Aanwas vanuit de jeugd staat te stil de afgelopen paar jaar, de grote talenten zoals een Unuvar zijn allemaal niet uit de verf gekomen en dat plus dan een jaar geen CL en een mislukte transferzomer qua aankopen geeft dan een probleem.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral dat we binnen 2 jaar vanuit een “Bayern München” positie naar beneden zijn gedonderd, en nu blijkbaar moeite hebben om überhaupt de selectie te versterken. We kunnen nu toch wel stellen dat er een implosie heeft plaatsgevonden.
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maurice Steijn en topspelers Ajax mijden propellervliegtuig
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de Mercedes van de club over de snelweg.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.
Tja, niemand is perfect, jij zal vast ook weer angst hebben voor iets waar andere geen angst voor hebben. Snap niet waarom dit überhaupt een nieuwsbericht is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de Mercedes van de club over de snelweg.
Fixed!!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de BMW van de club over de snelweg.
Ik heb al tijden geen goed gevoel bij de jeugdopleiding, maar van een afstandje is het toch moeilijk beoordelen wat er goed/fout gaat, en in hoeverre het doorbreken van spelers toeval is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aanwas vanuit de jeugd staat te stil de afgelopen paar jaar, de grote talenten zoals een Unuvar zijn allemaal niet uit de verf gekomen en dat plus dan een jaar geen CL en een mislukte transferzomer qua aankopen geeft dan een probleem.
Lijkt wel een jaloerse ex die veel te kinderachtig aan het doen is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral dat we binnen 2 jaar vanuit een “Bayern München” positie naar beneden zijn gedonderd, en nu blijkbaar moeite hebben om überhaupt de selectie te versterken. We kunnen nu toch wel stellen dat er een implosie heeft plaatsgevonden.
Ik heb me altijd laten vertellen dat propellervliegtuigen in principe veiliger zijn dan die met straalmotoren, maar verder toch niet zo'n enorm probleem.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maurice Steijn en topspelers Ajax mijden propellervliegtuig
En dat Bayern München-verhaal kwam vooral ook uit de niet-Ajacieden hoek.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.
Zo'n Bayern Munchen positie van Ajax is natuurlijk zwaar overdreven, het blijft dweilen met de kraan open waarin je Europese topjaren gewoon moet koesteren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.
Daar is ie weer, altijd scherp.quote:
PSG is er ook nog wel zo 1.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind sowieso Bayern als voorbeeld nemen altijd een beetje vreemd. Volgens mij is Duitsland de enige competitie waar nu al jaren dezelfde kampioen is, echt gezonde situatie lijkt mij dat ook niet. Ieder jaar kampioen worden is inderdaad leuk, maar gewoon niet realistisch. Barcelona, Juve, Man U, Liverpool, Real Madrid etc. worden ook niet elk jaar kampioen. Elke grote club maakt dit soort periodes mee.
Daarbij stond Bayern een hele tijd aan de Europese top, dan vis je echt in een andere vijver dan je landelijke concurrenten. Hier blijf je gewoon een eredivisieclub waar maar weinig echte toptalenten naartoe willen, dus je kan financieel wel een flinke voorsprong nemen maar het sportieve gat blijft dan relatief klein.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind sowieso Bayern als voorbeeld nemen altijd een beetje vreemd. Volgens mij is Duitsland de enige competitie waar nu al jaren dezelfde kampioen is, echt gezonde situatie lijkt mij dat ook niet. Ieder jaar kampioen worden is inderdaad leuk, maar gewoon niet realistisch. Barcelona, Juve, Man U, Liverpool, Real Madrid etc. worden ook niet elk jaar kampioen. Elke grote club maakt dit soort periodes mee.
Klopt, maar dat komt ook omdat de rest van de competitie gewoon zwak is. Niet voor niets dat Nederland op de coëfficiëntenlijst Frankrijk bijna voorbij gaat.quote:
Eens, zal ook echt niet gaan veranderen. We zijn de laatste jaren verwend geraakt en we zijn weer terug op aarde.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarbij stond Bayern een hele tijd aan de Europese top, dan vis je echt in een andere vijver dan je landelijke concurrenten. Hier blijf je gewoon een eredivisieclub waar maar weinig echte toptalenten naartoe willen, dus je kan financieel wel een flinke voorsprong nemen maar het sportieve gat blijft dan relatief klein.
Het heeft langer geduurd dan gedacht, toen Frenkie en de Ligt vertrokken in 2019 had ik eigenlijk al het gevoel dat het in elkaar zou storten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:41 schreef Houniet het volgende:
[..]
Eens, zal ook echt niet gaan veranderen. We zijn de laatste jaren verwend geraakt en we zijn weer terug op aarde.
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n Bayern Munchen positie van Ajax is natuurlijk zwaar overdreven, het blijft dweilen met de kraan open waarin je Europese topjaren gewoon moet koesteren.
Wel vind ik dat je ieder jaar kampioen moet worden en daarin hebben ze wel gefaald, het kan een keer dat een andere club het super doet zeker voor hun doen maar Ajax heeft gewoon zelf veel te weinig punten gepakt en daar zijn geen excuses voor.
Je mist komend seizoen veel inkomsten vanuit de CL. Dan is het iets meer voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.
In ongeveer alle kranten heeft gestaan dat de Timbergelden het CL-verlies moest gaan opvangen, maar dat werd hier steevast lachend weggewuifd als jaloezie. Maargoed, bij nog een verkoop die er echt wel gaat komen kan je dat geld dan toch gewoon spenderen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |