Dus het maakt jou niet uit wie het is, maar toch noem je de VVD.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wie het is. Mischien is het wel ratje rutten die het compormis hekelt.
Vind jij het wel logisch dat er geen inname plicht in deze erg moeizaam tot stand gekomen wet is opgenomen?

Uit het stukjequote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Aether het volgende:
Meer statiegeldapparaten nodig, inzameling 'ronduit teleurstellend'
https://nos.nl/artikel/24(...)nduit-teleurstellend

Inderdaad. Vooruitziende blik ontbreekt hier.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Was het voor bestuurders nu zo moeilijk om doelstellingen iom het afvalfonds smart te maken en deze boetes gewoon te gaan incasseren

gewoon in een vuilnisbak gooien bij het tankstation of in de Bios.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Als je iets koopt bij de bios of tankstation kun je het daar niet inleveren.
Moet je dat pokke ding mee naar huis nemen.
Wil je het inleveren werkt 80 procent van de tijd dat apparaat niet en kun je de vieze bende weer mee naar huis nemen.

Ja, goed plan. Het doel van het statiegeld is minder rotzooi op straat. Als jij het in de bak gooit ligt het niet op straat en die 15 cent gaat toch niemand moeite voor doen. Oh, wacht....quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
gewoon in een vuilnisbak gooien bij het tankstation of in de Bios.

In Duitsland kun je flessen/blikken bovenop de prullenbakken zetten voor de daklozen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:17 schreef KingRadler het volgende:
Op NS stations moeten ze Blikjes/Flesjes prullenbakken maken.
Er zijn zeker mensen die geen zin hebben om op station in een rij te gaan staan voor die paar cent.
Ik gooi nog altijd de blikjes en flesjes in een vuilnisbak of PMD container.

Ze hebben het ingevoerd omdat veel mensen het niet in de prullenbak gooien maar gewoon op straat en in de natuurquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:32 schreef Zorro het volgende:
Voorheen konden alle kleine flesjes en blikjes in de zak voor plasticafval. Zet je aan de straat, wordt opgehaald, niks mis mee.
Maar het kon moeilijker, dus nu hebben we dit

ik was in keulen eergisteren en dat kon daar niet echt hoor.. allemaal schuin aflopende vuilnisbakken waar je niks op kon zetten (uiteraard kon je het wel aan een zwerver geven die ergens langs een gevel zat)quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:29 schreef HSG het volgende:
[..]
In Duitsland kun je flessen/blikken bovenop de prullenbakken zetten voor de daklozen.

Lekker met de wind ja.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:29 schreef HSG het volgende:
[..]
In Duitsland kun je flessen/blikken bovenop de prullenbakken zetten voor de daklozen.

Altijd hetzelfde hier. Gewoon constant mensen met drie vuilniszakken vol met blikjes. Sta je dan te wachten met twee flessen...quote:Op woensdag 13 september 2023 22:35 schreef jakosi het volgende:
Het is echt een drama, in Amsterdam zijn bij de supermarkten de machines ofwel kapot, ofwel er staat iemand 1000 blikjes in te leveren.

openbrekers laten betalenquote:Op donderdag 14 september 2023 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Amsterdam kosten opengebroken vuilnisbakken al een ton:
https://www.at5.nl/artike(...)open-tot-100000-euro

Herkenbaar. Geregeld zijn die apparaten naar de gallemiezen en daar sta je dan. Ik gebruik zelf nog nauwelijks blikjes, maar omdat ze na een deukje al niks meer waard zijn, kun je stellen dat sommige partijen hier gewoon beter van worden.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:06 schreef jakosi het volgende:
Ik vind het wel weer zonde van het geld. Je kan je statiegeldflessen niet kwijt maar betaalt er wel voor. Weer iets dat de koopkracht ondermijnt, behalve voor de statiegeldzoekers.
Laatst kwam ik met mijn zak opgespaarde statiegeldflessen bij de supermarkt en ik trof er enige 'rapers' die dachten dat ik 1 van hun was. Gemoedelijke sfeer. Wel kon ik weer huiswaarts want het apparaat was kapot. De volgende keer trof ik enkele zigeuners, ook toen was het apparaat kapot. Wederom huiswaarts gegaan en de zak, die inmiddels door de duiven is ondergescheten, wordt voller en voller.

Een deukje idd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Herkenbaar. Geregeld zijn die apparaten naar de gallemiezen en daar sta je dan. Ik gebruik zelf nog nauwelijks blikjes, maar omdat ze na een deukje al niks meer waard zijn, kun je stellen dat sommige partijen hier gewoon beter van worden.

Voor die paar cent zie ik dit niet snel veranderen.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Amsterdam kosten opengebroken vuilnisbakken al een ton:
https://www.at5.nl/artike(...)open-tot-100000-euro

Ja, wil je nou dat er gerecycled wordt of niet?quote:Op woensdag 13 september 2023 23:26 schreef Viezig het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde hier. Gewoon constant mensen met drie vuilniszakken vol met blikjes. Sta je dan te wachten met twee flessen...
Het is ook gewoon veel smeriger geworden rondom die automaten. Niet heel gek, want diezelfde lui die de prullenbakken leegtrekken on wat blikjes te vinden waarbij ze de rest van het afval lekker op de grond laten liggen, liggen er meestal ook niet wakker van als mensen zien dat ze een bende achterlaten bij die automaten.
En dit was allemaal heel goed te voorspellen...

Dat gebeurt al. Bij ons in de gemeente wel. Ik zie ze regelmatig. Ik hoorde van iemand dat het vaak mensen zijn die hun taakstraf staan uit te voeren. En dat kan kloppen. Elke keer zijn het weer anderen, behalve de "blikjesraper" in het winkelcentrum hier. Die is er al 20 jaar volgens mij en iedereen kent hem.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:57 schreef qajariaq het volgende:
en alternatief gestraften laten rapen in de berm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |