SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had deze zomer veel luizen op mijn kolen en 1 bak was echt enorm veel. Niets hielp. In die bak had ik drie spruitplanten. Mijn eerste spruiten ooit dus geen idee hoe dat zou aflopen. Maar goed dus!
Spoilers!
Bildtstar is een ras wat al best lang bestaat. Ik heb vroeger nog bij een groothandel in aardappelen gewerkt als bijbaan en Bildtstar was toen een van best lopende rassen, dat was in de jaren 80-90.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:28 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb Bildtstar als ras, nog nooit van gehoord, kwam het toevallig tegen in het tuincentrum. Ik wil nog bessenstruiken planten langs de grens bij mn tuinbuurman, maar ik weet nog niet zo goed wat voor bessen ik wil. Heb er geen ervaring mee. Hetzelfde met het snoeien van mn appelboom, wilde t al eerder doen maar toen wist ik nog niet wat voor fruitboompje ik had.
Ja, had al zoiets gelezen op Vreeken https://www.vreeken.nl/401595-aardappels-bildtstarquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Bildtstar is een ras wat al best lang bestaat. Ik heb vroeger nog bij een groothandel in aardappelen gewerkt als bijbaan en Bildtstar was toen een van best lopende rassen, dat was in de jaren 80-90.
Voor mij is de lekkerste aardappel de Mona Lisa, mooie vastkokende aardappel.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haal mijn aardappels in België. Bij Avevé kan je ze daar per stuk kopen voor een lage kiloprijs. Ze hebben een stuk of 10 soorten.
Ik heb 5 bakken voor aardappels en neem altijd 5 soorten. Ik maak een mix tussen heel vroeg, vroeg, bewaar, kruimig, friet en vastkokend. In theorie kan ik dan tussen juni en maart aardappels uit eigen tuin eten.
Wow 110 stuksquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:42 schreef DeHovenier het volgende:
Kon van m'n vrijwilligerswerk preiplantjes krijgen, 110 stuks. Die gaan deze week de grond in.
Eerst ff bijpunten en dood spul eruit
[ afbeelding ]
Klaar
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of t nog wat wordt
Wat is dit?quote:Op maandag 23 oktober 2023 23:59 schreef DeHovenier het volgende:
Wil dit volgend jaar4 gaan toepassen [ afbeelding ]
Weet niet of ik ze allemaal kwijt kan, sowieso zet ik de grootste en dikste in de grond.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:37 schreef MaJo het volgende:
Wow wat een superoogsten komen hier voorbijDie verschillende oogsten van aardappelen lijkt mij ook wel wat, bijna het hele jaar aardappelen uit eigen tuin
Dan moet ik zeker een moestuin gaan huren want dat kan ik in mijn tuintje niet kwijt.
[..]
Wow 110 stuksIk heb er al een maand 2 in de tuin staan en die doen volgens mij helemaal niks. Vorige week heb ik ze verplaatst naar een stuk vol in de zon, ik ben benieuwd of dat nog wat gaat doen.
[..]
Wat is dit?
quote:Op woensdag 15 november 2023 19:25 schreef DeHovenier het volgende:
Heb vandaag de pompoenen maar 'ns binnengehaald
[ afbeelding ]
De grootste weegt 7 kilo
Lekker bezig. Wij gaan volgende week alvast de eerst laag compost verspreiden.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:13 schreef DeHovenier het volgende:
Stil hier.
Dit weekend mn bedjes gemulched met wilgenbladeren. Heb nog 2 stuks prei staan en 54 preiplantjes
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 januari 2024 10:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wacht nog steeds tot de hovenier de tuin heeft aangelegd, afgelopen week is dan eindelijk de fundering voor de kas gemaakt. Ik wil aan de slag…
Voor nu blijft het bij op instagram bij diverse mensen meekijken, boeken lezen en eens uitzoeken wat ik eventueel binnen wil gaan voorzaaien. Ik heb het boek van Frank Anrijs aangeschaft en verder heb ik ook stapels moestuinboeken liggen, dus ik hoef me wat dat betreft niet te vervelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |