SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Natte lakens of handdoeken op je benen!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 01:37 schreef Elan het volgende:
Op Rhodos komt het kwik niet of nauwelijks onder de 30 graden vannacht, hoe de fuck moet je dan ooit slapen als je geen airco hebt
Zon en 25°C overdag, 's avonds een mooie onweersbui en 's nachts wat gestage regen is wat ik wil.quote:
Met je documentjes bij de hand in elk geval. Maar hoera, 'we zitten lekker op Rhodos!'quote:Op dinsdag 25 juli 2023 01:37 schreef Elan het volgende:
Op Rhodos komt het kwik niet of nauwelijks onder de 30 graden vannacht, hoe de fuck moet je dan ooit slapen als je geen airco hebt
Met een beetje geluk in of net na de eerste week van augustus. In 2020 en 2022 hadden we ook augustuszomers.quote:
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Op vakantie gaan is sowieso een overschat iets. Maar mensen die ‘Rundumhausen’ zeggen zijn erger.
Balkonia?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Is ook iets Limburgs denk ik.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Ik had dat niet moeten googlenquote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had dat niet moeten googlen![]()
Achter de Kųkedųr
Bad Meingarten
Balconiėnbrug
Costa Coronia
Costa del Zolder
Hotel Mama
Inter Garden
Meer van Hiernčve
Rundumhausen
Thushavn
Tuinzania
Nou ja, ik ga naar 'Bad Meingarten', want het is hier gewoon lekker op de Veluwe. Frisse buitenlucht en alles
Op vakantie gaan an sich is niet per se een overschat iets. Andere omgeving + activiteit kan mentaal echt wel ff nieuwe, benodigde frisheid opleveren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Op vakantie gaan is sowieso een overschat iets. Maar mensen die ‘Rundumhausen’ zeggen zijn erger.
En minstens zulke mooie dingen buiten Europa. Maar ja, vliegschaamte hequote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op vakantie gaan an sich is niet per se een overschat iets. Andere omgeving + activiteit kan mentaal echt wel ff nieuwe, benodigde frisheid opleveren.
Maar wat ik niet snap is dat mensen een fortuin betalen om ergens in het zand te gaan liggen of per se naar de andere kant van deze aardkloot moeten.
Genoeg moois te zien en leuks te doen binnen Europa.
Denk het niet. Hoor het hier jaarlijks meerdere keren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook iets Limburgs denk ik.
Oh, iig een baggerterm.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk het niet. Hoor het hier jaarlijks meerdere keren.
Mijn moeder kan het zeggen jaquote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook iets Limburgs denk ik.
Die is wegbezuinigd.quote:
die is al weg. We zitten nu in de na-lente om straks naar de herfst te gaan.quote:
Mei was ook al kk koud.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
die is al weg. We zitten nu in de na-lente om straks naar de herfst te gaan.
Climate Change pompom
Nou nou nou...quote:
quote:Mei 2023 was zonnig en vrij droog met normale temperatuur
Met de maand mei gaat de laatste van de drie lentemaanden van 2023 vandaag ten einde. Het was een zonnige en vrij droge maand, met een normale temperatuur van 13,5 graden tegen 13,4 graden normaal in De Bilt. De zon scheen dankzij het zonnige slot maar liefst 255,4 uren tegen 225 normaal gemiddeld over het land. Verder viel landelijk 48,5 mm en dat is minder dan de 56 mm die normaal valt. Mei voorkwam dat de lente recordnat werd.
Eigenlijk had de meimaand dit jaar twee gezichten. Begonnen we sterk wisselvallig als een vervolg op het nat verlopen overgrote deel van de lente, vanaf ongeveer halverwege de maand namen hogedrukgebieden het heft in handen en werd het steeds vaker mooi weer. Het aantal mooiweerdagen liep daarbij tot 9 op, tegen 8 normaal. Het hadden er meer kunnen zijn, want een aantal potentiėle mooiweerdagen verliep kouder dan normaal, ook door de koude nachten die voorkwamen. Op een mooiweerdag blijft het droog, schijnt de zon meer dan de helft van de tijd en is het warmer dan normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |