SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
Vind ik niet.quote:
Ja, ik had 10,6 en 2 in mijn hoofd, maar het is 10,6 en 4.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nee, dan 4 in plaats van 2, of zelfs 6 als Yates in de rem knijpt op de finish.
Het is toch een vreemde regel, eigenlijk zou het 10, 6 en 3 moeten zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, ik had 10,6 en 2 in mijn hoofd, maar het is 10,6 en 4.
Of sparen voor woensdag?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heel benieuwd wat Jumbo morgen gaat doen. Nog zo'n dag en dan hopen dat de opeenstapeling van inspanningen Pogacar fataal wordt? Of toch juist wat meer defensief rijden?
Pantaniquote:
Of gewoon guardia civil inhuren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Standaard 1 kilometer van de bergtop hekken plaatsen. en een touw op 1,5km van het einde.
Je stream loopt wat achter.quote:
Met hekken kan het net zo goed fout gaan. Iets met Oude Kwaremont. Doe maar gewoon 5km van de top geen publiek en vooral minder motoren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Standaard 1 kilometer van de bergtop hekken plaatsen. en een touw op 1,5km van het einde.
“Heeft Wout zo vroeg gelost vanwege San Sebastian?”quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kijk wel uit naar Vive le velo vanavond, veel discussiepunten
Of het extreem duur maken, ik denk aan 500 euro per persoonquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Met hekken kan het net zo goed fout gaan. Iets met Oude Kwaremont. Doe maar gewoon 5km van de top geen publiek en vooral minder motoren.
Ja super interessant, verschillende meningen horen van mensen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kijk wel uit naar Vive le velo vanavond, veel discussiepunten
Ineos wil hem heel graag behouden toch? Misschien een dik miljoenencontract zoquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De altijd geldschrapende Acquadro die Rodriguez naar Movistar dirigeert, zonde.
Wat een debuut in de Tour, amai.
Kritiek op de vele motoren is wat lastig voor Sporza omdat ze daarmee ook Maarten uit de Tour gooien.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kijk wel uit naar Vive le velo vanavond, veel discussiepunten
We krijgen nu zeker de altijd vervelende man met een mening act van Jan, weinig zin inquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kijk wel uit naar Vive le velo vanavond, veel discussiepunten
Hij heeft op de eerste rustdag al getekend.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ineos wil hem heel graag behouden toch? Misschien een dik miljoenencontract zo
Zoals vandaag zou ik niet doen, volgens mij speel je UAE daar uiteindelijk mee in de kaart.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heel benieuwd wat Jumbo morgen gaat doen. Nog zo'n dag en dan hopen dat de opeenstapeling van inspanningen Pogacar fataal wordt? Of toch juist wat meer defensief rijden?
Of gewoon beperkt aantal mensen. Vol is vol.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:00 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Met hekken kan het net zo goed fout gaan. Iets met Oude Kwaremont. Doe maar gewoon 5km van de top geen publiek en vooral minder motoren.
Dit werkt wel beter, nu was Vingegaard iig (minimaal) gelijkwaardig aan Pogacar op de klim.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heel benieuwd wat Jumbo morgen gaat doen. Nog zo'n dag en dan hopen dat de opeenstapeling van inspanningen Pogacar fataal wordt? Of toch juist wat meer defensief rijden?
Oh, dan had hij even moeten wachten..quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij heeft op de eerste rustdag al getekend.
Wel een kans om morgen weer tijd terug te pakken, zoals wel meer die achter de top-6 staan in het klassementquote:
De koers is van het volk.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Of het extreem duur maken, ik denk aan 500 euro per persoon
Door rijden voor het ploegenklassement!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:03 schreef Szura het volgende:
Daar hebben we Castroviejo die Pitcuck moest ophalen
Ik mag hopen dat ze voor hem subsidie krijgen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:04 schreef DiegoFuser het volgende:
Kristof Meul, hoe komt Sporza aan dit soort kneuzen
Ik vroeg me af of jij bekend bent met dit youtube kanaal:quote:
Sociale werkplaats.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:04 schreef DiegoFuser het volgende:
Kristof Meul, hoe komt Sporza aan dit soort kneuzen
Wat moet je wel doen? Enige waarop Vingegaard een voordeel lijkt te hebben, is inhoud, dus UAE heeft niet direct belang bij een zware koers, die laten gewoon telkens een grote groep wegrijden, zetten Pogi af op de laatste klim en laten hem wegpoefenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals vandaag zou ik niet doen, volgens mij speel je UAE daar uiteindelijk mee in de kaart.
Dat ie eeeeeh daar nog eeeeeeh maar eeeeehh in zat eeeeeeh met de eeeeeeeh ramen eeeeh dichtquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat Frans Maassen daar nog steeds in de auto zit, mijn hemel.
Daar ben ik het in principe mee eens.quote:
Mja goed punt. Toch maar meer van hetzelfde en nog harder beuken om Pogi te kraken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:06 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wat moet je wel doen? Enige waarop Vingegaard een voordeel lijkt te hebben, is inhoud, dus UAE heeft niet direct belang bij een zware koers, die laten gewoon telkens een grote groep wegrijden, zetten Pogi af op de laatste klim en laten hem wegpoefen
Niermann?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Wie is 1e ploegleider bij Jumbo? Ik mag hopen dat Maassen dat niet is.
Niermann denk ik dan @groenenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Wie is 1e ploegleider bij Jumbo? Ik mag hopen dat Maassen dat niet is.
Dat is waar. Meer hekken lijkt me dan de beste oplossing of knuppelpolitie.gif.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar ben ik het in principe mee eens.
Maar als het volk de koers verziekt, dan vraagt het om maatregelen.
Ik begrijp dat de goeien dan onder de kwaaien gaan lijden, maar ik wil geen herhalingen van de Ventoux-shitzooi van 2016. Ook al waren de beelden van een rennende Froempie episch en zijn ze historisch geworden; ik hoef geen getuige te zijn van renners die door publiek en motoren van de sokken worden gelopen of gereden.
Ziet eruit als een goed kanaal.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of jij bekend bent met dit youtube kanaal:
https://www.youtube.com/@:cyclinghighlights
Het is wachten tot Flanders Classics/Golazo de Tour over koopt van de ASO en op iedere berg VIP tenten plaatst.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar ben ik het in principe mee eens.
Maar als het volk de koers verziekt, dan vraagt het om maatregelen.
Ik begrijp dat de goeien dan onder de kwaaien gaan lijden, maar ik wil geen herhalingen van de Ventoux-shitzooi van 2016. Ook al waren de beelden van een rennende Froempie episch en zijn ze historisch geworden; ik hoef geen getuige te zijn van renners die door publiek en motoren van de sokken worden gelopen of gereden.
Op zich vind ik het missen van koershardheid wel een logische verklaring.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:10 schreef Marcoss het volgende:
Die klim van de Marie Blanque wordt wel met de dag wonderlijker
Alsof het in België altijd goed gaat.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:11 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Het is wachten tot Flanders Classics/Golazo de Tour over koopt van de ASO en op iedere berg VIP tenten plaatst.
Zo noemen ze dat daar.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:10 schreef Centenbak het volgende:
Jose heeft het nu over de piloten van de motoren
Ik zag in de laatste kilometers dat een meerenner het publiek werd ingetrokken, tot zijn eigen stomme verbazing. Heerlijk moment! Ik snap die meerenners trouwens niet. Het is algemeen bekend dat de tour-renners meerenners erg irritant vinden en toch doen ze het. Ik vraag me af wat die meerenners allemaal in de oren schreeuwen van de renners.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Of het extreem duur maken, ik denk aan 500 euro per persoon
Een jaar of 10 (?) geleden werd er eentje op weg naar Alpe-d'Huez koelbloedig genept door een andere toeschouwer. Maar ook daar zijn risico's aan verbonden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik zag in de laatste kilometers dat een meerenner het publiek werd ingetrokken, tot zijn eigen stomme verbazing. Heerlijk moment! Ik snap die meerenners trouwens niet. Het is algemeen bekend dat de tour-renners meerenners erg irritant vinden en toch doen ze het. Ik vraag me af wat die meerenners allemaal in de oren schreeuwen van de renners.
Tsja, wat zouden ze roepen?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik zag in de laatste kilometers dat een meerenner het publiek werd ingetrokken, tot zijn eigen stomme verbazing. Heerlijk moment! Ik snap die meerenners trouwens niet. Het is algemeen bekend dat de tour-renners meerenners erg irritant vinden en toch doen ze het. Ik vraag me af wat die meerenners allemaal in de oren schreeuwen van de renners.
De centen zijn altijd mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:16 schreef Marcoss het volgende:
Vingegaard nu al per ongeluk de bollen gepakt, dat is wat vroeg
Ik ga geloof ik maar die hard fan worden van de Formule 1; daar zie ik zo gauw geen gekken meerennen en motortjes meerijden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:11 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Het is wachten tot Flanders Classics/Golazo de Tour over koopt van de ASO en op iedere berg VIP tenten plaatst.
En ditmaal ook wel terecht. Rijden de motards niet pal voor een kopgroep of koploper om een race te beïnvloeden, dan blokkeren ze nu wel een aanvaller. Mede ingegeven door de zogenaamde fans die een weg van 3 meter breed nog even met anderhalve meter verkleinen. Tijd om alle fotografen uit in ieder geval deze wedstrijd te houden, beklimmingen veel meer af te zetten of gewoon dictatoriaal lekker een vergoeding vragen om op de openbare weg te mogen staan.quote:
Hmm hmm, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Timelimit 18%, or 4:41:44 (+42:59)
Volgens Steef
Dat wordt een strijd tussen Vingegaard en Pogacar ja normaal gesproken. De rest is ook maar matig.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bolletjestrui wordt dan wel lastig voor de rest.
Zal afhangen van de verdere tactiek van Jumbo (en die zal wel weer afhangen van dinsdag)quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bolletjestrui wordt dan wel lastig voor de rest.
Ik zou daar geen problemen mee hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat wordt een strijd tussen Vingegaard en Pogacar ja normaal gesproken. De rest is ook maar matig.
Hoe zie je dat voor je? 150km met drones die nog altijd behoorlijk beperkt zijn qua accuduur en actieradius.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat moet je überhaupt nog met motoren in een wedstrijd, als je met drones veel betere beelden kunt schieten.
Kneuzen als Carl en Timmerman aan het werk houdenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat moet je überhaupt nog met motoren in een wedstrijd, als je met drones veel betere beelden kunt schieten.
Er zijn 300 motoren in een wedstrijd, dan vallen er ongetwijfeld meerdere drones te regelen. Aan het geld ligt het niet bij de ASO.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:23 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? 150km met drones die nog altijd behoorlijk beperkt zijn qua accuduur en actieradius.
"En daar pakt Pogacar de bonificaties! Oei, er boort zich een drone in zijn oog! Wat een spektakel hier! Met half zicht de Joux-Plane af! Wat gaat ons dat brengen?!"quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:23 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? 150km met drones die nog altijd behoorlijk beperkt zijn qua accuduur en actieradius.
Motoren alleen in de tussenstukken, drones voor de beklimmingenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:23 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? 150km met drones die nog altijd behoorlijk beperkt zijn qua accuduur en actieradius.
Of de Spaanse Guardia Civil met hun knuppels inhurenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zo noemen ze dat daar.
Wat me opvalt, na die shit met Opi-omi, dat er alleen maar meer idioten met grote borden naar het fietsen komen (zonder vaak te kijken). Wat is dat voor ziekte?
Misschien een idee om een half uur voor de renners langskomen met de Gendarme van Saint-Tropez, o.l.v. Louis de Funès, om al dat klootjesvolk die borden uit de handen te rukken?
Léon van Bon is hier niet blij mee.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
1 tv motor voor het peloton, 1 tv motor achter het peloton. 1 radio motor bij peloton.
1 tv motor + 1 radio motor bij de kopgroep.
Dan nog 3 bevoorradingsmotoren, een paar jury auto's en de teamwagens.
Rest dondert maar op.
Die mogen zich opfokken voor de Vuelta.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:25 schreef kibo het volgende:
[..]
Of de Spaanse Guardia Civil met hun knuppels inhuren
Nah, over 10 jaar misschien.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Motoren alleen in de tussenstukken, drones voor de beklimmingen
Dat was een andere Forclaz.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:23 schreef Toby56 het volgende:
Morgen de Forclaz, de berg van de grote truc spécial van ene Sjaak Anquetil.
Dat is ook zo; er zijn er twee.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat was een andere Forclaz.
Drie zelfs!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is ook zo; er zijn er twee.
Klotefransen.
Er zijn er nog wel meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is ook zo; er zijn er twee.
Klotefransen.
Ja, dat was de Col de la Forclaz in Zwitserland. In Frankrijk heb je de Col de la Forclaz de Montmin, die we morgen zien, en je hebt ook nog de Col de la Forclaz de Queige.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Verdoeme.
Die van Sjaak was dichtbij Chamonix.
Dus morgen een andere?
Deze is dicht bij Annecy, ook niet heel ver van Charmonix dus.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Verdoeme.
Die van Sjaak was dichtbij Chamonix.
Dus morgen een andere?
Klotefransen?quote:
't Is ingewikkeld.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Deze is dicht bij Annecy, ook niet heel ver van Charmonix dus.
Hij heeft nog een kleine marge overgehouden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
158
PETIT Adrien
INTERMARCHÉ - CIRCUS - WANTY FRA 38'06
Tv-motoren kunnen er nooit genoeg zijn, uiteraard wel met voldoende afstand. Melkertbanen die verslaggevertje mogen spelen en nutteloze fotografen eruit maakt plaats genoeg vrijquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
1 tv motor voor het peloton, 1 tv motor achter het peloton. 1 radio motor bij peloton.
1 tv motor + 1 radio motor bij de kopgroep.
Dan nog 3 bevoorradingsmotoren, een paar jury auto's en de teamwagens.
Rest dondert maar op.
quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik zag in de laatste kilometers dat een meerenner het publiek werd ingetrokken, tot zijn eigen stomme verbazing. Heerlijk moment! Ik snap die meerenners trouwens niet. Het is algemeen bekend dat de tour-renners meerenners erg irritant vinden en toch doen ze het. Ik vraag me af wat die meerenners allemaal in de oren schreeuwen van de renners.
Ik mis hier de knuppelende Guardia Civil.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genoeg opties.
Ja, vrij schandalig wel, ook nog een halve klimtijdrit.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik mis hier de knuppelende Guardia Civil.
Andersom kan ook best, lastig in te schatten. Maar Pogi normaal wel favorietquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Is er maar 1 tijdrit deze tour?
Zelf even opgezocht, 22 kilometer ook maar? Dan snap ik dat elke seconde telt ja.
Hoeveel pakt Pogi normaal op Vingegaard op zo’n afstand? 30 seconden?
Dat zijn toch al grote verschillenquote:
Vorig jaar won Vingegaard natuurlijk tijd op Pogacar maar ik zou Pogi hier ook wel favoriet makenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Is er maar 1 tijdrit deze tour?
Zelf even opgezocht, 22 kilometer ook maar? Dan snap ik dat elke seconde telt ja.
Hoeveel pakt Pogi normaal op Vingegaard op zo’n afstand? 30 seconden?
Maar als we keuzes gaan maken: welke fotografen zijn dan wel en welke niet nutteloos? Of gewoon één van de organisatie en daar moet de rest het mee doen?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tv-motoren kunnen er nooit genoeg zijn, uiteraard wel met voldoende afstand. Melkertbanen die verslaggevertje mogen spelen en nutteloze fotografen eruit maakt plaats genoeg vrij
Je zou denken dat je veel meer met drones kan doen, toch?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als we keuzes gaan maken: welke fotografen zijn dan wel en welke niet nutteloos? Of gewoon één van de organisatie en daar moet de rest het mee doen?
In elk geval voor de bewegende livebeelden, dan kan er weer een TV-motor weg als dat eenmaal goed op orde is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:06 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je zou denken dat je veel meer met drones kan doen, toch?
Prima lijkt me. Lekker boeiend om vanuit drie hoeken op vijf verschillende momenten een foto van Pogacar met Vingegaard in zijn wiel beschikbaar te krijgen of niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als we keuzes gaan maken: welke fotografen zijn dan wel en welke niet nutteloos? Of gewoon één van de organisatie en daar moet de rest het mee doen?
Ze gaan maar lekker in de afdaling fotootjes maken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als we keuzes gaan maken: welke fotografen zijn dan wel en welke niet nutteloos? Of gewoon één van de organisatie en daar moet de rest het mee doen?
Neem aan nog zo'n dag. Zeker met die finish morgen anders doet Pogi weer zo'n poefje op 500m van de finish.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heel benieuwd wat Jumbo morgen gaat doen. Nog zo'n dag en dan hopen dat de opeenstapeling van inspanningen Pogacar fataal wordt? Of toch juist wat meer defensief rijden?
Dit keer wel met ruimte hopelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Neem aan nog zo'n dag. Zeker morgen anders doet die weer zo'n poefje op 500m van de finish.
Dan kunnen ze de ploeg ook opblazen natuurlijkquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Neem aan nog zo'n dag. Zeker morgen anders doet die weer zo'n poefje op 500m van de finish.
Maandag en dinsdag rustdagen voor iedereen behalve Wout.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan kunnen ze de ploeg ook opblazen natuurlijk
Die zijn het beste, geen bonnenboekje of pen, maar een gummiknuppel van 1,20Mquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik mis hier de knuppelende Guardia Civil.
Lijkt me wel jaquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zou trouwens nu pas dat dinsdag een halve klimtijdrit is. 6.3km aan 6.6% met de eerste 2.5km aan 9.4%, is dat een fietswissel?
Dinsdag kan voor Wout ook best een rustdag worden. Tenzij hij echt gelooft in de zege op dit parcoursquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maandag en dinsdag rustdagen voor iedereen behalve Wout.
Ik wist niet dat het een halve klimtijdrit was, het profiel op de tour-site is erg bedrieglijk op het eerste oog. Dit lijkt me inderdaad niet een tijdrit voor Wout.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dinsdag kan voor Wout ook best een rustdag worden. Tenzij hij echt gelooft in de zege op dit parcours
Ik zie hem nog wel voor winst proberen te gaan.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het een halve klimtijdrit was, het profiel op de tour-site is erg bedrieglijk op het eerste oog. Dit lijkt me inderdaad niet een tijdrit voor Wout.
Deze keer zal Jonas niet de luxe hebben om in de remmen te knijpen maar ik denk ook dat hij het gaat proberen ja.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie hem nog wel voor winst proberen te gaan.
Ziggo Goquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:49 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Is de reactie van Tom en Herman ergens terug te kijken?
Viel wel mee, Pogi vond het een goed plan om te demarreren op het drukste gedeelte van de klim qua mensenmassa (net voor de nadars/touwtjes) en de motors ervoor konden niet op tijd wegkomen zonder mensen aan te rijden, dus hij moest weer in de remmen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
Heb het nog niet gezien maar ik begrijp dat de ASO weer een fraai staaltje koersvervalsing op het geweten heeft
Heb ik helaas geen toegang tot in het buitenland. Dramatisch ook die NPO Start omgeving, de etappe zelf is "niet beschikbaar". En het stukje er na met Herman en Tom ging verder op NPO Plus, maar daar is geen herhaling van geupload.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziggo Go
[..]
Viel wel mee, Pogi vond het een goed plan om te demarreren op het drukste gedeelte van de klim qua mensenmassa (net voor de nadars/touwtjes) en de motors ervoor konden niet op tijd wegkomen zonder mensen aan te rijden, dus hij moest weer in de remmen.
Het is wel elke keer hetzelfde: publiek dat niet achter dranghekken gezet wordt en motoren die geen rekening houden met een demarrage. Ik zou gewoon alle fotografen op de motor uit koers halen, manieren genoeg om aan plaatjes te komen in deze tijd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziggo Go
[..]
Viel wel mee, Pogi vond het een goed plan om te demarreren op het drukste gedeelte van de klim qua mensenmassa (net voor de nadars/touwtjes) en de motors ervoor konden niet op tijd wegkomen zonder mensen aan te rijden, dus hij moest weer in de remmen.
Hopelijk past de rest beter op?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Zoveel daadkracht, zoveel pit. Dat er morgen weer een andere idioot rijdt maakt ze niet uit. Maar deze twee worden nu mooi onder de bus gegooid door eigen falen.
Dan ben ik benieuwd hoe jij aan de plaatjes komt?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is wel elke keer hetzelfde: publiek dat niet achter dranghekken gezet wordt en motoren die geen rekening houden met een demarrage. Ik zou gewoon alle fotografen op de motor uit koers halen, manieren genoeg om aan plaatjes te komen in deze tijd.
Rustig Renaat.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe jij aan de plaatjes komt?
Inmiddels zijn de tv beelden van prima kwaliteit dus softwarematig denk ik dat je daar best redelijke stilstaande beelden uit kunt halen. Daarnaast kun je ruimte voor fotografen maken op een aantal strategische plaatsen langs het parcours.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe jij aan de plaatjes komt?
Eens, je zou de Tour nu op 2 seconden verliezen als Pogacar. Dat zou echtquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn de tv beelden van prima kwaliteit dus softwarematig denk ik dat je daar best redelijke stilstaande beelden uit kunt halen. Daarnaast kun je ruimte voor fotografen maken op een aantal strategische plaatsen langs het parcours.
Het moet een keer afgelopen zijn met motoren die in de weg rijden of die als halve derny fungeren. Blijkbaar leren ze niet, dan moet je maar voelen.
Dat is inderdaad niet het probleem aanpakken. Ach ja, geld heerst.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Zoveel daadkracht, zoveel pit. Dat er morgen weer een andere idioot rijdt maakt ze niet uit. Maar deze twee worden nu mooi onder de bus gegooid door eigen falen.
Dus een faal van de organisatie in feite. Als wielrenner, zeker voor het klassement bergop, moet je ten alle tijden kunnen demareren. Of moet je bij een moment van zwakte van de tegenstander maar even een paar km wachten tot hij de benen weer beter voelt, 'want het was te druk'.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziggo Go
[..]
Viel wel mee, Pogi vond het een goed plan om te demarreren op het drukste gedeelte van de klim qua mensenmassa (net voor de nadars/touwtjes) en de motors ervoor konden niet op tijd wegkomen zonder mensen aan te rijden, dus hij moest weer in de remmen.
Hij had daarna wel best alsnog het sprintje kunnen winnen..quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens, je zou de Tour nu op 2 seconden verliezen als Pogacar. Dat zou echtzijn.
Mja wellicht wel. Maar je moet van zo'n aanzet wel even recupereren en ik snap dat het mentaal je ff niet lekker zit. Dat kun je omzetten in een verschroeiende demarage uit boosheid, maar als je benen ook even lichte pap voelen, dan gebeurt er wat we hebben gezien denk ik.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij had daarna wel best alsnog het sprintje kunnen winnen..
Als 1 mogelijk was, was dat allang gedaan. 2 lukt sowieso niet.op een parcours van 190km kan op elke meter wat gebeuren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn de tv beelden van prima kwaliteit dus softwarematig denk ik dat je daar best redelijke stilstaande beelden uit kunt halen. Daarnaast kun je ruimte voor fotografen maken op een aantal strategische plaatsen langs het parcours.
Het moet een keer afgelopen zijn met motoren die in de weg rijden of die als halve derny fungeren. Blijkbaar leren ze niet, dan moet je maar voelen.
Kunt ook publiek weren, onderaan de klim. Even wennen, maar dan ben je wel van een hoop irritatie en gezeik af.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Als 1 mogelijk was, was dat allang gedaan. 2 lukt sowieso niet.op een parcours van 190km kan op elke meter wat gebeuren.
De beklimmingen eerder afsluiten voor publiek is denk ik beter, dan kunnen de motards en dergelijke ren minste nog door. Complete klim afzetten met hekken is technisch ook onmogelijk. Beetje alpencol is 15km. Dan zou je al 30km aan hekwerk nodig hebben.
Het verschil daar is feitelijk zes seconden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens, je zou de Tour nu op 2 seconden verliezen als Pogacar. Dat zou echtzijn.
Maar wordt het ook een stuk minder leuk om te kijken, als elke serieuze col in stilte af wordt gewerkt. COVID-sfeertje van 2020 overal.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunt ook publiek weren, onderaan de klim. Even wennen, maar dan ben je wel van een hoop irritatie en gezeik af.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het verschil daar is feitelijk zes seconden.
Ja dat is wellicht ook zo.. maar er gebeuren toch stiekem wel een hoop incidenten. Overigens niet alleen op de bergen, maar het hele parcour afschermen is onmogelijk. Een klim lijkt me wel mogelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wordt het ook een stuk minder leuk om te kijken, als elke serieuze col in stilte af wordt gewerkt. COVID-sfeertje van 2020 overal.
quote:Michel Wuyts ziet koersvervalsing op einde van “één van mooiste etappes van de laatste tien jaar”
Gaat wel verder?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:26 schreef Pino112 het volgende:
Zoals verwacht, lichte hersenschudding voor Martinez
Wauw.quote:Uiteindelijk werden Pogacar en Vingegaard wel nog verrast door een Rodriguez die uit het niets voorbijzoefde. "En nog steeds maar 22, dan ben je samen met Ayuso toch de grote Spaanse toekomst", oppert Vandegoor.
Dan mis je een keer een paar foto's, de meeste kranten en nieuwssites kunnen prima uit de voeten met foto's van de toppen en de finish. Ik begrijp dat jij team motoren bent, ik zet daar tegenover dat een hele hoop motoren en auto's overbodig zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Als 1 mogelijk was, was dat allang gedaan. 2 lukt sowieso niet.op een parcours van 190km kan op elke meter wat gebeuren.
De beklimmingen eerder afsluiten voor publiek is denk ik beter, dan kunnen de motards en dergelijke ren minste nog door. Complete klim afzetten met hekken is technisch ook onmogelijk. Beetje alpencol is 15km. Dan zou je al 30km aan hekwerk nodig hebben.
“Het is één van de mooiste etappes van de afgelopen tien jaar, maar nu zit er een vies kantje aan. Er is duidelijk sprake van koersvervalsing op het einde. Het gaat hier om geel of geen geel. Als Pogacar die aanval kon doortrekken, dan krijg je een andere uitslag. Hij zou mogelijk nu leider geweest zijn.”quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:33 schreef Dutch_view het volgende:
https://www.hln.be/tour-d(...)tien-jaar~ac6d8ca44/
[..]
Misschien moet jij je brommerbril eens afzetten. Je kunt op z’n minst toegeven dat er teveel overbodige figuren op een motor in de koers zitten.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Als 1 mogelijk was, was dat allang gedaan. 2 lukt sowieso niet.op een parcours van 190km kan op elke meter wat gebeuren.
De beklimmingen eerder afsluiten voor publiek is denk ik beter, dan kunnen de motards en dergelijke ren minste nog door. Complete klim afzetten met hekken is technisch ook onmogelijk. Beetje alpencol is 15km. Dan zou je al 30km aan hekwerk nodig hebben.
Geloof wel dat hij daarmee de boni's had gepakt. Was niet echt losgekomen van Vingegaard.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:44 schreef Szura het volgende:
[..]
“Het is één van de mooiste etappes van de afgelopen tien jaar, maar nu zit er een vies kantje aan. Er is duidelijk sprake van koersvervalsing op het einde. Het gaat hier om geel of geen geel. Als Pogacar die aanval kon doortrekken, dan krijg je een andere uitslag. Hij zou mogelijk nu leider geweest zijn.”
Ja zo ken ik er nog een paar. Buiten kijf dat het walgelijk en onacceptabel is dat die motard de koers blokkeren, maar om maar even te doen alsof Pogacar na een eerdere zware inspanning die sprint 500m lang had doorgetrokken is wel erg makkelijk geredeneerd. Vingegaard zat er meteen bovenop.
Wat had die zich toen ingespoten ja, wondermiddeltjequote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:53 schreef Mani89 het volgende:
Oh ja weten we nog, die 2 magische dagen van Padoen lol.
Marco Pantani’s 1997 record on Joux Plane has been untouchable for many years. The Italian did the climb in 32:50 min with 6,65 ᵉW/Kg. The fastest rider in the last 20 years until today was Mark Padun, who did Joux Plane in the 2021 Dauhpiné breakaway in 34:53 min with 6,22 ᵉW/Kg, dropping Vingegaard who was preparing for his Tour de France debut (where he eventually came second).
Zo'n organisatie heeft het niet gemakkelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Misschien moet jij je brommerbril eens afzetten. Je kunt op z’n minst toegeven dat er teveel overbodige figuren op een motor in de koers zitten.
Het gros van het werk van de 'Maartens op de motor' is zeggen waar een bepaalde renner rijdt. Is het in de kop van de koers of het peloton, dat is het doorgaans achterhaalde informatie, want dat is gewoon op tv te zien. Is ergens achterin het peloton dan is het niet zo relevant en mocht het wel zo zijn dan is het met de live data nog nauwkeuriger te achterhalen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zo'n organisatie heeft het niet gemakkelijk.
Maar straffen uitdelen (motards eruitgooien) of toeschouwers (laten) arresteren (opi/omi) heeft blijkbaar niet het gewenste effect.
Want morgen rijden er weer andere motoren, en staan er weer honderden met grote vlaggen en borden als "ik houd van je, Truus" naar de camera's te zwaaien, zonder op de renners te letten.
Dan maar paardenmiddelen.
Het grote probleem zal zijn, met name als het gaat om journalisten en fotografen op de motor: het gaat een enorme regen aan klachten & bezwaren opleveren, want voor deze mensen hangt hun werk, persvrijheid en wat niet al ervan af. En bovendien zijn nagenoeg alle grote wielerwedstrijden ooit door de pers bedacht.
De organisatie heeft het dus niet gemakkelijk.
Maar als liefhebber baal ik al een halve eeuw van dit gelazer.
Bekijk het zonder motorbril. Ik bekijk het vanuit de praktijk. Veel minder motoren dan de huidige 50 is (cynisch genoeg ivm veiligheid) niet mogelijkquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Misschien moet jij je brommerbril eens afzetten. Je kunt op z’n minst toegeven dat er teveel overbodige figuren op een motor in de koers zitten.
De gouden tijden van de epo.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:53 schreef Mani89 het volgende:
Oh ja weten we nog, die 2 magische dagen van Padoen lol.
Marco Pantani’s 1997 record on Joux Plane has been untouchable for many years. The Italian did the climb in 32:50 min with 6,65 ᵉW/Kg. The fastest rider in the last 20 years until today was Mark Padun, who did Joux Plane in the 2021 Dauhpiné breakaway in 34:53 min with 6,22 ᵉW/Kg, dropping Vingegaard who was preparing for his Tour de France debut (where he eventually came second).
Als ik kijk naar de Belgische wedstrijden dan is er ook genoeg koersvervalsing met de motoren.quote:“Mocht ik Pogacar zijn, het kot was te klein”, zegt hij. “Dit is pure wedstrijdvervalsing. Die motards mogen daar nooit, ik herhaal: nooit, rijden. Geloof mij, in een Belgische koers is dit totaal ondenkbaar.
Nico Mattan ligt nog steeds krom. En niet vanwege de drank.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:10 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de Belgische wedstrijden dan is er ook genoeg koersvervalsing met de motoren.
Zeker.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:10 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de Belgische wedstrijden dan is er ook genoeg koersvervalsing met de motoren.
Ik wil doorrije. Oké, ga je gang!quote:(25) Daniel Felipe MARTINEZ POVEDA – IGD
Traumatisme crânien, légère commotion cérébrale.
A souhaité continuer la course sous surveillance : Rien à signaler
Sebastiaan en Carrel voegen niets toe. Zulk soort lui moet je gewoon uit de koers halen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Bekijk het zonder motorbril. Ik bekijk het vanuit de praktijk. Veel minder motoren dan de huidige 50 is (cynisch genoeg ivm veiligheid) niet mogelijk
En anders wacht je maar 5 minuten langer op die info.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het gros van het werk van de 'Maartens op de motor' is zeggen waar een bepaalde renner rijdt. Is het in de kop van de koers of het peloton, dat is het doorgaans achterhaalde informatie, want dat is gewoon op tv te zien. Is ergens achterin het peloton dan is het niet zo relevant en mocht het wel zo zijn dan is het met de live data nog nauwkeuriger te achterhalen.
Bij dit soort bergpassages zijn er veel te veel van die dingen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Bekijk het zonder motorbril. Ik bekijk het vanuit de praktijk. Veel minder motoren dan de huidige 50 is (cynisch genoeg ivm veiligheid) niet mogelijk
Die fotografen die allemaal hét geniale shot denken te moeten maken net zo min.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sebastiaan en Carrel voegen niets toe. Zulk soort lui moet je gewoon uit de koers halen.
Gewoon iedere dag maximaal 3 accrediteren, en de boel zo eerlijk mogelijk over de landen verdelen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die fotografen die allemaal hét geniale shot denken te moeten maken net zo min.
Johan Anton Pijl ligt er nog wakker van.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nico Mattan ligt nog steeds krom. En niet vanwege de drank.
Sowieso is de invulling van man op de motor zoals pakweg bij de Belg totaal achterhaald. Al dan niet achterhaalde tijdsverschillen, koersfeiten die al lang en breed in beeld of op de koersradio zijn geweest en een stukje duiding vanop een positie waarop je weinig overzicht hebt van het koersverloop: allemaal nutteloos. Het heeft alleen nog nut als je extra info voor kunt schotelen zoals bijvoorbeeld Voigt die continu met de microfoon in volgauto's hangt ofzo.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En anders wacht je maar 5 minuten langer op die info.
Dat stupide idee dat je precies om 14:54 moet weten of Henkie z'n sleutelbeen heeft gebroken in plaats van om 14:59, wanneer het officiële bericht komt. Daar wordt geen koersverloop anders van.
AngliruKnuppelen.gifquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik mis hier de knuppelende Guardia Civil.
Voor mij is het zo onderhand wel een keertje klaar. Het moet maar eens afgelopen zijn met die idioterie. Span maar gewoon een touw langs die hele berg van boven naar beneden toequote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:41 schreef Toby56 het volgende:
Deze shit is echt al decennia en decennia aan de gang.
Vanaf 12:32:
En dat is maar 1 voorbeeldje.
Toen werd er al uitgebreid over gediscussieerd.
Lucien Van Impe gelooft nog steeds dat de auto die hem in 1977 van de weg drukte hem de Tour heeft gekost destijds. Waar of niet waar, het was inderdaad een schandaal.
Maar een echte oplossing is er nooit gekomen.
Zonder publiek is er veel minder sfeer.
Maar ondanks al die ongelukken en koersvervalsing, blijken er nog steeds veel te veel te zijn die er schijt aan hebben en de boel blijven verzieken. Tony Martin draait het ziekenhuis in dankzij Opi-Omi en verdomd als het niet waar is: de jaren erna zijn er nog honderden bijgekomen met oudehoerborden.
Ik vrees dat alleen rigoureuze maatregelen nog kunnen helpen.
Ik snap ook dat er een paar motoren met fotografen moeten/mogen zijn.
Maar beperk het maar tot een maximum van 2. En alle leuteraars die meerijden en ons mededelen wat we voor 90% zelf kunnen zien: sowieso weg ermee.
En stroom erop.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Voor mij is het zo onderhand wel een keertje klaar. Het moet maar eens afgelopen zijn met die idioterie. Span maar gewoon een touw langs die hele berg van boven naar beneden toe
Sebastiaan zit daar toch voornamelijk voor de radio ipv tv? Al kun je dan nog hetzelfde zeggen over het nutquote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:30 schreef Toby56 het volgende:
Toch hoorden we vandaag, dankzij Sebastiaan, 5 minuten 'eerder' dat Wilco een paar schrammen had.
En zei Joris vanuit de studio: "fantastisch journalistiek werk."
Wie gaat het deze figuren vertellen dat het volkomen onbelangrijk was? Iedereen had Kelderman al zien hinkepinken.
"Het laatste nieuws van Sebastiaan!"
"Ik rijd nu naast de achtervolgende groep en als het goed is zien jullie ze nu ook, want er rijdt een tv-motor mee en het cameralampje staat op rood."
Lekker belangrijk.
Je kunt prima (of eigenlijk veel beter) radio'tje spelen als je voor een schermpje zit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sebastiaan zit daar toch voornamelijk voor de radio ipv tv? Al kun je dan nog hetzelfde zeggen over het nut
Radio Tour is een traditie, en niet alleen bij ons. Dus het valt me zwaar.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sebastiaan zit daar toch voornamelijk voor de radio ipv tv? Al kun je dan nog hetzelfde zeggen over het nut
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar je hebt (in elk geval in Nederland) al 25 politie motoren nodig om eea in goede banen te leiden. Zeker als een kopgroep een voorsprong heeft denkt mevrouw van zetten uit Tiel aan de kant van de weg dat ze kan doorrijden als de koplopers voorbij zijn. Vandaar dat er politie tussendoor rijdt. Al zat een politie motor vandaag ook klem toen de achtervolgers aan sloten bij pogi en de gele trui. Dan hebben we nog 3 tv motoren (zonder hun geen beeld, en haken sponsors af) en jury met minimaal 2 motoren. Neutrale materiaal motor zou wel weg kunnen. Al krijg je dan vroeg of laat weer dat een renner pech heeft zonder ploegleider in de buurt en spreekt men weer over koersvervalsing. In de tour zie je dan bv ook nog een motor met drankvoorziening die zou prima weg kunnen kunnen. En wat doen we met de ploegleiders auto. Materiaalproblemen is dan maar uit koers?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sowieso is de invulling van man op de motor zoals pakweg bij de Belg totaal achterhaald. Al dan niet achterhaalde tijdsverschillen, koersfeiten die al lang en breed in beeld of op de koersradio zijn geweest en een stukje duiding vanop een positie waarop je weinig overzicht hebt van het koersverloop: allemaal nutteloos. Het heeft alleen nog nut als je extra info voor kunt schotelen zoals bijvoorbeeld Voigt die continu met de microfoon in volgauto's hangt ofzo.
Ik zou ze bij al die bergen omleiden, zoals dat bij hele smalle bergpassages al gebeurt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar je hebt (in elk geval in Nederland) al 25 politie motoren nodig om eea in goede banen te leiden. Zeker als een kopgroep een voorsprong heeft denkt mevrouw van zetten uit Tiel aan de kant van de weg dat ze kan doorrijden. Vandaar dat er politie tussendoor rijdt. Al zat een politie motor vandaag ook klem toen de achtervolgers aan sloten bij pogi en de gele trui. Dan hebben we nog 3 tv motoren (zonder hun geen beeld, en haken sponsors af) en jury met minimaal 2 motoren. Neutrale materiaal motor, en bv drankvoor ziening zou prima weg kunnen kunnen. En wat doen we met de ploegleiders auto. Materiaalproblemen is dan maar uit koers?
Alleen maar radio eigenlijk. De tv mannekes die vragen hem alleen af en toe live vanuit de koers iets.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sebastiaan zit daar toch voornamelijk voor de radio ipv tv? Al kun je dan nog hetzelfde zeggen over het nut
Dat is zo ouderwets en niets toevoegend. Bij voetbal is het al eeuwen in een bezemkast.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Radio Tour is een traditie, en niet alleen bij ons. Dus het valt me zwaar.
Maar ja... die presentatoren kunnen het ook gewoon op de tv volgen denk ik.
Dan doen die maar voor de beeldloze luisteraar alsof het retespannend is.
De tijden van Theo Koomen, die al verslag kon doen voordat de live tv-camera's gingen draaien, komen toch nooit meer terug. Die zat nog gewoon ascoiaal met een mic in een Franse kapperstoel en hoorde: "Een Radio Tourflitls!! Theo, wie rijdt er voorop?" En dan blufte Theo: "ik zit achterin het peloton, dus ik zie weinig, maar er is duidelijk beweging vooraan! Mart, zijn ze daar aan het demarreren?" En rookie Mart, flink sjagrijnig om zijn hufterige collega, riep dan: "Ja Theo, een demarrage van Coppi, Bartali en Bobet!" Waarop Theo er verder het zwijgen toe deed. Geen camera die het tegendeel kon bewijzen.
Die leut is echt voorbij. We doen het nu maar met de grappen van Joris en Stef.
Vandaar dat ik ook zeg: die tijden komen niet meer terug en die leut is voorbij.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is zo ouderwets en niets toevoegend. [...]
Neutrale motoren met materiaal rijden alleen nog mee omdat ze sponsor zijn. Niemand kan meer wat met het materiaal dat die bij hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar je hebt (in elk geval in Nederland) al 25 politie motoren nodig om eea in goede banen te leiden. Zeker als een kopgroep een voorsprong heeft denkt mevrouw van zetten uit Tiel aan de kant van de weg dat ze kan doorrijden als de koplopers voorbij zijn. Vandaar dat er politie tussendoor rijdt. Al zat een politie motor vandaag ook klem toen de achtervolgers aan sloten bij pogi en de gele trui. Dan hebben we nog 3 tv motoren (zonder hun geen beeld, en haken sponsors af) en jury met minimaal 2 motoren. Neutrale materiaal motor zou wel weg kunnen. Al krijg je dan vroeg of laat weer dat een renner pech heeft zonder ploegleider in de buurt en spreekt men weer over koersvervalsing. In de tour zie je dan bv ook nog een motor met drankvoorziening die zou prima weg kunnen kunnen. En wat doen we met de ploegleiders auto. Materiaalproblemen is dan maar uit koers?
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dus een faal van de organisatie in feite. Als wielrenner, zeker voor het klassement bergop, moet je ten alle tijden kunnen demareren. Of moet je bij een moment van zwakte van de tegenstander maar even een paar km wachten tot hij de benen weer beter voelt, 'want het was te druk'.
Simpel: Geen publiek of hekken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.
Dus een faal van de organisatie. Al deccennia lang eigenlijk. Het is toch van de zotte dat het publiek bepaald waar je als renner wel of niet kunt aanvallen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.
Alaphilippe knalde in de Ronde van Vlaanderen een paar jaar geleden tegen een motor van de jury.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Neutrale motoren met materiaal rijden alleen nog mee omdat ze sponsor zijn. Niemand kan meer wat met het materiaal dat die bij hebben.
Politie en jury heb je uiteraard nodig. Maar dat zijn ook niet de motoren die menen op beslissende momenten een paar meter voor een renner te moeten gaan rijden om een foto te maken. Fotografen kun je missen als kiespijn, evenals de schoolkrantjournalisten die verslaggevertje aan het spelen zijn op de motor.
Tv-motoren kunnen er wat mij betreft nooit genoeg zijn, maar die moeten ook meer afstand houden. Als je al niet in de weg rijdt zoals vandaag dan vervals je de koers wel als je er zo dicht voor gaat rijden als nu vaak gebeurt. Maar misschien gaat dat beter als er geen colonnes fotografen in de weg rijden.
Het hele punt is dat er niet continu fotografen bij de renners zouden moeten rijden. Gewoon geen.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Alaphilippe knalde in de Ronde van Vlaanderen een paar jaar geleden tegen een motor van de jury.![]()
Heel veel mensen denken dat er tientallen fotograven in de wedstrijd zitten, maar dit klopt niet.
De fotomotards zijn in groepjes ingedeeld de zgm pools.
Er rijden maar continu 1 of 2 'fotomotoren' bij de renners.
Dat zijn er minder dan TV motoren.
Als jouw pool niet aan de beurt is rijdt jouw motor ruim voor de koers (kilometers ervoor) of steekt de route af naar een punt waar ze weer mogen invoegen met hun pool.
indeling van TV motards:
Moto 1 kopgroep
Moto 2 kop peloton
Moto 3 staart peloton.
je kunt ook geen honderden meters afstand nemen want dan worden de beelden onscherp (zelfs met zoom).
Los van het feit dat jij dan de bocht al om bent en de renners dan nog achter de bebouwing oid zitten.
Met drones gaat ook niet werk met overhangende takken en bv stroomkabels boven de weg.
verslaggever op de motor is inderdaad enigzins achterhaald.
Motoren met materiaal zijn alleen wielen.
de neutrale wagens hebben complete fietsen. Renners lenen deze vaak voor enkele kilometers.
Maar ben het met je eens dat dat wellicht ook niet meer van deze tijd is.
Overigens interessant om de facebook pagina van Willy Wauthle (ex motard) te bekijken. Hij heeft ook wat dingen geschreven over vandaag:
https://www.facebook.com/willy.wauthle
Misschien ligt het aan mij maar ik kan echt geen touw aan die verhalen vastknopen. Willy Wartaal lijkt me een passende bijnaam voor hemquote:Op zondag 16 juli 2023 00:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Overigens interessant om de facebook pagina van Willy Wauthle (ex motard) te bekijken. Hij heeft ook wat dingen geschreven over vandaag:
https://www.facebook.com/willy.wauthle
Alles wat de wielersport mooi kan maken, zat erin.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |