Ja, zo eentje. Waar nog een biertap staat zodat je tijdens het wachten wat kan drinken. Toen ik jonger was verbaasde ik me er altijd over dat die gasten al een uur aan de tap stonden en dan pas de bestelling doorgavenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:54 schreef borbit het volgende:
Zo'n snackbar met ouderwets interieur waar je je ruime portie friet met stoofvlees op een echt bord krijgt
Kapsalon vind ik meer iets voor een döner/shoarma zaak maar ik weet dat sommige snackbars het ook op het menu hebben staan. Overigens is de kapsalon al 20 jaar oud.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:48 schreef exelletor het volgende:
Kapsalon is toch niet zo oud en is een van mijn favorieten.
Ja, met ballen uit de jus. Ballen uit de frituur zijn ranzig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:18 schreef anndb het volgende:
Heerlijk die snackbars die zelf nog (enkele) van hun snacks maken. Worden steeds schaarser maar er zijn er gelukkig nog wel.
Jawel, maar er lonkt ook een zak chickenwings voor vanavondquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:22 schreef Managarm het volgende:
[..]
En een frikandel speciaal past er niet meer in?
Ik heb nooit begrepen dat die internationale ketens grip hebben gekregen op Nederland, alwaar de snackcultuur breed is qua aanbod, de kwaliteit beter is, plus dat je meer krijgt voor minder geld.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:09 schreef StateOfMind het volgende:
Echte friettenten
Vele malen lekkerder idd dan de bekende ketens
Favoriet blijft voor mij de friet super en de friet oorlog met ui.
Bij de ene friettent is een oorlog automatisch met ui, bij de ander niet, dus ik vermeld het er altijd bij.
Lihanboutje
Kapsalon moet je niet bij de snackbar halen. Is bij shoarma zaak meestal beter.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Kapsalon vind ik meer iets voor een döner/shoarma zaak maar ik weet dat sommige snackbars het ook op het menu hebben staan. Overigens is de kapsalon al 20 jaar oud.
De friettent een dorpje verderop maakt zelf hun friet van aardappelen van lokale boeren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:18 schreef anndb het volgende:
Heerlijk die snackbars die zelf nog (enkele) van hun snacks maken. Worden steeds schaarser maar er zijn er gelukkig nog wel.
Ach tis zaterdagavond... Maandag en dinsdag wat minder etenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar er lonkt ook een zak chickenwings voor vanavond
Datquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat die internationale ketens grip hebben gekregen op Nederland, alwaar de snackcultuur breed is qua aanbod, de kwaliteit beter is, plus dat je meer krijgt voor minder geld.
Zijn mensen echt zo weinig bewust?
Ik ook niet maar bijvoorbeeld de McDonalds heeft dat heel erg slim gespeeld door speeltjes bij de kindermenu's te doen. Echtscheidingspaleizen waren dat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat die internationale ketens grip hebben gekregen op Nederland, alwaar de snackcultuur breed is qua aanbod, de kwaliteit beter is, plus dat je meer krijgt voor minder geld.
Mijn pindasaus;quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:23 schreef Managarm het volgende:
Ook zo'n mooie, pindasaus. Een snackbar met echt goede pindasaus is echt moeilijk te vinden. Te zoet, te dun, te dik. De beste pindasaus die ik heb gegeten was in Delft, een snackbar achter het toenmalige gebouw van Exact. De pindasaus was niet te zoet en licht pittig, het geheim was de knoflook volgens de eigenaar.
Ja. Ik vind het af en toe wel eens lekker, maar meer omdat het een keer wat anders is denk ik? Hier in de regio is het niet aangeslagen, daarom wel een keer leuk als afwisseling.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:02 schreef Managarm het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik een keer op de Horecava was en dat daar een demonstratie was van raspatat, ik vond het toen helemaal niets maar is blijkbaar wel aangeslagen in bepaalde delen van het land.
Ok, dat wist ik niet. Bij de AH, nooit gezien.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:00 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het af en toe wel eens lekker, maar meer omdat het een keer wat anders is denk ik? Hier in de regio is het niet aangeslagen, daarom wel een keer leuk als afwisseling.
Ze verkochten het ook bij AH maar nu niet meer zie ik?
Ja, het werd toen voorgesteld als de vervanger van omdat het veel sneller klaar te maken was. Ze zijn alleen een beetje vergeten dat er ook nog smaak aan moet zitten.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:14 schreef MadMaster het volgende:
Raspatat is toch gebaseerd op een beslag van aardappelpoeder dat men 'vloeibaar' vanuit een persvorm in het frituurvet/olie laat vallen? Is dat dan ook via de supermarkt verkrijgbaar?
Ik vind raspatat in ieder geval niet te eten. Het heeft geen structuur en smaakt naar niks. Een krokant korstje met niks er in.
Sowieso ben ik om die reden geen liefhebber van allerlei aardappelproducten die samengesteld zijn uit o.a. aardappelpoeder/-meel…
Niets mis met een raspatat mayoquote:Op zondag 23 juli 2023 14:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, het werd toen voorgesteld als de vervanger van omdat het veel sneller klaar te maken was. Ze zijn alleen een beetje vergeten dat er ook nog smaak aan moet zitten.
Ik vind het niets maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak.quote:
Mooi bruggetje om het weer enigszins on topic te brengen:quote:
Broodje frikandel met mayo, los speciaal. Frikandel kan ook zonder saus.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mooi bruggetje om het weer enigszins on topic te brengen:
Veel snackbar producten zijn voorzien van een saus.
Hoeveel mensen eten een frikandel zonder mayo en ketchup of curry, een kroket zonder mosterd, een berenhap zonder pindasaus? En dan hebben we het nog niet over een portie patat/friet waar je allerlei sauzen of combinaties daarvan over heen gooit.
Is een snackbar hap zonder saus net zo lekker of interessant als met saus?
Ik betwijfel het, zeker als ik uit eigen ervaring spreek. Het enige wat ik graag zonder saus eet van een snackbar is een kaassoufflé…
Zoals mijn oma altijd zei: Met een goede saus is zelfs een drol lekker te krijgen…
Bij Heertje Friet aan de Herengracht haal ik wel eens patat met een aparte mayo of saus.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:11 schreef Managarm het volgende:
Eet iemand nog wat anders dan de standaardsauzen?
Ik hou van sauzen afwisselen,quote:Op maandag 24 juli 2023 08:11 schreef Managarm het volgende:
Eet iemand nog wat anders dan de standaardsauzen?
Tartaar saus zie ik op het menu, nog nooit geprobeerd. Al die soorten mayo zijn aan mij niet besteed, mijn smaak is echt ruk (ik denk door het gebrek aan reukvermogen, mee geboren). Het vreemde dat ik wel een voorliefde schijn te hebben voor sterk ruikend eten (bruine bonen ftw).quote:Op maandag 24 juli 2023 08:52 schreef borisz het volgende:
[..]
Bij Heertje Friet aan de Herengracht haal ik wel eens patat met een aparte mayo of saus..
Het maakt niet uit hoe laat het is, een frikandel speciaal kan altijd. Perfect ontbijt, met superfood ui.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Fok-it het volgende:
De enige snacks lekker zonder saus zijn een kaassouffle en een satekroket.
Voor de rest gaat overal mayo op (Ja, ook de kroketmaar die bestel ik niet vaak en als dan kwekkeboom op een broodje) Behalve de pikanto, mexicano die met pinda
Patat eigenlijk altijd oorlog zonder uitjes maar mayo/curry als uitzondering
Goed topic wel om 9 uur in de ochtend#Viesdik @:Solotovski @:Mortaxx @:Sked
Vind al die snacks zoals pikanto en Mexicano maar matig vergeleken bij een frikandelquote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Fok-it het volgende:
Voor de rest gaat overal mayo op (Ja, ook de kroketmaar die bestel ik niet vaak en als dan kwekkeboom op een broodje) Behalve de pikanto, mexicano die met pinda
quote:Op maandag 24 juli 2023 09:46 schreef Fogel het volgende:
Bitterballen, een van de weinige dingen die ik mis uit Nederland
Dingen die ook zonder saus lekker zijn; bitterballen, kroketten (in verschillende variaties), bamischijf, (ham)kaassouffle, lihanboutje en een sitostick.
quote:Op maandag 24 juli 2023 09:46 schreef Fogel het volgende:
Dingen die ook zonder saus lekker zijn; bitterballen, kroketten (in verschillende variaties), bamischijf, (ham)kaassouffle, lihanboutje en een sitostick.
Ik had er ook nog niet van gehoord, en bestaat al sinds de jaren 70.. hahaha.quote:
De patat van Bram Ladage is wel ernstig lekker overigens, in een puntzak. En de rechthoekige frikandellen vond ik altijd geweldig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:05 schreef marc0871 het volgende:
Al jaren niet meer in een snackbar geweest.
Ik denk dat die keer bij Bram Ladage in het Alexandrium de laatste keer is geweest. Iets van 5 jaar geleden of zo.
Ik snij mijn eigen patat en maak verschillende snacks en sauzen zelf.
Vind ik leuk.
Het concept laat ook wel wat te wensen over:quote:Op maandag 24 juli 2023 11:17 schreef Managarm het volgende:
Ik had er ook nog niet van gehoord, en bestaat al sinds de jaren 70.. hahaha.
quote:Het idee achter het lihanboutje is het creëren van een snack in de vorm van een kippenboutje en met de smaak van kip, die echter gemaakt is van half-om-half-gehakt.
Waarom vraag je je dan af, is kip niet goedkoper?quote:Op maandag 24 juli 2023 16:56 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Het concept laat ook wel wat te wensen over:
[..]
Haha, kijk dit @capuchon_jongenquote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Fok-it het volgende:
Ja, rijst met ketchup of een frikandel met mayo is ook wel vergelijkbaarquote:Op maandag 24 juli 2023 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, kijk dit @:capuchon_jongen
Hij maar lachen om jouw ketchup, en dan zelf overal mayo over gooien.
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, kijk dit @:capuchon_jongen
Hij maar lachen om jouw ketchup, en dan zelf overal mayo over gooien.
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.
Gebbetje. Moet even opkomen voor mijn vriend capuchon.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, rijst met ketchup of een frikandel met mayo is ook wel vergelijkbaar
Een lieve doch smakeloze jongenquote:Op maandag 24 juli 2023 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Gebbetje. Moet even opkomen voor mijn vriend capuchon.
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Schaarden ze ketchup dan onder groente ofzo?quote:Op maandag 24 juli 2023 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.
Wat de rest van de school at was allemaal zwaar gezouten gefrituurde troep. Dat krijg je als het budget voor een schoolmaaltijd extreem laag is.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Schaarden ze ketchup dan onder groente ofzo?
Zou me niks verbazenquote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
De tomatensaus op pizza iig wel.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Leuk. Moet ik nog steeds eens doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:14 schreef Managarm het volgende:
Frikandellen maken we tegenwoordig zelf. Combinatie kip en rund (nog bijna bevroren omdat het twee keer door molen heen gaat, anders wordt het te warm), door de gehaktmolen heen gooien. Kruiden en dan nogmaals door de molen met de worstmaker erop (een tuitje).
Het vlees wordt in een plastic buis geperst en dan gaan ze een tijdje in kokend water zodat het vlees gaar wordt en de frikandel zijn vorm behoudt als je deze uit de plastic buis haalt. Afbakken doen we in de airfryer, het grappige is dat deze frikandellen wel mooi bruin worden in de airfryer.
Frikandellen zijn wat kleiner dan normaal, heeft met de maat van de pan te maken.
[ afbeelding ]
We kunnen ze wel via een webshop bestellen maar dit is leuker en een stuk goedkoper. Volgende keer eens kroketten maken.
Wendy's zou wel willen, maar een snackbareigenaar in Zeeland houdt dat al 30 jaar of zo tegen.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:38 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.
Voor de rest zijn de amerikaanse ketens hier niet vertegenwoordigd volgens mij, terwijl ze dat in veel andere landen wel zijn. Bv Popeye's, Wendy's, Hardee's.
Dus al met al valt het wel mee en ik denk dat de NL snackbarcultuur daareen heeft bijgedragen (lees: de komst van Amerikaanse ketens heeft tegengewerkt).
Filmpje net gekeken. Wat een gekken hequote:Op maandag 24 juli 2023 21:45 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Zou me niks verbazenJamie Oliver had toen die Food Revolution meuk, en op die school in West-Virginia telde zelfs Patat als groente.
Zijn wokschotel met 7 soorten groenten had te weinig groenten. Maar de pizza met patat van de school niet. Dus als hij een bak met patat meegaf bij zijn noedelschotel, dan was het wel goed
19:58
Klassieke snackbar-romantiek uit Nijmegen (Vuurens):quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:54 schreef borbit het volgende:
Zo'n snackbar met ouderwets interieur waar je je ruime portie friet met stoofvlees op een echt bord krijgt
Ziet er goed uit, hier in Portugal worden wel kroketten verkocht maar dat is toch heel anders dan de Nederlandse kroket. De enige overeenkomst is de buitenkant, smaakt totaal niet. Ik heb het gehele assortiment van Mora wel in de Algarve in de supermarkt zien liggen maar in centraal Portugal niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:39 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Leuk. Moet ik nog steeds eens doen.
Kroketten heb ik dan al weleens gedaan, met overgebleven draadjesvlees
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig toch, we willen toch niet de snackbar vervangen door die zut.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:38 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.
Voor de rest zijn de amerikaanse ketens hier niet vertegenwoordigd volgens mij, terwijl ze dat in veel andere landen wel zijn. Bv Popeye's, Wendy's, Hardee's.
Dus al met al valt het wel mee en ik denk dat de NL snackbarcultuur daareen heeft bijgedragen (lees: de komst van Amerikaanse ketens heeft tegengewerkt).
Mja. Nasi goreng, met saté (zonder stokjesquote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:02 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gelukkig toch, we willen toch niet de snackbar vervangen door die zut.
Veel Chinese eigenaren van snackbars tegenwoordig trouwens omdat Chinese restaurants minder in trek zijn. Niets mis mee, ze veranderen vaak niet veel. Ik vind de combinatie snackbar en Chinees-Indisch restaurant in een pand altijd leuk. Goede saté en de traditionele snacks.
Ja.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:02 schreef Managarm het volgende:
Wie heeft er wel eens een Catamaran besteld in de snackbar?
Je moet ook niet met je dronken hoofd een bootdealer binnenlopenquote:Op donderdag 27 juli 2023 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja.
Heb daarna een botentrailer moeten regelen
Ik een paar keer. Is voordeliger dan los patat en frikandellen speciaal. Jij ook?quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:02 schreef Managarm het volgende:
Een watquote:Op donderdag 27 juli 2023 18:02 schreef Managarm het volgende:
Helaas wel ja, wij hadden een hele goede snackbar met de beste pindasaus die ik ooit op heb, helaas gesloten omdat die man met pensioen is gegaan.quote:Ook zo'n mooie, pindasaus. Een snackbar met echt goede pindasaus is echt moeilijk te vinden. Te zoet, te dun, te dik.
Oh, dat is wel een leuk idee. Kan ik als in Nederland ben een rondje rijden langs de diverse zaken.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:31 schreef anndb het volgende:
Misschien anders tijd voor een centraal door Nederland en Belgie beste Fok snackbar overzicht. Per regio verdeeld met de beste lokale adresjes en waarom/wat te bestellen.
Dat is belachelijk, extra betalen voor een ingrediënt wat er vast bij hoort.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:40 schreef BMW1993 het volgende:
Ik bestelde dus zoals bijna elke zondag bij de plaatselijke snackbar de 'kapsalon'.
Dit keer vroeg de kassamedewerker 'wilt u er kaas op, voor 1,50 extra?'
Ik schrok.. Dus ik zei , 'er zit toch al standaard kaas op? '
'Klopt, maar sinds vorige week dien je daar extra voor te betalen' . Afijn, toch gedaan.
Kwam op 11 euro uit, terwijl deze kapsalon in 2017 nog te krijgen was voor 6 euro. Dat toch wel bijna de helft duurder in 6 jaar.
Zo overrated die krokettenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:27 schreef Ponsai het volgende:
Kwekkeboom kroketten ben ik groot fan van. Die heb je niet overal
Altijd gedacht dat het lihamboutje wasquote:Op maandag 24 juli 2023 09:46 schreef Fogel het volgende:
Ja ik bestelde een kroketje met een 5 grams mosterd +0,30 cent (dat is 15 euro voor 250 gram mosterd uit de supermarkt)quote:Op maandag 31 juli 2023 15:40 schreef BMW1993 het volgende:
Ik bestelde dus zoals bijna elke zondag bij de plaatselijke snackbar de 'kapsalon'.
'Klopt, maar sinds vorige week dien je daar extra voor te betalen' . Afijn, toch gedaan.
Kwam op 11 euro uit, terwijl deze kapsalon in 2017 nog te krijgen was voor 6 euro. Dat toch wel bijna de helft duurder in 6 jaar.
Belachelijk idd.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:04 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat is belachelijk, extra betalen voor een ingrediënt wat er vast bij hoort.
Ja, ik zou ook wegblijven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Belachelijk idd.
Zou voor mij een reden zijn om daar niks meer te halen.
Alle ingrediënten voor een bepaald gerecht zitten immers al doorberekend in de prijs.
Wilt u voor een euro extra ook zout op uw patat?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook wegblijven.
Ik voorzie dit soort taferelen bij die snackbar:
Op het menu: Patat met 3,50.
Wilt u nog even een euro extra betalen voor de mayo?
Ongebakken of moeten we ze ook bakken?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:25 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Wilt u voor een euro extra ook zout op uw patat?
Gebakken is 50 cent en doorgebakken 1¤ aub.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:31 schreef anndb het volgende:
[..]
Ongebakken of moeten we ze ook bakken?
Momenteel heb je sws al de taferelen van wij moeten het in een bakje stoppen, dus betaal je een plastic toeslag waarbij elke snackbar houder zijn eigen regels en toeslagen heeft.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook wegblijven.
Ik voorzie dit soort taferelen bij die snackbar:
Op het menu: Patat met 3,50.
Wilt u nog even een euro extra betalen voor de mayo?
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Klassieke snackbar-romantiek uit Nijmegen (Vuurens):
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 31 juli 2023 16:09 schreef Magica het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat het lihamboutje was
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lihanboutjequote:In 1967 is de snack gelanceerd op de slagersvakbeurs Slavakto in Utrecht. Deze vakbeurs voor de slagerij wordt om de vier jaar gehouden.
Het lihanboutje is ontwikkeld en op de markt gebracht door Han Neerincx. Hij was de zoon van de toenmalige eigenaar van Nedex Specerijen te Gorinchem en tevens de latere eigenaar van het bedrijf.[bron?]. Han Neerincx was getrouwd met Lieke en uit de combinatie van beide namen (Lieke en Han) kwam de naam lihanboutje.
Het idee achter het lihanboutje is het creëren van een snack in de vorm van een kippenboutje en met de smaak van kip, die echter gemaakt is van half-om-half-gehakt.
In de kruidenmengerij van Nedex Specerijen werd de LIHANpoeder geproduceerd en in de juiste hoeveelheid met het gehakt gemengd. Deze mix werd in een aluminium mal in de vorm van een kippenboutje geperst en vervolgens in paneermeel gerold.
Afgelopen weekend haalde ik een broodje kroket bij een snackbar en kreeg dat in een kartonnen bakje. Prima, maar de plastic toeslag à ¤0,20 moest ik nog wel betalen, want 'we hebben kosten moeten maken om al het plastic te vervangen'.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 03:31 schreef exelletor het volgende:
[..]
Momenteel heb je sws al de taferelen van wij moeten het in een bakje stoppen, dus betaal je een plastic toeslag waarbij elke snackbar houder zijn eigen regels en toeslagen heeft.
Grappig weetjequote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lihanboutje
In mijn jeugd vaak gegeten, daarna nooit meer. Ik wist eigenlijk niet dat het nog te koop was.
Idioteriequote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Afgelopen weekend haalde ik een broodje kroket bij een snackbar en kreeg dat in een kartonnen bakje. Prima, maar de plastic toeslag à ¤0,20 moest ik nog wel betalen, want 'we hebben kosten moeten maken om al het plastic te vervangen'.
Euh, ja, dus?
Je hebt je laten oplichtenquote:Op maandag 31 juli 2023 15:40 schreef BMW1993 het volgende:
Waarom ook? Kippenvlees is goedkoper als rund/varken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is eigenlijk ook maar een rare snack. Rund-varkens gehakt in de vorm van een kippenboutje.
Gewoon degene die het dichtste bij is?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:42 schreef Managarm het volgende:
Als ik weer eens in Nederland ben, wat is dan de beste snackbar die je kan aanraden? En wat zou ik moeten daar moeten bestellen volgens jou.
Nasi schijf lekker prakken beresaus eroverheen uitjes en daarna een gemixt met een geprakte kroket hmmm echt een keer proberen xoxoquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Juk, een Picanto pinda daarentegen.
Zit nogal een verschil in snackbars. Hier zit een snackbar die echt van alles op de menu kaart heeft staan, van pizza tot pasta tot gyros en shoarma. Daar is letterlijk alles niet te vreten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gewoon degene die het dichtste bij is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |