Als stemprocedures er niet meer toe doen omdat het verschil in de uitslag toch al zo groot is, en je in een andere discussie beroepen op mensenrechten is lachwekkend. Ik heb in post duidelijk uitgelegd wat mijn problemen zijn met dit referendum, en dat ik helemaal niet tegen een fusie an sich ben. Fijn verder dat de CU anderen dicteert of iets voor diegene een principe is of niet.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij dus niet, maar goed. Jij vergelijkt een formaliteit (iedereen wist dat met 1 EK fractie dit onafwendbaar was, dat zei ik toen al en zo functioneerden ze de laatste tijd ook al in de Tweede Kamer, zeer vaak sprak de ene partij voor de andere) met een principe over het schenden van mensenrechten. Waarom is voor mij niet helder.
Ik ben 'de CU' niet, ik spreek hier volledig op persoonlijke titel en nooit voor een partij of andere partijleden. Dus dat is een raar antwoord.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als stemprocedures er niet meer toe doen omdat het verschil in de uitslag toch al zo groot is, en je in een andere discussie beroepen op mensenrechten is lachwekkend. Ik heb in post duidelijk uitgelegd wat mijn problemen zijn met dit referendum. Fijn dat de CU anderen dicteert of iets voor diegene een principe is of niet.
Hoe vaak moet ik zeggen dat ik niet tegen de fusie an sich ben? Mijn hemel.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben 'de CU' niet, ik spreek hier volledig op persoonlijke titel en nooit voor een partij of andere partijleden. Dus dat is een raar antwoord.
En ik snap niet dat jij bij de samenvoeging van de EK fracties, wat netjes via congressen is gegaan, niet had bedacht dat dat feitelijk ook het samenvoegen van de TK betekende. Wat we dus de laatste maanden ook al zagen.
Speciaal voor Hanca nog een keer, en in andere posts staat nog meer. Kan je dan weer afdoen als formaliteit en op the moral high ground gaan zitten.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vooral een valse tegenstelling waar nogal veel aannames achter zitten die maar 1 kant op redeneren. Als na al die jaren praten over een fusie deze noodsprong je enige antwoord op mogelijk rechts is, dan is het verhaal nog dunner dan ik dacht.
Rechts heeft al decennia een kleine meerderheid in de Kamer. Ook toen Kok en Bos groot waren, en dat gaat ook zo zijn bij een fusie partij.
Het gaat mij helemaal niet om puur een formeel punt. Het gaat mij erom dat het gedreven is door macht en niet door inhoud, dat het referendum de facto het einde is van PvdA en Gl en je imo dat niet op zo'n manier organiseert, dat er allerlei redenaties worden opgetuigd die eenzijdig naar het meest gunstige worden geredenerd, het gedreven is uit angst voor rechts en de illusie dat je gezamenlijk meer zetels zou halen, de onderbouwing vooral anekdotisch/semantisch is, de partijleiders en voorzitters graag zichzelf zien als diegene die 'een historische stap' zetten, je in notabene verkiezingstijd jezelf extra kwetsbaar maakt.
Veel succes met stemmen trekken als je frame is 'anders lag het initiatief misschien bij vvd of bbb'. Doen alsof tegen een gezamenlijke lijst de kans vergroot op rechts voor vvd of bbb is nergens op gebaseerd en vooral een valse tegenstelling. Het is semantiek, niet meer.
Ik stem liever op een partij die uitgaat van een eigen verhaal. Je laten chanteren door angst voor een ander lijkt mij de slechtste raadgever.
Ik hoop dat het goed uitpakt, maar vooralsnog is het wensdenken. Het is hopen op een goed poppetje, en dat is het dus, een verhaal over poppetjes.
2x modaal, maar bedankt voor je zorgenquote:Op maandag 17 juli 2023 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Pas jij maar op dat je het zelf niet lastig krijgt door alle rechtse kaalslag als benedenmodaler.
Ah, dus jij zit je ongelofelijk druk te maken over dat een partij waar je niets mee hebt te weinig opkomt voor een groep waartoe je niet behoort. Bijzonder.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
2x modaal, maar bedankt voor je zorgen
Ja, inderdaad. Ik wel.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, dus jij zit je ongelofelijk druk te maken over dat een partij waar je niets mee hebt te weinig opkomt voor een groep waartoe je niet behoort. Bijzonder.
Zorgen maken (sociaal wenselijk antwoord) wil nog niet zeggen akkoord zijn om tig miljarden te investeren die een druppel op een gloeiende plaat zijn.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel onder de gemiddelde PvdA'er leeft, maar niet in de mate en urgentie als bij een gemiddelde gl'er.
Nu waren de resultaten van de PvdA de afgelopen twee verkiezingen ook niet heel best dus dat ze -iets- proberen snap ik ook weer wel.
De meeste vrachtwagenchauffeurs, thuiszorgmedewerkers, orderpickers, timmermannen, kapsters en palletsorteerders gaan dan ook niet met de trein naar het werk. In een vol stadion heb je meer succes.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Roep eens op een willekeurig vol station dat alle arbeiders moeten komen en iedereen rent bij je weg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:14 schreef BlackLining het volgende:
Maar goed, dit is achter de rug en de grootschalige verontwaardiging lijkt zich te beperken tot boosrechts. Binnen de partijen zelf is de sfeer gewoon prima.
Ben benieuwd of er dan nu lijsttrekkers en/of premierskandidaten naar voren geschoven gaan worden
Nog één parlementaire periode met eigen lijsttrekkers, wat mij betreft gewoon Klaver en Kuiken, lijkt mij het beste. Dan kun je mooi een gezamelijke premierskandidaat aanwijzen voor nu en dan gedurende de komende periode volledig fuseren.Je hebt nu 1 lijst, dus wat mij betreft ook 1 lijsttrekker. Aangezien Kuiken idd zwak is en Klaver over zijn top heen, is dit daarvoor ook het ideale moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Wat dat betreft komt Moorman beter uit: 1. Moorman (PvdA, vrouw), 2. Klaver (GL, man), 3. Kuiken (PvdA, vrouw). Dit kunnen ze niet oneindig doortrekken, want dan levert GL alleen mannen en de PvdA alleen vrouwen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:04 schreef Lt.Bookman het volgende:
Wordt wel even puzzelen dan, want als Timmermans (PvdA/man) op #1 komt dan kun je er gif op innemen dat er een vrouw van GroenLinks op #2 komt. Corinne Ellemeet wordt dat in ieder geval niet, die kondigde vandaag aan ermee te stoppen.
Moorman lijsttrekker, bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat dat betreft komt Moorman beter uit: 1. Moorman (PvdA, vrouw), 2. Klaver (GL, man), 3. Kuiken (PvdA, vrouw). Dit kunnen ze niet oneindig doortrekken, want dan levert GL alleen mannen en de PvdA alleen vrouwen.
Ben ik het met je eens, maar Timmermans en Moorman zijn de enige 2 kandidaten die ik langs heb zien komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moorman lijsttrekker, bedoel je?
Lijkt mij geen heel verstandige keuze. Moorman geniet geen landelijke bekendheid, en dat is wel degelijk nodig als je mikt op het premierschap. Timmermans is wellicht een saaie keuze, maar het is een politiek zwaargewicht en dat kan het verschil maken. Zeker nu Rutte van het toneel verdwijnt en veel kiezers op zoek zijn naar een ervaren bestuurder die het land kan leiden.
Ik zou op Timmermans kunnen stemmen, terwijl ik bij TK-verkiezingen al jaren VVD of D66 stem. Laatste keer PvdA was in 2010, toen Cohen aan het roer stond (en ik nog een jong Koosje was).
Ik denk eerder "bekend gezicht" dan geliefd. Wat tegenwoordig bijna hetzelfde betekent hoe vaker je aanschuift en of met je kop op tv/internet bent hoe populairder je bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe geliefd is die drammerige Timmermans eigenlijk onder de PvdA aanhang?
Het meest van alle kandidaten:quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe geliefd is die drammerige Timmermans eigenlijk onder de PvdA aanhang?
Bos, Dijsselbloem, Samsom lijken mij betere kandidaten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens, maar Timmermans en Moorman zijn de enige 2 kandidaten die ik langs heb zien komen.
Waarom worden er zo ontzettend vaak mensen genoemd die 20+ jaar geleden relevant warenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bos, Dijsselbloem, Samsom lijken mij betere kandidaten.
Of ze willen is een andere vraag.
Omdat de PvdA weinig talent heeft?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom worden er zo ontzettend vaak mensen genoemd die 20+ jaar geleden relevant waren
Is er geen politieke jeugd meer?
Bos is 60quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bos, Dijsselbloem, Samsom lijken mij betere kandidaten.
Of ze willen is een andere vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |