problemen met elkaar vergeleken worden. Het meerderheid van de slachtoffers van automutilatie zullen het puur doen vanwege mentale problemen tho.
Hier enkele artikelen van self-harmers:
https://www.proud2bme.nl/(...)ging_is_besmettelijk
https://www.proud2bme.nl/(...)g_verbieden_of_niet?
https://www.proud2bme.nl/(...)iging_als_competitie
Keer goed opzoeken wat nou precies de definitie van fysieke pijn en mentale pijn is, en hoe het lichaam pijnprikkels verwerkt. En jezelf dan goed afvragen welke van de 2 erger kan zijn/is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:40 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de onderliggende gedachte is van mensen om zichzelf te verminken.
Ik denk niet dat TS naar ‘MSM’ kijktquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 05:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Vrijwillig naar programma’s van Harm Edens kijken
Want een fatsoenlijk Nederlands woord gebruiken kon niet?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 05:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Vrijwillig naar programma’s van Harm Edens kijken
Dankje. Tis ook heftig maar ik ben enorm dankbaar dat ik nu eindelijk wel op een hele fijne plek zit en nu veel mensen om me heen heb waar ik bij kan groeien.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je verhaal![]()
Heftig allemaal..
Fijn om te horen dat je nu een fijne omgeving hebt. Ik heb zelf in het verleden ook aan zelfbeschadiging gedaan. Het begon als mezelf straffen, maar later ook als een vorm van ontspanning. En ik kom toch echt uit een fijn gezin. Het was meer dat ik mezelf niet begreep en waarom ik niet ‘normaal’ kon zijn. Eigenlijk zelfhaat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dankje. Tis ook heftig maar ik ben enorm dankbaar dat ik nu eindelijk wel op een hele fijne plek zit en nu veel mensen om me heen heb waar ik bij kan groeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |