quote:De man van Rens Kroes, foodblogger en de zus van topmodel Doutzen Kroes, is in april 2019 door de rechtbank Amsterdam schuldig bevonden aan verkrachting. Dat is deze week bekend geworden via rechtbankdocumenten, die op verzoek van roddelvlogger Yvonne Coldeweijer zijn gepubliceerd. Hij kreeg een gevangenisstraf van 24 maanden opgelegd en ging in hoger beroep.
Showredactie 27-07-23, 12:26 Laatste update: 13:12
Het hoger beroep diende op 7 maart dit jaar bij het gerechtshof in Amsterdam. Dat is echter aangehouden, omdat de verdediging had gevraagd om getuigen te horen. Dat is inmiddels gebeurd. De zaak moet opnieuw op zitting komen, maar een nieuwe datum is nog niet gepland.
Rens’ man zou op 9 september 2016 in Amsterdam een vrouw bij de keel hebben gegrepen en haar hebben gedwongen hem oraal te bevredigen en seks met hem te hebben. Hij zou dingen gezegd hebben als ‘ik breek je nek als je je beweegt’, ‘ik vermoord je serieus’ en ‘ik wil diep in je komen’.
Rens en haar man zijn inmiddels zo’n vijftien jaar samen. Eind 2020 kregen ze samen een dochter, Maya Jade. In 2021 maakte Kroes naar aanleiding van een vraag van een fan bekend in het geniep in het huwelijksbootje te zijn gestapt. ,,We zijn drie jaar geleden getrouwd”, schreef ze toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah joh ...binnenkort met Fransje aan het roer elk jaar nieuw dorp met dit volk JUICHENquote:
Nouja ze heeft ook wel naam voor haar zelf gemaakt met kookboeken en influencer gedoe.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De man van de zus van een bekend persoon. Is het ook komkommertijd bij SHO?
Nou ik mag toch hopen van nietquote:Op donderdag 27 juli 2023 15:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah joh ...binnenkort met Fransje aan het roer elk jaar nieuw dorp met dit volk JUICHEN![]()
![]()
![]()
![]()
Nou dit is vrij heftig.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het is hier altijd komkommertijd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Wat een vreselijk mens. Hoe kun je dit doen? Hoe?quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah getrouwd zodat dat uitschot niet uitgezet kan worden.![]()
![]()
Vies wijf.
Net als haar zus dus...quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:25 schreef Duiveltja het volgende:
Die Rens is ook een wappie. Ze heeft eerder complete onzin lopen roepen over voeding:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151015_01920619
Zo werkt ze. Alles voor de views.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:31 schreef Mariposas het volgende:
Blijkbaar is de informatie die Yvonne deelt niet allemaal uit de uitspraak maar heeft ze het aangevuld met info van haar bron. Dat maakt het verhaal al wel iets anders, want wat zijn nu de feiten en wat is aangevuld?
https://www.ad.nl/show/ma(...)roep-loopt~ae06fefa/
Dat snap ik sowieso ook niet. Ze houden zielsveel van elkaar denk ikquote:Op donderdag 27 juli 2023 16:39 schreef Momo het volgende:
Ik kan eigenlijk geen scenario bedenken dat je bij een man blijft die een andere vrouw zo behandeld, of zou ze geloven dat hij onschuldig is....
https://www.recht.nl/rech(...)=NL:RBAMS:2019:10363quote:Op een gegeven moment neemt verdachte aangeefster naar haar woonkamer. Hij zegt op een dwingende en agressieve wijze in het Engels tegen haar: "Je gaat nu op de bank zitten en respect voor me tonen. Je gaat nu relaxen. Ik breek je nek als je je beweegt. Ik vermoord je serieus". Dit boezemt aangeefster dermate grote angst in dat zij hem gehoorzaamt omdat zij vreest voor haar leven. Verdachte zegt haar zijn broek open te knopen en hem te pijpen. Daarna hebben ze ook seks op de bank in de woonkamer. Vervolgens verplaatsen zij zich naar de slaapkamer, waar verdachte en aangeefster meerdere keren vaginale seks hebben en daarbij zegt hij tegen haar: "I want to come deep inside you" en "I want to hurt you because I love you.”. Ondanks dat aangeefster tegen verdachte zegt dat ze pijn heeft en geen seks wil, stopt hij niet. Verdachte tracht hij aangeefster ook anaal te penetreren. De gehele tijd is aangeefster zo bang dat verdachte haar zal vermoorden als ze niet doet wat hij wil, dat ze hem gehoorzaamt en de seksuele handelingen ondergaat. Dat de verdachte de seksuele handelingen tegen haar wil onderging, moet naar het oordeel van de rechtbank voor verdachte zonder meer duidelijk zijn geweest. Als verdachte uiteindelijk in slaap valt, ziet aangeefster kans haar woning – op blote voeten – uit te vluchten en de politie te laten waarschuwen.
Kortom, Gerald Roethof kan lullen wat hij wil over 'onjuist dit, onjuist dat' maar de rechtbank vindt dit wel degelijk het feitenrelaas.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Heb de gepubliceerde uitspraak gevonden:
https://deeplink.rechtspr(...):NL:RBAMS:2019:10363
Ik moet zeggen dat wat er in de uitspraak staat overeenkomt met wat Yvonne heeft geschreven, wat ze heeft aangevuld kan ik niet zo zien. Behalve dat dat “verward, betraand en met de haren in de war”.
Iets met een steen..quote:
Misschien heb ik het fout maar uitspraken worden toch altijd gepubliceerd?quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik wist niet dat je zomaar kan eisen dat uitspraken gepubliceerd worden.
Eisen is een groot woord, verzoeken kan wel, en meestal doen ze dat wel. Niet meer dan logisch trouwensquote:Op donderdag 27 juli 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nicht immer, aber immer öfter (vrij naar een bekende Duitse reclameslogan.)quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:12 schreef Ole het volgende:
[..]
Misschien heb ik het fout maar uitspraken worden toch altijd gepubliceerd?
Ik heb tijdens een stage ooit uitspraken moeten anonimiseren ter publicatie. Dit moet dus speciaal gedaan worden voordat deze worden gepubliceerd. Omdat dit tijd kost, wordt dat niet automatisch met alle uitspraken gedaan: alleen als de zaak voor, tijdens of na behandeling al aandacht heeft gehad van de media.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Dat dacht ik ook maar dus niet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:12 schreef Ole het volgende:
[..]
Misschien heb ik het fout maar uitspraken worden toch altijd gepubliceerd?
tnx voor je uitleg!quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:16 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een stage ooit uitspraken moeten anonimiseren ter publicatie. Dit moet dus speciaal gedaan worden voordat deze worden gepubliceerd. Omdat dit tijd kost, wordt dat niet automatisch met alle uitspraken gedaan: alleen als de zaak voor, tijdens of na behandeling al aandacht heeft gehad van de media.
Wel eens bekende namen moeten anonimiseren bij heftige zaken en wat nooit naarbuiten is gekomen?quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:16 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een stage ooit uitspraken moeten anonimiseren ter publicatie. Dit moet dus speciaal gedaan worden voordat deze worden gepubliceerd. Omdat dit tijd kost, wordt dat niet automatisch met alle uitspraken gedaan: alleen als de zaak voor, tijdens of na behandeling al aandacht heeft gehad van de media.
Haha, nee hoor. Was 20 jaar geleden bij de rechtbank in Middelburg. Waren relatief kleine zaakjes. Soms kwamen die in het nieuws en dan vroegen journalisten om het vonnis. Dat werd dan geanonimiseerd op rechtsspraak.nl geplaatst.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wel eens bekende namen moeten anonimiseren bij heftige zaken en wat nooit naarbuiten is gekomen?
Beter.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Was 20 jaar geleden bij de rechtbank in Middelburg. Waren relatief kleine strafzaakjes. Soms kwamen die in het nieuws en dan vroegen journalisten om het vonnis. Dat werd dan geanonimiseerd op rechtsspraak.nl geplaatst.
Thx.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Was 20 jaar geleden bij de rechtbank in Middelburg. Waren relatief kleine strafzaakjes. Soms kwamen die in het nieuws en dan vroegen journalisten om het vonnis. Dat werd dan geanonimiseerd op rechtsspraak.nl geplaatst.
Dat laatste komt uit de verklaring van de getuige, staat er wel in.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Heb de gepubliceerde uitspraak gevonden:
https://deeplink.rechtspr(...):NL:RBAMS:2019:10363
Ik moet zeggen dat wat er in de uitspraak staat overeenkomt met wat Yvonne heeft geschreven, wat ze heeft aangevuld kan ik niet zo zien. Behalve dat dat “verward, betraand en met de haren in de war”.
die is ook compleet wappie gewordenquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:47 schreef realnice11 het volgende:
Wat een blamage voor de cariere van Doutze Kroese, ja ik volgte dat mens nooit zo maar een slecht mens leek me ze ook niet?Wat je wel zou denken is dat een kleinnnnn beetje goede managers organisatie, de managers van Doutze, beter als doorsnee in staat zouden moeten zijn om slechte mannen uit de familie kring te weren?
Dan nog, hij is in dat appartement gearresteerd, ze zouden al 15 jaar een relatie hebben, dus hij heeft haar ook nog eens bedonderd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:39 schreef Momo het volgende:
Ik kan eigenlijk geen scenario bedenken dat je bij een man blijft die een andere vrouw zo behandeld, of zou ze geloven dat hij onschuldig is....
Als ze eenmaal verkrachter hebben opgepakt gaan ze graven in zijn verleden en komt er wellicht meer uit?quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:03 schreef Leandra het volgende:
Dan nog, hij is in dat appartement gearresteerd, ze zouden al 15 jaar een relatie hebben, dus hij heeft haar ook nog eens bedonderd.
Dat is leuk maar heeft op geen enkele manier te maken met mijn post of de post waar ik op reageer.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:06 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Als ze eenmaal verkrachter hebben opgepakt gaan ze graven in zijn verleden en komt er wellicht meer uit?
Dat is heel erg vreemd inderdaad.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:13 schreef potjecreme het volgende:
Waarom belt zo'n vriendin de politie niet? Dat vraag ik mij echt af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |