Tuurlijk, nu is het dom geroep. Eerder had je zelf van alles op te merken over glas, wilde je cijfers weten, bronnen zien. Als ik je dan laat zien dat het inderdaad is zoals ik zei, dan is het opeens dom geroep. Ja, dank je de koekoek.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 22:44 schreef Viezig het volgende:
Ha
[..]
Haha tering zeg. Waarom denk je dat mensen die nu hun blikjes weggooien dat over een tijdje niet meer doen? De vraag is zo simpel en je weigert te antwoorden.
Je kan blijven herhalen hoe het gaat met glas, maar dat is niet waar ik om vraag.
Het beste waar je mee komt is dat mensen het over een tijdje gewend zijn.
Heel simpel: jij stelt dat de mensen die hun blikjes nu (terwijl het al geld kost) op straat of bij het restafval gooien, dat niet meer doen als ze eenmaal gewend zijn aan dit nieuwe concept. Waarom denk jij dit? Geef eens antwoord op die vraag i.p.v. alleen maar dom geroep over glas of iets anders.
We nemen 'm mee voor de "Pendule lik m'n reet lijst" lijst.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 00:24 schreef Pendule het volgende:
Ik flikker het nog steeds bij rest afval. Lik mijn reet statiegeld.
Er veranderd niks als voorheen. Enige is dat het 15 cent meer kost nu. Dus eigenlijk reken ik het als inflatie. Eerst was fles drinken 1,90 nu is het 2,05. Zo ook met blikjes dan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 00:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We nemen 'm mee voor de lijst.
Wel zonde van het geld. Of groeit het op je rug?
als mensen niet zo zielig zouden zijn om in vuilnis te vrotten voor enkele centen is dat gewoon beterquote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn mensen die prullenbakken omkeren om statiegeldblikjes te vinden.
Dat lijkt me weer een wat onhandige bijwerking.
Als iedereen gewoon z'n blikjes zou inleveren gebeurt dat niet.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/345651617/statiegeldjagers-doorn-in-oog-gemeenten-en-ns-zoeken-naarstig-naar-gouden-oplossing
Als die onzinnige regeling weg gaat en we aluminium zouden kunnen recyclen uit het normale afval, kunnen we die blikjes misschien ook wel hergebruiken...quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/345651617/statiegeldjagers-doorn-in-oog-gemeenten-en-ns-zoeken-naarstig-naar-gouden-oplossing
verrassend, vooruitziend beleid weerquote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op die manier hebben we het jarenlang geprobeerd. Toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als die onzinnige regeling weg gaat en we aluminium zouden kunnen recyclen uit het normale afval, kunnen we die blikjes misschien ook wel hergebruiken...
Toch?
Ging ook echt superslecht.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Op die manier hebben we het jarenlang geprobeerd. Toch?
Uhu bij mijn appartement is de afval container weg gehaald omdat sommige debielen ding op de kop gooiende om op zoek te gaan naar statiegeld meuk.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:39 schreef Duiveltja het volgende:
Ik zie nu wel veel zwervers de vuilnisbakken uitmesten in de hoop op gratis geld hierdoor.
Het is weer komkommertijd. Oplossing is ook zeer simpel te realiseren binnen de huidige wetgeving, namelijk een boete als ze er een puinhoop van maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zwervers zijn niet geïnteresseerd in boetes. Van een kale kip kun je toch niet plukken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is weer komkommertijd. Oplossing is ook zeer simpel te realiseren binnen de huidige wetgeving, namelijk een boete als ze er een puinhoop van maken.
Alsof mensen die gaan gebruiken .quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zwervers zijn niet geïnteresseerd in boetes. Van een kale kip kun je toch niet plukken.
Een betere - en sympathiekere - oplossing is om de vuilnisbakken te voorzien van zo'n speciale koker voor blikjes en flesjes.
Degenen die ik "honderden" blikjes tegelijk zie inleveren zijn vooral de mensen die ze op straat verzamelen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:22 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zo gruwelijk irritant dat je je kleding vol vlekken en plakhanden krijgt bij het invoeren van die blikjes in die automaat. En de wachtrij loopt op omdat sommigen echt tientallen zo niet honderden blikjes opsparen en die dan tegelijk inleveren, 1 voor 1 in de automaat waarbij er ook nog eens een aantal weer uitgespuugd worden vanwege "foute barcode".
Of je zet ze gewoon rechtop in een krat. Kratje volquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:22 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zo gruwelijk irritant dat je je kleding vol vlekken en plakhanden krijgt bij het invoeren van die blikjes in die automaat.
Welke landen dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In andere landen wel. Het is geen nieuw idee.
Hoeveel tijd kost je dit? Ik ben bang dat ik niet zo blij zou worden van deze tijd investering. Is mijn vrije tijd iets te waardevol voor.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:19 schreef -Hakuna- het volgende:
De score van afgelopen week.. Allemaal big choppers.
[ link | afbeelding ]
Dagelijkse deel wat ik inlever. ongeveer 12/15 euro.
[ link | afbeelding ]
Opbrengst van ongeveer 4 maanden ruim 1400 euro. kan ik de airco installatie op de slaapkamer mooi van betalen, die op 9 augustus geplant staat.
en niet te vergeten hoe kom je er aan?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:51 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Hoeveel tijd kost je dit? Ik ben bang dat ik niet zo blij zou worden van deze tijd investering. Is mijn vrije tijd iets te waardevol voor.
Aan die bierblikken te zien is hij alcoholist en vergeten dat hij die 15 cent statiegeld eerst zelf heeft moeten aftikken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:53 schreef mschol het volgende:
[..]
en niet te vergeten hoe kom je er aan?
Wow dat is bizar veel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:19 schreef -Hakuna- het volgende:
De score van afgelopen week.. Allemaal big choppers.
[ link | afbeelding ]
Dagelijkse deel wat ik inlever. ongeveer 12/15 euro.
[ link | afbeelding ]
Opbrengst van ongeveer 4 maanden ruim 1400 euro. kan ik de airco installatie op de slaapkamer mooi van betalen, die op 9 augustus geplant staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |