Jaquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn broedende duiven niet ook beschermd?
Kweenie!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn broedende duiven niet ook beschermd?
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:49 schreef Myraela het volgende:
Overigens vind ik het ook stereotyperend om jonge mensen allemaal op de hoop te gooien van kwekkende huppelkutjes en oudere mensen als hardwerkende mensen met meer (relevante) ervaring. Er zijn ook gewoon banen die je met max 1 jaar werkervaring gewoon al op een prima niveau uit kunt voeren, en waar al die extra jaren niet per se een enorme toegevoegde waarde zijn.
Och, wat een duivenleed zo zeg. Ik heb ooit een brief naar de gemeente gestuurd die ook midden in het broedseizoen bomen aan het omzagen was. Ik vroeg me af waar in hemelsnaam dat rare plan vandaan kwam.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:43 schreef Blues het volgende:
Plaatje van MaDuif past hier ook wel bij.
Ze zat nog volop te broeden in de oude grote maar dode boom naast ons opritje.... vandaag is die boom omgezaagd.. duif is nest kwijt en vliegt verdwaasd heen en weer naar een andere boomtak.
Goed voor boom.
Verschrikkelijk voor MaDuif.
Ik kan het zelf altijd wel waarderen als iemand ownership neemt van een zaak. Want iemand met een eikilige baas die loopt te micromanagen, gaat geen ownership nemen van een zaak, en dan is mijn beeld van waar ik ben gelijk beter. Net als horeca waar het personeel in de zaak eet (sansanquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.
Dit klinkt als iets wat waarempel gewoon op te lossen isquote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah @:sarabi om moedeloos van te worden.
Wij zijn weer terug, Elin heeft vrijwel zeker last van een voedselallergie. Toen ze een paar weken geleden zo ziek was wilde ze niet eten en heb ik voer gehaald waarvan ik wist dat ze dat lekker vond, en dat ging goed naar binnen. Daardoor ging ze ook weer haar normale natvoer eten en kon ik haar langzaam ook weer opnhaar normale brokjes terugzetten. De lekkere brokjes zijn waarschijnlijk de boosdoeners maar dat kan 6 weken duren voordat het uit het systeem is. Gelukkig zit ze nu als eenweek of 2 weer op normaal voer. Ze heeft een prednison injecte gekregen en voor vanaf zondag tabletjes.
Het valt vooral op dat sommige zaken hun personeel lang vast houden. En bij andere tenten elke keer ander personeel loopt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan het zelf altijd wel waarderen als iemand ownership neemt van een zaak. Want iemand met een eikilige baas die loopt te micromanagen, gaat geen ownership nemen van een zaak, en dan is mijn beeld van waar ik ben gelijk beter. Net als horeca waar het personeel in de zaak eet (sansan)
Ik vraag me soms ook af of ik niet te heftig op alles reageer. Zeker nu ik ook ongesteld benquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En @:Sarabi wat een klote gedoe zo. Ik snap dat je er gestresst van bent
Ja, wisselend personeel is sowieso een rode vlag. Ook bij niet-horeca.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Het valt vooral op dat sommige zaken hun personeel lang vast houden. En bij andere tenten elke keer ander personeel loopt.
De vreetschuur hier in de buurt heeft al heel lang het zelfde personeel, zowel in de bediening als in de keuken.
De eigenaar loopt zelf ook mee, en is geregeld te zien met een vaatdoek om de boel schoon te houden.
Maar een "Mexicaan" meer hamburger met veel frietschuiver heeft constant ander personeel rond lopen.
Daar is de bediening en het eten dat je krijgt dan ook naar.
Nou, ik zou het niet per se op je hormonen gooienquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik vraag me soms ook af of ik niet te heftig op alles reageer. Zeker nu ik ook ongesteld ben![]()
Net toen ik zei dat ik wat rustiger was ging ik een rondje googlen......dat is natuurlijk nooit zo slim
En heel erg lang hetzelfde personeel is juist super tof, want blijkbaar goede werkgeverquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, wisselend personeel is sowieso een rode vlag. Ook bij niet-horeca.
Ik gebruikte jouw term, maar was niet specifiek aan jou gericht, sorry. Meer in het algemeen dat zo'n gesprek altijd in de basis met de allerbeste intenties gaat over 'kijk naar de persoon, en niet naar de leeftijd'. Maar dan komen er uiteindelijk toch altijd weer uitspraken voorbij waarbij we alsnog hele groepen mensen op een hoop gooien.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zou het niet per se op je hormonen gooien![]()
Ik begrijp je reactie best hoor. De onzekerheid, je houdt van je huisdier, maar je vraagt je misschien ook af hoe duur dit gaat worden en of het wel gaat helpen. Wordt ie wel weer gezond? Heeft poes dan nog wel een leuk leven? Allemaal conflicterende gevoelens waar je stress van kan krijgen. Dus in mijn ogen reageer je heelmaal niet heftig. Ik snap dat je het zélf te heftig vindt
Fijn om te lezen dat mijn gevoelens toch niet helemaal vreemd zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Is toch normaal dat je het moeilijk hebt. Het beestje kan niet aangeven wat hij voelt, jullie merken van alles maar weten het ook niet zeker. Dan reageert hij ook nog eens niet op de medicatie . Da’s allemaal om wanhopig van te worden.
Je hebt wel gelijkquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:29 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruikte jouw term, maar was niet specifiek aan jou gericht, sorry. Meer in het algemeen dat zo'n gesprek altijd in de basis met de allerbeste intenties gaat over 'kijk naar de persoon, en niet naar de leeftijd'. Maar dan komen er uiteindelijk toch altijd weer uitspraken voorbij waarbij we alsnog hele groepen mensen op een hoop gooien.
Joh, als ervaren prikkers op een prikpost mij bont en blauw prikt is het toch niet raar als bij jullie als beginnende prikkers het niet iedere keer goed gaat.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Fijn om te lezen dat mijn gevoelens toch niet helemaal vreemd zijn
Ik vond juist dat de kat de laatste paar dagen actiever was. Hij deed (postieve) dingen die ik hem de laatste maanden niet heb zien doen. Des te groter was de schok nu dat het weer zo fout was.
Nu ging het insuline spuiten vanmorgen niet helemaal goed, dus maar hopen dat dat misschien de reden van de hoge waarde is. Dan zou het wel weer goed moeten komen. Ookal voelt het ook als falen dat het spuiten niet altijd goed gaat
Wat omvat jouw huidige job allemaal, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:39 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren van 07:00 tot 21:30 onderweg geweest. Vandaag van 7:45 tot 20:00. Maaarrrr, klus is klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |