SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
Ik dacht dat ie er wel overheen zou gaan ja.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:13 schreef hhh38 het volgende:
Volgens mij had Vingegaard hier tijd kunnen pakken, die was duidelijk sterker
Lastig om echt fan van hem te zijn ja.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vingegaard, wat een ontzettend grijze muis ben jij.
Morele overwinning? Hij verliest hier mogelijk de Tour door niets te doen, zo bang voor een counter die er waarschijnlijk nooit inzat.quote:
Tsja, ik mag hopen voor die man dat hij hier in Parijs geen spijt van zal hebben.quote:
Hahaha, dan kan je beter stoppen met koers kijkenquote:Op zondag 16 juli 2023 18:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het toch ook een ontzettende bouttour wat het klassement betreft. Gelukkig nog wel wat leuke strijd voor etappes zo nu en dan.
Neuh, zoals gezegd: genoeg leuks voor de etappes verder. Maar dat doen alsof het superspannend is 'want het verschil is klein', meh.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:14 schreef Devolder het volgende:
[..]
Hahaha, dan kan je beter stoppen met koers kijken
We hebben toch prachtige strijd gezien al? Dit is zo'n beetje de eerste dag dat er bijna niets gebeurt tussen de 2.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het toch ook een ontzettende bouttour wat het klassement betreft. Gelukkig nog wel wat leuke strijd voor etappes zo nu en dan.
Paar seconden tussen één en twee kan razendspannend zijn, of het kan zoals dit zijn![]()
Heel lastig in te schatten of Pogacar aan het pokeren was of dat hij niet beter kon, maar de pure angst bij Vingegaard was hoe dan ook heel irritant om te aanschouwen.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:15 schreef Mansjester het volgende:
Voor m'n gevoel had Vingegaard nog wel wat over
Oh want jonas had niet meteen al een minuut gepakt door in de eerst week aan te vallen? En heeft op andere dagen het ook niet willen proberen maar toen was pogacar zelf gewoon te sterk?quote:Op zondag 16 juli 2023 18:15 schreef Devolder het volgende:
Vorig jaar reed Jumbo om te winnen,dit jaar rijden ze om niet te verliezen
In gewone kleren is het helemaal een spook.quote:
Mwah, dinsdag en woensdag zullen ze ook wel hebben aangestipt.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
Resultaat is 1 seconde winst door publiek/motor in het 2-luik waar Jumbo had willen toeslaan.
Maar vaak vooral aan het eind een sprintje, tja. Ik hoop van harte dat anderen zich er meer mee vermaken hoor, dat welquote:Op zondag 16 juli 2023 18:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben toch prachtige strijd gezien al? Dit is zo'n beetje de eerste dag dat er bijna niets gebeurt tussen de 2.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heel lastig in te schatten of Pogacar aan het pokeren was of dat hij niet beter kon, maar de pure angst bij Vingegaard was hoe dan ook heel irritant om te aanschouwen.
Zeker en daar ligt de hoofdfocus, maar toch :pquote:Op zondag 16 juli 2023 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mwah, dinsdag en woensdag zullen ze ook wel hebben aangestipt.
Als Vingegaard het niet probeert weten we het ook niet, echt jammer.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heel lastig in te schatten of Pogacar aan het pokeren was of dat hij niet beter kon, maar de pure angst bij Vingegaard was hoe dan ook heel irritant om te aanschouwen.
Na die matige demarrage van Pogacar had hij er meteen overheen moeten gaan, is inderdaad mijn makkelijke conclusie vanaf de bank.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:18 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Als Vingegaard het niet probeert weten we het ook niet, echt jammer.
Al is het altijd makkelijk roepen vanaf het bankie dat ze moeten aanvallen.
Alsof jij het beter kan?quote:Op zondag 16 juli 2023 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij hebt mij nog nooit zien fietsen.quote:
Ik verwacht (of hoop) dat Pogacar het geel gaat pakken dinsdag. Dan moet Jumbo woensdag all-in.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:21 schreef Pistolero het volgende:
Ach, ik verwacht dinsdag eigenlijk wel een een nucleaire explosie van Vinjego in tijdrit. Dit keer gaat hij niet remmen in de bochten zoals vorig jaar.
Wout Poels.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wie zei waar "Wout is no pannenkoek"?. Lol.
Castro kan alleen winnen als de rest afstapt.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:23 schreef Aguero het volgende:
Kwiatkowski wint, Poels wint.
Ik schrijf Castroviejo alvast op.
Wout Poels in flash interviewquote:Op zondag 16 juli 2023 18:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wie zei waar "Wout is no pannenkoek"?. Lol.
Hadden we de hele beklimming van WvA gezien zeker.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moeten wij Belgen Frankrijk annexeren zodat Sporza de Tour in beeld kan brengen
Castro wint nooit ietsquote:Op zondag 16 juli 2023 18:23 schreef Aguero het volgende:
Kwiatkowski wint, Poels wint.
Ik schrijf Castroviejo alvast op.
En als hij het probeert en op een counter loopt, is het ook makkelijk roepen achteraf dat hij het niet had moeten doen jaquote:Op zondag 16 juli 2023 18:18 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Als Vingegaard het niet probeert weten we het ook niet, echt jammer.
Al is het altijd makkelijk roepen vanaf het bankie dat ze moeten aanvallen.
Totaal niet juist.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar vaak vooral aan het eind een sprintje, tja. Ik hoop van harte dat anderen zich er meer mee vermaken hoor, dat wel
Vinge the Cringe is echt een leuke bijnaam, vind je ook niet?quote:Op zondag 16 juli 2023 18:24 schreef DeeBee het volgende:
Vinge the Cringe sterker dan de laatste dagen, had juist eens moeten aanvallen
De 10e staat al op een kwartierquote:Op zondag 16 juli 2023 18:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Totaal niet juist.
Etappe 5, 6 en 14 werd er van ver voor de streep aangevallen en de 2 keer dat dat niet gebeurde (Puy de Dome en Grand Colombier) gaf het parcours totaal geen ruimte om vroeg aan te vallen. Puy de Dome was ook wel meer dan "aan het eind een sprintje". En dan zijn er volgens mij in het openingsweekend nog wat speldenprikjes geweest, maar die etappes heb ik niet gezien.
Het enige waar je over kan klagen is de straatlengte afstand waar de rest op staat.
Energie sparen voor de tijdritquote:Op zondag 16 juli 2023 18:24 schreef DeeBee het volgende:
Vinge the Cringe sterker dan de laatste dagen, had juist eens moeten aanvallen
Misschien ga ik komend weekeinde nog eens wat terugkijken om mijn beeld te completerenquote:Op zondag 16 juli 2023 18:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Totaal niet juist.
Etappe 5, 6 en 14 werd er van ver voor de streep aangevallen en de 2 keer dat dat niet gebeurde (Puy de Dome en Grand Colombier) gaf het parcours totaal geen ruimte om vroeg aan te vallen. Puy de Dome was ook wel meer dan "aan het eind een sprintje". En dan zijn er volgens mij in het openingsweekend nog wat speldenprikjes geweest, maar die etappes heb ik niet gezien.
Het enige waar je over kan klagen is de straatlengte afstand waar de rest op staat.
Weer aandacht voor de camera.quote:
Kan er zeker mee door, stuk beter dan zelfbedachte marketingonzin als R.EVquote:Op zondag 16 juli 2023 18:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vinge the Cringe is echt een leuke bijnaam, vind je ook niet?
Het is waarschijnlijk wel leuker als Vingegaard op een kleine achterstand ligt voor woensdag inderdaad. En mocht het verschil na woensdag nog steeds heel klein zijn dan wordt zaterdag ook de hele dag koers.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik verwacht (of hoop) dat Pogacar het geel gaat pakken dinsdag. Dan moet Jumbo woensdag all-in.
Tsja.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:28 schreef Felagund het volgende:
'Vingegaard nadert op 4 punten'
Hij had vandaag de bollen Renaat.
Remcoward is ook wel leuk.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kan er zeker mee door, stuk beter dan zelfbedachte marketingonzin als R.EV
Vandaag vond ik Vingegaard sterker ogen, maar was toch bang te lossen bij de Pogi prikjes leek het
Nog minder zelfs.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:30 schreef franklop het volgende:
Finish gemist, maar Wout was 4 seconden in beeld?
2,5.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:30 schreef franklop het volgende:
Hij is niet geselecteerd voor het WK.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:30 schreef groenen het volgende:
Wouter Poel wel weer richting WK-selectie. Dat is ook altijd een leuke rubriek
4 is nog een ruime schatting. Letterlijk alleen de laatste 20 meter en binnen 1 seconde na de finish schakelden ze weer terugquote:Op zondag 16 juli 2023 18:30 schreef franklop het volgende:
Nee twee weken sprintetappes om alles lekker dicht bij elkaar te houden, dat is pas leukquote:Op zondag 16 juli 2023 18:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
De 10e staat al op een kwartier
Volgens mij niet eens live.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
4 is nog een ruime schatting. Letterlijk alleen de laatste 20 meter en binnen 1 seconde na de finish schakelden ze weer terug
Wie zei dat?quote:Op zondag 16 juli 2023 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ah, nu Wout tweede is, moet er een echt podium met drie komen.
Krijgen we denk ik sowieso als ze dicht bij elkaar blijven, wie er ook in het geel staat.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Idealiter pakt Pogacar op dinsdag de gele trui, maar komt Vingegaard op woensdag weer dichterbij zonder het geel weer over te nemen. Dan krijgen we een reusachtige raid op zaterdag.
Ik wil een slotetappe naar Parijs met 100 procent strijd... net zoals in 1947.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Idealiter pakt Pogacar op dinsdag de gele trui, maar komt Vingegaard op woensdag weer dichterbij zonder het geel weer over te nemen. Dan krijgen we een reusachtige raid op zaterdag.
Zeiden ze ook na de tweede plek van Van Gilsquote:Op zondag 16 juli 2023 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Renaat 'WoutN1fan' Schotte.quote:
Die heb ik toen live gemist helaasquote:Op zondag 16 juli 2023 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik wil een slotetappe naar Parijs met 100 procent strijd... net zoals in 1947.
Op die grond heb ik meer vertrouwen in Jumbo en met name Wout, dan alles wat UAE daar in collectieve zin tegenover te zetten heeft. Jumbo moet daar mijns inziens de aanvallende ploeg zijn.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Krijgen we denk ik sowieso als ze dicht bij elkaar blijven, wie er ook in het geel staat.
Ja ik ook, en ik baal er nog steeds van.quote:
Zegt niks, parcours was heel anders.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Klassement nu:
[ afbeelding ]
Klassement na 15 etappes in de Tour van vorig jaar:
Scheelt al 6 minuten. Iedereen stond nog binnen de 10 minuten.
[ afbeelding ]
klassement na 15 etappes in 2021:
[ afbeelding ]
klassement na 15 etappes in 2020:
[ afbeelding ]
Maar 1979 heb ik wel gezien.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja ik ook, en ik baal er nog steeds van.
M'n ouders waren er nog niet klaar voor.
Waarvan akte.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Klassement nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:Op zondag 16 juli 2023 18:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een tijdrit van 60 kilometer, dat zouden ze nog eens moeten doenEen echt lange tijdrit mag sowieso wel weer eens ja, ongeacht wie er van de partij is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ook dan gaat er niks meer gebeurenquote:Op zondag 16 juli 2023 18:50 schreef kibo het volgende:
Wat zou het mooi zijn als ze voor de laatste etappe nog op seconden van elkaar staan. Denk niet dat er dan nog champagne gedronken wordt onderweg......
Fuck it, ploegentijdrit van de nummer 2. Zie die sprinters maar eens georganiseerd te krijgenquote:Op zondag 16 juli 2023 18:50 schreef kibo het volgende:
Wat zou het mooi zijn als ze voor de laatste etappe nog op seconden van elkaar staan. Denk niet dat er dan nog champagne gedronken wordt onderweg......
Met het huidige sprintersgilde doet Pogi nog serieus mee voor de boni's daarquote:Op zondag 16 juli 2023 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Laatste dag als in Parijs of Le Markstein? Jumbo kan alleszins niet spelen dan wel gokken op bonificaties, dus die zullen eerder moeten denk ik.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:53 schreef Fretwork het volgende:
Welke ploeg zou er eerder oorlog maken op de laatste dag?
UAE, of Jumbo "Samen Winnen" Visma?
Nooit meer lintworm van Vroemquote:Op zondag 16 juli 2023 18:37 schreef alpeko het volgende:
Keti KotiSlaaf Poels werpt de ketenen van zich af en viert zijn vrijheid met een Tour etappe. Een slaven monumenten in optima forma.
Ik zit er in elk geval helemaal klaar voor!quote:Op zondag 16 juli 2023 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met het huidige sprintersgilde doet Pogi nog serieus mee voor de boni's daar
1989.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn dat roept Jose al langer dan vandaagquote:Op zondag 16 juli 2023 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pogi pakt gewoon 2 min winst in de tijdrit van dinsdagquote:Op zondag 16 juli 2023 18:53 schreef Fretwork het volgende:
Welke ploeg zou er eerder oorlog maken op de laatste dag?
UAE, of Jumbo "Samen Winnen" Visma?
Als ie de eindwinst niet pakt met een kleine marge zal ie nog wel een paar keer terugdenken aan vandaagquote:Op zondag 16 juli 2023 19:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De lafheid van Vingegaard deed me een beetje denken aan Nairo Quintana die eindelijk de betere bergop was van Froome, maar te bangig/geïntimideerd was om van wat verder aan te vallen. En daardoor tweede werd.
Ik tel tijdritten maar ff niet mee.quote:
Gelukkig is dat niet meer het geval.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik tel tijdritten maar ff niet mee.
Vroeger (echt vroeger) eindigde de Tour heel vaak met een tijdrit.
1964 en 1968 (bijvoorbeeld) waren daardoor ook retespannend.
Lafheid klinkt wel heel makkelijk.. misschien zat hij zelf ook op de limiet? En verschil met Quintana is ook wel dat Vingegaard het geel heeft en dus niet moet aanvallen om te winnenquote:Op zondag 16 juli 2023 19:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De lafheid van Vingegaard deed me een beetje denken aan Nairo Quintana die eindelijk de betere bergop was van Froome, maar te bangig/geïntimideerd was om van wat verder aan te vallen. En daardoor tweede werd.
Ik vind het veel mooier dan die nepshow van tegenswoordig.quote:
Zeker, zelf vind ik het altijd wel fijn om een laatste etappe te hebben waarin nog wat nabeschouwd kan worden, om vervolgens met een spetterend slot af te sluiten. Bij een tijdrit als afsluiter komen ze één voor één over de lijn, en dan is het klaar. Dat vind ik dan maar matig (terwijl ik tijdritten zelf zeker wel mooi vind natuurlijk)quote:Op zondag 16 juli 2023 19:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind het veel mooier dan die nepshow van tegenswoordig.
Maar smaken verschillen.
Als het op seconden beslist wordt, hebben ze allebei wel meerdere momenten waar ze aan terugdenken. Waarbij ik vandaag dan niet als belangrijkste zie eigenlijkquote:Op zondag 16 juli 2023 19:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie de eindwinst niet pakt met een kleine marge zal ie nog wel een paar keer terugdenken aan vandaag
Als het verschil a.s. zaterdagavond kleiner is dan 30 seconden, dan kan dat spetterende sprintslot me gestolen worden.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, zelf vind ik het altijd wel fijn om een laatste etappe te hebben waarin nog wat nabeschouwd kan worden, om vervolgens met een spetterend slot af te sluiten. Bij een tijdrit als afsluiter komen ze één voor één over de lijn, en dan is het klaar. Dat vind ik dan maar matig (terwijl ik tijdritten zelf zeker wel mooi vind natuurlijk)
Na een slopende etappe nog 3 tegen 3 Jumbo/UAE op de champs, rest op minuten achterstand, wat een genot zou dat zijn ....quote:
Als je alles gekeken hebt, voegt zo’n nabeschouwing ook maar weinig toe vind ik.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, zelf vind ik het altijd wel fijn om een laatste etappe te hebben waarin nog wat nabeschouwd kan worden, om vervolgens met een spetterend slot af te sluiten. Bij een tijdrit als afsluiter komen ze één voor één over de lijn, en dan is het klaar. Dat vind ik dan maar matig (terwijl ik tijdritten zelf zeker wel mooi vind natuurlijk)
Pogi oefende vorig jaar al wel even in de slotritquote:Op zondag 16 juli 2023 19:14 schreef kibo het volgende:
[..]
Na een slopende etappe nog 3 tegen 3 Jumbo/UAE op de champs, rest op minuten achterstand, wat een genot zou dat zijn ....
Stel je voor dat Pogi 3 seconden achter staat op Vingequote:Op zondag 16 juli 2023 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mwoah het is wat ongenuanceerd gesteld, maar ik sta er wel achter. Gisteren twee keer niet aanvallen waar de kans er was, en vandaag geen enkele poging terwijl Pogacar minder leek en Vingegaard i.t.t. eerder makkelijk kon volgen, is gebrek aan durf. Hij kan heel toevallig steeds precies op de limiet hebben gezeten, maar dat toeval wordt dan wel erg groot.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lafheid klinkt wel heel makkelijk.. misschien zat hij zelf ook op de limiet? En verschil met Quintana is ook wel dat Vingegaard het geel heeft en dus niet moet aanvallen om te winnen
wordt altijd wel een beetje moe van die bankzitters die beweren dat je zo maar even aanvalt als wielrennerquote:Op zondag 16 juli 2023 19:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lafheid klinkt wel heel makkelijk.. misschien zat hij zelf ook op de limiet? En verschil met Quintana is ook wel dat Vingegaard het geel heeft en dus niet moet aanvallen om te winnen
Er zijn nog 4 echte sprinters over en dan tel ik Wout niet mee.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou je ze ook van de jaren 2019-2010 kunnen posten? Voor een completer beeld.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Klassement nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toeschouwer, die moet zich komen verklaren, aldus Pluggequote:
Bij een vlakke sprint na een makkelijke koers zijn er wel genoeg die sneller zijn dan Pogacar, lijkt mequote:Op zondag 16 juli 2023 19:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn nog 4 echte sprinters over en dan tel ik Wout niet mee.
Hinault won de massasprint in Parijs in 1982, de teringlijer.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij een vlakke sprint na een makkelijke koers zijn er wel genoeg die sneller zijn dan Pogacar, lijkt me
Lolquote:Op zondag 16 juli 2023 19:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Pogi pakt gewoon 2 min winst in de tijdrit van dinsdag
Een beetje willekeurig om de eerste 14 om de minuut te laten starten, om dan per anderhalve minuut te starten.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:15 schreef Marcoss het volgende:
https://www.tissottiming.(...)0110FFFFFFFFFFFFFF02
Starttijden voor dinsdag, Vingegaard als laatste om 17.00
Ik word altijd een beetje moe van dit argument, natuurlijk mogen wij helemaal niets zeggen over welke wielrenner dan ook.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:39 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wordt altijd wel een beetje moe van die bankzitters die beweren dat je zo maar even aanvalt als wielrenner
Bij nader inzien inderdaad wel twijfelachtig als dit een mindere dag was bij Pogacar. Maar als dit een trend is in de zin dat Pogacar hem niet meer los kan krijgen, dan werkt de Jumbo tactiek.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Morele overwinning? Hij verliest hier mogelijk de Tour door niets te doen, zo bang voor een counter die er waarschijnlijk nooit inzat.
Bij goede positionering de laatste bocht (al ligt die tegenwoordig wel iets verder van de aankomst) is een 3e plek niet uit te sluiten. Wat een bizar scenario zou dat zijnquote:Op zondag 16 juli 2023 20:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij een vlakke sprint na een makkelijke koers zijn er wel genoeg die sneller zijn dan Pogacar, lijkt me
Ze hebben een extra dag om er 1 te maken. Misschien mag de ploeg er zelf 1 aandragenquote:Op zondag 16 juli 2023 21:13 schreef JopJuh het volgende:
Moet Jonas nu in een matig pak dinsdag? Of allebei want Pogi in wit ook?
Lijkt me dat we tegenwoordig wel zo ver zijn dat de ploeg gewoon voor het pak mag zorgen (en dan met een geel likje verf als het ware)?quote:Op zondag 16 juli 2023 21:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze hebben een extra dag om er 1 te maken. Misschien mag de ploeg er zelf 1 aandragen
Hoe moderniseer je publiek? Wat is publiek moderniseren, überhaupt?quote:Op zondag 16 juli 2023 21:19 schreef bianconeri het volgende:
Wel hoog tijd dat het wielrennen moderniseert qua publiek want dit kan echt niet meer.
Overal hekken, publiek verbieden. Zoiets.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe moderniseer je publiek? Wat is publiek moderniseren, überhaupt?
Je had een paar jaar geleden toch die overdreven aandacht voor een pak wat 's avonds in Baskenland in elkaar genaaid werd en snel naar de startplaats gereden moest worden. Kwam over alsof dat een uitzondering was.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me dat we tegenwoordig wel zo ver zijn dat de ploeg gewoon voor het pak mag zorgen (en dan met een geel likje verf als het ware)?
Een leiderstrui hebben en dan verplicht in een matige leiderstrui een tijdrit af moeten werken terwijl de ploeg tienduizenden euro's steekt in de ontwikkeling van tijdritpakken zou wel echt te debiel voor woorden zijn. Nou is het wielrennen/UCI/ASO/etc, dus het zou me ook weer niet verbazen...
Het is sowieso een pak van de organisatie ja en niet van de ploeg zelf.. maar Vingegaard liet vorig jaar al wel zien dat het pak geen probleem hoeft te zijn. Denk dat de mindere tijdritfiets tov vorig jaar dan eerder een probleem is (ook al rijden ze daar niet heel veel op)quote:Op zondag 16 juli 2023 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me dat we tegenwoordig wel zo ver zijn dat de ploeg gewoon voor het pak mag zorgen (en dan met een geel likje verf als het ware)?
Een leiderstrui hebben en dan verplicht in een matige leiderstrui een tijdrit af moeten werken terwijl de ploeg tienduizenden euro's steekt in de ontwikkeling van tijdritpakken zou wel echt te debiel voor woorden zijn. Nou is het wielrennen/UCI/ASO/etc, dus het zou me ook weer niet verbazen...
Dat was Dumoulin zijn regenboog, wat overigens een prachtige marketingstunt was.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je had een paar jaar geleden toch die overdreven aandacht voor een pak wat 's avonds in Baskenland in elkaar genaaid werd en snel naar de startplaats gereden moest worden. Kwam over alsof dat een uitzondering was.
Ohja dat was het. Geen vergelijkbare situatie dus.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat was Dumoulin zijn regenboog, wat overigens een prachtige marketingstunt is.
Ging dat niet over een nationale trui en geen leiderstrui?quote:Op zondag 16 juli 2023 21:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je had een paar jaar geleden toch die overdreven aandacht voor een pak wat 's avonds in Baskenland in elkaar genaaid werd en snel naar de startplaats gereden moest worden. Kwam over alsof dat een uitzondering was.
Was dat niet met MvdP? Of was dat fiets materiaal?quote:Op zondag 16 juli 2023 21:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Altijd goed om te benadrukken wat voor een non-talent Van Aert lange tijd was.quote:
En Adrie vend des Poules was daar niet blij mee.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hinault won de massasprint in Parijs in 1982, de teringlijer.
Dan kun je ook 7 minuten eerder starten jaquote:Op zondag 16 juli 2023 20:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje willekeurig om de eerste 14 om de minuut te laten starten, om dan per anderhalve minuut te starten.
Heb ik toch een probleem, is kantoordagquote:Op maandag 17 juli 2023 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Woensdag 5400 hm, broekje gaat niet aan die dag.
Ik ook, liever unipuerto op dat soort dagenquote:Op maandag 17 juli 2023 09:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb ik toch een probleem, is kantoordag
Vermoedelijk zijn er voorschriften voor op basis van het aantal renners en de lengte van de tijdrit e.d.?quote:Op zondag 16 juli 2023 20:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje willekeurig om de eerste 14 om de minuut te laten starten, om dan per anderhalve minuut te starten.
Stukje Marmotte.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Woensdag 5400 hm, broekje gaat niet aan die dag.
Sporza Tour ziet Van Aert naar topvorm groeien voor WK: "Hij ontwikkelt een 6e versnelling"quote:Op maandag 17 juli 2023 09:37 schreef Zwansen het volgende:
Op Sporza.be gaan vier van de vijf artikelen op de hoofdpagina over Van Aert.
Mooie natte droomquote:Op maandag 17 juli 2023 09:32 schreef TAmaru het volgende:
Overigens zou het wel schitterend zijn als Pogi bijv. 3 seconden achter staat en dan alsnog in Parijs het geel pakt door derde te worden of door een kleine pelotonbreuk! Of een Vinootje! Laten we niet vergeten dat Pogi bevriend is met Jasper Philipsen en ook wel een beetje met Mathieu van der Poel denk ik.
Hoe langer de rit, hoe gunstiger. Ik verwacht dinsdag eigenlijk dat Pogi gewoon tijd pakt, dit lijkt me wel zijn ding. Ik hoop alleen dat hij niet met minuten gaat strooien, want dan zie ik weinig kans voor Jumbo meer om er écht wat aan te doen. Een kleine minuut de max graag. Dan hebben we koers op woensdag en hopelijk ook zaterdag.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd of de rustdag iets aan de verhoudingen gaat veranderen. Vond de trend nu weer iets richting Vingegaard hullen, laatste twee etappes leek hij weer ietsje sterker dan Pogacar, en iig niet minder zoals in alle andere etappes op 1 na. Maar kan ook zijn geweest dat deze etappes hem gewoon beter lagen.
Maar hetgeen eraan komt ligt hem nog beter t.o.v. Pogi als het goed is (in ieder geval woensdag). Wat dat betreft kunnen we ook gewoon nog steeds in de grotere strategie van Jumbo zitten, het moe maken van Pogi voor de derde week. Vinjego rijdt zeer economisch, niet die aanvallen direct beantwoorden maar er in eigen tempo naartoe rijden enzo.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd of de rustdag iets aan de verhoudingen gaat veranderen. Vond de trend nu weer iets richting Vingegaard hullen, laatste twee etappes leek hij weer ietsje sterker dan Pogacar, en iig niet minder zoals in alle andere etappes op 1 na. Maar kan ook zijn geweest dat deze etappes hem gewoon beter lagen.
https://magazine.etxeondo(...)m-dumoulins-tt-suit/quote:Op zondag 16 juli 2023 21:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nou als Pogacar het wiel pakt van Philipsen kan er best veel of als de UAE-trein met het hele team volop gaat sleuren in de laatste 2 km. Champs-Elysees is altijd bijzonder onberekenbaar.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:45 schreef dop het volgende:
[..]
Mooie natte droom
Pederson, Groenewegen van Aert, Cougard, Girmay gaan achterin het peleton zitten toekijken.
Die nemen genoegen met 1 of helemaal geen overwinning omdat ze pogi zo graag zien winnen.
koekoek UAe heeft ook echt een goede sprintrein.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als Pogacar het wiel pakt van Philipsen kan er best veel of als de UAE-trein met het hele team volop gaat sleuren in de laatste 2 km. Champs-Elysees is altijd bijzonder onberekenbaar.
quote:Op maandag 17 juli 2023 10:16 schreef Aguero het volgende:
[..]
https://magazine.etxeondo(...)m-dumoulins-tt-suit/
De tweedehands wielen van Cameron Wurf uit Andorra en volgens mij hebben ze ook nog aan de cockpit gesleuteld om te verbeteren ten opzichte van de standaard Canyon-setup.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Was dat niet met MvdP? Of was dat fiets materiaal?
Zolang er nog 4 echte sprinters en een tiental halve sprinters (inclusief een van Aert/Pedersen/Kristoff) in het peloton zitten is het een onzindiscussie.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als Pogacar het wiel pakt van Philipsen kan er best veel of als de UAE-trein met het hele team volop gaat sleuren in de laatste 2 km. Champs-Elysees is altijd bijzonder onberekenbaar.
Ai, succes alvast met de nieuwe sollicitatiesquote:Op maandag 17 juli 2023 09:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb ik toch een probleem, is kantoordag
Vingegaard verkrampt in de afdaling van de Cornet de Roselend, om vervolgens elke haarspeldbocht buitenop te malen?quote:
Minuten strooien lijkt me uitgesloten gezien de lengte en de tijdritcapaciteiten van Vingegaard. Tenzij hij valt ofzo.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe langer de rit, hoe gunstiger. Ik verwacht dinsdag eigenlijk dat Pogi gewoon tijd pakt, dit lijkt me wel zijn ding. Ik hoop alleen dat hij niet met minuten gaat strooien, want dan zie ik weinig kans voor Jumbo meer om er écht wat aan te doen. Een kleine minuut de max graag. Dan hebben we koers op woensdag en hopelijk ook zaterdag.
andere beugel inderdaad.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:43 schreef Aguero het volgende:
[..]
De tweedehands wielen van Cameron Wurf uit Andorra en volgens mij hebben ze ook nog aan de cockpit gesleuteld om te verbeteren ten opzichte van de standaard Canyon-setup.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210629_96872429
Dat dachten we in 2020 ook. Wel 15 km langer toen natuurlijk. En ik denk ook zwaarder?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Minuten strooien lijkt me uitgesloten gezien de lengte en de tijdritcapaciteiten van Vingegaard. Tenzij hij valt ofzo.
Goeie vraag. Sowieso hebben zij niks te klagen met een gewicht van amper 60 kg en een FTP tegen de 400.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vingegaard verkrampt in de afdaling van de Cornet de Roselend, om vervolgens elke haarspeldbocht buitenop te malen?
Of telt dat pas vanaf 5500hm met 33 graden?
Alle grappen over de foodcoach aside, ik geloof wel echt dat er enorme stappen zijn gezet in hoeveel en wat ze eten tijdens een zware rit.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Het nieuwste wielrennen.
Eens. Voeding heeft enorm veel veranderd maar dat mag je niet zeggen omdat ze dat vroeger ook zeiden terwijl ze aan de epo zaten.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alle grappen over de foodcoach aside, ik geloof wel echt dat er enorme stappen zijn gezet in hoeveel en wat ze eten tijdens een zware rit.
Als ze vroeger aten wat ze zeggen dat ze aten, dan is er fysiologisch niet te ontkennen dat ze nu veel fitter aan de laatste klimmen beginnen.
Voeding, materiaal en trainingsmethoden zijn wel fors verbeterd natuurlijk.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alle grappen over de foodcoach aside, ik geloof wel echt dat er enorme stappen zijn gezet in hoeveel en wat ze eten tijdens een zware rit.
Als ze vroeger aten wat ze zeggen dat ze aten, dan is er fysiologisch niet te ontkennen dat ze nu veel fitter aan de laatste klimmen beginnen.
Alsof je een motor hebt die op diesel en raketbrandstof kan draaien. Waar ze vroeger kunstmatig die dieselmotor moesten vergroten om nog hard naar boven te kunnen, rijden ze nu tot aan de laatste klim met een zo ver mogelijk afgetapte tank raketbrandstof.
En uiteraard, ook in trainingen haal je dan veel meer uit de uren 3-7.
Die zijn uiteraard nooit te vertrouwen.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, leuk, laten we voor de 100e keer dezelfde discussie voeren.
Ja, voeding, leuk en aardig, maar ook Matxin en Gianetti.
Hoe goed is verval voor ons te checken? Voor mn gevoel zie je de laatste dagen steeds dezelfde renners, hintend naar verval over het peloton gezien.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is natuurlijk en en. Maar waar ik weinig weet van heb is de impact van alle middelen die legaal zijn bij definitie. Ketonen lijken veel impact gehad te hebben op de koers maar zijn gewoon legaal. Corticosteroïden om af te vallen zijn semi-legaal.
Hoe dan ook, ik zie weinig verklaring voor een gebrek aan verval gedurende de grote ronde. En verval is er nog niet geweest terwijl het een zware Tour is. Dan lijkt me de verklaring dat micro-doseringen bloeddoping, die bij mijn weten nog steeds vrijwel ontraceerbaar zijn, verreweg de meest voordehandliggende.
Ja aan meewind zijn al veel grootse prestaties toegeschreven.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe goed is verval voor ons te checken? Voor mn gevoel zie je de laatste dagen steeds dezelfde renners, hintend naar verval over het peloton gezien.
Schattingen van W/Kg zijn leuk, maar natuurlijk ook sterk weers- en tactiekafhankelijk.
Al geloof ik wel dat er waar mogelijk vanalles gemicrodosed wordt, legaal en illegaal.
Je ziet gevoelsmatig ook wel minder dat renners eindeloos aan blijven klampen om dan 18e te worden in het klassement.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe goed is verval voor ons te checken? Voor mn gevoel zie je de laatste dagen steeds dezelfde renners, hintend naar verval over het peloton gezien.
Schattingen van W/Kg zijn leuk, maar natuurlijk ook sterk weers- en tactiekafhankelijk.
Al geloof ik wel dat er waar mogelijk vanalles gemicrodosed wordt, legaal en illegaal.
De verdenkingen aangaande Sky hadden natuurlijk te maken dat ze binnen mum van tijd drie matige also-rans omturnden tot Tourwinnaar (waarvan eentje viervoudig).quote:Op maandag 17 juli 2023 13:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja aan meewind zijn al veel grootse prestaties toegeschreven.
Goede analyses houden wel rekening met het weer iig. Als je het over de gehele linie bekijkt kan je er wel uitspraken over doen. Zaterdag na twee weken zware koers sneller dan Pantani rijden - verdacht. Gisteren klimterecordje van Froome dik verbeterd - idem. Als dat in de derde week lekker doorgaat, hou ik me aanbevolen voor allerhande verklaringen.
Overigens vierde cynisme hoogtij in tijdperk Froome maar dat was als je op klimtijden afgaat een periode van relatief weinig doping. Froome zelf zag je ook vaak verminderen tijdens een grote ronde trouwens, in de derde week kon Movistars Quintana nog het meest aanrichten.
De grootste innovatie die je toen had waren die gewichtsverliezen zonder vermogensverlies. Veel geruchten over geweest (Aicar, GW1516 ofzo), maar volgens mij kon je het ook vrij eenvoudig bereiken met corticosteroïden en wat TUEs. Dat in combinatie met ketonen gaf Sky wel wat edge op het biomedische vlak t.o.v. de rest.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De verdenkingen aangaande Sky hadden natuurlijk te maken dat ze binnen mum van tijd drie matige also-rans omturnden tot Tourwinnaar (waarvan eentje viervoudig).
Tony Martin probeerde het ook maar hem lukte het wat minder.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De grootste innovatie die je toen had waren die gewichtsverliezen zonder vermogensverlies. Veel geruchten over geweest (Aicar, GW1516 ofzo), maar volgens mij kon je het ook vrij eenvoudig bereiken met corticosteroïden en wat TUEs. Dat in combinatie met ketonen gaf Sky wel wat edge op het biomedische vlak t.o.v. de rest.
Een of andere oud-renner moet even met een boekje komen over die tijd. Lijkt me wel wat voor Wiggo maar helaas is die embedded in het wielrennen atm.
Er zullen er vast 3 voluit gaan voor het ploegenklassement, dan is Castro wel logischquote:Op maandag 17 juli 2023 13:31 schreef franklop het volgende:
laten we het over belangrijkere dingen hebben. Zal Castrovejo er nog een keer voor gaan morgen?
Publiek kan ook gewoon een keer opletten i.p.v. selfies te zitten maken, het is juist goed dat er een keer wat aan wordt gedaan.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:29 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop niet dat er iets gaat gebeuren met de ideeen van Djumbo om aangifte te gaan doen tegen de veroorzaker van de val gisteren. Dit was een ontzettend ongelukkig moment dat kan gebeuren wanneer publiek dicht op renners staat. als je dat 100% wilt voorkomen moet je de wegen in dorpjes van dranghekken voorzien.
Als je met je aangeschoten harses niet uitkijkt omdat je zonodig een selfie moet maken, moet je maar op de blaren zitten.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:29 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop niet dat er iets gaat gebeuren met de ideeen van Djumbo om aangifte te gaan doen tegen de veroorzaker van de val gisteren. Dit was een ontzettend ongelukkig moment dat kan gebeuren wanneer publiek dicht op de koers staat. Als je dat 100% wilt voorkomen moet je de wegen in dorpjes van dranghekken voorzien.
Deze mening had ik niet verwacht, lijkt me juist een uitstekend idee om aangifte te doen en een daad te stellen. Ik vind naar de koers kijken nog wel een recht dat bij het wielrennen hoort, maar dat per se op je eigen telefoon willen vereeuwigen niet bepaald.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:29 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop niet dat er iets gaat gebeuren met de ideeen van Djumbo om aangifte te gaan doen tegen de veroorzaker van de val gisteren. Dit was een ontzettend ongelukkig moment dat kan gebeuren wanneer publiek dicht op de koers staat. Als je dat 100% wilt voorkomen moet je de wegen in dorpjes van dranghekken voorzien.
In principe zat er ruimte tussen de natuurlijke lijn die het publiek vormde en de renners. Net op het moment dat de toeschouwer zijn arm die ruimte in zwenkt wijkt ook Kuss iets uit. Ik vind het vooral heel ongelukkig.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Publiek kan ook gewoon een keer opletten i.p.v. selfies te zitten maken, het is juist goed dat er een keer wat aan wordt gedaan.
Natuurlijk zat er ruimte bij die eerste renners, die waren in de aanval of vol op kop van het peloton aan het rijden. Kuss zat iets verder naar achteren waar je al 4/5 renners naast elkaar hebt. Als publiek heb je de verantwoordelijkheid om door te hebben dat er een peloton aankomt en dat je niet te ver binnen de hekken moet leunen of je arm uit moet steken.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In principe zat er ruimte tussen de natuurlijke lijn die het publiek vormde en de renners. Net op het moment dat de toeschouwer zijn arm die ruimte in zwenkt wijkt ook Kuss iets uit. Ik vind het vooral heel ongelukkig.
quote:Van Gils knalde vanochtend tijdens een afdaling op een kleine vrachtwagen, zo bevestigt zijn ploeg Lotto Dstny. De vrachtwagen moest bruusk in de remmen gaan toen een tegenligger naar boven reed.
“Maxim heeft pijn in zijn schouder, maar gelukkig werden geen breuken vastgesteld”, zegt dokter Peter Plessers. “Hij start gewoon dinsdag in de tijdrit en wil Parijs halen. Al is het uiteraard niet fijn, dit is al de derde valpartij voor Maxim in de Tour.” Van Gils kwam in het openingsweekend in de rit naar San Sebastian al ten val, net als in de rit van afgelopen zaterdag, toen het peloton in de eerste kilometers massaal tegen de grond ging.
Ook de vader van Van Gils, die zoals wel vaker mee fietste op de trainingsrit, kwam ten val en liep verwondingen op. Hij werd net als zijn zoon overgebracht naar het ziekenhuis.
Van Gils werd vorige vrijdag nog knap tweede in de bergrit met aankomst op de Grand Colombier
Baskenland is, helaas voor RR en anderen, nog altijd geen soevereine staatquote:Op maandag 17 juli 2023 14:36 schreef franklop het volgende:
10 nationaliteiten met een zege. 11 als je Baskenland meerekent en dat op 15 ritten.
2021 en 2022 waren het er 9 in totaal, als ik het goed tel
Verwacht sowieso niet dat donderdag en vrijdag beiden sprints worden, misschien wel allebei niet. Dan heeft Kung veel meer kans dan morgenquote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Baskenland is, helaas voor RR en anderen, nog altijd geen soevereine staat. Dus die tellen gewoon voor Spanje, wat je daar verder ook van vindt. Ik gun het ze hoor, maar ja. 10 landen dus nu.
Op hoeveel zouden we uit kunnen komen? In theorie kun je nog 6 nationaliteiten erbij krijgen in de laatste 6 ritten, maar bijzonder realistisch is het allemaal niet;
-Küng (Zwitserland) zou de tijdrit moeten winnen, maar denk dat die klim te zwaar voor hem is om Pogi en Van Aert o.a. te verslaan;
-Kristoff (Noorwegen), Bauhaus (Duitsland) en Girmay (Eritrea) moeten de 3 resterende sprints winnen. 1 van die 3 zou kunnen, maar niet allemaal normaliter;
-De bergritten geven wellicht het meeste kans. Als je een vlucht vooruit houdt zou Ciccone (Italië) denk ik de voornaamste kanshebber zijn. Onder de klassementsmannen is Gall (Oostenrijk) nog een optie, of in theorie Kuss (VS), maar die zal wel bij Vingegaard moeten blijven. Je kan ook nog denken aan Lutsenko (Kazachstan) maar die is niet in topvorm.
Denk dat we op 11 of misschien 12 uit gaan komen.
Als je kijkt naar ontsnappingen (zou in principe in 4 van de 6 resterende etappes kunnen gebeuren natuurlijk) zijn er nog veel meer opties. Colombia (Bernal, Tejada), Portugal (Rui Costa, Oliveira), Nieuw-Zeeland (Smith, Strong) en Luxemburg (Geniets, Kirsch, Jungels) zijn dan ook niet uit te sluiten.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Baskenland is, helaas voor RR en anderen, nog altijd geen soevereine staat. Dus die tellen gewoon voor Spanje, wat je daar verder ook van vindt. Ik gun het ze hoor, maar ja. 10 landen dus nu.
Op hoeveel zouden we uit kunnen komen? In theorie kun je nog 6 nationaliteiten erbij krijgen in de laatste 6 ritten, maar bijzonder realistisch is het allemaal niet;
-Küng (Zwitserland) zou de tijdrit moeten winnen, maar denk dat die klim te zwaar voor hem is om Pogi en Van Aert o.a. te verslaan;
-Kristoff (Noorwegen), Bauhaus (Duitsland) en Girmay (Eritrea) moeten de 3 resterende sprints winnen. 1 van die 3 zou kunnen, maar niet allemaal normaliter;
-De bergritten geven wellicht het meeste kans. Als je een vlucht vooruit houdt zou Ciccone (Italië) denk ik de voornaamste kanshebber zijn. Onder de klassementsmannen is Gall (Oostenrijk) nog een optie, of in theorie Kuss (VS), maar die zal wel bij Vingegaard moeten blijven. Je kan ook nog denken aan Lutsenko (Kazachstan) maar die is niet in topvorm.
Denk dat we op 11 of misschien 12 uit gaan komen.
Wout Poels is: Team RiccoMosquera, PeakTaus, Therapeutic Use Exemptions, Raids powered by Europol ineen!quote:Op zondag 16 juli 2023 21:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
WOUT POELS IS BORAT, JOHN CLEESE, AL BUNDY EN SUPERMAN INEEN
Ja in theorie kan er een hoop, maar de opties die je noemt lijken me niet de meest waarschijnlijke qua vorm of intrinsieke kwaliteit van die renners. Daarom had ik ze nog niet genoemd.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar ontsnappingen (zou in principe in 4 van de 6 resterende etappes kunnen gebeuren natuurlijk) zijn er nog veel meer opties. Colombia (Bernal, Tejada), Portugal (Rui Costa, Oliveira), Nieuw-Zeeland (Smith, Strong) en Luxemburg (Geniets, Kirsch, Jungels) zijn dan ook niet uit te sluiten.
Vorig jaar hadden mensen Clarke en Houle ook nooit verwachtquote:Op maandag 17 juli 2023 17:17 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja in theorie kan er een hoop, maar de opties die je noemt lijken me niet de meest waarschijnlijke qua vorm of intrinsieke kwaliteit van die renners. Daarom had ik ze nog niet genoemd.
Dan kun je nog eerder Letland (Neilands) noemen denk ik. En voor de volledigheid, het enige land dat we nog niet genoemd hadden is dan Costa Rica, maar Amador komt echt al een hele tijd niet meer vooruit.
quote:Op maandag 17 juli 2023 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden om de Tour of America nieuw leven in te blazen.
Steve Chainel mag ook bij het tweede seizoen weer de open deuren komen intrappen, dus het zal bij een Europees effect blijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, deze zocht ik ook.quote:
Wel enigszins toe aan een modernisatie. Graag stel ik een waaierrit voor in Death Valley, om vervolgens een rit te organiseren in Wyoming alwaar een Pogacar demarrage Yellowstone doet ontploffen.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, deze zocht ik ook.
Dit zou zo ongekend fantastisch zijn, boh boh boh.
130 kilometer klimtijdrit naar Lake Tahoe moet RemcoN1Fan wel kunnen bekoren, die pakt daar drie kwartier!quote:Op maandag 17 juli 2023 18:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wel enigszins toe aan een modernisatie. Graag stel ik een waaierrit voor in Death Valley, om vervolgens een rit te organiseren in Wyoming alwaar een Pogacar demarrage Yellowstone doet ontploffen.
Remco in een proloog op Ground Zero. Met de snelheden die hij daar zou halen is het alsof al Qaeda nooit is vertrokken!quote:Op maandag 17 juli 2023 18:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
130 kilometer klimtijdrit naar Lake Tahoe moet RemcoN1Fan wel kunnen bekoren, die pakt daar drie kwartier!
Sowieso moeten er 3 voor de helmpjes, maar Kwiatek of Castro is de vraagquote:Op maandag 17 juli 2023 13:31 schreef franklop het volgende:
laten we het over belangrijkere dingen hebben. Zal Castrovejo er nog een keer voor gaan morgen?
Parcoursbouwer van de Tour krijgt een hartverzakking van deze afstanden. Als die van Oost naar west moest uittekenen deden we er 12 weken overquote:
En dan in de derde etappe lafjes af te stappen om zich een heel seizoen te verschuilen in het Tora Bora-gebergte zeker? Dat is nog iets anders dan de Teide of Mexico...quote:Op maandag 17 juli 2023 18:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Remco in een proloog op Ground Zero. Met de snelheden die hij daar zou halen is het alsof al Qaeda nooit is vertrokken!
Hoewel 9/11 natuurlijk een inside job was.
Heeft Bert toevallig ook al onderzocht hoe aerodynamisch dit is?quote:
Kwam ook bij mij voorbij, ven benieuwd of we morgen nog speciale dingen gaan zien.quote:
Ik heb me al vaker afgevraagd waarom er eigenlijk geen grote rondes worden georganiseerd in andere werelddelen. Zou echt episch zijn. In Europa zijn de mogelijkheden toch maar beperkt. Je zou in de winter in Afrika en Azië een grote ronde kunnen organiseren en ook Amerika biedt fantastische opties.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou graag die verschillen willen zienquote:
Denk dat de afstand bij de toppers in het klassement wel gehandhaafd gaat wordenquote:Op maandag 17 juli 2023 19:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kwam ook bij mij voorbij, ven benieuwd of we morgen nog speciale dingen gaan zien.
Lijkt mij ook, maar misschien plaatsen ze extra veel fietsen op het dak, of over dwars.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Denk dat de afstand bij de toppers in het klassement wel gehandhaafd gaat worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |