Briefje van Jan – aan Thijs Römer
Beste Thijs,
Bij zedendelinquenten luister ik nooit naar de ontkenningen, de smoesjes en de jij-bakken die ze tijdens hun rechtszaak vertellen om onder een veroordeling uit te komen.
Dat zou slecht voor mijn bloeddruk zijn.
Want dan beeld ik me in dat ik de vader van zo’n beschadigd meisje zou zijn en dat ik zo’n ransaap als jij op straat tegen zou komen in een donker steegje.
Als vader van een tienerdochter begrijp je precies wat ik bedoel.
(Advertentie)
Ook de exacte handelingen waarvan de smeerpijp in kwestie wordt verdacht, probeer ik het ene oor in en het andere oor uit te laten gaan.
Waar ik het meest in geïnteresseerd ben, is het karakter van de zedendelinquent.
Hoe ís iemand?
Twee dingen vielen mij op.
Je lijdt aan het Florence Nightingale-syndroom.
Dat wist je zelf nog niet, maar het was een suggestie van de psycholoog die je bezocht.
Verrèk, dacht je, dát is het!
Ik laat die tienergrietjes geen filmpjes sturen waarin ze zichzelf bevredigen omdat dat míj als man van bijna 40 een zeker genot verschaft, nee, ik doe dat om hén te helpen.
Bij de rechtbank klonk dat zo: “Mijn psychologe zegt dat ik teveel als hulpverlener in het verhaal ben komen te staan. Dat had ik zelf niet zo gezien, maar is wel het woord dat het beste past.”
(Advertentie)
Het tweede dat opviel?
Een zin van je advocaat.
“Het zit hem vooral dwars dat hij wordt gereduceerd tot een seksueel roofdier met een bepaald jachtgebied.”
Waarom die zin mij opviel?
Omdat het de enige keer was dat ik een beetje medelijden met je voelde.
Ik dacht: hoe frustrerend moet het voor die man zijn dat het in zo’n rechtbank uitsluitend gaat over de zedendelinquent Thijs Römer?
Want je bent zoveel méér dan de schoft die meisjeslevens de vernieling in hielp.
Je bent de kleinzoon van Piet Römer, de Hoofdpiet in én De Cock (met C-O-C-K) uit de successerie Baantjer.
(Advertentie)
Je bent de ex van de beroemde actrice Katja Schuurman.
Je bent (al zijn dat dagkoersen) de ex van de beroemde balletdanseres Igone de Jongh.
Je bent de neef van de beroemde Talpa-baas Paul Römer, die daar Peter Gillis de hand boven het hoofd houdt, terwijl die man zijn toenmalige vriendin (onder meer) als boksbal en kluif heeft gebruikt.
Je bent de aso die Robert Jensen corona toewenste.
Je bent de man die Albert Verlinde na diens vertrek uit RTL Boulevard vergeleek met een hersentumor.
En je bent natuurlijk die gast die zich na de minder, minder, minder-uitspraak van Geert Wilders afvroeg waar Volkert van der Graaf was “nu het land hem nodig heeft.”
(Advertentie)
Hoe háált zo’n officier van Justitie het dan in zijn harses om jou te reduceren tot een seksueel roofdier?
Schande!
Ik zou als ik jou was dreigen met een aangifte wegens smaad en laster.
Net als je vorig jaar deed bij Nena, het eerste slachtoffer dat het lef had om aangifte tegen jou te doen…
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Helpt beter dan zo’n psycholoog die je een alibi wil verschaffen.
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-thijs-romer/