Was ook een dingetje bij big bank, heb ik dus nagevraagd, je kan er gelijk naar vragen als je ze gaat bellen. Je krijgt daar een jaaropgave en moet je dus misschien zelf invullen, maar goed, ik heb ook vermogen uit reservefonds en dat moet ik ook zelf invullen. Kleinigheidje. Ben het ook wel eens vergeten op te geven en toen heb ik een gecorrigeerde opgave gedaan, was ook geen enkel probleem, dat kan nog enige tijd nadat je de definitieve aangifte hebt gedaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe werkt het met de belastingdienst bij Raisin? Wordt het gewoon eenvoudig doorgegeven, of moet ik zelf moeite doen om de cijfers te krijgen en de belastingaangifte compleet te krijgen?
Dankje, intussen heb ik het ook gevonden en ik heb besloten dat ik de stap ga nemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de actie voor nieuwe klanten tot 1-9 loopt. Maw iedereen die voor 1-9 klant wordt, krijgt voor 6 maanden de hoge rente?
[..]
Morgen komt de meneer/mevrouw van AMP hier aan de deur om mijn identiteit te controleren.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:47 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Pffffff, mijn anxiety levels gaan al “sky high” als ik een "inkomend telefoongesprek" zie op mijn telefoon. Als de deurbel weer eens rinkelt krijg ik zowat een hartaanval.
Dit zou voor mij een showstopper zijn. Maar een hoge rente is wel aantrekkelijk.
Meneer van AMP ook hier aan de deur geweest, het is gewoon een formaliteit die ik heel goed kan begrijpen. Ik heb nu voor één week mijn rekening actief bij Bigbank, het verloopt tot nu heel voorspoedig. Een terugboeking als test ook gedaan, voor 12.00 uur ingediend in mijn app, dezelfde dag op mijn tegenrekening.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:29 schreef 2bier1cola het volgende:
[..]
Morgen komt de meneer/mevrouw van AMP hier aan de deur om mijn identiteit te controleren.
Ik zal je laten weten of ze echt zo eng zijn .
Op dit moment met de huidige sancties niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef kibo het volgende:
Is het mogelijk om ergens een roebel rekening aan te houden?
Je wil graag de oorlog sponsoren?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef kibo het volgende:
Is het mogelijk om ergens een roebel rekening aan te houden?
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je wil graag de oorlog sponsoren?
Raisin heeft aan het eind van het jaar gewoon een jaaropgave met daarin, per bank, je saldo 1-1 saldo 31-12, rente en ingehouden bronbelasting. Gewoon bruikbaar voor je aangifte.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:28 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ze komen het wel te weten, Ze delen de gegevens met de Estlandse belastingdienst die ze weer deelt met de Nederlandse belastingdienst. Maar goed, dit is dus hoe het bij big bank werkt, voor Raisin weet ik het niet.
Bij mij is AMP inmiddels ook langsgeweest. Het verliep precies zoals ze beschrijven. En eerlijk gezegd vind ik dit net even beter dan legitimatie via video, aangezien AMP gewoon ISO-gecertificeerd is. Dan weet je dat het bedrijf aan bepaalde kwaliteitseisen dient te voldoen en dat dit getoetst wordt door een onafhankelijke partij.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:38 schreef Michael91984 het volgende:
[..]
Meneer van AMP ook hier aan de deur geweest, het is gewoon een formaliteit die ik heel goed kan begrijpen. Ik heb nu voor één week mijn rekening actief bij Bigbank, het verloopt tot nu heel voorspoedig. Een terugboeking als test ook gedaan, voor 12.00 uur ingediend in mijn app, dezelfde dag op mijn tegenrekening.
Ik vind het verder prima dat je een goede ervaring hebt gehad met AMP, maar de certificering is echt geen goed argument. AMP is gecertificeerd op 9001 en 27001. Dat zijn management systeem certificaties. Dat stelt echt niet zo heel veel voor. Overigens die online aanbieders hebben net zo goed die certificaten. Kijk maar bijvoorbeeld naar https://www.idenfy.com/ (9001, 27001, 27017, 27018) of IDnow (dat is bijv degene die bunq gebruikt) heeft ook gewoon 27001.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:52 schreef Daboman het volgende:
[..]
Bij mij is AMP inmiddels ook langsgeweest. Het verliep precies zoals ze beschrijven. En eerlijk gezegd vind ik dit net even beter dan legitimatie via video, aangezien AMP gewoon ISO-gecertificeerd is. Dan weet je dat het bedrijf aan bepaalde kwaliteitseisen dient te voldoen en dat dit getoetst wordt door een onafhankelijke partij.
Okee dus als ik je goed begrijp is video legitimatie dus ook ISO gecertificeerd, maar mijn idee was eigenlijk meer omgekeerd dat ze op dat gebied dus niet onder doen voor de rest.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik vind het verder prima dat je een goede ervaring hebt gehad met AMP, maar de certificering is echt geen goed argument. AMP is gecertificeerd op 9001 en 27001. Dat zijn management systeem certificaties. Dat stelt echt niet zo heel veel voor. Overigens die online aanbieders hebben net zo goed die certificaten. Kijk maar bijvoorbeeld naar https://www.idenfy.com/ (9001, 27001, 27017, 27018) of IDnow (dat is bijv degene die bunq gebruikt) heeft ook gewoon 27001.
Bij mij exact hetzelfde. Geen idee wat de reden isquote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:44 schreef ondeugend het volgende:
Tis mijn Bunq payday, zoals elke woensdag.
Maar deze 7e dag wordt er voor 6 dagen rente bijgeschreven.![]()
Het is al weken hetzelfde bijgeschreven bedrag alleen dit keer 1 dag minder.
Heeft iemand een idee waarom? Er is dus niets van het spaarbedrag afgegaan.
Hierom: https://together.bunq.com(...)payout-for-august-16quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:18 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Bij mij exact hetzelfde. Geen idee wat de reden is
Het is inderdaad gefikst!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:51 schreef Guppy het volgende:
[..]
Hierom: https://together.bunq.com(...)payout-for-august-16
Geen probleemquote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is inderdaad gefikst!
Tof dat je het even opgezocht hebt.
Da's ¤20 per ton spaargeld...extraquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,66% p.j. naar 2,68% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 18 augustus om 12 uur 's middags.
Er is niet zoiets als ISO-gecertificeerde legitimatie. De ISO-9001 is kwaliteitsmanagement, in basis zegt die certificering alleen dat ze een kwaliteitsmanagementsysteem hebben, zich daaraan houden en monitoren dat ze er zich aan houden. Als je in dat kwaliteitsmanagementsysteem opschrijft dat je bagger kwaliteit levert, kun je prima gecertificeerd worden mits je zorgt dat je inderdaad aantoonbaar bagger kwaliteit levert, dat monitort en ingrijpt zodra de kwaliteit niet meer bagger blijkt te zijn. Een beetje fastfoodketen is net zo goed ISO 9001-gecertificeerd.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:52 schreef Daboman het volgende:
[..]
Okee dus als ik je goed begrijp is video legitimatie dus ook ISO gecertificeerd, maar mijn idee was eigenlijk meer omgekeerd dat ze op dat gebied dus niet onder doen voor de rest.
Staat er ook hoor, bij het rente kopje zelf staat een linkjequote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:43 schreef Guppy het volgende:
[..]
Geen probleemvind het ook wel netjes dat ze er iets over plaatsen in die community. Als had ik als ik Bunq was denk ik eerder een melding in de app gezet, want daar kijkt bijna iedereen. Maar fijn dat het opgelost is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |