abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:15:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209965459
#RussiaIsATerroristState
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209965574
De Russen hebben kennelijk een systeem, Onyx, waar de Oekraïners niks tegen kunnen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209965655
Ukraine and the West are facing a devastating defeat
The prospect of a failed counter-offensive and significant territorial concessions would only embolden Russia and China

https://www.telegraph.co.(...)-devastating-defeat/

🧐
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:56:38 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209965873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
The prospect of a failed counter-offensive and significant territorial concessions would only embolden Russia and China

🧐
Putin gaat toch Europa veroveren! :o
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209965901
quote:

🧐
Wat een click bait titel. Komt nergens in het artikel voor overigens tevens zegt hij niks nieuws :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:02:43 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209965926
quote:

🧐
Je hebt het artikel weer eens niet gelezen en post het alleen vanwege de titel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209965929
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
oh noes
pi_209965935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt het artikel weer eens niet gelezen en post het alleen vanwege de titel.
Heb het gelezen en was best verbaasd. Wat vond jij er van?
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:05:44 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209965945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Heb het gelezen en was best verbaasd. Wat vond jij er van?
Als je het gelezen had had je het niet gepost, omdat het ten eerste de titel tegenspreekt en ten tweede helemaal niet in jouw straatje past.

Spare me pls.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:06:36 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209965955
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
OH NOES.

Snel maar rus leren dan.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:06:41 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209965957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:26 schreef Slayage het volgende:
De Russen hebben kennelijk een systeem, Onyx, waar de Oekraïners niks tegen kunnen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typisch russisch weer om dan zo’n geavanceerd systeem te gebruiken om civiele infrastructuur te vernietigen. Zou dat er op wijzen dat ze gewoon de intelligence niet hebben om hoogwaardige militaire doelen te vinden? Hoofdkwartieren etc, logistieke basissen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209966298
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Typisch russisch weer om dan zo’n geavanceerd systeem te gebruiken om civiele infrastructuur te vernietigen. Zou dat er op wijzen dat ze gewoon de intelligence niet hebben om hoogwaardige militaire doelen te vinden? Hoofdkwartieren etc, logistieke basissen.
Het doelbewust bombarderen van civiele doelen is gewoon onderdeel van hun doctrine. In Syrië doen ze dit al jaren scholen, ziekenhuizen, marktplaatsen zijn gewoon legitieme doelwitten voor hen. Het is hun manier oorlogsvoering. Laatst nog werd een tomatenmarkt opgeblazen.

Ook in het Syrië topic zaten mensen altijd te speculeren "waarom doen ze dat nou? Komt het doordat hun wapens niet secuur zijn? Komt het doordat de "terroristen" zich verstoppen bij die doelen?". Mensen wilden gewoon niet inzien dat dit hun doctrine is. Omdat ze de Russen als good guys zagen, die vochten tegen de "terroristen".
-Rabia Al-Basri
pi_209966386
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nee, hoor. Is bewust. De simpele hoop daarmee de wil van het volk dat je aan het onderdrukken bent te breken.
pi_209966401
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:34 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het doelbewust bombarderen van civiele doelen is gewoon onderdeel van hun doctrine. In Syrië doen ze dit al jaren scholen, ziekenhuizen, marktplaatsen zijn gewoon legitieme doelwitten voor hen. Het is hun manier oorlogsvoering. Laatst nog werd een tomatenmarkt opgeblazen.

Ook in het Syrië topic zaten mensen altijd te speculeren "waarom doen ze dat nou? Komt het doordat hun wapens niet secuur zijn? Komt het doordat de "terroristen" zich verstoppen bij die doelen?". Mensen wilden gewoon niet inzien dat dit hun doctrine is. Omdat ze de Russen als good guys zagen, die vochten tegen de "terroristen".
In principe zou dat ook de taktiek van Ruslands tegenstanders moeten zijn; zo veel mogelijk Russische burgers om het leven brengen. Als dat de Russische doctrine is zul je hen met gelijke middelen moeten bestrijden.
pi_209966414
quote:

[..]

Het is een doctrine van elk land in een oorlog. Alleen doet de een het in een wat mindere mate, dan de ander.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:42:35 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209966424
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
OH NOES.

Snel maar rus leren dan.
Da!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:54:40 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209966639
quote:

[..]

Ja, maar daar gebruik ja dan toch wat dommere wapens voor? Die hebben ze nog genoeg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209966773
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is een doctrine van elk land in een oorlog. Alleen doet de een het in een wat mindere mate, dan de ander.
In een 'wat' minder mate?

Welke Westerse landen bombarderen doelbewust ziekenhuizen, scholen etc?
Vallen er wel eens burgerslachtoffers? Zeker, maar het doel is vrijwel altijd militair waarbij burgerslachtoffers door landen in meer of mindere mate geaccepteerd worden als bijkomende schade. Alleen terroristische staten als Rusland vallen doelbewust civiele infrastructuur aan om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
pi_209966841
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Joppiez op 20-07-2023 12:07:03 ]
pi_209966880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:02 schreef archito het volgende:

[..]
In een 'wat' minder mate?

Welke Westerse landen bombarderen doelbewust ziekenhuizen, scholen etc?
Vallen er wel eens burgerslachtoffers? Zeker, maar het doel is vrijwel altijd militair waarbij burgerslachtoffers door landen in meer of mindere mate geaccepteerd worden als bijkomende schade. Alleen terroristische staten als Rusland vallen doelbewust civiele infrastructuur aan om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Het is offtopic. Maar Amerika heeft in alle oorlogen die zij hebben gevoerd, ook vaak genoeg doelbewust burgerslachtoffers gemaakt.
pi_209966955
Als dit waar is, zou dit een signaal kunnen zijn van de Russen richting china.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209967024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:26 schreef Slayage het volgende:

SPOILER
Er staat geen Patriot bij Odesa toch
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:27:24 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209967088
quote:

[..]
Moeten ze nog een eindje.
Ik wens ze veel succes tegen Polen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:32:25 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209967140
quote:

[..]
Met minder dan 1km per dagen duurt dat nog wel een jaar of duizend.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:46:03 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209967319
2 opties:
- Belarus leger optuigen en klaarstomen voor een oorlog met Ukraine
- Belarus annexeren zodat het een officieel onderdeel van Rusland wordt. Of Rusland daarna de oorlog verliest maakt dan niet meer uit, Belarus is permanent van hun.

https://www.reddit.com/r/(...)elarus_tells_wagner/
Prigozhin resurfaces in Belarus, tells Wagner fighters they have the 'biggest job in the world coming up'

[ Bericht 19% gewijzigd door slashdotter3 op 20-07-2023 12:55:35 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:47:46 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209967338
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:41 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
In principe zou dat ook de taktiek van Ruslands tegenstanders moeten zijn; zo veel mogelijk Russische burgers om het leven brengen. Als dat de Russische doctrine is zul je hen met gelijke middelen moeten bestrijden.
ff puur militair gezien is dit een slecht idee, ze hebben al niet genoeg wapens dus waarom verspillen aan niet-militaire doelen?
pi_209967422
Geen graan door de Bosporus? Dan ook geen olie door de Bosporus. Westerse landen zouden dit kunnen doen, maar dat gaat niet gebeuren, omdat ze ook zichzelf in de voet schieten. Met name Griekse tankers zijn aan het cashen met de business.

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:54:27 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209967433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is offtopic. Maar Amerika heeft in alle oorlogen die zij hebben gevoerd, ook vaak genoeg doelbewust burgerslachtoffers gemaakt.
Dat is #whataboutisme toepassen dat USA in een verder verleden inderdaad ooit deed en nu steevast in hernieuwd denken, dat niet meer zal doen. De laatste keer dat USA burgerdoelen aanviel als oorlogsstrategie was bij mijn weten WO2 en (deels) Vietnam.

Verder klopt je uitspraak totaal niet dat de USA die burgerdoelstrategie toepast(e) in oorlogen die zij in coalitie voerden tegen verderfelijke krijgsregimes zoals Irak, Syrië, Libië en Afghanistan die er niet voor terugdeinsden om terrorisme op burgers als bedrijfsmodel in te zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209967458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
M-m-m-maar Amerika!!!11

Als er burgerslachtoffers gemaakt worden, worden de schuldige soldaten veroordeeld. Hier een voorbeeld.
, en ook Blackwater leden worden veroordeeld.

Kun je ook soortgelijke voorbeelden geven over de russen? Nee. Jouw vergelijking is niet alleen offtopic, het slaat als een tang op een varken.

Bovendien is "jamaar hunnie doen het ook" een doorzichtig russisch trucje (nummer 14 in de lijst IIRC) dat tot vervelends toe keer op keer terugkomt.
pi_209967510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:53 schreef Slayage het volgende:
Geen graan door de Bosporus? Dan ook geen olie door de Bosporus. Westerse landen zouden dit kunnen doen, maar dat gaat niet gebeuren, omdat ze ook zichzelf in de voet schieten. Met name Griekse tankers zijn aan het cashen met de business.

[ twitter ]
Als Oekraïne slim is zetten ze de duikers die ze ook tegen NS zouden hebben gebruikt, in om een paar Russische (vracht)schepen op te blazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 20-07-2023 13:09:09 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:07:54 #32
56749 BlaZ
pi_209967622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:53 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Het probleem hierbij is ook dat Turkije afhankelijk is van Rusland qua graan, gas en olie. Zelfs in 2021 betrok het al 51,9% van zijn olie uit Rusland.

De Rusland-Turkije verhoudingen zijn daarom altijd zeer interessant en complex.
pi_209967644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
2 opties:
- Belarus leger optuigen en klaarstomen voor een oorlog met Ukraine
- Belarus annexeren zodat het een officieel onderdeel van Rusland wordt. Of Rusland daarna de oorlog verliest maakt dan niet meer uit, Belarus is permanent van hun.

https://www.reddit.com/r/(...)elarus_tells_wagner/
Prigozhin resurfaces in Belarus, tells Wagner fighters they have the 'biggest job in the world coming up'
Prigozhin heeft al aangegeven dat Wagner naar Afrika gaat.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juli 2023 @ 13:09:49 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209967650
twitter

Gelukkig mag dat want in Joegoslavië gooide de VS ooit een bom op de chinese ambassade. En als de VS het mag mag Rusland het ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:10:53 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209967663
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als Oekraïne slim is zetten ze de duikers die ze ook tegen NS zouden hebben gebruikt, in om een paar Russische schepen op te blazen.
Daar heb je strategisch - buiten roeren in de pot - niet zo heel veel aan.

Zelfs het platgooien van de Krimbrug maakt de ander alleen maar boos. Het lijkt mij beter, continu de druk te leggen dat het daar niet veilig zal zijn. Desnoods door vet blauw-gele rookbommen naar de luxe Krimstranden te sturen om te laten weten dat Oekraïne het ook zwart kan laten worden. Lijkt mij best demotiverend om gele en blauwe strepen te gaan trekken in het Russische luchtruim (bv boven Moskou).

Oea manier moet het sentiment in Rusland zelf verder worden aangewakkerd dat het gunstiger zal zijn om Putin aan de dijk te zetten. Voorkomen moet worden dat er een oog-om-oog oorlog plaatsvindt die dan beide zijden, alleen nog meer redenen geeft om er met een gestrekt been onder de gordel, te gaan kapotschoppen.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:11:29 #36
56749 BlaZ
pi_209967671
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Prigozhin heeft al aangegeven dat Wagner naar Afrika gaat.
Dat blijft een mooi verhaal, over een jaar of 10 krijgen we daar mooie speelfilms over.
pi_209967685
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat blijft een mooi verhaal, over een jaar of 10 krijgen we daar mooie speelfilms over.
Blood Diamond 2
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:14:17 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209967715
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem hierbij is ook dat Turkije afhankelijk is van Rusland qua graan, gas en olie. Zelfs in 2021 betrok het al 51,9% van zijn olie uit Rusland.

De Rusland-Turkije verhoudingen zijn daarom altijd zeer interessant en complex.
Ik vermoed dat die afhankelijkheden sinds de inval wat minder zijn geworden.
Erdo aanbieden dat hij lid-kandidaat kan worden van EU zodat de zuidflank dicht wordt gedraaid en Rusland daar kan gaan dobberen.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:14:48 #39
56749 BlaZ
pi_209967725
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Blood Diamond 2
Het zijn ook prachtige voorbeelden om ons beter voor te kunnen stellen hoe historisch gezien condotierri zich zouden hebben kunnen gedragen.
pi_209967738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn ook prachtige voorbeelden om ons beter voor te kunnen stellen hoe historisch gezien condotierri zich zouden hebben kunnen gedragen.
Die moest ik opzoeken ;)
pi_209967773
RIA meldt dat de boetes ivm mobilisatie flink verhoogd gaan worden.

Alleen al het niet melden van een verandering in de persoonlijke situatie (bijv huwelijk, verhuizen, studie) aan het mobilisatie kantoor levert je al een boete van 10 tot 20 duizend roebels op.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juli 2023 @ 13:18:27 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209967789
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als Oekraïne slim is zetten ze de duikers die ze ook tegen NS zouden hebben gebruikt, in om een paar Russische (vracht)schepen op te blazen.
Gewoon publiekelikk om Exocets en Harpoons vragen. Daarbij aangeven dat het is om een wereldwijde hongersnood te voorkomen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:20:44 #43
56749 BlaZ
pi_209967820
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Erdo aanbieden dat hij lid-kandidaat kan worden van EU zodat de zuidflank dicht wordt gedraaid en Rusland daar kan gaan dobberen.
Dat zou je denken inderdaad, maar volgens de New York Times is die afhankelijk enkel toegenomen.
zie: https://www.nytimes.com/2(...)n-energy-russia.html

Het is ook wel een lastige combinatie: gas, olie en graan. Bovendien is Turkije natuurlijk een groeiland met een forse bevolking en goedkope energie is een belangrijke methode om het land verder te ontwikkelen. Vandaar ook de opvallende bewegingen van Turkije steeds op diplomatiek vlak; het is net een koorddanser die balanceert op een touw gespannen tussen het Westen en Rusland.
pi_209967871
quote:
Graanprijzen stijgen na beëindigen graandeal

De graanprijzen zijn flink gestegen sinds Rusland uit de graandeal is gestapt. De graanprijzen op de Europese markt stegen gisteren met 8,2 procent ten opzichte van de dag ervoor. in de Verenigde Staten ging het om 8,5 procent. Dat is in de VS de hoogste dagelijkse stijging sinds het begin van de oorlog in Oekraïne. Kort na middernacht steeg de prijs in de VS nog eens met 1,5 procent.
NOS
pi_209967885
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Daar heb je strategisch - buiten roeren in de pot - niet zo heel veel aan.

Zelfs het platgooien van de Krimbrug maakt de ander alleen maar boos.
Ik ben het met je eens dat burgerdoelen bestoken contra productief is.

Maar de Krim brug is wel degelijk een strategisch doelwit. Hoewel ik vermoed dat de spoorbrug gedeelte het echte doelwit was (en deze aanval misschien mislukt is), zorgt het opblazen van de autobrug ervoor dat de wegen in het zuiden van Oekraine verstopt kunnen raken.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:26:28 #46
56749 BlaZ
pi_209967912
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Dit is, helaas zoals zo vaak, veel te simpel van de NOS.
Zie hier voor een statistiek aangaande de graanprijzen en je ziet dat de beweging vooralsnog niet zo problematisch is op de langere termijn.
https://ahdb.org.uk/cereals-oilseeds-markets
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:28:04 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209967932
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Erdo moet je niet te veel bieden. Na Poetin de grootste leugenaar/fantast in die contreien. Herinner je de belachelijke operette voorstelling van 2, of was het 1 week, geleden mbt. Zweden. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:29:06 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209967950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou je denken inderdaad, maar volgens de New York Times is die afhankelijk enkel toegenomen.
zie: https://www.nytimes.com/2(...)n-energy-russia.html

Het is ook wel een lastige combinatie: gas, olie en graan. Bovendien is Turkije natuurlijk een groeiland met een forse bevolking en goedkope energie is een belangrijke methode om het land verder te ontwikkelen. Vandaar ook de opvallende bewegingen van Turkije steeds op diplomatiek vlak; het is net een koorddanser die balanceert op een touw gespannen tussen het Westen en Rusland.
Er komt een moment dat Turkije zal moeten kiezen en dat door idd met het "operette dansen" uitstelt.

Zelf denk ik, dat menig Turk zichzelf zeker niet verbonden ziet met Rusland als bestuurder en Erdo (ideologisch gedreven) zeker niet - als een Luka - naar de pijpen van Putin zal willen gaan dansen.
Dan beter de pijlen op EU (cq het Westen) waar hij dan in het oogspringende machtspolitiek kan uitoefenen om zijn belangen te (kunnen) vestigen.
pi_209967995
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Erdo moet je niet te veel bieden. Na Poetin de grootste leugenaar/fantast in die contreien. Herinner je de belachelijke operette voorstelling van 2, of was het 1 week, geleden mbt. Zweden. :')
Turkije is al kandidaat-lid van de EU sinds 2005..
Het zal vast niet goed aankomen een positie aan te bieden die ze al 18 jaar innemen.

Zelfs het voorwaardenpakket voor lidmaatschap voor Turkije is al geheel afgestemd, volgens mij iets van 47 punten, waar ééntje in die 18 jaar behaald is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:32:49 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209968013
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
En volgende week zijn ze weer 8,4% omlaag. Speculanten zijn nogal voorspelbaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')