abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211032377
Ik heb vandaag de eerste helft van de moestuinbakken ontdaan van onkruid. Ik heb er snippers, papier en zaagsel op gelegd. Mogen hopelijk ook nog wat compost. Ik heb nog 5 bakken met kolen staan. De netten heb ik er af gehaald, die hebben nog lekker droog kunnen waaien aan de waslijn.

Wij hebben vandaag de laatste aardappels geoogst:

Dat maakt de totale voorraad nu dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had deze zomer veel luizen op mijn kolen en 1 bak was echt enorm veel. Niets hielp. In die bak had ik drie spruitplanten. Mijn eerste spruiten ooit dus geen idee hoe dat zou aflopen. Maar goed dus!
Spoilers!
pi_211033264
Ik heb Bildtstar als ras, nog nooit van gehoord, kwam het toevallig tegen in het tuincentrum. Ik wil nog bessenstruiken planten langs de grens bij mn tuinbuurman, maar ik weet nog niet zo goed wat voor bessen ik wil. Heb er geen ervaring mee. Hetzelfde met het snoeien van mn appelboom, wilde t al eerder doen maar toen wist ik nog niet wat voor fruitboompje ik had.
Children of the night. What music they make.
pi_211033306
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 21:28 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb Bildtstar als ras, nog nooit van gehoord, kwam het toevallig tegen in het tuincentrum. Ik wil nog bessenstruiken planten langs de grens bij mn tuinbuurman, maar ik weet nog niet zo goed wat voor bessen ik wil. Heb er geen ervaring mee. Hetzelfde met het snoeien van mn appelboom, wilde t al eerder doen maar toen wist ik nog niet wat voor fruitboompje ik had.
Bildtstar is een ras wat al best lang bestaat. Ik heb vroeger nog bij een groothandel in aardappelen gewerkt als bijbaan en Bildtstar was toen een van best lopende rassen, dat was in de jaren 80-90.

Voor mij is de lekkerste aardappel de Mona Lisa, mooie vastkokende aardappel.
pi_211033375
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 21:30 schreef Managarm het volgende:

[..]
Bildtstar is een ras wat al best lang bestaat. Ik heb vroeger nog bij een groothandel in aardappelen gewerkt als bijbaan en Bildtstar was toen een van best lopende rassen, dat was in de jaren 80-90.

Voor mij is de lekkerste aardappel de Mona Lisa, mooie vastkokende aardappel.
Ja, had al zoiets gelezen op Vreeken https://www.vreeken.nl/401595-aardappels-bildtstar
Volgend jaar een ander ras proberen! Misschien de Mona Lisa :P
pi_211033924
Ik haal mijn aardappels in België. Bij Avevé kan je ze daar per stuk kopen voor een lage kiloprijs. Ze hebben een stuk of 10 soorten.

Ik heb 5 bakken voor aardappels en neem altijd 5 soorten. Ik maak een mix tussen heel vroeg, vroeg, bewaar, kruimig, friet en vastkokend. In theorie kan ik dan tussen juni en maart aardappels uit eigen tuin eten.
Spoilers!
pi_211035953
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haal mijn aardappels in België. Bij Avevé kan je ze daar per stuk kopen voor een lage kiloprijs. Ze hebben een stuk of 10 soorten.

Ik heb 5 bakken voor aardappels en neem altijd 5 soorten. Ik maak een mix tussen heel vroeg, vroeg, bewaar, kruimig, friet en vastkokend. In theorie kan ik dan tussen juni en maart aardappels uit eigen tuin eten.
:9

Ben in mn eentje dus veel heb ik niet nodig :P
pi_211059517
Gisteren de laatste aardappelen gerooid:
Stuke grond waar de bessenstruiken komen onkruidvrij gemaakt: , en gemulched met smeerwortelblad

Rooie biet geoogst
De grootste woog 1 kilo, zou 'ie nog smaken?

pi_211059963
Wil dit volgend jaar4 gaan toepassen
pi_211067039
Kon van m'n vrijwilligerswerk preiplantjes krijgen, 110 stuks. Die gaan deze week de grond in.

Eerst ff bijpunten en dood spul eruit

Klaar

Ben benieuwd of t nog wat wordt :P
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 12:37:45 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211074852
Wow wat een superoogsten komen hier voorbij _O_ Die verschillende oogsten van aardappelen lijkt mij ook wel wat, bijna het hele jaar aardappelen uit eigen tuin :9 Dan moet ik zeker een moestuin gaan huren want dat kan ik in mijn tuintje niet kwijt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:42 schreef DeHovenier het volgende:
Kon van m'n vrijwilligerswerk preiplantjes krijgen, 110 stuks. Die gaan deze week de grond in.

Eerst ff bijpunten en dood spul eruit
[ afbeelding ]

Klaar
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of t nog wat wordt :P
Wow 110 stuks _O- Ik heb er al een maand 2 in de tuin staan en die doen volgens mij helemaal niks. Vorige week heb ik ze verplaatst naar een stuk vol in de zon, ik ben benieuwd of dat nog wat gaat doen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 23:59 schreef DeHovenier het volgende:
Wil dit volgend jaar4 gaan toepassen [ afbeelding ]
Wat is dit?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211075253
Prei duurt dan ook best lang, @MaJo van de zomerprei die ik in maart heb opgekweekt, oogsten we nu af en toe. De winterprei staat nog wel tot maart (kan langer, maar dan is hij sowieoso op :P ).
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211076151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:37 schreef MaJo het volgende:
Wow wat een superoogsten komen hier voorbij _O_ Die verschillende oogsten van aardappelen lijkt mij ook wel wat, bijna het hele jaar aardappelen uit eigen tuin :9 Dan moet ik zeker een moestuin gaan huren want dat kan ik in mijn tuintje niet kwijt.
[..]
Wow 110 stuks _O- Ik heb er al een maand 2 in de tuin staan en die doen volgens mij helemaal niks. Vorige week heb ik ze verplaatst naar een stuk vol in de zon, ik ben benieuwd of dat nog wat gaat doen.
[..]
Wat is dit?
Weet niet of ik ze allemaal kwijt kan, sowieso zet ik de grootste en dikste in de grond.

En dat is een fietswielvelg op een boompaal met touwtjes eraan waaraan de stokbonen zich kunnen hechten om zo naar boven te klimmen.
pi_211151782
Preibedje voorbereid

De helft er al in

Dit komt deze week in de grond
pi_211306781
Heb vandaag de pompoenen maar 'ns binnengehaald

De grootste weegt 7 kilo :9
pi_211307645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:25 schreef DeHovenier het volgende:
Heb vandaag de pompoenen maar 'ns binnengehaald
[ afbeelding ]

De grootste weegt 7 kilo :9
_O_
Spoilers!
  donderdag 16 november 2023 @ 09:20:21 #166
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_211310488
cool
wat ga je ervan maken?
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_211315118
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:20 schreef marcel.de het volgende:
cool
wat ga je ervan maken?
Dat weet ik nog niet.
pi_211590511
Ik heb gisteren de laatste koolrabi en paksoi uit de tuin gehaald.

Vandaag heb ik wat binnen getuinierd. Ik heb 3 soorten cress met tht 2013 op vochtig keukenpapier gelegd, een oude zak slecht opkomende erwten gezaaid en een zakje kruidenmix gezaaid. Alles staat in de keuken, ik ben benieuwd of ik nog wat erwtenscheuten of cress kan oogsten.
Spoilers!
pi_212044331
Stil hier.

Dit weekend mn bedjes gemulched met wilgenbladeren. Heb nog 2 stuks prei staan en 54 preiplantjes :9

zondag 21 januari 2024 @ 22:22:23 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212124657
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:13 schreef DeHovenier het volgende:
Stil hier.

Dit weekend mn bedjes gemulched met wilgenbladeren. Heb nog 2 stuks prei staan en 54 preiplantjes :9

[ afbeelding ]
Lekker bezig. Wij gaan volgende week alvast de eerst laag compost verspreiden.

Ik heb vandaag gezaaid *O* Aubergine, spitskool, bloemkool en tuinbonen.
Spoilers!
  zondag 21 januari 2024 @ 23:20:53 #171
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212125238
Wij gaan zoetjes aan ook beginnen aan ons moestuin avontuur. Binnenkort nog even een kas van 2x3m uit gaan zoeken en de bonenstaken opbouwen.
Wat zaaien jullie binnenshuis in januari/februari?
pi_212126081
Ik doe dit jaar waarschijnlijk heel weinig. Maar als ik nu voorzaaide, was het peper en paprika.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212126246
Ik ben nog bezig met het plan voor komend jaar. Ik overweeg om de moestuinbakken een jaar tot pluktuinbakken om te dopen, want bloemen O+. Uiteindelijk eten we vooral courgette uit eigen tuin, en een grote batch tomaten. Die laatste kweek ik meestal in de kas, en ik denk dat het ook niet slecht is om daar eens een jaar over te slaan.
pi_212127604
Ik wacht nog steeds tot de hovenier de tuin heeft aangelegd, afgelopen week is dan eindelijk de fundering voor de kas gemaakt. Ik wil aan de slag…
Voor nu blijft het bij op instagram bij diverse mensen meekijken, boeken lezen en eens uitzoeken wat ik eventueel binnen wil gaan voorzaaien. Ik heb het boek van Frank Anrijs aangeschaft en verder heb ik ook stapels moestuinboeken liggen, dus ik hoef me wat dat betreft niet te vervelen.
  maandag 22 januari 2024 @ 13:02:01 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212129104
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wacht nog steeds tot de hovenier de tuin heeft aangelegd, afgelopen week is dan eindelijk de fundering voor de kas gemaakt. Ik wil aan de slag…
Voor nu blijft het bij op instagram bij diverse mensen meekijken, boeken lezen en eens uitzoeken wat ik eventueel binnen wil gaan voorzaaien. Ik heb het boek van Frank Anrijs aangeschaft en verder heb ik ook stapels moestuinboeken liggen, dus ik hoef me wat dat betreft niet te vervelen.
:D alleen van het vele lezen gaan je handen al jeuken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')