quote:Op maandag 17 juli 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn nu ook voor de 'normale burger', maar de normale burger gebruikt de term woke niet en vindt het essentieel dat men op komt voor minderheden en wat doet aan klimaatverandering.
Nee, Klaver wordt zo goed als zeker geen lijsttrekker. Genoemd worden Timmermans, Moorman en Aboutaleb (maar die laatste schijnt niet te willen), allen PvdA.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
Ok dus gaat Klaver lijsttreker worden? Dat wordt een ramp
De normale burgers die ik ken vinden dat zeker niet belangrijk. Wat ze willen is minder immigratie en betaalbare boodschappen.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn nu ook voor de 'normale burger', maar de normale burger gebruikt de term woke niet en vindt het essentieel dat men op komt voor minderheden en wat doet aan klimaatverandering.
Interessant. Linkje naar de bron?quote:Op maandag 17 juli 2023 19:43 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Partij van de Arbeid. Stemgedrag van arbeiders.
Zo worden ze door hun potentiële stemmers iig steeds minder gezien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nog altijd voor Linkse Wolk.quote:
Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 17 juli 2023 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
Ok dus gaat Klaver lijsttreker worden? Dat wordt een ramp
Zoals je kunt zien: in 1971 dus niet veel anders dan in 2012.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:43 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Partij van de Arbeid. Stemgedrag van arbeiders.
Zo worden ze door hun potentiële stemmers iig steeds minder gezien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
75% van de Nederlanders is bezorgd over klimaatverandering: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-klimaatveranderingquote:Op maandag 17 juli 2023 19:46 schreef nils_22 het volgende:
[..]
De normale burgers die ik ken vinden dat zeker niet belangrijk. Wat ze willen is minder immigratie en betaalbare boodschappen.
Dat lijkt mij vooral een valse tegenstelling waar nogal veel aannames achter zitten die maar 1 kant op redeneren. Als na al die jaren praten over een fusie deze noodsprong je enige antwoord op mogelijk rechts is, dan is het verhaal nog dunner dan ik dacht.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg naar politiek succes is geplaveid met compromissen, zoals dit compromis dat als het niet op de beste manier gaat omdat de verkiezingen plots ongeveer op de datum zijn waarop ze een fusievergadering wilden houden, dan moet het maar op de manier waarop het gaat.
Ik snap echt niet waarom jij liever de kans op een BBB of VVD winst wil vergroten, puur omdat er formeel wellicht beter een andere methode beter was. Zie jij liever niet een linkse partij die het voortouw neemt in de formatie?
Als je nu die kans om zulke redenen gaat laten liggen, mag je de komende 4 jaar niet klagen als rechts het voortouw neemt en een rechts kabinet weet te smeden.
Op inhoud waren ze er al uit, ze stemmen namelijk altijd samen en met 1 Eerste Kamerfractie kan dat helemaal niet meer anders. Op inhoud zijn ze dus al samen.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vooral een valse tegenstelling waar nogal veel aannames achter zitten die maar 1 kant op redeneren. Als na al die jaren praten over een fusie deze noodsprong je enige antwoord op mogelijk rechts is, dan is het verhaal nog dunner dan ik dacht.
Rechts heeft al decennia een kleine meerderheid in de Kamer. Ook toen Kok en Bos groot waren, en dat gaat ook zo zijn bij een fusie partij.
Het gaat mij helemaal niet om puur een formeel punt. Het gaat mij erom dat het gedreven is door macht en niet door inhoud, dat het referendum de facto het einde is van PvdA en Gl en je imo dat niet op zo'n manier organiseert, dat er allerlei redenaties worden opgetuigd die eenzijdig naar het meest gunstige worden geredenerd, het gedreven is uit angst voor rechts en de illusie dat je gezamenlijk meer zetels zou halen, de onderbouwing vooral anekdotisch/semantisch is, de partijleiders en voorzitters graag zichzelf zien als diegene die 'een historische stap' zetten, je in notabene verkiezingstijd jezelf extra kwetsbaar maakt.
Veel succes met stemmen trekken als je frame is 'anders lag het initiatief misschien bij vvd of bbb'. Doen alsof tegen een gezamenlijke lijst de kans vergroot op rechts voor vvd of bbb is nergens op gebaseerd en vooral een valse tegenstelling. Het is semantiek, niet meer.
Ik stem liever op een partij die uitgaat van een eigen verhaal. Je laten chanteren door angst voor een ander lijkt mij de slechtste raadgever.
Ik hoop dat het goed uitpakt, maar vooralsnog is het wensdenken. Het is hopen op een goed poppetje, en dat is het dus, een verhaal over poppetjes.
Nee dat heeft gewoon met inzicht in het kiezerspubliek te maken.quote:
https://stukroodvlees.nl/(...)alistische-partijen/quote:Op maandag 17 juli 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessant. Linkje naar de bron?
Aboutaleb zou ik ze ook niet aanraden. Te repressief en te conservatief om Groenlinks erbij te houden.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Klaver wordt zo goed als zeker geen lijsttrekker. Genoemd worden Timmermans, Moorman en Aboutaleb (maar die laatste schijnt niet te willen), allen PvdA.
Ah, en het is nu 2013?quote:Op maandag 17 juli 2023 19:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals je kunt zien: in 1971 dus niet veel anders dan in 2012.
Raar, ken niemand die er "bezorgd" om is.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
75% van de Nederlanders is bezorgd over klimaatverandering: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-klimaatverandering
Ik heb ook geen idee hoe goed Aboutaleb is in een debat, Cohen viel als lijsttrekker flink tegen. Van Timmermans weten we dat hij momenteel van de bekende kandidaten om lijsttrekker te worden van alle partijen, gewoon gelijk de beste debater is. Dat kan toch veel schelen, omdat je zo het 'premiersstempel' kunt krijgen. Kijk maar naar Roemer wat een verschil dat kan maken...quote:Op maandag 17 juli 2023 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aboutaleb zou ik ze ook niet aanraden. Te repressief en te conservatief om Groenlinks erbij te houden.
Maar dat laatste is dan ook een totaal onzinnig frame. Het past niet in dit topic dus ik zal er geen uitgebreide discussie van maken, maar juist Europa loopt achter op Azië qua klimaatmaatregelen.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Raar, ken niemand die er "bezorgd" om is.
Wel een hoop die inzien dat het zo niet langer houdbaar is.
Maar niemand die denkt dat Nederland dat even op kan lossen, waar 1 miljard Chinezen, 1.5 miljard Indiërs en een shitload aan doorneukende Afrikanen er niks aan doen.
Stem jij toch lekker op een paar graaiende PVV-plucheplakkers. Heb je nog steeds niks aan maar is wel lekker vertrouwd.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Raar, ken niemand die er "bezorgd" om is.
Wel een hoop die inzien dat het zo niet langer houdbaar is.
Maar niemand die denkt dat Nederland dat even op kan lossen, waar 1 miljard Chinezen, 1.5 miljard Indiërs en een shitload aan doorneukende Afrikanen (Jeu, 1 miljard bootvluchtelingen extra per 2050) er niks aan doen.
quote:Op maandag 17 juli 2023 20:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stem jij toch lekker op een paar graaiende PVV-plucheplakkers. Heb je nog steeds niks aan maar is wel lekker vertrouwd.
Wie zijn "het gewone volk"?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:39 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Punt is gewoon dat de PvdA er niet meer voor het gewone volk is. Dat ze dat "arbeider" wel uit hun naam mogen halen.
Top 10 pollutersquote:Op maandag 17 juli 2023 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
maar juist Europa loopt achter op Azië qua klimaatmaatregelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |