Aanwas vanuit de jeugd staat te stil de afgelopen paar jaar, de grote talenten zoals een Unuvar zijn allemaal niet uit de verf gekomen en dat plus dan een jaar geen CL en een mislukte transferzomer qua aankopen geeft dan een probleem.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral dat we binnen 2 jaar vanuit een “Bayern München” positie naar beneden zijn gedonderd, en nu blijkbaar moeite hebben om überhaupt de selectie te versterken. We kunnen nu toch wel stellen dat er een implosie heeft plaatsgevonden.
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maurice Steijn en topspelers Ajax mijden propellervliegtuig
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de Mercedes van de club over de snelweg.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.
Tja, niemand is perfect, jij zal vast ook weer angst hebben voor iets waar andere geen angst voor hebben. Snap niet waarom dit überhaupt een nieuwsbericht is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de Mercedes van de club over de snelweg.
Fixed!!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heeft toch altijd wat triestigs, volwassen mannen met dit soort irrationele angsten. Volgende week wel weer lekker veel te hard met de BMW van de club over de snelweg.
Ik heb al tijden geen goed gevoel bij de jeugdopleiding, maar van een afstandje is het toch moeilijk beoordelen wat er goed/fout gaat, en in hoeverre het doorbreken van spelers toeval is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aanwas vanuit de jeugd staat te stil de afgelopen paar jaar, de grote talenten zoals een Unuvar zijn allemaal niet uit de verf gekomen en dat plus dan een jaar geen CL en een mislukte transferzomer qua aankopen geeft dan een probleem.
Lijkt wel een jaloerse ex die veel te kinderachtig aan het doen is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker boeien, Bergkamp kwam met de auto. Telegraaf heeft echt de clicks nodig nu ze geen inside information meer hebben he.
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral dat we binnen 2 jaar vanuit een “Bayern München” positie naar beneden zijn gedonderd, en nu blijkbaar moeite hebben om überhaupt de selectie te versterken. We kunnen nu toch wel stellen dat er een implosie heeft plaatsgevonden.
Ik heb me altijd laten vertellen dat propellervliegtuigen in principe veiliger zijn dan die met straalmotoren, maar verder toch niet zo'n enorm probleem.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maurice Steijn en topspelers Ajax mijden propellervliegtuig
En dat Bayern München-verhaal kwam vooral ook uit de niet-Ajacieden hoek.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.
Zo'n Bayern Munchen positie van Ajax is natuurlijk zwaar overdreven, het blijft dweilen met de kraan open waarin je Europese topjaren gewoon moet koesteren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en nee, ik was me er tijdens de gouden jaren steeds van bewust dat het zomaar over kon zijn. Zo gaat het bij de meeste clubs maar zeker bij Ajax.
Daar is ie weer, altijd scherp.quote:
PSG is er ook nog wel zo 1.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind sowieso Bayern als voorbeeld nemen altijd een beetje vreemd. Volgens mij is Duitsland de enige competitie waar nu al jaren dezelfde kampioen is, echt gezonde situatie lijkt mij dat ook niet. Ieder jaar kampioen worden is inderdaad leuk, maar gewoon niet realistisch. Barcelona, Juve, Man U, Liverpool, Real Madrid etc. worden ook niet elk jaar kampioen. Elke grote club maakt dit soort periodes mee.
Daarbij stond Bayern een hele tijd aan de Europese top, dan vis je echt in een andere vijver dan je landelijke concurrenten. Hier blijf je gewoon een eredivisieclub waar maar weinig echte toptalenten naartoe willen, dus je kan financieel wel een flinke voorsprong nemen maar het sportieve gat blijft dan relatief klein.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind sowieso Bayern als voorbeeld nemen altijd een beetje vreemd. Volgens mij is Duitsland de enige competitie waar nu al jaren dezelfde kampioen is, echt gezonde situatie lijkt mij dat ook niet. Ieder jaar kampioen worden is inderdaad leuk, maar gewoon niet realistisch. Barcelona, Juve, Man U, Liverpool, Real Madrid etc. worden ook niet elk jaar kampioen. Elke grote club maakt dit soort periodes mee.
Klopt, maar dat komt ook omdat de rest van de competitie gewoon zwak is. Niet voor niets dat Nederland op de coëfficiëntenlijst Frankrijk bijna voorbij gaat.quote:
Eens, zal ook echt niet gaan veranderen. We zijn de laatste jaren verwend geraakt en we zijn weer terug op aarde.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarbij stond Bayern een hele tijd aan de Europese top, dan vis je echt in een andere vijver dan je landelijke concurrenten. Hier blijf je gewoon een eredivisieclub waar maar weinig echte toptalenten naartoe willen, dus je kan financieel wel een flinke voorsprong nemen maar het sportieve gat blijft dan relatief klein.
Het heeft langer geduurd dan gedacht, toen Frenkie en de Ligt vertrokken in 2019 had ik eigenlijk al het gevoel dat het in elkaar zou storten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:41 schreef Houniet het volgende:
[..]
Eens, zal ook echt niet gaan veranderen. We zijn de laatste jaren verwend geraakt en we zijn weer terug op aarde.
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n Bayern Munchen positie van Ajax is natuurlijk zwaar overdreven, het blijft dweilen met de kraan open waarin je Europese topjaren gewoon moet koesteren.
Wel vind ik dat je ieder jaar kampioen moet worden en daarin hebben ze wel gefaald, het kan een keer dat een andere club het super doet zeker voor hun doen maar Ajax heeft gewoon zelf veel te weinig punten gepakt en daar zijn geen excuses voor.
Je mist komend seizoen veel inkomsten vanuit de CL. Dan is het iets meer voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.
In ongeveer alle kranten heeft gestaan dat de Timbergelden het CL-verlies moest gaan opvangen, maar dat werd hier steevast lachend weggewuifd als jaloezie. Maargoed, bij nog een verkoop die er echt wel gaat komen kan je dat geld dan toch gewoon spenderen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens omdat ik met name de financiële voorsprong op onze binnenlandse concurrent in ogenschouw nam - die voorsprong lijkt nu volledig weg te zijn, en het lijkt wel alsof we zelfs armoediger zijn dan Feyenoord en PSV. Met de nadruk op lijkt. Tot nu toe nog weinig uitgegeven aan transfers.
Waarom denk je dat ze zo snel van Bassey af willen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
In ongeveer alle kranten heeft gestaan dat de Timbergelden het CL-verlies moest gaan opvangen, maar dat werd hier steevast lachend weggewuifd als jaloezie. Maargoed, bij nog een verkoop die er echt wel gaat komen kan je dat geld dan toch gewoon spenderen.
Omdat het gewoon ook niet zo is dat het moet, maar als jij liever luie journalisten gelooft moet je dat zelf weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
In ongeveer alle kranten heeft gestaan dat de Timbergelden het CL-verlies moest gaan opvangen, maar dat werd hier steevast lachend weggewuifd als jaloezie. Maargoed, bij nog een verkoop die er echt wel gaat komen kan je dat geld dan toch gewoon spenderen.
Transfersurplus van meer dan ¤200 miljoen over de laatste drie seizoenen. Dat is toch niet allemaal gebruikt om gaten in de begroting te dichten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem zit/zat volgens mij ook vooral in de salariskosten op langere termijn en niet zo zeer het geld wat nu op de bank staat. Daarnaast ook niet onderschatten hoeveel die twee corona seizoenen gekost hebben.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:53 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Transfersurplus van meer dan ¤200 miljoen over de laatste drie seizoenen. Dat is toch niet allemaal gebruikt om gaten in de begroting te dichten.
Dat is nog smerig veel geld geweest.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast ook niet onderschatten hoeveel die twee corona seizoenen gekost hebben.
Dit, niet dat ik denk dat ze weer 100 miljoen gaan uitgeven maar dat ze liever een transfersurplus dit transferwindow houden zodat ze ook aankomend jaar gewoon winst maken al is het klein, maar dat is wat anders dan moeten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:53 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Transfersurplus van meer dan ¤200 miljoen over de laatste drie seizoenen. Dat is toch niet allemaal gebruikt om gaten in de begroting te dichten.
Ik ben Kudus moe, altijd wat met die vent. Laat hem lekker in de UK de bank warm houden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:57 schreef Black-Death het volgende:
Kudus traint vandaag ook niet mee, ivm een lichte blessure.
En daarnaast, niet alle transfers betekenen direct geld op de bank he. Vaak worden die bedragen in termijnen overgemaakt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit, niet dat ik denk dat ze weer 100 miljoen gaan uitgeven maar dat ze liever een transfersurplus dit transferwindow houden zodat ze ook aankomend jaar gewoon winst maken al is het klein, maar dat is wat anders dan moeten.
Ook dat, maar het ging even over de financiele noodzaak ja dan nee, die is er niet onmiddelijk maar die 100 miljoen is vorig jaar niet heel verstandig uitgegeven want in principe moet Ajax het nog altijd van z'n transfers hebben. Dus als je100 uitgeeft moet je daar wel weer 200 van kunnen verwachten op termijn en dat is nu niet zo.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
En daarnaast, niet alle transfers betekenen direct geld op de bank he. Vaak worden die bedragen in termijnen overgemaakt.
Ik neem aan dat ze dit wel weten, het duurt alleen wat lang deze transferzomer.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:05 schreef Simmertje het volgende:
Het stoort mij alleen wel dat kennelijk de realisatie er niet is dat je ook moet investeren om weer te kunnen groeien. Wanneer je nu 30-40 miljoen in de verdediging steekt dan maak je gewoon een realistische kans op plek 1-2 in de Eredivisie. Dan speel je na dit seizoen gewoon weer rustig CL en is de begroting weer op orde. Wanneer je nu niet investeert dan is de kans aanzienlijk dat je gewoon weer 3de/4de wordt en dan zit je met een nog groter probleem.
En die snap ik dan weer niet. Waarom moet er nou weer 30-40 miljoen in.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:05 schreef Simmertje het volgende:
Het stoort mij alleen wel dat kennelijk de realisatie er niet is dat je ook moet investeren om weer te kunnen groeien. Wanneer je nu 30-40 miljoen in de verdediging steekt dan maak je gewoon een realistische kans op plek 1-2 in de Eredivisie. Dan speel je na dit seizoen gewoon weer rustig CL en is de begroting weer op orde. Wanneer je nu niet investeert dan is de kans aanzienlijk dat je gewoon weer 3de/4de wordt en dan zit je met een nog groter probleem.
Voetbalwereld is nogal veranderd sinds we die gasten gehaald hebben, dat soort onbewezen talenten kost tegenwoordig 15-20 miljoen per stuk met dan een miljoenensalaris erbovenop.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En die snap ik dan weer niet. Waarom moet er nou weer 30-40 miljoen in.
Martinez, Tagliafico, Davinson Sanchez, die hebben allemaal vrij weinig gekost. Juist dat soort spelers zou je moeten halen. En daar moet juist je scouting goed voor zijn.
Nu dure spelers halen hoeft niet nodig te zijn en is duidelijk geen garantie voor succes.
Henk ook terug van vakantie, niet dat Alvarez van mij weg hoeft maar of zij met z'n tweeën een droomcombinatie zijn weet ik niet.quote:
Henk wil een middenveld op een tempo waarin hijzelf zijn stukjes schrijft.quote:
Overdrijven is ook een vak, maar zou zeker niet vervelend zijn. Kan hij meteen aanvoerder worden.quote:
Alvarez nog een jaar op 6 zou wel tof zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, maar zou zeker niet vervelend zijn. Kan hij meteen aanvoerder worden.
Waar is hij eigenlijk of is hij mee naar Duitsland?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Alvarez nog een jaar op 6 zou wel tof zijn.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar is hij eigenlijk of is hij mee naar Duitsland?
quote:Edson Álvarez en Jorge Sánchez gaan ook niet mee op trainingskamp. Zij hebben nog wat langer vakantie omdat zij na het clubseizoen nog met het nationale team van Mexico de Gold Cup speelden. Remko Pasveer en Ahmetcan Kaplan (beiden geblesseerd) reizen ook niet af naar Duitsland.
De man van het winnende doelpunt in die finale van de gold cup is vandaag gewoon begonnen met trainen.quote:
Appels en peren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
De man van het winnende doelpunt in die finale van de gold cup is vandaag gewoon begonnen met trainen.
Stukje toewijding.
Deze man heeft dan ook vooral op de bank gezeten, dit i.t.t. onze mislukte rechtsback genaamd Sanchez. Verschil moet er zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
De man van het winnende doelpunt in die finale van de gold cup is vandaag gewoon begonnen met trainen.
Stukje toewijding.
Tering, dan moet die andere rechtsback wel echt gehandicapt zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Deze man heeft dan ook vooral op de bank gezeten, dit i.t.t. onze mislukte rechtsback genaamd Sanchez. Verschil moet er zijn.
Vandaar dat ik het ook vroeg, of dat heel verstandig is gaan we afwachten maar het kan ook zo zijn dat Ajax al min of meer afscheid heeft genomen van die 2, het moet alleen nog officieel worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Stukje toewijding.
Is ook zo. Heeft staar geloof ik, want die dekt steeds aan verkeerde kant.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Tering, dan moet die andere rechtsback wel echt gehandicapt zijn.
Stukje bankzitter.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Stukje toewijding.
Volgende week vrijdag is al de supercup, dan kan hij nu nog wat ritme meepakken de komende oefenwedstrijden. Kan het ook zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het ook vroeg, of dat heel verstandig is gaan we afwachten maar het kan ook zo zijn dat Ajax al min of meer afscheid heeft genomen van die 2, het moet alleen nog officieel worden.
Uiteraard maar een beetje vakantie is ook wel prettig, een week is wel heel kort.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag is al de supercup, dan kan hij nu nog wat ritme meepakken de komende oefenwedstrijden. Kan het ook zijn.
Selectie is een weekje naar Ibiza geweest tussen de laatste twee competitiewedstrijden door en na de laatste is er ook nog een korte vakantie geweest. Maar dan blijft het kort ja, al heeft hij toch niet veel gespeeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar een beetje vakantie is ook wel prettig, een week is wel heel kort.
Harvard thesissen in het Dunglishquote:Op maandag 24 juli 2023 20:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
mitsawar: we sold you to fulham...you have to sign this week
Bassie: i dont want to go...ik like ajax and the girls in holland
Mitselawat: i dont care...we come to a agreement with fullham...we want you to leave ...you are not good enough for ajax
Bassie: no no i have contract till 2026....i like holland and the girls here
Steijn: we fukking dont care ...you HAVE TE LEAVE THE CLUB
Bassie: no no i want to stay....i think i am good enough to play next season...i will train better this year
Steijn: you fukking ashole ....you wil not play ....i put you on the bench and the tribune
Bassie: I dont cate ....i like bench
Mitslewat: YOU HAVE TO LEAVE IDIOT....I WANT THAT YOU LEAVE ...WE NEED MONEY
bASSIE: NO NO NO I WILL TO STAY TO AJAX...I LOVE THIS CLUB VERY MUCH
sTEIJN: YOU WIL PLAY NEVER FOOTBAL AGAIN IDIOT! goodbye
Blijft zwaar zo'n toernooi hoor ook al ben je wissel en ook nog Nations League ervoor toch, absurd eigenlijk dat je als club dus gewoon moet wachten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Selectie is een weekje naar Ibiza geweest tussen de laatste twee competitiewedstrijden door en na de laatste is er ook nog een korte vakantie geweest. Maar dan blijft het kort ja, al heeft hij toch niet veel gespeeld.
Caissiera, Orejuela en Grillitsch waren ook goedkoop of zelfs gratis en wat waren die goed he.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En die snap ik dan weer niet. Waarom moet er nou weer 30-40 miljoen in.
Martinez, Tagliafico, Davinson Sanchez, die hebben allemaal vrij weinig gekost. Juist dat soort spelers zou je moeten halen. En daar moet juist je scouting goed voor zijn.
Nu dure spelers halen hoeft niet nodig te zijn en is duidelijk geen garantie voor succes.
Mooi, dan kunnen we een dikke inkomende transfer verwachten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
We mogen straks wat geld bijschrijven voor Danilo.
5 jaar bij Ajax gespeeld voor zijn 23ste. Dat zal iets meer dan een ton zijn.
Joepie.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:05 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we een dikke inkomende transfer verwachten.
Leuke transfer, ik gun het die jongen wel.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:08 schreef Black-Death het volgende:
Is die martelgang nog ergens live te volgen?
Dat veldquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |