Zeker.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:18 schreef Kreator het volgende:
Hoi,
Is dit het centrale stel hier je vragen over je soa topic?
Groetjes,
K.
Deze is te leuk om als post 301 door het leven te moetenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:23 schreef MadMaster het volgende:
@:tele6 kunnen vinden in de massa, mini meet van 2 minuten gehad enl ze loopt nog als een kievit...
Is dit genoeg vocht om over uit te glijden in de badkamer?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen vragen met foto worden in behandeling genomen.
Slaksporen zijn notoir glad. Hiermee kun je wel 10 mensen een slippertje laten makenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is dit genoeg vocht om over uit te glijden in de badkamer?
[ afbeelding ]
Dat was geen geil wijf, dat was een 58 jarige harige dikke zwetende man. Maar dat sluit niet uit dat je geen soa's hebt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb de hele ochtend naaktfoto's uitgewisseld met een geil wijf. Heb ik nou ook een soa?
😂quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef Myraela het volgende:
Collega die iets te graag belt, belde mij. Ze wilde even de mail voorlezen zodat ik aanpassingen of aanvullingen door kon geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb de hele ochtend naaktfoto's uitgewisseld met een geil wijf. Heb ik nou ook een soa?
Als thee te lang staat, begint een stof genaamd TP (tea polyphenol) die erin zit te oxideren, waardoor de thee donkerder wordt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:00 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom blijft mijn pot thee zwarter worden nadat ik het zakje er al lang uit heb gehaald?
maw waarom is het 3de kopje zoveel donkerder dan het 1ste?
Wat een poëzie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:30 schreef fietsie het volgende:
Dus.
Een kip in de instantpot
Vier bollen knoflook doorgesneden en erbij.
Drie eetlepels zout
300ml water.
Nu eens zien of er vanavond nog muggen zijn hier.
Ja zeg. Jeugdsentiment hoe met name moeders zat te genieten als de muziek voorbijkwam op de bandrecorder, waarvan ik de tapes nog steeds moet weggooien.quote:
Je probeert ze te lokken met goed eten?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:30 schreef fietsie het volgende:
Dus.
Een kip in de instantpot
Vier bollen knoflook doorgesneden en erbij.
Drie eetlepels zout
300ml water.
Nu eens zien of er vanavond nog muggen zijn hier.
Uhuhquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je probeert ze te lokken met goed eten?
Laat even weten of het lukt, want dan kook ik morgen bij de buren.quote:
Nee ik had een GTR1000 en een ZZR1400, toen een flinke pauze en recent een R1200GS-Aquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laat even weten of het lukt, want dan kook ik morgen bij de buren.
Btw in vorig topic las ik motorpak, wat rij jij tegenwoordig? Jij had ooit een driewielscooter toch?
Ah verkeerd onthouden. Nice. Alleen op het asfalt of ook de TET op de huidige?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee ik had een GTR1000 en een ZZR1400, toen een flinke pauze en recent een R1200GS-A
Nu asfalt rubber om te wennen aan de machine. Volgende setje banden wordt 80/20 en dan een eerste poging scandinavie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah verkeerd onthouden. Nice. Alleen op het asfalt of ook de TET op de huidige?
Hier de scooter geupgrade naar één met wat meer vermogen dan de vorige.
Snap ik maar je bent NL ook zo uit natuurlijk. Tof Scandinavië. Wildkamperen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nu asfalt rubber om te wennen aan de machine. Volgende setje banden wordt 80/20 en dan een eerste poging scandinavie.
TET in NL trekt me totaal niet (overal en nergens langs huizen erven enz enz) maar de gravelwegen in het Noorden zijn gewoon bedoeld gebruikt te worden
Ik begreep dat er voor die nieuwe BMW e-scooter speciale extra sterke modellen achterbanden zijn gekomen, wellicht dat zoiets iets is?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Snap ik maar je bent NL ook zo uit natuurlijk. Tof Scandinavië. Wildkamperen?
Met de Burgman met een clearance height van... 12?14? Centimeter alleen asfalt en onverharde officiële wegenal had ik in Italië soms wat graag onverhard gehad in plaats van gaten in het asfalt zo groot dat al het afval van Napels er in zou passen
Banden zijn wel een ding, het apparaat is nogal zwaar, we rijden veel (25k+ per jaar) en om uit de regio weg te komen eigenlijk altijd snelweg, en ik rijd per jaar twee a drie achterbanden weg![]()
Voor gelukkig wat minder vlot.
Oh, ik ga eens googelen. De uiterste opties zijn nu Michelin city grip (die heb ik) of dunlop. Super wegligging maar heel zacht op de citygrip. De vorige eigenaar had Dunlop er op, en die gaan *iets* langer mee, maar hebben een behoorlijk gare wegligging.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik begreep dat er voor die nieuwe BMW e-scooter speciale extra sterke modellen achterbanden zijn gekomen, wellicht dat zoiets iets is?
Ik kan me niet herinneren hoe laat ik precies in Frikandella was maar we liepen exact 5 km/u en het dorp was ergens tussen 30 en 35 km (30 km was in Beers) dus ik denk dat we er tussen 10 en 11 uur waren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:09 schreef gcjoel het volgende:
Geen Tele gezien vanochtend. Wel 1,5 uur in het dorpscafé gezeten maar denk wat te vroeg.
Hopelijk was ze voor de bui net al binnen.
Wij niet![]()
Lekker op de fiets boodschappen doen omdat alle wegen dicht zijn door de vierdaagse.
Nu wel lekker taartjes eten
Jullie hebben het volbrachtquote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren hoe laat ik precies in Frikandella was maar we liepen exact 5 km/u en het dorp was ergens tussen 30 en 35 km (30 km was in Beers) dus ik denk dat we er tussen 10 en 11 uur waren.
Ik was zelfs voor de bui alweer thuis. 14:30 binnen![]()
Niet luisteren he.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:27 schreef MadMaster het volgende:
Net weer thuis na een lange rit met veel hindernissen.
Rond Nijmegen stond veel vast en dus Google Maps maar gevolgd.
Daardoor een half uur vastgestaan, omdat we de Rijksweg bij Nijmegen, de aanloop naar de Via Gladiola, moesten oversteken. Niet handig als daar duizenden wandelaars over lopen en je, terecht, als automobilist even niet mag doorrijden.
Heb daardoor half Nijmegen gezien, voordat we bij Wijchen de snelweg bereikte.
@:tele6, petje af voor je prestatie.
Toen ik je sprak leek er nog geen vuiltje aan de lucht, maar de laatste 10 kilometer zijn kennelijk behoorlijk zwaar geweest. In ieder geval leuk je om je even ontmoet te hebben.
Door de regenbui die rond 14.00 uur los barstte, verdween iedereen onder poncho's en daardoor hebben we onze andere vrienden gemist. Die bleken tijdens de ergste bak regen al gepasseerd te zijn, waarna we ons plekje langs de weg ook maar ontruimd hebben en naar huis zijn gegaan…
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet luisteren he.![]()
Via Groesbeek, Duitsland terug moeten rijden. Zelfde route als heen. Dan heb je weinig last. Alleen het stukje richting waalbrug.
Dan heb ik je echt net gemist waarschijnlijk. Wij gingen denk rond half 11 wegquote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren hoe laat ik precies in Frikandella was maar we liepen exact 5 km/u en het dorp was ergens tussen 30 en 35 km (30 km was in Beers) dus ik denk dat we er tussen 10 en 11 uur waren.
Ik was zelfs voor de bui alweer thuis. 14:30 binnen![]()
Omg HAllO linkje!!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Wat 'n prestatie @:Tele6![]()
Ons bod op n huis is geaccepteerd
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik gebruik Waze om me om files en hindernissen te leiden, gaat meestal goed, maar niet altijd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet luisteren he.![]()
Via Groesbeek, Duitsland terug moeten rijden. Zelfde route als heen. Dan heb je weinig last. Alleen het stukje richting waalbrug.
Wij zijn geen verbouwtypes dus 'n vrij instapklaar huisquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wat voor een huis? Ge je herverbouwen?
Linkje?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Goed idee, herverbouwen kost altijd meer dan je denkt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Wij zijn geen verbouwtypes dus 'n vrij instapklaar huis
Wel vaker dan met maps.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gebruik Waze om me om files en hindernissen te leiden, gaat meestal goed, maar niet altijd.
Klopt, en actuele info over gevaren op en langs de weg, flitsers, etc. Wel weer verboden in Duitslandquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel vaker dan met maps.
Die weet meestal niet dat een weg is afgesloten enzo.
Mag ik ook een linkiequote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Maps wist vanmiddag heel goed dat veel afgesloten was in/om Nijmegen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel vaker dan met maps.
Die weet meestal niet dat een weg is afgesloten enzo.
Daar hebben we naast Maps Flitsmeister voor.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, en actuele info over gevaren op en langs de weg, flitsers, etc. Wel weer verboden in Duitsland
Wat een gaaf huis op een prachtige plekquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Niks meer aandoen. Prachtig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik kan qua werk over en ik ben van origine Fries hequote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks meer aandoen. Prachtig.
Ga je nu solliciteren in de regio? En spreek je eigenlijk Fries?
Hoorde vervelende verhalen twee weken terug. Onaardig en zo tegen de Brabantse en Hollandse import.
En je man, kan hij ook ever qua werk? Of moet hij een andere baan zoeken?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik kan qua werk over en ik ben van origine Fries heIk versta Fries, kan het lezen en een beetje spreken. En dat laatste herken ik echt niet
Kan ook overquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En je man, kan hij ook ever qua werk? Of moet hij een andere baan zoeken?
Dat is mooi ook qua werk. Wel rigoreus 😉 om zo de woon-werk afstand te verkleinen…quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik kan qua werk over en ik ben van origine Fries heIk versta Fries, kan het lezen en een beetje spreken. En dat laatste herken ik echt niet
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar een vriend van mij verhuisde met zijn vader mee naar Friesland. Hij sprak geen Fries, werd totaal niet geaccepteerd en genegeerd.quote:
Als je naar Duitsland verhuist praat je toch ook Duits met de buren?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar een vriend van mij verhuisde met zijn vader mee naar Friesland. Hij sprak geen Fries, werd totaal niet geaccepteerd en genegeerd.
Alleen is Fries een tweede taal.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland verhuist praat je toch ook Duits met de buren?
Valt prima mee, de alleen fries sprekende jeugd krijgt het al niet voor elkaar de OLO af te maken, en degenen die dat wel kunnen blijven meestal in hun studiestad hangen want hier is toch te weinig uitdagend werk voor zequote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alleen is Fries een tweede taal.
Het krampachtig vasthouden aan Fries heeft trouwens veel nadelen voor de jeugd, veel problemen met hogere opleidingen.
Onzin. Tweetalig onderwijs wordt juist gepromoot en heel naar masters zijn in (gebrekkig) Engels.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alleen is Fries een tweede taal.
Het krampachtig vasthouden aan Fries heeft trouwens veel nadelen voor de jeugd, veel problemen met hogere opleidingen.
Op de A3 en A30 is geen maximum snelheidquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maps wist vanmiddag heel goed dat veel afgesloten was in/om Nijmegen.
[..]
Daar hebben we naast Maps Flitsmeister voor.
Vraagje over de beperkingen in Duitsland vwb dit soort zaken:
Als ik in het oosten van NL de grens over ga, verdwijnt in Maps de aanduiding van de maximale snelheid (wit rondje met rode rand en een getal er in/maximum snelheid bord).
Mag dat soort informatie in Duitsland ook niet op je dashboard of navigatiescherm getoond worden?
OK, maar waar die wel geldt?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op de A3 en A30 is geen maximum snelheid
Max snelheid aangeven in de display zit gewoon in mijn Audi ingebouwd, dus ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maps wist vanmiddag heel goed dat veel afgesloten was in/om Nijmegen.
[..]
Daar hebben we naast Maps Flitsmeister voor.
Vraagje over de beperkingen in Duitsland vwb dit soort zaken:
Als ik in het oosten van NL de grens over ga, verdwijnt in Maps de aanduiding van de maximale snelheid (wit rondje met rode rand en een getal er in/maximum snelheid bord).
Mag dat soort informatie in Duitsland ook niet op je dashboard of navigatiescherm getoond worden?
https://12ft.io/proxy?q=h(...)schuld%7Ebe10e9e5%2Fquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Valt prima mee, de alleen fries sprekende jeugd krijgt het al niet voor elkaar de OLO af te maken, en degenen die dat wel kunnen blijven meestal in hun studiestad hangen want hier is toch te weinig uitdagend werk voor ze
Het artikel was interessant tot de dooddoener weer opdook:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://12ft.io/proxy?q=h(...)schuld%7Ebe10e9e5%2F
Ipv de consequenties bij de ouders neer te leggen door hen te informeren: geld, gooi geld, gratis geld.quote:De provincie en Friese gemeenten moeten de rijksoverheid om meer geld vragen,
Zoals ik schreef, ik gebruik Waze, en die geeft dat trouwens keurig aan, je kan in de instellingen ook zetten dat je een toontje hoort als je te snel rijdtquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Dank heren, maar geen ervaring met Google Maps wat dat betreft?
In Google Maps via Android Auto verdwijnt dat dus mij uit beeld.
Aangezien de snelheid op de binnenwegen van Duitsland nogal vaak veranderd (50/60/70/80/100) en het vaak beroerd aangegeven wordt, is dat strontirritant…
Ik zei toch, het probleem is krampachtig vasthouden aan Frysk, de taal, de eigenheidquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het artikel was interessant tot de dooddoener weer opdook:
[..]
Ipv de consequenties bij de ouders neer te leggen door hen te informeren: geld, gooi geld, gratis geld.
Je behoort dus niet tot de doelgroep…quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik schreef, ik gebruik Waze, en die geeft dat trouwens keurig aan, je kan in de instellingen ook zetten dat je een toontje hoort als je te snel rijdt
Ik lees dat artikel toch anders, niet de taal, maar de "het hoeft allemaal niet zo nodig" instelling bij de oudere generatie, de opvoeders.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zei toch, het probleem is krampachtig vasthouden aan Frysk, de taal, de eigenheid
Stomme vraag @Tele6 toch? Namen ons allenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wie heeft eigenlijk de vierdaagse gewonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |