abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 20:47:29 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_209986731

Info

Titel: Diablo 4
Platform: Windows, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5
Developer: Blizzard Entertainment
Release date: 5 juni 2023

Handige Diablo 4 linkjes
Algemene Diablo 4 site met leaks en nieuws: https://diablo4.gg/
Websites voor cookiecutter builds: https://d4builds.gg/ en https://maxroll.gg/d4
Helltides timer met interactieve map voor de Mystery chest: https://helltides.com/
Event timers ( Worldboss, Helltides en Legion's ) https://d4armory.io/events/

SPOILER: Usernames
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verhaal

Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.

Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?

Classes

• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.

Gameplay

In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.

Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geïmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geïntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.

Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.

De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.

Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.

Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel ;)

Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987

-- handige shit --

[ Bericht 0% gewijzigd door Jimbo op 06-08-2023 16:54:22 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_209987057
Conclusie campfire chat: ze hebben zelf ook door dat dit geen hele beste patch was en er zitten wat hotfixes aan te komen :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:12:25 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209987074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Conclusie campfire chat: ze hebben zelf ook door dat dit geen hele beste patch was en er zitten wat hotfixes aan te komen :P
Heb ongeveer de helft gekeken, vond er weinig belofte in zitten dat ze echt nieuwe features en QoL improvements gaan implementeren en de itemization beter gaan doen, wat mijn grootste pijnpunten zijn

Veel gepraat over een beetje meer dit, een beetje meer dat. Ze besteden hun energie meer aan alles trager maken en alle builds die wel snel zijn te castreren.

De leuke content patch ala D2:LOD laat nog op zich wachten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209987163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb ongeveer de helft gekeken, vond er weinig belofte in zitten dat ze echt nieuwe features en QoL improvements gaan implementeren en de itemization beter gaan doen, wat mijn grootste pijnpunten zijn

Veel gepraat over een beetje meer dit, een beetje meer dat. Ze besteden hun energie meer aan alles trager maken en alle builds die wel snel zijn te castreren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is voor veel dingen een kwestie van geduld hebben, maar dat had ik gezien mijn ervaringen met D3 ook wel al verwacht.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:32:10 #5
38496 Perrin
pi_209987320
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:42:30 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209987478

itemization
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:56:45 #7
38496 Perrin
pi_209987658
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:42 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

itemization
Is dat een photoshop? :?
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 22:01:21 #8
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209987698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ze staan er nog wel achter en verder mag iedereen zn bakkes houden :')

Maar hey we krijgen één... JA ééééén extra stash tab erbij :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 23:27:16 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_209988541
Mmm ik ben net lvl 15 en mijn stash zit al bijna vol met die nieuwe 'gems'. Die ene tab zal niet zoveel uitmaken _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_209988593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:01 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Maar ze staan er nog wel achter en verder mag iedereen zn bakkes houden :')

Maar hey we krijgen één... JA ééééén extra stash tab erbij :')
Tja, pleistertje plakken. Liever dat dan niks op de korte termijn. Dat de hele stash reworken tijd kost begrijp ik ook prima.

Verwacht zo rond seizoen 10 wel dat het allemaal wat gebruiksvriendelijker is :D
  vrijdag 21 juli 2023 @ 23:32:02 #11
38496 Perrin
pi_209988619
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Tja, pleistertje plakken. Liever dat dan niks op de korte termijn. Dat de hele stash reworken tijd kost begrijp ik ook prima.

Verwacht zo rond seizoen 10 wel dat het allemaal wat gebruiksvriendelijker is :D
Met 4 seasons per jaar is dat ergens begin 2026 :P
pi_209988782
Ach, ik heb lol met mijn softie rogue, bijna op weg naar tier 3, ik wil 40 zijn om cappie1 te doen.

Hardcore laat ik lekker even links liggen. Veel spannender, maar door niet werkende resistance en die nerf op damage reduction: dikke doei :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_209988859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:43 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Act 4?
Nee, het nieuwe verhaaltje van dit seizoen zit vast aan de season tiers. Er zijn er 8 of 10 ofzo, maar voor het verhaal hoef je maar naar 4. Als je de map opent zie je in het navigatiemenu erboven links “season”. Daar kin je zien wat voor “challenges” er zijn per season tier.
pi_209988925
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:44 schreef Pheno het volgende:
Ach, ik heb lol met mijn softie rogue, bijna op weg naar tier 3, ik wil 40 zijn om cappie1 te doen.

Hardcore laat ik lekker even links liggen. Veel spannender, maar door niet werkende resistance en die nerf op damage reduction: dikke doei :D
Ik houd mijn hart vast voor als ze de resistances gaan 'fixen' :D

Heel simpel gedacht verwacht ik dat ze die enorm gaan buffen, dat moet bijna wel wil je het een relevante stat maken. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bijkans onkwetsbaar rondloopt dus verwacht ik dat de dmg output qua elements ook fors omhoog gaat. En dat dan daarmee de resistance affixes van vrijwel waardeloos naar 'must have' gaan in de end game om je survivability op peil te brengen.

Kan je weer heel je gear om gaan gooien, houdt je wel bezig natuurlijk :+
pi_209989005
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik houd mijn hart vast voor als ze de resistances gaan 'fixen' :D

Heel simpel gedacht verwacht ik dat ze die enorm gaan buffen, dat moet bijna wel wil je het een relevante stat maken. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bijkans onkwetsbaar rondloopt dus verwacht ik dat de dmg output qua elements ook fors omhoog gaat. En dat dan daarmee de resistance affixes van vrijwel waardeloos naar 'must have' gaan in de end game om je survivability op peil te brengen.

Kan je weer heel je gear om gaan gooien, houdt je wel bezig natuurlijk :+
Als je al bedenkt dat ze “vergeten zijn” om die survivors in events te buffen op hogere world tiers :') op tier 1 houd je ze wel in leven, tier 3 is al instant death omdat ze niet meescalen met de vijanden :+
  zaterdag 22 juli 2023 @ 00:28:58 #16
38496 Perrin
pi_209989136
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 00:08 schreef Pheno het volgende:

[..]
Als je al bedenkt dat ze “vergeten zijn” om die survivors in events te buffen op hogere world tiers :') op tier 1 houd je ze wel in leven, tier 3 is al instant death omdat ze niet meescalen met de vijanden :+
Dacht dat het aan mij lag :P Dit soort dingen zijn wel echt dommig.
pi_209989197
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 00:08 schreef Pheno het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik dan meer een schoonheidsfoutje, dat heeft op een beperkt aantal events invloed en verneukt verder geen builds. Zal mettertijd ook vast wel gefixed worden.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 01:19:03 #18
38496 Perrin
pi_209989335
Eerste S1 speedrunners zijn al 99. Over uurtje ofzo 100.
pi_209989450
Go Jimbo!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:12:48 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209990676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 01:19 schreef Perrin het volgende:
Eerste S1 speedrunners zijn al 99. Over uurtje ofzo 100.
Dan mogen mensen echt niet klagen dat het "te traag" is als ze binnen 48 uur al op lvl 100 zitten.
pi_209990736
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:12 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Dan mogen mensen echt niet klagen dat het "te traag" is als ze binnen 48 uur al op lvl 100 zitten.
Mensen die binnen 48 uur lvl 100 zijn en klagen dat ze het niet leuk vinden zouden eens diep moeten gaan nadenken over de keuzes die ze maken.
-nee-
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:27:08 #22
38496 Perrin
pi_209990858
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:17 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mensen die binnen 48 uur lvl 100 zijn en klagen dat ze het niet leuk vinden zouden eens diep moeten gaan nadenken over de keuzes die ze maken.
Dat zijn niet de mensen die klagen hoor, dat zijn juist de lui die het geweldig vinden en houden van speedrunnen.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:28:14 #23
38496 Perrin
pi_209990880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:12 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Dit zijn wel echt de pro's he die het optimale pad nemen en 100% van de tijd bezig zijn met zo snel mogelijk levelen.

De gemiddelde casual doet er echt 10x zo lang over, verspreid over meerdere maanden. De meerderheid haalt 100 niet eens.
pi_209991027
Ik ben een gemiddelde casual en voor mij gaat het ook te langzaam.

Maar ik ben sowieso ergens mid level 60 gestrand. Ik ga nu echt een paar seizoenen/patches wachten tot de game wat meer uit de kinderschoenen is.
Conscience do cost.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:41:58 #25
38496 Perrin
pi_209991047
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:40 schreef ems. het volgende:
Ik ben een gemiddelde casual en voor mij gaat het ook te langzaam.

Maar ik ben sowieso ergens mid level 60 gestrand. Ik ga nu echt een paar seizoenen/patches wachten tot de game wat meer uit de kinderschoenen is.
Yup, en dat komt heus wel. Alleen niet de komende paar weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')