Simpel, effectief, en goedkoop. Ik zou er nog voorwaarden bij zetten voor een eventuele permanente verblijfsstatus, zoals een aantal jaren gewerkt, goed Nederlands spreken, ..quote:Op maandag 17 juli 2023 10:46 schreef Gia het volgende:
Het moet gewoon hier wat minder een luilekkerland worden. Asielzoekers zijn vluchtelingen. Ze zijn een oorlog ontvlucht en zouden al blij moeten zijn met een container (flex) woning met 2 kamers. Geef ze daarbij, zolang ze nog geen status hebben, voldoende om te kunnen eten, voor mijn part in de vorm van voedselbonnen. Zodra ze een verblijfsstatus hebben, mogen ze gaan werken en kunnen ze zich bij een gemeente op de wachtlijst zetten voor een sociale huurwoning. Maar gewoon, net als iedereen, onderaan beginnen.
Het is een paar jaar behelpen, maar hey, het is voor Nederlandse ouders ook niet fijn om je kinderen tot hun 30ste of langer in huis te hebben.
Wat betreft de veilige landers, geen verblijfsvergunning. Crimineel gedrag? De cel in en zo snel mogelijk droppen in het land van herkomst. Of een deal sluiten met landen in Afrika en het midden Oosten die deze gasten wel willen opvangen. Wedden dat ze dan terugreizen naar hun eigen land. Dan wel!
Hier moeten we ook vanaf. Zwart gat dit.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium artikel
https://www.telegraaf.nl/(...)ost-zeker-55-miljoen
Bakken met geld naar asielzoekers: trage afhandeling procedures kost zeker 55 miljoen
DEN HAAG - Asielzoekers die klagen over een te trage behandeling van hun procedure krijgen naar verwachting minstens zo’n 55 miljoen euro tot en met 2024. Dat blijkt uit een berekening van het demissionaire kabinet.
Migranten maken aanspraak op rechterlijke dwangsommen in Nederland, als ze aan de bel trekken over een te langzame afhandeling van hun asielaanvraag. Vanuit de Tweede Kamer is meermaals om opheldering gevraagd over de hoogte daarvan. Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) geeft daar nu uitsluitsel over. „IND heeft de financiële gevolgen van de rechterlijke uitspraken in kaart gebracht”, schrijft de inmiddels demissionair bewindsman. Naar verwachting moet er zo’n 55 miljoen euro aan dwangsommen worden uitgekeerd tot en met 2024, maar dat is het meest gunstige scenario.
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium artikel
Bakken met geld naar asielzoekers: trage afhandeling procedures kost zeker 55 miljoen
DEN HAAG - Asielzoekers die klagen over een te trage behandeling van hun procedure krijgen naar verwachting minstens zo’n 55 miljoen euro tot en met 2024. Dat blijkt uit een berekening van het demissionaire kabinet.
Migranten maken aanspraak op rechterlijke dwangsommen in Nederland, als ze aan de bel trekken over een te langzame afhandeling van hun asielaanvraag. Vanuit de Tweede Kamer is meermaals om opheldering gevraagd over de hoogte daarvan. Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) geeft daar nu uitsluitsel over. „IND heeft de financiële gevolgen van de rechterlijke uitspraken in kaart gebracht”, schrijft de inmiddels demissionair bewindsman. Naar verwachting moet er zo’n 55 miljoen euro aan dwangsommen worden uitgekeerd tot en met 2024, maar dat is het meest gunstige scenario.
Prachtige aanzuiger dit.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hier moeten we ook vanaf. Zwart gat dit.
Allemaal leuk en aardig, maar HOE gaan we dit oplossen EN zorgen dat dit niet meer gebeurt?quote:Migranten maken aanspraak op rechterlijke dwangsommen in Nederland, als ze aan de bel trekken over een te langzame afhandeling van hun asielaanvraag. Vanuit de Tweede Kamer is meermaals om opheldering gevraagd over de hoogte daarvan. Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) geeft daar nu uitsluitsel over. „IND heeft de financiële gevolgen van de rechterlijke uitspraken in kaart gebracht”, schrijft de inmiddels demissionair bewindsman. Naar verwachting moet er zo’n 55 miljoen euro aan dwangsommen worden uitgekeerd tot en met 2024, maar dat is het meest gunstige scenario.
Dit land is terminaal ziek.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium artikel
Door nog meer en meer asielzoekers binnen te halen natuurlijk!quote:Op maandag 17 juli 2023 12:29 schreef El_Thijs het volgende:
Trouwens:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar HOE gaan we dit oplossen EN zorgen dat dit niet meer gebeurt?
Het zit op een hoger niveau. Wie controleert het budget van Stichting Vluchtelingenwerk of het COA? Er gaat zoveel geld naar die clubs, maar leggen ze daar überhaupt verantwoording over af? Het COA lijkt wel een soort staat binnen een staat.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hier moeten we ook vanaf. Zwart gat dit.
Dit, kan iemand mij nu eens uitleggen waarom we mensen binnenlaten.. die je erna nooit meer kan terugsturen?quote:Uitzetten van asielzoekers die geen recht op opvang meer hebben is vaak lastig. Het land van herkomst werkt vaak niet mee. De asielzoeker leeft dan vaak een illegaal bestaan in Nederland.
Niet.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:29 schreef El_Thijs het volgende:
Trouwens:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar HOE gaan we dit oplossen EN zorgen dat dit niet meer gebeurt?
Precies, In een land waar CU, GL/PvdA, D66, Volt en PvdD 50+ zetels halen ga je dit inderdaad simpelweg niet oplossen.quote:
Heel simpel. Wetten veranderen. Daarvoor zitten die politici er, om wetten te maken en te veranderen. Alleen is de wil er blijkbaar niet.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:29 schreef El_Thijs het volgende:
Trouwens:
[..]
Mijn take: gebrek aan nationalisme hier. Gebrek aan trots. Gebrek aan de wil van behoud van alles wat we hier hebben opgebouwd; de verzorgingsstaat, democratie, etcetera.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:46 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dit, kan iemand mij nu eens uitleggen waarom we mensen binnenlaten.. die je erna nooit meer kan terugsturen?
Dit is toch van het niveau "tikkie jij bent hem", een niveau dat je niet verwacht als het om mensenlevens en internationale betrekkingen gaat. Dit pakt dus slecht uit voor zowel onszelf, als de asielzoeker zelf (jaja, een poging net te doen alsof ik om ze geef.. maar het is wel waar).
Deze "regeling" gijzelt ons allebei, de asielzoeker kan geen kant meer op, wordt agressief en gefrustreerd en legt op een dag iemand om. Dit moet veranderen, en wel zo: "Een asiel-aanvraag van een persoon, afkomstig uit een land dat haar ingezetenen niet terugneemt, kan per definitie NIET worden behandeld en is bij voorbaat kansloos. Kom je uit 1 van deze landen, kom dan NIET hierheen. Je zal stranden en worden opgepakt, doe het niet"
Kan je niet laten zien uit welk land je komt, zelfde verhaal, per definitie wordt dit niet behandeld. Zonder ID, kom je hier niet heen, niet in, kom niet hierheen. Je zal stranden en worden opgepakt, doe het niet.
En wie daar problemen mee heeft, zou zeggen: Schrijf een brief naar je koning, het probleem zit o.a. in Marokko zelf. Ga DAAR maar klagen, niet ons probleem en veel succes ermee.
Ik ben niet hardvochtig, hun koning is dat, deze "regeling" is dat.
Echt he, op een dag gaan we dit nieuwbericht lezen: "Nederlander ontvoert asielzoekers achterin vrachtwagen, en zet die zelf uit op Gibraltar"![]()
"We gaan ze brengen! "
Ik vrees er ook voor.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:02 schreef Homey het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)eveer-1200/#comments
Hogere asielinstroom dan ooit.
Stel dat je een ultra-links kabinet krijgt, krijg je nog hogere cijfers.
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:02 schreef Homey het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)eveer-1200/#comments
Hogere asielinstroom dan ooit.
Stel dat je een ultra-links kabinet krijgt, krijg je nog hogere cijfers.
Gebeurt al.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]Gaan zij boten en vliegtuigen sturen om die mensen op te halen? Of hoe gaan zij dat dan doen?
Wel leuk die 70.000 die zouden komen. We liggen ver achter op schema![]()
Dat wordt een interessante tijd.quote:
Wil je ze allemaal met een parachute boven land van herkomst droppen?quote:Op maandag 17 juli 2023 12:46 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dit, kan iemand mij nu eens uitleggen waarom we mensen binnenlaten.. die je erna nooit meer kan terugsturen?
Dit is jouw uitleg van "waarom we mensen binnen laten"?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Wil je ze allemaal met een parachute boven land van herkomst droppen?
We hebben hier volop huizen en geld, dus waarom niet?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:49 schreef Dven het volgende:
Niet mijn uitleg. Het was een vraag. Veel gemakkelijker kom je er namelijk niet vanaf. Dus wat is jouw oplossing?quote:Op maandag 17 juli 2023 21:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit is jouw uitleg van "waarom we mensen binnen laten"?
Want "anders moeten we die mensen met een parachute droppen boven land van herkomst".
Okee...
Ja misschien wel, geen idee eigenlijk. Jij wel?quote:Op maandag 17 juli 2023 21:32 schreef Inbox het volgende:
[..]
We hebben hier volop huizen en geld, dus waarom niet?
En dat zou geen issue meer moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 01:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet mijn uitleg. Het was een vraag. Veel gemakkelijker kom je er namelijk niet vanaf. Dus wat is jouw oplossing?
Ik wil het anders best verduidelijken voor je:
Eenmaal binnen, kom je er niet zo gemakkelijk vanaf. Gezien het feit dat het land van herkomst nee zegt.
En? Blijven die nu in Libië? Of mogen ze van daaruit weer verder reizen naar Europa?quote:Op maandag 17 juli 2023 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
2 mensen van de groep waren al overleden toen ze gered werden door Libie
https://www.theguardian.c(...)-desert-near-tunisia
Libyan border guards rescue migrants left in desert near Tunisia
Group numbering at least 80 discovered in uninhabited region reportedly without water, food or shelter
Libyan border guards have rescued dozens of migrants they said had been left in the desert by Tunisian authorities without water, food or shelter.
Hundreds of people from sub-Saharan African countries were forcibly taken to desert and hostile areas bordering Libya and Algeria after racial unrest in early July in Sfax, Tunisia’s second largest city.
[ afbeelding ]
They were visibly exhausted and dehydrated, sitting or lying on the sand and using shrubs to try to shield themselves from the scorching summer heat that topped 40C (104F).
The group of at least 80 people were found in an uninhabited area close to Al-Assah, a town near the Tunisia-Libya border, about 90 miles (150km) west of Tripoli.
The Libyan border agents gave them water and took them to a shelter.
In a video shared on the Facebook page of the Libyan unit patrolling the border, one officer could be heard saying: “Do you see them? It’s sad. They are being expelled from Tunisia to Libya.”
The officer added: “We found another group with children and women,” pointing towards the Tunisian border several hundred metres away.
The video also showed a man rescued from the border area on Saturday saying that “Tunisian police deported us to Libya”.
Without help from the Libyan border guards “we would die in the desert,” the man said, adding that he would like to return to Tunisia where his wife and children remained.
Hundreds of people fled or were forced out of Sfax after racial tensions flared following killing of a Tunisian man in an altercation between locals and migrants on 3 July.
The port of Sfax is a departure point for many migrants from impoverished and violence-torn countries seeking a better life in Europe by making a perilous Mediterranean crossing, often in makeshift boats.
Tunisian rights groups said on Friday that between 100 and 150 people, including women and children, were still stuck on the border with Libya.
The Tunisian Red Crescent said it had provided shelter to more than 600 people who had been taken after 3 July to the militarised zone of Ras Jedir, north of Al-Assah on the Mediterranean coast.
In Tunisia’s west, near the Algerian border, about 165 people abandoned near the border with Algeria had been picked up, the Tunisian Forum for Economic and Social Rights (FTDES) said on Friday, without specifying by whom or where they were taken.
An FTDES spokesperson, Romdhane Ben Amor, said migrants on Algeria’s border could die if they are not immediately given aid and shelter, noting that the bodies of two had already been found.
Meh... op zich is het wel de juiste keuze in die zin dat het een zware, onzekere en gevaarlijke reis is waar de kans op ontvoering/verkrachting van vrouw/kinderen/dochters/zussen hoog is. De juiste keus is om de zoon vooruit te sturenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
En die gelukszoekers nemen vrouw en kinderen niet eens mee op reis, die laten ze gewoon achter. Wat een aso's
Nee. Jullie 'moeten' helemaal niks.quote:
En ik wil het anders ook voor jou wel even verduidelijken;quote:Op dinsdag 18 juli 2023 01:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet mijn uitleg. Het was een vraag. Veel gemakkelijker kom je er namelijk niet vanaf. Dus wat is jouw oplossing?
Ik wil het anders best verduidelijken voor je:
Eenmaal binnen, kom je er niet zo gemakkelijk vanaf. Gezien het feit dat het land van herkomst nee zegt.
Economische migranten dus. Dit zijn gewoon de figuren die je moet weren. Als ze graag in Europa een leven willen, dan kunnen ze zich melden via de reguliere immigratiekanalen ipv de asielprocedure hiervoor te misbruiken.quote:
Hoe de neuk ga je nee zeggen als ze op een bootje binnenkomen, ongezien de grens over sneaken of wat dan ook, jij ongelofelijk gigantische flapdrol van een 'verduidelijker'quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En ik wil het anders ook voor jou wel even verduidelijken;
Gezien het feit dat je er niet zo makkelijk vanaf komt (omdat het land van herkomst nee zegt) zouden wij misschien ook eens nee moeten gaan zeggen VOORDAT ze hier binnen komen. En dat is blijkbaar gewoon mogelijk, immers; het land van herkomst zegt ook gewoon nee VOORDAT ze daar terug willen keren.
En daarmee hoef je je dus niet eens druk te maken over wat je met die mensen moet als ze wel hier binnen zijn terwijl je ze laat ever niet hier hebt. Want ze zijn simpelweg niet hier. En hoef ik niet met die oplossing te komen.
Vóila.
Hoe zou jij deze problematiek dan willen aanpakken? Je bent hier voornamelijk anderen aan het bekritiseren, dat mag natuurlijk, maar alternatieve suggesties of ideeën om deze situatie op te lossen blijven helaas achterwege.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe de neuk ga je nee zeggen als ze op een bootje binnenkomen, ongezien de grens over sneaken of wat dan ook, jij ongelofelijk gigantische flapdrol van een 'verduidelijker'
Ik heb iets geleerd en ik had niet verwacht dat er mensen bestaan die het daar (wat jij zegt) mee oneens kunnen zijn. Die mensen bestaan, ook hier op fok, zelf vader of moeder van een kind. Zo'n foto van mensen in de woestijn of (wat langer geleden) een foto van een op het strand aangespoelde verdronken dreumes verandert ze niet van gedachten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh... op zich is het wel de juiste keuze in die zin dat het een zware, onzekere en gevaarlijke reis is waar de kans op ontvoering/verkrachting van vrouw/kinderen/dochters/zussen hoog is. De juiste keus is om de zoon vooruit te sturen
Het punt is dat er niet een eenduidige oplossing is, dus ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe zou jij deze problematiek dan willen aanpakken? Je bent hier voornamelijk anderen aan het bekritiseren, dat mag natuurlijk, maar alternatieve suggesties of ideeën om deze situatie op te lossen blijven helaas achterwege.
Het interesseert me dan ook oprecht geen hol hoeveel migranten er wel of niet naar Nederland gaan. Ik kan alleen slecht tegen dat stompzinnige gelul over dat "er gewoon 'nee' gezegd moet worden voordat ze binnen willen komen."quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe zou jij deze problematiek dan willen aanpakken? Je bent hier voornamelijk anderen aan het bekritiseren, dat mag natuurlijk, maar alternatieve suggesties of ideeën om deze situatie op te lossen blijven helaas achterwege.
Precies. Het hele punt is nu immers dat ze er illegaal zijn. Ze zijn illegaal omdat we 'nee' zeggen. Alleen je kan geen hek om Europa zetten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Het interesseert me dan ook oprecht geen hol hoeveel migranten er wel of niet naar Nederland gaan. Ik kan alleen slecht tegen dat stompzinnige gelul over dat "er gewoon 'nee' gezegd moet worden voordat ze binnen willen komen."
Dat is zeg maar niet exact hoe illegale migratie werkt
Nouja, op de grens met Turkije gaat dat nog wel alleen je kan moeilijk heel Italië rond.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. Het hele punt is nu immers dat ze er illegaal zijn. Ze zijn illegaal omdat we 'nee' zeggen. Alleen je kan geen hek om Europa zetten.
Ow we gaan schelden. Het schuim uit je bek spuit uit mn tv. Wat treurig.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe de neuk ga je nee zeggen als ze op een bootje binnenkomen, ongezien de grens over sneaken of wat dan ook, jij ongelofelijk gigantische flapdrol van een 'verduidelijker'
Met andere woorden, je hebt zelf ook geen concrete alternatieven ideeën om dit schrijnende probleem op te lossen. Sterker nog, het interesseert je dus schijnbaar niet eens hoeveel migranten er wel of niet naar Nederland komen. Dat roept dan ook de vraag op of jij de eindeloze toestroom van migranten naar Europese landen überhaupt wel een probleem vindt ...quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Het interesseert me dan ook oprecht geen hol hoeveel migranten er wel of niet naar Nederland gaan. Ik kan alleen slecht tegen dat stompzinnige gelul over dat "er gewoon 'nee' gezegd moet worden voordat ze binnen willen komen."
Dat is zeg maar niet exact hoe illegale migratie werkt
Wat wil je hier nu mee zeggen? Zouden we geen onderscheiding meer moeten maken tussen legale en illegale migratie?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. Het hele punt is nu immers dat ze er illegaal zijn. Ze zijn illegaal omdat we 'nee' zeggen. Alleen je kan geen hek om Europa zetten.
Je kan wel gewoon je grens bewaken en degenen die illegaal binnenkomen of doorreizen geen onderkomen, eten en zakgeld bieden maar vastzetten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan. Punt is dat het illegale migratie is omdat we al nee zeggen. De oplossing is niet om 'nee' te zeggen, zoals een van de andere figuren hier zegt. De oplossing is om met alle betrokken landen samen te werken, zowel op het gebied van grensbewaking, financiën (lees investeringen) als procesbewaking vwb immigratie. Alleen zeggen 'nee, hier heb je ze terug' is dus geen oplossing.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
Wat wil je hier nu mee zeggen? Zouden we geen onderscheiding meer moeten maken tussen legale en illegale migratie?
Illegale migranten krijgen zakgeld en een onderkomen ja? Of doel je nou op asielzoekers waarvan de status nog niet vast staat?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kan wel gewoon je grens bewaken en degenen die illegaal binnenkomen of doorreizen geen onderkomen, eten en zakgeld bieden maar vastzetten.
Die goede oude tijd - geen hoofddoek te zienquote:Op maandag 17 juli 2023 13:08 schreef asco het volgende:
[..]
Precies, In een land waar CU, GL/PvdA, D66, Volt en PvdD 50+ zetels halen ga je dit inderdaad simpelweg niet oplossen.
Maw mensen willen dit schijnbaar en ze geven geen rats ass om hun eigen toekomst, de toekomst van hun kinderen of kleinkinderen.
Maar ooit gaat ook een groot deel van die mensen inzien dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis stonden.
Te laat is het nu al, daar niet van.
Ik zet me nog een filmpje op van het Nederland van weleer welke niet meer bestaat.![]()
Doet er niet toe, ze komen hier niet naar doorgereisd uit nood.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Illegale migranten krijgen zakgeld en een onderkomen ja? Of doel je nou op asielzoekers waarvan de status nog niet vast staat?
Dat bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet er niet toe, ze komen hier niet naar doorgereisd uit nood.
Dat heb ik ook al een paar keer geopperd. En dan mogen ze ook nog op het vliegtuig terug stappen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kan wel gewoon je grens bewaken en degenen die illegaal binnenkomen of doorreizen geen onderkomen, eten en zakgeld bieden maar vastzetten.
Deels. De massa-immigratie is gewild, dat spreekt voor zich. Maar het is ook een onwil om even door de zure appell heen te bijten. Als je ineens ophoudt met mensen die naar Nederland reizen gratis onderdak, vol pension en zakgeld te bieden dan krijg je eerst overlast op straat en overbelasting van de daklozenopvang. Je moet hard en eerlijk naar jezelf zijn over die mensen, en je moet het COA grotendeels ontmantelen en de panden opbouwen tot de broodnodige woonruimtes. Je moet ook erkennen dat woningbouwverenigingen privaat zijn en de overheid daar niet over kan beschikken voor oplossingen van de zelf gecreeerde problemen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al een paar keer geopperd. En dan mogen ze ook nog op het vliegtuig terug stappen.
Maar ja, met die insteek word nederland (of Europa zeg maar) veel minder aantrekkelijk. En krijg je dus minder mensen smokkel. En minder mensen die de dood vinden in de smokkeltocht op land en zee.
En of we dat nu willen?
Ik geloof het niet.
Merkel's "wir schaffen das" en berichten zoals dat statushouders hier voorrang in de huizenmarkt krijgen, doen mij vermoeden dat ze hier de aanzuigende werking zo groot als mogelijk willen houden.
Je (en ik ook niet) bent helemaal niet in staat om dat vast te stellen.quote:
Tuurlijk blijven ze komen en dat is maar goed ookquote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:37 schreef Aloulu het volgende:
Vergeet het nou maar dat migranten niet blijven komen. Wij hebben het 1000x beter, zij 1000x slechter. Iedereen van ons die daar had geleefd en niet tot de elite few behoorde zou het ook erop wagen.
Nee, je kunt geen asiel aanvragen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Europa heeft meer vrouwen nodig, want door de mannen op hoge posten die mannen met weinig geld behandelen als criminelen, is er weinig diversiteit.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven ze komen en dat is maar goed ook
Europa heeft vers jong bloed nodig
Europa is een museum met oude mensen
50%? Ik neem aan dat je de wereldbevolking bedoelt toch? Het westen is niet 50%, maar 10-15% van de wereldbevolking. De overige min. 85% is de rest van de wereld. En die zijn als een gek aan het groeien, terwijl het westen krimpt (ja, groeit vanwege overflow vanuit de 85%). Dit filmpje van flink wat jaren geleden geeft een aardige schets (wel vanuit amerika bekeken en oude cojfers, geboortecijfers in het niet westen zijn flink gestegen, maar toch):quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:37 schreef Aloulu het volgende:
Vergeet het nou maar dat migranten niet blijven komen. Wij hebben het 1000x beter, zij 1000x slechter. Iedereen van ons die daar had geleefd en niet tot de elite few behoorde zou het ook erop wagen. Het leven is kort en je bent immers maar een keer 17/20/25. Zeker in 2023 waarin je op je mobieltje ziet hoe goed het leven een zee verder is.
Het beste kan je hopen op een Turkije-deal. We kunnen veel van Erdo zeggen maar dat is een gouden deal. De Norod-Afrikaanse landen willen daar terecht niet aan beginnen; permanent opvangen van illegale veelal zwart-afrikaanse migranten omdat ze anders in Europa terecht komen. Je kan het nog een keer proberen als Tunesie als Venezuele ofzo eindigt en de zak geld dan wellicht aantrekkelijker wordt. Maar ook dan geef ik ze een kleine kans. Dan moet je door samenwerking en met wat zakken geld smijten de controle zo goed mogelijk opvoeren in bijv Tunesisch water. En eigenlijk moet je ze ook helpen hun grenzen met buurlanden beter te beschermen. Want ze komen er niet met een parachute tenslotte.
We kunnen niet alles hebben in het leven. Onze hoge kwaliteit van leven heeft een prijs, zonder dat dat bedoeld is als praat om een schuldgevoel aan te praten. De prijs van onze hoge kwaliteit van leven is dat de andere 50% precies in de landen willen komen die op vrijwel alle positieve lijstjes over levensstandaarden etc in de top 10/15 staan. En dat zijn wij.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren in dit land van weekdieren.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, je kunt geen asiel aanvragen.
Nee, we bieden je geen onderdak of bed, bad, broodfaciliteiten
Nee, we gaan niet met je in discussie.
Nee, je krijgt niets van ons.
Ja mannen kunnen geen kindjes makenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Europa heeft meer vrouwen nodig, want door de mannen op hoge posten die mannen met weinig geld behandelen als criminelen, is er weinig diversiteit.
Wat doen die lui hier überhaupt als ze helemaal niet uit Nederland komen? Hier is de asielprocedure helemaal niet voor bedoeld. Dit soort figuren moet je gewoon buiten trappen, ze hebben niks in Nederland te zoeken.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn 4660 zogenaamde derdelanders, voornamelijk Marokkanen en Nigerianen, uit Oekraïne die een vertrekpremie betaald door Nederland in het vooruitschiet gesteld hebben gekregen als ze zelfstandig ons land verlaten. Slechts 70 van die 4660 hebben die geaccepteerd.
Deze derdelanders hadden allemaal een tijdelijke vergunning om in Oekraïne te verblijven, bijvoorbeeld vanwege een tijdelijke baan of studie.
Hun recht om in Nederland opgevangen te blijven worden vervalt op 4 september, aldus de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming. Maar vele van deze Marokkanen en Nigerianen zijn nu in Nederland naar de rechter gestapt om alsnog een permanente status in Nederland te verkrijgen. Vrijwillig vertrekken gaan ze sowieso niet doen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eren-ons-om-te-kopen
Triest dat ze domweg hier willen blijven profiteren want ze denken daar recht op te hebben. Dit soort mensen heeft maling aan de rechten van de bevolking hier die met hun opgescheept blijft zitten. Heb er echt geen goed woord voor over.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn 4660 zogenaamde derdelanders, voornamelijk Marokkanen en Nigerianen, uit Oekraïne die een vertrekpremie betaald door Nederland in het vooruitschiet gesteld hebben gekregen als ze zelfstandig ons land verlaten. Slechts 70 van die 4660 hebben die geaccepteerd.
Deze derdelanders hadden allemaal een tijdelijke vergunning om in Oekraïne te verblijven, bijvoorbeeld vanwege een tijdelijke baan of studie.
Hun recht om in Nederland opgevangen te blijven worden vervalt op 4 september, aldus de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming. Maar vele van deze Marokkanen en Nigerianen zijn nu in Nederland naar de rechter gestapt om alsnog een permanente status in Nederland te verkrijgen. Vrijwillig vertrekken gaan ze sowieso niet doen.
We hebben ze tijdelijk onderdak gegeven omdat het land waar ze te gast waren als seizoenarbeider of waar ze te gast waren op een studentenvisa plotseling in oorlog raakte. Zelf redeneren ze nu, via hun door ons betaalde advocaat, dat die opvang hun hoop gaf op een permanent verblijf in Nederland en eisen ze nu dat Nederland hun in hun inkomen en huisvesting voorzien.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doen die lui hier überhaupt als ze helemaal niet uit Nederland komen? Hier is de asielprocedure helemaal niet voor bedoeld.
Had je anders verwacht? Die hebben wat euro's betaald voor zo'n Oekraïens document en besodemieteren de boel gigantisch hier.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rechter zal ongetwijfeld wel met hen meegaan. Zo gaat dat al jaren volgens mij en anders gaan ze in beroep of dienen ze een asielaanvraag in.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We hebben ze tijdelijk onderdak gegeven omdat het land waar ze te gast waren als seizoenarbeider of waar ze te gast waren op een studentenvisa plotseling in oorlog raakte. Zelf redeneren ze nu, via hun door ons betaalde advocaat, dat die opvang hun hoop gaf op een permanent verblijf in Nederland en eisen ze nu dat Nederland hun in hun inkomen en huisvesting voorzien.
Ik ben benieuwd of een rechter hierin mee zal gaan, maar zo niet dan vrees ik dat alsnog het grootste deel niet vrijwillig zal vertrekken en we met deze Marokkanen en Nigerianen nog heel lang opgescheept zullen zitten.
De asielprocedure wordt aan alle kanten misbruikt door illegalen, profiteurs, economische migranten, nep-vluchtelingen, criminelen, oplichters en misschien wel terroristen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:50 schreef Inbox het volgende:
[..]
Rechter zal ongetwijfeld wel met hen meegaan. Zo gaat dat al jaren volgens mij en anders gaan ze in beroep of dienen ze een asielaanvraag in.
Natuurlijk blijven ze. We hadden die lui direct moeten doorsturen naar dr land van herkomst en nooit moeten opvangen. Nee, we betalen alles voor ze en bieden ze opvang in plaats van ze een enkeltje thuisland te geven zoals je zou verwachten.
Sad but true.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De asielprocedure wordt aan alle kanten misbruikt door illegalen, profiteurs, economische migranten, nep-vluchtelingen, criminelen, oplichters en misschien wel terroristen.
jij ookquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Inbox het volgende:
[..]
Sad but true.
Iedereen is gewoon welkom hier
Ik stel vast dat er geen oorlog in Belgie of Duitsland is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je (en ik ook niet) bent helemaal niet in staat om dat vast te stellen.
Als Nederland zegt dat migranten nooit een verblijfsvergunning (laat staan paspoort) kunnen krijgen en worden weggestuurd als ze gepakt worden, dan komen ze echt bijna niet hoor. Dan kiezen ze liever een ander cultuur marxistisch land.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:37 schreef Aloulu het volgende:
Vergeet het nou maar dat migranten niet blijven komen.
En daar moeten ze dus eens op inzetten. Geen permanente verblijfsvergunningen meer verstrekken en/of aan zeer strenge eisen verbinden. Terug naar het land van herkomst zodra dat weer veilig is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:45 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als Nederland zegt dat migranten nooit een verblijfsvergunning (laat staan paspoort) kunnen krijgen en worden weggestuurd als ze gepakt worden, dan komen ze echt bijna niet hoor. Dan kiezen ze liever een ander cultuur marxistisch land.
Je vergeet de linkse kliek aka de vluchtelingenorganisaties en andere subsidiesponsen die actief zijn in de asielbranche.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De asielprocedure wordt aan alle kanten misbruikt door illegalen, profiteurs, economische migranten, nep-vluchtelingen, criminelen, oplichters en misschien wel terroristen.
goed zo , ga maar wegquote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik voel me alleen niet welkom
Nederland is steeds minder mijn land, zeg maar.
Gaat in de toekomst denk ik wel een keer gebeurenquote:
Toch willen de mannen op hoge posten dat de kritische mannen blijven bij domme mannen, terwijl het dan onmogelijk is voor kritische mannen om zich te vermenigvuldigen. Triest maar waar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja mannen kunnen geen kindjes maken
Europa raakt ieder jaar een miljoen jonge mensen kwijtquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, je kunt geen asiel aanvragen.
Nee, we bieden je geen onderdak of bed, bad, broodfaciliteiten
Nee, we gaan niet met je in discussie.
Nee, je krijgt niets van ons.
Heb het item gezien. Ik zou stuk voor stuk uitzoeken of dat studentenvisum klopt, door te checken bij de desbetreffende universiteit of school waar ze op zaten, of de kennis te onderzoeken. Willen ze niet meewerken? Eruit! De overige veilige landers de keuze geven tussen vertrekken naar het eigen land of een afspraak ondertekenen dat ze na de oorlog terug gaan naar de Oekraine. Want daar hadden ze willen blijven.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als ze op een studentenvisum in Oekraïne waren dan zijn ze daar ook binnengekomen met hun Marokkaanse of Nigeriaanse paspoort. Maar dat paspoort was natuurlijk precies hetgeen ze 'toevallig' weer moesten achterlaten toen de oorlog uitbrak zeker?quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het item gezien. Ik zou stuk voor stuk uitzoeken of dat studentenvisum klopt, door te checken bij de desbetreffende universiteit of school waar ze op zaten, of de kennis te onderzoeken. Willen ze niet meewerken? Eruit! De overige veilige landers de keuze geven tussen vertrekken naar het eigen land of een afspraak ondertekenen dat ze na de oorlog terug gaan naar de Oekraine. Want daar hadden ze willen blijven.
Dat vrouwke uit Iran, komt niet echt uit een veilig land. Zij kan feitelijk niet terug naar Iran, zeker niet als je die beelden gisteren weer gezien hebt. Voor mensen zoals zij wil ik wel een uitzondering maken. Hier de studie afmaken en aan 't werk. Maar geen ouders, broers en zussen die uit Iran overkomen! En uiteraard is het dan ook niet veilig om er op vakantie te gaan.
Het moet gewoon strenger en soberder.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel gek ook dat het altijd weer (Noord) Afrikanen zijn in dit soort gevallen. Waar zijn de studenten uit Duitsland, Frankrijk, Spanje etc die in Oekraïne zaten? Gokje: die zijn gewoon terug naar huis. Net zoals deze oplichters ook gewoon naar huis moeten, ze hebben niks in Nederland te zoeken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Het moet gewoon strenger en soberder.
Strenger in de zin van 'crimineel feit plegen', geen recht op wat dan ook. Feitelijk moet uitzetting volgen.
Soberder in de zin van eerste woning is een container/flexwoning (zo'n boot als je op tv zag, maar dan in een weiland) en je komt onderaan de lijst voor sociale huur. Je voorziet in je eigen inkomen door te werken. Zolang je (nog) geen werk hebt, ontvang je bonnen voor voedsel en verzorgingsproducten. Er zijn door het hele land ook punten waar arme mensen gratis tweedehands kleding kunnen krijgen. Ook dat kan met bonnen geregeld worden.
en zweepslagenquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Het moet gewoon strenger en soberder.
Strenger in de zin van 'crimineel feit plegen', geen recht op wat dan ook. Feitelijk moet uitzetting volgen.
Soberder in de zin van eerste woning is een container/flexwoning (zo'n boot als je op tv zag, maar dan in een weiland) en je komt onderaan de lijst voor sociale huur. Je voorziet in je eigen inkomen door te werken. Zolang je (nog) geen werk hebt, ontvang je bonnen voor voedsel en verzorgingsproducten. Er zijn door het hele land ook punten waar arme mensen gratis tweedehands kleding kunnen krijgen. Ook dat kan met bonnen geregeld worden.
Eens. Maar zoals ik zeg, m.u.v. mensen zoals dat meisje uit Iran. Bijna klaar als tandarts, wilde echt niet terug naar Iran, omdat ze te westers is. Zij mag w.m.b. asiel aanvragen, als Iraanse vluchteling.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel gek ook dat het altijd weer (Noord) Afrikanen zijn in dit soort gevallen. Waar zijn de studenten uit Duitsland, Frankrijk, Spanje etc die in Oekraïne zaten? Gokje: die zijn gewoon terug naar huis. Net zoals deze oplichters ook gewoon naar huis moeten, ze hebben niks in Nederland te zoeken.
lieve meisjes wel uiteraard, mits zonder hoofddoekquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Maar zoals ik zeg, m.u.v. mensen zoals dat meisje uit Iran. Bijna klaar als tandarts, wilde echt niet terug naar Iran, omdat ze te westers is. Zij mag w.m.b. asiel aanvragen, als Iraanse vluchteling.
Ik moet juist mijn schoenen uit als ik bij mijn taalmaatje binnen kom. Hier hoeft niemand de schoenen uit te doen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en zweepslagen
en schoenen uit als ze iets komen vragen
en beleefd vragen bij de witte mensen of ze alsjeblieft wat gebruikte kleding over hebben en van de blanke vrouwen afblijven
en achter in de bus gaan zitten
Ja wij zouden het wel weten![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft niks met geslacht te maken, alles met afkomst. Zij had ook gewoon een Iraanse vluchteling kunnen zijn. En zo zullen er meer tussen zitten.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lieve meisjes wel uiteraard, mits zonder hoofddoek
van mij mag iedereen gaan wonen waar ie wilquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft niks met geslacht te maken, alles met afkomst. Zij had ook gewoon een Iraanse vluchteling kunnen zijn. En zo zullen er meer tussen zitten.
Maar is het land van herkomst Marokko, Tunesië of bijvoorbeeld Nigeria, dan kun je gewoon naar huis.
Ze kunnen dan ook, na de oorlog, hun studie weer oppakken en Oekraine gaan opbouwen.
Van mij ook, maar zonder hulp of steun van het land waar je voor kiest. Als ik besluit dat ik in Italië wil gaan wonen, dan krijg ik daar geen huurwoning, met spoed, toegewezen, en ook geen geld om van rond te komen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van mij mag iedereen gaan wonen waar ie wil
dus coa opheffenquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij ook, maar zonder hulp of steun van het land waar je voor kiest. Als ik besluit dat ik in Italië wil gaan wonen, dan krijg ik daar geen huurwoning, met spoed, toegewezen, en ook geen geld om van rond te komen.
COA is voor vluchtelingen. Die dienen wel opgevangen te worden. Maar goed, uiteraard wel volgens de europese regelgeving. En dat laatste gebeurt niet.quote:
Een van de grote problemen is dat iedereen Nederland kan binnen wandelen en zich kan aanmelden als 'vluchteling'. En vervolgens ligt de bewijslast ineens bij ons. Daar gaat het al helemaal fout.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
COA is voor vluchtelingen. Die dienen wel opgevangen te worden. Maar goed, uiteraard wel volgens de europese regelgeving. En dat laatste gebeurt niet.
Degenen die hier komen en geen vluchteling zijn, mogen wmb aan hun lot worden overgelaten. En maken ze een misstap, dan uitzetten.
Overigens geldt het uitzetten ook voor vluchtelingen die zich crimineel gedragen.
Je kunt toch redelijk achterhalen uit welk land iemand komt. Je moet toch de taal kunnen spreken van het land waaruit je beweert afkomstig te zijn, lijkt me. Maar hier accepteren ze het, als iemand in gebroken Engels beweert uit een oorlogsland te komen. Was je seizoensarbeider in Oekraine, dan mag je zeggen wat je land van herkomst is. Dat test je door iemand die daar vandaan komt, met die persoon te laten praten.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een van de grote problemen is dat iedereen Nederland kan binnen wandelen en zich kan aanmelden als 'vluchteling'. En vervolgens ligt de bewijslast ineens bij ons. Daar gaat het al helemaal fout.
wat maakt het uit waar iemand vandaan komt??quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt toch redelijk achterhalen uit welk land iemand komt. Je moet toch de taal kunnen spreken van het land waaruit je beweert afkomstig te zijn, lijkt me. Maar hier accepteren ze het, als iemand in gebroken Engels beweert uit een oorlogsland te komen. Was je seizoensarbeider in Oekraine, dan mag je zeggen wat je land van herkomst is. Dat test je door iemand die daar vandaan komt, met die persoon te laten praten.
migrantquote:Op woensdag 19 juli 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een van de grote problemen is dat iedereen Nederland kan binnen wandelen en zich kan aanmelden als 'vluchteling'. En vervolgens ligt de bewijslast ineens bij ons. Daar gaat het al helemaal fout.
En dat is voor een Italiaan die naar Nederland wil komen precies hetzelfde.........quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij ook, maar zonder hulp of steun van het land waar je voor kiest. Als ik besluit dat ik in Italië wil gaan wonen, dan krijg ik daar geen huurwoning, met spoed, toegewezen, en ook geen geld om van rond te komen.
Ja dat moet kunnen , dan nog is dat niet genoeg om de bevolkingsimplosie te stoppenquote:
Maar waarom niet voor een Marokkaan die illegaal Nederland inkomt en zich meldt als asielzoeker die z'n paspoort kwijt is?quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat is voor een Italiaan die naar Nederland wil komen precies hetzelfde.........
Ga toch weg met je onzin. Analfabetische Afrikanen en Arabieren uit middeleeuwse culturen heb je niets aan.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat moet kunnen , dan nog is dat niet genoeg om de bevolkingsimplosie te stoppen
Maar de poltiek MOET wel gaan bouwen
En dit is exact waarom ik laatst voor de laatste keer SP gestemd heb. Is geen schim meer van de partij van vroeger. Bah. Zit al langer te twijfelen. Maar ze zijn zo langzamerhand gewoon een kopie van PvdA en GL. Nog even en ze stappen ook bij deze 2 in het bootje om gezellig met z'n 3 te gaan samenwerken voor de verkiezingen.quote:
die krijgt geen huurwoning, die krijgt ook niet met spoed een huurwoning en die krijgt ook al geen geld om rond te komenquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar waarom niet voor een Marokkaan die illegaal Nederland inkomt en zich meldt als asielzoeker die z'n paspoort kwijt is?
Bla bla bla, grijs gedraaide plaat is grijs.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat maakt het uit waar iemand vandaan komt??
[..]
migrant
Het grootste probleem voor Europa komende decennia is bevolkingskrimp
En hoe die tegen te gaan
Zolang ze in de asielprocedure zitten, krijgen ze bed/bad/brood. Pas als duidelijk is dat ze afgewezen zijn, krijgen ze niks meer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
die krijgt geen huurwoning, die krijgt ook niet met spoed een huurwoning en die krijgt ook al geen geld om rond te komen
iedereen met een IQ boven dat van jou is welkom, nou dat lijkt me niet zo moeilijkquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ga toch weg met je onzin. Analfabetische Afrikanen en Arabieren uit middeleeuwse culturen heb je niets aan.
Aan iedereen in de bijstand "hebben" we niks.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ga toch weg met je onzin. Analfabetische Afrikanen en Arabieren uit middeleeuwse culturen heb je niets aan.
Aldus degene die niet eens een volzin in foutloos Nederlands kan schrijven.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen met een IQ boven dat van jou is welkom, nou dat lijkt me niet zo moeilijk
ik heb 3 kinderen en 6 kleinkinderen , en jij ??quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Aldus degene die niet eens een volzin in foutloos Nederlands kan schrijven.
Als we onze huidige welvaart willen behouden kunnen we beter van dat soort mensen importeren inderdaad (mensen met een opleiding/vaardigheden die hier komen om te werken), dan mensen die hier komen zodat ze nooit meer hoeven te werken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aan iedereen in de bijstand "hebben" we niks.
Ik begrijp natuurlijk ook wel dat er mensen bijzitten die uit een familie komen waar tot meer dan zes generaties terug de hele stamboom in Nederland is geboren, alleen we kijken verder nooit echt naar "voegt iets toe". Voeg ik meer toe omdat er tot mijn derde graad familie nooit iemand in de bijstand heeft gezeten?
Ik had wel door dat jij met je 'als ik, gia, naar Italië verhuis krijg ik geen geld en geen woning (met voorrang)' probeerde over asiel te kankeren, het was gewoon niet zo'n best voorbeeld. Cest ca.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Zolang ze in de asielprocedure zitten, krijgen ze bed/bad/brood. Pas als duidelijk is dat ze afgewezen zijn, krijgen ze niks meer.
Zo ook met Nigerianen die, zogenaamd als vluchteling, via allerlei routes naar Nederland komen. Zolang ze nog geen uitsluitsel hebben, worden ze gewoon onderhouden. Nigeria, en dan met name het zuiden, is een veilig land.
Hoe gaan we het sociale stelsel betaalbaar houden als we ieder jaar tienduizenden kanslozen importeren waarvan de meerderheid na 5 jaar nog steeds werkloos is? Los van alle criminaliteit en overlast die dat volk veroorzaakt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aan iedereen in de bijstand "hebben" we niks.
Ik begrijp natuurlijk ook wel dat er mensen bijzitten die uit een familie komen waar tot meer dan zes generaties terug de hele stamboom in Nederland is geboren, alleen we kijken verder nooit echt naar "voegt iets toe". Voeg ik meer toe omdat er tot mijn derde graad familie nooit iemand in de bijstand heeft gezeten?
ga jij eerst maar eens een baan zien te krijgen als je van je zolderkamer af bentquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe gaan we het sociale stelsel betaalbaar houden als we ieder jaar tienduizenden kanslozen importeren waarvan de meerderheid na 5 jaar nog steeds werkloos is? Los van alle criminaliteit en overlast die dat volk veroorzaakt.
Als het onderwerp alleen is 'het betaalbaar houden huidig sociaal stelsel' dan (dit is flauw want ik begrijp en voel je punt wel) zijn statushouders maar een klein onderdeel hiervan en niet 'alles'. Stel Nederland zou sinds 2000 niemand asiel hebben verleend dan nog wordt ons huidig stelsel onbetaalbaar.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe gaan we het sociale stelsel betaalbaar houden als we ieder jaar tienduizenden kanslozen importeren waarvan de meerderheid na 5 jaar nog steeds werkloos is? Los van alle criminaliteit en overlast die dat volk veroorzaakt.
het onbetaalbare zit hem in de personen die nu in nederland zijnquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het onderwerp alleen is 'het betaalbaar houden huidig sociaal stelsel' dan (dit is flauw want ik begrijp en voel je punt wel) zijn statushouders maar een klein onderdeel hiervan en niet 'alles'. Stel Nederland zou sinds 2000 niemand asiel hebben verleend dan nog wordt ons huidig stelsel onbetaalbaar.
Graag een groot Somalisch asielzoekersgezin of als nieuwe buren voor Michaelmoore, zijn kinderen en kleinkinderenquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van mij mag iedereen gaan wonen waar ie wil
Daar gaat dit topic toch over, of nie?quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik had wel door dat jij met je 'als ik, gia, naar Italië verhuis krijg ik geen geld en geen woning (met voorrang)' probeerde over asiel te kankeren, het was gewoon niet zo'n best voorbeeld. Cest ca.
Maar, wat wil je hier mee zeggen dan, niks er aan doen want het is maar een klein onderdeel?quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het onderwerp alleen is 'het betaalbaar houden huidig sociaal stelsel' dan (dit is flauw want ik begrijp en voel je punt wel) zijn statushouders maar een klein onderdeel hiervan en niet 'alles'. Stel Nederland zou sinds 2000 niemand asiel hebben verleend dan nog wordt ons huidig stelsel onbetaalbaar.
Als het maar trouwe moskeegangers zijn dan en goed weten hoe ze halal kunnen slachten in de achtertuin en twee mooie volbloed dochters hebben die het niet zo nauw nemen allemaalquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Graag een groot Somalisch asielzoekersgezin of als nieuwe buren voor Michaelmoore, zijn kinderen en kleinkinderen![]()
Het is zoals de wereldwijde klimaatverandering waar we vechten tegen de wereldwijde 4 graden opwarming. Nederland wil zich internationaal laten gelden en gaat maar liefst 38 miljard investeren in CO2 reductie. Daarmee besparen we wereldwijd 0,000036 graden opwarming (als India, Pakistan etc niet verder groeien). Moeten we ons focussen op die 0,000036 graden of is het wijzer om te kijken naar de grote getallen?quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar, wat wil je hier mee zeggen dan, niks er aan doen want het is maar een klein onderdeel?
van die mensen wordt ook verlangt dat ze werken en als dat niet of onvoldoende lukt om net zoals iedereen te participeren. Ik denk dat iedereen kan begrijpen dat voor de meeste statushouders het leven er iets anders uitziet als dat van de mensen die hier geboren en getogen zijn. Toch?quote:En al is het maar een klein onderdeel, het gaat er ook om dat die statushouders hier worden opgevangen, dan mag je daar zeker wel wat meer van terug verwachten.
Neemt niet weg dat er ook wat te halen valt bij andere groepen.
Joh het is toch bekend dat het klimaat alleen maar een verdienmodel is. Nu al tax op blikjes, plastic bakjes, papieren zakken, plastic kledingzakken. Straks 20 cent extra voor het plastic om je tandpasta, plasticje om je dreft, 10 cent op je benzine.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is zoals de wereldwijde klimaatverandering waar we vechten tegen de wereldwijde 4 graden opwarming. Nederland wil zich internationaal laten gelden en gaat maar liefst 38 miljard investeren in CO2 reductie. Daarmee besparen we wereldwijd 0,000036 graden opwarming (als India, Pakistan etc niet verder groeien). Moeten we ons focussen op die 0,000036 graden of is het wijzer om te kijken naar de grote getallen?
Die besparing is mooi meegenomen hoor, het doet alleen niks op het totaal probleem. We kunnen wel wijzen op de participatie van de statushouders, op de grote vergrijzing hebben we het over procenten. Geef een bijstandsmoeder die klaagt dat ze niet rondkomt vijf ledlampen cadeau want daarmee bespaart ze twee euro per maand.
[..]
van die mensen wordt ook verlangt dat ze werken en als dat niet of onvoldoende lukt om net zoals iedereen te participeren. Ik denk dat iedereen kan begrijpen dat voor de meeste statushouders het leven er iets anders uitziet als dat van de mensen die hier geboren en getogen zijn. Toch?
Verdienmodel? Ik heb een of twee memootjes gemist.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh het is toch bekend dat het klimaat alleen maar een verdienmodel is. Nu al tax op blikjes, plastic bakjes, papieren zakken, plastic kledingzakken. Straks 20 cent extra voor het plastic om je tandpasta, plasticje om je dreft, 10 cent op je benzine.
En maar betalen om de wereld te redden. Lekker man.
Het is geen klein onderdeel, want de verdringing is groot. En het cumuleert, elk jaar hoge asielinstroom, elk jaar weer duizenden woningen met voorrang naar statushouders.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar, wat wil je hier mee zeggen dan, niks er aan doen want het is maar een klein onderdeel?
En al is het maar een klein onderdeel, het gaat er ook om dat die statushouders hier worden opgevangen, dan mag je daar zeker wel wat meer van terug verwachten.
Neemt niet weg dat er ook wat te halen valt bij andere groepen.
Het gaat mij niet om het probleem 'sociaal stelsel' op te lossen eerlijk gezegd. Het probleem is de groep statushouders/asielzoekers. De aanslag op het sociale stelsel is 1 van de redenen waarom je het aantal toegelaten asielzoekers drastisch moet inperken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is zoals de wereldwijde klimaatverandering waar we vechten tegen de wereldwijde 4 graden opwarming. Nederland wil zich internationaal laten gelden en gaat maar liefst 38 miljard investeren in CO2 reductie. Daarmee besparen we wereldwijd 0,000036 graden opwarming (als India, Pakistan etc niet verder groeien). Moeten we ons focussen op die 0,000036 graden of is het wijzer om te kijken naar de grote getallen?
Die besparing is mooi meegenomen hoor, het doet alleen niks op het totaal probleem. We kunnen wel wijzen op de participatie van de statushouders, op de grote vergrijzing hebben we het over procenten. Geef een bijstandsmoeder die klaagt dat ze niet rondkomt vijf ledlampen cadeau want daarmee bespaart ze twee euro per maand.
[..]
van die mensen wordt ook verlangt dat ze werken en als dat niet of onvoldoende lukt om net zoals iedereen te participeren. Ik denk dat iedereen kan begrijpen dat voor de meeste statushouders het leven er iets anders uitziet als dat van de mensen die hier geboren en getogen zijn. Toch?
bejaarden afschietenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
De groep die altijd in de top 3 van negatieve lijstjes staat, daar moet wat aan gedaan worden.
Hou toch op met die onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bejaarden afschieten
profiteurs ,
hebben een uitkering , wonen in een groot huis , slapen iedere dag uit , altijd zeuren over ebikes, veel te veel zorgkosten , gaan maar met vakantie en toch willen mee stemmen
moeten zo nodig geknuffeld worden door allerlei ZZP mensen
Lekker je eigen fetishes projecteren op anderen. Ach ja, whatever flows your boat.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bejaarden afschieten
profiteurs ,
hebben een uitkering , wonen in een groot huis , slapen iedere dag uit , altijd zeuren over ebikes, veel te veel zorgkosten , gaan maar met vakantie en toch willen mee stemmen
Jouw probleem.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verdienmodel? Ik heb een of twee memootjes gemist.
Vluchtelingen weren.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bejaarden afschieten
profiteurs ,
Daar hoef je ook niet op te kankeren, want jij zou exact hetzelfde hebben gedaan als je in hun situatie zat. Doe nou niet alsof je ook maar 'iets' hebt gedaan om Nederland als geboorteplaats te hebben verdiend.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic toch over, of nie?
En trouwens, ik kanker niet op asielzoekers, maar op gelukzoekers uit veilige landen.
Dat bepaalt God (of Allah) wie waar geboren wordt. Toch?quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar hoef je ook niet op te kankeren, want jij zou exact hetzelfde hebben gedaan als je in hun situatie zat. Doe nou niet alsof je ook maar 'iets' hebt gedaan om Nederland als geboorteplaats te hebben verdiend.
Ah, een gaslight. Hoe origineel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar hoef je ook niet op te kankeren, want jij zou exact hetzelfde hebben gedaan als je in hun situatie zat. Doe nou niet alsof je ook maar 'iets' hebt gedaan om Nederland als geboorteplaats te hebben verdiend.
Doet er niet toe wie of wat. Het gaat erom dat je gekanker nergens op slaat.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat bepaalt God (of Allah) wie waar geboren wordt. Toch?
Dan mogen ze gerust hierheen komen, via de normale immigratiekanalen. Niet zogenaamd als vluchteling, want daar is de asielopvang hier niet op berekent.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doet er niet toe wie of wat. Het gaat erom dat je gekanker nergens op slaat.
Prima als je de migratiestromen wenst te regulieren, maar het die mensen kwalijk nemen dat ze een betere toekomst zoeken is toch echt van de zotte.
De welvaartsverschillen in de wereld zijn gewoon enorm en dat het is nu eenmaal een feit (sinds de mensheid bestaat zo ongeveer) dat mensen dan naar de rijkste, veiligste gebieden trekken. Puur natuur.
Je weet niet wie vluchteling is en wie wel. Jij beseft je ook onvoldoende in wat voor situatie die mensen vaak zitten. Die zijn extreem wanhopig. Ze geven zelfs hun leven ervoor - en dan denk jij dat eventjes netjes te kunnen reguleren?quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan mogen ze gerust hierheen komen, via de normale immigratiekanalen. Niet zogenaamd als vluchteling, want daar is de asielopvang hier niet op berekent.
als de overheid geen woningen gaat bouwen dan is er geen ruimte voor nieuwkomersquote:Op donderdag 20 juli 2023 08:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan mogen ze gerust hierheen komen, via de normale immigratiekanalen. Niet zogenaamd als vluchteling, want daar is de asielopvang hier niet op berekent.
Ze zijn helemaal niet “wanhopig”. Ze zijn koelbloedig, berekenend en uitermate uitgekookt bezig. Ze betalen flink geld voor een gefaciliteerde oversteek en doen er alles aan om hun oversteek te laten slagen, waaronder het weggooien van hun documenten en het vervalsen van verklaringen, gecoacht door de goedbetaalde asielmaffialeden die er op hun beurt alles aan doen het huidige immigratiesysteem te frustreren en te ondermijnen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet niet wie vluchteling is en wie wel. Jij beseft je ook onvoldoende in wat voor situatie die mensen vaak zitten. Die zijn extreem wanhopig. Ze geven zelfs hun leven ervoor - en dan denk jij dat eventjes netjes te kunnen reguleren?
Daarnaast zijn de reguliere immigratiekanalen sowieso extreem afgeknepen - een werkvisum is vaak al lastig te krijgen (zeker voor immigranten uit Afrikaanse landen). Dat is een keuze en prima, maar dat zorgt er natuurlijk wel voor dat de andere kanalen (waaronder asiel, maar ook gewoon: illegaliteit) worden gebruikt.
Oh excuus. Ik sta er van te kijken dat die veiligelanders met spoed een huurwoning krijgen toegewezen en ook nog eens geld om van rond te komen. Ik vind dat niet kunnen, dat klopt niet!quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic toch over, of nie?
En trouwens, ik kanker niet op asielzoekers, maar op gelukzoekers uit veilige landen.
Vooral dat ze flink geld hebben vind ik dan zo apart. Gebruik het dan om daar een beter leven op te bouwen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet “wanhopig”. Ze zijn koelbloedig, berekenend en uitermate uitgekookt bezig. Ze betalen flink geld voor een gefaciliteerde oversteek en doen er alles aan om hun oversteek te laten slagen, waaronder het weggooien van hun documenten en het vervalsen van verklaringen, gecoacht door de goedbetaalde asielmaffialeden die er op hun beurt alles aan doen het huidige immigratiesysteem te frustreren en te ondermijnen.
Dat is vervelend, maar Nederland kan nu eenmaal niet de hele wereld opvangen. Daarvoor is dit landje gewoon te klein. En er is een schrijnend tekort aan woningen. Als die lui nu nog gewoon onderaan de wachtlijst kwamen voor sociale huur, dan had ik er nog niet zo'n probleem mee. Maar ze krijgen ook nog voorrang, waardoor onze eigen Nederlandse mensen niet met hun leven verder kunnen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet niet wie vluchteling is en wie wel. Jij beseft je ook onvoldoende in wat voor situatie die mensen vaak zitten. Die zijn extreem wanhopig. Ze geven zelfs hun leven ervoor - en dan denk jij dat eventjes netjes te kunnen reguleren?
Daarnaast zijn de reguliere immigratiekanalen sowieso extreem afgeknepen - een werkvisum is vaak al lastig te krijgen (zeker voor immigranten uit Afrikaanse landen). Dat is een keuze en prima, maar dat zorgt er natuurlijk wel voor dat de andere kanalen (waaronder asiel, maar ook gewoon: illegaliteit) worden gebruikt.
Er is al geen ruimte voor het EIGEN VOLK.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de overheid geen woningen gaat bouwen dan is er geen ruimte voor nieuwkomers
Dat willen ze niet, ze willen vooral op korte termijn hier profiteren om daarna dit land te hervormen naar hun land van herkomst.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vooral dat ze flink geld hebben vind ik dan zo apart. Gebruik het dan om daar een beter leven op te bouwen.
ruimte zatquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is al geen ruimte voor het EIGEN VOLK.
Als een veilige lander erin slaagt een verblijfsstatus te krijgen, krijgt hij voorrang ja. En inderdaad, ik vind dat niet kunnen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh excuus. Ik sta er van te kijken dat die veiligelanders met spoed een huurwoning krijgen toegewezen en ook nog eens geld om van rond te komen. Ik vind dat niet kunnen, dat klopt niet!
En in Italië krijgen ze dat niet of ben jij geen veiligelander?
Klets niet.quote:
Vooral dat ja. Maar nee, vooral deugen mensen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat willen ze niet, ze willen vooral op korte termijn hier profiteren om daarna dit land te hervormen naar hun land van herkomst.
Dat is wel een grote alsquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een veilige lander erin slaagt een verblijfsstatus te krijgen, krijgt hij voorrang ja. En inderdaad, ik vind dat niet kunnen.
En nee, als ik verhuis naar Italie, krijg ik ook geen woning en uitkering, en terecht.
*zucht* nogmaals: Iemand die uit een veilig land komt en de wens heeft naar een ander land te verhuizen, doet dat maar via de normale wegen. Niet als asielzoeker. Als ik naar Italie wens te verhuizen, dan moet ik zelf zorgen dat ik geld heb en onderdak. Dat hoeft Italie niet voor mij te doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is wel een grote als
Ik begrijp dat verhuizen verhuizen is, alleen je vergelijkt jouw zogenaamd naar Italië met iemand die asiel aanvraagt en dat vind jij echt een valide vergelijking? Daar kunnen we iets mee?
Zo is dat. Dat moeten we ook eens tegen die lui zeggen die in de bijstand zitten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vooral dat ze flink geld hebben vind ik dan zo apart. Gebruik het dan om daar een beter leven op te bouwen.
Nooit gedacht dat ik het met jou eens kan zijnquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo is dat. Dat moeten we ook eens tegen die lui zeggen die in de bijstand zitten.
Of tegen de stumperts in de schuldsanering, als 't klaar is nog nog een jaartje bikkelen en daarna dat gespaarde bedrag even gebruiken om een beter leven op te bouwen. Heb je wajong, gewoon sparen en maak dan iets van 't leven. Het is gewoon een gebrek aan ambitie, een gebrek aan beschaving, simpelweg kiezen voor de makkelijkste weg
Je kan wel zuchten maar blijkbaar weet je nog steeds niet dat een veiligelander geen status krijgt. Dus die persoon krijgt geen huis en geen geld om van rond te komen. Niet in Italië en hier in Nederland ook niet. Kan je wel doen alsof dat wel zo is, dat, zucht, slaat gewoon nergens op. Jij krijgt niks en die veilige lander krijgt ook niks (behalve dat hij wel een enkeltje naar Schiphol krijgt met een gratis vliegticket)quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:27 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* nogmaals: Iemand die uit een veilig land komt en de wens heeft naar een ander land te verhuizen, doet dat maar via de normale wegen. Niet als asielzoeker. Als ik naar Italie wens te verhuizen, dan moet ik zelf zorgen dat ik geld heb en onderdak. Dat hoeft Italie niet voor mij te doen.
Dus, ik heb het niet over echte vluchtelingen, mensen die hun leven niet meer zeker zijn, maar over de mensen die, schijnbaar, geld genoeg hebben om mensensmokkelaars te betalen, mensen die in een veilig land wonen, maar om een of andere reden liever in Nederland willen wonen. Ik wil dan wel graag weten wat die reden is. Want ze hebben geld, wonen in een veilig land.....
Das raar. Heb jij misschien kortsluiting in je hoofdquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:30 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ik het met jou eens kan zijn
Voor het individu geldt dat inderdaad niet. Als samenleving wel. Als mannen daadwerkelijk iets presteren i.p.v. zich te focussen op het instandhouden van ongelijkheid tussen man en vrouw.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat ze die betere toekomst lekker in Dubai of Saudie Arabië zoeken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prima als je de migratiestromen wenst te regulieren, maar het die mensen kwalijk nemen dat ze een betere toekomst zoeken is toch echt van de zotte.
De welvaartsverschillen in de wereld zijn gewoon enorm en dan het is nu eenmaal een feit (sinds de mensheid bestaat zo ongeveer) dat mensen dan naar de rijkste, veiligste gebieden trekken. Puur natuur.
En terecht. Ze wonen in een veilig land en zijn niet arm.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan wel zuchten maar blijkbaar weet je nog steeds niet dat een veiligelander geen status krijgt. Dus die persoon krijgt geen huis en geen geld om van rond te komen. Niet in Italië en hier in Nederland ook niet. Kan je wel doen alsof dat wel zo is, dat, zucht, slaat gewoon nergens op. Jij krijgt niks en die veilige lander krijgt ook niks (behalve dat hij wel een enkeltje naar Schiphol krijgt met een gratis vliegticket)
De normale weg hier naar toe is natuurlijk afgesloten. Het is niet voor niks dat ze bootjes nemen ipv het comfortabele vliegtuig. Ze kiezen bewust voor de lange gevaarlijk energiekostende allerduurste zware weg omdat ze ondanks al dat geld dat ze hebben geen visum krijgen om hierheen te vliegen....
Die mensen kunnen hun eigen land toch helpen opbouwen, zij hebben mankracht genoeg? Dan hebben ze toch een betere toekomst?quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De welvaartsverschillen in de wereld zijn gewoon enorm en dan het is nu eenmaal een feit (sinds de mensheid bestaat zo ongeveer) dat mensen dan naar de rijkste, veiligste gebieden trekken. Puur natuur.
Interessant dat je telkens op Marokko focust, maar de aantallen uit Marokko stellen geen reet voor als je kijkt naar de totale asiel en migratiestromen. Beeldvorming.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
En terecht. Ze wonen in een veilig land en zijn niet arm.
Daarbij is algemeen bekend dat wij ze wel terug willen sturen, maar dat Marokko ze gewoon niet terug wil, dus ze blijven toch! En uiteindelijk bemachtigen ze wel die verblijfsvergunning, na tig keer hoger beroep. Of liegen over seksuele geaardheid. Of ze gaan de illegaliteit in, wat ook zeer onwenselijk is. Dus, ja, die moeten we actief tegen houden. Niet binnen laten om te beginnen.
Wat heeft dat nou met mankracht te maken, waarom stel je die vraag dan niet bij elke immigrant?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Die mensen kunnen hun eigen land toch helpen opbouwen, zij hebben mankracht genoeg? Dan hebben ze toch een betere toekomst?
Je hele punt is dus gewoon nergens op gebaseerd. Je krijgt geen status als je er geen recht op hebt. Punt. Je krijgt daarmee dus ook geen woning, want je hebt geen status. Punt. Je bent dan illegaal. Punt. Je krijgt dus ook geen geld van de staat. Punt. Die mensen moeten formeel gezien naar uitzetcentra.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij is algemeen bekend dat wij ze wel terug willen sturen, maar dat Marokko ze gewoon niet terug wil, dus ze blijven toch! En uiteindelijk bemachtigen ze wel die verblijfsvergunning, na tig keer hoger beroep. Of liegen over seksuele geaardheid. Of ze gaan de illegaliteit in, wat ook zeer onwenselijk is. Dus, ja, die moeten we actief tegen houden. Niet binnen laten om te beginnen.
Ik heb geen talenknobbel, kan het de mensen uit andere landen met een andere taal dus niet vragen hè.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met mankracht te maken, waarom stel je die vraag dan niet bij elke immigrant?
Ik bedoel het is prima als je geen immigranten wenst, maar vertel dan gewoon dat je het niet hebt op mensen met een kleurtje, of een ander geloof of gewoontes. Dan is dat de reden waarom je niet wenst dat ze komen. Alles eromheen is dan gewoon gelul in de ruimte.
Heb je dan wel inlevingsvermogen? Of is dat ook weg.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb geen talenknobbel, kan het de mensen uit andere landen met een andere taal dus niet vragen hè.
Absoluut.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar hoef je ook niet op te kankeren, want jij zou exact hetzelfde hebben gedaan als je in hun situatie zat.
Inderdaad een van de grootste en meest ongelijke vormen van privilege op deze aardkloot. De locatie waar je moeder je er uit perste.quote:Doe nou niet alsof je ook maar 'iets' hebt gedaan om Nederland als geboorteplaats te hebben verdiend.
Ja, en in die uitzetcentra krijgen ze geen bed, bad, brood? En wat als ze niet uitgezet kunnen worden? Omdat het land ze niet terug wil?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hele punt is dus gewoon nergens op gebaseerd. Je krijgt geen status als je er geen recht op hebt. Punt. Je krijgt daarmee dus ook geen woning, want je hebt geen status. Punt. Je bent dan illegaal. Punt. Je krijgt dus ook geen geld van de staat. Punt. Die mensen moeten formeel gezien naar uitzetcentra.
Maar als gelovige moet je toch geloven dat God (of Allah) dat zo gewild heeft! Wie ben jij dan, als aardworm, om te twijfelen aan Zijn wil?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef probeer het volgende:
Inderdaad een van de grootste en meest ongelijke vormen van privilege op deze aardkloot. De locatie waar je moeder je er uit perste.
Weet ik niet, is dat zo?quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is, volgens mij, duidelijk gecommuniceerd dat Nederland liever wat minder migranten uit niet-Westerse landen wil. Daarom is migratie op de wettelijke manier zo lastig, tegenwoordig. Lijkt me dat dat toch wel een teken is, dat wij ze liever niet willen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met mankracht te maken, waarom stel je die vraag dan niet bij elke immigrant?
Ik bedoel het is prima als je geen immigranten wenst, maar vertel dan gewoon dat je het niet hebt op mensen met een kleurtje, of een ander geloof of gewoontes. Dan is dat de reden waarom je niet wenst dat ze komen. Alles eromheen is dan gewoon gelul in de ruimte.
Doe iets. Ga een taal leren en sowieso bouw je land op. Gebruik je mankracht.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb geen talenknobbel, kan het de mensen uit andere landen met een andere taal dus niet vragen hè.
Maar hebben de asielzoekers dan wel inlevingsvermogen? Begrijpen zij niet dat de meeste Nederlanders slechts Nederlands vloeiend kunnen spreken, zoals zij hun eigen taal vloeiend kunnen spreken?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je dan wel inlevingsvermogen? Of is dat ook weg.
En dat maakt dat wij 1 of andere erfschuld hebben tegenover deze mensen? Denk je dat het Westen spontaan ontstaan is zonder inspanningen en opofferingen ofzo? Of denk je dat het puur geluk was dat de welvaart hier zo hoog is?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
Als ik in hun schoenen zou staan, zou ik niet redeneren dat 'ik geen aanslag wil zijn op het sociale stelsel van een rijker land, of negatieve impact wil zijn op de buurt en dan dus maar niet een beter leven probeer op te bouwen in zo'n land'.
[..]
Inderdaad een van de grootste en meest ongelijke vormen van privilege op deze aardkloot. De locatie waar je moeder je er uit perste.
Die krijgt - als het goed is tenminste- geen status, maar wel een dak boven zn hoofd en kans om zn verblijf hier te rekken en..en..quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan wel zuchten maar blijkbaar weet je nog steeds niet dat een veiligelander geen status krijgt. Dus die persoon krijgt geen huis en geen geld om van rond te komen. Niet in Italië en hier in Nederland ook niet. Kan je wel doen alsof dat wel zo is, dat, zucht, slaat gewoon nergens op. Jij krijgt niks en die veilige lander krijgt ook niks (behalve dat hij wel een enkeltje naar Schiphol krijgt met een gratis vliegticket)
De normale weg hier naar toe is natuurlijk afgesloten. Het is niet voor niks dat ze bootjes nemen ipv het comfortabele vliegtuig. Ze kiezen bewust voor de lange gevaarlijk energiekostende allerduurste zware weg omdat ze ondanks al dat geld dat ze hebben geen visum krijgen om hierheen te vliegen....
Zij komen hier, dat ze onze taal maar leren!quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe iets. Ga een taal leren en sowieso bouw je land op. Gebruik je mankracht.
Neem geen voorbeeld aan mij maar luister naar jezelf en anderen. Hup hup
Mooie gaslight weer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen weet dat veiligelandiers hier alsnog aan het staatsinfuus gaan. Waarom denk je anders dat NL zo populair is onder deze lui?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:36 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die krijgt - als het goed is tenminste- geen status, maar wel een dak boven zn hoofd en kans om zn verblijf hier te rekken en..en..
Alhoewel, zijn we de moeder van Howick en Lily vergeten? Die was ook een veiligelandier. Uitgezet en al na 10 jaar ofzo, tig procedures en heeft alsnog dr verblijfsvergunning, huis en levenslange toegang tot het staatsinfuus af weten te dwingen.
Heerlijk, zulke profiteurs die kapitalen kosten maar geen cent opbrengen.
Dat hele asiel systeem is compleet verrot.
Precies. Is het niet als statushouder, dan wel in de uitzendcentra. Maar opgevangen worden ze toch wel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen weet dat veiligelandiers hier alsnog aan het staatsinfuus gaan. Waarom denk je anders dat NL zo populair is onder deze lui?
Komt ook omdat er een hele zieligheidsindustrie is opgetuigd rondom deze groep. Die industrie moet gefinancierd worden anders verliezen deze mensen hun baan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Is het niet als statushouder, dan wel in de uitzendcentra. Maar opgevangen worden ze toch wel.
Oh boo fucking hoo hoor. Dagelijks verliezen mensen hun baan. Dat mogen zij ook wel eens ervaren.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Komt ook omdat er een hele zieligheidsindustrie is opgetuigd rondom deze groep. Die industrie moet gefinancierd worden anders verliezen deze mensen hun baan.
Nee.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat maakt dat wij 1 of andere erfschuld hebben tegenover deze mensen? Denk je dat het Westen spontaan ontstaan is zonder inspanningen en opofferingen ofzo? Of denk je dat het puur geluk was dat de welvaart hier zo hoog is?
Mooi sociale geografie onderwerpquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat maakt dat wij 1 of andere erfschuld hebben tegenover deze mensen? Denk je dat het Westen spontaan ontstaan is zonder inspanningen en opofferingen ofzo? Of denk je dat het puur geluk was dat de welvaart hier zo hoog is?
Als we de uitzondering als regel naar voren halen, kan dat ook andersom. Dus de Syriër naar voren halen die na een paar jaar al als tandarts of huisarts werkt. Het hele asielsysteem geeft ons zoveel, het is fantastischquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:36 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die krijgt - als het goed is tenminste- geen status, maar wel een dak boven zn hoofd en kans om zn verblijf hier te rekken en..en..
Alhoewel, zijn we de moeder van Howick en Lily vergeten? Die was ook een veiligelandier. Uitgezet en al na 10 jaar ofzo, tig procedures en heeft alsnog dr verblijfsvergunning, huis en levenslange toegang tot het staatsinfuus af weten te dwingen.
Heerlijk, zulke profiteurs die kapitalen kosten maar geen cent opbrengen.
Dat hele asiel systeem is compleet verrot.
weet je het zeker? De definitie die jij lijkt te gebruiken ken ik niet.quote:
We staan in de middenmoot qua asiel (qua veiligelanders heb ik geen idee, jij wel?)quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen weet dat veiligelandiers hier alsnog aan het staatsinfuus gaan. Waarom denk je anders dat NL zo populair is onder deze lui?
Ik ben te vergeetachtig om nog een andere taal vloeiend te leren spreken en verstaan. Mankracht heb ik niet, want dan zou ik kunnen werken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mensen willen niet inzien dat 'echte vluchtelingen' de grootste kostenpost zijn. Het is makkelijk zeiken op een paar veiligelanders en daar de aandacht op houden. De Nederlander durft nog niet hardop te roepen dat echte vluchtelingen ook te duur zijn en dus geweerd moeten worden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja die cijfertjes kennen we, waarbij men “toevallig” vergeten is de aantallen per capita te benoemen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We staan in de middenmoot qua asiel (qua veiligelanders heb ik geen idee, jij wel?)
Het gaat er vooral om dat je het heel gek lijkt te vinden dat vluchtelingen die HIER komen ONZE taal zouden moeten spreken terwijl dat ongeveer eis 1 is van de inburgering. Dat is de gaslight.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
weet je het zeker? De definitie die jij lijkt te gebruiken ken ik niet.
Als (in dit geval) torentje mag zeggen dat de vluchteling x en y moet doen en ik niet mag spiegelen dat torentje ook x en y kan doen, dan bied ik hierbij mijn verontschuldigen aan. Ik ga graag mee in het uitdelen van klappen om daarna niet te hoeven/kunnen incasseren, is wel zo makkelijk. Een strategie die jou wel ligt
Nederland vangt zo'n beetje vanaf het einde tweede wereldoorlog al heel veel mensen op, daarna kwam de gastarbeiders flopshow. Het is wel een keer mooi geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen willen niet inzien dat 'echte vluchtelingen' de grootste kostenpost zijn. Het is makkelijk zeiken op een paar veiligelanders en daar de aandacht op houden. De Nederlander durft nog niet hardop te roepen dat echte vluchtelingen ook te duur zijn en dus geweerd moeten worden.
Ahaquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die cijfertjes kennen we, waarbij men “toevallig” vergeten is de aantallen per capita te benoemen.
Het ging over de boodschap dat de ander maar even x en y in thuisland moet doen. Als dat zo makkelijk doe dat dan zelf ook, zoals een (niet die) taal leren. Ik ben qua beheersing van de Nederlandse taal geen andere mening (Edit) "dan de rest van Nederland" toegedaanquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat je het heel gek lijkt te vinden dat vluchtelingen die HIER komen ONZE taal zouden moeten spreken terwijl dat ongeveer eis 1 is van de inburgering. Dat is de gaslight.
Jezus, wat wil je dan? Ze niet uitzetten? Laten verhongeren tijdens de uitzettingsprocedure? Man man man..quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en in die uitzetcentra krijgen ze geen bed, bad, brood? En wat als ze niet uitgezet kunnen worden? Omdat het land ze niet terug wil?
Spreek voor jezelf - dat praat het makkelijkst. Als je minder immigranten uit niet-Westerse landen wenst, dan moet je als land je processen daar beter op inrichten. Dat is niet het geval - en dat kan je niet bij de immigranten zelf neerleggen. Het loont om de illegaliteit in te duiken namelijk, dan hebben ze namelijk alsnog een fijner leven (kennelijk) dan ergens in de rimboe in Nigeria.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is, volgens mij, duidelijk gecommuniceerd dat Nederland liever wat minder migranten uit niet-Westerse landen wil. Daarom is migratie op de wettelijke manier zo lastig, tegenwoordig. Lijkt me dat dat toch wel een teken is, dat wij ze liever niet willen.
De reden is vooral dat er al zoveel asielzoekers komen uit oorlogslanden, waardoor we te weinig plek hebben om ook nog duizenden migranten te huisvesten.
Hallo! Jij beweert dat een gelukszoeker hier op zichzelf aangewezen is en niks krijgt. Dat is dus niet waar. Zolang hij in Nederland verblijft, in een uitzetcentrum, wordt er voor hem gezorgd. Oftewel, hij heeft een dak boven zijn hoofd, een bed om in te slapen, kan douchen en krijgt eten. En allemaal gratis! Hij klaagt niet, nee.quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jezus, wat wil je dan? Ze niet uitzetten? Laten verhongeren tijdens de uitzettingsprocedure? Man man man..
Je claimde dat ze woningen kregen, met voorrang. Dat ze van de staat een zak geld kregen. Dat is allemaal dikke onzin. Ze zitten in een faciliteit, lijkend op een gevangenis ten bate van uitzetting. Niet meer, niet minder. Dat het proces dan stagneert heeft er verder weinig mee van doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo! Jij beweert dat een gelukszoeker hier op zichzelf aangewezen is en niks krijgt. Dat is dus niet waar. Zolang hij in Nederland verblijft, in een uitzetcentrum, wordt er voor hem gezorgd. Oftewel, hij heeft een dak boven zijn hoofd, een bed om in te slapen, kan douchen en krijgt eten. En allemaal gratis! Hij klaagt niet, nee.
Nee, pas als ze een verblijfsvergunning hebben. Die ze uiteindelijk, linksom of rechtsom, soms pas na jaren, toch wel krijgen. Bijvoorbeeld doordat ze een kind hebben dat hier naar school mag en dan is het zielig om ze terug te sturen. Iemand noemde al die moeder met die 2 kinderen die toch mochten blijven.quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je claimde dat ze woningen kregen, met voorrang. Dat ze van de staat een zak geld kregen. Dat is allemaal dikke onzin. Ze zitten in een faciliteit, lijkend op een gevangenis ten bate van uitzetting. Niet meer, niet minder. Dat het proces dan stagneert heeft er verder weinig mee van doen.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit is het verhaal in een notendop. Alsof die paar honderd veiligelanders de druk op het systeem veroorzaken. Er zijn gewoon veel vluchtelingen, er is ook gewoon veel ellende gaande. Daar moet je wat mee (of niet).quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen willen niet inzien dat 'echte vluchtelingen' de grootste kostenpost zijn. Het is makkelijk zeiken op een paar veiligelanders en daar de aandacht op houden. De Nederlander durft nog niet hardop te roepen dat echte vluchtelingen ook te duur zijn en dus geweerd moeten worden.
Als ze een status hebben dan zijn het geen veiligelanders. En als ze de status hebben, dan zijn ze hier kennelijk om een gegronde reden. Dan kan je wel de paar zielige verhalen uit de media (feitelijk ook de schuld van hoe het systeem zelf is ingericht trouwens, met de lange duur van het gehele traject) - maar dat blijven doorgaans uitzonderingen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, pas als ze een verblijfsvergunning hebben. Die ze uiteindelijk, linksom of rechtsom, soms pas na jaren, toch wel krijgen. Bijvoorbeeld doordat ze een kind hebben dat hier naar school mag en dan is het zielig om ze terug te sturen. Iemand noemde al die moeder met die 2 kinderen die toch mochten blijven.
Of ze beweren dat ze homo zijn en daardoor niet veilig. Eenmaal een verblijfsvergunning en een huis, blijken ze toch nog een gezin te hebben in het thuisland. Huh?
Nee hoor. Uitgeprocedeerde asielzoekers krijgen stokslagen en betalen 100 per dag om te blijvenquote:Op donderdag 20 juli 2023 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, pas als ze een verblijfsvergunning hebben. Die ze uiteindelijk, linksom of rechtsom, soms pas na jaren, toch wel krijgen. Bijvoorbeeld doordat ze een kind hebben dat hier naar school mag en dan is het zielig om ze terug te sturen. Iemand noemde al die moeder met die 2 kinderen die toch mochten blijven.
Of ze beweren dat ze homo zijn en daardoor niet veilig. Eenmaal een verblijfsvergunning en een huis, blijken ze toch nog een gezin te hebben in het thuisland. Huh?
Dat zijn ook geen echte vluchtelingen tegen de tijd dat ze besluiten door te reizen naar Nederland om hier hun hand op te houden. Niemand durft te zeggen dat je gewoon een lul bent als je zo misbruikt maakt van de bereidheid van de Nederlander om mensen in nood te helpen.. Want bruine mensen zijn zielig en te dom om verantwoordelijk te houden voor hun eigen beslissingen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan de instroomcijfers noemen alsof het een kwestie van verwerkingscapaciteit, terwijl het probleem gewoon met elke asielzoeker groter wordt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die cijfertjes kennen we, waarbij men “toevallig” vergeten is de aantallen per capita te benoemen.
het probleem wordt met elke migrant kleinerquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan de instroomcijfers noemen alsof het een kwestie van verwerkingscapaciteit, terwijl het probleem gewoon met elke asielzoeker groter wordt.
Dat durft ik best te zeggen, we moeten naar een quotum toe. Laten we zeggen max 10.000 per jaar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus we moeten met steeds minder mensen die 0.8 miljoen per asielzoeker opbrengen die elk jaar met 50.000 meer zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het probleem wordt met elke migrant kleiner
Het probleem van de bevolkingscollapse van Europa
https://www.populationpyramid.net/germany/2022/
https://www.populationpyramid.net/italy/2035/
Duitsland raakt ieder jaar 100.000 mensen kwijt
Polen ieder jaar 180.000 mensen
Europa ieder jaar 1.000.000
1.000.000 consumenten
In Italie is 50% van de bevolking tussen de 55 en de 75 jaar oud
Het is een goede zaak als we stoppen met het opsluiten van immigranten en hen een werkvergunning geven, dat klopt , en stoppen met racistisch schelden op mensen met een ander kleurtjequote:Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus we moeten met steeds minder mensen die 0.8 miljoen per asielzoeker opbrengen die elk jaar met 50.000 meer zijn?
10 per jaar is genoeg.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat durft ik best te zeggen, we moeten naar een quotum toe. Laten we zeggen max 10.000 per jaar.
ik denk dat Nederland wel een 100.000 migranten aan kan en nodig heeftquote:
al die mensen die op een zolderkamertje hun studietoelage opstrijken en verder niets doen dan fokken en gamen , kunnen beter stoppen met praten over kostenquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee. Krimp is prima. We zijn al met veel te veel mensen op deze aardkloot.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat Nederland wel een 100.000 migranten aan kan en nodig heeft
mensen die hier naartoe komen moeten aan het werk kunnen zegt timmermans, dus stoppen met opsluiten ,quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
10 is wat mij betreft ook prima.
Het is nu veilig ver weg. Zou je dat ook zeggen als jij of een van je geliefden daar bij kan horen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee. Krimp is prima. We zijn al met veel te veel mensen op deze aardkloot.
Denk je echt dat die groep mensen op dat bootje een positieve bijdrage gaat leveren in de komende 10 jaar?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die hier naartoe komen moeten aan het werk kunnen zegt timmermans, dus stoppen met opsluiten ,
ik begrijp werkelijk niet waarom al die mensen opgesloten moeten worden
Ga huizen bouwen voor die nieuwe inwoners
Ik ben zelf voor preventieve migratie met vliegtuig, dus op basis van opleiding en vakmanschap en iets minder met de boot
[ afbeelding ]
Je reageert op luchtfietser Michaelmoore.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk je echt dat die groep mensen op dat bootje een positieve bijdrage gaat leveren in de komende 10 jaar?
Voor echte vluchtelingen zijn mensen niet bang, want zij hebben geen kracht om de dictators te kunnen verslaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
en jij ??quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk je echt dat die groep mensen op dat bootje een positieve bijdrage gaat leveren in de komende 10 jaar?
wheeled warrior,quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je reageert op luchtfietser Michaelmoore.
Ja dat is waar, kon mij niet inhouden ... ik wil gewoon wel eens weten wat hij denkt dat die Afrikaanse knakkers op dat bootje voor bijdrage gaan leveren in de komende 10 jaar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je reageert op luchtfietser Michaelmoore.
als ze een werkvergunning krijgen , best mogelijk veel meer dan jijquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag?
Uiteraard, want ik weet dat ze er niet bij horen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is nu veilig ver weg. Zou je dat ook zeggen als jij of een van je geliefden daar bij kan horen?
Lever eerst eens een keer een inhoudelijke post af dan, for gods sake.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wheeled warrior,
ha ga jij je crossfiets maar repareren![]()
![]()
Ben je even van je zolderkamertje af, dat lucht vast op na al dat schelden
[ afbeelding ]
Ik begrijp je niet. Je had het toch over krimp omdat we met teveel op deze aarde zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Uiteraard, want ik weet dat ze er niet bij horen.
ha ha ha ha.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lever eerst eens een keer een inhoudelijke post af dan, for gods sake.
Dat kan hij niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lever eerst eens een keer een inhoudelijke post af dan, for gods sake.
Behoorlijk naïef ben je, laten we het daar op houden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze een werkvergunning krijgen , best mogelijk veel meer dan jij
Aboutaleb is burgemeester geworden
Expats sluiten we ook niet op
[ afbeelding ]
nog zo een mooie naam , hoe oud zijn julie ? 12 ?quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Behoorlijk naïef ben je, laten we het daar op houden.
O o o, wat een aannames weer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog zo een mooie naam , hoe oud zijn julie ? 12 ?
Wel een geruststelling dat jullie nog niet mogen stemmen , anders zou sjerrie Minister President worden
For Gods Sake moet je er dan bij zettenquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
O o o, wat een aannames weer.
Luchtfietser is bij nader inzien wel een correcte omschrijving van je.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
For Gods Sake moet je er dan bij zetten![]()
Migranten heten ze.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:32 schreef matspontius het volgende:
Zeg kleuters, on topic weer? Over onze zo geliefde asielzoekers gaat het hier toch....
Wat komt er ontzettend veel poep uit jouw vingers.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Migranten heten ze.
Ze komen voor een beter bestaan te krijgen , en om met jouw zuster te trouwen
Het is te hopen dat ze hun diploma's en getuigschriften bij zich hebben
Anders moeten ze net als jij bij nul beginnen
Dat lijkt me evident, en dat is ook prima te verantwoorden richting de EU. We hebben op dit moment geen capaciteit meer om mensen fatsoenlijk te huisvesten etc dus asielzoekers gaan maar naar een ander land.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat durft ik best te zeggen, we moeten naar een quotum toe. Laten we zeggen max 10.000 per jaar.
Ken je feiten - ik heb geen zuster 🤔quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Migranten heten ze.
Ze komen voor een beter bestaan te krijgen , en om met jouw zuster te trouwen
Het is te hopen dat ze hun diploma's en getuigschriften bij zich hebben
Anders moeten ze net als jij bij nul beginnen
Dat viel jouw ook al op? Vaak handen wassen wordt dat 🤭quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat komt er ontzettend veel poep uit jouw vingers.
en werken mogen ze niet, want dan kunnen ze geld verdienen en dat willen we nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
En waar slaat deze inbreng op, waar doel je op?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en werken mogen ze niet, want dan kunnen ze geld verdienen en dat willen we niet
want dan kunnen we ze niet meer uitschelden voor steuntrekkers
Dat men de migranten opsluit, dat is toch raar? Expats sluiten we toch ook niet op?quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
En waar slaat deze inbreng op, waar doel je op?
Expats zijn wat anders dan migranten. En migranten roepen wel dat ze willen werken, maar dat doen ze toch niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat men de migranten opsluit, dat is toch raar? Expats sluiten we toch ook niet op?
de een komt met de boot en de ander met het vliegtuig dat wel
Wat kraam je toch weer voor onzin uit....kan wel weer even wat minder, graag.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en werken mogen ze niet, want dan kunnen ze geld verdienen en dat willen we niet
want dan kunnen we ze niet meer uitschelden voor steuntrekkers
Is dat zoquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En migranten roepen wel dat ze willen werken, maar dat doen ze toch niet.
quote:De duistere kant van de Italiaanse tomatenindustrie: migranten als slaven behandeld
DOOR JEANNETTE KRAS11 NOVEMBER, 2019 // 13:37
In het zuiden van Italië werken migranten onder erbarmelijke omstandigheden in de tomatenindustrie.
Ze verdienen soms maar een of twee euro per uur, wonen in sloppenwijken en werken tot wel 14 uur per dag in de brandende zon.
De Keuringsdienst van Waarde ging op onderzoek uit en is verbijsterd.
"Italië is niet ver. Het is hier om de hoek," reageert verslaggever Ersin Kiris geschokt.
Hij kijkt naar de tomatenvelden waar de plukkers aan het werk zijn. "
We worden niet behandeld als mensen. Ik voel me geen mens," zegt een van de werknemers.
Een ander vertelt hoe hij langs de kant van de weg een matras vond.
Daar slaapt hij nu op. Het is beter dan op de grond, zoals eerst.
Blikje van 45 cent
Wij, consumenten, houden dit zelf in stand. "Wat denk je als je een blik tomaten koopt voor 45 cent," zegt een Nederlandse verkoper in het programma. "
Dan kun je er vanuit gaan dat er ergens iemand wordt uitgebuit."
Ga maar na: De tomaten moeten van het land, gewassen, verwerkt, in blikjes gestopt en met de vrachtwagen naar Nederland.
Behalve de boer moeten de fabriek, het vervoerbedrijf, de groothandel en de supermarkt verdienen aan dat blikje tomaten.
Íemand moet er bij in schieten en ook in Europa is dat degene die het zwaarste werk doet: de arbeider.
dan moeten we dat eens gaan proberen. johquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:36 schreef Jahr00n het volgende:
Die mensen zijn helemaal niet gewend om te werken joh.
Hoeveel is het denk jij. Hoeveel van die mensen werken niet, 10%, 30%, 50%, 70%, 90%, 100%quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Expats zijn wat anders dan migranten. En migranten roepen wel dat ze willen werken, maar dat doen ze toch niet.
Het is triest en 'we' houden het in stand. Italiaanse en Spaanse boeren zijn er blij meequote:Op donderdag 20 juli 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Is dat zo
.Maak nog eens zo een goedkoop blikje italiaanse tomaten open
https://www.welingelichte(...)laven-behandeld.html
[..]
Dus jij ziet geen verschil tussen expats en gelukszoekers? Is 1 pot nat?quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat men de migranten opsluit, dat is toch raar? Expats sluiten we toch ook niet op?
de een komt met de boot en de ander met het vliegtuig dat wel
expats zijn geen gelukszoekers??quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:24 schreef matspontius het volgende:
Dus jij ziet geen verschil tussen expats en gelukszoekers
[..]
Dus jij ziet geen verschil tussen expats en gelukszoekers? Is 1 pot nat?
Maakt niet uit. Dr zijn ook opvallend veel homo's onder de asieleisers sinds daarmee hun kans op een verblijfsvergunning toeneemt. Misschien komen ze dus wel om jou te trouwen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ken je feiten - ik heb geen zuster 🤔
Asielzoekers of gelukszoekers heten ze. Gezien jouw simpele niveau van reageren zeg ik 👋quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
expats zijn geen gelukszoekers??
Ik heb er een Expat op kamers en die komt niet hierheen om jouw foto te zien hoor, die komt voor de centen
we moeten op een andere manier omgaan met migranten , die moeten aan het werk mogen , expats sluiten we ook niet op
Dat trouwen is niet perse nodig hoor om asiel te verkrijgen. Dus die laatste zin had je achterwege kunnen laten 😁quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:56 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Dr zijn ook opvallend veel homo's onder de asieleisers sinds daarmee hun kans op een verblijfsvergunning toeneemt. Misschien komen ze dus wel om jou te trouwen.
Ik denk dat we van het woordje asiel af moeten , tenzij het over honden gaatquote:Op donderdag 20 juli 2023 23:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat trouwen is niet perse nodig hoor om asiel te verkrijgen. Dus die laatste zin had je achterwege kunnen laten 😁
quote:Tens of thousands of Indians, mainly Sikhs from the Punjab region, live and work in Italy's Pontine Marshes. Most live like slaves, in spite of ongoing efforts to bring attention to the problem.
Balbir Singh worked on a farm in the Pontine Marshes around Latina, south of Rome. For six long years he suffered in slave-like conditions, tending cattle.
"I was working 12-13 hours a day, including Sundays, with no holidays, no rest," Singh told the news agency AFP. The farmer paid him ¤100 to ¤150 a month, he said - that's around 35 cents an hour. The legal minimum for farm workers is around ¤10 an hour.
In March 2017, police raided the farm after Singh appealed to local Indian community leaders and an Italian rights activist for help on Facebook and WhatsApp.
Het probleem is het aantal werkenden vs niet werkenden. Jij maakt daar dan een probleem van het aantal ouderen vs jongeren van om tienduizenden langdurig werklozen per jaar te importeren, maar dat vergroot dus het probleem.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het probleem wordt met elke migrant kleiner
Het probleem van de bevolkingscollapse van Europa
https://www.populationpyramid.net/germany/2022/
https://www.populationpyramid.net/italy/2035/
Duitsland raakt ieder jaar 100.000 mensen kwijt
Polen ieder jaar 180.000 mensen
Europa ieder jaar 1.000.000
1.000.000 consumenten
In Italie is 50% van de bevolking tussen de 55 en de 75 jaar oud
[ afbeelding ]
we gaan niet mensen uit humanitaire nood opvangen, er is er niet een bij mij humanitaire noodquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is het aantal werkenden vs niet werkenden. Jij maakt daar dan een probleem van het aantal ouderen vs jongeren van om tienduizenden langdurig werklozen per jaar te importeren, maar dat vergroot dus het probleem.
De fictie is dat die mensen die we uit humanitiare nood zouden 'opvangen' productieve burgers worden, terwijl dat in het verleden nooit het geval is geweest en er ook niet zelfs maar het begin van een plan ligt om dat te veranderen.
Het. Zijn. Geen. Arbeidskrachten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan niet mensen uit humanitaire nood opvangen, er is er niet een bij mij humanitaire nood
naar arbeidskrachten binnenhalen
1.000.000 per jaar
Het. Zijn. Geen. WEL Arbeidskrachtenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het. Zijn. Geen. Arbeidskrachten.
Nee. Dat zijn het niet. Jij wil dat gewoon niet zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het. Zijn. Geen. WEL Arbeidskrachten
Asielzoekers kosten alleen maar arbeidskrachten. Dat is de realiteit, hetzelfde blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten op basis van wensdenken gaat geen problemen oplossen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan niet mensen uit humanitaire nood opvangen, er is er niet een bij mij humanitaire nood
naar arbeidskrachten binnenhalen
1.000.000 per jaar
Migranten komen hierheen om te werkenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Asielzoekers kosten alleen maar arbeidskrachten. Dat is de realiteit, hetzelfde blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten op basis van wensdenken gaat geen problemen oplossen.
Je naald blijft hangen - wordt een beetje eentonig 🥱quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Migranten komen hierheen om te werken
Asielzoekers dat zijn mensen met honden die een asiel zoeken
En voor de echte echte slimmeriken onder ons. Niet alleen alle migranten zijn gelukszoekers, iedereen is een gelukszoekerquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:31 schreef matspontius het volgende:
Voor diegenen die het niet willen snappen: https://doktersvandewerel(...)-wat-is-het-verschil
Migrant = gelukszoeker. Bij deze groep ligt het grote probleem
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:31 schreef matspontius het volgende:
Voor diegenen die het niet willen snappen: https://doktersvandewerel(...)-wat-is-het-verschil
Daar zit hem het probleem.quote:Iemand die gevlucht is uit zijn of haar land en een veilig heenkomen heeft gezocht in een ander land, heeft het recht om daar asiel aan te vragen.
Migra-migra-migra-migra...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je naald blijft hangen - wordt een beetje eentonig 🥱
Om mijn geluk te zoeken hoef ik niet naar een ander land hoor.....quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En voor de echte echte slimmeriken onder ons. Niet alleen alle migranten zijn gelukszoekers, iedereen is een gelukszoeker
dat geluk hebben wij inderdaad al.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Om mijn geluk te zoeken hoef ik niet naar een ander land hoor.....
zelfs nederlanders zijn gelukszoekers ,sommigen in Thailand anderen in het Casinoquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En voor de echte echte slimmeriken onder ons. Niet alleen alle migranten zijn gelukszoekers, iedereen is een gelukszoeker
Inderdaad. Ja, iedereen in Nederland is gelukkig? Hele volkstammen zijn hierquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat geluk hebben wij inderdaad al.
Woon, werk en recreëer jij in dezelfde plaats/stad en je bent nooit verhuisd?
Hou toch eens op met dat domme gelul man. Goddomme wat een simpele ziel ben jij, met je "ze komen werken" en "ze gaan ouderen verzorgen" riedeltje elke keer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat we van het woordje asiel af moeten , tenzij het over honden gaat
De migranten uit Gambia of Senegal zijn werkwilligen op zoek naar een beter leven , en daar is niets mis mee
Expats noemen we ook geen gelukzoekers of asielzoekers
quote:
Nee. Het probleem zit 'm in het feit dat dat land gigantisch treuzelt in de afhandeling van asielaanvragen, keer op keer mogelijkheden biedt om daarin te rekken of een vernieuwde aanvraag mogelijk maakt en uitzetting gigantisch faalt.quote:
de oplossing van het populatie implosie probleemquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:31 schreef matspontius het volgende:
Naar Thailandquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Om mijn geluk te zoeken hoef ik niet naar een ander land hoor.....
Helaas stemmen straks heel veel van dit soort simpele zielen op de PvdA/GL en VVD en verandert er helemaal niets - sterker nog het gaat alleen maar meer escaleren!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat domme gelul man. Goddomme wat een simpele ziel ben jij, met je "ze komen werken" en "ze gaan ouderen verzorgen" riedeltje elke keer.
Hier, na 5 jaar werkt max 50% van die kneuzen, voor de andere 50% betalen wij.
[ afbeelding ]
moeten we ze helpen met werk zoeken en met de taal lerenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat domme gelul man. Goddomme wat een simpele ziel ben jij, met je "ze komen werken" en "ze gaan ouderen verzorgen" riedeltje elke keer.
Hier, na 5 jaar werkt max 50% van die kneuzen, voor de andere 50% betalen wij.
[ afbeelding ]
En een keer raden wat al die nieuwe Nederlanders stemmen zodra ze mogen, naast DENK uiteraard want moslims..quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Helaas stemmen straks heel veel van dit soort simpele zielen op de PvdA/GL en VVD en verandert er helemaal niets - sterker nog het gaat alleen maar meer escaleren!
We? Wat dacht je dat die lui ook zelf eens zouden moeten doen? Maar nee, een moskee bezoeken en samenklonteren met dr landgenoten is belangrijker dan de taal leren. Die bijstandsformulieren worden toch wel vertaald.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moeten we ze helpen met werk zoeken en met de taal leren
Ah interessant, al die gelukszoekers zijn gelukkigquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inderdaad. Ja, iedereen in Nederland is gelukkig? Hele volkstammen zijn hier
niet happy maar stappen die massaal op de boot naar pak 'm beet Marokko?
Stemrecht en naturalisatie - daar moet je helemaal voorzichtig mee zijn want dan krijg je ze nooit meer weg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
En een keer raden wat al die nieuwe Nederlanders stemmen zodra ze mogen, naast DENK uiteraard want moslims..
Het linkse volk importeert gewoon nieuw stemvee.
Ook zoiets.. waarom geven we die lui zo snel stemrecht. Geef hen dat pas na tig jaar genaturaliseerd te zijn.
Nquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Stemrecht en naturalisatie - daar moet je helemaal voorzichtig mee zijn want dan krijg je ze nooit meer weg.
Als het aan mij zou liggen, zou naturalisatie pas een optie worden na een x-aantal jaar aaneengesloten hier gewoond EN gewerkt te hebben en na een strenge taaltoets en hetzelfde geldt voor stemrecht.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Stemrecht en naturalisatie - daar moet je helemaal voorzichtig mee zijn want dan krijg je ze nooit meer weg.
ze hoeven ook niet weg, europa heeft migranten nodig 1.000.000 per jaarquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
en iederd dag 20 stokslagenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
N
[..]
Als het aan mij zou liggen, zou naturalisatie pas een optie worden na een x-aantal jaar aaneengesloten hier gewoond EN gewerkt te hebben en na een strenge taaltoets.
Migranten of harde werkers?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hoeven ook niet weg, europa heeft migranten nodig 1.000.000 per jaar
Nee. Je moet gewoon afwijzen als het laatste land waar ze verbleven veilig was. Dat kan binnen een dag, dus dan ben je met hoger beroep er binnen een week vanaf.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Nee. Het probleem zit 'm in het feit dat dat land gigantisch treuzelt in de afhandeling van asielaanvragen, keer op keer mogelijkheden biedt om daarin te rekken of een vernieuwde aanvraag mogelijk maakt en uitzetting gigantisch faalt.
Nee, die krijgen ze in het land van herkomst. Als oprotpremie want daar zijn ze ook blij dat die kansparels het land verlaten...quote:
Is ‘verblijven’ een overnachting?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Je moet gewoon afwijzen als het laatste land waar ze verbleven veilig was. Dat kan binnen een dag, dus dan ben je met hoger beroep er binnen een week vanaf.
belastingbetalers om mijn AOW op te kunnen hoestenquote:
Ja. Als je een reis naar Nederland met overnachting tussendoor boekt dan mag je hier ook je overnachtingen zelf boeken en betalen.quote:
Ik vind het goed klinken, wij leven gelukkig niet in een grensland dus wij hebben nooit een probleem en het lost alles op. Ik vind het wel een beetje lullig voor die miljoenen Oekraïners, ik ben een softyquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja. Als je een reis naar Nederland met overnachting tussendoor boekt dan mag je hier ook je overnachtingen zelf boeken en betalen.
Hoe vaak moet het nog herhaald worden? Oekrainers zijn geen gelukszoekers maar vluchtelingen (zie link een paar posts terug)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het goed klinken, wij leven gelukkig niet in een grensland dus wij hebben nooit een probleem en het lost alles op. Ik vind het wel een beetje lullig voor die miljoenen Oekraïners, ik ben een softy
Door meerdere veilige landen gereisd. Zie argument willekeurige fokkerquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak moet het nog herhaald worden? Oekrainers zijn geen gelukszoekers maar vluchtelingen (zie link een paar posts terug)
Hoe vaak moet het nog herhaald worden? Oekrainers zijn geen gelukszoekers maar vluchtelingen (zie link een paar posts terug)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het goed klinken, wij leven gelukkig niet in een grensland dus wij hebben nooit een probleem en het lost alles op. Ik vind het wel een beetje lullig voor die miljoenen Oekraïners, ik ben een softy
Lezen man want je interpretatie van de tekst is weer helemaal verkeerdquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah interessant, al die gelukszoekers zijn gelukkig
Hey jongens we moeten die gelukszoekers weren man, die mensen zijn wel gelukkig. Oppassen dus!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |