SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik hoop dat de politiek dan is een keer hun poot stijf houden als net dit bericht naar buitenkomt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze ook nog kunnen bedelen bij de overheid.
Kutbedrijf. Eerst profiteren van de oorlog door hier de inflatie nog wat verder op te drijven, ze hebben een bijdrage geleverd aan de Russische oorlogseconomie en hier hebben ze de politiek afgeperst om het belastingstelsel nog zwaarder op werkenden te laten leunen.
'Er is geen graaiflatie. Dat bestaat niet'quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de politiek dan is een keer hun poot stijf houden als net dit bericht naar buitenkomt.
https://www.volkskrant.nl(...)de-prijzen~b8ad8df5/
“Sigrid heeft ook eens een keer gelijk”quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Er is geen graaiflatie. Dat bestaat niet'
- s. Kaag
"Er is wel graaiflatie, maar dat is niet erg. Alles voor de grote bedrijven, want uiteindelijk druppelen die winsten naar de burger"quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Er is geen graaiflatie. Dat bestaat niet'
- s. Kaag
Riiiiiiiiiiightquote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Er is wel graaiflatie, maar dat is niet erg. Alles voor de grote bedrijven, want uiteindelijk druppelen die winsten naar de burger"
-Iedere VVD'er sinds de oprichting van die partij.
Ach ze zijn nu een echt Brits bedrijf, dus dan kunnen ze ook daar gaan bedelenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de politiek dan is een keer hun poot stijf houden als net dit bericht naar buitenkomt.
https://old.reddit.com/r/(...)creen_flares_before/quote:M2 Bradley IFV deploys smokescreen flares before FPV drone misses its target
Ook consument moet poot stijf houden, geen Unilever zooi meer kopen, maar bv eigen merken van de supermarkt, vaak net zo goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik wilde opzoeken hoe groot die afstanden zijn, blijkt dat er nogal wat Andriivka-varianten zijn in Oekrane.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:20 schreef Ulx het volgende:
Bij Bakhmut gebeuren er dingen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Weinig dorpen waar er maar 1 van is daarquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik wilde opzoeken hoe groot die afstanden zijn, blijkt dat er nogal wat Andriivka-varianten zijn in Oekrane.
Klinkt als een strak plan. Vooral in gebieden die niet altijd helemaal Moskou gezind zijn. Als de geldstroom stopt uit Moskou en de wapens zijn onder de burgers kan het nog gezellig worden daarzo.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:45 schreef Perrin het volgende:
Ook wel een apart. Nog meer relatief onafhankelijke legertjes in Rusland?
[ twitter ]
Op zichzelf niet echt bijzonder.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:45 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zijn er meer als 1? Op google maps vind ik namelijk een Serhiivka wat westelijk van Odessa ligt, z'n beetje net onder Moldavie aan de kust van de zwarte zee. Het lijkt me sterk dat de Russen dat dorpje hebben ingenomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Volgens de Russen hebben ze Serhiivka ingenomen, Oekraners hebben al wel gemeld dat de Russen de rivier daar over zijn gestoken.
dan gaan de russen toch wel in opstand komen hoop ikquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:49 schreef Perrin het volgende:
Totale mobilisatie hangt in de lucht.
[ twitter ]
goede ontwikkeling , Rusland is zwak en niemand die er nu wat aan gaat doen als je zelf president wil worden van je eigen provinciequote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:45 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Met welke middelen willen ze die conscripts bevoorraden dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:49 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Thread?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:56 schreef Slayage het volgende:
Zoka heeft gisteren na deze tweet reeks kennelijk zijn account opgedoekt [ twitter ]
Die slaafse slapjanussen gaan dat nooit en te nimmer doen. Al moeten ze hun dochters ter beschikking stellen aan soldaten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaan de russen toch wel in opstand komen hoop ik
Zou dit niet te maken hebben met:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:45 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dan moeten die regio's zelf de wapens, uitrusting en voorraden regelen. Als dat fout gaat, en dat gaat het want dat is er allemaal niet, dan kan Moskou daar niet op afgerekend worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:49 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Duur kabeltjequote:
Waarom zou je Moskou daar niet op afrekenen? Zij veroorzaken dit.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou dit niet te maken hebben met:
[..]
Dan moeten die regio's zelf de wapens, uitrusting en voorraden regelen. Als dat fout gaat, en dat gaat het want dat is er allemaal niet, dan kan Moskou daar niet op afgerekend worden.
De Russen nemen iig een voorsprong op de multipolaire wereld door hun land multipolair te maken. Allemaal feodale staatjes met krijgsheren, net als Afghanistan.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou dit niet te maken hebben met:
[..]
Dan moeten die regio's zelf de wapens, uitrusting en voorraden regelen. Als dat fout gaat, en dat gaat het want dat is er allemaal niet, dan kan Moskou daar niet op afgerekend worden.
Nice! Twee weken geleden werd de Duitse kremlinhoer trollstoy al ontmaskerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:56 schreef Slayage het volgende:
Zoka heeft gisteren na deze tweet reeks kennelijk zijn account opgedoekt [ twitter ]
Op liveua, Statove regio.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:48 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zijn er meer als 1? Op google maps vind ik namelijk een Serhiivka wat westelijk van Odessa ligt, z'n beetje net onder Moldavie aan de kust van de zwarte zee. Het lijkt me sterk dat de Russen dat dorpje hebben ingenomen.
Omdat de tsaar altijd goed is en het dus alleen maar aan die dekselse, incompetente onderknuppels kan liggen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zou je Moskou daar niet op afrekenen? Zij veroorzaken dit.
Ze moeten wel hun best doen daar in Verweggistan, anders moet de jeugd van Moskou terugkomen van hun strandvakantie.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:50 schreef Delenlill het volgende:
https://en.socportal.info(...)-sobiraiut-shakhedy/
Russische 15-17 jaar oude universiteitsstudenten van Alabuga Polytechnic College (Tatarstan)
moeten Shahed drones in elk kaar zetten. ook zijn ze verplicht om mee te doen aan paintball gevechten op straffe van een berisping/van school getrapt worden.
Het gaat om dit gehucht.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik wilde opzoeken hoe groot die afstanden zijn, blijkt dat er nogal wat Andriivka-varianten zijn in Oekrane.
https://nos.nl/video/2484(...)russen-aan-het-frontquote:Rijden, richten, schieten en wegwezen: zo vuurt Oekrane op Russen aan het front
Dit: https://www.google.com/ma(...)2F121rct_t?entry=ttuquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:48 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zijn er meer als 1? Op google maps vind ik namelijk een Serhiivka wat westelijk van Odessa ligt, z'n beetje net onder Moldavie aan de kust van de zwarte zee. Het lijkt me sterk dat de Russen dat dorpje hebben ingenomen.
enkele tientallen huizenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat om dit gehucht.
https://www.google.com/ma(...)2F12168n21?entry=ttu
Dat is een overwinning van Oekrane. Serhiivka, wat de Russen hebben ingenomen is overigens een soortgelijk gehucht.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
enkele tientallen huizenWat een overwinning zeg voor de Russen
Voor de komende 4 weken zullen we niks anders horen dan deze grandioze overwinning.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:10 schreef Ulx het volgende:
Wat is de strategische waarde van die Russische overwinning?
Ik ben benieuwd wat je zeggen gaat als je erachter bent dat dit dorp een Oekraens succes betreft.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
enkele tientallen huizenWat een overwinning zeg voor de Russen
Ooh dat wist ik niet. Al die kleine gehuchtjes met lastige namen maakt het er niet duidelijker op.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je zeggen gaat als je erachter bent dat dit dorp een Oekraens succes betreft.
De gemiddelde fabriek voor oorlogstuig is niet zo makkelijk plat te gooien.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:17 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop dat Oekrane die fabriek zsm plat legt.
[ twitter ]
https://nos.nl/artikel/24(...)rkije-moet-iets-doenquote:Dagenlange aanvallen raken Odesa in de ziel: 'Turkije moet iets doen'
quote:De aanvallen hebben alles te maken met het opzeggen van de graandeal, vertelt Jevgeniya Gaber, onderzoeker bij de denktank Atlantic Council in Turkije. "Rusland wil Oekrane voor de keuze stellen: een graandeal onder onze voorwaarden, of er zal geen enkele graanhandel meer bestaan. Met iedere aanval verhogen ze de inzet voor de onderhandelingen."
Het is aan graandeal-initiatiefnemer Turkije om Poetin terug aan tafel te krijgen, zegt Gaber. "Turkije is belangrijk voor Rusland. Het is de lifeline naar de buitenwereld, zowel logistiek en economisch - met de handel door de Bosporus en het toerisme - als diplomatiek - als bruggenhoofd naar het Westen. Die relatie zal Poetin niet op het spel zetten." President Erdogan kan volgens haar een belangrijke rol spelen om de aanvallen op Odesa te stoppen.
Bij de Odesieten klinkt ook ergernis over de westerse houding. "We zijn niet moe, maar wel uitgeput door het uitblijven van een echte reactie van de zogenaamde beschaafde wereld", zegt Katerina gerriteerd. Zij vindt dat het Westen Rusland overal mee laat wegkomen, van het opblazen van de Kachovka-stuwdam tot de vernietiging van Werelderfgoed. "Als je agressie niet stopt, wordt iedere volgende stap nog agressiever. Waarom begrijpt het Westen dat niet?"
Een topadviseur van president Zelensky pleit daarom voor het leveren van meer geavanceerde luchtafweer, zoals de Patriots. "Het is een simpele rekensom: de waarde voor de wereldmarkt van onze havens zijn duizend keer groter dan de waarde van slechts twee raketafweersystemen. De conclusie lijkt mij duidelijk."
De NATO moet ingrijpen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rkije-moet-iets-doen
[..]
Het is meer de dreiging die ervan uit gaat. In doe regio is het een beetje de vraag hoe hard je er om wil vechten aangezien er weinig van echt belang ligt, maar hoe ver wil je ze laten oprukken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:10 schreef Ulx het volgende:
Opa Vladimir heeft kanonnenvoer nodig. Daar moeten de Russen maar begrip voor hebben. En als er iemand sneuvelt krijgt de familie wl een zak uien, aardappels oid.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaan de russen toch wel in opstand komen hoop ik
Dit zijn allemaal veel te kleine overwinningen om over strategische waarde te kunnen spreken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:10 schreef Ulx het volgende:
Nou, dan hoeft Putin zich nergens zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is voor de Oekraners wel zorgelijk dat ze wat gehuchten binnen halen en meer niet. Die echte versterkte linies van de Russen zijn toch nog niet eens bereikt?
Hier het bijbehorende plaatje van deze milblogger:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:34 schreef Slayage het volgende:
Inshallah
"Lengthy post from milblogger Bulba of Thrones discussing the "Genocide of Ru artillery"
TLDR; Ukrainian losses pale in significance to Ru and while Bradley's etc can be replaced, Howitzers, MRLs and other Ru artillery cannot.
The crackdown on dissenters such as Girkin, bloggers and military figures is seen as preparation for bad news in the Autumn.
Another "goodwill gesture" is predicted soon."
[ twitter ]
Daar krijg je wel zin in ja.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De NATO moet ingrijpen.
Dit heeft lang genoeg geduurd. Gewoon kortemetten maken met die tyfusrussen.
Welke? Luhansk, bij Svatove?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Volgens de Russen hebben ze Serhiivka ingenomen, Oekraners hebben al wel gemeld dat de Russen de rivier daar over zijn gestoken.
De russen kunnen daar optrekken omdat Oekraine hun eigen land niet letterlijk vollegt met mijnen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal veel te kleine overwinningen om over strategische waarde te kunnen spreken.
Edit: volgen jullie de milbloggers niet ofzo? Dit schijnt voor iedereen een verrassing te zijn?
Het idee in het noorden van de Russen lijkt Borova te zijn. Dat ligt zo'n 20km van Sergiivka echter en dit is dus nog geen indicatie dat het er slecht uit ziet.
Overigens is het aan het noordelijke front gebruikelijker dat er snel grote terreinwinst geboekt kan worden aangezien het gebied erg dun bevolkt is en er dus weinig linies en verdedigbare posities zijn.
Die medailles omsmelten tot kogels lijkt nuttiger.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:30 schreef Perrin het volgende:
Shoigu hoopt op wat Noord Koreanen voor door de gehaktmolen
[ twitter ]
van die broodmagere , jongens die er gelijk vandoor gaan als ze in oekraine zijn , dichter bij de vrijheid komen ze nooit meerquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:30 schreef Perrin het volgende:
Shoigu hoopt op wat Noord Koreanen voor door de gehaktmolen
[ twitter ]
quote:United Nations denies Russian account of attack that killed 50 Ukraine prisoners of war last year
CNNquote:Russian accounts of a rocket attack on a camp holding Ukrainian prisoners of war in July 2022 are not supported by evidence, according to the United Nations.
The findings by the UN Human Rights Commissioner (UN OHCHR) support the conclusions of an extensive CNN investigation published in August last year, which demonstrated that the Russian narrative that the camp had been hit by a Ukrainian HIMARS rocket did not stand up to scrutiny.
Ze hadden defensief moeten blijven, put die Russen maar uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar krijg je wel zin in ja.Wat een treurnis dat dit al zo lang kan duren.
Maar door defensief te blijven zorg je er alleen maar voor dat ze niet verder oprukken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ze hadden defensief moeten blijven, put die Russen maar uit.
Van genoeg uitstel komt vanzelf de afstel natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat wist ik niet. Al die kleine gehuchtjes met lastige namen maakt het er niet duidelijker op.
Elk Oekraens succes is een succes dichter bij de overwinning. Elk succes van de Russen is alleen maar uitstel van executie.
Weer teruggesleept naar Ruslandquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:01 schreef Aether het volgende:
Russia Withdraws 'Game Changing ' T-14 Armata Tank After Brief Frontline Run
https://www.newsweek.com/russia-ukraine-tank-armata-t-14-1814899
Putingradquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Van genoeg uitstel komt vanzelf de afstel natuurlijk.
Ik ben niet pro-Rus, maar als Putin belooft het gewonnen land te voorzien van duidelijke en unieke plaatsnamen, ga ik toch wel even twijfelen.. enorm ellendig af en toe inderdaad.
Nee, nog steeds evengoed een patstelling meat grinder.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is voor de Oekraners wel zorgelijk dat ze wat gehuchten binnen halen en meer niet. Die echte versterkte linies van de Russen zijn toch nog niet eens bereikt?
Nadeel is dat hij nogal eens wisselt in zijn vriendjes.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:20 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Putingrad
Shoigugrad
Gerasimovgrad
Kadyrovgrad
Prigozjingrad - Gecanceld
In het noordelijke front liggen geloof ik sowieso weinig mijnen. Het is ook niet zo'n belangrijk gebied, Kupiansk heeft zelfs slechts 30.000 inwoners, de rest is kleiner.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:10 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen kunnen daar optrekken omdat Oekraine hun eigen land niet letterlijk vollegt met mijnen.
Ja, was drie dagen geleden aangekondigd.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:07 schreef Starhopper het volgende:
Morgen gaat de NATO praten over de zwarte zee?[ twitter ]
Dat heb ik dus gemist.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, was drie dagen geleden aangekondigd.
Ik zeg sancties voor die 16 landenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:20 schreef Perrin het volgende:
Zoveel fans heeft Poetin ook daar niet:
[ twitter ]
Niet echt, want de strategie lijkt te zijn:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, nog steeds evengoed een patstelling meat grinder.
Is die nieuw in theatre of zo?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die hadden we nog vaak niet in actie gezien volgens mij.
quote:Six systems had arrived by 24 July 2022
Maar ze hebben er maar een paar lijkt het. Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is die nieuw in theatre of zo?
Edit: Oh, niet echt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alvis_Stormer
[..]
edit: oudquote:
Wou net zeggen jeetje zeg, met snoet aan het front gewoonquote:Op woensdag 26 juli 2023 00:27 schreef Slayage het volgende:
Kysia hekster krijgt niet genoeg betaald bij de noshttps://nos.nl/video/2484(...)russen-aan-het-front
Die Ukrainers rijden elke dag journo's daar rond hoor. Je ziet die ene gewoon op een datingsite bezig tijdens de rit terug.quote:Op woensdag 26 juli 2023 00:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Wou net zeggen jeetje zeg, met snoet aan het front gewoon
De russen hebben op 3 plekken groots uitgepakt maar op een plek hebben ze daad werkelijk vorderingen gemaakt.quote:
Dat was die aanslag waar Rusland deze forensisch expert bij had gehaald:quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:16 schreef ExTec het volgende:
Kan me nog herinneren hoe bepaalde mensen aan het kremlin-splainen waren hoe het wel mogelijk was dat oekraine het gedaan had. Good times.
[ twitter ]
Op weg naar Mariupol en een splitsing van het front..quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zeg sancties voor die 16 landen
Dan kost het Oekrane dus wel troepen in het zuiden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 06:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
De russen hebben op 3 plekken groots uitgepakt maar op een plek hebben ze daad werkelijk vorderingen gemaakt.
volgens bepaalde bronnen zouden 100.000 russen op die plek op het front klaar staan om aan te vallen.
Oekraiene heeft nog behoorlijk wat reserve die voor het zuiden bedoeld waren en vermoed dat die daar dus heen gedirigeerd worden.
hopelijk voor oekraiene word het een soortgelijke slag als om Bakhmut, rusland die alles op een plek in de strijd gooit en oekraiene die weer een meatgrinder veroorzaakt.
Mar we gaan het zien de komende dagen hoe goed het opgevangen kan worden of niet!
quote:Alexander Popov is de beste Russische zwemmer ooit. Hij won goud op de 50 en 100 meter vrije slag op de Olympische Spelen van 1992 en 1996, en werd drie keer wereldkampioen op de 50 meter vrije slag. Hij hield het wereldrecord op de 50 meter vrije slag van 1994 tot 2009.
quote:De beste Russische zwemmer nu is Evgeny Rylov. Hij is de wereldrecordhouder op de 1500 meter vrije slag en de 1000 meter vrije slag, en hij won goud op beide afstanden op de Olympische Spelen van 2020. Hij is ook tweevoudig wereldkampioen op de 1500 meter vrije slag.
reservisten zijn reservisten. Het kost Oekrane dus reservisten, die (nog) niet ingedeeld zijn in een bepaald gebiedquote:Op woensdag 26 juli 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan kost het Oekrane dus wel troepen in het zuiden.
Ik denk niet dat Oekrane om komt in de troepen gezien hun doelstellingen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:41 schreef zuchtje het volgende:
[..]
reservisten zijn reservisten. Het kost Oekrane dus reservisten, die (nog) niet ingedeeld zijn in een bepaald gebied
Oekraine zit in de binnenbocht van de frontlinie; hun aanvoerlijnen zijn per definitie korter, en lopen bovendien niet door vijandelijk gebied.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
quote:Ukrainian forces have been able to wedge themselves in Russia’s first line of defense, with heavy and fierce fighting still ongoing amid a large offensive along the southern front in the Zaporizhzhia region, a Russian official has claimed.
“At least 100 armored vehicles have been used to attack by the enemy on the Orekhov [Russian spelling of Orikhiv] section of the Zaporizhzhya (Russian spelling of Zaporizhzhia) front,” a member of the Russian-installed Zaporizhzhia military-civilian administration, Vladimir Rogov, wrote on Telegram on Wednesday.
“At the moment, as a result of several waves of attack near Rabotino [Russian spelling of Robotyne] with more than 100 units of armored vehicles, including tanks, BMPs, APCs and AFVs, the enemy managed to wedge in three sections of our first line of defense.”
Rogov went on to say Russian forces were using their full arsenal, including aviation strikes, to push back against the Ukrainian units carrying out the assault, which he claimed were Western equipped and trained.
“The fighters of these brigades have been trained abroad, and the brigades themselves are equipped with Western military equipment, including Leopard tanks and Bradley BMPs,” he wrote. “Now there are heavy, fierce battles of high intensity going on in this area.”
Die blokkade is er de-facto al.quote:
Ik vermoed dat Oekrane wacht op een perfect slachtoffer (vrachtschip dat militaire goederen vervoert) om aan te vallen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die blokkade is er de-facto al.
70 schepen vast bij Roemenie 2 dagen geleden:
[ afbeelding ]
scheepvaart naar "Russische" havens als Mariupol (via de Kerch brug) en Novorossisk vaart gewoon.
Is er ondertussen enig bewijs (video en/of foto) voor dit Russische offensief? Ik heb ze namelijk nog niet gezien, volg ik de verkeerde bronnen?quote:
quote:ISW has not observed visual evidence to confirm these claims.
Dit is al anderhalve week bezig. Zou maar over een km of 6 gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:35 schreef Knoc het volgende:
[..]
Of is dit letterlijk het eerste 'succesvolle' offensief van de Russen gedurende dit gehele conflict waarbij ze er niet als de kippen bij zijn om video en/of foto materiaal onder onze neus te duwen?
Dit is wat ik vermoed hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, de meesten van ons vinden dat een vorm van autisme.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:08 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Al een herkenningsboekje gekocht voor helicopters?
Niets nieuws.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:07 schreef Starhopper het volgende:
Morgen gaat de NATO praten over de zwarte zee?[ twitter ]
Ik ben mij volkomen bewust van de Russische claims, ik volg dit conflict intensief. Ik lees iedere dag de Russische Telegram kanalen, de Twitter kanalen en zelfs Dima (Military Summary) op Youtube. Waar ik om vraag is of er enig visueel bewijs is van dit offensief in de afgelopen twee weken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dit is al anderhalve week bezig. Zou maar over een km of 6 gaan.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
letterlijk 0.05% opgeschoten sinds mei 2023
Zou kunnen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:54 schreef Knoc het volgende:
[..]
Ik ben mij volkomen bewust van de Russische claims, ik volg dit conflict intensief. Ik lees iedere dag de Russische Telegram kanalen, de Twitter kanalen en zelfs Dima (Military Summary) op Youtube. Waar ik om vraag is of er enig visueel bewijs is van dit offensief in de afgelopen twee weken.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit offensief ofwel sterk overdreven wordt, of misschien zelfs volkomen fictief is. Enkel en alleen om het moraal van de Russische troepen op de andere frontlinies te verbeteren. Hodor terwijl ze in het noorden het Oekraense leger verslaan.
[..]Fijn dat je dat geloofd, maar de werkelijkheid is toch anders.
Voor Oekraners is het anders ik heb er hier een paar aan het werk.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:54 schreef Knoc het volgende:
[..]
Ik ben mij volkomen bewust van de Russische claims, ik volg dit conflict intensief. Ik lees iedere dag de Russische Telegram kanalen, de Twitter kanalen en zelfs Dima (Military Summary) op Youtube. Waar ik om vraag is of er enig visueel bewijs is van dit offensief in de afgelopen twee weken.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit offensief ofwel sterk overdreven wordt, of misschien zelfs volkomen fictief is. Enkel en alleen om het moraal van de Russische troepen op de andere frontlinies te verbeteren. Hodor terwijl ze in het noorden het Oekraense leger verslaan.
[..]Fijn dat je dat geloofd, maar de werkelijkheid is toch anders.
Onaardig van je richting xpompompom. Die had juist een herkenningsboekje gekocht van spionageschepen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, de meesten van ons vinden dat een vorm van autisme.
Dit is onzinnig, Oekrane heeft weinig voortgang geboekt, dat klopt. Maar is met name bij Bagmoet maar ook bij Orikivo en Staromaiorske zo'n 4-6km vooruitgegaan.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dit is al anderhalve week bezig. Zou maar over een km of 6 gaan.
Echter in verhouding met het Oekraiense offensief (letterlijk 0.05% opgeschoten sinds mei 2023) is dit vermeldenswaardig.
https://www.gelderlander.(...)kt-rapport~a77a24d6/quote:Duitse krijgsmacht kraakt strategie van Oekraens leger af in gelekt rapport
Dat de Oekraners er maar niet in lijken te slagen om betekenisvolle winsten te boeken met hun tegenoffensief, zou te wijten zijn aan een reeks opvallende tekortkomingen. Volgens de krijgsmacht zou het Oekraense leger de verschillende gevechtstechnieken die het van het Westen heeft geleerd niet correct toepassen.
Buitenlandredactie 26-07-23, 15:43
Dat beweert de Duitse Bundeswehr in een gelekt rapport dat de Duitse krant Bild kon inzien. En van de grootste gebreken van het Oekraense leger is dat soldaten in te kleine groepen ten strijde moeten trekken, zo onthult het document. Zo zouden de Oekraners in eenheden van tien tot dertig mannen aanvallen, wat het erg moeilijk maakt om door de Russische verdedigingslinies te breken. Hoe meer eenheden er bovendien zijn, hoe groter de kans op eigen vuur (waarbij soldaten beschoten worden door hun eigen troepen, red.) wordt.
Lees ook
LIVE | Onderzoek tegen Oekraens parlementslid dat in strijd met verbod vakantie vierde op de Malediven
LIVE | Onderzoek tegen Oekraens parlementslid dat in strijd met verbod vakantie vierde op de Malediven
‘Westerse wapens maken geen verschil’
Daarnaast maakt de gebrekkige techniek het ‘haast onmogelijk’ om succesvolle gecombineerde wapenoperaties uit te voeren. Bij die operaties worden verschillende soorten wapens ingezet. De beslissing van het Oekraense leger om de brigades in kleinere groepen op te delen, heeft met andere woorden tot gevolg dat noch westerse trainingstechnieken, noch westerse wapens een significant verschil in het tegenoffensief kunnen maken, klinkt het.
De Duitse krijgsmacht stelt ook de training van Oekraense soldaten aan de kaak. Zo wordt in het rapport vermeld dat legercommandanten ,,soms aanzienlijke tekortkomingen vertonen wat het beheer en de toepassing van commandoprocessen betreft”. En dat leidt in heel wat gevallen tot ‘foute en gevaarlijke beslissingen’. De legerleiding zou zelf baat hebben bij een opfriscursus, aldus de Bundeswehr.
200 km2 was het veroverde Oekraiense gebied volgens Reuters vorige maand sinds mei 2023. 0.05% van het totale oorspronkelijke Oekraiense voor-oorlogse territoriale gebied.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekrane heeft weinig voortgang geboekt, dat klopt.
De voortgang van Rusland gaat om zo'n 40-50km2, dit gaat echter om onbewoond gebied en dit soort wijzigingen zijn in het noordelijke front vrij normaal.
Als men daar Pershotravnevo weet in te nemen is het mogelijk verder op te rukken.
quote:24 minutes agoSource
Explosions reported in Khmelnitsky
quote:42 minutes agoSource
Air defense is active across Ukraine amid new massive Russian missile attack
"Net alsof het in WO1 en WO2 zo lekker afliep voor ze"quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Stuitende arrogantie van een legertje dat sinds 1945 niet meer in actie is geweest behalve tegen wat inboorlingen in het Midden-Oosten.
Ja, we verkijken ons regelmatig op hoe groot het gebied eigenlijk is. 6km vooruitgang is natuurlijk wel wat, maar onbetekenend op het gehaal, dat klopt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:33 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
200 km2 was het veroverde Oekraiense gebied volgens Reuters vorige maand sinds mei 2023. 0.05% van het totale oorspronkelijke Oekraiense voor-oorlogse territoriale gebied.
Dat is normaal, net als dat het Russische MOD de val van Klishiivka niet toe wil geven.quote:
FTFYquote:Op woensdag 26 juli 2023 18:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Onaardig van je richting xpompompom. Die had juist een herkenningsboekjegekocht vanover spionageschepen.
Ik heet geen vlad. Misschien moeilijk voor je om gewoon inhoudelijk te reageren?quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
FTFY
Wel bij de les blijven, vlad.
Nee, dat is juist een bron die aan het terug krabbelen is. Vergelijk gisteren en vandaag maar eens op de door jou gedeelde locatie, die ‘5 km doorbraak’ is weer ongedaan gemaakt. En dat gebeurt precies door wat ik al eerder aankaartte, een totaal gebrek aan enig visueel bewijs.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een Oekranse bron die het wel overgenomen heeft:
https://deepstatemap.live/#12/49.3239/37.9310
Dan moet er wel wat zijn om inhoudelijk op te reageren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik heet geen vlad. Misschien moeilijk voor je om gewoon inhoudelijk te reageren?
De drie ingenomen dorpen staan daar gewoon aangegeven als ingenomen, 5,16km zelfs.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:11 schreef Knoc het volgende:
[..]
Nee, dat is juist een bron die aan het terug krabbelen is. Vergelijk gisteren en vandaag maar eens op de door jou gedeelde locatie, die ‘5 km doorbraak’ is weer ongedaan gemaakt. En dat gebeurt precies door wat ik al eerder aankaartte, een totaal gebrek aan enig visueel bewijs.
Die blokkade is er de-facto al.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan moet er wel wat zijn om inhoudelijk op te reageren.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De drie ingenomen dorpen staan daar gewoon aangegeven als ingenomen, 5,16km zelfs.
Wat noordelijker gaat het om 3,45km.
Maximaal 5,16km vooruitgang over een breedte van 13,62km.
Is goed pseudomod.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je nu kijkt zijn het er ongeveer hetzelfde.
De woorden dat Zelenski Russisch scheepvaart verkeer dan ook als vijandig ziet verloopt een beetje als het hopeloos mislukte Oekraiense zomeroffensief: scheepvaart naar "Russische" havens als Mariupol (via de Kerch brug) en Novorossisk vaart gewoon.
Dat gebeurt continu aan beide kanten. Dat je een gebied kunt betreden zonder tegenstand betekent nog niet dat je datzelfde gebied ook direct wil innemen. Zeker in dit dunbevolkte gebied maakt een paar kilometer niks uit.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verschil in wat er gister werd gezegd dat de situatie is versus wat ze nu zeggen dat het is.
FTFYquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is goed pro-Russische pseudomod.
Hoe weet je of een eventueel offensief "hopeloos mislukt is" als je niet eens wat welke specifieke doelen zo'n offensief zou hebben?
Meestal zijn ze redelijk goed met het bijhouden van de kaart. Daar ze dit altijd met goede bronnen doen. En omdat dit pas na enkele dagen gebeurd meestal. Dit is niet een situatie die volgens bronnen veranderd is. Maar een situatie die nooit zo geweest is. Natuurlijk zullen we het nooit met zekerheid kunnen zeggen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat gebeurt continu aan beide kanten. Dat je een gebied kunt betreden zonder tegenstand betekent nog niet dat je datzelfde gebied ook direct wil innemen. Zeker in dit dunbevolkte gebied maakt een paar kilometer niks uit.
Zoals ik al eerder aangaf, Pershotravnevo en Cherneschyna zijn de belangrijke dorpen hier. Die liggen wat op een heuvelrug.
Klopt, maar die heuvelrug is dus niet veroverd volgens de bron (Deepstate) die je zelf aankaart. Misschien moet je zelf daadwerkelijk even een hoogtekaart van dat gebied opzoeken. Dan zul je begrijpen waarom de Russische claims in dat gebied in twijfel genomen worden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, Pershotravnevo en Cherneschyna zijn de belangrijke dorpen hier. Die liggen wat op een heuvelrug.
Geen enkele analist ziet 200 km2 winst (0.05% van Oekraine) territoriale winst als een succes voor een offensief sinds mei.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe weet je of een eventueel offensief "hopeloos mislukt is" als je niet eens wat welke specifieke doelen zo'n offensief zou hebben?
Hoe ga je van 'geen succes' naar 'hopeloos mislukt'?quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Geen enkele analist ziet 200 km2 winst (0.05% van Oekraine) territoriale winst als een succes voor een offensief sinds mei.
Waarbij misschien 50 km2 alweer verdwenen is in anderhalve week.
Chargeren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hoe ga je van 'geen succes' naar 'hopeloos mislukt'?
Voil, zie hier het doel van het uitermate succesvolle Russische offensief in het noorden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Geen enkele analist ziet 200 km2 winst (0.05% van Oekraine) territoriale winst als een succes voor een offensief sinds mei.
Waarbij misschien 50 km2 alweer verdwenen is in anderhalve week.
Ik denk dat het probleem eerder is dat je selectief quoteert. Ik geef nergens aan dat die dorpen wel verovert zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:44 schreef Knoc het volgende:
[..]
Klopt, maar die heuvelrug is dus niet veroverd volgens de bron (Deepstate) die je zelf aankaart. Misschien moet je zelf daadwerkelijk even een hoogtekaart van dat gebied opzoeken. Dan zul je begrijpen waarom de Russische claims in dat gebied in twijfel genomen worden.
quote:🔄Мапу оновлено
⏩Сватівський напрямок
➕Станом на вечір 25.07.2023 ситуація була динамічною. Ворог протягом останніх днів здійснює великий тиск в районі Кармазинівки. Через інтенсивні атаки ворога Сили Оборони були вимушені відійти з частини позицій. Позначена територія вчора не перебувала під нашим контролем.
➕26.07.2023. Підрозділи були відправлені для стабілізації ситуації. Станом на сьогодні на заході від н.п Надія - сіра зона. Інформація була опрацьована безпосередньо з місць подій.
➕За інформацією бійців, ситуація на вказаному відтинку в районі Кармазинівки стабілізувалась, ворога було зупинено. Після уточнення інформації було оновлено ЛБЗ на мапі.
💳Продовжуємо слідкувати за мапою.
⏩Роботине
➕В мережі гуляє багато відео та інформації про бойові дії на схід від села, але поки немає повної картини того, що там відбувається. Інформація на уточненні.
⏩Старомайорське
➕Сили оборони зайшли туди ще минулого тижня, відповідно, оновлення станом на минулий тиждень після уточнення інформації.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:13 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoe gaat het met dat grote offensief in het zuiden met 100+ westerse voertuigen waarover vanmiddag werd geschreven hier?
Of was dat onzin?
Wat vinden de experts van dit Duitse rapport?quote:. Duitse krijgsmacht kraakt strategie van Oekraens leger af in gelekt rapport
Dat de Oekraners er maar niet in lijken te slagen om betekenisvolle winsten te boeken met hun tegenoffensief, zou te wijten zijn aan een reeks opvallende tekortkomingen. Volgens de krijgsmacht zou het Oekraense leger de verschillende gevechtstechnieken die het van het Westen heeft geleerd niet correct toepassen.
Buitenlandredactie 26-07-23, 15:43
Dat beweert de Duitse Bundeswehr in een gelekt rapport dat de Duitse krant Bild kon inzien. En van de grootste gebreken van het Oekraense leger is dat soldaten in te kleine groepen ten strijde moeten trekken, zo onthult het document. Zo zouden de Oekraners in eenheden van tien tot dertig mannen aanvallen, wat het erg moeilijk maakt om door de Russische verdedigingslinies te breken. Hoe meer eenheden er bovendien zijn, hoe groter de kans op eigen vuur (waarbij soldaten beschoten worden door hun eigen troepen, red.) wordt.
Lees ook
‘Westerse wapens maken geen verschil’
Daarnaast maakt de gebrekkige techniek het ‘haast onmogelijk’ om succesvolle gecombineerde wapenoperaties uit te voeren. Bij die operaties worden verschillende soorten wapens ingezet. De beslissing van het Oekraense leger om de brigades in kleinere groepen op te delen, heeft met andere woorden tot gevolg dat noch westerse trainingstechnieken, noch westerse wapens een significant verschil in het tegenoffensief kunnen maken, klinkt het.
De Duitse krijgsmacht stelt ook de training van Oekraense soldaten aan de kaak. Zo wordt in het rapport vermeld dat legercommandanten ,,soms aanzienlijke tekortkomingen vertonen wat het beheer en de toepassing van commandoprocessen betreft”. En dat leidt in heel wat gevallen tot ‘foute en gevaarlijke beslissingen’. De legerleiding zou zelf baat hebben bij een opfriscursus, aldus de Bundeswehr.
Menselijke tol
Kyiv heeft voorlopig nog niet op het rapport gereageerd. Maar de laatste tijd hebben al verschillende topfiguren toegegeven dat het moeilijk blijft om grondgebied op de Russen de heroveren. Dinsdag werd ook bekend dat het tegenoffensief een zware menselijke tol aan Oekraense kant eist. ,,Voor elke honderd meter die we heroveren, verliezen we vier vijf soldaten”, vertelde een Oekraense infanterist aan The Kyiv Post. En dat de Russen in het noordoosten van het land met een tegenoffensief zijn begonnen, helpt de zaak allerminst vooruit.
De Oekraense president Volodymyr Zelensky beweerde vorige week nog dat het offensief binnenkort ‘aan kracht zal winnen’. Sinds de start van de langverwachte tegenaanval, nu bijna twee maanden geleden, kon het Oekraense leger ongeveer honderd vierkante kilometer grondgebied en negen dorpen terugwinnen.
Wat is de bron?quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden de experts van dit Duitse rapport?
Kloppen de aangegeven adviezen?
Thanksquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:15 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is wat er zover bekend is. Voor de rest horen we het wel over de aankomende 2 dagen ofzo. Updates van het front hebben meestal een vertraging zodat de vijand er geen informatie uit kan halen die ze kunnen gebruiken.
Zie jij een uitermate succesvol Russisch offensief?quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:01 schreef Knoc het volgende:
[..]
Voila, zie hier het doel van het uitermate succesvolle Russische offensief in het noorden.
Beide kanten komen geen steek verder. Een groot verschil met de gebeurtenissen van 2022.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je moet je ook niet verkijken op het aantal km2 nu. Je kunt ze helaas niet stoomwalsen maar wel systematisch uithollen. Als je delen van de Russische bezetting kan uithollen dan kun je op een gegeven moment grote stukken grond terugpakken wanneer die delen van de Russische bezetting in elkaar storten of terugtrekken. Zoals het holmaatje van Girkin eerder vandaag ook al zei; aan het einde van de zomer/begin van het najaar hebben de Russische troepen zoals het nu gaat een GROOT probleem. De strategie werkt. Vol blijven houden en je niet met loze km2 praatjes de moed in je schoenen laten praten door trollen.
Het is een uitputtingsslag geworden maar genoeg tekenen aan de wand dat de boel kraakt bij de Russen, zowel op het slagveld als in het Kremlin. Bij Oekrane ook veel slachtoffers en zeker niet perfect, maar verre van kraken. Veel te vroeg om over een patstelling te spreken wat mij betreft. Zeker zolang het westen (met name de VS) nog blijft steunen met materieel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Beide kanten komen geen steek verder. Een groot verschil met de gebeurtenissen van 2022.
Letterlijk dit verhaal hoor ik al sinds dag 1 van de oorlog.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is een uitputtingsslag geworden maar genoeg tekenen aan de wand dat de boel kraakt bij de Russen, zowel op het slagveld als in het Kremlin. Bij Oekrane ook veel slachtoffers en zeker niet perfect, maar verre van kraken. Veel te vroeg om over een patstelling te spreken wat mij betreft. Zeker zolang het westen (met name de VS) nog blijft steunen met materieel.
Bron?quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Letterlijk dit verhaal hoor ik al sinds dag 1 van de oorlog.
Het zou fijn zijn als Losepdrosa voortaan gewoon een link plaatst als hij met een artikel komt. Dit doet hij wel vaker.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
#161 vorige pagina werd dit bericht al gepost inc bron.
Klopt, maar #187 had hij linkje al gepost. En #post 194 het volledige artikel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als Losepdrosa voortaan gewoon een link plaatst als hij met een artikel komt. Dit doet hij wel vaker.
Ja ik ga niet teruglezen of eerder in het topic al een linkje is geplaatst.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Klopt, maar #187 had hij linkje al gepost. En #post 194 het volledige artikel.
Dus ik geef hem even het voordeel van de twijfel![]()
Was toevallig net aan het bijlezen dus viel me op.
Het waren dan ook wel 7 hele posts die je terug moest lezenquote:Op woensdag 26 juli 2023 21:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja ik ga niet teruglezen of eerder in het topic al een linkje is geplaatst.
Sinds dag 4 van de invasie heeft Rusland de oorlog verloren. En daar is niets aan verandert.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit horen wij al van jou vanaf dag 1 van de oorlogquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 26 juli 2023 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds dag 4 van de invasie heeft Rusland de oorlog verloren. En daar is niets aan verandert.
Een rally heet dat in het tennis.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit horen wij al van jou vanaf dag 1 van de oorlog
Het laat heel mooi de pijn zien van de Russen, dat mede dankzij Duitsland ze geen mm verder komen in Oekrane.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:56 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)nda_of_the_invaders/
Grappig (propaganda?) filmpje volgens de titel gemaakt door Rusland/Russisch gezinden.
Het laat precies zien wat Rusland zelf doet in bezet gebied.
Zat te wachten op dat ze de toiletpot meenamen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:56 schreef Delenlill het volgende:
Grappig (propaganda?) filmpje volgens de titel gemaakt door Rusland/Russisch gezinden.
Wat waren de doelstellingen?quote:
https://old.reddit.com/r/(...)m_raids_a_frontline/quote:Ukrainian MaxxPro assault team raids a frontline village, runs into an ambush and hits a mine.
Het aanzien van Rusland in de wereld verhogen - gefaaldquote:Op woensdag 26 juli 2023 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat waren de doelstellingen?
- regime change in Kyiv - gefaald
- NAVO uit elkaar spelen - gefaald
- NAVO uit de buurt houden - gefaald
- EU uit elkaar spelen - gefaald
- Oekraine demilitariseren - gefaald.
- "Denazificeren" - Azov bataljon is ondertussen een brigade - gefaald
Mis ik nog iets?
Grappig. Ik hoorde op dag 1 dat Zelenskyy maar beter kon vluchten. En dat Oekrane geen kans zou hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je mist nog:quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mis ik nog iets?
Een rijk van Portugal tot China was het toch?quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mis ik nog iets?
De vraag is natuurlijk in hoeverre Oekrane een kans had zonder ons.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Grappig. Ik hoorde op dag 1 dat Zelenskyy maar beter kon vluchten. En dat Oekrane geen kans zou hebben.
De slag bij Kyiv wonnen ze grotendeels zonder onze hulp. Wat antitankwapens en wat stingers kregen ze, dat was het wel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk in hoeverre Oekrane een kans had zonder ons.
En wat schieten ze daar precies mee op als ze het niet eens kunnen ontginnen?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een rijk van Portugal tot China was het toch?
Vooralsnog hebben ze er een redelijke lap grond met dito grondstoffen bij aan getrokken.
Verloren zou ik het niet per se noemen om die reden.
De Oekraners kunnen echt wel wat ook zonder de westerse hulp, echter, een langere oorlog zouden ze sowieso verloren hebben simpelweg omdat de Russen veel meer mankracht hebben en sneller nieuw materiaal kunnen produceren. Een goed historisch voorbeeld - zonder buitenlandse hulp - kan de 100-jarige oorlog zijn, waar Frankrijk, door het surplus aan mankracht, uiteindelijk toch aan het langste eind trok.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
De slag bij Kyiv wonnen ze grotendeels zonder onze hulp. Wat antitankwapens en wat stingers kregen ze, dat was het wel.
Met een kalasjnikov een tank uitschakelen lukt niet. Wat dat betreft hadden ze die antitankwapens wel net nodig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
De slag bij Kyiv wonnen ze grotendeels zonder onze hulp. Wat antitankwapens en wat stingers kregen ze, dat was het wel.
De vraag is hoeveel extra hulp Ukraine had gehad als ze formeel bij de NATO zouden horen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Belastinggeld investeren in het verlagen van het aantal Russen op de wereld is altijd "money well spent".quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:56 schreef Delenlill het volgende:
Ja, precies.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een rijk van Portugal tot China was het toch?
Vooralsnog hebben ze er een redelijke lap grond met dito grondstoffen bij aan getrokken.
Verloren zou ik het niet per se noemen om die reden.
Waarom is dat een vraag? Is oorlog voeren met externe hulp soms valsspelen, ofzo.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toch is het tot nu toe allemaal gekut in de marge, ze hebben echt amper iets bereikt qua terreinwinst.quote:
De burgers gooiden er gewoon molotovcocktails op.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een kalasjnikov een tank uitschakelen lukt niet. Wat dat betreft hadden ze die antitankwapens wel net nodig.
Maar is terreinwinst op dit moment dan wel de eerste prioriteit? ik denk dat de generaals in Kyiv eerder kiezen voor het verslechteren van de Russische situatie aan het front. Zorgen dat die soldaten zonder voedsel, zonder munitie en zonder officieren komen te zitten door achter het front gewoon alles op te blazen. Je moet toch door kilometers diepe mijnenvelden, dus het gaat hoe dan ook even duren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Toch is het tot nu toe allemaal gekut in de marge, ze hebben echt amper iets bereikt qua terreinwinst.
Volgens diverse kaartjes op verschillende plekken progressie. Laten we hopen dat het tot meer leidt.quote:
Er werd een paar weken voor 28 februari een gigantisch luchtbrug opgezet. Op Rzezow landen letterlijk 25 C-17s per dag. Als er iets is wat Amerikanen goed kunnen, dan is het binnen no time een luchtbrug opzetten. Perfecte inlichtingen. Mag ook wel met 130 BTG aan de grens toendertijd. De Engelsen vlogen af en aan op Borispil met A.400Ms en C-17s. Aantallen zijn nooit officieel bekend gemaakt, maar de Oekraieners hadden een hele hoop Javelins, NLAWs en AT4s. Er zijn zelfs maanden lang Turkse A.400Ms gestrand achtergebleven op Borispil: wat aangeeft hoe men net voor de daadwerkelijke inval af en aan vloog.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan was Rusland niet binnengevallen. Of wel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel extra hulp Ukraine had gehad als ze formeel bij de NATO zouden horen.
Grondstoffen voor eigen economie bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies.
Beetje op de bonnefooi maar oorlog gaan voeren, mss win je wel wat terrein, dat zal vast het plan geweest zijn.
En ik neem aan dat je snapt dat grondstoffen geen waarde hebben als:
- het geen vrede is
- westerse maatschappijen met de know how je niet willen helpen ze te ontginnen.
Hebben we het niet over andere leuke dingen als dat de inflatie in rus ondertussen 60% is, bv.
Net als dat je van een automaker verwacht dat die weet hoe die stuurbekrachtiging en airbags kan maken, zoiets?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Grondstoffen voor eigen economie bijvoorbeeld?
Overigens zullen bedrijven als Gazprom wel weten hoe ze daarmee aan moeten dacht ik?
Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk scenario.quote:Als de Russen hebben verloren dan staan we met tanks in hun grondgebied en niet eerder.
Neuh, die heeft de hulp van buitenlandse experts hard nodig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:
Overigens zullen bedrijven als Gazprom wel weten hoe ze daarmee aan moeten dacht ik?
Ah, ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:48 schreef skysherrif het volgende:
Volgens het pentagon is het counteroffensief, de 'main thrust' vandaag echt begonnen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat waren meer wat de, voor mij wtf, beelden je wilden laten geloven. Hele dorpen die die dingen maakten, kan me alleen geen beelden van daadwerkelijke molotovcocktails herinneren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
De burgers gooiden er gewoon molotovcocktails op.
Ja ik ben wel 'bang' dat als deze informatie klopt deze troepen bedoeld waren om na het bereiken van de eerste linie daar door te stoten. Nu worden ze dus gebruikt om daar te komen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah, ik ben benieuwd.
Ik neem wel enigszins aan dat het niet meteen doorstoten tot aan Tokmak wordt. Eerst maar eens de eerste linies beslechten en behouden.
Viel wel mee. Het was vooral naleveren van de door Trump tegengehouden spullen. En dat daar wat meer haast mee werd gemaakt was gezien de situatie niet heel vreemd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:54 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Er werd een paar weken voor 28 februari een gigantisch luchtbrug opgezet.
Dat in 1 keer doorstoten was een illusie. Als men morgen de eerste linies beslecht staat men bij wijze van spreken overmorgen voor de volgende en begint het hele verhaal weer opnieuw.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik ben wel 'bang' dat als deze informatie klopt deze troepen bedoeld waren om na het bereiken van de eerste linie daar door te stoten. Nu worden ze dus gebruikt om daar te komen.
Anderzijds hebben de Russen veel meer verloren dan Oekraine had verwacht als deze troepe de eerste linie zouden bereiken.
Ook heb je iets minder last van mijnen hoe verder je komt, omdat de Russen niet elke vierkante meter hebben gemijnd hebben omdat ze zelf ook willen bewegen daar (remote mining is natuurlijk wel een ding)
Klopt, al was dat wel echt het plan wat Oekraine aanvankelijk had rond 4 juni. Maar zonder luchtsteun/dominantie en aangezien het nieuwe brigades waren zonder ervaring was het gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat in 1 keer doorstoten was een illusie. Als men morgen de eerste linies beslecht staat men bij wijze van spreken overmorgen voor de volgende en begint het hele verhaal weer opnieuw.
Rustig aan is de sleutel.
Die enorme ladingen molotovs waren vooral in Kyiv toch? Kyiv hebben ze nooit bereikt dus zullen amper gebruikt zijn. Er zijn wel enkele filmpjes maar die zijn twijfelachtig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat waren meer wat de, voor mij wtf, beelden je wilden laten geloven. Hele dorpen die die dingen maakten, kan me alleen geen beelden van daadwerkelijke molotovcocktails herinneren.
Ik denk dat ze wel op meer snelheid hadden gehoopt ja. In een paar weken bij de zee willen staan, dat lijkt me wel een beetje stug hoor. Men wist hoe uitgebreid die linies waren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, al was dat wel echt het plan wat Oekraine aanvankelijk had rond 4 juni. Maar zonder luchtsteun/dominantie en aangezien het nieuwe brigades waren zonder ervaring was het gewoon niet te doen.
Nee dat viel niet mee, en nee Rzeszw Jasionka had niets met Trump te maken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Viel wel mee. Het was vooral naleveren van de door Trump tegengehouden spullen. En dat daar wat meer haast mee werd gemaakt was gezien de situatie niet heel vreemd.
Ik heb eigenlijk geen idee. Mij staan beelden bij van dorpjes die die dingen aan het maken waren. Zelensky stond ondertussen AK’s uit te delen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die enorme ladingen molotovs waren vooral in Kyiv toch? Kyiv hebben ze nooit bereikt dus zullen amper gebruikt zijn. Er zijn wel enkele filmpjes maar die zijn twijfelachtig.
Iedereen hier geloofde er anders heilig in. En nu nog steeds. Maar feitelijk is er nog steeds geen drol veranderd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel op meer snelheid hadden gehoopt ja. In een paar weken bij de zee willen staan, dat lijkt me wel een beetje stug hoor. Men wist hoe uitgebreid die linies waren.
Dat is dan jouw post en voor de verandering niet van lospedrosa.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja ik ga niet teruglezen of eerder in het topic al een linkje is geplaatst.
De link is blijkbaar al meerdere keren geplaatst. Dus waarom hij dan nog eens met dezelfde lap tekst komt is mij een raadsel. Als iemand iets post ga ik er vanuit dat het iets nieuws is. Dan ga ik niet het hele topic doorspitten om te kijken of iets al een keer geplaatst is.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dan jouw post en voor de verandering niet van lospedrosa.
Zouden meer moeten doen, dit topic lezen.
Dan zouden we niet 100x dezelfde vragen krijgen en zouden dezelfde dingen niet 100x gepost worden.
Ze zijn wel gebruikt. In die eerste dagen waren het douanetroepen, reservisten en wat veldwachters en burgers met jachtgeweren die de Russische elite luchtlandingstroepen tegenhielden. Dat was gewoon improviseren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die enorme ladingen molotovs waren vooral in Kyiv toch? Kyiv hebben ze nooit bereikt dus zullen amper gebruikt zijn. Er zijn wel enkele filmpjes maar die zijn twijfelachtig.
Ze gaan ook gewoon doorbreken. En dan is er een goeie kans dat het ineens snel gaat. Ik las schattingen dat deze operatie n tot drie weken zou kunnen duren. Tegen die tijd zien we wel weer,quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen hier geloofde er anders heilig in. En nu nog steeds.
Noordelijke deel is in handen van Oekraine, midden greyzone, zuiden Russen denk ik.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
Staromayorskoye Wordt ondertussen nog gewoon bevochten. Het beste kunnen we elke claim even een dagje laten rijpen en afwachten wat er aan bevestiging binnen komt.
Foutieve inschatting.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:53 schreef ExTec het volgende:
Als je als commandant van een regiment maar zelf moet gaan vliegen, zit je blijkbaar niet meer ruim in je piloten.
[ twitter ]
Als Zelensky wil kunnen ze de scheepvaart naar de bezette gebieden wel stilleggen. Je hoeft maar 1 schip op te blazen en de zaak ligt stil, en daar heeft Oekraine wel de raketten en/of drones voor liggen. Maar Oekraine moet heel erg opletten. Als zij een boot opblazen wordt het westen boos. Rusland kan daarentegen wel gerust een civiele schip opblazen zonder al te veel consequenties. Die verzinnen gewoon weer wat onzin en dat accepteren we dan maar.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je nu kijkt zijn het er ongeveer hetzelfde.
De woorden dat Zelenski Russisch scheepvaart verkeer dan ook als vijandig ziet verloopt een beetje als het hopeloos mislukte Oekraiense zomeroffensief: scheepvaart naar "Russische" havens als Mariupol (via de Kerch brug) en Novorossisk vaart gewoon.
Ja, Oeklraine heeft zelfs een keer een generaal majoor uit de lucht geschoten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Foutieve inschatting.
Voor mensen zonder militaire ervaring misschien een verassing: bij ons gebeurt exact hetzelfde.
VFA-37 CO bird:
[ afbeelding ]
CO = Commanding Officer.
Buiten dienst, die werkte voor wagner.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, Oeklraine heeft zelfs een keer een generaal majoor uit de lucht geschoten.
Laten we wel wezen, we weten het plan van Oekraine niet.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel op meer snelheid hadden gehoopt ja. In een paar weken bij de zee willen staan, dat lijkt me wel een beetje stug hoor. Men wist hoe uitgebreid die linies waren.
?quote:
Wat jouw "lijkt" heeft niets te maken met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig om leidinggevenden reguliere gevechtsdiensten te laten doen
Raket was uit het raam gevallen?quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Zelensky wil kunnen ze de scheepvaart naar de bezette gebieden wel stilleggen. Je hoeft maar 1 schip op te blazen en de zaak ligt stil, en daar heeft Oekraine wel de raketten en/of drones voor liggen. Maar Oekraine moet heel erg opletten. Als zij een boot opblazen wordt het westen boos. Rusland kan daarentegen wel gerust een civiele schip opblazen zonder al te veel consequenties. Die verzinnen gewoon weer wat onzin en dat accepteren we dan maar.
Natuurlijk, we weten ook dat ze daadwerkelijk verdrijven veel tijd, materiaal en manschappen kost.quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, we weten het plan van Oekraine niet.
Het politieke doel is heel Oekraine bevrijden, maar hoe en in welk tijdsbestek dat militair voor elkaar moet worden gekregen weten we simpelweg niet. Het enige wat we wel kunnen zien is dat er geen extreme Oekrainsche verliezen zijn (zoals Wagner in Bakhmut), en dat er op bepaalde gedeeltes van het front het er slecht uitziet voor de russen, zelfs op het gebied van hun sterkste punt: artillerie.
Jah!quote:
Het is niet zo heel vreemd hoor. Google maar eens "russian colonel shot down".quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Buiten dienst, die werkte voor wagner.
Lijkt me onverstandig om leidinggevenden reguliere gevechtsdiensten te laten doen, zeker als je al bij bosjes uit de lucht wordt geschoten. Zaluzhny of Syrsky bestormen ook niet persoonlijk de loopgraven.
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 3+ weken geen enkele video meer gezien.
Ligt eraan onder welke vlag die boot vaart. Russisch schip? Breng maar tot zinken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Zelensky wil kunnen ze de scheepvaart naar de bezette gebieden wel stilleggen. Je hoeft maar 1 schip op te blazen en de zaak ligt stil, en daar heeft Oekraine wel de raketten en/of drones voor liggen. Maar Oekraine moet heel erg opletten. Als zij een boot opblazen wordt het westen boos. Rusland kan daarentegen wel gerust een civiele schip opblazen zonder al te veel consequenties. Die verzinnen gewoon weer wat onzin en dat accepteren we dan maar.
Het Duitse rapport is onzin, want het gaat uit van luchtsuperioriteit, wat Oekraine niet heeft. Integendeel, rusland is (of was) iets sterker in de lucht.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden de experts van dit Duitse rapport?
Kloppen de aangegeven adviezen?
Ah, ik zat afgelopen dagen bijna zonder internet. Ik zie dat er afgelopen week er een aantal waren.quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/
Hier komen ze nog regelmatig voorbij.
Dit Oekraene had een groot aantal reservisten in midden van de regio geplaats, zodra er een doorbraak door recon troepen zou worden geforceerd konden deze binnen no time naar die plek worden gestuurd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekraine zit in de binnenbocht van de frontlinie; hun aanvoerlijnen zijn per definitie korter, en lopen bovendien niet door vijandelijk gebied.
En Rusland heeft zijn reserves nu al in de loopgraven staan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 05:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dit Oekraene had een groot aantal reservisten in midden van de regio geplaats, zodra er een doorbraak door recon troepen zou worden geforceerd konden deze binnen no time naar die plek worden gestuurd.
Rusland kon dat niet zo 123 omdat ze om alles heen moeten.
Dat neem je aan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 06:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En Rusland heeft zijn reserves nu al in de loopgraven staan.
Geen idee maar ze moeten geregeld met troepen verschuiven.quote:Op donderdag 27 juli 2023 06:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En Rusland heeft zijn reserves nu al in de loopgraven staan.
Nee, maar we moeten 2% van het BNP aan defensie uitgeven. Dus gewoon veel vlieguren maken, dan lukt dat ook.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:53 schreef papert het volgende:
Ik ben in de buurt van Volkel op vakantie, en het valt me op dat er veel meer vluchten met gevechtsvliegtuigen gedaan worden dan ik gezien heb als ik hier in het verleden was. Heeft dit te maken met de training van Oekraense piloten?
Elke donderdag is het feest, al jaren lang.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:53 schreef papert het volgende:
Ik ben in de buurt van Volkel op vakantie, en het valt me op dat er veel meer vluchten met gevechtsvliegtuigen gedaan worden dan ik gezien heb als ik hier in het verleden was. Heeft dit te maken met de training van Oekraense piloten?
Waarom switchen ze niet naar A merk koffie, ipv kanis en gunnink. Zit je zo aan de 2 procent.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten 2% van het BNP aan defensie uitgeven. Dus gewoon veel vlieguren maken, dan lukt dat ook.
In de gehele regio is het dan feest, blijft. Auto onderdelen bij elkaar sprokkelen in Volkel terwijl de (toen nog) f16's boven je pet opstijgenquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:57 schreef koemleit het volgende:
[..]
Elke donderdag is het feest, al jaren lang.
Je kunt er het beste in zitten, ipv erop of eronderquote:Op donderdag 27 juli 2023 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Pfoeh ben benieuwd, beetje d'r op of d'r onder gevoel.
Hopelijk met een mooie win/loss ratio ipv alles kaput aan beide kanten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Pfoeh ben benieuwd, beetje d'r op of d'r onder gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |