Jij ziet dit Ajax kampioen worden?quote:

Dat kun je nu echt nog niet zeggen. Competitie is nog niet eens begonnen en dan kun je het nog niet zeggen. Na de winterstop maar verder speculeren...quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:48 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij ziet dit Ajax kampioen worden?

Nou, slotje op dit topic dus en na de winterstop verder kijken?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat kun je nu echt nog niet zeggen. Competitie is nog niet eens begonnen en dan kun je het nog niet zeggen. Na de winterstop maar verder speculeren...

Nee hoor, hoeft toch niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, slotje op dit topic dus en na de winterstop verder kijken?

Een timmerman kan niks met 10 kromme spijkers.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:55 schreef bbuddybb het volgende:
Heb jullie oefenwedstrijden niet echt gevolgd, maar die Van den Boomen maakt geen slechte indruk volgens mij? Legt, van wat ik ervan heb gezien, de ballen op het stropdasje.

Aan hem ligt het inderdaad ook niet, maar als de rest van het team de ondergrens bereikt kun je daar ook niet veel mee.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:55 schreef bbuddybb het volgende:
Heb jullie oefenwedstrijden niet echt gevolgd, maar die Van den Boomen maakt geen slechte indruk volgens mij? Legt, van wat ik ervan heb gezien, de ballen op het stropdasje.

maak niet uitquote:

Dus dan kan ik gelukkig gewoon stellen dat dit Ajax met het voetbal ze nu vertonen geen kampioen gaat worden. En dan kan je 100 verdedigers en middenvelders gaan kopen, zolang je een mislukkeling als Brobbey in de spits hebt zal je nooit kampioen worden.quote:

Prima speler.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:55 schreef bbuddybb het volgende:

Kun je echt nog niet zeggen. Dat is alleen maar gebaseerd op zuur pessimisme gevoed door de resultaten van nu en is totaal niet relevant. We zitten in een oefenfase, dat wil nog niets zeggen hoe het later gaat marcheren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:58 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dus dan kan ik gelukkig gewoon stellen dat dit Ajax met het voetbal ze nu vertonen geen kampioen gaat worden. En dan kan je 100 verdedigers en middenvelders gaan kopen, zolang je een mislukkeling als Brobbey in de spits hebt zal je nooit kampioen worden.

Met zoveel fouten kan je nooit een wedstrijd winnen, maar met een paar verserkingen ziet het er echt wel weer anders uit, eredivisie is niet de premier league hè.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:58 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dus dan kan ik gelukkig gewoon stellen dat dit Ajax met het voetbal ze nu vertonen geen kampioen gaat worden. En dan kan je 100 verdedigers en middenvelders gaan kopen, zolang je een mislukkeling als Brobbey in de spits hebt zal je nooit kampioen worden.

Ik wou dat ik jouw optimisme kon hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kun je echt nog niet zeggen. Dat is alleen maar gebaseerd op zuur pessimisme gevoed door de resultaten van nu en is totaal niet relevant. We zitten in een oefenfase, dat wil nog niets zeggen hoe het later gaat marcheren.

versterkingen had je allang kunnen halenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met zoveel fouten kan je nooit een wedstrijd winnen, maar met een paar verserkingen ziet het er echt wel weer anders uit, eredivisie is niet de premier league hè.

Dat niet alleen ook een goede spits die je om een boodschap kunt sturen, Brobbey is dat voorlopig nog niet.....quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:01 schreef Scorpie het volgende:
We zijn er wederom hard vanaf gegaan. We hebben toch wel wat verdedigers nodig.

Het is gebaseerd op realisme. Dit Ajax is gewoon heel matig.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kun je echt nog niet zeggen. Dat is alleen maar gebaseerd op zuur pessimisme gevoed door de resultaten van nu en is totaal niet relevant. We zitten in een oefenfase, dat wil nog niets zeggen hoe het later gaat marcheren.

Nee pessimisme, troll gedrag.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op realisme. Dit Ajax is gewoon heel matig.

Anderen versterken zich ook, dus het is echt niet dat het straks appeltje eitje is als er 2/3 spelers bij komen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met zoveel fouten kan je nooit een wedstrijd winnen, maar met een paar verserkingen ziet het er echt wel weer anders uit, eredivisie is niet de premier league hè.

Sneuneus ben je zeg, als je geen kritiek op je cluppie kan verdragen.quote:

Ik zeg wat ik vind, pipo. Maar beter ga je naar je eigen fanboy topic.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Sneuneus ben je zeg, als je geen kritiek op je cluppie kan verdragen.

Of je stopt gewoon met huillie huillie doen. Ik ben ook voor Ajax, alleen heb ik er wél een objectieve kijk opquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:07 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik zeg wat ik vind, pipo. Maar beter ga je naar je eigen fanboy topic.

Als spelers hun komst naar Ajax laten afhangen van hoe Ajax speelt in oefenwedstrijden, dan kunnen ze maar beter weg blijven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kan ajax niet beter gewoon stoppen met t spelen van oefenwedstrijden? Als je nog aantrekkelijk wilt blijven voor versterkingen lijkt me dat t slimste

Doe eens normaal joh idioot!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:09 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Of je stopt gewoon met huillie huillie doen. Ik ben ook voor Ajax, alleen heb ik er wél een objectieve kijk op
Jij zou Brobbey zijn drol nog opvreten omdat ie in een Ajax shirt loopt.

Dat weet jij toch ook?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
versterkingen had je allang kunnen halen
waarom is dat niet gebeurd

het wordt genietenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:11 schreef Elan het volgende:
Gemoedelijk sfeertje wel hier.
En dan te bedenken dat het seizoen nog moet beginnen.

Minimaal twee centrale verdedigers ja, Ajax moet hier gewoon flink in investeren. De rest van het elftal zal automatisch ook beter gaan spelen als je achterin twee zekerheidjes hebt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:01 schreef Scorpie het volgende:
We zijn er wederom hard vanaf gegaan. We hebben toch wel wat verdedigers nodig.

ik denk het niet dat er aankopen gaan volgen de komende wekenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat weet jij toch ook?
Ajax wilde eerst spelers verkopen voordat ze nieuwe versterkingen zouden halen. Gisteren is Bassey verkocht voor 22.5 miljoen dus ik verwacht komende twee weken wel een aankoop.

Jij kunt in de portemonnee van mevrouw Elenderink kijken?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk het niet dat er aankopen gaan volgen de komende weken
het geld is op
alle transferbedragen dienen gebruikt te worden om verliezen te dichten. Dit is een beursgenoteerde club.
Financiële zaken gaan voor sportieve zaken in dit geval

Maak je niet druk. Ga naar je eigen fanboy topic.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:17 schreef tompsv18 het volgende:
Afgedroogd worden door het B-team van een Duitse degradatiekandidaat is niet best. A-team speelde blijkbaar vanochtend al tegen Regensburg.

Ajax speelde ook niet met zijn beste elftal Hans.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:17 schreef tompsv18 het volgende:
Afgedroogd worden door het B-team van een Duitse degradatiekandidaat is niet best. A-team speelde blijkbaar vanochtend al tegen Regensburg.

Nu is er dus al niet de drang om je te bewijzen waarom je er straks in hoort te staan wanneer de competitie begint?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax speelde ook niet met zijn beste elftal Hans.
Bovendien moet je aan dit soort oefenwedstrijden niet te veel waarde hechten. Ik weet niet of je de wedstrijd überhaupt hebt gezien of alleen op Livescore het resultaat hebt bekeken, maar de intensiteit van Ajax-zijde was vrij laag. Uiteindelijk moet Ajax er staan als de competitie echt begint.

Zeker ik ook. Maar ervan uitgaande dat die niet komt een Berghuis geschorst isquote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zie toch graag een creatieve 10 erbij.

Klaas je klinkt in paniek. Weet je zeker dat je geen Ajax supporter bent ?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
versterkingen had je allang kunnen halen
waarom is dat niet gebeurd

Het is geen vetpot toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:19 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Jij kunt in de portemonnee van mevrouw Elenderink kijken?
Boven hun stand geleefd dus.quote:Toen de club geen hinder meer ondervond van de coronacrisis bleek dat Ajax, ondanks deelname aan de Champions League, nog altijd rond de tien miljoen meer uitgaf dan er binnenkwam.'

waar moeten we dan wel waarde aan hechten?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax speelde ook niet met zijn beste elftal Hans.
Bovendien moet je aan dit soort oefenwedstrijden niet te veel waarde hechten. Ik weet niet of je de wedstrijd überhaupt hebt gezien of alleen op Livescore het resultaat hebt bekeken, maar de intensiteit van Ajax-zijde was vrij laag. Uiteindelijk moet Ajax er staan als de competitie echt begint.

Jij denkt dat er überhaupt een kans bestaat dat een verdediger als Olivier Aertssen basisspeler gaat worden komend seizoen? Niemand, inclusief hijzelf gelooft dat dus tegenover wie moet hij zich bewijzen? Hij is er bij om de sfeer te proeven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nu is er dus al niet de drang om je te bewijzen waarom je er straks in hoort te staan wanneer de competitie begint?

Ik zie weinig positieve zaken in deze selectie helaas. Hopelijk komt er gauw iets bij nu Bassey verkocht is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op realisme. Dit Ajax is gewoon heel matig.

En die volgevreten miljonairs als Brobbey en Bergwijn hebben wel het vuur uit hun sloffen gerend? Die staan er toch wel in, want anders kapitaalvernietiging.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jij denkt dat er überhaupt een kans bestaat dat een verdediger als Olivier Aertssen basisspeler gaat worden komend seizoen? Niemand, inclusief hijzelf gelooft dat dus tegenover wie moet hij zich bewijzen? Hij is er bij om de sfeer te proeven.

Hier heb je helemaal gelijk in. Maar hij uitproberen van dit soort zaken die je goed benoemd heeft momenteel prioriteit boven het resultaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waar moeten we dan wel waarde aan hechten?
deze wedstrijden zijn bedoelt om ingespeeld te raken...systemen uit te proberen...spelers uit te proberen...conditie op te bouwen....spelritme op te bouwen....tactische zaken uit te proberen
Nee, maar ik hecht weinig waarde aan wat er na een oefenwedstrijd op het scorebord staat.quote:jij wilt zonder oefenwedstrijden gelijk maar de competitie gaan beginnen
Vorig seizoen begon Ajax blakend van zelfvertrouwen aan de competitie en werden meteen weggeveegd door PSV in de Johan Cruijff schaal. Dan heb ik liever dat we nu de wedstrijden verliezen en straks in de competitie wel de punten pakken.quote:dit geeft weinig zelfvertrouwen aan de spelers
We weten allemaal dat spelers als Taylor, Rensch, Aertssen, etc. niet het niveau Ajax zijn inderdaad.quote:Ik zie geen enkele bovengemiddelde speler in deze selectie die wat extraas kan....of ben ik de enige?

Natuurlijk hebben deze twee spelers in deze oefenwedstrijd niet alles gegeven, maar wat is precies je punt? Ik vind het vooral belangrijk dat ze er staat op het moment dat het echt om de punten gaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:30 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En die volgevreten miljonairs als Brobbey en Bergwijn hebben wel het vuur uit hun sloffen gerend? Die staan er toch wel in, want anders kapitaalvernietiging.

13 goals in de Mickey mouse competitie,(in kleine wedstrijden meestal) en niet eens de conditie om een wedstrijd vol te maken. 50 wedstrijden waarvan 4 volledig gespeeld oid. En dat noem je ‘potentie’?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in. Maar hij uitproberen van dit soort zaken die je goed benoemd heeft momenteel prioriteit boven het resultaat.
[..]
Nee, maar ik hecht weinig waarde aan wat er na een oefenwedstrijd op het scorebord staat.
[..]
Vorig seizoen begon Ajax blakend van zelfvertrouwen aan de competitie en werden meteen weggeveegd door PSV in de Johan Cruijff schaal. Dan heb ik liever dat we nu de wedstrijden verliezen en straks in de competitie wel de punten pakken.
[..]
We weten allemaal dat spelers als Taylor, Rensch, Aertssen, etc. niet het niveau Ajax zijn inderdaad.
Spelers als Bergwijn, van den Boomen en Brobbey hebben wel potentie. Brobbey wordt strucureel neergezet als iemand die niets kan, maar vorig seizoen was hij topscorer van Ajax (13 goals) terwijl hij weinig heeft gespeeld en ook niet de penalties nam.

Ajax was tot een paar jaar geleden een elftal die op elke positie een goede speler hadquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in. Maar hij uitproberen van dit soort zaken die je goed benoemd heeft momenteel prioriteit boven het resultaat.
[..]
Nee, maar ik hecht weinig waarde aan wat er na een oefenwedstrijd op het scorebord staat.
[..]
Vorig seizoen begon Ajax blakend van zelfvertrouwen aan de competitie en werden meteen weggeveegd door PSV in de Johan Cruijff schaal. Dan heb ik liever dat we nu de wedstrijden verliezen en straks in de competitie wel de punten pakken.
[..]
We weten allemaal dat spelers als Taylor, Rensch, Aertssen, etc. niet het niveau Ajax zijn inderdaad.
Spelers als Bergwijn, van den Boomen en Brobbey hebben wel potentie. Brobbey wordt strucureel neergezet als iemand die niets kan, maar vorig seizoen was hij topscorer van Ajax (13 goals) terwijl hij weinig heeft gespeeld en ook niet de penalties nam.

En op basis van afgelopen seizoen en hetgeen wat je nu ziet heb je er vertrouwen in?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben deze twee spelers in deze oefenwedstrijd niet alles gegeven, maar wat is precies je punt? Ik vind het vooral belangrijk dat ze er staat op het moment dat het echt om de punten gaat.

dat vraag ik me al weken afquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klaas je klinkt in paniek. Weet je zeker dat je geen Ajax supporter bent ?

Ajax heeft spelers weten te verkopen bedragen die voor de eredivisie absoluut exceptioneel zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ajax was tot een paar jaar geleden een elftal die op elke positie een goede speler had
daar is niets meer van over
#realisme
en die supporters maar keihard juichen als er een speler werd verkocht voor tientallen miljoenen
dan kun je niet ongestraft maar blijven doen
uiteindelijk krijg je de deksel op de neus
nu dus

men is extreem voorzichtig.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft spelers weten te verkopen bedragen die voor de eredivisie absoluut exceptioneel zijn.
De vraag is met name wat er met dat geld is gebeurd.
Ajax heeft vorig jaar ruim 210 miljoen euro gevangen aan uitgaande transfers (Antony, Martinez, Haller, Gravenberch en Schuurs). De CL van vorig seizoen heeft ook nog ongeveer 55 miljoen opgeleverd, dus 265 miljoen euro.
Nu is er al 62.5 miljoen gevangen (Timber en Bassey).
Dat is in twee jaar dus ruim 325 miljoen euro. Laten het ruim nemen en er vanuit gaan dat 50 miljoen daarvan afgedragen moest worden aan vorige clubs en zaakwaarnemers dan blijft er onder aan de streep nog 275 miljoen euro over.
Ajax gaf vorig jaar ongeveer 110 miljoen euro uit aan nieuwe spelers. Dus Ajax zal nog minimaal 165 miljoen euro in de kas moeten hebben. Waar is dit geld dan? Waarom kunnen hier geen spelers van worden gekocht?
Geld is er nog wel iig.quote:Het eigen vermogen steeg van een kleine tweehonderd miljoen naar 273 miljoen euro. De liquide middelen bedragen 41,5 miljoen euro. Ajax verwacht over het gehele boekjaar 2022/2023 een positief nettoresultaat vanwege de transferinkomsten en de inkomsten uit Europees voetbal.21 feb 2023

Vorig seizoen was veel erger dan nu. Ajax had met afstand het meeste verdiend aan transfers. In augustus en september riep ik al dat het schandalig is dat Ajax met zo veel geld nog steeds geen selectie heeft kunnen formeren die beter is dan die van PSV.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En op basis van afgelopen seizoen en hetgeen wat je nu ziet heb je er vertrouwen in?

omdat je komend seizoen in de min 100 miljoen staat omdat alles op CL was gebaseerd.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft spelers weten te verkopen bedragen die voor de eredivisie absoluut exceptioneel zijn.
De vraag is met name wat er met dat geld is gebeurd.
Ajax heeft vorig jaar ruim 210 miljoen euro gevangen aan uitgaande transfers (Antony, Martinez, Haller, Gravenberch en Schuurs). De CL van vorig seizoen heeft ook nog ongeveer 55 miljoen opgeleverd, dus 265 miljoen euro.
Nu is er al 62.5 miljoen gevangen (Timber en Bassey).
Dat is in twee jaar dus ruim 325 miljoen euro. Laten het ruim nemen en er vanuit gaan dat 50 miljoen daarvan afgedragen moest worden aan vorige clubs en zaakwaarnemers dan blijft er onder aan de streep nog 275 miljoen euro over.
Ajax gaf vorig jaar ongeveer 110 miljoen euro uit aan nieuwe spelers. Dus Ajax zal nog minimaal 165 miljoen euro in de kas moeten hebben. Waar is dit geld dan? Waarom kunnen hier geen spelers van worden gekocht?

Ik kan me wel enigszins vinden in deze redenering, al is die 100 miljoen wat ruim genomen, maar goed.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
omdat je komend seizoen in de min 100 miljoen staat omdat alles op CL was gebaseerd.
Bovendien zal ajax zich strategische financieel willen indekken als er nog een seizoen geen CL voetbal gehaald gaat worden..
Wat jij en andere supporters doen is korte termijn denken
wat ajax nu doet is strategische een beleid willen voeren voor de komende jaren waar het mogelijk in grote financiële problemen kan komen
mijn advies aan ajax is de begroting de komende jaren met 50 miljoen laten dalen om structureel minder risicoos te gaan lopen dat het echt fout gaat
Dat betekent gewoon de salarissen verlagen en de dure spelers de laan uitdoen

Ey junk hoe kom jij aan die -100 miljoen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
omdat je komend seizoen in de min 100 miljoen staat omdat alles op CL was gebaseerd.
Bovendien zal ajax zich strategische financieel willen indekken als er nog een seizoen geen CL voetbal gehaald gaat worden..
Wat jij en andere supporters doen is korte termijn denken
wat ajax nu doet is strategische een beleid willen voeren voor de komende jaren waar het mogelijk in grote financiële problemen kan komen
mijn advies aan ajax is de begroting de komende jaren met 50 miljoen laten dalen om structureel minder risicoos te gaan lopen dat het echt fout gaat
Dat betekent gewoon de salarissen verlagen en de dure spelers de laan uitdoen

Je moet tegenwoordig een toelatingsexamen doen voor je op Fok! mag.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg dit eens uit. Niet dat ik je ken. Maar je hebt wel een grote mond voor een kut newbie. Graag een gevat antwoord.

Heeft ie op feesboek gezien denk ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ey junk hoe kom jij aan die -100 miljoen?

quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ey junk hoe kom jij aan die -100 miljoen?

quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
VBL / Poll gaat 020 op korte termijn failliet? 100 miljoen verlies

Ja wat moeten we hier nou van makenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
VBL / Poll gaat 020 op korte termijn failliet? 100 miljoen verlies

Van welk geld precies?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:09 schreef Black-Death het volgende:
Nou deze week maar eens wat spelers kopen..

Besef je je dan dat psv gewoonweg beter was door een jochie van 19?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vorig seizoen was veel erger dan nu. Ajax had met afstand het meeste verdiend aan transfers. In augustus en september riep ik al dat het schandalig is dat Ajax met zo veel geld nog steeds geen selectie heeft kunnen formeren die beter is dan die van PSV.
Na de Johan Cruijf Schaal wedstrijd werd inderdaad duidelijk dat PSV een betere selectie heeft. Toch is er nadien vrij weinig gebeurd. Onze trainer van toen (Schreuder) heeft aangegeven dat hij vond dat Ajax genoeg kwaliteit had om kampioen te worden, terwijl iedereen kon zien dat dat niet zo was.
Dit seizoen is een heel ander verhaal. Ajax moet nu namelijk helemaal opnieuw moeten beginnen met het opbouwen van een nieuw elftal. Zoiets vergt tijd en dus geduld van de supporters. Ik heb ik vorige jaren regelmatig voor dit scenario gewaarschuwd, maar het werd hier weggelachen door mensen die maar bleven roepen dat Ajax de beste is, de komende tien jaar makkelijk kampioen zal worden, ieder seizoen zou overwinteren in de CL en meer van dat soort marktpraat.
De realiteit is nu anders, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Ajax in staat is om een elftal te bouwen dat mee kan doen om het kampioenschap. Vorig seizoen dacht iedereen dat óf Ajax óf PSV kampioen zou worden, maar het werd Feyenoord (met een straatlengte voorsprong) met voorin vooral spelers die eigenlijk overal waren afgeserveerd (Danilo, Dilrosun, Jahanbaksh, Idrissi).
In voetbal kan dit gewoon en dat Ajax als outsider het nieuwe seizoen in gaat en niet als titelfavoriet was allang duidelijk.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |